Ga naar inhoud

APRIL 2012 1e keer IVF; wie nog meer?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Nyonyacilla, geweldig nieuws zeg. Fijn dat je mag beginnen. Dat is altijd fijner dat zonder datum te zitten afwachten. Ik heb zelf eens 3 maanden moeten wachten voordat we verder moesten. Nou toen we hoorden dat we weer mochten opstarten (IUI 6) hebben we echt een prive feestje gehad hoor. Veel plezier dit weekend.

Wanda

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@nyonyacilla das goed nieuws wat fijn voor je...nu even een weekend samen weg ,even wat anders aan je hoofd, heel veel plezier!

@Keessie ik hoop voor jou dat je van t weekend ongesteld wordt zodat je ook binnenkort kan gaan starten!

Leuk hoor lopen we allemaal z' on beetje gelijk, vandaar ook dit topic ;-) ik weet het....

Fijn weekend allemaal!!

Geplaatst

@ mijn baby: Weet jij hoe lang je ongeveer die Gonal F moet spuiten? Ik heb zitten rekenen en ik heb maar genoeg voor 8 dagen. Ik krijg in NL de FM, maar ben onder behandeling in Gent, dus vraag me af of ze in NL Gonal F mogen voorschrijven. En stel dat ze op dag 7 zeggen dat ik nog door moet spuiten, dan heb ik niks meer want het moet besteld worden. Zat hier opeens aan te denken, wel raar dat ik maar zo weinig mee gekregen heb.

Geplaatst

Joehoe nyonyacilla!!!!! Oh wat lekker dat jullie mogen starten, echt superfijn gevoel kan ik me voorstellen :-)) En de 16e al, joh het gaat beginnen!!! Klopt hoor dat ik moet wachten tot ik ongesteld moet worden, grappig dat we allemaal echt ons eigen ritme hebben maar ben zo blij dat we met elkaar kunnen schrijven hierover!!

Hoop dat je een heerlijk weekend hebt samen met je vriend, genieten maar met elkaar :-))

@Wanda; oh dat lijkt me heftig als je 3 maanden moet wachten om te beginnen, dan gaat de tijd echt traag…

@Pucca; thanks, hoop ook dat het dit weekend gebeurt!!

@Lieff; ik heb nu 3 x 300 IE Gonal gekregen als eerste voorraad, maar weet de te spuiten hoeveelheden nog niet…bij de intake zeiden ze dat het (natuurlijk) bij iedereen verschillend is hoe lang je het moet gebruiken maar dat ze tussen de 8 en 14 dagen aanhouden. Dan moet ik dus ook extra krijgen. Denk toch wel dat ze in NL dat voor mogen schrijven? Heb je de FM op een fertiliteitsafdeling? Kun je niet meteen na de 1e meting al vragen of ze voor de zekerheid een receptje voor je uitschrijven, dat zou ik doen. Dan ben je gerustgesteld! Ik heb tijdens de IUI ook eens een keer naar het ziekenhuis gebeld omdat ik Puregon tekort kwam en toen hebben ze een spoedrecept naar mijn apotheek gestuurd, had ik in ieder geval een klein voorraadje en gingen ze de rest met spoed bestellen. Ook hebben ze bij ons in het ziekenhuis altijd een 'noodvoorraad' met van alles als je bijvoorbeeld vlak voor het weekend wat nodig hebt. Moet je anders ff navragen bij je FM ziekenhuis.

Meiden lekker weekend nog!!!

Geplaatst

@ Wanda: aan de overkant ;). In Tern werken ze samen met Gent, maar hier niet.

Ik ga hier naar de gyn voor de fm, hij maakt de echo, maar mag er verder geen oordeel over geven. Hij faxt het naar Gent en zij bellen mij op.

@ Keesie: ik heb op dag 7 (woensdag) de 1e fm, maar pas om 16.50, dus te laat om daarna nog Gonal te regelen. Dan zou ik het de volgende ochtend moeten bestellen, dan is het er vrijdag (net op tijd). Maar dan moet ik wel een recept hebben. Misschien kunnen ze het van Gent naar de apotheek faxen? Vind het vervelend dat ik over zulke dingen na moet denken, ze hadden gewoon wat meer recepten mee moeten geven. Denk dat ik morgen even naar Gent bel.

Geplaatst

@ Lief, hoe ben je dan toch in Gent terecht gekomen?

Zelf heb ik inderdaad ook eerst in Terneuzen gelopen. Maar uit ongenoegen zijn we daar vorige jaar weggegaan.

Ze hielden ons ongelofelijk aan het lijntje. En wilde totaal niet luisteren naar onze ideeen / gevoelens.

Dan is Sint Niklaas erg dicht bij voor ons. (zelfs dichter als Terneuzen in km)

@Keessie, ja dat was enorm lang wachten. Ik werd helemaal gek. Maar het was nodig om van iets anders te herstellen.

Tijdens de standaard bloedafnames was Hep. B (ineens) bij mij vast gesteld. En dan ligt ineens alles stil.

We zijn toen even onder begeleiding van een andere arts geweest om dit in de gaten te houden.

Inmiddels mogen we weer gewoon verder. Met wat extra voorzorgsmaatregelen.

Was een hele heftige tijd.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

@ Wanda: ik kom oorspronkelijk uit z-v, en had goede verhalen gehoord over UZ. Het is wel een eind rijden, maar Rotterdam is net zo ver.

Mijn zus heeft ook vruchtbaarheidsbehandelingen gehad in Tern, maar was er net als jij niet tevreden over. Zij kon toen zelfs geen iui in het weekend laten doen. Begreep wel dat het nu beter zou zijn, omdat ze samenwerken met Gent, maar niet dus.

Schrikken dat je opeens te horen krijgt dat je hepatitus b hebt! Gelukkig kan je nu verder met de behandeling.

Geplaatst

@ Lieff, oh ja dat is inderdaad wel kort op elkaar. Zou zeker even met Gent bellen of ze dat kunnen faxen, stelt je wel gerust als dat zo is. En je hebt helemaal gelijk hoor, daar zou je helemaal niet over na hoeven denken…dat moeten zij doen.

@ Wanda, jeetje joh wat heftig dat dat ineens uit zo'n bloedtest komt! Bah… Moet je veel extra voorzorgsmaatregelen nemen nu dan?

Vriendlief kwam net terug van zondagmiddag borrel…weer een vriendenstel zwanger… Ik vind het zo moeilijk om dan niet superjaloers te doen en enthousiast voor hen te zijn…:-(( Hij kan dat echt heel goed, zegt dan dat we juist blij voor hen moeten zijn en dat dat niets met ons te maken heeft. I know…maar ik blijf het toch elke keer zo confronterend vinden… In de verste verte zijn wij de enigen die niet zwanger worden….

Hoe is dat in jullie omgeving, hebben jullie vriendinnen ofzo die ook moeilijk zwanger worden? Lieff ik lees dat jouw zus ook behandelingen deed? Is dat fijn dat iemand in je directe omgeving er ook mee bezig is?

Geplaatst

@Keessie mijn broer heeft 4 kinderen en mijn schoonzus is zo zwanger die snapt er dus werkelijk niets van! Je kent het wel van die verhalen je moet er niet zo opfocussen en teveel aan denken...ja hoor daarom ben ik de laatste 1,5 jaar 5 x geopereerd! Mijn nichtje heeft pas een baby gehad zij vond het heel moeilijk om mij te vertellen dat zij zwanger was net getrouwd gelijk zwanger maar ja dat gebeurt soms is het moeilijker dan de andere keer...

Ik denk maar zo onze tijd komt wel....hopelijk....

Geplaatst

@ Keesie: och bah op zulk nieuws zit je helemaal niet te wachten. En natuurlijk gun je het iedereen, maar daarom mag je best jaloers zijn. Het doet gewoon pijn, waarom zij wel en jij niet. Misschien wel fijn dat je zelf niet bij de borrel was, nu ben je voorbereid. Mijn man kan er ook beter mee omgaan dan ik. Maar toen ruim een jaar geleden vrienden van ons vertelde dat ze een kindje kregen, terwijl die vriend absoluut geen kinderen wou, had mijn man het ook erg moeilijk.

Mijn zus heeft hetzelfde traject doorlopen als ik nu doe. Ik krijg zeker steun van haar (vooral de medische kant). Ik krijg ook veel steun van mijn moeder en vriendinnen. Mijn schoonouders proberen wel, maar het lukt niet zo. Toen wij vorige week naar Gent moesten, smste ze de dag van te voren: ALS jullie morgen naar Gent moeten, succes. Als??? Maar toen ze hier de week ervoor langs kwamen gingen ze uitgebreid met mijn schoonzus bellen, omdat hun kind een prikje moest. Pfff hou op zeg!

Hoe gaat dat met jouw schoonouders? Merk zelf dat ik me op dat gebied sneller aan hun erger dan aan mijn eigen familie.

Geplaatst

Jee Pucca ja die ken ik inderdaad ook; 'laat het los, zou dat niet helpen?' en nog een leuke 'joh als jullie straks met vakantie zijn dan zijn jullie zo relaxed dan gebeurt het vast'…tja wat moet je ermee. Maar zeker maar denken dat onze tijd nog komt! En ken het ook dat mensen het moeilijk vinden om het me te vertellen; mijn beste vriendinnetje is nu zwanger van de 3e, toen ze me dat vertelde moest ze echt huilen van verdriet voor mij :-(

Lieff, ik vond het best moeilijk om het aan iedereen te vertellen, heb het eigenlijk heel lang voor mezelf gehouden. M'n vriendinnen zijn wel heel lief, maar het is toch een onderwerp wat een beetje moeilijk is merk ik. Ze vinden het moeilijk om erover te beginnen en ik daardoor ook.

En nu is het zo dat mijn ouders en mijn schoonmoeder (schoonvader helaas al overleden) het niet weten… Mijn ouders wil ik er niet mee belasten omdat die zich altijd zo'n zorgen maken en mijn schoonmoeder woont niet in NL dus die zie ik niet zo vaak. Maar die ergernis kan ik me zeker voorstellen ;-) ik kan ook van m'n eigen moeder veel meer hebben hahaha! Wat ongevoelig ook om dan uitgebreid met je schoonzus te gaan bellen…

Lijkt me eerlijk gezegd heerlijk als je met je eigen zus dat allemaal kunt delen, fijn!

Geplaatst

@ Pucca: Er niet aan denken, echt zo'n top tip waar je niks mee kan. Volgende keer als ik in Gent zit ga ik er niet aan denken. Wij zijn in de afgelopen 2 jaar genoeg op vakantie geweest, maar bij mij helpt het niet.

Succes vanavond en morgen! Oja, en er niet aan denken hoor als je daar zit ;).

@ Keesie: Wel lief dat je vriendin zo meeleeft. Ik voel me altijd zo leeg als ik zo'n bericht gekregen heb.

Het is zeker moeilijk om tegen fam en vrienden te vertellen. Als ik niet geopereerd was, had ik het niet aan schoonouders en aan m'n zussen verteld (behalve die ene zus dan).

Weet je zeker dat je je ouders er mee belast? Lief van je om er zo over te denken, maar misschien kunnen ze je veel steun geven?

Geplaatst

Nou weet je dat ik dat gewoon ook misschien niet durf, gek he? Omdat ik het steeds al zo uitstel om te vertellen wordt het ook steeds een groter ding ofzo. En het voelt ook een beetje gek om er met m'n ouders over te hebben, tis toch ook heel privé waar je het over hebt ;-)… En aan de andere kant hoop ik zoooooo ontzettend om nu met de IVF zwanger te raken dat ik dan over een paar weken gewoon kan vertellen dat ik zwanger ben. Maar misschien heb je ook wel gelijk hoor, ik weet het niet precies hoe het zal zijn als ik ze het vertel omdat ik het nu voor hen aan het invullen ben dat ze zich hartstikke zorgen gaan maken.

En ja hahaha Pucca, niet teveel eraan denken vanavond en morgen he ;-)))) Dat helpt zeker, hihi!

Geplaatst

Hoi Meiden,

Ik ga ook weer beginnen in april. Het is dan niet mijn 1e IVF, maar wel weer na ruim drie jaar.

Van mijn 1e IVF is mijn zoon Finn geboren die inmiddels al ruim twee jaar is.

Alle cryo pogingen van de eerste IVF zijn helaas mislukt, dus moeten we weer van voor af aan beginnen.

Allemaal best spannend weer. Weet wat mij te wachten staat, maar weet gelukkig ook wat voor moois je kan krijgen.

Ik begin eerder met hormonen te spuiten. Bij mijn 1e IVF moest dat ook, want als ik later begin met spuiten ontwikkel ik niet genoeg eitjes. De punctie zal begin de tweede week van april zijn!!

Iedereen heel erg veel succes.............allemaal weer heel erg spannend.

Geplaatst

Hi Champietal, welkom!!

Fijn om te horen dat je na een eerste IVF al zwanger was (ook na 6x IUI, dat heb ik nl ook achter de rug!), dat geeft ons allemaal moed :-))

Jammer dat je cryo tp's niet gelukt zijn maar heel veel succes met deze ronde!!

Geplaatst

@Champietal welkom en leuk dat je met ons meeschrijft...en goed om te horen dat bij jou de 1e poging gelijk raak was dat geeft weer hoop!! Heel veel suc6 met je 2e poging!!

@Keessie @Lieff zal er vanavond nie te veel aan denken haha denk niet dat het lukt maar ga het proberen...vind toch wel spannend om te horen over hoe en wat...en dan morgen me intakegesprek dan weet ik gelijk over het spuiten enzv.Wordt vervolgd morgen.....

Mijn ouders zijn wel op de hoogte en een paar vriendinnen meer niet. Tis toch wel een beetje prive en anders krijg je steeds die vragen over hoe ben je nou enzv. Met mijn moeder kan ik er goed over praten. Zij wil het ook heel graag, kleinkinderen van een zoon is toch anders daar hoort toch weer een schoondochter bij.

Geplaatst

@ Keesie: tis ook niet niks om je ouders te vertellen dat je met ivf bezig bent. Als het je geen goed gevoel geeft moet je het niet doen, jij kent je ouders het best.

Bij veel mensen vind ik het wel makkelijk dat ze niet op de hoogte zijn, kunnen ze me niet teleurstellen met domme opmerkingen.

Een paar vraagjes over de granaatappelsap: welk merk heb je, waar koop je het, hoeveel drink je per dag en wanneer begin je er mee? Oke, dat zijn best veel vragen :yeswink-1:.

@ Champietal: welkom. Wat heerlijk dat je bij de eerste poging zwanger was.

@ Pucca: zeker spannend voor je vanavond en morgen!

het lukt je vast om er niet te veel aan te denken en anders boek je morgen toch gewoon een vakantie! Flauw he haha.

Geplaatst

Wie wat waar:

Lieff (33): Ivf, UZ Gent

Pucca (35): Ivf EMC Rotterdam

Nyonyacilla (31): Ivf of Icsi Bronovo Den Haag/terugplaatsing LUMC Leiden

Moedeloos (25): eerst tese man dan hopelijk ICSI te Gent

Mijnbaby (28): UMC U 2e ivf voor brusje/ al 4 tp gehad en 4 gesneuvelde cryo's

Keesie (35): IVF 1, OLVG Amsterdam / terugplaatsing AMC Amsterdam

Wanda (32): IVF 1. AZ Sint Niklaas/ terugplaatsing UZ Antwerpen

Afspraken ziekenhuis:

5 maart: infoavond ivf EMC

5 maart: nyonycilla laatste uitleg arts

6 maart: Intakegesprek EMC

8 maart: Lieff start Gonal F

8 maart : Wanda Start Suprefact

9 maart: Nyonyacilla prikinstructie ivf verpleegkundige

14 maart: Lieff Follikelmeting

16 maart: nyonyacilla start decapteptyl

rond half maart: Keesie start Decapeptyl/Gonal F

rond 21 maart: Wanda Start Menopur

29 maart: nyonyacilla echo controle

rond 8 april: Mijnbaby beginnen met kort schema ivf circa 10-12 dagen en dan de punctie

Punctie:

Mijnbaby: 3e week van april de punctie

Keesie: rond 11 april

Geplaatst

Hello ladys, ik ben dr weer na een heerlijk relaxt weekendje! Echt fijn om er even uit geweest te zijn. @champietal welkom. Wat goed om te lezen dat jouw eerste ivf poging goed is gegaan! Fijn joh. Hopelijk dit keer weer. En... is de menstruatie al ingetreden Keessie? Of dan zal je net zien dat het langer duurt dan normaal. @ Lieff, jij gaat dan met stap 2 beginnen deze week om eitjes te stimuleren. Ik ben benieuwd hoe je dit zal ervaren. Hopelijk heb je niet te veel last van de hormonen. En dat je zus ook problemen heeft met zwanger worden, dat is toevallig. Wel fijn dat je deze ervaring met elkaar kan delen. @Wanda, jee wat rot joh dat je toen zo lang moest wachten. Je kan niks anders dan je eraan over geven maar toch en ook heftig van je hepatitis. Ik herken het wel een beetje, dat vervelende gevoel als je hoort dat een ander zwanger is. Vorige week hoorde ik dat iemand die ik ken zwanger is. Zij was ook pas na 10 maanden zwanger ofzo en ik ben juist blij dat het dan toch gelukt is maar toch steekt het. En ik vind het echt niet leuk dat ik dit zo voel, zo ben ik normaal gesproken helemaal niet. Mijn vriend heeft het helemaal niet moeilijk met dit soort nieuws. Mannen in ieder geval die van mij zijn toch nuchter. Onze ouders en zussen weten het en verder zo'n 5 vriendinnen/familieleden. De mensen die het weten zijn er voor mij, echt fijn. Vooral mijn ouders. Ik heb niet zo'n behoefte om het met iedereen te delen. Inderdaad, geen opmerkingen maar vooral ook niet steeds uit te hoeven leggen. Heb ik helemaal geen zin in. Ik heb mijn ouders over onze wens verteld toen ik in oktober voor het eerst naar het ziekenhuis moest. Ze waren verdrietig dat ik het ze niet eerder had verteld. Later begrepen ze het wel.

Ik ben vandaag opnieuw in het ziekenhuis geweest. Het recept is voorgeschreven en verder niks eigenlijk. Ik kan woensdag alles ophalen bij de apotheek en daarmee moet ik vrijdag naar de prikinstructie. En dan ga ik dus 16 maart beginnen met prikken en 29 maart krijg ik de eerste echo. Voor degene die interesse heeft, ik zag net toevallig op youtube dat er allerlei filmpjes op staan over ivf. @pucca hoe was de bijeenkomst? Veel succes morgen.

Geplaatst

@ Lieff; nou dat is precies wat ik nodig had dank je, je doet je naam eer aan :-))

Ik weet dat je van Healthy People een kant & klare granaatappelsap hebt (gewoon bij Albert Heijn in de koeling) en die is best lekker. Nu heb ik sinds kort ook zo'n machine waar je sapjes uit vers fruit mee kunt persen en ik heb vorige week voor het eerst een sapje van verse granaatappel gemaakt. Effe een werkje om dat ding schoon te krijgen, maar wel genoeg sap uit 1 zo'n vrucht. Koop ik ook bij Albert Heijn of als ik tijd heb op de markt. Albert Heijn heeft ook al 'gepelde' granaatappel, dus dat is misschien ook nog een optie.

Ik heb mezelf voorgenomen te gaan beginnen zodra ik met de pil start en dan een glas per dag.

@ Pucca; ben benieuwd naar je ervaringen als je weer wat info verder bent! Fijn dat je er met je moeder goed over kunt praten, bijzonder hoor.

@ nyonyacilla; Lekker dat je zo'n heerlijk relaxed weekendje hebt gehad!!!! Dat doet altijd goed :-)

En klopt hahaha helemaal, nu wil ik ongesteld worden en nu duurt het weer langer…grrr. Soms word ik al na 17 dagen ongesteld en heel soms pas na 32….m'n lichaam gaat er nu vast ook zo lang over doen. Ach ja die paar dagen kunnen er ook wel bij ;-)

Mijn vriend is ook zeker veel nuchterder dan ik en dat is eigenlijk maar goed ook. Anders zou ik echt in de jaloerse gevoelens kunnen blijven hangen soms. Maar sommige mensen kunnen ook zo ongevoelig zijn, ik weet dat ze het zich helemaal niet realiseren misschien maar opmerkingen kunnen echt pijn doen. Jullie willen niet weten hoe vaak ik op familie feesten van mijn vriend ben geweest en dat er weer een lollige oom of tante vroeg waarom we ons 'in laten halen' door jongere nichtjes/neefjes.

Vind het inderdaad ook fijn dat maar een paar mensen het weten ook zeker om in het geval van mislukken van de IVF niet aan zoveel mensen ons verdriet te 'moeten' vertellen.

Geplaatst

Thanks voor het warme welkom. Heb hier al veel geschreven toen we met de eerste poging bezig waren.

Was alleen niet gelijk zwanger hoor. De verse poging was mislukt en ben toen zwanger geworden van de eerste cryo terugplaatsing. Weet ik nog wel dat ik niet mag klagen hoor!!

Jullie ook allemaal veel succes.

@Mijnbaby, jij punctie derde week. Ik denk ik de tweede week van april.

Lachen, dan lopen we weer gelijk op straks.................fingers crossed.

Geplaatst

mijnbaby & champietal; waren jullie tegelijk zwanger de 1e keer op dit forum?? Leuk, dat geeft onze club moed :-))

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden