Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ansje groot gelijk hoor

Vlinder ik werk bij bonbon die zit in rhoon, poortugaal en barendrecht. Vanaf volgende week ga ik bij mijn vriend in het restaurant aan de slag en ga ik niet meer naar het kdv. Heb wel een nul uren contract dus an nog wel inval werk doen zometeen als het in de winter rustiger is.

Emc vond ik niet vervelend, wel veel uitloop tijdens afspraken. En ik begrijp wel wat mensen bedoelen met onpersoonlijk, maar dat was voor ons geen probleem.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier een pittige nacht! Jarno wílde alleen op onze borst slapen! Had weer koorts en ondanks de PCM bleef hij rond de 38 hangen! Had ook het idee dat hij nu meer last van de beentjes had maar die arts spoot ook erg snel en waarschijnlijk in gespannen beentjes, daar ga ik dus de volgende keer op letten! Nu is het weer gezakt, hij lacht weer en drinkt weer goed dus hup in de puckababy en slaap inhalen!!

Geplaatst

Fren, ja met meisjes heb je gelukkig majootjes ( weet ook niet of dit goed geschreven is ) heb ze bij prenatal gekocht je had ze ook voor meisjes hij heeft schoenmaat 15 en die hij aan had vallen klein is een maat 16 ideaal, je heb ook van die schoentjes met veters maar dat vind ik zelf lastig aan doen bij die kleine voetjes.

Bikkel, wat zielig voor Jarno, gelukkig is hij weer vrolijk.

Wij gaan denk ik over naar 180 + 6 met voeding we moeten al een paar dagen binnen 1,5 uur bij voeden, snap er niets van ruim 5 wekn oud is hij en krijgt voeidng voor hongerige baby's hij moet toch een keer verzadigd zijn.

Geplaatst

*breekt in*

Medusa, wanneer moet je terug naar nefroloog? Ik zou t anders ven aangeven/doorgeven aan nefoloog. Hier moesten we opletten dat Matt niet té veel dronk, kon n teken zijn dat nier aan t over produceren was.

Nou is t bij r.olf niet zo ernstig maar toch....

*breekt uit

Geplaatst

Jeetje Medusa, dan krijgt Rolf al veel voeding. Hoeveel flessen geef je per dag? Vince krijgt er ongeveer 6 a 150+5 per dag.

Jammer genoeg wil het doorslapen hier nog niet lukken, hij slaapt max 5-6 uur op een fles. Dan maakt het niet uit of we die om 21.00 uur geven of om 23.00 uur, hij komt standaard om 3.00/4.00 uur. Zal vanzelf wel komen denk ik.

Verder voel ik me slap, moe, duizelig en niet helemaal lekker. M'n hoofd zit ook helemaal vol met snot wat er maar niet uit wil komen.

Fijne dag meiden!

Geplaatst

26 april Lisanne & Jasper (dochter & zoon van ChrisH 27-02-2012) controle CB

07 mei P. & A. (zoon & dochter van Jrn 26-12-2011) controle CB (3e prikjes)

07 mei Yente (dochter van Eef78 01-02-2012) - extra afspraak CB vanwege voorkeurshouding

08 mei Maud (dochter van Meezie 07-02-2012) controle CB (2e prikjes)

10 mei Fiene (dochter van Fren-1976 14-02-2012) controle CB 2e prikjes

11 mei Kaat & Bram (dochter & zoon van Elinorac 14-02-2012) controle CB (2e prikjes)

18/25 mei Vince (zoon van Melis25 18-02-2012) provocatietest kma

21 mei Yente (dochter van Eef78 01-02-2012) - controle CB (3e prikjes)

21 mei Inge (dochter van Vlinde 24-03-2012) controle CB (1e prikjes)

22 mei Vince (zoon van Melis25 18-02-2012) controle CB (2e prikjes)

29 mei Matthias ( zoon van Marjan77 13-02-2012) controle CB (3de prikjes)

Mira, hoe was de controle bij het CB gegaan gisteren?

ChrisH, ik weet dat je waarschijnlijk nog in het zkh ligt en dat je man naar CB gaat, maar ik wilde je/jullie iig heel veel succes/sterkte wensen!

Meiden, hoelang waren jullie de 1e keer na de bevalling ongesteld? Ik nu al 9 dagen, pfff...

Geplaatst

M heeft om 23 uur zijn fles gehad en werd om half negen wakker! Yes wat een genot!

Meduus: wat een mooi mannetje!! M.atthijs gaat nu ook over naar 180 maar die is acht weken oud. Is je man trouwens nog thuis?

Melis: komt vast wel goed met doorslapen....

Ben sinds gisteren ongesteld, maar nog niet heel heftig. Dat was het vorige keer wel, dus ben benieuwd.

Zo nog even lekker zwemmen met de kids en dan morgen weer naar huis.

O, ja ik heb ook ego's doekjes, maar vind pampers of Zwitsal toch fijner, die zij wat vochter. Is handiger als je kind ouder is dan plakt de poep meer....

Geplaatst

Melis wat heb ik gemist chris in het ziekenhuis??

Hier hopenlijk de eerst komende 5 jaar niet ongesteld,zowiezo nu niet door de BV en hoop dat het spiraaltje daarna zijn werk doet, afwachten maar. Nu alleen heel klein beetje bruinverlies.

Hoe zijn jullie kids met knuffels?? Maud is helemaal knuffel fan, al vanaf ongeveer een week of zeven. Als ik haar in bed leg, ik baker niet in, dan heeft ze soms moeite om in slaap te komen, als ik haar een klein knuffeltje geef, maakt niet uit welke als het maar zacht is. Dan valt ze zo in slaap, dan haal ik het wel na twee minuten weg en slaapt ze verder. Nu ligt ze in de wagen in een hevige omhelsing met een konijn, die kan ik dus echt niet weg halen maar nu heb ik er ook zicht op. Vind het eigenlijk wel schattig als ze zo ligt, maar durf het niet om zonder toezicht de knuffel te laten liggen.

Geplaatst

Hier nog geen knuffels gegeven, ze hebben er genoeg gekregen maar vind het ook eng om ze in de wieg erbij te laten liggen...

Etos doekjes ga ik vanaf zaterdag uitproberen: dan zie ik mijn moeder en die heeft meteen maar 2 dozen gekocht van die aanbieding, dus ik hoop dat ze fijn zijn. Zwitsal zijn fijn maar te belachelijk duur, had laatst die doos van Kruidvat met 12 pakken gekocht maar toen ik het ging omrekenen eigenlijk nog steeds best duur per pak. Kruidvat ruiken inderdaad niet lekker. Ik heb nu weer een pak omdat die in die doekjesdoos zat, die heb ik gehaald voor beneden. Heb daar ook een aankleedkussen, vaak verschonen we daar als zus of broer slaapt om die niet wakker te maken. Eigenlijk zijn de Pampersdoekjes het fijnst want het natst, vind ik.

Ik zweer bij die broekjes met voetjes, al is het jammer van alle leuke sokjes die ik heb gekregen, ze hebben bij mij meestal die voetenbroekjes aan, ideaal! Grappig hoe iedereen toch haar eigen voorkeuren heeft!

Even denken, wat is nog meer blijven hangen? Oh ja, ongesteld, hier twee keer een paar dagen wat bruinig, verder nog niks! Vind het best raar dat het niet doorzet eigenlijk.

Gisteravond weer lang huilen allebei, Kaat spugen, heel gedoe maar de beloning was dat ze van 9 uur tot half 7 vanmorgen hebben doorgeslapen...

Geplaatst

Op fb had ze gschreven dat ze een allergisch reactie had op een antibioticakuur, ook een lage bloeddruk. Volgens mij mocht ze vandaag of morgen naar huis.

Vince heeft niks met knuffels. Ik heb een hele doos vol Zwitsal doekjes, maar vind ze veel te droog. Ik ben enorme fan van de Pampers Sensitive doekjes.

Geplaatst

M draagt hier wel gewoon sokjes, maat 62/68 terwijl ze verder maat 56 heeft. Ik sla de bovenkant om tot net boven de enkels, dan blijven ze goed zitten en krijgt ze niet zon afdruk in haar beentjes. Bij de hm hebben ze sokjes met mama loves me en papa loves me die hebben een hele brede bovenrand en die blijven ook goed zitten. Die pakjes en broekjes met sokken eraan zitten bij M niet omdat ze van die grote voeten heeft.

Zo wel heftig voor chris en haar man, moet je zo je kindjes thuis laten.

Geplaatst

Lala, thanx daar had ik nog niets over gehoord, we hoeven pas weer in Juni naar de nefroloog.

doe sokbroekjes vind ik niets, hij zit steeds in de knoop met die broekjes.

ik gebruik de doekjes van de hema, die vind ik heel fijn en zijn goedkoop, per 3 pak 3 euro

Chris, jeetje das ook wat een allergische reaktie, hoop dat ze snel weer thuis is.

Balen dat ze spuugt caro, Rolf spuugt ook, maar sinds we wat nutriton in zn voeding doen en speen voor 6 maanden + baby's op de fles hebben gaat het goed, zijn het kleine mondjes die terug komen en niet zoals dat stukje uit de film de exorcist :pukeh:

Geplaatst

Haha wij hebben hier inderdaad regelmatig een kleine exorcist! We doen ook Nutriton bij elke voeding, ook bij Bram, maar niet meer dan 1 schep anders wordt het zo dik... Misschien toch een keer 2 scheppen en speen 2 proberen?

Geplaatst

Hier een kindje dat geen druppel spuugt (helaas wel andere kwaaltjes, maar dit terzijde!)

Vince is er een met een sterke eigen wil. Hij lag net in de box te spelen en viel in slaap, schrok hij wakker van z'n eigen maaiende armen. Dus ik breng hem naar boven, doe hem in de Puckababy en leg hem in bed. Nou, toen ging er me toch een luchtalarm af, meneer wil niet in bed!

Ben benieuwd hoe het met Jeanine77 en Sissy81 is en met hun kindjes, ze zijn volgens mij al lang niet meer online geweest.

Geplaatst

Caro, dat hadden wij dus ook, met speen 1 trok hij zich suf maar kreeg het er niet door heen veelste dik, ik doe 1,5 schepje trouwens 1 schepje is net te weinig.

Speen 2 erop voor 3 maanden baby's maar ook die ging niet dus nu de grootse speen speen 3 er op voor de 6 maanden + baby's en nu gaat het goed, geen enkel probleem meer met drinken.

Wij beginnen nu beetje met Rolf smiddags ook naar bed te doen, ben benieuwd wat voor invloed dat op zn slaap gedrag heeft.

Hm das balen dat zn luchtalarm afgaat of slaapt hij inmiddels alweer???

O ja Rolf krijgt 5 a 6 flessen per 24 uur.

Ik had Jeanine nog een berichtje gestuurd maar nog niets gehoord van dr.

Geplaatst

Het luchtalarm heeft nog geen 5 minuten geduurd want m'n grote held Doodoo de baarmoederbeer werd er wakker van en begon geluid te maken, dus onze directeur slaapt, haha!

Baal wel een beetje van m'n ongi die nu al 9 dagen duurt, pfff. Ondanks dat een natuurlijke zwangerschap er niet in zit (kans is 0,00001%) zit ik ernstig aan anticonceptie te denken. Maar hoe zou dat gaan als we tzt een brusje willen? Hmmzz, lastig!

Geplaatst

Gelukkig dat jullie beer hem weer in slaap heeft :-D

Ik ben nog niet ongi, hopelijk duurt dat ook nog wel ff :-)

Hoe bedoel je hoe het dan tzt zou gaan als jullie een brusje willen als je wel anticonceptie zou nemen???

Heeft toch geen invloed?

Geplaatst

Hier ook gemartel met spenen: speen 1 krijgt ze de fles wel mee leeg, duurt ca 20 min voor 180/6 + 2 nutriton. Vooral laatste 60 cc gaan langzaam ivm dikte. Heb dus 3 fasen speen gekocht maar gat 1 is zo groot dat ze zich verslikt. Weet niet wat nu wijsheid is. Hoeveel groter is speen 2? Ik heb avent flessen overigens.

Verder prima, mevrouw werd om 8.14 wakker va 2100 uur. Fles gegeven en toen weer van 9 tot 12.45 geslapen. Toen moest ik haar wakker maken zelfs! Even gewogen bij CB: 5345, een uur na een fles. CB vond t prima dat ze 4 flessen krijgt, zolang ze maar groeit, alert is, zelf wakker wordt en voldoende plasluiers heeft.

Nu onderweg terug naar huis, even de stad in geweest om de schoenen die ik maandag gekocht heb terug te brengen. F slaapt eigenlijk al die tijd af eb aan. Slaapkopje vandaag dus!

Geplaatst

Jeetje Fren, die Fiene van jullie is wel een slaapkoppie zeg! 's Nachts slaapt Yente ook prima (22.00 uur laatste fles en dan doorslapen tot 7.45 uur), maar ik zie dat Fiene dan na de ochtendfles weer lang gaat slapen. Yente is er dan wel een beetje klaar mee hoor.... Gaat dan wel rond 10.00 uur nog even slapen voor de volgende fles, maar dat zijn vaak steeds slaapjes van 10 minuten, weer wakker, huilen, speen erin en weer kwartiertje slapen.

Ach, ik vind het niet zo erg dat ze overdag niet zoveel slaapt (die 15 uur waar de boekjes het over hebben haalt ze echt niet) als ze 's nachts maar goed slaapt!

Grappig dat iedereen toch zijn eigen voorkeuren heeft wat betreft broekjes, sokjes, doekjes. Heb hier al verschillende doekjes uitgeprobeerd. Gebruik nu die van de Etos, omdat ik die toen voordelig kon krijgen (ik dacht met een bon uit de Felicitasdoos). Ik vond die van Zwitsal ook wel prettig, maar vind ik gewoon te duur. Heb nu weer die van de Hema gekocht. Die zijn lekker goedkoop en waren ook prima dacht ik. Ben dus niet erg merkvast haha....

Heb hier ook verschillende sokjes, waarvan de meeste voor geen meter zitten. Vooral de sokjes van de Hema (degene die je kan omslaan) blijven wel goed zitten. Alle andere zijn vaak veel te wijd. Raar eigenlijk toch? Ze kunnen dat toch wel eerst testen voordat ze de sokjes op de markt brengen?

Geplaatst

Eef, vandaag is echt een uitzondering hoor. Normaal slaapt ze na de ochtend fles tot ongeveer 11 uur. Vond t wel fijn vandaag: heb in die tijd de keuken uitgebreid gepoetst, stof gezogen eb gedweild! Productieve ochtend dus.

Geplaatst

Fren, ik heb tommee tippee fles weet dus niet hoe het zit met de avent fles, ik ben gewoon andere spenen gaan kopen en uit testen wat goed ging en dat is bij ons de speen 3, heb de andere spenen wel bewaard kunnen misschien nog van pas komen.

Wel lekker dat ze zo goed slaapt en groeit

Geplaatst

Ik heb speen 2 in huis van Avent maar dus nog niet geprobeerd. Kaat heeft half uur geleden een fles gehad, was ik alweer vergeten dat ik dat zou gaan proberen! Pfff je wordt wel wat dommer als je niet geestelijk gestimuleerd wordt zeggen ze, of zouden dat nog hormonen zijn?

Net trouwens van beide schatjes de nageltjes geknipt! Was het zat dat ze zichzelf verminkten, het ging prima! Met hetzelfde afgeronde nagelschaartje dat ik al jaren voor de oudste gebruik... Ze waren het er niet helemaal mee eens, maar kon ze wel in bedwang houden. Iemand hier (Melis?) deed het als de baby sliep geloof ik? Maar dat is met mijn rug niet te doen, zo in die wieg hangen... Rug gaat wel iets beter trouwens, probeer zo veel mogelijk rechtop te zitten/lopen, heb nog niet veel van de oefeningen gedaan, vergeten of geen tijd...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden