Ga naar inhoud

Wachtbankje Februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Moi. Ik ben nu bezig met de 2e icsi poging.

Bij de planning van dit schema is er gekeken naar het schema van de vorige keer en is het aangepast naar de tijd die er daadwerkelijk zat tussen de start puregon (bij jou dus gonal) en de punctie. De 1e planning zat op 13 dagen, maar het werden er 15. Nu is de planning meteen op 15 dagen gezet.

En de dosis hormonen is omhoog gegaan.

Heb je binnenkort een afspraak bij de gyn? Veel succes.

• Reacties 446
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

moi zijn mijn 1ste 3 pogingen gelijk kwa schema geweest.

Maar mijn 4de icsi is met andere medicatie geweest en ook het korte protocol.

Faye nu broeden maar.

Vrijdag echo en bloedtest gehad. Mijn bms was nog maar 4. Dinsdag weer laten meten en hopen dat het dikker is.

En mijn bloedwaardes moeten ook omhoog. Gebeurd dit niet dan bestaat de mogelijkheid dat we de volgende cyclus pas verder kunnen. Ik hoop het niet.

Rackster hopelijk is dit een goed teken. Ik duim hard

Geplaatst

Raba. Dat is balen. Nu maar duimen dat het bij de volgende echo beter is. Maar dat wachten is slopend, lijkt me.

Rackster. Hoe is de uitslag? En hoe voel je je?

Geplaatst

Frannie en Raba, bedankt voor jullie reacties. Ik moet woensdag weer naar de gyn voor de 1e fm. Ben benieuwd.

Het was ook even pure nieuwsgierigheid hoor! Dan weet ik een beetje waar ik van uit kan gaan.

Raba, succes morgen! Ik hoop dat er verbetering is!

Geplaatst

Hey meiden, wil iemand mij van het lijstje halen? Had vorige maand het VU geen tijd, nu hebben we zelf besloten een maand te wachten. Mede door de behandelingen in een arbeidsconflict terecht gekomen. Dus dat is geen goede basis voor een behandeling. Iedereen veel succes en ik lees lekker mee!

Xx Donna

Geplaatst

Moi : ik had twee keer hetzelfde schema. De punktie had ik bij de tweede poging twee dagen eerder ivm erg veel follikels.(ik had mijn koffie gebruik terug gebracht naar drie koppen per dag, ik weet niet of het zo is maar het lijkt toch invloed te hebben op de stimulatie.

Mocht ik nog een derde poging nodig hebben dan wordt de Gonel-F verlaagd van 225 naar 150 eenheden.

De wachtweken blijven gewoon K*************

Maar goed we blijven hoop houden.

Geplaatst

Donna; ik heb je uit de lijst gehaald... Wat vervelend dat je een arbeidsconflict hebt! Dat is inderdaad geen goed basis. Even een maandje rust. Ik hoop voor je dat het op het werk dan ook weer beter gaat!

Even voorstellen

littlegirl-41 jaar-2e kindje cryo uit icsi poging 2

Frannie - 40 jaar - 1e kindje - icsi poging 2

Krisje82 - 29 jaar - 2e kindje - cryo tp (uit 1e ivf)

abc - 33 jr - 2de kindje - ICSI II

Bettyboopke - 37 jaar - 2e kindje - cryo tp (uit 1e ivf)

Rackster - 29 jaar - 1ste kindje - ICSI4

Onelove - 24 jaar - 1ste kindje- 1e tp van 1e ivf

Faye -37 jaar-2e kindje-IVF1 na cryo TP

Moi - 28 jaar - 2e kindje - ICSI (1e)

Laila - 32 jaar - 1e kindje - ICSI2

Vanessa - 38 JAAR - 1E KINDJE - IUI 5

Panni 35 jaar -1e kindje- ICSI

Raba - 32 jaar- 1e kindje- ICSI 4- 1e ICSI 2 emmy tp, 1 cryo, 2e ICSI 2 emmy, 3e ICSI 2 emmy,4de icsi 2 blastocyst, 1 cryo.

Icsi - 33 jaar - 2e kindje (1e Icsi) - cryo tp van Icsi in eigen cyclus

Demi-34 jaar-2e kindje ivf 2e poging

1ste Cyclus dag:

20-1-2012 Raba

Start Prikken

6 januari - abc

11 januari - Frannie

12 januari- Faye

12 januari - Panni

13 januari - Moi

16 JANUARI - VANESSA

25 januari - Laila

Uitgangsecho en 1e FM

19 januari -Panni

23 JANUARI - VANESSA

+/- 25 januari - Bettyboopke

26 januari - Icsi

27 januari - Laila

27 januari- Raba (bloedtest en echo)

1 februari - Moi (1e fm)

3 februari - Frannie (1e FM)

8 februari - Krisje82 (1e FM)

8 februari - Donna

18 februari - one love

Punctie datum

19 januari - Rackster

20 januari - abc

+/- 23 januari - Panni

+/- 7 februari - Laila

+/- 7 februari - Moi

+/- 9 februari - Frannie

26 januari-demi

Terugplaatsing

23 januari -littlegirl 1 cryo

23 januari - Rackster 2 verse embryo"s

23 januari - abc

+/- 26 januari -Panni

30 januari- Faye

± 2 februari - Icsi

3 FEBRUARI - VANESSA (IUI)

+/- 11 februari - Bettyboopke

+/- 11 februari- Raba 1 cryo

+/- 28 januari-demi

Testdatum

6 Febuari- littlegirl

7 februari - Rackster

7 februari - abc

+/- 9 februari -Panni

10 februari Faye

± 20 februai - Icsi

21 FEBRUARI - VANESSA

+/- 23 februari - Bettyboopke

+/- 24 februari - Raba

+/- 11 Februari-demi

Geplaatst

Dag meiden allemaal, even mezelf weer voorstellen, Ik ben Jesse, 39 jaar. We waren in september 2011 bezig met eerste ivf poging maar toch niet gelukt, verse tp mislukt en 2 cryos niet overleeft tijdens ontdooien. Gelukkig hebben ze na 2 maand weer plaats voor ons, dus in december 2011 begon ik weer, onze tweede ivf poging. Afgelopen maandag (30 januari 2012) punctie gehad, morgen moet ik bellen of bevruchting goed gegaan is, als het zo is, donderdag tp. Dus weer spannend. Ik wens jullie allemaal veel succes, sterkte. We gaan voor he, meiden.

Geplaatst

Hoi hoi!

Ik heb hier in december ook mee geschreven, maar toen konden ze uit de 3 follikels helemaal geen eicellen krijgen :(

Aangezien ze gisteren van de 6 follikels 6 eicellen hebben verkregen, durf ik hier weer mee te schrijven! We zijn gelukkig deze keer wel dat stapje verder gekomen!

Dit voelt voor ons echt als een hele overwinning :)

Nu komt t lange wachten tot donderdag, dan krijgen we het verlossende telefoontje of er een TP plaats zal vinden. Dit zal dan ook die middag gebeuren...

Wel bijzonder: ik mag dan op 14 feb gaan testen :)

Even voorstellen

Raba - 32 jaar- 1e kindje- ICSI 4- 1e ICSI 2 emmy tp, 1 cryo, 2e ICSI 2 emmy, 3e ICSI 2 emmy,4de icsi 2 blastocyst, 1 cryo.

Bloempje666-32 jaar-1e kindje-IVF1 geen eicellen gekregen, nu IVF2

1ste Cyclus dag:

19-01-2012 Bloempje666

20-1-2012 Raba

Start Prikken

6 januari - abc

11 januari - Frannie

12 januari- Faye

12 januari - Panni

13 januari - Moi

16 JANUARI - VANESSA

20 januari Bloempje666

25 januari - Laila

Uitgangsecho en 1e FM

19 januari -Panni

23 JANUARI - VANESSA

26 januari - Icsi

26 januari Bloempje666

27 januari - Laila

1 februari - Moi (1e fm)

8 februari - Donna

18 februari - one love

Punctie datum

19 januari - Rackster

20 januari - abc

30 januari - Bloempje666

+/- 23 januari - Panni

+/- 7 februari - Laila

+/- 7 februari - Moi

+/- 9 februari - Frannie

26 januari-demi

Terugplaatsing

23 januari - abc

+/- 26 januari -Panni

30 januari- Faye

02 februari Bloempje666

± 2 februari - Icsi

+/- 28 januari-demi

Testdatum

6 Febuari- littlegirl

7 februari - Rackster

7 februari - abc

+/- 9 februari -Panni

10 februari Faye

14 februari - Bloempje666

± 20 februai - Icsi

21 FEBRUARI - VANESSA

+/- 24 februari - Raba

+/- 11 Februari-demi

Geplaatst

Vraagje: ik loop bij het EMC in rotterdam en daar geven ze mij donderdag pas door of de Tp die dag ook doorgaat.

Weet iemand of ik ook bijv. morgen al kan bellen met de vraag of er uberhaupt bevruchtingen hebben plaatsgevonden? Of geven ze die informatie gewoon niet eerder??

De punctie was namelijk gisteren (maandag) en ik merk dat ik nu eigenlijk al aardig op hete kolen zit... :S

Geplaatst

Hoi bloempje, ik weet het niet hoe werkt het bij het EMC. Bij het MCA in Alkmaar, ik heb punctie gehad ook op maandag, en vandaag (woensdag) moet ik ivf assistent bij het MCA om 10.00 bellen of bevruchting heeft plaats gevonden, en om te horen wanneer tp is. Bevruchting en tp gebeurt dus bij het VU Amsterdam, niet bij het MCA. Als het goed gegaan is, meestal een dag erna zal tp plaats vinden, dus morgen (donderdag), of dat kan natuurlijk op hetzelfde dag, ligt er aan of ze plaats voor mij hebben. Je kan natuurlijk eventueel gaan bellen voor zekerheid, maar volgens mij als het toch donderdag pas door gegeven, dan is het beter om te wachten tot donderdag. Ze werken met schema en lijst natuurlijk. Veel succes.

Geplaatst

Helas bloempje. Ik heb ook bij emc gelopen. En als ze zeggen donderdag dan is het donderdag. Ze bellen wel vrieg dan hoor. Ze belden mij om half 9 en kon om 11 komen ;)

Geplaatst

Thanx meiden voor het antwoord...

Aan de ene kant zit ik op hete kolen maar aan de andere kant durf ik zelfs niet eens te bellen... Bang voor een negatief antwoord...

Dus ik ga t idd afwachten tot ze me morgen bellen...

Wel erg fijn om te weten dat ze wel vroeg bellen!!!

maar als ze om half 9 bellen, kan ik eigenlijk misschien beter niet naar mijn werk gaan.. ik begin nl meestal om 8 uur, dus dan ben ik er net... :S

Geplaatst

Hallo Lady’s,

Ik ben jullie al enige tijd aan het volgen. Vandaag heb ik dan toch de stap gezet om actief mee te doen aan het forum. Ik zal mezelf even voorstellen. Ik ben Rovere, 36 jaar.

We zijn hebben in 2010 de eerste stap gezet in het medici circuit. Eerst bij het Radboud Nijmegen ivm de Pese behandeling van mijn man. Hij heeft namelijk in het verleden een vasectomie ondergaan. Helaas hebben ze geen levende zaadcellen kunnen vinden. Mede hierdoor hebben we een juli 2011 een overstap gemaakt naar het Universitair Ziekenhuis Brussel voor een Mese behandeling. In augustus konden we al terecht en hebben ze 8 buisjes zaadcellen kunnen verkrijgen van B-kwaliteit. Jullie kunnen je voorstellen hoe blij we waren.

September 2011 kon ik starten met de eerste ICSI poging. Resultaat: 12 eitjes, 8 bevruchtingen resulterend tot uiteindelijk 4 embryo’s.

Verse TP mislukt, in december TP 2 cryo’s helaas ook mislukt en nu de laatste TP van de eerste ICSI poging. 26 januari heb ik de terugplaatsing gehad en ik mag 10 februari testen. Erg spannend!!

Ik wens jullie veel su6!

Groetjes, Rovere

Geplaatst

Hoi Dames,

Leuk, ik sluit me ook bij jullie aan.. Ik schrijf ook bij Dusseldorf.. het vervolg

Wij zitten inmiddels er ook vol in, morgen punctie en gisteren het goede nieuws gekregen dat ik +- 10 grote eitjes heb. Dus morgen punctie..

Ik zal even mijn gegevens er bij aansluiten..

Even voorstellen

Bloempje666-32 jaar-1e kindje-IVF1 geen eicellen gekregen, nu IVF2

Roosie - 29 jaar - 2e kindje - IVF 2

1ste Cyclus dag:

19-01-2012 Bloempje666

20-1-2012 Raba

20-1-2012 Roosie

Start Prikken

6 januari - abc

11 januari - Frannie

12 januari- Faye

12 januari - Panni

13 januari - Moi

16 JANUARI - VANESSA

20 januari Bloempje666

25 januari - Laila

22 januari

Uitgangsecho en 1e FM

19 januari -Panni

23 JANUARI - VANESSA

26 januari - Icsi

26 januari Bloempje666

27 januari - Laila

1 februari - Moi (1e fm)

8 februari - Donna

18 februari - one love

Punctie datum

19 januari - Rackster

20 januari - abc

30 januari - Bloempje666

+/- 23 januari - Panni

+/- 7 februari - Laila

+/- 7 februari - Moi

+/- 9 februari - Frannie

26 januari-demi

2 februari Roosie

Terugplaatsing

23 januari - abc

+/- 26 januari -Panni

30 januari- Faye

02 februari Bloempje666

± 2 februari - Icsi

+/- 28 januari-demi

7 februari - Roosie

Testdatum

6 Febuari- littlegirl

7 februari - Rackster

7 februari - abc

+/- 9 februari -Panni

10 februari Faye

14 februari - Bloempje666

± 20 februai - Icsi

21 FEBRUARI - VANESSA

+/- 24 februari - Raba

+/- 11 Februari-demi

16 februari - Roosie

Geplaatst

@ Rovere.. dat is wel erg spannend.. Hoe werkt zoiets? Ik bedoel zou er een mogelijkheid zijn om wederom zaad te verkrijgen van je man? Ik duim voor je.

Geplaatst

@ Hi Roosie, Thankx! Ik duim met je mee...

De zaadcelen (8 buisjes/rietjes) zijn ingevroren, dus zijn taak zit erop ;-)) Ik zag in mijn vorige verhaal dat ik benaming heb gebruikt. Mijn man heeft in Brussel geen Mese ondergaan maar een Tese behandeling wat inhoudt dat zaadcellen uit de zaadballen worden verzamelt, d.w.z. voor ze ter rijping naar de bijbal zijn gegaan. Deze ingreep is een alternatief voor de andere twee PESA/MESE. In NL wordt deze techniek niet uitgevoerd, vanwege wetgeving.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb me eerder in dit topic al voorgesteld maar even rust genomen want ik zit nog niet op het wachtbankje.

Heb deze ronde inmiddels 5 echo's achter de rug voor een cryo-tp zonder medicatie en vandaag een follikel gemeten van 28 mm! Omdat mijn cyclus regelmatig is en vaak 28 dagen hebben we besloten om toch maar Ovitrelle te zetten en Utrogestan te gebruiken. Woensdag is de tp gepland als 'ijsje' goed ontdooid.

Hopelijk kleurt dit bankje snel groen met veel a.s. moeders!

Geplaatst

Hoi Dames,

Jullie mogen mij op rood zetten, gruwelijk ongesteld geworden!

We hebben besloten om te stoppen met de hele mmm. Ik kan het niet meer opbrengen. Ik moest deze 4de poging van mijzelf doen, vanwege de miskraam een half jaar geleden. Nu kunnen we dit gaan afsluiten en heel veel andere dingen die in de wachtstand stonden, weer gaan doen zoals verhuizen, kijken wat ik met mijn eigen bedrijfje wil gaan doen en de verre reizen die we al heel lang wilden gaan maken.

Ik wens iedereen ontzettend veel succes en hoop dat het bankje een mooie groene gloed krijgt!

lieve groet Rackster!

Geplaatst

Lieve Wendy,

Wat ben je snel na TP al ongesteld geworden zeg... Ik kan me zo voorstellen dat je met de hele mmm nu klaar bent... Al die tegenslagen zijn zo zwaar...

Toch een heel moedig besluit om te gaan voor wat je wel hebt en om samen met je man gelukkig verder te gaan en lekker te gaan reizen...

Ik wens jullie heel veel geluk samen.

xxx

Geplaatst

Oh Rackster, wat onwijs klote zeg! Ik vind het echt heel erg voor jullie, zo'n lange weg en dan is het nog niet gelukt. Stoppen, betekent dat ook dat je de cryo's niet meer gaat proberen? In ieder geval eerst deze enorme teleurstelling en verdriet aangaan. Veel sterkte!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden