Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ansje, dat is inderdaad een lekker gewicht.

Je hebt groot gelijk niet druk om maken, de dames van het CB hebben altijd iets te zuren, anders hebben ze geen werk.....

Moontje, een saunatje, heerlijk, geniet ervan, naar welke sauna ben je geweest.

Caro klopt, het is alleen wel de New Born, gebruik je die nog?

Ik ga deze week over op de New Born 3 en ik ga deze week de bon inleveren van de ETOS op twee voordeelpakken voor 27 euro.

Dan heb ik ze voor 22 euro 124 luiers, dan kan ik een kleine drie weken vooruit.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja hoor Vlinder, we hebben nu de Newborn 2 zelfs nog. Heb mijn moeder wel gevraagd 3 te kopen...

He Fren wat een schetige foto van Fientje!! Lekker weer vandaag?

Geplaatst

Caro, wij zijn inderdaad geluksvogels! Het is zo geweldig om 2 van die humeltjes samen te zien! Elke dag smelt ik nog meerde malen! K & B zien er ook goed uit hoor! En ze kijken zo helder uit, heerlijk!!!

L.ara is een enorme teuta, zo grappig om te horen. S.ven die kijkt haar dan altijd aan en denkt echt van hou je mond toch eens. Zo grappig. S.ven kan ook wel kletsen maar niet zoveel als zijn zus, hij maakt meer oergeluiden. Haha.

Ansje, mooi gewicht hoor! Ik zou me er ook niet al te druk om maken. Wanneer alles verder goed is maakt het niet veel uit, en blijf gewoon lekker door gaan!

Moontje, veel plezier in de sauna! Lekker genieten...

Geplaatst

Hoi meiden.

even een tipje, las dat sommige kids last van droge huid hadden, en dat mama's lanette smeren, heel goed maar even goed kijken of er ook alcohol in zit, dat droogd de huid juist weer uit.

het beste kan je vaseline met cetamacrogol creme nemen, kan je ook bij de apotheek halen ( zelfde tube) en er moet paraffinium inzitten ( vaseline) .

mijn schoonzus is doktersassistente en die tipte me dat maar ik gebruik dat bij Lucas ook altijd al, het smeert ook goed uit, dat is niet met alle cremes zo.

hier alles verder goed, Matthias klets lekker, speelt al echt met zijn babygym en pakt speeltjes die naast hem liggen, hij draait nog niet maar ok nog niet erg:)

Hij maakt lange nachten, slaapt 8-12 uur per nacht!!!

hij krijgt 4 flessen en gaat rond 21.00 uur naar bed en soms moet ik hem echt wakker maken m 8.00 uur of sosm iets eerder als ik moet werken.

ik laat hem als ik vrij ben gewoon liggen, hij bepaald zijn eigen tempo.

hij krijgt ook elke avond een beetje pap in de fles en dat gaat heel goed, alles gaat goed, heerlijk gewoon!!

Geplaatst

Leuk hè caro, die foto ;-) vin is nu met haar naar binnen, ze heeft t vandaag niet zo naaf haar zin. Bertje dreinerig en niet slapen. Gelukkig slaapt ze s nachts wel gewoon goed, maar ti's wel wennen hoor, met zo'n kleintje op vakantie. We zijn verwend door haaf makkelijke gedrag thuis, maar merk dat de verandering van omgeving toch wel lastig voor haar is.

Melis, eerste dag werken, ik mag dinsdag... Heb er nog echt geen zin in, met name de druk en de stress. Maar ja, hoort er bij helaas...

Geplaatst

Zoooo wat is er weer veel geschreven!!

Marjan, super tip, zal eens kijken bij de apotheek. Maud heeft in haar gezicht last van wat exceem en een hele droge huid en niks lijkt te helpen. Haar lijfje smeer ik in met olie van natusan en dat werkt goed..

Caro, ze hadden er nog 1 heb hem meegenomen. Als je hem wilt hebben stuur maar even een PB met je adres, dan stuur ik hem wel op.

Vlinder, ik heb je gevonden op FB en een vriendschapsverzoekje gestuurd. Vlinder heb nog goed gezocht maar kon er niet meer vinden.

Lianne, wat een poppies!! Veel plezier met kamperen. Ik geloof dat benbri van het weekend ook heeft gekampeerd, zag iets op facebook over regen op het tentdoek, brrr.

Ansje en moontje, gaat het goed na de prikjes en wat een flinke kindjes allebei. Moontje inderdaad stom dat ze zich bij een baby al druk maken om de bmi. Vaak gaat al dat babyspek er weer af als ze gaan bewegen.

Fren, hoe is het weer nu??

Maud is hier ook een vrezelijke kletskont. Vooral tegen opa. Zo snel ze die ziet begint ze te praten. Ze heeft hier wel een vaste klank die we heel vaak horen, het is dan net alsof ze Hallo zegt, klinkt meer als hawo. Wel grappig want wij zeggen dat heel vaak tegen haar en ook tegen elkaar en dan zit ze het echt te herhalen

Draaien doet ze hier nog echt niet, ze draait zelfs niet naar haar zij. Wel ligt ze graag op haar buik en heeft ze zich twee keer per ongeluk omgedraaid naar haar rug. Ze wil hier heel graag rechtop zitten, als ze in de wipper of maxi cosi ligt zit ze zich steeds op te duwen want dat hangen vind ze maar niks. Ook wil ze heel graag staan. Geen gezicht natuurlijk want ze is nog beste klein. Als je haar handjes vastpakt als ze ligt en je trekt haar op tot zit dan gaat ze zelf verder trekken aan je handen tot ze staat. Dan houden we haar eigenlijk alleen maar in balans want zelf houdt ze de spieren in haar benen gewoon goed aangespannen.

Geplaatst

Wat grappig dat ze vooral tegen opa kletst! Kaats belangrijkste woord is nog steeds 'urre'.

Fijn! Ik stuur je een pb met mijn adres, dank je wel!!

Geplaatst

Caro wat een leuk woord urre haha. Joël's favo woordje is grrrrgggr. Echt leuk he dat praten.

Meezie dat zal opa wel leuk vinden dat Maud tegen hem praat zodra ze hem ziet. Leuk he dat je steeds meer interactie krijgt.

Melis mis je Vince al?

Moontje raar he dat ze al spreken van een hoog bmi bij een baby. J zat boven het gemiddelde maar een beetje spek mag er ook wel aan zitten vind ik. Ik geef bv en hij mag van mij zo veel drinken als hij maar wil. Daar hebben ze gelukkig ook niks van gezegd bij cb.

Mijn kleine man was behoorlijk mopperig vanmorgen, zal toch wel door de prikjes komen. Ik laat hem maar lekker veel slapen vandaag.

Geplaatst

Hoi Meezie, ik heb het gezien en bevestigd, leuk.

Bedankt voor het kijken in Rockanje.

Zojuist nog even naar het Kruidvat H'sluis gebeld, ze hadden er nog een liggen, deze heeft de medewerker apart gelegd en ga ik vrijdag ophalen tijdens het boodschappen doen.

Geplaatst

Super vlinder dat je ze hebt gevonden.

Opa vind het geweldig, tegen ons kletst ze ook veel, maar tegen opa altijd als ze hem ziet.

Ach ansje zielig he die rot prikjes.

We hebben net een eerste hapje aan maud gegeven, wortels!! Ze moest twee happen wennen en daarna ging het erin als pap. Ze zat echt te smullen met geluid. Morgen de andere helft van het potje proberen, als ze tenminste nergens last van krijgt.

Geplaatst

Weer is prima nu. Morgen geloof ik ook maar voor donderdag is weer tegen voorspelt. Nou ja, we wachten wel af. Vandaag ondanks 2x factor 30 enorm verbrand, dn normaal verbrand ik nooit! Denk toch dat m'n huid oiv de hormonen anders, kwetsbaarder is geworden.

Geplaatst

Hee meiden!

Zo, eerste werkdag zit erop! Ben om 17.01 uur als een malle naar huis gereden om zoonlief te knuffelen, maar die lag in diepe coma na z'n prikjes van vandaag :-( Heb hem zo onwijs gemist!! Hij is nu 62 cm en weegt 5805 gram, verder was alles goed bij het cb.

Ben onwijs trots op manlief, hij vond het heerlijk een papadag en heeft zelfs allerlei huishoudelijke dingen gedaan, geweldig!

Ben wel een beetje moe en ga dan lekker op tijd naar bed. Morgen mamadag, zin in!!

Reageer later meer, ff eten..

Geplaatst

Wat goed Melis dat het zo ging! Werken toch wel weer leuk?

Oh worteltjes! Ze is een weekje ouder dan die van mij maar ik wacht wel tot ze 4 maanden zijn. Gelukkig is dat over een paar weken al, is zo leuk dat 'echte' eten!

Geplaatst

Werk was werk, merk dat m'n prio thuis ligt bij voornamelijk bij m'n kleine hummel. Hij is idd lekker gegroeid, volgens mij zelfs al groter dan sommige kindjes hier. Kan niet wachten tot ik hem zo kan wakker maken, ff lekker kroelen!!

Geplaatst

Zo, daar was ik weer.

Moest een eind terug bladeren om weer beetje bij te lezen en geloof niet dat ik alles onthouden heb, dus reageer een andere keer weer meer persoonlijk.

Heb in ieder geval super leuke foto's voorbij zien komen! Echt mini poppetjes nu zeg - geweldig!

Bedankt voor de felicitaties. Verjaardag was leuk, maar wel erg druk. En veel troep! We doen altijd van 15:00-... met eten en daar wordt altijd flink gebruik van gemaakt, dus daarna wel 3 uur puin moeten ruimen, terwijl Levi niet wilde slapen na alle drukte (overdag deed hij het super! Maar ja, veel wakker, dus kon 's avonds niet in slaap komen. Hem uiteindelijk in de draagdoek gedaan, zodat ik wel kon op kon ruimen en toen viel hij in slaap ;-))...

Levi heeft gisteren zijn prikjes gehad. Gelukkig geen last van gehad. Liet al zijn trucjes weer braaf zien aan de arts die hem al erg wijs vond. Was snel te sussen na de prikjes en begon al snel weer te brabbelen tijdens het aankleden. Hij woog nu ruim 7,2kg (!!!) en 64cm. Vandaag dus maar alle maatjes 62 opgeruimd en de maat 68 en 74 er voor in de plek klaar gelegd... Gaat hard!!!

Vraagje voor de inbakeraars onder ons: bakeren jullie nu het zo warm is ook nog?

En Meezie, ben wel benieuwd hoe het gaat met je borstvoeding? Lukt het nog? Nog naar diëtiste geweest?

Melis- volgende week moet ik ook weer werken - bleh, zie er erg tegen op en kan me erg goed voorstellen dat je aan het einde van de dag stond te trappelen hem weer op te halen. Ik heb gisteren een schriftje gekocht die ik als heen en weer schriftje wil gebruiken voor de opvang. Haha, zat me nu al te bedenken wat ik er allemaal in wil zetten om mee te beginnen als soort introductie van Levi, zoals slaap- en eetritme etc etc, maar is ook niet de bedoeling dat het een ellenlang verhaal wordt, maar die neiging heb ik wel geloof ik... Moeilijk, dat los laten / overlaten aan een ander... Mijn 1e werkdag past papa gelukkig op: hij heeft ook helemaal zin in zijn 1e oppasdag en ik vind dat wel fijner dan gelijk naar de gastouder - eerst rustig wennen voor mezelf... Ben alleen bang dat van het huidhouden niet veel zal komen: eerst deed hij super veel in huis, maar sinds de start van mijn verlof lijkt het wel of hij nu denkt dat ik daar tijd zat voor heb om te doen en ik alles dus maar bij moet houden en daar baal ik wel eens van. Hij zegt dan echter dat ik nu veel meer schoonmaak dan voorheen en dat het daar aan ligt dat hij dus niet schoonmaakt, omdat hij het nu niet vies vindt... Pfff...

Geplaatst

Hoi ink, lief dat je ernaar vraagt. Het gaat weer goed, ze drinkt weer keurig 5 keer op een dag en zonder tussendoor brulpartijen. ben nog niet bij de dietiste geweest, zit mijn afspraak met de HA steeds voor me uit te schuiven, want is voor controle van het spiraaltje heb ik niet zo'n zin in.

Ik probeer zoveel mogenlijk te eten tussendoor maar vind het moeilijk om wat lekkers te vinden zonder koemelk. De ontbijtkoek komt ook een beetje mijn neus uit. Vandaag wel heel lekker lasagna gemaakt met geitenkaas en kkokroom van alpro. Zelfs mijn mannetje vond het lekker en die is kieskeurig. weet je vast wel met een kok in huis.

jammer dat hij nu niet meer zoveel in huis doet, is heel herkenbaar. Nu ik ook weer werk pakt hij het zo langzaam aan ook weer een beetje op anders is het niet te doen.

Wat is jullie kleine man goed gegroeid zeg, jeetje echt een beer.

[ATTACH=CONFIG]4097[/ATTACH]

Geplaatst

Haha lekker die wortel op haar neus! Zit ze in de wipstoel? Ik dacht dat ik pas met hapjes begon als ze in de kinderstoel kunnen zitten maar dat heb ik verkeerd onthouden denk ik...

Geplaatst

Ink wat een flinke jongen heb je! Gelukkig dat hij niet al te veel last heeft gehad van de prikjes.

Melis de kop is er af voor je wat werken betreft. Ik kan me voorstellen dat je je mannetje hebt gemist. Morgen kan je lekker veel met 'm knuffelen op je mama dag.

Meezie leuke foto!

Joël was wat van slag vandaag. Vanmiddag haalde ik hem uit bed en toen begon hij zo verschrikkelijk te brullen. Kreeg hem bijna niet getroost. Het leek of hij pijn had. Na een zetpil en daarna aan de borst ging het gelukkig beter, maar man o man je kan zo weinig voor zo'n kleintje doen, dat vind ik soms wel moeilijk.

Geplaatst

Herkenbaar Ansje... Gisteravond had ik het met Bram, ik dacht dat hij misschien van slag was door de fysio, die is best lang hier geweest. Ze kunnen nog niet zoveel prikkels hebben op deze leeftijd merk ik. Vanavond trouwens met zijn tweeen ook huiluurtje, maar weer een fles gegeven, al 3 uur na de vorige, eigenlijk zit er tegenwoordig langer tussen, maar ja daar slapen dan wel de hele nacht op.

Vandaag de hele dag een of twee tegelijk wakker geweest, ze liepen niet gelijk, maar in de avond weer wel, dat is meestal zo. Nu echt wel weer moe, zo naar bed.

Geplaatst

ooooh caro wat lekker!! ik had er 1 om 2 uur, 1 om 3 uur, weer 1 om half 5 en als toetje nog 1 om 6 uur......zo naar het CB voor de prikjes en dan allemaal naar bed....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden