Ga naar inhoud

Starten met IVF (MNC) in Jan/febr 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou Vianne, alles mag nu!

Ik ben meestal super blij!

Ik denk namelijk altijd dat het gelukt is....

Dus morgen over een week testen....

Maar dat ga je vast eerder doen of niet??

Tess

• Reacties 985
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hahaha Tess, wat een positivo ben jij! Heel goed hoor! Ik denk ook vaak dat het sowieso wel een keer gaat lukken, ist niet via de medische weg dan misschien op de lange duur nog een keer vanzelf (ik heb leeftijdstechnisch gezien nog wel even)maar ik ben wel altijd bang voor de teleurstelling en het nog langer moeten wachten. Zeker sinds de baby van mijn zus er is (hey, jouw (schoon)zus stond toch ook op knappen?) voel ik het nog veel sterker dat ik gewoon NU zwanger wil zijn. Oeh tis later dan ik dacht trouwens, man en kind willen waarschijnlijk NU eten...laterrs!

Geplaatst

Heey Vianne,

klopt, mijn zus is 2 weken terug bevallen.

Mijn vriendin is vorige week bevallen.

En ik kan je vertellen... ik kreeg ineens ook heel erg het gevoel dat het gewoon nog een keer MOET lukken!

Terwijl ik er echt van overtuigd was dat het met alleen ons dochtertje ook goed zou zijn en we dus na de laatste poging zouden stoppen...

Het is alleen met ons dochtertje ook goed en zijn we super gelukkig maar ik kwam er toch wat van terug...

Nu is dat gevoel wel weer wat afgezakt,,,

Maar het doet zeker wat met je he!?

Geplaatst

Dat kan ik me dus heel goed voorstellen, dat je opeens toch wel heel graag nog een tweede zou krijgen. Maar dat kan ook nog, de hoop is zeker nog niet vervlogen!!

Ik val hier van het ene gevoel in het andere, dan weer denk ik "misschien hebben we deze keer wel echt geluk" en dan weer denk ik "het is vast weer niet gelukt" nog 6 dagen wachten...

Geplaatst

Ongesteld?

Je moest dinsdag toch testen?

He verdorie!

Jullie hebben nu ook nog 1 IVF poging toch?

Dat gaat hem dan gewoon worden hoor!

Ik begrijp je gevoel helemaal...

Wat zou het fijn zijn dat het nu gewoon eens een keer wel lukt!

Wat zou ons dat (nog) gelukkig(er) maken!

De komende poging is ook onze laatste...

Maar als die mislukt dan weet ik niet of het wel de laatste is hoor...

Tess

Geplaatst

Ik lees wel altijd mee, maar wilde even een beetje afstand. Wat enorm balen zeg. Ik had zo de hoop gehad dat het nu eindelijk raak was, Vianne! Gatsie zit het ons nu nooit een beetje mee? Heel veel sterkte.

Nu gaan we met zn beginnen aan poging 3.

Liefs

Geplaatst

Ja shit he, ik werd inderdaad al veel te vroeg ongesteld. Scheelt weer wat gespannen dagen maar het hakt er wel weer in. Ook omdat we geen "reserves" hadden en nu dus meteen al aan de laatste betaalde poging zitten. Ik sluit ook niet uit dat we er mee door gaan als het dan ook niet lukt maar dat zien we dan wel, moet mijn man ook eerst weer "even" een baan vinden anders is het financieel niet te doen. Eerst maar even pauze. We spelen ook met de gedachte om over te stappen naar Dusseldorf. Niet omdat we ontevreden zijn over het UMCG (integendeel) maar ik heb het gevoel dat je op een gegeven moment gewoon eens wat anders moet proberen. Iemand anders met een frisse blik er naar laten kijken. Werkte met mijn auto ook (ja suffe vergelijking), ik had steeds een onverklaarbaar lege accu, garage kon niks vinden maar het gebeurde wel steeds weer. Toen mijn autofluisterende neef er bij gehaald, die heeft alles open en los gehad maar kon ook niks vinden maar nu is het probleem wel verholpen. Kennelijk heeft hij het min of meer per ongeluk opgelost. Nou, wie weet werkt dat met een ander ziekenhuis ook wel zo. Geen garanties natuurlijk maar je kunt het op z'n minst proberen.

Ik ga morgen eerst maar eens bellen met het UMCG en dan zal er wel een evaluatie ofzo komen denk ik (?).

Geplaatst

Dus eerst even niks en orienteren of er misschien iets anders is?

Ik weet wel dat ze in Duitsland wat verder gaan met hormonen, ze durven daar wat meer.

Hoe oud ben je eigenlijk?

Ik vind het nu ook best spannend hoor...

Nu de laatste poging eraan komt!

Ik snap dan je keuze om even te wachten ook heel goed.

Je moet het eerst even laten bezinken, tenminste dat heb ik altijd wel...

Succes en sterkte!

Tess

Geplaatst

Ja, we hebben ws snel een gesprek in het UMCG om even te zien hoe nu verder. En we gaan denk ik even bijpraten met vrienden die ook in dusseldorf zijn geweest (met succes) wat hun ervaring daar was. Iemand in een ander forumgesprek zei dat ze daar wel veel kunnen onderzoeken maar daar dan verder niks mee kunnen doen dus dat moet ik ook even verder bekijken. Misschien proberen we het ook nog wel eens hier, ik weet het niet. Ik weet niet zo goed wat ik er nou van moet denken, hebben we echt domme pech so far of is er mischien nog ergens een nog onbekend probleem(pje). Ik wil ook niet stug doorgaan op dezelfde weg maar ja of een andere weg dan beter is weet je gewoon niet...

even nadenken dus...

Geplaatst

Zo, vandaag de eerste Decapeptyl gespoten...

Dus officieel begonnen!

2 oktober de uitgangsecho...

Laatste poging, tenminste de laatste die de ziektekostenverzekering vergoed.

Maar hoop ook echt dat dit de laatste is!

We gaan ervoor!

Hoe gaat ie Vianne?

Geplaatst

Hier is het allemaal even rustig. En dat is ook wel even fijn, ben heel druk met allerlei andere dingen. Spannend hoor, de eerste spuit er al weer in! Heb je nog last van hoofdpijn of ben je inmiddels resistent tegen alle bijwerkingen!? Gisteren hebben we de verjaardag van Frank alvast gevierd, die wordt morgen 4. Hij was helemaal in de wolken met zijn racebaan-cadeau en alle andere gulle gaven. Moet nu nog steeds even alle rondgestrooide chips gaan opzuigen...En een traktatie maken voor morgen op school, dat moet eerst maar eens even gebeuren.

Groetjes!

Geplaatst

Hoe gaat het hier?

Ik heb dinsdag mijn uitgangsecho...

Ben blij als ik dan met de Puregon kan beginnen want krijg nogal hoofdpijn van de Decapeptyl.

Het is het allemaal waard, maar kom maar op!

We zijn er klaar voor....

Vianne, hebben jullie al een gesprek gehad in het UMCG?

Tess

Geplaatst

Hoi Tess, we hebben woensdagmiddag een afspraak in het UMCG. Ik ben wel benieuwd maar ook een soort van bang dat ze zullen zeggen dat we domme pech hebben en gewoon door moeten gaan op dezelfde weg. En dan ben ik toch bang dat we misschien ergens iets over het hoofd zien, 4 Jaar geleden kregen we probleemloos een gezonde zoon, waarom lukt het dan nu helemaal niet, ook niet als de natuur een handje geholpen wordt?? Soms heb ik het gevoel dat het ons gewoon nog een keer vanzelf moet lukken en dat mijn lijf gewoon niet mee wil werken aan alle medische trucjes....

Nu boer zoekt vrouw kijken!

Geplaatst

Ja en dat is denk ik het zwaarste van het hele proces: onzekerheid!

Als ik wist dat ik over 4 jaar weer zwanger ben dan ga ik nu lekker genieten en me nergens druk over maken.

Want het maakt niet uit wanneer, maar of het ooit weer gaat gebeuren...

Bereid je maar voor op een gesprek met als doel om verder te gaan.

Ze zijn in het UMCG niet snel pessimistisch, maar als ze het zijn...

Dus hoop ik voor jullie dat het een positief gesprek word.

Misschien willen ze eerst nog wel wat testjes doen?

Ik heb vooraf aan de IVF een kijkoperatie in mn buik gehad.

Niu in ieder geval heel veel succes en laat je even weten hoe het was?

Tess

Geplaatst

Ja, doe ik. Je vroeg nog hoe oud ik was: 32 ben ik. Ik heb net even een bult vragen op de mail gezet aan een kennis die ook icsi in Dusseldorf heeft gedaan (na 4 pogingen in NL, lukte het daar wel en nu hebben ze een dochter), wil wel eens horen van hen hoe ze dat hebben ervaren. En voor woensdag inderdaad ook even vragen voorbereiden.

Vandaag had Frank een sponsorloop op school, hij deed echt supergoed z'n best, rende tig rondjes en kreeg daar tig stempels voor, wist niet dat hij zo'n conditie had! En hij was zelf ook helemaal enthousiast: Mama, ik wil op sponsorlopen! Afgelopen zaterdag hadden we zijn eerste kinderfeestje, hilarisch is dat, met allemaal kids die nog helemaal blanco zijn op dat gebied: mogen we de cadeautjes weer meenemen, uh..nee die waren voor de jarige bestemd...

Geplaatst

Heey dankje!

Het ziet er rustig uit dus ik ben gestart met de Puregon.

Volgende week weer heen.

Hoe was jullie gesprek?

Tess

Geplaatst

Mooi, dus het begin is er!

Tja het gesprek was wel een beetje wat ik verwacht had: we weten het allemaal niet! We hadden dokter H. en ik moet zeggen dat ze er heel relaxed mee om ging dat we wellicht naar dd wilden en dat ze onze motivatie daarvoor wel begreep. Het UMCG werkt samen met dd in zulke gevallen en dan kan je dus de controles hier doen wat veel gereis scheelt.

Maar inmiddels hebben we alles een beetje op een rijtje gezet en geconstateerd dat we ws toch bij het UMCG blijven. Vooral omdat we so far altijd topembryo's gehad hebben dus daar kan niet zoveel aan verbetert worden. Ze wilde wel kijken of we misschien de dosis nog ietsje konden ophogen voor iets meer eicellen en er zal dan bij de 3de poging als het kan 2 emmies teruggeplaatst worden.

Ik heb wel meerdere keren gelezen dat als je een te actief imuunsysteem hebt dat je dan embryo's eerder afstoot. Nou heb ik volgens mij best een actief imuunsysteem (ben nooit ziek, tja tis een simpele theorie..)en bij sommige van de pogingen had ik dan zo'n felle kramp heel even, alsof mijn baarmoeder het echt heel letterlijk afstootte ofzo...tja je gaat vanalles voelen en bedenken he...

Maar ik las dus dat vitamine D en Omega 3 kunnen helpen dus dat ga ik dan maar eens slikken, wie weet maakt het wat uit.

Vond het wel een beetje shocking dat ze zei dat je er niet voetstoots van uit moet gaan dat je bij hen ook een 4de poging kunt doen (zelfbetaald), dat ze dat lang niet altijd doen als het niet hoopvol genoeg is. Ik zie onszelf nog altijd (tegen beter weten in misschien) als goeie kanshebbers aangezien we al een kind samen hebben, ik niet zo heul oud ben en bij mij alles goed lijkt te zijn. Maar ja we hebben nog steeds geen prijs na 5 tp's en dat gaat dan ook meetellen.

Het was op zich een heel goed en prettig gesprek maar terug naar huis zat ik er toch even helemaal doorheen, al dat gesodemieter ook! Om me heen zijn er tig mensen zwanger die gewoon kunnen beslissen: wij willen een 2de (of zoveelste) en dan komt die er ook gewoon, dat is gewoon een zeker gegeven voor hen. En ik kan me echt nog totaal niet neerleggen bij de gedachte dat het er misschien bij 1 blijft. Dus als dat wel zo moet zijn heb ik nog een lange weg te gaan.

Pff moeilijk hoor, de moed er in houden!

Geplaatst

Nou Vianne, jouw gevoel kan ik me helemaal voorstellen.

Zeker als het niet loopt zoals je wilt...

Je doet er alles voor en je doet zo je best maar het geeft geen garanties.

Jullie zijn ook al bijna een jaar weer bezig in het ziekenhuis en je word de teleurstellingen op een gegeven moment een beetje beu!

Ze hebben ons meteen al verteld dat een 4e poging niet vanzelfsprekend is.

Maar wij hebben het nog niet gehad over een evt. 4e poging.

Ik heb net als jij ook het gevoel dat we gewoon pech hebben gehad (hebben een kindje en ben net zwanger geweest).

Maar je weet het niet...

Geeft geen goed gevoel dat de IVF artsen wat dat betreft de keus voor je maken.

Ookal willen ze je alleen maar beschermen natuurlijk.

Gelukkig mogen we idd de laatste keer 2 emmy's terug laten plaatsen, dat zou wat zijn!

Ik kan me goed vinden in je gevoel alleen ben ik nu heel druk bezig om me een leven voor te stellen met 1 kindje.

Ik word er echt niet ongelukkig van maar denk wel dat het altijd wel een beetje pijn zal doen (zeker in het begin).

Ik hoop dat mocht het niet lukken, ik de rust vind en lekker kan genieten zonder spanning van de IVF.

Maar... We gaan ervoor!

Ik ben weer super positief (nou dat was ik de afgelopen weken niet echt).

Heb je al besloten wanneer jullie weer verder gaan?

Sterkte!

Tess

Geplaatst

Ja, dat is wel raar he, dat ze dat dan voor je beslissen. Ik dacht ook eigenlijk dat het zeker bij poging 4 een beetje van u betaald wij draaien zou zijn. Maar dat is dus niet zo. Ik heb net gebeld met het ziekenhuis voor een nieuw schema, ze moesten nog even kijken of we ingepland konden worden, nou ja ik zie het wel. Nog even wachten zou ook niet erg zijn.

Gisteren zijn wij lekker naar de Efteling geweest, mooi park is dat toch altijd zeg!! Oh ik moet nu Frank gaan halen...

Geplaatst

Punctie gehad.

Ik keek er helemaal niet tegenop omdat ik de vorige keer een bijna pijnloze punctie heb gehad.

En omdat er nu niet zoveel folikels waren (6) dacht ik dat het een makje zou zijn.

Niets was minder waar.

Men wat een vervelende punctie.

Had echt veel pijn en last van de verdoving.

Maar we hebben het gehad!!!

7 eitjes!!! Meer dan verwacht!

Ik was bang dat van de 6 folikels, misschien minder eitjes zouden overblijven.

En ja, dan zijn er nog weer minder die bevrucht worden waarvan er nog weer minder geschikt zijn voor tp....

Dus super blij met 7 mooie eitjes!

Nu lekker op de bank...

En alvast duimen voor woensdag ochtend!

Geplaatst

Zo, tp gehad.

1 2 cellig embryo.

Beetje tegenvaller want de laatste keer mochten we evt. 2 toppers terug laten plaatsen.

Maar van de 6 eitjes was er dus maar 1 goed genoeg.

Wel een hele mooie trouwens.

Leest er nog wel iemand mee trouwens haha?

Nu lekker een week vakantie!

Hoe gaat het met jou Vianne?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden