Ga naar inhoud

APRIL 2012 1e keer IVF; wie nog meer?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pucca: supergoedd! gaat ineens echt snel!

Wanda: Laten we hopen dat er voor jou voorlopig alleen nog maar goede dingen gebeuren! heb je wel verdiend ;)

Anna:en?? 1e spuit goed gegaan?

Keesie: de eerste spuit zit er weer in?? success!!

Liesjuh: Spannend Woensdag! duim voor je dat je deze x geen cystes heb :)

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Pucca: Dat gaat snel! Fijn dat het er goed uit zag en je voldoende follikels hebt. Heeft ze gezegd hoeveel follikels er klaar liggen?

@ Keesie: Bedankt voor je lieve berichtje. Had de tranen in mijn ogen toen ik het las. Had die positieve vibe even nodig. Lief van je! :)

Fijn dat de 1e spuit goed ging, die is toch het spannends he.

Geplaatst

Hoi ladiesz,

De pregnyl is al een tijdje op. Wisten jullie waarsch ook!? Baal als een stekker...

Mocht iemand weten dat er weer een voorraad geleverd wordt bij de apotheken laat dan weten ajb.

@Pucca: Veel succes morgen bij de controle. Donderdag misschien de punctie al? Weet je ook al hoeveel eiblaasjes/ eitjes er gezien zijn? wat gebruik je qua stimulatie hormoon? Hoop dat de tijd vliegt met dit fijne weer en dat je de zenuwen niet de overhand laat nemen.

@Wanda: ik ben ook aan het googlen voor vakanties, wil heel graag paar dagen weg in de wachtweken. Twijfel toch of ik het durf, iets boeken. Qua planning (straks moet ik naar het zhuis ofzo) en ben toch wel beetje onzeker dat door het vliegen of veel wandelen of weet ik het ik het proces straks verstoor - ervan uitgaande dat er een terugplaatsing zal zijn.. (maargoed positief denken..)

@Keessie: Hoe gaat het met je en de deca? ik heb wat moodswings en hoofdpijn gehad maar eigenlijk niet veel meer. Jij?

@Lieff: Onze 'aanvoerdster'. Hoe gaat het me je? Hoop dat je niet zenuwachtig bent voor gauw. Nog even doorzetten en proberen afleiding te vinden in het zonnetje met een mooi boek ofzo?! Of moet je hard werken? Lijkt me enorm spannend die wachtweken, hoe ga je er mee om?

groeten,

Juul

Geplaatst

Wie wat waar:

Lieff (33): Ivf, UZ Gent

Pucca (35): Ivf EMC Rotterdam

Nyonyacilla (31): Ivf of Icsi Bronovo Den Haag/terugplaatsing LUMC Leiden

Moedeloos (25): eerst tese man dan hopelijk ICSI te Gent

Mijnbaby (28): UMC U 2e ivf voor brusje/ al 4 tp gehad en 4 gesneuvelde cryo's

Keesie (35): IVF 1, OLVG Amsterdam / terugplaatsing AMC Amsterdam

Wanda (32): IVF 1. AZ Sint Niklaas/ terugplaatsing UZ Antwerpen

Angelique (anna) (39): 2e IVF VU Amsterdam

Champietal (Chantal) (34, bijna 35): 2e IVF / LUMC Leiden

Liesjuh (32): 3e IVF / SMT Enschede

S0entje(22):PESA/ICSI EMC Rotterdam

Juul (36): 1e IVF/ of ICSI, SLAZ A'dam en terugplaatsing VU A'dam

Afspraken ziekenhuis:

Maart

25 maart: Angelique start met Decapteptyl

25 maart: Pucca echo controle EMC

26 maart: Pucca start Decapeptyl

26 maart: s0entje pesa vriend EMC

27 maart: Pucca 2e echo Follikelmeting

27 maart: Wanda Follikelmeting

28 maart: Liesjuh Uitgangsecho

28 maart: s0entje afspraak gynaecoloog??

29 maart: nyonyacilla echo controle

29 maart: Juul uitgangsecho en start stimuleren met Gonaf F?

30 maart: Keesie uitgangsecho/bloed prikken

April

2 april: Liesjuh start Menopur

2 april: s0entje informatieavond

2 april: Wanda 2e follikelmeting

5 april: Juul 1ste follikelmeting

rond 8 april: Mijnbaby beginnen met kort schema ivf circa 10-12 dagen en dan de punctie

10 april: s0entje intakegesprek

Punctie:

maart

Lieff: 21 maart

Pucca: 29 maart

april

Wanda: rond 2e week april

Champietal: rond 2e week april

Juul: 11 april

Keesie: rond half april

Liesjuh: rond 16 april

Angelique: rond 20 april

Testdatum:

Lieff: 6 april

Geplaatst

Zo de eerst spuit zit er weer in. Eerste keer is toch vaak weer (even) moeilijk, maar ja straks is het weer gewoonte, want ik moet tenminste 1 maand lang spuiten. De vorige keren had ik vaker last van mijn spuiten en nu haalde ik de spuit eerder uit de koelkas en ik moet zeggen geen greintje pijn of dat ik de vloeistof voelde. Het was toch weer een hele opluchting.

@ lieff, Ik ga voor je duimen dat hij/zij blijft zitten...

@ Juul, Bij mijn weten moet pregnyl weer leverbaar zijn. Mijn apotheek had het erover dat het na half maart weer volop leverbaar moet zijn.. Ik woon in Hoofddorp, misschien kan je het daar proberen. Ik weet niet waar je woont...

Geplaatst

@lieff en @Juul ik heb het eigenlijk helemaal niet nagevraagd hoeveel er zitten...zal het morgen is even navragen...Wist ook niet dat ze dat nu al kunnen zien ik weet alleen dat er 1 hele grote was van 18 mm omdat ze die nakeken....

@lieff heel veel sterkte tijdens deze spannende wachtweken ik weet binnenkort ook hoe dat voelt...

Ik weet nie meer wie het vroeg maar ik spuit Puregon en vanavond de deca erbij omdat de Zoladex die ik sinds januari kreeg dan uitgewerkt is. Kreeg ik eindelijk mn normale gevoelens weer terug en geen warmteaanvallen meer enzv ga ik vanavond er weer mee beginnen maar gelukkig maar voor paar dagen!!

Geplaatst

De eerste keer met de spuit was weer even slikken. Het toch in jezelf prikken blijft raar, maar ik hou mijn vel bij elkaar en dan stop ik hem erin. Ik voelde er niets van. Inmiddels alweer drie spuiten verder. A.S. woensdag mag ik voor de echo.

Ik weet absoluut niet meer hoe snel het de vorige keer (ruim 3 jaar geleden) ging. Hoeveel echo's e.d. ik toen had.

Ben erg benieuwd. Had toen een goede score na de punctie.

Ze hadden tien eitjes en de dag erna werd ik gebeld met de mededeling dat 100% bevrucht was.

Ze hebbe er toen eentje na een paar dagen vernietigd, omdat die ophield met delen. Hoop echt dat ik dit keer weer zo een mooie score heb, want ik weet dat ik daarmee in mijn handen mag knijpen.

Meiden in de wachtweken, heel veel succes met wachten. Het kan zo slopend zijn dat wachten, maar probeer toch echt je zinnen ergens anders op te zetten!!

Geplaatst
@ Champietal, inhaleren van Synarel heb ik nog nooit van gehoord, wist niet dat dat ook kon. Hoe ging het spuiten gisteren?

Synarel had ik bij mijn eerste IVF ook.

Je kan het ook in een spuitvorm krijgen, maar ik had geen zin om nog meer in mezelf te gaan spuiten.

Zodra ik de pregnyl spuit mag gaan zetten, moet ik hier direct mee stoppen.

Geplaatst

Wie wat waar:

Afspraken ziekenhuis:

Maart

28 maart: Champietal 1e follikelmeting + bloed prikken

April

2 april: Wanda 2e follikelmeting

rond 8 april: Mijnbaby beginnen met kort schema ivf circa 10-12 dagen en dan de punctie

Punctie:

maart

april

Wanda: rond 2e week april

Testdatum:

Geplaatst

Vanochtend eerste meting gehad. En yes....

aan iedere kant 7 follikels van rond de 10 mm

Nu afwachten of ze doorgroeien. Vrijdag hercontrole.

En waarschijnlijk maandag, dinsdag of woensdag punctie.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Wie wat waar:

Afspraken ziekenhuis:

Maart

28 maart: Champietal 1e follikelmeting + bloed prikken

30 maart: Wanda 2e follikelmeting

April

2 april: Wanda 3e follikelmeting

Punctie:

maart

april

Wanda: 2/3/4 april

Testdatum:

Geplaatst

Hey Wanda das goed nieuws!! Alweer een stapje in de goeie richting!! Ik weet hoe je je nu voelt ik ben vanmorgen ook geweest ik heb er 6/7 aan de ene kant en 3 grotere aan de andere kant! Donderdag heb ik de punctie vanavond voor de laatste x spuiten!!

Spannend hoor....veel suc6 allemaal weer!!

Geplaatst

Hoi Wanda

Dat klinkt als een goeie score, 14 groeiende follikels (allemaal zelfde grootte!?), is dat niet het aantal dat ze graag zien, tussen 10 en 20?

Heel spannend! Pucca, jij reageert dus ook goed op de hormonen. Laatste x spuiten, god wat fijn lijkt me dat! Ik loop al 4 dagen met knallende koppijn.. deca?!

veel sterkte meisjes,

Juul

Geplaatst

@ Wanda en Pucca: Spannend!!! Gaat de goede kant op bij jullie, wat fijn zoveel mooie follikels. En Pucca voor jou alvast veel succes donderdag, ik zal aan je denken (hoe laat moet je?).

Geplaatst

@ Lieff; daar zijn we hier voor, zo fijn :-))))!!

@ Juul; nee ik heb nog nergens last van, tenminste geen hoofdpijn en moodswings (gelukkig maar…!) maar slaap wel heel slecht ineens?? Komt dat bekend voor? Al 3 nachten paar keer wakker en naar wc, dat heb ik normaal nooit; ik zie m'n kussen dan en ben weg, haha! En nu dus niet…hoop dat dat ook weggaat. Maar ik klaag niet, want als het hier bij blijft dan is het prima.

@ Anna; fijn dat de 1e er weer normaal inzit zonder problemen :-) Ik haal hem ook een half uurtje ervoor uit de groentela (haha) en dan voel ik ook amper iets, fijn zo.

@ Champietal; succes morgen, hoop op mooie echo!

@ Wanda; wow wat een goeie score!!!!!! Jeetje en wat snel al dan de punctie, gaat de goeie kant op :-)

@ Pucca; en nog een keer wow, jij ook al zo'n mooie score en donderdag punctie is dat dan nu zeker? Joehoe!!

Meiden wat een mooie scores tot nu toe allemaal, gaan we er allemaal succesverhalen van maken? Ik ga duimen :-)))

Geplaatst

@lief, hoe is het met je??? Mijn duimen draaien overuren voor je hoor. Dat jullie kleintje maar lekker blijft door delen en een mooi nestje maakt. :)

@ Pucca, succes overmorgen he. Spannend he. Ik zelf durf nog niet echt aan de punctie te denken. Ik weet niet waarom, waarschijnlijk onwetendheid.

@Keessie, fijn dat je nergens last van hebt. Inderdaad slecht slapen is te overzien, zolang je niet op je tandvlees gaat lopen.

Zelf zal ik blij zijn als ik die neusspray nodig heb, dan kan mijn nachtrust ook weer terug komen. Jippie.

@Champietal, succes morgen, ik zal aan je denken.

@Juul, geen idee wat gemiddeld / wenselijk is...

Zelf vind ik het inderdaad geen slechte score. Ze waren niet allemaal even groot maar het scheelde maar een mm of zo.

Ze heeft ze ook niet allemaal opgemeten hoor. Ik ben heel benieuwd wat ze vrijdag gaat zeggen.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Goedemorgen,

Keessie, ik heb geen slaapproblemen. Extra plassen ook niet. Naast hoofdpijn tot aan heftige migraine gisteravond, niets aan bijverschijnselen van de deca. Ik ben net o geworden en heb dan meestal 1 dag hoofdpijn vooraf. Nu dus 4-5 dagen hoofdpijn, moet van de deca komen.

Champietal, succes vandaag he.

Anna, ik heb Pregnyl gevonden, niet bij de apotheek... leuk als mensen meeleven en moeite willen doen voor een ander....

Morgen ga ik voor mijn 1ste "uitgangsecho" naar het ziekenhuis (na 11 dagen deca de eerste check: heet dat zo, uitgangsecho???). Dan waarsch beginnen met Gonaf F. Voor het eerst. Spannend. Heeft iemand al ervaring met Gonal F? Hoe lang gespoten, bijverschijnselen?

Baal ervan dat mijn vriend de komende echo's niet mee kan. Hij woont niet zo lang in NL en heeft met moeite een baantje kunnen vinden. Daar kan ie heel moeilijk vrij krijgen zonder meteen te mogen vertrekken.., dus die 'vrije dag' bewaart ie liever voor de punctie dag. Er zat toch wel een voordeel aan zijn werkloos zijn, hij kon naar alle afspraken mee.....

dag meiden, geniet van de laatste lente dag deze week.

Gr, Juul

Geplaatst

@ Wanda: lief dat je zo hard duimt :). De gewenste score is ongeveer 12 follikels, dus je zit zeker goed. Hoeveel eitjes het zijn weten ze pas na de punctie, maar met 14 follikels zou ik me daar geen zorgen om maken.

Ik heb ook niet nagedacht over de punctie totdat ik daar lag, je kan je er van te voren toch niet zoveel bij voorstellen he. Jij hebt de punctie toch in St. Niklaas?

@ Keesie: fijn dat je geen hoofdpijn en moodswings hebt. Slecht slapen kan zeker van de hormonen komen, of misschien omdat de tijd verzet is?

@ Juul: voor jou morgen een spannende dag. Jammer dat je vriend niet mee kan, gaat iemand anders met je mee?

Wat fijn dat je pregnyl gevonden hebt!

@ hier: het wachten gaat nog wel, denk dat het vanaf volgende week erger gaat worden. Ben wel enorm moe, maar vandaag lekker vrij dus ik doe rustig aan.

Geplaatst

Wie wat waar:

Afspraken ziekenhuis:

Maart

April

11 april: Liesjuh 1e follikelmeting

Punctie:

maart

april

Testdatum:

Hoi dames,

Wat is er veel bijgeschreven zeg...

@Lieff, fijn dat het wachten je tot nu toe nog meevalt... wel balen dat je zo moe bent! Weet hoe het voelt om in deze weken te zitten, succes!

@Juul, veel succes morgen met de uitgangsecho, zo heet het inderdaad... haha... jammer dat je vriend niet mee kan naar de echo's. Mijn man gaat ook niet elke keer mee, ik vind het onzin dat hij daar elke keer vrij voor moet nemen. Vindt het fijn dat hij tijdens en na de punctie vrij heeft, zodat ik dan rustig kan bijkomen.

@Keesie, fijn dat je geen klachten hebt van de deca... behalve slecht slapen... kan inderdaad ook van het tijdsverschil komen...

@Champietal, hoe ging je echo vandaag?

@Pucca, heel veel succes morgen met de punctie, hoelaat heb je die?

@Wanda, wat een goeie score, top!

@Hier, heb zojuist de uitgangsecho gehad en deze zag er goed uit. Heb links 4 follikels en rechts 5, a.s. maandag begin ik met de stimulatie, we kunnen dus verder!!

Wat is het nu spannend hè, iedereen is nu echt bezig met de behandelingen, ik hoop zo dat we met z'n allen op het uitgerekend in december toppic komen, gezellig samen de komende 9 maanden ervaringen uitwisselen, wat zou dat mooi zijn!!! Geniet allemaal lekker van deze heerlijke lentedag!!!

Geplaatst

Bij de echo was nog niet zo heel veel te zien. Had ook nog niet zoveel verwacht, want het is pas zeven dagen na mijn menstuatie.

Ze zag op dit moment alleen maar kleintjes. Ze hebben net teruggebeld en mag de pregnyl ophogen en maandag terugkomen voor een 2e echo.

Wat is het heerlijk weer hè dames. Woensdag is mijn vrije dag en toen de kleine net lag te slapen heb ik twee uurtjes op de loungebank gelegen. Even lekker relaxen. Niet dat het mij echt lukte, want merk dat ik toch wel onrustig ben op dit moment.

Vorige maand heb ik een boek gekocht over IVF (geschreven door Constance de Koning).

Hier staan allemaal korte IVF/ICSI verhalen in. Toch wel interessant om te lezen hoe iedereen er anders mee omgaat.

Geplaatst

Wie wat waar:

Afspraken ziekenhuis:

Maart

April

2 april: Champietal 2e follikelmeting + bloedprikken

11 april: Liesjuh 1e follikelmeting

Punctie:

maart

april

Testdatum:

Geplaatst

@ Liesjuh: liggen die follikels al klaar voor de stimulatie? Dus ze kunnen nu al zien dat die gaan groeien?

@ Champietal: spuit je dagelijks pregnyl? Denk dat ik iets gemist heb?

Geplaatst

Beste deca gebruiksters,

Ik ben net voor mijn eerste echo geweest (na 11 dagen decapeptyl). Alles ok, klaar om te gaan stimuleren.

Ik loop dus al 6 dagen met veel hoofdpijn rond, een dag zware migraine. Mijn arts zei dat dat bij de deca hoort. Het zou weer overgaan zodra ik met Gonal F begin. Vanavond dus. Gelukkig maar, werd er gek van.

Verder dus geen problemen met deca. Eerste dagen moodswings maar die zijn weggegaan toen de hoofdpijn begon... je lijf moet toch ff wennen.

Ter info voor degenen die nog moeten beginnen en benieuwd zijn naar mgl bijverschijnselen.

@ Lieff, hoe gaat het met je? Trek je het afwachten? Schrijf je trouwens met andere wachtbank-dames op deze site, of alleen hier?

@ Pucca veeeel sterkte vandaag, het zit er bijna op voor jou. Hoop dat het meevalt. Rust goed uit.

@ Wanda, hoop dat je goed nieuws krijgt morgen. Veel succes.

toedeloe!

Geplaatst

@ Pucca; sterkte!!!! Hoop dat het meegevallen is en je een mooie score hebt :-)

@ Lieff; fijn dat het wachten ok gaat tot nu toe, kan me voorstellen dat de 2e week heftiger wordt…maar die komt langzaamaan gewoon in zicht, spannend!! Ik duim duim duim duim….!!!

@ Juul; hoop dat je hoofdpijn inderdaad vanavond weggaat…balen hoor dat je daar zo'n last van hebt. Hier nog niet…so far so good ben nu 6 dagen aan de deca.

@ Champietal; op naar maandag :-)

@ Liesjuh; vette score ook, wat fijn!!! Het wordt allemaal heel spannend echt wel! Zeker omdat we allemaal zo gelijk opgaan, zou super zijn als we er allemaal met een positieve test uitkomen :-)

@ Wanda; morgen weer een echo? Spannend, succes!

@ Hier; morgenochtend om half 9 (pfff wat vroeg) de uitgangsecho, voel me goed dus hoop ook zo dat alles er netjes uitziet! Ben bijna 'blij' dat ik weer naar het ziekenhuis kan, dan weten we tenminste een beetje hoe de boel ervoor staat...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden