Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Ik ben een paar dagen even niet geweest hier, maar het weer was ook zo lekker! Alleen voor Lisanne en Jasper was de warmte niet zo fijn, maar dat geldt volgens mij voor de meeste baby´s hier. Gisteren heb ik even een uitstapje gemaakt naar de Tuinland in Zwolle om een heleboel plantjes te halen voor mijn achtertuin. Mijn man had even zijn tijd met Lisanne en Jasper en ik vond het heerlijk even alleen op pad te gaan. Met Lisanne en Jasper erbij had ik daar niet eens goed kunnen winkelen.

Mijn zwangerschapsverlof is voorbij, maar op dit moment geniet ik van mijn vakantieverlof. Op 11 juni gaat mijn fulltime ouderschapsverlof in. Dus deze maand mei was voorlopig het laatste vette salaris van de baas. De komende zes maanden is het even wat minder, maar de tijd met mijn kinderen is onbetaalbaar.

Mira, ik kan mij vinden in jouw verhaal. Alles gaat niet meer even perfect als vroeger.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Caro, een beetje raar zo als het is gegaan met die wipstoel. Gelukkig dat hij nu wel goed is maar dat ze zeggen dat het niet dezelfde was vind ik wel vreemd.

Wat voor werk heb jij altijd gedaan? Wat zou je weer willen gaan doen? Kies jij er bewust voor om thuis te blijven?

Mira, gek he met die mist op het strand. Ik zag het gisteren op het nieuws. Joël drinkt op aanraden van het cb één keer per dag uit de fles. Dat gaat prima. Nou moet ik wel zeggen dat hij van het begin af aan al regelmatig uit een fles dronk, zeker in het begin toen ik de bv op gang moest krijgen. Hij is het nu ook gewend. Ik kreeg wel de tip om niet zelf de fles te geven, zodat je kleine weet dat hij bij mama de borst krijgt en bij anderen de fles.

ChrisH wat heerlijk dat je nog langer thuis kan zijn bij je kleintjes.

Fren succes met je eerste werkdag. Spannend ook voor Fiene dat deze dag op de creche ook gelijk haar eerste dag is.

Melis hoe bevalt het jou weer aan het werk te zijn?

Medusa wat heerlijk op vakantie naar Duitsland, lekker iets om naar uit te kijken.

Ik heb nog een weekje vakantie en dan mag ik ook weer. Ik zie er wel een beetje tegenop maar ik werk nog tot hooguit september want dan loopt mijn contract af dus dat is te overzien.

Over dat alles perfect willen doen heb ik ook al veel verhalen gehoord. Voor de buitenwereld lijkt het altijd of alles perfect gaat. Ik hoor er ook wel eens vriendinnen over die daar dus juist onzeker van worden omdat het bij een ander altijd vanzelf lijkt te gaan. De realiteit is dat het bij niemand vanzelf gaat. Dat kan toch ook bijna niet. Met een kindje er bij kan je niet altijd alles plannen en alles spic en span hebben. Ik was ook altijd zo'n type die alles schoon wilde hebben in huis. Nu ben ik wel eens bezig in huis maar als ik Joël hoor laat ik het andere uit mijn handen vallen en zie ik wel wanneer ik er aan toe kom.

Met een kindje er bij leer je wel om dingen los te laten.

Geplaatst

Gelukkig ben ik nooit een superhuisvrouw geweest en kan het me dus ook niet zoveel schelen dat het hier niet spic en span is... lijkt me moeilijk om wel heel precies te zijn met een klein kind ... of twee.

Ansje ik heb altijd gewerkt in inkoop/marketing van boeken bij boekhandelsketens. We zijn hierheen verhuisd omdat mijn vriend een eigen boekhandel kon franchisen (helaas heeft een paar jaar geleden de crisis toegeslagen en heeft hij moeten sluiten) en toen was ik ook zwanger.

Heb na de geboorte van de oudste een tijdje bij een reclamebureau gewerkt maar toen mijn contract niet werd verlengd ben ik mijn eigen tekstbureau begonnen, een eenmanszaakje dus en dat heb ik nog steeds. Echter mijn belangrijkste opdrachtgever stopte ermee vlak voordat ik zwanger werd van de tweeling en sindsdien heb ik geen opdrachten meer aangenomen. Het bedrijfje blijft echter wel bestaan dus kan elk moment weer op zoek gaan naar nieuwe klussen. Financieel niet geweldig maar nu wel heel prettig.

Geplaatst

Dag dames, ik moet even iets kwijt, want ik ben er klaar mee letterlijk en figuurlijk.

Ik mag het niet zeggen, maar vandaag de laatste kraamvisite in de agenda gehad.

Ongeveer de helft van de mensen die een kaartje hebben gehad zijn langs geweest.

Ik moest het even kwijt, want na 50x beschuit met muisje te hebben geserveert ben ik er klaar mee.

De volgende keer, mocht deze er komen, geef ik een kraamfeest.

Vanavond lees ik verder, ga nu eten koken.

Geplaatst

HA meiden, ben kapot! Lange dag direct gemaakt, was om 8.15 op kantoor en za om 17.30 pas weer in de auto. Uiteraard direct enorme file, dus was om 1815 thuis... Werk was wel weer lekker. Gek genoeg was het netof er een deurtje in m'n hoofd openging en ik gewoon de draad wee oppakte waaik m had laten liggen. Wel de hele dag aan het overdragen geweest, dus moe van alle info.

Fiene heeft hè top gedaan. De leidsters vonden het super dat e nu eens een vader kwam voor het wennen, normaal zijn hè altijd de moeders ;-) enige mi punt is dat de crèche nagenoeg onbereikbaar is de komende maanden omdat de doorgaande route geasfalteerd wordt. Moeten dus allebei enorm omrijden... Nou ja, ti's maar twee dagen in de week.

Geplaatst

Fren: fijn dat fiene het zo goed deed!

Caro: ik werk bewust 36 uur. Ik heb een hele leuke baan, ik ben projectmanager bij een grote verzekeringsmaatschappij. Ik begeleid daar verandertrajecten en begeleid vooral management en directie. Een super leuke baan met veel flexibiliteit, kan thuis werken, kan eerder naar huis en dan evt s avonds werken. Ik werk vier dagen en manlief ook. En ik werk momenteel 15 min van huis. Dus ja 36 uur is best zwaar maar gelukkig met de nodige flexibiliteit. Ik kan evt terug naar 32 uur maar dat is niet echt slim omdat ik mijn uren toch maak.

Vlinder: kan me helemaal voorstellen dat je klaar bent met die beschuit met muisjes. Troost je bij een tweede is het een stuk minder....

Mira: ik herken het wel maar vind het wel moeilijk om los te laten. Gelukkig heb ik een werkster elke week. Maar dam blijft er nog zoveel over.....!

Ansje: lekker hoor om de rest van het jaar lekker vrij te hebben en de genieten van de kids.

Geplaatst

Bij een tweede en derde is het zeker minder! Ik moet zeggen dat wij al lang klaar zijn, heb nog wel muisjes staan en er komt af en toe nog iemand die ver woont in het weekend maar verder weinig. Heb het in het begin heel erg afgehouden, toen wilde iedereen meteen komen maar heel erg verspreid want ik kon dat echt niet aan.

Moontje dan is het goed, als je het zo leuk vindt, maar zal wel weer wennen zijn in het begin en nu heb je er wel 2...

Fren, fijn dat het goed ging, had wel verwacht dat je er meteen weer in zou zitten... Had Vin het moeilijk of geeft hij dat niet toe?

Geplaatst

Vlinder, knap hoor, dat je alle kraamvisite in zo´n korte tijd hebt kunnen ontvangen. Zelf kon ik dat niet aan en krijg ik nu nog geregeld bezoek. Maar nu ben ik ook stuk fitter dan weken terug.

Fren, eerste dag weer werken! Wel meteen een lange dag. Gelukkig ging het allemaal goed met Fiene.

Zojuist mijn laatste les nagym gehad. Nu moet ik nog wel proberen mijn oefeningen te blijven doen.

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Grappig dat jullie dat schrijven, zo'n kleintje is wel bijzonder.

De aandacht is leuk, maar zoals jullie zeggen, het was soms best pittig.

Chrish, ik neem aan dat je voor je bekkenbodum aan het nagymen bent.

Wat gaan jullie doen, ik ga vandaag naar Blijdorp, met mijn moeder, tweelingzusje en neefje Lars en nichtje Isa.

Alles staat klaar, nu mezelf nog aankleden en dan kunnen we weg.

Veel plezier vandaag allemaal.

Geplaatst

Ik moet om half 2 met f naar de kinderarts voir haar oogje. Daarna misschien nog een kraambezoek, hij ons was t zo half maart echt wel voorbij.

Jee wat was ik moe gister! Lag om half 10 in bed!

Geplaatst

Wat wordt er toch veel geschreven, za wederom weer proberen mee te gaan schrijven, maar als je een paar dagen niet geweest ben, ben je het helemaal kwit.

Er zijn er weer een aantal gaan werken, wat gaat het dan toch hard he.

Wij zitten nog wat aan te rommelen met Rolf zn fles, met het spugen .

Ik geef nu sinds gister voeding voor spugende baby;s en daar nog 1 schepje nutriton door, hopelijk gaat dat goed.

Ik ben nog steeds niet ongi, duurde het bij meer zolang??? Rolf is nu ruim 10 weken, na mn vorige zwangerschap en miskraam was het na een week of 6.

Geplaatst

Vlinder, wij hadden dit keer ook gekozen voor een baby-feestje, we hadden GEEN zin in die verplichtingen ieder weekend. Bij Hidde hadden we dat eigenlijk ook gepland, maar toen bleek dat hij geboren was met down, hebben we dat maar veranderd. Achteraf had ik daar wel spijt van, want ik kon de vraag 'wist je het van te voren'..... na 4 maanden ieder weekend bezoek niet meer horen. De babyfeestjes waren overigens supergezellig en ook heel druk: ik denk dat er nu ook mensen geweest zijn die anders niet zouden komen, gewoon omdat het een leuke borrel was waar ook andere bekenden waren. Aanrader dus!!

Fren, pittige eerste dag hoor!! Maar wel heel vreemd he, dat je er zo weer in duikt alsof je niet bent weggeweest.

Ik ga het eerste jaar 3 dagen werken, en daarna ook weer 4. Ik heb nu van 3 kids ouderschapsverlof, dus ik kan voorlopig nog heel flexibel zijn.

Ik ga vandaag naar de kapper en dan wordt ik geïnterviewd over mijn gezin. Het is voor een wetenschappelijk tijdschrift, 1 van onze oppassen studeert pedagogische wetenschappen en vond mij een leuk onderwerp...ben benieuwd!!

Fijne dag!!

Geplaatst

Medusa - ik ben afgelopen weekend voor het eerst weer ongesteld geworden, maar dat is wel terwijl ik borstvoeding geef. Volgens mij dan voor mij best al vlot.

Ik moet zeggen dat ik het erg raar vond om weer voor het eerst bloed te zien! Het idee dat je lijf dan eigenlijk al weer klaar zou zijn voor een vervolg ofzo! Haha, nu nog even niet hoor, maar het idee gewoon...

Hier ook nog lang kraamvisite gehad. Sterker nog, anderhalve week geleden de laatste geloof ik! Ik vond het op zich leuk dat er zoveel mensen kwamen en had er zelf voor gekozen het te verspreiden, zodat het niet teveel in 1x werd, maar daardoor duurde het idd wel lang, dus misschien dat ik de volgende keer toch fijn zou vinden als het zoveel mogelijk in de kraamweek zou zijn...

Mira - leuk, interview ;-)! Veel plezier!

Hier verder ook gisteren de 1e werkdag er op zitten. Gelukkig deze week nog kunnen regelen dat familie / m'n man oppast, dus Levi gaat maandag pas voor het eerst naar de gastouder. Heb geen wendag daar. Wil hem nu gewoon nog even lekker zoveel mogelijk bij me hebben en hem niet wegbrengen terwijl het niet nodig is. Hij zal er zelf toch weinig van merken denk ik: zolang hij zijn eten/ slaapje en aandacht maar krijgt (alhoewel ik het natuurlijk leuk vind anders te denken haha)...

Geplaatst

Wat ga ik doen vandaag? Als de tweeling op tijd wakker is even kijken bij de sportdag van de oudste, dat is op de grasveldjes hier om de hoek.

Verder heb ik twee nachthemden verkocht via Marktplaats met knoopjes aan de voorkant die ik had gekocht om borstvoeding te geven. Maar het zijn eigenlijk tutholadingen dus weg ermee, 15 euro was het hoogste bod, dus ze gaan naar Zwolle. Moet even verzinnen hoe ik ze ga inpakken en dan naar de Readshop. En verder zie ik wel wat de dag brengt. Gelukkig is het nog steeds mooi weer, eigenlijk beter want zon maar niet zo warm!

Ga nu eerst douchen want had er 3 tegelijk vanmorgen dus net pas ontbijt op...

Oh ja Medusa ik werd 4 mei ongesteld en 14 feb bevallen dus dat is...? Reken maar uit, even geen zin in hihi.

Geplaatst

Morgen weer werken dus vandaag nog even genieten van het lekkere weer. Net naar de markt en de bakker geweest met de kids. Nu liggen ze in bed. M wil nog niet echt slapen. Sliep wel in de wandelwagen maar nu aan het huilen. Meestal valt hij in slaap na een tijdje huilen. Vanmiddag nog even met hem naar de ha. Heeft al ruim een week een naar hoestje en rochelt wat. Maar even laten checken.

M werd vannacht om 4.15 uur wakker. Sinds dat hoestje wordt hij ook eerder wakker, maar hij lag wat te kletsen en viel na een uurtje weer in slaap en werd vervolgens om 7.45 uur wakker. At zijn betere tijden....

Ik ben sinds zondag voor de tweede keer ongi, was de eerste keer best ok, nu is het echt niet normaal.....poeh wordt gelukkig al wat minder, maar zo erg heb ik het normaal niet. Hopen dat het eenmalig is.....

Ink: veel plezier in blijdorp

Mira: ben wel benieuwd naar het interview! Wat doe je normaal voor werk? En wanneer ga je weer beginnen?

Geplaatst

Fiene heeft vannacht voor het eerst in een gewoon slaapzakje geslapen ipv de puckababy, aangezien ze die onder gespuugd had. Overijverige papa die wel dacht dat ie van de ene op de andere voeding kon stoppen met de nutriton en dus tot twee keer toe een mooie straal over zich heen kreeg. Tel daar een doorgelekte luier bij op omdat hij eerst zelf koffie wilde drinken en je kunt je voorstellen da vin gister behoorlijk stuk zat toen ik thuiskwam. Haha! Hij zei zelfs; respect da je dit 3,5 mnd dag in dag uit heb gedaan, ik ben kapot.

Maar goed, het gewone slaapzakje ging als een tierelier. Ze lag er om half 8 in, helemaal kapot van de dag, ook omda ze haar ochtendslaap gemis had en was dus zelfs te moe om haar flessen leeg te drinken. Gevolg was wel dat ze natuurlijk om 715 wakker was met enorme honger, maar de fles ging er soepel in en ze slaapt nu nog steeds! Ik heb ondertussen de keuken al gesopt, ga zo nog ff was vouwen en douchen en dan zal ze wel wakker worden.

Straks dus naar de KA voor haar oog. Vin begon direct met een waslijst aan andere dingen die ik maar even moest vragen, maar geloof niet dat dat de bedoeling is...

Geplaatst

Moontje, had ik ook! Eerste menstruatie was heftig, maar de tweede was echt niet normaal! En maandag heb ik zelfs paracetamol ingenomen omdat m'n eisprong zo verrekte zeer deed. Als dat de volgende x weer zo is, dan toch maar een spiraaltje hoor, want dit is niks!

Geplaatst

Oh shit ik verwacht elk moment mijn tweede menstruatie... Zit niet te wachten op een zondvloed, eerste keer was hier ook normaal.

Fren je klinkt licht verwijtend naar papa toe: 'omdat hij eerst zelf koffie wilde drinken' haha. Moet daar wel om lachen want die van mij wil ook wel eens wachten, maar hij heeft nu geleerd in ieder geval eerst te verschonen...

Zou haar nu voortaan in het slaapzakje laten! Hup, cold turkey, gewone slaapzak is toch veel fijner? Zeker als het warm is!

Geplaatst

Hoi meiden,

Hoe gaat het met jullie? En met de kleintjes?

Fren, wat fijn dat Fiene goed in een normale slaapzak heeft geslapen. Wellicht handig om deze trend voort te zetten?! Succes straks bij de KA, hoop dat het allemaal meevalt.

Ook hier m'n 2e ongi inmiddels achter de rug die alles behalve leuk was, ben zo onwijs veel bloed verloren! Ben maar aan de pil begonnen, hopelijk dat de volgende cyclus beter is!

Hoe vond je het werken?

Ook wij gaan vandaag naar de KA voor de uitslag van de test voor koemelkallergie, ben benieuwd. Al denk ik de uitslag al wel te weten!

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Vlinder, de nagym is voor de bekkenbodem en de diastase, de gleuf bij de buikspieren.

Fren, hopelijk is alles oke met het oogje van Fiene.

Melis, ook al naar de kinderarts met Vince. Succes!

Vanmiddag zou ik een kleine ingreep hebben om de problemen met het wilde vlees op de plek van de knip op te lossen. Belt het ziekenhuis om 10:20 uur op dat de gyn die de ingreep doet, ziek is en dat er geen vervanger is. Dus afwachten op nieuwe afspraak. Ik had het zo graag allemaal willen afsluiten vandaag. Ook voor mijn man niet fijn. Hij had vrij genomen bij zijn opdrachtgever. Dus een dag geen inkomsten. Aan de andere kant heeft hij nu wel een lekker dagje vrij en kan hij ook eens van Lisanne en Jasper genieten.

Ik heb trouwens ook mijn tweede menstruatie. Ik was echter begin mei gestart met de pil en de bloeding kwam al, voordat ik mijn stopweek (dat is nu) had bereikt. Bij mij valt het mee, net als de vorige keer.

Geplaatst

Haha caro, nee geen verwijt, maar een les voor hem... En f blijft nu inderdaad in het slaapzakje. Ligt ze op de crèche ook in en de puckababy is nu echt te klein. Heb geen zin om 65 euro neer te tellen voor een nieuwe. Moet alleen wel ff een zomer slaapzakje halen, heb er nu 1 die licht gewatteerd is. Kan ook wel, dan gewoon zonder lakentje. Heb ook hè idee dat ze er aan toen is, vanmorgen heeft ze nog 3,5 uur geslapen!

Hoe doen jullie het met de flessen trouwens? Hier is het sinds een week martelen om er een fles in te krijgen binnen een redelijke tijd. Soms zelfs 45 min bezig! Heb de nutriton al verminderd, en heb ook gister speen 3 gekocht, maar als ik die gebruik, dan loopt de melk zo haar mond uit. Met speen 2 en minder nutriton weer veel meer spugen dan normaal (normaal nooit namelijk). Wat een gedoe! Kreeg er net maar krap 150 cc in en gistermiddag op de crèche hetzelfde. Gisteraond heeft ze ook 40 cc laten staan. Dat wordt allemaal wel wat weini dan qua voeding...

Geplaatst

Wat is er weer een boel geschreven zeg!!

Ik zit te wachten op de 4e menstruatie alweer! Bah, ik heb ook een enorm heftige menstruatie, dit had ik vroeger nooit. Ik ga binnenkort toch maar weer een afspraak maken bij de ha voor de pil. Dan hoop ik dat het minder wordt en kan ik het ook zelf regelen wanneer we bv op vakantie zijn..

Fren, fijn dat je eerste werkdag je is meegevallen. Ik heb ook dat het net lijkt alsof ik nooit ben weggeweest. Hoeveel flesjes geef je nog per dag? Ik herken wel wat je zegt, misschien dat ze nu teveel krijgt?

Afgelopen weekend hebben we heerlijk gekampeerd. Voor het eerst met onze vouwwagen en met S en L uiteraard. Het was heerlijk!!! Het weer zat dan ook erg mee, dus dat scheelt... We zijn er helemaal klaar voor om deze zomer ook te gaan. Willen graag naar Frankrijk, iemand nog een tip?

Ook zijn we begonnen met het geven van een fruithapje. Wat geweldig is dat zeg! Ze trekken af en toe nog een naar kopje, maar ze smikkelen er wel lekker in, en eten er al best aardig wat van op.

Wat doen wij vandaag: woonkamer schoonmaken, badkamer en wc, zo even ramen lappen buiten, kinderfysio is al geweest en straks ook nog even een boodschap doen. Vanavond nog op kraamvisite en de dag is weer vol! Pff, best veel als ik het zo lees.... en dan af en toe ook nog met S en L spelen en voeden!

Ga nu snel naar buiten, ramen lappen!

Geplaatst

Caro, ongeveer 10,5 week dat jij dus ongi werd, dus nog niet raar bij mij :-)

Melsi, hoe gaat het werken?? succesvanmiddag bij ka.

Fren, ze hebben altijd wel een keer een dagje of wat dat ze minder drinken, is niet erg.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden