Ga naar inhoud

APRIL 2012 1e keer IVF; wie nog meer?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hahaha mijnbaby, ja in jouw geval met het huwelijk is het maar wat fijn dat je lichaam ff op zich laat wachten! Ik baalde er wel een beetje van maar realiseerde me ook echt dat het niet anders is, the story of our lives…wait wait wait!

Liesjuh echt waar ik vind het totaal niet erg als je ook over je dochter praat, natuurlijk niet!!! Ben alleen maar superblij voor je dat het met de 1e poging is gelukt; je geeft ons hoop!! En ik ben zelf op 27 dec jarig, dus ik weet dat een Kerstkindje te gek kan zijn, hahahaha!! Dus wat je ook opschrijft; voel je alsjeblieft nooit bezwaard om over je dochter te praten :-) Heb het overigens wel tegen die vriendin gezegd…ze zei dat ze het ook totaal niet doorhad dat ze dat deed, ze vond het heel erg! Maar toch sluipt het er af en toe in.

Heb gelukkig nog geen bijwerkingen van de pil, nu pas 3 dagen, dus vraag het m'n vriend over een week maar hahahaha! En denk dat we aardig gelijk gaan oplopen, leuk!!! En fijn dat je examens goed gingen :-)

Wanda denk dat het toch ok is dat je nu ongesteld wordt?

Lieff hoe was de meting????

Maar goed nu dan eindelijk 'in de race' om het zo maar te zeggen, joehoe!! Zal het schema zo ff bijwerken, ga de 24e maart beginnen met de Decapeptyl, de 26e stoppen met de pil en dan 30 maart een echo. Als het er dan goed uitziet mag ik meteen beginnen met de Gonal, maar dat is dus nog ff afwachten. Zal het schema bijwerken, volgens mij gaan we straks met z'n allen een mooi wachtbankje tegelijk vullen!

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wie wat waar:

Lieff (33): Ivf, UZ Gent

Pucca (35): Ivf EMC Rotterdam

Nyonyacilla (31): Ivf of Icsi Bronovo Den Haag/terugplaatsing LUMC Leiden

Moedeloos (25): eerst tese man dan hopelijk ICSI te Gent

Mijnbaby (28): UMC U 2e ivf voor brusje/ al 4 tp gehad en 4 gesneuvelde cryo's

Keesie (35): IVF 1, OLVG Amsterdam / terugplaatsing AMC Amsterdam

Wanda (32): IVF 1. AZ Sint Niklaas/ terugplaatsing UZ Antwerpen

Angelique (anna) (39): 2e IVF VU Amsterdam

Champietal (Chantal) (34, bijna 35): 2e IVF / LUMC Leiden

Liesjuh (32): 3e IVF / SMT Enschede

Afspraken ziekenhuis:

14 maart: Lieff Follikelmeting

16 maart: nyonyacilla start decapteptyl

19 maart: Pucca uitgangsecho en start met Puregon 150

rond 21 maart: Wanda Start Menopur

23 maart: Liesjuh start Decapeptyl

24 maart: Keesie start Decapeptyl

25 maart: Angelique start met Decapteptyl

25 maart: Pucca echo controle EMC

26 maart: Pucca start Decapeptyl

28 maart: Liesjuh Uitgangsecho

29 maart: nyonyacilla echo controle

30 maart: Keesie uitgangsecho/bloed prikken

2 april: Liesjuh start Menopur

rond 8 april: Mijnbaby beginnen met kort schema ivf circa 10-12 dagen en dan de punctie

Punctie:

Mijnbaby: 3e week van april de punctie

Pucca: ongeveer 1e week april ??? punctie

Keesie: rond half april

Liesjuh: rond 16 april

Angelique: rond 20 april

Champietal: rond 2e week april

Geplaatst

@ keesie: mooi dat je ongesteld geworden bent en het schema heb je ook al gekregen. Nu nog even aan de pil en dan starten!

Hmm wel vervelend dat je vriendin zoveel over haar kindje praat, maar goed van je dat je het zegt.

@ mijnbaby: haha goed voor jou dat het nu wat langer duurt!

@ Liesjuh: ik heb al zo lang geen pil meer geslikt, zou het niet weten.

@ Wanda: waar moet je aan wennen bij de neusspray? De tijden of is het sprayen vervelend?

Ik denk dat jij je ontrekkingsbloeding hebt gekregen, aangezien je gestopt bent met de pil.

@ hier: ik zit niet zo lekker in mijn vel, ben erg verdrietig. Net 1e follikelmeting gehad en er zitten maar 5 follikels. 2 grote en 3 kleinere. Er zitten nog wel kleintjes, maar die zijn waarschijnlijk te klein om nog mee te groeien. Heb de fm in NL gehad, zij faxen het naar Gent en ik word morgen gebeld vanuit Gent. Ik ben bang dat het afgebroken gaat worden.

En het ergste: links zit een endometriosecyste, die zat er al, maar hij is in 3 weken tijd 1 cm gegroeid. Ben bang dat het de eitjes slechter maakt en hij te groot is om door te gaan.

Zit er helemaal doorheen.

Geplaatst

@Lieff, wat vreselijk balen zeg dat de 1e FM zo tegenviel, ik kan me voorstellen dat je er doorheen zit.

Hopelijk krijg je morgen een positief telefoontje vanuit Gent, ik zal voor je duimen! Dikke virtuele knuffel voor jou!!!

@Keesie, wat goed dat je je vriendin ingelicht hebt en super dat ze het begreep!

We lopen inderdaad gelijk op met het schema, leuk!

@Wanda, dat je ongesteld wordt na het stoppen met de pil is normaal, net wat Lieff zegt een onttrekkingsbloeding!

Bedankt voor je reactie, fijn te horen dat een bloeding tijdens het pilgebruik ook normaal is (ik had het nog nooit meegemaakt....)

Ben net verrast door mijn man, kreeg een enorme bos bloemen, omdat ik zo m'n best heb gedaan met leren en het examen w.s. met een dikke voldoende kan afsluiten!

Toch wel erg lief hè, hier dus een gezellige avond voor de boeg, hahaha.....

Geplaatst

Lieve Lieff….wat balen met een enorm grote B….wat een teleurstelling even….pffffff… Zitten die 2 grotere ook net aan de kant vd cyste? Joh ik ga echt zo voor je duimen dat de cyste net klein genoeg is om wel doorheen te gaan. He bah meis wat een irritant nieuws….hoop dat je mannetje lekker bij je is om je te troosten?? Denk aan je, dikke knuffels uit Amsterdam!!!!!!!!!!

Geplaatst

Beste meiden,

Ik sluit me graag aan bij jullie groepje. Ik ben "uitgerekend" (qua punctie) op 11 april. 18 maart start ik met de hormonen. Spannend. Ik heb twee iui's met clomid achter de rug, maar dat was meer 'voor de vorm' aangezien mijn man erg weinig zwemmers heeft en we wisten dat ivf/icsi ons stond te wachten. Hij is vroeger ziek geweest en heeft chemotherapie gehad en is daarom verminderd vruchtbaar.

Nu is het zover, eindelijk beginnen met ivf/ evt icsi en ik mis het om met anderen ervaringen te delen. Vriendinnnen zijn wel geinteresseerd en meelevend maar ik wil niet telkens over ivf met ze beginnen. Het moet voor hen een onwijze ver van me bed show zijn dit hele proces... Toch is ivf hetgeen me dagelijks bezighoudt, of ik wil of niet.. Mn groentelades zijn gevuld met gonal f en decap.

Hoe gaan jullie met het wachten om en hoe bereiden jullie je voor - lichamelijk en geestelijk- op de medicijnen en de punctie? Ik wil zo graag "relaxt"de komende weken door proberen te komen, maar ik vind het moeilijk om aan andere dingen te denken.. Hoe is dat bij jullie?

veel groetjes, Juul

Geplaatst

Bedankt voor de lieve berichtjes en knuffels! Er zitten 4 foll links en 1 rechts en de cyste zit ook links. Vraag me af of de cyste de groei tegenhoudt. Ze hebben nog niet gebeld, dus ik weet niet hoe het verder gaat.

Vanochtend om 8 uur kreeg ik een smsje van een vroegere vriendin dat ze bevallen is van haar 4e kind. Toen werd het me allemaal teveel.

Mijn man blijft positief maar geeft wel aan dat het voor hem lichamelijk natuurlijk veel minder zwaar is dan voor mij en hij begrijpt dat ik er doorheen zit. Heb hem nog maar niks verteld over dat smsje, weet dat hij het daar moeilijk mee zal hebben.

Sorry voor het ego bericht, maar ben blij dat ik het hier kwijt kan.

Geplaatst

Lieff; daarom zijn we hier he meid. Dat was nu net niet het bericht waar je op zit te wachten, na zo'n k*t nieuws.

Ik hoop dat je snel iets hoort van Gent. Dan weet je waar je aan toe bent, zo is de onzekerheid wel megagroot.

Het vervelende aan de neusspray............. eigenlijk alles. hihihi

Het is niet prettig te sprayen als je niet verkouden bent. Vooral daarna zo achterin je keel. Maar de tijden zijn ook een ramp hoor.

23.00 uur en 7.00 uur vooral. Ik heb echt mijn slaap nodig.

Zondag 2 uur op de bank liggen pitten tussen de middag. Dacht even een filmpje te kijken. hihihi

Ach als we het zo iets inhalen.

Liesjuh, natuurlijk is het niet erg om over je kindje te praten. Dat hoort toch ook bij jouw leven. En het is wat Keessie schrijft, het geeft ons goede hoop aangezien het bij de eerste keer IVF raak was.

Oooo, een kerstkindje. Zou dat geen mooi geschenk zijn. Ik zou niets anders willen dit jaar hoor. Zo iets moois zo iets lief op zo'n mooie tijd van het jaar.

Ik zou op een hele dikke roze/blauwe wolk zitten. Ik kan er helemaal weg van dromen. Heeeeerlijk toch.

Juul; welkom. Zelf bereid ik me niet echt voor. Ik kijk niet verder dan de volgende afspraak.

Dus nu eerst 21 maart gaan kijken of mijn hormonen helemaal stil liggen.

Daarna wordt het Menopur spuiten. Voor mij is dat niet echt nieuw. Ik spoot ook tijdens de laatse 4 IUI's Menopur. Alleen de dosis is veranderd.

Van 1,5 naar 3 ampullen.

Voor de punctie ben ik ook bang hoor. Weet nog niet hoe ik me daarop ga voorbereiden. Misschien een lekkere massage boeken of zo iets.

groetjes

Wanda

Geplaatst

@ Lieff Ik heb ook een (beginnende) cyste links zitten, maar hij is nog niet groot genoeg om het een cyste te noemen. Hij is zo rond de 2cm. Hij zit aan de buitenkant van mijn eierstok. Ik heb links 5 eitjes zitten en e vorige keer had ik daar ook meer eitjes zitten dan rechts. Mijn ervaring is dat die cyste niet de eitjes beinvloed. De cyste wordt wel iedere keer opgemeten om te kijken of hij groeit. Ik weet dat hij er nu 1,5 jaar zit. Dus maak je niet te veel zorgen.

@ mijn Baby Spannend, Wanneer had je het moeten zijn dan??

@ Juul Welkom. Erg hé eigenlijk dat je koelkast vol zit met medicijnen... Ik kon het gelukkig ophalen na het weekend, want ik had een verjaardag en dan zit iedereen in je koelkast en ik wil niet dat iedereen het zag... Je vraag je hoe wij ons voorbereiden. Ik bereid me zo nuchter mogelijk voor. Ik leeft bij de dag en maak me niet te veel zorgen. Het is mijn 2e keer dus ik weet wat me te wachten staat. Ik begin de 24e met Deca en dan moet ik nog 6 dagen de pil slikken. Daarna ongi worden en dan weer een echo. Deze maand verloopt vrij rustig.... In je lichaam gebeurd niet veel. Zelf vind ik het spannend worden als je Gonal-F gaat spuiten, want dan gaan je eitjes groeien. Die echo;s zijn spannend. Doen ze allemaal mee, Hoeveel heb ik er nu... Dat vind ik erg spannend... Ik zou me "gewoon"' niet te druk maken. Heb je vragen kan je die altijd stellen..

Wat ik nog steeds erg raar vind is dat je de pil moet slikken.. Tuurlijk snap ik het wel, maar toch... Als ik nu de pil moet slikken is het van ohja even de pil slikken want stel je voor dat je zwanger wordt... Terwijl bij iedereen de wens zo groot is, is het juist zo tegen strijdig.. Zelf vind ik de prik die je krijgt voordat je de punctie krijgt niet fijn, maar ja je hebt er alles voor over dus ook dat.

Het zal wel weer even vreemd zijn om me zelf weer elke dag te moeten prikken, omdat het precies 1 jaar geleden is....

Geplaatst

@Lieff, je praat maar lekker van je af, daarvoor zijn we hier!!! Hebben ze je inmiddels al gebeld vanuit Gent?

Kan me voorstellen dat je, vooral nu je in deze mmm zit het even niet zo goed kunt hebben als een ander van de vierde bevalt.... logisch toch!

@Juul, welkom! Voor ons is het de derde poging, dus ik weet goed wat me te wachten staat. Ik heb totaal geen moeite met het spuiten. De metingen zijn spannend, maar dat vind ik ook nog wel meevallen.

Het heftigste vind ik de punctie en het wachten of er eitjes zijn gevonden en bevrucht en zo ja... hoeveel? En dan de twee slopende wachtweken na de tp, het broekloeren.... dat vind ik het ergst.

Denk dat iedereen er anders mee omgaat, als jij het fijn vindt om erover te praten dan moet je dat vooral doen, hou je het liever stil, dan moet je dat doen, kortom doe wat je hart je ingeeft!

Wens je in ieder geval heel veel succes met al wat komen gaat! Heftig dat je man chemo gehad heeft, hoop dat hij inmiddels helemaal genezen is?

@Wanda, goeie tip "massage boeken", kan ik ook weleens doen!

@Anna, 't is ook raar om de pil te moeten slikken, heb dat ook hoor! Erg dubbel allemaal, maar aan de andere kant wel weer logisch. Zie dat jullie 9 cryo's hadden, ik vraag me altijd af of de kwaliteit van de cryo's wel goed is, omdat ik niet echt vaak hoor dat mensen zwanger zijn vanuit een cryo poging of wel? Of lijkt dat maar zo? Bij ons vriezen ze sowieso niet in (tenzij het een absolute topper is), omdat de kans zo minimaal zou zijn.... blijf het altijd apart vinden dat elk ziekenhuis zo'n andere behandelwijze heeft.

@Mijnbaby, en? en? en?

@All, ben helemaal blij, kreeg zojuist een telefoontje dat ze een stage-plek hebben gevonden. Maandag heb ik een gesprek op de cardiologie, hopelijk gaat dit goed en willen ze me wel als stagiaire (klinkt lang geleden... hahaha)!

Heb uitgelegd met IVF bezig te zijn, dus lijkt me handig om in mei te beginnen en ik dan in het begin van m'n zwangerschap (positief denken...) kan stage lopen!

Geplaatst

Niet deze maar volgende cyclus beginnen wij. maar mijn duivels laten nu wel lang op zich wachten.

( maar bedoel niet dat ik zwanger ben want die kans is mega klein, en word het vaker later)

ben gewoon nog steeds aan het wachten zodat ik mijn schema voor vlg maand weet..

Geplaatst

Hi Juul_75, welkom!! Je zit hier helemaal goed; heb ook de groentelades helemaal vol ;-) en iedereen hier loopt ongeveer hetzelfde schema. Zo fijn om steun te hebben van mensen die precies weten hoe je je voelt, het is toch echt anders of je het er met je vriendinnen over hebt of hier. Heftig dat je man al zo ziek is geweest…wat hebben jullie dan al veel meegemaakt…

Ik hoop dat ik ook mijn punctie rond de 11e zal hebben, maar waarschijnlijk een paar dagen later. Vind het ook moeilijk om er niet aan te denken en weet eerlijk gezegd niet wat de 'beste' manier is om je voor te bereiden, als die er al is… Voor mij persoonlijk vind ik het belangrijk om nu eindelijk de rust te hebben om er helemaal vol in te gaan; ik heb 6 IUI's gedaan en was toen door alles zo gestressed…ik heb in januari ontslag genomen en heb me echt voorgenomen me niet meer zo door m'n werk in beslag te laten nemen waardoor ik hopelijk nu minder stress heb tijdens de behandeling.

En verder heel stom, maar bij mij werkt dat ook; dingen doen! Dagje naar het strand, yoga, tuincentrum, met de hond wandelen, zolang ik maar afleiding heb :-) Heb je niet iets waar je als je ermee bezig bent even helemaal er niet aan denkt?

Lieff, ego's zijn hier niet, we leven met je mee meis!!! En net zo'n sms-je…wat is het leven af en toe toch gewoon stom :-( Hoop dat ze inmiddels gebeld hebben en schrijf alles wat je wil gewoon op, doen hoor!!

Ja Wanda, ik zou het gelukkigste meisje met Kerst zijn, hahaha, natuurlijk willen we dat!!

Mmm en die massage klinkt ook goed, heb nog geen flauw idee hoe die punctie gaat zijn maar vind dat ook het spannendste eigenlijk.

Gefeliciteerd Liesjuh met je stage :-)

En mijnbaby….al rood of nog spannend???

Geplaatst

Dag ladies, dank jullie wel voor het aardige welkom! Ik waardeer het en zie er naar uit om kennis te maken met jullie. Ik weet trouwens niet of ik ivf ga doen of icsi, maar heb me maar positief ingesteld alvast en hoop op ivf en ben daarom hier.

En voor de tips: ik ben het ermee eens dat afleiding zoeken in leuke en vooral ontspannende bezigheden waarschijnlijk het beste is. Aan de punctie durf ik nog niet te denken, dat doe ik straks wel.. Ik heb de hsg overleefd en dat was ongeveer de pijnlijkste gyn. ervaring ever. En ik heb al eea achter de rug. Wat deed dat pijn zeg, jeeemig.

Dat je niet elk weekend rollend de kroeg uit moet gaan in de ivf periode, das duidelijk. Maar doen jullie ook iets aan jullie eetgewoonten? Ik heb wel wat "aanpassingen"gedaan waarvan ik helemaal niet weet of het helpt, maar ja je probeert wat.. ik eet "gezonde dingen" en neem zelfs elke dag lijnzaadolie (jakkes). Weinig koffie. Zowiezo goed voor mn partner die op zijn "zwemmers"moet letten en extra gezond moet leven. ((Hij is alweer 7 jaar gezond dus dat gaat prima. Het was heel heftig, en de chemo -waardoor hij nu problemen met zijn vruchtbaarheid heeft - hebben ze onnodig gegeven bleek achteraf, want de operatie was afdoende geweest. ))

Hebben jullie leuke weetjes wat betreft voeding? Je leest vanalles op het internet maar en benieuwd naar jullie ideeen.

Verder wens ik iedereen alvast veel sterkte en succes met de behandelingen. Dat we ons koppie koel mogen houden en hopelijk gauw beloond zullen worden voor al onze voorbereidingen, vele z'huis afspraken, tranen en geknapte zenuwen...

veel groetjes

Geplaatst

@Juul, jeetje... onnodig chemo. Dat is niet niks zeg... Wat heftig.

Wij lopen in Belgie bij de gyn. Daar krijgen ze 6 x IVF/ICSI vergoed. Hierdoor zien ze de eerste keer altijd al uitproberen. Ik heb duidelijk tegen de gyn gezegd dat dit bij ons niet gaat gebeuren omdat we er maar 3 hebben. Toen ik vroeg waarom er nog IVF gedaan werd (bij een vriendin in het zkh doen ze dat niet meer) heeft ze me de voor en nadelen uitgelegd. Daarop hebben we besloten dat als er genoeg eitjes zijn (meer dan 8) ze de eitjes opdelen. 50% ivf / 50% ICSI.

Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat verlopen. Eerst maar eens Menopur gaan spuiten om eitjes te maken he. hihi

Wat betreft eten. Ik doe inderdaad "gezond". Laatst hoorde ik iemand over granaatappelsap of zo iets. Geen idee, moet ik ook nog eens naar kijken.

Verder zat ik op een BMI van 26 en een beetje. Inmiddels (12 weken verder) ben ik 4 kilo kwijt en ben dus op de helft.

Alle kleine beetjes helpen he.

@mijnbaby, hoe is het ermee???

Groetjes

Wanda

Geplaatst

@Mijnbaby, je zult wel denken dat ik blond ben of nie??? Hahaha..... wel erg dom dat ik denk dat je zelf gaat trouwen.... dan ging je toch nooit op hetzelfde moment met de IVF beginnen...... stom, stom.... voel me een beetje dom!

@Juul, dat is helemaal erg dat je partner de chemo voor niets heeft gehad... wat een misser zeg! Fijn dat ie weer genezen is!

Wat betreft voeding, geen alcohol nuttigen en niet roken, voor de rest eet en drink ik normaal!

@Hier, ben net terug van de huisarts, Isa is contineu ziek... Ze denken dat ze astmatisch is en we zijn doorgestuurd naar de kinderarts, verder weer een antibiotica-kuur gekregen en pufjes....

Hoop het toch niet dat dat het is.... bah!

Bij mij heeft het bloeden niet doorgezet, dus heb het er verder niet weer over gehad.

Fijne lentedag allemaal!!!

Geplaatst

He Juul wat een verhaal een onnodige chemo…..jeetje daar word je gewoon even stil van. Super dat je man alweer 7 jaar gezond is :-)

Ben zelf ook met voeding bezig maar je leest zoveel tegenstrijdigheden…als je je aan alles zou moeten houden word je gek volgens mij. Ik drink granaatappelsap omdat dat de doorbloeding en dus de innesteling zou bevorderen. Verder amper koffie, tijdens de IVF geen alcohol en opletten dat ik gezond eet. Je hoort op dit forum ook veel over tarwekiemolie (er is ook een topic over bij alternatieve geneeswijzen), denk dat ik dat ook nog ga kopen. Baadt het niet dan schaadt het niet ;-)

Liesjuh, arm klein meisje dat ze constant ziek is…:-( Heb je daar ook nog zorgen van…bah!!

Lieff ben je al gebeld…?? Hoop met goed nieuws!!!

Nyon, jippie vandaag starten met de deca!! Hoe is het gegaan??

@all; misschien rare vraag, maar durven jullie een vakantie in te plannen voor aankomende zomer??? We zouden toch maar mooi misschien zwanger kunnen zijn…….en dan vliegen enzo….????

Geplaatst

@ Wanda: vervelend dat de neusspray niet bevalt. Kan me voorstellen dat je vooral om 7 uur 's ochtends niet staat te springen. Hopelijk went het een beetje.

@ Juul: welkom!

Wat mij helpt is mediteren, klinkt misschien een beetje wazig, maar dat valt best mee. Vooral visualisatie werkt goed bij mij.

@ Anna: Bij mij is het een endometriosecyste, dat is niet hetzelfde als een gewone cyste. Hij groeit hard en kan alleen operatief verwijderd worden.

@ Liesjuh: gefeliciteerd met je stageplaats, fijn! En beterschap voor je dochter.

@ mijnbaby: al ongesteld?

@ Keesie: Je mag toch vliegen tot 6 maanden? Ik durf eigenlijk niet te denken aan de zomer, stom misschien.

@ hier: gisteren de hele ochtend gewacht op telefoontje, eind de ochtend Gent gebeld of de fax aangekomen was. Bleek dat dus niet zo te zijn, had de gyn gefaxt onder de naam van mijn man!?

Rond 15.00 uur werd ik eindelijk gebeld en ik mocht doorgaan met Gonal F en zaterdag een echo in Gent. Dan kijken we verder. Ik ben blij dat ik mag doorgaan, maar hoop morgen wel een goed gesprek te hebben.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden