Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ink van harte! Ik hoop dat je een fijne dag hebt!

Eef mooie fotoserie en wat een prachtige bos haar heeft Yente.

Mira jij ook sterkte woensdag! :)

Caro fijn dat er met Kaat niet zoveel hoeft te gebeuren. Gelukkig valt het bij Bram ook mee zo te lezen. Moet je nou speciale oefeningen met ze doen?

Geplaatst

melis, hoe was je dagje en die van de kleine man?

ink, gefeliciteerd, hopenlijk valt het mee met de prikjes

Caro, fijn dat het meevalt met kaat en bij bram klinkt het ook niet heel erg. wel grappig dat die vrouw dat huiltje zo goed herkende, dan denk je dat je zelf je kinderen het beste kent en dan kan zo'n vrouw toch zeggen wat voor huiltje het is.

eef wat een mooie foto's. Yente is dus wel genoeg gegroeid, ondanks het spugen. Ze ziet er verder ook gewoon gezond uit en wat een lekker wijs koppie heeft ze.

Mira, wel fijn zo'n kraamfeest en inderdaad niet steeds maar visite, het is druk genoeg met jullie kindjes zonder iedere dag kraam visite. Lekker hoor zo'n plasje in je BH en zeker als je er pas na een uur achter komt.

Hier een heerlijk dagje buiten met de kleine meid. Even gekeken of ze het fijn vind om in het gras te spelen, nou dat vind ze heerlijk. ze lag maar te plukken aan de grassprietjes en te likken aan het lange gras.

Hier trouwens van die ringen bij de kruidvat gekocht, zijn vast niet diegene die jullie bedoelde, maar Maud vind ze helemaal geweldig.

Hier ook even fotojes van de kleine pop

[ATTACH=CONFIG]4085[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4086[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4087[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4088[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4089[/ATTACH]

Geplaatst

Meezie wanneer was dat bij het Kruidvat? Ziet er leuk uit! Ik had trouwens bedacht dat ik de 4 ringen die ik heb van het speelkleed natuurlijk ook aan de Maxi cosi kan hangen, nadeel is dat ze glijden, dan is zo'n stoffen spanner toch leuker (Moontje, Kaat vond 'm heel interessant gister, hij hangt er aan, dank je!)

Wat een schatje Yente! Je kan wel zien dat het geen spekkie is, zoals bij ons... Meer zoals de oudste bij mij, dat was ook (en is nog steeds) zo'n slanke dame...

Ansje ik heb inderdaad oefeningetjes gekregen maar omdat het een intake was en we Kaat ook besproken en bekeken hebben, is er nog niet zoveel gebeurd. Donderdag komt ze weer.

Melis benieuwd hoe het gegaan is met Vince vandaag?

Geplaatst

Caro, dat was vorige week of die week daarvoor. Maar bij ons lagen ze er nog gewoon. wil wel voor je kijken stuur ik ze naar je toe, ze waren geloof ik maar 1,99 en hier de aankoop van het jaar.

Geplaatst

Haha aankoop van het jaar is mooi! En dat van het Kruidvat. Ik weet niet wanneer ik de kans krijg om te gaan (hoef niet met een tweelingwagen te proberen het Kruidvat in te gaan) en of ze er dan (nog) zijn dus op zich zou het wel fijn zijn. Maar als ik ze dan zelf toch kan kopen, kun jij er dan iemand anders blij mee maken? Wil je er niet mee belasten natuurlijk, heel lief aangeboden!

Geplaatst

caro, is niet erg hoor, ik kom er geloof ik twee keer in de week, hij zit bij ons in het dorp en ga er eigenlijk altijd naar binnen als ik er ben. ze hebben vaak leuk dingen liggen. Ik kijk morgen wel even voor je of ze er nog zijn.

Grappig dat je dat zegt dat je met de tweeling wagen het kruidvat niet in kan. Mijn zus had hetzelfde met haar knullen en die zijn ondertussen alweer 6,5. Jammer dat ze daar nog steeds niets aan gedaan hebben.

Geplaatst

Ok, dank je wel! Eigenlijk gaat het overal wel goed met de wagen maar het Kruidvat is te klein en te vol... Ach ja, dat wist ik van tevoren. Ik kan dus alleen gaan als manlief op tijd thuis is of op zaterdag maar dat is ook geen feest. Er zit er één vlakbij ballet van mijn dochter dus soms ga ik na het brengen of voor het halen even snel... Mijn vriend vindt het een rotwinkel maar ik ben groot fan, juist omdat ze altijd goeie aanbiedingen hebben en onverwacht leuke dingen, koop er heel vaak cadeautjes.

Geplaatst

Hey hallo,

Wat schrijven we weer veel.

Ink nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Wat een leuke foto's Meezie en Eef.

Ik ga het weer een beetje bij proberen te houden en af en toe ook iets posten.

Vandaag heeft mijn meisje haar eerste prikjes gehad. Gelukkig heeft ze die twee grote naalden in haar bovenbeen overleefd.

Ik had er zelf wel een beetje last van, moet dat nou echt, ze is een beetje hangerig en af te toe gildt ze de boel bij elkaar.

Ze weegt met 8 weken en een paar dagen 5.040 gr en is 61 cm lang.

In het felicitas pakket, zat een bon, van Albeli waarmee je voor 2.95 een fotoboekje kan samenstellen en laten afdrukken.

Ik ben een beetje creatief geweest, voor degene die het leuk vinden hieronder de link.

http://www.albelli.nl/onlinefotoboek-delen/482436c7-d69a-4176-94e4-32472d0dd570

De Kruidvat winkel verschilt erg per woonplaats, in H'sluis is het een K*T winkel, ze hebben nooit iets op voorraad.

In Spijkenisse, Brielle en Rockanje zijn de winkels zo vol, dat het er wel is, maar dat je het soms niet kunt vinden.

De ringen zijn super, maar in H'sluis vast al uitverkocht.

Geplaatst

Wow vlinder! Fiene was met 12 wk 61 cm en 5700 gram. Lange meid hoor, die dochter van jou!

Ik heb ook een haat-liefde verhouding met kruitvat. Bij ons staan de gangpaden altijd bomvol, onmogelijk met een kinderwagen.

Geplaatst

vlinder cool dat fotoboek, leuk om ook eens de andere gezichten bij de baby te zien.

het is inderdaad een lange meid. Maud was twee weken terug 58 cm en toen was ze 13 weken

hihi moet ik voor jou ook kijken voor die ringen, haha kan wel een handeltje beginnen.

Geplaatst

A propos Kruidvat en fotoboek: het babycadeau van de blije tas van het Kruidvat is een fotoboekje he, een van jullie dat al gedaan? Kreeg een code opgestuurd waarmee het gratis was om zo'n boekje te maken maar nog niet gedaan. Hartstikke leuk, maar zoveel werk! Ik ben nog steeds bezig met die van Eurodisney herfstvakantie 2010... mijn dochter heeft het al zo'n beetje overgenomen maar die komt er ook niet aan toe.

Bij de oudste had ik nog een gewone camera en deed ik alles in fotoboekjes, heb een hele stapel! Das het nadeel van digitaal vind ik: je laat het meeste gewoon op je computer staan, terwijl zo'n boek doorbladeren zo leuk is, zeker met commentaar erbij!

Geplaatst

Shit........ Na 25 weken thuis te hebben gezeten moet ik er toch echt aan geloven; ik moet zo werken!! En dat terwijl Vince vandaag z'n 2e prikjes krijgt :-((((((

Geplaatst

Melis, werkse vandaag.

Ik weet niet of er zo'n eerste dag veel van werken komt, weet je je wachtwoorden nog....

Caro, van het Kruidvat heb ik hem ook gemaakt en cadeau gegeven aan mijn moeder en schoonmoeder, voor moederdag.

Ze waren er superblij mee. (deze zat in de Felicitas box)

Meezie, grappig om te zien wie er achter de verkorte naam zit.

Ik zit ook op FB, als je wilt kijken voor de ringen. GRAAG.

Jou dochter is er superblij mee.

Fren, dat met de kinderwagen naar binnen bij het Kruidvat is zo herkenbaar.

Je blijft overal achter haken en mensen willen je passeren, terwijl je ook geen kant op kunt.

Gisteren heeft ze haar eerste prikjes gehad, ze was helemaal warm en klam.

Ze had wel verhoging 38.2, ik heb haar gisterenavond nog een zetpil gegeven en vanochtend was het nog wel te hoog 37.6 maar niet meer zo extreem.

Ze heeft vanacht goed geslapen in een ruk door van 23.30 uur tot 06.30. Daarbij heeft ze vanochten haar hele fles van 150+5 schepjes op en ligt nu weer lekker te slapen.

Geplaatst

Zo eindelijk weer een computer! Kreeg al bijna ontwenningsverschijnselen van niet computeren.....

Ik heb een gedeelte terug gelezen maar niet alles. Heb een aantal leuke foto's voorbij zien komen, geweldig hoor!!

Fren, fijne vakantie. Hopelijk hebben jullie toch nog een beetje mooi weer!

Melis, weer aan het werk! Dat is zeker wennen na 25 weken. Hoop dat het je mee valt vandaag. Weet precies hoe je je voelt!! Succes.....

Bij ons alles goed. Sven heeft waterpokken gehad. Ging rond op Kdv. Lara heeft gelukkig niets gehad. Wel apart, maar zal vast het sterke geslacht zijn :-)

Verder weinig bijzonderheden. Komend weekend gaan we lekker kamperen met ze. Even onze nieuwe vouwwagen uitproberen! Gelukkig geven ze mooi weer aan, hebben we dat alvast mee zitten!

[ATTACH=CONFIG]4091[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4092[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4093[/ATTACH]

foto's zijn van afgelopen zaterdag!

Geplaatst

Oh Lianne wat leuk!!! Geweldig duo zeg, je zal wel trots zijn! Zit hier met tranen n mijn ogen van ontroering (maar die komen nog steeds heel snel haha). Zal weer eens een foto zetten op het topic van Kaat en Bram... Wat een geluksvogels zijn wij he!

Geplaatst

Kruidvat bij ons is ook drama, heb al een aantal dozen omgekieperd haha.

Onze kleine man heeft de tweede prikjes gehad, het was weer brullen. gelukkig was papa mee voor de extra troost. J is nu 60 cm en 7080 gram schoon aan de haak. Zijn gewicht zit iets boven de gemiddelde lijn maar ik kan me er niet druk om maken.

Melis, succes je eerste werkdag. Jammer dat V nu net zijn tweede prikjes krijgt. Gaat manlief met hem heen?

Lianne leuke foto's. Lekker dat je gaat kamperen dit weekend, volgens mij wordt het weer ook mooi.

Geplaatst

Lianen, wat een schatjes. Zoals Sven op de eerste foto met zijn handje zit op het been van zijn zus. Zo lief!

Melis: dat moe wel heel raar zijn na 25 weken thuis. Hoe is het gegaan?

Caro: blij dat Kaat de dingen leuk vind!

Tsja de kruidvat, met een enkele wagen is het net te doen. Maar met de duo wagen kan het echt niet. Wat ik ook zo irritant vind is dat ze bij de kassa een hele uitstalling hebben. Vorig jaar zat dochterlief in de wandelwagen en die had een heleboel in de wagen getrokken. Dacht ik alles terug gezet te hebben....kom ik in een andere winkel zie ik dat ze nog een geurkaars heeft. Had geen puf om hem terug te brengen. Foei wat slecht

M heeft gisteren ook zijn tweede prikjes gehad. Was inderdaad nog even huilen maar het viel mee. Hij is nu 63 cm en 6100 gram. Dus een lange knul. Bij zijn zus zeiden ze steeds dat haar BMI te hoog was ( belachelijk bij een baby) maar deze vent is slank! Moet wel opletten omdat hij s nachts zo goed slaapt haal ik vaak net 4 flessen en daar laat hij ook wat van staan. Prompt kwam hij vannacht om 5 uur en dronk zijn fles in 5 minuten leeg. (om elf uur had ik hem nog wakker gemaakt, maar toen drink hij maar 100 cc)

Vandaag gaat hij wennen op het Kdv en ik ga zo met een vriendin een dagje naar de sauna. Het is mandag vandaag!!!! Heerlijk heb er helemaal zin in.

Fijn dag nog dames

Geplaatst

Ohh de sauna!! heerlijk!! Helaas komt Jarno nog te vaak met bv en het is mij te lastig om daar te kolven dus nog even geduld hebben en dan kunnen we dat ook weer oppakken!

Geplaatst

Zo Ansje dat is een zware jongen, 7 kilo! Gelijk heb je dat je je er niet druk om maakt. Ik kreeg bij de oudste altijd te horen dat ze te mager was maar ze was verder gezond dus who cares? Ze is nog steeds heel slank, nadeel alleen als ze ziek is dan valt ze erg snel af bij een paar dagen weinig eten...

Ben benieuwd hoe het zich ontwikkeld bij deze twee... Mijn vriend noemt Kaat de 6-billige omdat ze zoveel plooien heeft, aaah schattig! Ik heb nu twee kindjes met flink spek op het lijf en dat ben ik niet gewend maar ik vind het alleen maar leuk!

Mijn moeder belde net dat Kruidvat luiers Pampers 2 pakken voor 15 euro heeft? Heb het nog niet gezien. En in de Hema folder 2 t-shirtjes voor 5 euro, die gaat ze kopen, zien er schattig uit.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden