Ga naar inhoud

Starten met IVF (MNC) in Jan/febr 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 985
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

jeeeeeh! Ben tante geworden!! Voor de 4de x maar van je eigen zus is het toch net even wat bijzonderder! Ze heet Tessa weegt precies 8 pond en is helemaal gezond! Erg mooi babietje dus ik ben weer helemaal gemotiveerd (voor zover ik dat nog niet was). Dat bijna 4 jarige blonde monster van ons leek er echt reusachtig bij!

Geplaatst

Gefeliciteerd!!!!!!!

Tessa, mooie naam!!!

Mijn zus loopt nog steeds rond rond haha.

Ik mag idd bijna testen.

Ben super relaxed, maar voel niks (maar dat had ik de andere keren dat ik zwanger was ook niet).

Heb er een goed gevoel bij maar ja, dat heb ik eigenlijk altijd.

Jullie horen het van me...

Geplaatst

Vanochtend getest, negatief!

Ik mag officieel donderdag testen.

Normaal gesproken mag ik 15 dagen na tp testen maar deze keer is de testdatum 14 dagen na tp.

Foutje of dit heeft ermee te maken dat het een cryo is?

Hoe dan ook, ik heb 2 dagen eerder getest dus morgen maar weer.

Heb er namelijk nog steeds een goed gevoel over en nog niet ongesteld.

Ben heel benieuwd.

Door de negatieve test ben ik wel een beetje voorbereid op slecht nieuws...

We zullen zien...

Tess

Geplaatst

Hopelijk zit er toch nog een betere test aan te komen Tess, het kan!

Ook dom, ik had een dyslectische slinger gekocht: Heora, een meisje! stond er, heb ik weer! Maar goed, met wat knip en plakwerk kwam het weer goed (symbolisch voor onszelf hoop ik!)

Groeten!

Geplaatst

Ik had vanmorgen de uitgangsecho dus we zijn weer los, het zag er allemaal uit zoals het moest gelukkig en nu dan een dosis van 150 spuiten. Ze heeft nog even uitgelegd (was een dokter die ik in gedachten altijd "de Vindicater" (= studentenvereniging te Groningen, beetje ballerig gezelschap zeg maar)noem, ze klinkt een beetje als een vindicatmeisje, verder heel aardig hoor, prima dokter!) hoe ze nou aan die 100 i.e. van de vorige ronde kwam, dat gaat via een "flowchart": als je zo oud bent en je hebt meer dan zoveel follikels klaarliggen dan start je met dosis zus en als die factoren weer hoger of lager zijn dan met dosis zo. Alles om maar te voorkomen dat er overstimulatie ontstaat. Kennelijk is dat wel lastig te besturen want ik hoor toch best wel vaak eens dat iemand dat toch wel heeft.

Nou ja, whatever, hopelijk gaat het nu beter en hebben we een beetje gelijkmatig groeiende eitjes en een mooi aantal! Go follikels go!

Gisteren even bij mijn zus geweest, kwam weer helemaal terug in hoe het was: zo'n klein wurmpje hebben en dan een enorm slaaptekort hebben en al dat gesodemieter om de borstvoeding op gang te krijgen (om niemand te ontmoedigen: dat gaat bij sommigen ook heel makkelijk). Haha, ja de eerste weken zijn niet perse een roze wolk! Mijn zwager had geloof ik liever meteen zo'n formaat als wij hebben dat al loopt, normaal eet en zelf naar de w.c. gaat en vooral de hele nacht slaapt! Maar ik heb hem maar voorgehouden dat er een moment komt dat ze naar je gaat lachen en dat er wat meer ritme is, dan kun je er echt van genieten (denk dat ik dat nog een paar x tegen hem moet zeggen..).

Goed, zoonlief is naar Opa en Oma te logeren dus ik heb zeeen van tijd voor vanalles nu, aan de slag!

Geplaatst

Oh wat fijn dat je weer bent begonnen en dat je nu 150 mag spuiten.

Dan krijg je toch het gevoel dat het daar aan lag en het nu dus gewoon wel gaat lukken.

Gister gebeld met UMCG, in mijn status stond dat mijn testdatum vandaag was dus vandaag weer getest maar zoals verwacht negatief!

Net weer gebeld, ik kan stoppen met de medicatie en als ik dan ongesteld word dan begin ik weer met de pil.

Hoe ziet jou schema eruit Vianne? (hoe lang pil en wanneer begin je erbij te spuiten en voor hoelang?).

Fijne dag allemaal!

Tess

Geplaatst

oooohwww Jammer Tess!! Nu dus weer een nieuwe aanloop naar een punctie en alles. Knap dat je de energie hebt om meteen door te gaan! Ik heb het idee dat je er heel positief instaat, dat komt misschien ook omdat je weet dat jullie op deze manier zwanger kunnen worden?? Uit ervaring zeg maar?

Dan houd ik me maar vast aan jouw succesverhaal, de eerste puregonnen er alweer in gejast en daar gaan we weer! Ik heb net, Florence Nightingale als ik ben, even een ovenschotel voor mijn zus en zwager gemaakt. Scheelt weer als je niet hoeft te koken tijdens de kraamtijd. Dus die ga ik zo eens even brengen, even wat babyvibes opslurpen!

Geplaatst

Ja hoor Vianne, ben super positief.

Ook als het niet gaat lukken dan hebben we nog een prachtig leven...

We hebben zo'n pracht van een dochter!

Maar natuurlijk is alle hoop nu gevestigd op de laatste IVF poging.

En ja, misschien doen we daarna gewoon nog een poging.

Maar eerst kijken wat dit ons brengt.

Wat lief dat je kookt voor je zus en zwager.

Hoe voel je je?

Ik had nooit zoveel last van de hormonen, hoe is dat bij jou?

Succes!

Ik heb buikgriep, knapt nu weer wat op maar ik hield echt niks binnen.

Ging bijna onderuit toen ik de trap op liep.

M'n zus heeft ons dochtertje meegenomen want ik was zo slap, niet vertrouwd.

Ik was van plan om streng op dieet, nou de eerste kilo's zijn eraf denk ik (haha).

Ga toch liever gezond eten en lekker hardlopen...

Tess

Geplaatst

Voel me goed! Vandaag was de eerste meting weer. Ik kon duidelijk zien dat er nu meer grotere waren dan de vorige keer bij de eerste check. Er waren er nu meerdere van 11 t/m 16 milimeter dus de verhoogde dosis lijkt vooralsnog wel effect te hebben. Volgens de arts zag het er in ieder geval beter uit dan toen. Weet je natuurlijk nog niet hoeveel je er uiteindelijk uithaalt en of je succes oogst maar het begin is er in ieder geval. Vrijdag kijken ze weer hoe het er voorstaat.

Ik zag gisteren een mooie nieuwe suzuki alto en zei tegen mijn zoontje: kijk dat is een mooie auto voor mama, zegtie: Mama, die koop ik wel voor jouw verjaardag als je die zo mooi vindt! Hij dacht dat de inhoud van zijn spaarpot wel toereikend zou zijn.... Haha, dan weet je weer waarvoor je het doet, als die medische molenshit! Zou er zooo graag nog zo'n exemplaar bij hebben, de eerste is ook zo goed "gelukt"!

Ik heb bij vlagen wel wat hormonenlast: hoofdpijn met name, maar nu gaat het al weer een paar dagen goed. Dus eigenlijk is het fysieke allemaal wel goed te doen vind ik. Als ik ooit zou moeten accepteren dat het bij 1 blijft dan gaat dat wel moeite kosten denk ik. Maar dat komt misschien ook omdat die eerste vanzelf kwam, als je de eerste al met veel doorzetten eindelijk hebt gekregen dan kun je er misschien eerder in berusten (ofzo, weet ik veel). Alhoewel jij natuurlijk even zo goed een sterke wens hebt voor een 2de, anders begin je niet aan de medische weg. Nou ja, whatever, die 2de komt er gewoon een keer!

Geplaatst

Heey Vianne, hoe ging het gister?

Oh wat fijn om weer zover te zijn!

en nu morgen DE spannende dag!

Succes meid...

En.... je word nu gewoon zwanger.... maar dan wel hier blijven vertellen hoe het gaat hoor! En mij er natuurlijk doorheen loodsen met je humor! haha.

Tess

Geplaatst

Het ging goed gisteren, 7 eicellen in da pocket! Daar was ik wel blij mee, nu natuurlijk afwachten hoeveel er bevrucht worden dus dat is dan morgen weer spannend! Nou moet ik 3 x per dag lutinus gebruiken, ook een feest zeg :helluup:! De punctie was wel te doen al vond ik het wel pittiger dan bij e.c. omdat het gewoon langer duurt. En dat roesje was naar mijn idee niet zo heel effectief al begon het plafond wel flink te draaien. Maar wie weet hoe pijnlijk het was geweest zonder. Daarna was ik wel wat beroerd van die roes maar dat was na een paar uurtjes weg, verder een zere buik maar dat is nu ook al veel minder.

Hoe is het met jou dan, alweer een beetje aan het opladen voor de volgende ronde? En de rest van de dames hier, waar zijn jullie allemaal?? @ Fransientje: komt er al wat buik te voorschijn??

Vandaag is ook een spannende dag, onze zoon is voor het eerst naar school. Die dappere dodo van mij liet geen traan dus heeft mama zich ook maar ingehouden! Toen hij tussen de middag thuis een broodje kwam eten vond hij het wel een beetje een bummer dat hij 's middags nog een keer heen moest! Vanmiddag zal hij wel afgepeigerd zijn...

groetjes!

Geplaatst

Ja de punctie is geen pretje, al had ik de laatste keer bijna geen pijn!

Maar 7 is hartstikke mooi!

Hoe laat bellen ze vandaag?

Heel veel succes!

Ik wacht op mijn schema en recepten.

Mijn IVF begint week 40.

Oh jee, de eerste schooldag!

Lijkt me ook wel even slikken.

En dan meteen de hele dag!

Maar voor jezelf misschien wel even lekker nu of niet?

Tess

Geplaatst

Zo, embryootje is aan boord dus nu afwachten maar! Dat is positief natuurlijk maar ik ben wel wat (of eigenlijk behoorlijk...) teleurgesteld want dit was ook het enige goeie embryo..Er waren er van de 7 eicellen 6 rijp, 3 bevrucht maar 2 daarvan hadden teveel kernen en dus niet goed. Pfff, voor mijn gevoel had ik net zo goed een simpele e.c. behandeling kunnen doen ipv al die moeite voor maar 1 kans. Maar ja, het is nu zaak om dat ene kanshebbertje met positiviteit te omringen dus moet die teleurstelling maar van me af zetten.

De eerste schooldag is goed doorstaan. Hij vond wel dat je wel erg veel in de kring moet zitten (dat is kennelijk heel saai wat hem betreft)maar wou vanmorgen toch wel weer heen. Ga hem zo weer ophalen, zo'n dag bestaat wel uit een hoop gehaal en gebreng zeg!

Geplaatst

Oh jammer dat jullie geen cryo's hebben.

Maar dat is ook niet nodig, want je bent nu gewoon zwanger!

Hoeveel cellen had deze embryo?

Nou lekker goed passen op je embryo'tje en hou me op de hoogte!

Want volgens mij zijn wij nog de enigen die op dit forum schrijven en Fransientje natuurlijk...

Tess

Geplaatst

Ik blijf jullie volgen hoor en lees vaak mee... Het voelt alleen zo oneerlijk tegen over jullie dappere dames!! Maar ik blijf duimen voor jullie!

1 is genoeg Vianne... Broed maar goed op deze, probeer je in acht te nemen en verwen jezelf goed!

Tess ook jij weer sterkte in deze ronde... wie volgt?! :-)

Geplaatst

Vandaag de recepten en het schema gekregen.

Morgen meteen de boel maar ophalen...

Het komt nu dichterbij (gevoelsmatig).

Heb er zin in!!!!

Tess

Geplaatst

Dat schiet al op Tess, you go girl!

Frank heeft zijn eerste schoolweek er op zitten! Man wat een verandering is dat! Wel weer confronterend dat bijna al zijn klasgenootjes broertjes en zusjes hebben en/of zwangere moeders. Maar ja, in theorie ben ik nu ook op z'n minst een klein beetje zwanger! Van de week was hij heel mooi aan het vertellen over school, dus ik was een beetje ontroerd (lutinusbijwerking ook), enigszins vochtige oogjes, zegtie: mama, moet je huilen? Ik zeg: nee, mama vind jouw verhaal gewoon zo mooi,Hij: oooh ik dacht dat je een baby wou.... Slik, hij krijgt er toch meer van mee dan ik dacht dus, dat slimme jongetje van mij!

Trouwens, ik ben altijd op zoek naar positieve tekens he, slaat nergens op en het is ook gewoon "zoeken naar". Maar ik was bij onze buren en daar was een vriendinnetje van hun dochter met de naam (Vianne) die wij al eens hadden bedacht voor als we nog eens een dochter zouden krijgen, Ik zeg: dat is een teken!!!!! Nou is het zo dat alle voorgaande tekens bij de ec ook nergens toe geleid hebben, maar toch! Tja... je doet wat in die wachtweken...

Geplaatst

ja, pffff en ik ben vandaag echt hormonaal chagerijnig, ik heb altijd zo'n pms dag een dikke week vooraf...hoop maar dat dit een andere hormonale dip is. Maar echt dat ik weer elke langzame bejaarde in de supermarkt zou willen rammen met m'n karretje. Het klinkt misschien overdreven maar ik voel me dan echt altijd een beetje aggressief, heb nergens geduld voor en iedereen zit me in de weg, echt erg!

Nou, ik ga weer verder chagerijnen, doei!

Geplaatst

19 september is het testdag. Ik hoop voor mijn omgeving wel dat deze mentale staat geen 9 maanden duurt. Straks loopt mijn man nog bij me weg, hebben we eindelijk een 2de en dan krijg je dat!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden