Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier in de vroege avond een lang huilmoment gehad van zowel Lisanne als Jasper. Nu slapen ze gelukkig. Lisanne was vanochtend in staat een klein knuffeltje vast te pakken. Verder geen bijzonderheden.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier eindelijk stil... Net de oudste getemperatuurd: 39.6! Heeft ze nog bijna nooit gehad, niet leuk! Gelukkig heeft ze wel wat gegeten en drinkt ze ook, is het belangrijkste. Nu hoop ik dat ze lekker gaat slapen... Ga zo naast haar liggen denk ik, was een zware dag...

Geplaatst

Caro, dat samen douchen is ook een favoriet van mijn man. Hij heeft dat met Hidde van heel jong aan gedaan en nu met de tweeling ook weer. echt leuk om te zien, hoe ze daar zo van genieten, zowel de kindjes als mijn man. Ik heb Juul en Eef net om en om bijna 2 uur gevoed, ppppffff. Gisteren heb ik dat ook gedaan, ze bleven toen ook maar komen, maar hebben toen wel 6 uur achter elkaar geslapen. Hopenlijk vannacht weer! Ook komen ze nu om de 4 uur, ipv om de 3 uur, dus ik ben nu van 14 naar 12 voedingen per dag, fijn hoor. Ga nu maa rsnel mijn bed in, dan heb ik ook profijt van die volle 6 uren, als ze dat doorslapen.

Geplaatst

Wow! We wareg gister bij m'n schoonmoeder en ik was de voeding van fiene voor half 8 vergeten. Stom natuurlijk dus uiteindelijk kreeg ze pas om kwart voor 9 de fles waar ze vervolgens een half uur over deed (lamme arm!!). Toen ze om half 10 in bed lag zei ik al tegen m'n vriend dat we haar niet meer wakker moesten maken en wel zouden zien hoe laat ze zich zou melden... Dat was dus een half uur geleden!! Ze heeft gewoon 11 uur aan een stuk geslapen! Goed man. Kijken hoe we dan vandaag uit gaan komen met de flessen want dit wil ik wel vaker!

Fijne dag!

Geplaatst

Ohhh Fren, wat een luxe!!!! Dat wil ook wel. M heeft gisteren om 20 uur de fles gehad en kwam om 3.45 uur en vervolgens om half negen. Ook niet slecht. Als we hem om elf uur wakker maken komt hij ook om half vier. Binnenkort maar weer eens proberen.

M is gisteren met mij in bad geweest, we hebben hier in het vakantiehuisje een bad.... Zo lekker.

Douchen doen wij wel regelmatig. Ik ga vandaag waarschijnlijk met M voor het eerst zwemmen. Ben benieuwd hoe hij het vind.

Mira: hulde zeg, 12 voedingen op een dag. Knap hoor. Hebben ze zes uur geslapen?

Geplaatst

hier slaapt jenna vanaf ca 20 uur tot ca 6 uur later en dan komt ze ongeveer om de 4 uur, dus ook niet heel slecht :) gaat vrij regelmatig eigelijk, dus dan vind ik het ook niet zo erg, omdat je er toch aan went aan die tijden...ze heeft gisteren nacht zelfs 8 uur doorgeslapen, terwijl ik braaf om half 2 wakker werd, werd zij pas om 4 uur wakker, hahaha....verder voed ik nog steeds op aanvraag en dat gaat prima gelukkig :) en ze groeit ook...ze heeft van de week een paar happen fruithapje op, vond ze erg lekker :) en ze begint nu echt naar haar voetjes te kijken en ze begint wat meer gericht te pakken, ze wil wel erg graag rechtop zitten, dus ben benieuwd, maar voorlopig moet ze eerst zichzelf maar om zien te draaien ipv buikspieroefeningen te doen, hihi...

Geplaatst

Hier nog steeds rode uitslag van de antibioticum. Ik mocht vrijdag al stoppen met de kuur (ik was woensdag begonnen), maar ik lijk tot nu toe alleen maar roder te worden en meer jeuk te krijgen.

Dus nu alleen nog maar creme met antibioticum op de plek van de knip. Want onstoken was die plek volgens mij wel. Ik probeer de jeuk zo goed als kwaad het kan te negeren. Hopelijk wordt het aankomende week snel minder.

Geplaatst

Hier na een hele moeilijke middag/avond waarbij ze bleven huilen een topnacht: vanaf 9 uur Bram tot kwart voor 7 en Kaat tot kwart over 7 geslapen! Toen een dikke fles van ruim 180 cc en weer slapen, Bram onder de douche geweest met papa en op het speelkleed gespeeld, waarbij Bram bijna Kaats arm opat, haha, en weer braaf slapen... Dus vandaag tot nu toe een goeie dag!

Geplaatst

Caro, super zo'n dag. Gistermiddag en avond was het hier ook flink huilen. Gelukkig slapen ze later op de avond en in de nacht goed door. Ik voed rond middernacht nog voor de zekerheid en dan wordt er meestal doorgeslapen tot 05:00 uur/ 05:30 uur. Lisanne en Jasper drinken nog geen flessen van 180cc. Ik zit nog op maximaal 150cc en niet iedere keer wordt een fles leeggedronken.

Geplaatst

Hello to all! I do not speak Dutch, I'm Italian and I understand a little 'English,I am probably writing in the wrong place ... I have beeb at the clinic Geertgen in Elsendorp and I already have 4 iui and 1 ivf unfortunately failed .... I would like to ask you if someone had success and after many attempts .. it was very hard to recover because i am single and it's not easy to have more confidence..

Geplaatst

dear lory,

this is indeed the wrong topic, since all the girls here recently had a baby. But, for some of them, success only came after many tries, so do not give up hope! There are more of us who have had more than one ivf than the ones who where lucky to become pregnant with their first IVF.

Good luck!

Geplaatst

Chris, vervelend dat je zo'n last hebt. Ik weet hoe vervelend jeuk is....sterkte!

Hier hadden Juul en Eef weer een goede nacht: de eerste ' slaap' was 6 uur, die daarna 4 uur, dus ik voel me weer lekker fit! Ook overdag komen ze nu om de 4 uur, dus ik kan weer wat meer doen heb ik het gevoel. Vanmiddag heerlijk gewandeld in het zonnetje en met grote broer naar de speeltuin......het word steeds leuker!

Caro, fijn dat je een goede dag had gisteren, lijkt me inderdaad erg vermoeiend als er veel gehuild word ( zonder aanwijsbare reden)

Geplaatst

Hoi Meiden,

Na 4 weken, ben ik vandaag gestopt met BV.

De kleine dame, bleef maar komen en was ontroostbaar, ze kwam gemiddeld 8x per dag en ik was een uur bezig per voeding.

Waarna ze soms na 2 uur weer kwam.

Vandaag al 2 flesjes gegeven en ze slaapt als een roos, om 22.00 uur de laatste voor vandaag en daarna met zijn allen naar bed.

Ben benieuwd hoe het vanacht gaat en hoe laat ze komt. Ze krijgt nu 90ml en drie schepjes.

Kreeg van de Nutrilon het advies een lactatiedeskundige langs te laten komen.

Maar ik ben er klaar mee, ik kolf mijn borsten af, als ik teveel spanning krijg.

Hopelijk krijg ik nu wat meer tijd voor mijzelf, en kan ik ook weer meelezen en schrijven.

Geplaatst

Hoi vlinder, heel verstandig. Als je er zelf doorheen zit is je kind meer gebaad bij een moeder die goed in haar vel zit, dan bij extra bv.

Pas wel op met afbouwen, want een borstontsteking is niet fijn!

Geplaatst

Vlinder, heel herkenbaar wat jij schrijft. Ik ben er na 3 Weken ook mee gestopt en heb de bv binnen 1 week afgebouwd.

Sinds ik over ben gegaan op flesvoeding kwam ze nog maar 5x per dag.

Veel van jullie kleintjes slapen al door. Hier begintnhet er ook op te lijken. Ze krijgt om 22.30 uur nog een fles en komt dan vaak pas tussen 5 en 6 uur.

Overdag 4 uur tussen de voedingen en ze krijgt 5 x 150 met 5 schepjes.

Hier ook nog geen echte ongi. Wel al dagen wat rood bij het afvegen maarmhet zet niet door.

Gisteren de brief naar het EMC gestuurd om toestemming te geven om onze overige cryo's voor de wetenschap te gebruiken. Toch een vreemd gevoel. Eerst zo'n moeite doen en ze nu aan de wetenschap doneren. We hadden 9 cryo's en er waren er nu nog 3 . Voor ons dus echt geen derde kindje meer...

@caro. Ik las jouw stukje van jouw vriend met een spugende Kaat voor aan mijn man en die herkende het meteen... Haha, er zijn er dus meer zo hoor.

Met Lauren gaat het verderbgoed. Ze is een heel rustige en tevreden baby. Ik hoor haar echt alleen maar als ze honger heeft of tegen haar slaap aan het vechten is. Verder heb ik er echt geen kind aan. Ze drinkt haar fles en is dan zo'n 1,5 uur wakker. Dan slapen tot de volgende voeding. In de nacht alleen drinken en dan meteen weer in bed. Ook dan hoor ik haar nooit.

Grote broer vraagt wel de nodige aandacht. Hij is zoveel aan het ontdekken nu, echt een super leuke leeftijd. Nog maar 6 weken en dan wordt hij alweer 2 .

Geplaatst

Goedemorgen meiden!

Hoe is het met jullie? En met de kleintjes?

Hier gaat alles z'n gangetje, weinig bijzonderheden (gelukkig!) Vince heeft afgelopen vrijdag z'n 1e prikjes gehad en gaf alleen een gil toen de naald erin ging. Daarentegen begon deze held op sokken keihard te huilen, de tranen bleven maar komen. Vond het vreselijk om te zien, maar het hoort erbij! Vince heeft weinig tot geen last gehad van de prikjes, gisteren heeft hij de hele dag liggen slapen en dat terwijl we op een mega drukke kinderverjaardag waren. Vince is goed gegroeid; hij woog vrijdag 4840 gram en is maar liefst 58 cm! Maatje 56 begint dan ook wat klein te worden ivm z'n lengte.

Heb een beer met baarmoedergeluiden besteld voor Vince omdat hij moeilijk zelf in slaap komt, hoop dat het iets is. Ook verwacht ik vandaag de Puckababy Mini te ontvangen aangezien de Piep echt te klein wordt. Verder slaapt Vince 's nachts goed, het maakt echter niet uit of we om 23.30/00.00 uur nog een fles geven of al om 21.30 uur, de slaapduur tussen de voedingen blijft hetzelfde; ongeveer 5-6 uur. Voor nu vinden we dat prima!

Caro - hoe gaat het thuis met manlief en de kids? Spugen ze nog veel?

Fijne dag meiden, deze mammie gaat zo ff bijkleuren onder de zonnebank!

Geplaatst

23 april Yente (dochter van Eef78 01-02-2012) - controle CB (2e prikjes)

25 april Jarno (zoon van Bikkel) 01-02-2012) - controle CB (2e prikjes)

26 april Lisanne & Jasper (dochter & zoon van ChrisH 27-02-2012) controle CB

07 mei P. & A. (zoon & dochter van Jrn 26-12-2011) controle CB (3e prikjes)

08 mei Maud (dochter van Meezie 07-02-2012) controle CB (2e prikjes)

10 mei Fiene (dochter van Fren-1976 14-02-2012) controle CB 2e prikjes

11 mei Kaat & Bram (dochter & zoon van Elinorac 14-02-2012) controle CB (2e prikjes)

18/25 mei Vince (zoon van Melis25 18-02-2012) provocatietest kma

22 mei Vince (zoon van Melis25 18-02-2012) controle CB (2e prikjes)

Geplaatst

[h=2]icon1.png[/h]

23 april Yente (dochter van Eef78 01-02-2012) - controle CB (2e prikjes).

23 april Inge (dochter van Vlinder_1976 24-03-2012) controle CB

25 april Jarno (zoon van Bikkel) 01-02-2012) - controle CB (2e prikjes)

26 april Lisanne & Jasper (dochter & zoon van ChrisH 27-02-2012) controle CB

07 mei P. & A. (zoon & dochter van Jrn 26-12-2011) controle CB (3e prikjes)

08 mei Maud (dochter van Meezie 07-02-2012) controle CB (2e prikjes)

10 mei Fiene (dochter van Fren-1976 14-02-2012) controle CB 2e prikjes

11 mei Kaat & Bram (dochter & zoon van Elinorac 14-02-2012) controle CB (2e prikjes)

18/25 mei Vince (zoon van Melis25 18-02-2012) provocatietest kma

22 mei Vince (zoon van Melis25 18-02-2012) controle CB (2e prikjes)

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]3954[/ATTACH]

Goedemorgen,

Ik zal mijn borsten goed, in de gaten houden.

Ze zijn wel reuze zwaar, maarja cup G.

Ik heb nu 2x wat afgekolft om de druk eraf te krijgen.

Geen last van rode plekken en harde schijven.

Mijn dame heeft nu 6 flesjes gehad, de eerste 90+3 schepjes en om de drie uur.

Om 02.30 uur 120+4 schepjes en ze kwam een uurtje later.

Ze heeft om 6 uur gehad en weer om 10.00 uur.

Het is een verademing, ze heeft vanaf gisterenavond 19.00 uur tot 10.00 uur vanochtend bijna constant liggen slapen.

Alleen even wakker voor een fles en een schone broek.

Wat me ook opvalt is dat ze minder behoefte heeft aan een speen.

Melis, wat een schatje, doet het goed qua lengte en gewicht.

Geplaatst

Hier gast t ook goed. Fiene maakt nu nachten van 2100-0800 uur dus dat is super! Na de eerste fles leg ik haar weer terug en is ze rond 11 uur weer wakker en da blijft ze decrest vd dag. We hebben wel gemerkt dat ze soms gewoon even een huilkwartielr nodig heeft om in slaap te komen. Kunnen daar allebei slecht tegen, dus dan maar de deur naa de gang fuchsia zodat t iets minder aanwezig s. Op de babyfoon houden we haar dan via de camera in de gaten.

Vlucht zo t huis uit, volgens mij zijn de buren begonnen met er ouwen! Wat en t*** herrie!

Geplaatst

Hier weer een prima nacht gehad. We hadden om een uur of 8 de laatste flessen gegeven, ze bleven lang huilen en we zaten net te overwegen om kwart over 9 om toch maar weer een klein flesje te maken. Toen vielen ze ineens in slaap, zul je altijd zien. Om 11 uur lagen ze zo lekker te slapen dat we ze maar niet wakker hebben gemaakt, eigenlijk doen we dat ook nooit. Tot mijn grote verbazing meldden ze zich pas om half 7 vanmorgen! Allebei weer doorgeslapen dus, wauw...

Ga nu gauw weer want Kaat ligt op het speelkleed met de oudste, heeft haar fles op dus Bram zal zo ook wel wakker worden en wil tussendoor even douchen.

Rug is nog niet beter, vanmiddag om 4 uur de huisarts.

Wat heeft de fuchsia ermee te maken Fren? :-) Ik zie dat je nu de rust hebt gevonden om haar lekker lang te laten slapen, heel goed!

Geplaatst

Fuchia = dicht. Stomme iPad!

Deur naar de gang dus dicht zodat we haar minder horen huilen. Na kwartier slaapt ze dan. Ze is dan zo moe dat ze de rust niet kan vinden om te gaan slapen...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden