Ga naar inhoud

APRIL 2012 1e keer IVF; wie nog meer?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden..

Hier nog niet ongesteld, mag nu wel komen hiih.. ben wel blij dat ik het later..

Lies: maak niet uit joh, er word hier zoveel geschreven dat je niet alles kunt bijhouden! arme meisje van jou toch..

ik hoop dat ze snel opknapt. sterkte meid..

Keessie: bij mijn eerste poging toen ik zwanger was van mijn zoon, zijn we met 23 weken 12 dagen op

vakantie geweest.. met vliegtuig en alles er op en eraan hahah.. ik zou het zo weer doen!!

Lieff: fijn dat je doormag!! super!!

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden, ik ben hier heel de week niet geweest. Ik was de afgelopen week helemaal niet bezig met het hele gebeuren. Was ik echt blij mee, maar goed, sinds gisteren is de spanning weer aanwezig. Maar eerst over jullie.

@ Lieff, wat super klote voor je dit nieuws! Helemaal niet waar je op gehoopt hebt. Fijn dat je door mag gaan met de gonal f. Morgen ga je dus naar Gent voor de echo? Wat je al zegt, misschien heeft het ook met de cyste te maken. Heel veel sterkte hé! Ik hoop voor al het goede!!!

@mijn baby, nou toch gelukt dat het allemaal goed uit komt met het vrijgezellenfeest en bruiloft! Heerlijk dat je dan niet met een punctie bezig hoeft te zijn.

@ Keesie ik las dat jij de 24-ste mag gaan beginnen met spuiten! Yippie, goed nieuws. Fijn om te weken waar je aan toe bent. Misschien overheen gelezen hoor met heb jij ook al alles in huis?

Ik lees dat hier meerdere meiden aan de pil moeten. Begrijp ik het goed dat dit is om niet spontaan zwanger te worden? Of heeft dit een andere functie. Ik hoef dit niet te slikken.

@ Juul, welkom. Jij mag ook bijna beginnen. Wij verschillen dan 2 dagen. Ik snap dat je jouw verhaal wil delen met de mensen die jouw het beste begrijpen. Ik heb dit zelf ook, niemand in mijn omgeving heeft ivf ondergaan. We zijn toch allemaal ervaringsdeskundigen (in wording). Ik heb ook veel spanning. Ik probeer zoveel mogelijk met andere dingen bezig te zijn, te sporten en ik slik valeriaan. Maar of dit helpt............ Andere meiden hier raden yoga aan. Ik moet daar nu toch echt eens mee beginnen. Wat moet dat rot nieuws geweest zijn toen jullie dat over je man te horen kreeg. Echt erg als je dat achteraf hoort. Wanneer weet je of het icsi of ivf wordt? @ Wanda, misschien heb je het hier ergens al gezegd, maar waarom is er gekozen voor de neusspray? Fijn dat je 50 50 kan doen. Dat doen ze hier niet dacht ik. Wat ben je goed bezig zeg! 4 kilo afvallen. Bij mij mogen er ook wel 10 af........... vind het zo moeilijk.

@ Anna, ik lees je stukje. Had jij helemaal geen last van de decap? Ik vind de gonal f ook spannend, dan gaat het echt gebeuren.

@ Liesjuh, vervelend trouwens dat je dochtertje zoveel ziek is. Je maakt je toch zorgen. Goed dat je bent doorgestuurd.

Nou vandaag is voor mij d day! Het gaat echt beginnen, vanavond om 20.00 uur de eerste spuit. En ik ben mij toch zenuwachtig. Slaat nergens op. Zelfs mijn vriend is gespannen haha. Vind ik echt grappig omdat hij altijd heel relaxt is.

Nog een berichtje over de meiden met kids, ik heb er totaal geen moeite mee hoor dat jullie het erover hebben. Hoort toch ook bij jullie leven. Nou, tot latersssss weer.

Geplaatst

Hallo iedereen

graag wil ik ook met jullie meeschrijven

in het kort ons verhaal: we zijn nu ongeveer iets langer als 2 jaar bezig en na vele onderzoeken uiteindelijk de conclusie dat vriendlief geen zaadleiders heeft :( nu hebben we over 1 1/2 week de PESA :) :) eiendelijk na lang wachten op chromosomenonderzoeken etc. en hopelijk mogen we dan snel verder voor de icsi... zal eerder mei dan april worden maar wie weet ;) heb ook al een afspraak over 2 weken bij gynaecoloog om de laatste dingetjes te bespreken maar wie weet wat dit inhoudt?? heb wel ook al afspraak gemaakt voor de informatieavond (EMC) en die is al 2 April dus schiet lekker op zoo :)

iedereen succes met de behandelingen!

Geplaatst

Lieff dat is fijn te horen dat je met de goal door mag gaan en morgen ook al een echo, hoe dan ook het blijft nu even doorlopen en we gaan duimen voor goed nieuws morgen :-)

Nyon, succes vanavond, gaat helemaal goed komen met die prik ik weet het zeker!!! Ik heb ook alles al in huis dus die 24e begin ik eindelijk die dozen op te maken die in de groentela koud liggen te blijven ;-) Weet eerlijk gezegd niet waarom de een wel aan de pil is en de ander niet….wel een gek idee om weer aan de ANTIconceptie te zijn!!

S0entje; welkom!! Pucca schrijft hier ook mee en die loopt ook in het EMC, misschien weet zij meer over wat het gesprek inhoudt…denk dat dat nl. in ieder zh weer anders is. Succes in ieder geval :-)

Thanks meiden voor jullie antwoord over wel/niet vliegen, ik moet helemaal niet zo ver op de dingen vooruit lopen en gewoon alles plannen zoals we dat willen en dan zien we het tegen die tijd wel weer hoe & wat.

Lekker weekend allemaal!!

P.S. mijnbaby kan me voorstellen dat het nu idd wel mag komen…succes met wachten!

Geplaatst

Hello ladies.

Ik durf ook geen vakantie te plannen omdat ik evt afspraken voor andere pogingen niet in de weg wil zitten. Ik denk dat je zwanger moet zijn om het zelf in te schatten, of je wilt vliegen of niet. Maar ik ken eigenlijk niemand die dit bewust niet meer deed toen ze zwanger was.

Nyonyacilla - ik heb weinig last van echte spanning, het is meer ongeduld en obsessief nadenken erover.. ik word moe van mezelf. AFLEIDING AFLEIDING..

Die valeriaan klinkt goed voor de dagen voor de punctie! Yoga is trouwens heerlijk, heb het jaren gedaan. Aanrader. Wel een schooltje vinden die bij je past. Gewoon proeflessen nemen bij een paar verschillende zou ik zeggen.

Over mijn of ivf/of icsi situatie: Als mijn vriendje zijn ‘maatjes’ aflevert na de punctie, dan kijken ze in het lab (die dag of kort erna) wat het wordt, ivf of icsi. Ik loop bij het SLAZ (transport kliniek) in A’dam. Boven de miljoen of twee miljoen (ik twijfel nu) is het ivf, onder 1 miljoen (of 2) icsi. Maar het hangt ook van het aantal eitjes en de kwaliteit. Het VU, waar ik na de punctie de procedure afmaakt, kiest dan op basis van deze criteria voor een van de twee opties. Ik weet dus tot het laatste moment niet wat ze gaan doen. Bah. Ik vind het zo raar eigenlijk. Je geeft je eitjes en zaad af en daarna beslist iemand over wat er gaat gebeuren met jouw 'spul'. Ik vind icsi echt niet leuk, gevoelsmatig zit me dat zooo tegen, maargoed, er valt niet veel te kiezen.

Heel veel sterkte vanavond met de spuit. Het gaat je lukken. Tanden op elkaar, even aan iets anders denken en gaan meid, je bent niet alleen, we moeten allemaal, dus wees getroost...

Keessie - Granaatappelsap schijnt ook erg goed te zijn voor de man zijn goudvisjes..! Heb ik vaak gelezen.

Jij doet alleen tijdens de ivf niet aan alcohol. Bedoel je vanaf het moment van stimuleren of?

Liesjuh - Mijn nichtje had ook last van astma-achtige symptomen, hoesten en benauwd, toen ze heel klein was, tot een jaar. Bleek later toch geen astma te zijn en nu is ze gezond. Wie weet is het iets anders, tijdelijks.

Lieff - ik val altijd acuut in slaap bij mediteren, heb het met yoga wel eens gedaan, je kan me daarna echt wegdragen. Maar wel een goeie tip, toch proberen je hoofd leeg te maken af en toe, en opnieuw beginnen. Thx.

Iedereen een fijne avond gewenst. Ik ga stappen, laatste avond wijntjes drinken. Zondag begin ik ook met spuiten en dan mag ik van mezelf niet meer drinken.

Doei!

Geplaatst

Goodmorning! Nou het is gelukt hoor gisteren. Of course, maar wat vond ik het spannend. Ik voelde de prik helemaal niet. Alleen iets minder snel inspuiten, dan voel ik helemaal niks. Echt meegevallen en gelachen samen met mijn vriend.

@Soentje, wat spannend zeg voor jullie. Ze gaan nu eerst dmv die PESA kijken of het zaad goed is en dan gaan ze op de dag van de punctie ook het zaad van je man weghalen of vriezen ze het in? Ik hoop dat het allemaal goed zal zijn.

@Keesie, ja dat vind ik echt gek. Tegen mij hebben ze gezegd dat ik beslist niet zwanger mag worden dus dat ik condooms moet gebruiken. Elk ziekenhuis gaat er blijkbaar anders mee om. Ik lees dat je al vakantieplannen hebt in september. Ik durf er niet eens aan te denken of ik dan zwanger zou zijn maar wat zeggen ze er eigenlijk over.

@ Juul, vervelend die dwanggedachtes. Je maakt jezelf dan helemaal gek hé (ik heb altijd dwanggedachtes in het vliegtuig, mayday mayday, aircrash investigation haha). Zoveel mogelijk proberen te ontspannen en afleidingen zoeken. Maar ja, doe dat maar eens. Het is inderdaad raar dat je er niks meer over te zeggen hebt als de eitjes en zaadcellen afgegeven zijn en dat je ook zo afhankelijk bent. Dan geef je het lot uit handen, maar natuurlijk wel aan de beste mensen. Heb je een leuke avond gehad? Helemaal los gegaan ;-). Is het erg als je een wijntje drinkt als je spuit? Ik weet wel dat straks als de terugplaatsing is geweest en ik de tabletten moet inbrengen alcohol wordt afgeraden. Misschien tot laters en anders een fijn weekend gewenst.

Geplaatst

Hallo,

Nyonyacilla, opluchting! fijn dat het meeviel :thumbsup: en je voelde helemaal niks? Wow.

Keessie: je kan altijd nog een last minute boeken, die zijn goedkoper en het is ook wel leuk om dingen niet te plannen maar jezelf spontaan van een leuke vakantie te voorzien toch? Als dat te regelen valt met werk enzo tenminste.

Heb me ingehouden vannacht, paar wijntjes, maar dat waren wel de laatste heb ik afgesproken met mezelf. Morgen beginnen met de 1ste prik. Mijn vriend is bij zijn familie in het buitenland tot maandag, dat betekent dat ik in mn eentje moet prikken de eerste keer, ik ben denk ik de instructies die ik in febr kreeg alweer vergeten.. Maar ik heb in nov en dec 2 x pregnyl geprikt voor twee iui's dus.. zal wel lukken...........

Iedereen een fijn weekend alvast!!

Geplaatst

Wie wat waar:

Lieff (33): Ivf, UZ Gent

Pucca (35): Ivf EMC Rotterdam

Nyonyacilla (31): Ivf of Icsi Bronovo Den Haag/terugplaatsing LUMC Leiden

Moedeloos (25): eerst tese man dan hopelijk ICSI te Gent

Mijnbaby (28): UMC U 2e ivf voor brusje/ al 4 tp gehad en 4 gesneuvelde cryo's

Keesie (35): IVF 1, OLVG Amsterdam / terugplaatsing AMC Amsterdam

Wanda (32): IVF 1. AZ Sint Niklaas/ terugplaatsing UZ Antwerpen

Angelique (anna) (39): 2e IVF VU Amsterdam

Champietal (Chantal) (34, bijna 35): 2e IVF / LUMC Leiden

Liesjuh (32): 3e IVF / SMT Enschede

Afspraken ziekenhuis:

14 maart: Lieff Follikelmeting

16 maart: nyonyacilla start decapteptyl

19 maart: Pucca uitgangsecho en start met Puregon 150

rond 21 maart: Wanda Start Menopur

23 maart: Liesjuh start Decapeptyl

24 maart: Keesie start Decapeptyl

25 maart: Angelique start met Decapteptyl

25 maart: Pucca echo controle EMC

26 maart: Pucca start Decapeptyl

28 maart: Liesjuh Uitgangsecho

29 maart: nyonyacilla echo controle

30 maart: Keesie uitgangsecho/bloed prikken

2 april: Liesjuh start Menopur

rond 8 april: Mijnbaby beginnen met kort schema ivf circa 10-12 dagen en dan de punctie

Punctie:

Mijnbaby: 3e week van april de punctie

Pucca: ongeveer 1e week april ??? punctie

Keesie: rond half april

Liesjuh: rond 16 april

Angelique: rond 20 april

Champietal: rond 2e week april

Heb even 't lijstje er weer bij gehaald, die stond alweer een paar pagina's terug....

Geplaatst

@Lieff, fijn dat je door mag gaan, al blijft het natuurlijk nog wel spannend... succes!

@Mijnbaby, nog steeds niks.....???

@Nyon, wat heerlijk dat de eerste spuit er zo gemakkelijk inging, houden zo!

@sOentje, welkom op dit toppic! Als je wilt kun je je gegevens bijschrijven op het lijstje, succes!!!

@Keesie, weet niet zo goed hoe "de regels" zijn wat betreft vliegen, wij vliegen bijna nooit....

@Juul, fijn dat het laatste wijntje je gesmaakt heeft! En morgen de eerste spuit erin, altijd weer even een spannend moment... succes ermee, wel jammer dat je partner in het buitenland zit.

Zie dat jij ook niet in het lijstje vermeld staat, kun je nog effe doen als je wilt?

@Hier, een lekkere ontspannen dag in de tuin aan het klooien.... we hebben afgelopen november nieuwe bestrating erin gekregen en de afwerking moet nu nog gebeuren, graszoden leggen etc....

Wel even lekker hoor om zo buiten in de frisse lucht bezig te zijn!!!

@All, iedereen een heel fijn weekend en succes met het spuiten voor de spuiters (klinkt wel heel erg hè, hahaha.....)

Geplaatst

@ Liesjuh, hoe is het nou met je dochtertje? Helpen de medicijnen iets?? Ik hoop het zo. Het is zo zielig zo'n klein prutsje ziek.

@ Keessie, Een kerstkindje zou toch super zijn. Ik had het er deze morgen nog met mijn moeder over. Ze was aan het tellen geweest en was ook bij kerst uitgekomen.

We zijn echt aan het lachen geweest over hoe geweldig dat zou zijn. Time will tell. :happy:

Wat betreft de vakantie, wij gaan met de Meivakantie weg. 2e week van Mei. En we vliegen. Ik heb al tegen mijn man gezegd dat we wel goede zonnebrand moeten meenemen. Sowiezo heb ik zonneallergie maar ik wil ook geen zwangerschapsmasker. Dus goed smeren. Vliegen zo vroeg in de zwangerschap is nog geen probleem. En verder goed opletten met eten. Onze vakantie is dus na de eerste poging. Maar dat wisten we niet op voorhand.

Zelf heb ik de laaste 3 jaar bijna alles op pauze gezet vanwege het fertiliteitsproces. Door die hepatitis B infectie van vorig jaar September ben ik daarmee gestopt. Ik heb in Oktober een supermooie tattoo laten zetten (was al een wens sinds 15 jaar). Ik heb wel voor een andere locatie gekozen. Eerst zou hij boven mijn lies komen te staan, maar dat is boven mijn borst geworden. Ik wil ook na de zwangerschap een mooie tattoo houden. :laugh:

@ Juul, Ik let wel op met alcohol na de inseminatie. Nou bol ik niet ieder weekend dronken uit het cafe hoor. Maar als we een leuk uitje hebben en het is voor de inseminatie dan neem ik wel een drankje of wat. Carnaval kwam perfect dit jaar. We hebben de week ervoor gehoord dat de laatste IUI niet gelukt was. Dit was natuurlijk ontzettend balen, want dan sta je ineens voor IVF. Maar ik heb het wel van me afgefeest zeg maar hihihi.

Verder drink ik geen koffie (lust ik niet) en door het afvaltraject wat ik zojuist gevolgt heb, ben ik ook enorm geminderd in de Cola.

Ik neem sinds een week weer foliumzuur (als ik eraan denk). Na inseminatie let ik wel op met rauw eten (vis en zo).

Meer doe ik eigenlijk niet. Ik ga ook eens kijken naar dat granaatappelsap. Even proberen.

@Nyon, ik heb de pil moeten nemen als voorbereiding op mijn neusspray. De pil legt al een deel van je eigen hormonen stil en de neusspray doet dit verder.

Inmiddels ben ik wel al aan de neusspray gewend, alleen die tijdstippen nog niet. Maar ja..

@Lieff, hoe was het in Gent? Ik heb aan je gedacht vanochtend. Duimen draaien hoor.

@Soentje, Welkom.

@Mijnbaby; al iets in zicht???

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Nyon: jeej de eerste zit!

Hier c37 en nog geen menstruatie!!!!

Echt raar... Maar waar.. Als ik bij c40 nog geen

Menstruatie heb ga k het ziekenhuis bellen!

Lieff: hoe ging het in Gent..

Wanda: wat cool! Ht schijnt dat tatoes verslavend werkt, dus kijk uit haha

Geplaatst

Hi Meiden,

Ik schrijf nog even niet veel, maar lees wel alles.

Over het alcohol. Ik heb bij mijn eerste IVF tot twee dagen voor de punctie gewoon alcolhol gedronken.

Zelfs twee dagen ervoor aardig gepimpeld met een hele stel meiden.

Zodra de embryo was teruggeplaatst heb ik echt geen druppel meer gedronken.

Zelfs al geen roodvlees e.d. meer, maar volgens de arts hoef je met het eten nog niet echt op te letten. Pas zodra je een positieve test in je handen hebt is het opletten volgens de arts.

Wij hebben wel al onze vakantie geboekt. Moet heel eerlijk zeggen dat ik bij mijn eerstee ook niet heb gedaan, maar ben daar nu toch wel wat makkelijker in. Wij gaan in juli / augustus drie weken kamperen met de tent.

Als alles loopt zoals het zal gaan dan ben ik 4 maanden zwanger dan. Naar mijn idee moet dat allemaal gewoon lukken.

Toen ik zwanger was van mijn eerste zoontje, zijn we eerder op vakantie gegaan. We hebben toen er juist bewust voor gekozen om te vliegen en niet met de auto op vakantie te gaan (ik was toen 6 maanden zwanger).

Ik zag het nl. niet zitten om met een dikke buik een hele autorit te maken en dan op een luchtbedje te gaan slapen.

Dames veel succes, bij mij licht inmiddels de groetela weer helemaal vol en zal ergens volgende week beginnen met spuiten (moet eerder beginnen met spuiten, want anders groeit het allemaal niet zo bij mij)

XX

Geplaatst

ik heb mezelf er even bijgezet :)

Wie wat waar:

S0entje(22):PESA/ICSI EMC Rotterdam

Afspraken ziekenhuis:

rond 21 maart: Wanda Start Menopur

26 maart: s0entje pesa vriend EMC

28 maart: s0entje afspraak gynaecoloog??

2 april: s0entje waarschijnlijk informatieavond

rond 8 april: Mijnbaby beginnen met kort schema ivf circa 10-12 dagen en dan de punctie

Punctie:

Geplaatst

@Nyon klopt ze gaat via die pesa eerst kijken of er uberhaupt wel "goudvisjes"te vinden zijn maar zijn hormoonwaardes zijn goed dus we hebben 80% kans dat ze iets vinden, en dan is het nog de vraag hoe de kwaliteit zal zijn en aan de hand daarvan kijken ze volgens mij of ze het wel of niet invriezen. zo niet zal hij een acute pesa krijgen op de dag van me punctie. jij de eerste spuit gezet lees ik?? lijkt mij ook nu heel wat om die spuiten zelf te zetten! maar denk dat ik naderhand wel hetzelfde als jou zal zeggen.

Keesie bedankt! Pucca kan jij me toevallig vertellen hoe of wat voor afspraak bij de gynaecoloog??

de rest succes! en een fijne avond nog

Geplaatst

Wie wat waar:

Afspraken ziekenhuis:

21 maart: Wanda Uitgangsecho

22 maart: (hopelijk) starten Menopur

27 maart: Wanda Follikelmeting

2 april: Wanda 2e follikelmeting

Punctie:

Wanda: rond 2e week april

Geplaatst

Wie wat waar:

Juul (36): 1e IVF/ of ICSI, SLAZ+VU Amsterdam

Afspraken ziekenhuis:

18 maart: Juul start decapeptyl

21 maart: Wanda Uitgangsecho

22 maart: (hopelijk) starten Menopur

27 maart: Wanda Follikelmeting

29 maart: Juul uitgangsecho en start stimuleren met Gonaf F?

2 april: Wanda 2e follikelmeting

Punctie:

Wanda: rond 2e week april

Juul: rond 11 april (of rond 18 april)

Geplaatst

@Wanda, Isa is nog steeds niet lekker in orde. We moeten a.s. donderdag naar de kinderarts met haar en ik ga de inentingen afzeggen die we donderdag ook zouden moeten halen.

Gaaf dat je een tatoe hebt laten zetten, vooral als je dat zo graag wilt, misschien brengt ie je wel geluk! Wat dat kertskindje betreft, ik was pas 31 januari uitgerekend en iedereen van de zwangerschapsgym was rond de feestdagen uitgerekend. Dus iedereen zei tegen mij: ik hoop niet dat ik met de feestdagen beval, jij hebt geluk, want jij bent pas eind januari uitgerekend.... en wat blijkt nu: Niemand is met de feestdagen bevallen en bij mij breken de vliezen ruim 5 weken te vroeg, wij waren wel heel blij met een kerstkindje!! Zo zie je maar, het kan heel anders lopen dan je denkt....

@Mijnbaby, je maakt het wel spannend hoor.... ik hoop voor je dat je nog niet ongesteld bent???? Durf het bijna niet te zeggen, maar misschien ben je wel "spontaan" zwanger!!!!

@Pucca, morgen de uitgangsecho en je begint ook met spuiten zie ik, veel succes!!!

@All, fijne zondag!!!!

Geplaatst

@ Nyon Met Deca had ik geen last, ook met gonal niet. Ik ben wel erg gevoelig qua stemmings wisselingen, maar zelfs mijn man viel het op dat ik "normaal" bleef. Wat lekker dat je D-Day overleeft hebt.. Inmiddels zal het wel wat meer 'gewoon' worden. Maar ik blijf het toch raar en vreemd vinden om jezelf te moeten prikken. Ik mag volgende week zondag weer starten. Spannend, maar ik ben er klaar voor. Ik wil weer graag beginnen.

@Juul Wij zelf zijn van je late vakantie planning. Tis wel een voordeel van geen kinderen hebben. We hebben aangegeven bij de werkgever sept, okt en vlak daarvoor plannen we wat we gaan doen. Vliegen of met de auto. Ik wil ook niet te veel vooruit plannend, maar aan de andere kant hebben we al 2 jaar bijna geen echte vakantie gehad, want misschien ben ik wel zwanger...

Wij lopen zelf bij het VU A'dam en het gaat ook bij mijn man om de zwemmers. Hij had op de dag van de punctie 5M zwemmers. Toch hebben ze icsi gedaan. Het was een beetje kantje boord voor ivf. Maar het kan ook zo zijn dat ze gingen twijfelen, omdat ik 16 eitjes had..

@Liesjuh, Wel grappig dat jij als enige uitgerekend was ruim na de kerst en de andere dames met kerst. Bij hun niet een die met de kerst hun kindje kon verwelkomen en jij wel. Zo zie je maar dat een geboorte komt wanneer het komt...

Wat doet Menopur eigenlijk?

@... Ik ben even kwijt wie het was, maar het gaat over het HSG onderzoek. Wat was dat onderzoek pijnlijk. Ze vertelde me dat het was wat menstruatie achtige krampen. Nou die heb ik bijna niet, dus appeltje eitje (dacht ik). Mijn hemel, wat deed dat zeer... Niet te filmen!! De punctie, in vergelijking met het HSG dat is geen verschil. De punctie voelde als... je hebt een stompe naald en je moet iets naaien in een stof. Je voelt een soort plopje. Ik werd heel goed geholpen met mijn ademhaling. Ik moest diep inademen, en de arts ging prikken. Bij de uitademing, zoog zij hem leeg. Ik kom meekijken, maar doordat ik meer met mijn ademhaling bezig was heb ik er weinig van gezien.. Lol, straks herkansing..

Eindelijk heb ik nu ook de Pregnyl in huis. Wat een gedoe. Vorige maand kreeg ik de vervanger, Otriville, maar daar moest ik 38 euro aan eigen bijdrage voor betalen. Daar het ik niet veel zin in en ik kreeg het ook niet vergoed...Maar nu toch weer pregnyl en hij ligt veilig in mijn koelkast...

Ik heb vorige week ook voorlopig afscheid genomen van de drank.. Ik ben geen drinker, maar ik heb wel een flesje wijn op.Mijn man werd 44. En verder let ik nu al goed op mijn voeding, zodat het straks niet te veel hoef op te letten met eten. Gezond eten, af en toe een lekker visje, niet te veel koffie max 3, en vooral uitkijken met rauw / rood eten. Ik zal vlak voor de punctie nog wel even een carpaccio bestellen, want dat zal ik wel erg gaan missen. Ik heb mijn man al een stille hint gegeven dat als ik bevallen ben dat ik dat graag wil hebben als ontbijt, lunch of bij het avond eten...

Geplaatst

Hallo allemaal daar ben ik weer terug van 8 heerlijke superzonnige dagen Spanje!! Even helemaal er uit geweest nergens aan gedacht het even helemaal los gelaten zodat ik morgen vol goede moet kan gaan beginnen met spuiten brrr zie er erg tegen op maar komt vast goed! Morgen ook de echo om te kijken hoe het er van binnen allemaal uitziet spannend....

Heb wel op vakantie een naar telefoontje ontvangen, een goede vriend waar kanker bij was geconstateerd in januari, was overleden zo supersnel gegaan gelukkig had ik voordat ik wegging afscheid van hem genomen. Hij wordt morgen gecremeerd dus wel heel dubbel allemaal wordt morgen een zware dag!!

Ik ga nu even bijlezen want zie dat er aardig wat bij geschreven is....

Geplaatst

@Soentje die informatieavond in Emc is heel duidelijk alles wordt bijna wel 3 x uitgelegd! En dan heb je nog een gesprek met een fertiliteitsarts en daana een ivf verpleegkundige en daar wordt alles weer goed uitgelegd dus he wordt goed voorbereid. Maar als je nog dingen wil weten hoor ik het wel.

Geplaatst

Er was aardig wat te lezen zal niet overal op reageren....maar heb het allemaal wel doorgelezen en vanaf nu weer mee reageren.

Fijne zondag nog allemaal....

Geplaatst

Hey Pucca,

Welkom terug. Wat een vervelend nieuws op vakantie.

Dat is niet niets, morgen en starten met prikken en de crematie van jullie vriend.

Sterkte morgen.

Wanda

Geplaatst

@Mijnbaby, jammer.... zou toch mooi geweest zijn!

@Anna, Menopur is een follikel stimulerend hormoon, zorgt voor de rijping van de eicellen. Deze wordt gewonnen uit de urine van MvM!

Tja... de punctie is inderdaad niet prettig, maar toch voor iedereen anders.... ik kan mijn ervaringen wel vertellen, maar w.s. is die bij jullie weer verschillend....

@Pucca, tjee.. niet niks zeg! Ik wens je morgen ook veel sterkte bij de crematie en succes met het prikken en de echo!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden