Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meezie, wat herkenbaar, heb ik van de week ook gehad, maar dan op mijn broek.

Mevrouw lag te drinken, ging daarna poepen, ik wacht dan even totdat ik zeker weet dat ze klaar is.

Heb ik niet in de gaten dat het er aan de zijkanten uitloopt, mijn shirt en broek helemaal onder de kerrie poep.

Ik heb nu een slag grotere luiers, nr 3 ipv 2 en vandaag bleef alles netjes in de luier.

Caro is het gelukt met je wipstoeltjes.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja het is gelukt... had ik de verkeerde bon bij me, van de campingbedjes, maar na overleg met de baas mocht ik ze toch terug geven. Schattige Nijntje autostoelhanger gekocht en twee van die doosjes voor hand- en voetafdrukjes in klei. Wilde de oudste zoooo graag dat ik maar gezwicht ben. Heb het bij haar nooit gedaan. Dus morgen eens kijken hoe dat werkt.

Wipstoel meegenomen met die boog met speeltjes, ook van Topmark, is weer 1 van de knoppen lam!! Word je toch niet goed van. Bovendien kan het voetengedeelte niet omhoog dus kunnen ze er zo uit glijden. Dus op Tweede Pinksterdag maar terug, zal wel druk zijn, maar ik vind het juist zo leuk om ze nu samen in de tuin te zetten en anders moet ik weer wachten tot zaterdag. Vandaag was het trouwens superrustig daar, normaal altijd loeidruk op zaterdag zal toch met het mooie weer te maken hebben.

Eind van de middag toen de zon uit de tuin was met z'n allen op het gras op het speelkleed gezeten/gelegen, was erg leuk! Goh, wat maak ik toch veel foto's pfff gelukkig is het digitaal allemaal.

Beetje jammer dat Kaat nu alweer een half uur ligt te huilen minstens en zojuist haar broer weer heeft wakker gemaakt...

Geplaatst

Hier ook een dreinerig meisje hoor. Heeft de hele dag in een romper zonder mouwen of alleen in haar luier gelegen.

Net wel de huisartsenpost gebeld. Ze heeft nog steeds diarree, dag 5 al, dus wilden wel even checken. Maar ze drinkt haar flessen nog leeg, hoewel da eindeloos lang duurt momenteel, dus zagen ze nog geen directe aanleiding om met haar langs te komen. Worden wel straks nog teruggebeld door een arts, aangezien ze ook echt een wondje heeft nu van de luieruitslag en dat in combinatie met de diarree voor een schimmelinfectie zou kunnen zorgen.

Geplaatst

Ging goed hoor. Wel de meest botte huisarts ever, ongeïnteresseerd. 'is dit uw eerste kind'. Met andere woorden, je bent vast overbezorgd. Nee eikel, want dan zat ik na een dag al wel op de stoep! Maar anyway, moeten haar in de gaten houden, als ze niet meer drinkt of lusteloos wordt direct bellen. In de tussentijd ieder kwartier een slokje water met ors geven.

Ze ligt nu net weer in bed, moest haar wakker maken nadat ze ne een half uur sliep, dus die was volledig over haar slaap heen en het is bloedheet in huis. Heb haar maar ff in haar luier in de box gelegd en het raam op haar kamer wagenwijd open zodat het iets koeler werd. Maar is er nog steeds 27 graden...

Geplaatst

Ja das irritant: laten ze je komen en dan zegt de arts eigenlijk: waarom kom je hier, zeker een overbezorgde moeder! Gek eigenlijk want ik neem aan dat jullie gewoon Nutrilon hebben gegeven op vakantie en niet een Griekse variant ervan? Of als je nou bv gaf en veel olijfolie... Neem aan dat je niet vannacht ook water met ORS moet geven elk kwartier?

Moet trouwens nog ORS in huis halen. Heb kort geleden het doosje met zakjes voor de oudste weg gegooid, ver over datum, nooit gebruikt!

Heb spierpijn in mijn kont! Als het mijn rug niet is dan is het dat wel... Vanmiddag moest papa helpen met opstaan van het speelkleed, echt erg...

Nou ja, ga maar eens naast de oudste liggen, welterusten!

Geplaatst

Nee, inderdaad gewoon de normale voeding en flessenwater. Maar wellicht een slokje genomen toen we onder de douche stonden ofzo.

Ors hoeft inderdaad vannacht niet, gewoon morgen. En ieder kwartier vind ik ook ietwat overdreven, ze moet gewoon genoeg binnenkrijgen. Voordeel is dat ze hè lekker vindt, net voor hè slapen klokte ze zo 40 cc weg.

Oh, die pij tjes! Wat dat betref is het wel fijn dat ik wee ga werken, krijgt m'n rug wat meer rust ;-)

Geplaatst

Fren, wat een eikel zeg, maar dat is snel wat ze zeggen.

Weer zo'n gefrustreerd overbezorgd moedertje, hou haar maar goed in de gaten, want voor je het weet is ze uitgedroogd.

caro, fijn dat het gelukt is, alleen balen dat je maandag weer terug moet.

Dat het zo rustig is zal wel komen door het mooie weer.

Ik kan hier niet buiten zitten, je waait weg en je wordt gezandstraalt, van al het stof dat over het land waait.

Het klinkt gek, maar ik zou best een buitje willen hebben tegen het stof.

Weltrusten allemaal.

Geplaatst

Vlinder wat groeien jouw kleintjes goed!

Fren wat een botte boer, die huisarts, je zou ze toch...je gaat niet voor niks langs. overbezorgd moedertje..tss. Gewoon je gevoel volgen, laat zo'n vent maar kletsen.

Caro ik heb Joël vanwege het warme weer ook geprobeerd wat water te geven maar hij vind er niet veel aan, zelfs niet toen ik het een beetje opgewarmd had.

Meiden fijne dag, lekker genieten van het prachtige weer!

Geplaatst

Hee meiden!

Zo te lezen is iedereen lekker aan het genieten van het warme weer, ik word er alleen ontzettend sloom van :(

Hoe is het met de kindjes? Hebben ze last van de warmte?

Geplaatst

Hier weinig te merken, uiteraard hebben ze alleen een romper aan en 's nachts een dun slaapzakje, verder gedragen ze zich net als anders! En Vince?

Geplaatst

Fiene vindt het ook wel best. Alleen gisteravond vond ze het veel te warm en wilde ze niet slapen, maar toen hebben we haar ivm doktersbezoek ook na een half uur slaap wakker moeten maken. Toen we terugwegen was ze natuurlijk veel te wakker... Vandaag ging t prima en was ze de hele dag bij m'n moeder. Ze heeft ook alleen een rompertje met dunne bandjes en een heel dun katoenen zomerjurkje aan, maar voelt dan soms zelfs nog klam.

Geplaatst

Hier alleen een romper met korte mouwtjes. Net wel de slaapzakjes aan gedaan, man wilde het zonder doen maar kan 's nachts toch wel afkoelen en dan zo bloot...

Welterusten, hoop te kunnen slapen met de warmte, hoor de oudste zuchten en steunen... die is nog wakker, of weer wakker hoop ik.

Geplaatst

Hier heeft maud s morgens vaak alleen een jurkje aan, s middags is het bij ons heel warm en dan alleen haar luiers.

Gister lag ze in alleen haar luier te slapen en toen ze wakker was en ik haar uit bed plukte lag ze ineens met haar hoofd bij het voeteneind, hihi dat had ze nog nooit gedaan zo om haar as draaien.

S avonds wel een romper en een slaapzakje aan.

Gister scheen ze bij mijn schoonouders hele gesprekken met de televisie gehad te hebben. Het nieuws stond aan en ze was heel serieus naar de nieuwslezer aan het kijken en ondertussen aan het terugkletsen. Toen er een of anders sportmeisje kwam, met een heel lachend gezicht ging ze ook gelijk lachen en nog meer kletsen, hihi jammer dat ik er niet bij was.

Kletsen en geluidjes maken doet ze hier heel veel. Ze is nu alle toonhoogtes aan het uitproberen als ze aan het spelen is en dan vooral de hoge geluidjes.

Geplaatst

Wat schattig!! Hier begint Kaat ook steeds meer te kletsen en echt een beetje haar stem te oefenen met verschillende geluiden. Bram begint heel voorzichtig ook een beetje maar die kan echt hardop lachen, ook zo schattig! En dat doet Kaat weer niet. Grappig om te zien hoe ze in sommige dingen gelijk op gaan en soms ook niet, logisch ook, het zijn natuurlijk 2 verschillende individuen...

Nou, ga zo maar weer naar de Baby dump om de wipstoel te ruilen, nu laat ik hem uitpakken in de winkel want ik ben het zat...

Geplaatst

Hier ligt ze vandaag in een romper met een overgooier, en ze ligt heerlijk te slapen.

Zo maar wakker maken, laatste fles 165 ml was om 09.00 uur.

Ze begint te brabbelen, lachen doet ze wel, maar zonder geluid.

Gisterenavond heb ik haar om 21.00 uur in bed gelegd en daarna gegeken wanneer ze wakker werd, dan zou ze een fles krijgen.

Ik blijf dan niet wakker tot 00.30 uur, maar ben zelf om 22.30 lekker naar bed gegaan. Werd mevrouw om 05.00 uur wakker, ik wist niet wat ik mee maakte.

Als ze zo wakker wordt krijg ze 200ml om 13.30 - probeer 18.00 uur en dan om 22.00 uur. (hopelijk slaapt ze dan weer door)

Caro, ben benieuwd of er nog iets aan je vingers blijft kleven, dat mee naar huis moet.

Geplaatst

Rolf ligt snachst wel alleen in rompertje, het is heel erg warm op zn kamertje, ik check hem snachts nog wel ff hoe hij aan voelt, maar nog steeds heel warm.

Wij hebben een babyschommel gekregen, hij ligt er nu lekker in te slapen buiten.

We hebben net onze vakantie geboekt, we gaan 10 dagen naar duitsland in september in een roompot huisje

Geplaatst

Zooooo, dat was een rare dag: 14 graden en dikke mist hier aan de kust!!! Dus alle ramen open om de hitte uit het huis te krijgen en de kids weer in broekje en lange mouw over de romper....Aan het eind van de middag was het weer opengetrokken en konden we nog lekker naar buiten, heerlijk een ijsje gegeten en naar de favoriete speelplek van mijn oudste zoontje.

Caro, de babydump weer overleefd?

Ik weet niet meer wie het nou geschreven had, Ink volgens mij, maar hoe was pinkpop? De beelden op TV zagen er super uit..........genieten hoor met dat weer! En alles goed gegaan met de logeerpartij?

Wat leuk dat jullie kindjes al gaan brabbelen, en wat is Inge daar snel mee!! Hier nog weinig geluid, behalve huiltjes en af en toe wat gejengel...

Onze Eef drinkt echt niet meer uit de fles, dus ik maak me ernstig zorgen over mijn avondje uit volgende week..........ze balen!! Hebben meer bv moeders dit???

Wij gaan volgend weekend ook naar een roompot park, voor drie weken, hier in de buurt. In die tijd wordt ons huis 'omgebouwd' voor ons nieuwe gezin; de kamer van de tweeling word dan in orde gemaakt en onze slaapkamer ( voorheen de logeerkamer) krijgt ook een facelift. Er zit daar ook nog een ruimte bij, en dat wordt nu de verlichte inloopkast....ben zooo benieuwd hoe het eruit gaat zien!!

Nou, ga naar mijn bedje, de tweeling zit nu op zo'n 6 tot 8 uur doorslapen achter elkaar, en ze liggen er sinds 22:00 in, dus met een beetje mazzel maak ik nog een redelijk nachtje.

Geplaatst

Nou dat is raar: ik weet bijna 100 % zeker dat ik een van mijn ingeleverde wipstoelen weer terug heb... Ik kom daar eind van de middag (paar uur uitgesteld vanwege weer een migraine aanval, de derde al deze week, baal ik van!) en er staat een rode wipstoel, afgeprijsd van 39 voor 29 euro.

Ik uitleggen hoe en wat en dat ik die van zaterdag weer wil inruilen en dat deze erg lijkt op die ik zaterdag heb terug gebracht. Nee mevrouw, dat kan echt niet. Uitgeprobeerd en hij werkte goed, heb 'm dus meegenomen. Maar ik had al gezien en thuis bevestigde mijn vriend het dat er een paar kattenharen op zaten, van onze kat! Dus ik denk dat iemand 'm heeft kunnen repareren en gewoon weer in de winkel gezet heeft. Ik vroeg is ie dan afgeprijsd omdat ie uit de verpakking is? Toen werd er aarzelend ja gezegd. Bizar, maar goed, hij is weer goed dus het zal wel.

Raar van dat weer aan de kust inderdaad. Hier is het ook nog heel warm op de kamer dus nog steeds romper korte mouw en dun slaapzakje, morgen zal het anders zijn denk ik.

Ze waren hier vroeg vanmorgen (7 uur) dus alle andere flessen waren ook vroeg, laatste fles om 8 uur/half 9 klaar, ben dus benieuwd hoe laat het morgenochtend is.

We willen ze trouwens binnenkort verhuizen naar de ledikantjes. Ze gaan als ze huilen en nijdig zijn allebei helemaal naar boven in de wieg kruipen, zetten zich dan af en liggen vervolgens niet lekker volgens mij. Bovendien is het beter voor onze ruggen omdat de ledikanten hoger zijn. Heb mijn moeder gevraagd die van haar op te zoeken, ze weet niet zo gauw waar die is, die van ons ligt op zolder, in delen. Zal wel weer even passen en meten zijn, moeten wel de indeling van de kamer veranderen. Tis wel vroeg, de oudste ging pas met 8 maanden uit de wieg, maar ja, wel fijner voor iedereen denk ik.

Liggen die van jullie allemaal nog in de wieg en wanneer denken jullie over te gaan?

Ik ga naar bed, de buren die keihard buiten zaten te praten zijn geloof ik eindelijk stil... welterusten!

Geplaatst

Caro, fiene ligt nu ook in het ledikant. Ging vorige week zo goed jn het campingbedje en ze wordt zo sterk dat ik haar niet meer in de oude familiewieg (bijna 100jr oud en dus minder stevig dan ons nieuwe ledikant) durf terug te leggen. Ledikant gaat prima en is inderdaad wat hoger.

Morgen weer aan t werk... Ben benieuwd! Fiene gaat wennen op de crèche, ook spannend!

Oja, diarree is over gelukkig. Lijkt alsof ze bij moet eten: vandaag om half 8 fles van 200 cc. Naar bed maar krijsen! Toen nog maar een fles gemaakt, nog 120cc er achteraan dus bijna 5 flessen vandaag.

Geplaatst

Goeiemorgen,

Ik heb nu 2 huilers... heel gek, fles gehad om 7 uur maar ze blijven huilen, doen ze anders nooit, na de ochtendfles, zeker als ie zo vroeg is, gaan ze eigenlijk altijd zonder morren weer slapen. Zit te twijfelen wat te doen. Denk dat ik het maar laat want man gaat zo naar zijn werk en de oudste moet zo opstaan en naar school. Wel raar, hoop niet dat het de toon voor de dag zet...

Fren sterkte met je eerste werkdag!

Geplaatst

Fren, succes met je eerste werkdag!

Caro: M ligt sinds een week in het ledikant omdat hij ook ging wennen op het Kdv en daar liggen ze ook in een ledikant. Maar hij ligt nog in de puckababy du de geborgenheid heeft hij nog steeds. Raar dat ze die wipstoel weer terugzetten!!!!

Mia: wat fijn dat er verbouwd wordt en dat je dan lekker naar de roompot kunt want je huis op zijn kop met drie kids lijkt me niet ideaal.

Vandaag laatste officiële dag vrij, morgen is mijn atvdag en dan donderdag wee aan het werk. Begint nu eindelijk bij manlief door te dringen dat ik wel op zie tegen, 36 uur werken, drie dagen halen en brengen naar Kdv en dan ook nog koken. En ik hoop dat M weer gaat doorslapen als het onder warm is. Nu tslaapt hij van 22.30 uur tot ongeveer 6 uur. Terwijl hij vorige week ruim 12 uur sliep.....

O hij is weer wakker...doei

Geplaatst

Hoi Moontje,

Lijkt me pittig, 36 uur werken en 2 kinderen? Heb je daar zelf voor gekozen of kon het niet anders met je werk? Wat doe je eigenlijk? (Als je het niet wilt vermelden hier pb'tje? Hoezo nieuwsgierig...). Ik ben aan de ene kant zo blij dat ik niet hoef te werken, nu jullie allemaal zo'n beetje weer beginnen, maar aan de andere kant: zou ook wel lekker zijn om weer meer mijn hersens te moeten gebruiken op een andere manier... Nou ja, komt wel weer, voorlopig is het niet aan de orde.

Geplaatst

Ja, dat werken komt voor iedereen nu weer in zicht..... ik las laatst een srtikel, en dat ging over de 'goed-genoeg-moeder'. Het was een heel perfectionistische vrouw die ook een tweeling had gekregen en nog steeds alles helemaal tot in de puntjes wilde doen. Een schoon huis, kids picobello, iedere dag vers gekookt en o ja, er ook nog leuk en verzorgd uitzien op haar werk...... totdat ze zo'n beetje instortte en het vanaf toen 'goed-genoeg' ging doen: dus dan maar een keer geen opgeruimd huis,en de kindjes niet in dezelfde leuke outfits, een magnetronmaaltijd of pizza op zijn tijd en dat leuk en verzorgd eruit zien.....dat bleef ze dan wel doen. Ze werd toen een stuk gelukkiger en ook een leukere moeder en partner. Ik vond dat echt een herkenbaar verhaal, ik ben ook erg van de details en perfectionistisch. Ik realiseer me ook dat er nu een hoop dingen niet meer zo kunnen, dus ik denk dan ook vaak: dan maar een keer een 'goed-genoeg-moeder' en de was in de hoek schuiven zodat ik met mijn zoontje met de blokken kan bouwen of een uurtje knuffelen met de tweeling. Mijn man is hier ook groot voorstander van: die roept vaak dat we wel wat halen als koken niet lukt, heel relaxed.

o jee, heb nu een tweeling aan de brul en ik hoor ook iets kapot vallen bij Hidde......ben alleen met de 3 kids en lekker forummen is dan eigenlijk niet zo slim......doei!!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden