Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vlinder heftig hoor het ongeluk! Gelukkig heeft je kleine meid er niets van gemerkt en is met haar alles goed. Je wordt er inderdaad niet beter van wanneer je auto helemaal kapot is.... jammer...

Wij hebben volgend schema: 06.30-11.00-15.30/16.00-20.00 uur. Na de eerste fles spelen ze tot half 8 in de box, bij andere voedingen zijn ze er max 2 uur uit. Na de voeding van 16.00 uur slapen ze maar 1 uur en zijn ze om 20.00 uur echt toe aan een fles en daarna naar bed. Om 15.00 uur ongeveer krijgen ze nu wat fruit als extra. In alle flessen flessen zit 210cc water, komt neer op 240cc. Bij de avond fles doen we nu een klein beetje rijstebloem in, dit gaan we langzaam opvoeren, verder nooit Nutriton gebruikt..

Ik ben heel erg van structuur en ritme, en wijk hier ook nooit vanaf. Wanneer ze nog slapen maak ik ze altijd wakker om maar mijn schema te houden...

Wat gaan we doen vandaag, ik heb al gewerkt vanmorgen en nu heerlijk weekend. Nog even boodschappen doen vanmiddag en eigenlijk nog even hardlopen. Verder heerlijk niets, knuffelen en spelen met S en L! Wat wil je nog meer... :-)

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ben wel jaloers op al die kindjes die smiddags slapen hoor! Als ik met fiene ook maar in de richting van haar bed kijk begint ze al te sputteren! Maar goed, ze slaapt van 20.00 tot ca 7.30-8.00 en als ze niet naar de creche hoeft gaat ze na de ochtendfles weer direct naar bed en slaapt dan tot 11.00-11.30, met soms een uitschieter naar 1200-12.30. Als ik met haar wegga slaapt ze wel in de wagen of de maxicosi, maar niet in bed. Toevallig dat ze gisteren van 18.15 tot 19.00 heeft geslapen, maar dat is echt een unicum! Op de creche slaapt ze kennelijk wel.

Geplaatst

Euh, ritme??? Wat is dat??? Echt elke dag verschilt hier qua tijden dat hij drinkt! En verder is hij tussen de voedingen door ongeveer telkens 1 uurtje wakker, dan weer ongeveer anderhalf uur slapen en dan begint het riedeltje al weer... Haha, kan je ook een soort ritme noemen toch? Alleen hoelang hij 's nachts slaapt verschilt telkens, dus daardoor kom ik elke dag op andere tijden uit...

Vandaag 2e dagje gewerkt. Gelukkig maar kort dagje. Morgen echter van 15:00 tot de volgende dag 11:00 - mijn 1e slaapdienst weer! Vind het best spannend zo lang achter elkaar weg. Hij gaat eerst naar m'n zus en daarna van 19:30 tto 23:00 naar m'n ouders waar m'n man Levi na zijn werk om 23:00 op gaat halen. Voor het eerst 's nachts flesje maken voor hem... Ik twijfel of ik 's nachts zal gaan kolven op m'n werk of gewoon lekker 's avonds laat en dan 's ochtends vroeg weer en dan verder niet tussendoor 's nachts - hihi, heb ik misschien ook eindelijk weer eens geen gebroken nacht - heeft het toch nog voordelen zo'n slaapdienst ;-)...

Geplaatst

hoi dames,

Na een weekje vakantie en een drukke laatste 'verlofweek' moest ik wel heel veel bijlezen. Sorry als ik niet meer op alles reageer maar het is een beetje veel :-)

@Vlinder, schrikken van je ongeluk. Gelukkig zijn jullie er beiden goed vanaf gekomen.

@Melis, ook ik had de volledige periode tussen de 1x en de 2x ongesteld last van bloedverlies. Heb de hele periode met inlegkruisjes gelopen maar het was vooral bij het afvegen. Dit ook terwijl ik aan de pil ben. Nu ben ik 2 x ongi geweest met de pil en nu (afkloppen) geen tussentijds bloedverlies.

Hier het volgende ritme: 06.30/07.00 - 10.00 - 13.00 - 17.00 - 20.30. Alle flessen van 200 en ze gaan allemaal leeg!

Ik heb ooit 1 dag gehad dat ze maar vier flessen ophad, kwam ze meteen om 3 uur 's-nachts. Lauren heeft dus alle 5 de vlessen nodig.

Vandaag op het cb geweest. Ze is al 62 cm en 5785 gram. In 3 maanden tijd 10 cm gegroeid!

Ze heeft vandaag haar 2e prikken gehad. Ik denk dat ze sindsdien 1 uur wakker is geweest en de rest van de dag al slaapt.

Afgelopen week ben ik al langzaamaan begonnen met werken. Officieel loopt mijn verlof vandaag ten einde maar op verzoek van de klant ben ik eerder begonnen. Ach ja, deze uren krijg ik nu als vakantie gecompenseerd dus dat is ook wel weer lekker.

Vanavond het huis versieren want mijn kleine man wordt maandag alweer 2 jaar oud. Morgen groot feest bij ons! Heb er onwijs veel zin in.

Geplaatst

Hier ziet het ritme er ongeveer zo uit: 06.00-09.00-12.00-15.00-18.00-21.00! Hij is ongeveer 1 uurtje wakker in totaal tussen de voedingen!

Geplaatst

Fijn dat ik niet de enige ben die tussentijds bloedverlies heeft bij gebruik van de pil, thanks voor alle reacties meiden.

Lauren is goed gegroeid zeg, top!!

Deze twijfelmuts weet weer niet wat wijsheid is.. Vince ligt nu net op bed omdat hij moe was, z'n laatste 200cc fles was om 17.15 uur. Gewoon maar laten slapen en dan al slapende de fles geven rond 21.00 uur of echt goed wakker maken een uurtje van tevoren? Lastig hoor die ritmes..

Geplaatst

Ik breek even in***

Vlinder ik heb exact hetzelfde gehad twee jaar geleden, ook bij Hoogvliet. Die stomme vrachtwagens daar komen gewoon naar rechts zonder te kijken. Ben toen vier rijbanen over geschoten en aan de overkant tegen de vangrail geëindigd. Je schrikt je lam. Maar wat ik zeggen wil: ik moest van de verzekering direct langs de huisarts en die heeft me gelijk doorverwezen naar fysio voor m'n nek. Heb er zeker nog zes weken last van gehad, ondanks wekelijkse fysio en oefeningen. Hou het goed in de gaten, want jij tilt nu natuurlijk ook veel e.d. Bel desnoods zelf de fysio, kan tegenwoordig ook zonder verwijzing toch?

Gelukkig is je kleine oké. Auto is maar auto, zelfs een hele nieuwe. Sterkte!

Breek uit**

Geplaatst

Hallo, Dank je wel voor jullie lieve reactie's.

Ik heb a.s. dinsdag voor mijn bekken een afspraak bij de Fysio, ik zal het direct met haar besproken.

Maandag naar de huisarts al het niet beter gaat.

Vandaag de schade gehoord, 15000 euro, van de verzekering nog niets gehoord.

Ik verwacht maandag meer te horen, ga wel een claim neer leggen voor vervangend vervoer.

Mijn verzekering betaald 5 dagen, maar ik kan in de polder niet zonder auto, dus die mag de tegen partij voor de tijd dat ik vervangend vervoer nodig heb betalen.

Ben aan het tellen gegaan, maar wat een schade, maxi cosi, schoenen, onderstel van de kinderwagen.

Geplaatst

Hier een heel verkouden meisje... Snurkt, rochelt en hoest... Iemand nog tips? We hebben al neusspray gegeven en ga morgen even een neuspeertje halen. Verder wee ik hè even niet.

Geplaatst

Hihi melis en de kleine directeur was er weer vroeg bij!!

Ik heb vandeweek een klein beetje vics op het hoesje van het matrasje gesmeerd, aan de zijkant, zag alleen gister dat luuf bij babys pas gebruikt mag worden vanaf 6 maandan.

Geplaatst

Melis, hoe laat waren jij /B. en Vince wakker.

Je slaapt toch niet met je mobiel in je handen.

Meezie, ik heb de zwemluiers al gekocht.

Nog 3 weken en dan is mijn kleine dame 3 mnd, vandaag is ze alweer 10 weken.

Ik was om 06.00 uur wakker, de was hangt buiten, ga nu koffie zetten.

Vanmiddag even langs bij de babydump in Spijkenisse.

Tevens vandaag en morgen een verjaardag en nog een verdwaalde kraamvisite morgen middag.

Vanavond lekker met zijn drietjes op de bank.

Wat zijn jullie plannen?

Geplaatst

onze dag is net zo vroeg begonnen, ik zat vanochtend om 5.30 op de huisartsenpost met Wessel. Het ventje klinkt als een zeehondje, is super benauwd en bleef slijmproppen overgeven. We zijn nu weer thuis en het gaat redelijk. Hij had een pseudokroep-aanval. Nu een beetje rustig aan en vanmiddag zijn verjaardagsfeest, hopelijk voelt hij zich dan wat beter.

Fren, geen tip tegen die verkoudheid maar wel goeie ervaring met die neuspeer.

Geplaatst

Zo vlinder je bent actief. Super van de zwemluiers, ik moet voor maud een nieuw zwembroekje kopen (zwemluier en zwembroek in een, ideaal) dezewordt te krap.

Hier gister om 01.30 klaar met werken en pas om 2.15 naar bed. Was de wijnleverancier vanmorgen om 8 uur al bij ons. Pffffff niet fijn. Maud slaapr nog, die heeft een keer even gehuild aar sliep weer verder toen ik haar d'r speentjegaf. Ga haar zo maar wakker maken.

Over twee uurtjes moet hier de hut weer open, dus ik g nog evn genieten van mijn paar vrije uurtjes.

Geplaatst

Jeetje vlinder, das veel schade ja wat erbij komt, niet alleen een auto.

Mijn schoonouders wonen vlakbij die baby dump :-)

Woon jij in de buurt van Spijkenisse?? ja dat zal wel als je daar heen gaat en in Hoogvliet een auto ongeluk krijgt.

Fren, ik heb bij Rolf homeophatische pilletjes gegeven van VSM wat bij hem goed helpt, het heet Nisykind, ze hebben van VSM nog iets anders weet niet meer hoe het heet als ze heeeeel erg verkouden zijn.

Ik leg 1 pilletje op zn toch voor de fles, dan lost het gelijk op.

Vanmorgen was het weer 4.45 dat hij wakker werd, ik hoop wel dat hij het door slapen snel doet.

Geplaatst

Was om 05.45 uur wakker, Vince was klaarwakker. We liggen nu lekker samen in ons nieuwe bed, heerlijk ff geslapen samen! Simonja, fijn dat het weer wat beter gaat met Wessel!!

Geplaatst

Simonja: gefeliciteerden Wessel!!!! Hoop dat hij genoeg opknapt voor zijn feestje.

Tip voor verkoudheid: ik heb ook goede ervaring met dat spul van vsm. Nisykind ik heb alleen een druppelversie en die kun je met een lepeltje geven.

Melis: jammer dat v nog niet doorsliep.

m was gisteren moe van het Kdv. Was heel vrolijk geweest en had het goed gedaan. Waalse toen hij thuis kwam wel bekaf. ISS uiteindelijk bij mij in slaap gevallen. Om 19.30 uur fles gegeven en daarna naar bed. Manlief weide weer eens prroberren of hij door zo slapen, ik vonde het te lang....afspraak dat hij eer uit zou gaan als hij wakker werd en ja hoort werd om 4.15 uur wakker..... Maar daarna weer lekker naar bed. Vanavond dus wel gewoon fles geven om 22.30 uu.

Ik ga nog even lekke genieten van de zon.

Geplaatst

Moontje, ik ben juist onwijs trots op Vince dat hij netjes 12 uur non stop slaapt. Zou alleen fijn zijn als hij iets later kan gaan slapen en daardoor 's morgens iets later wakker wordt! Verder heb ik niks te klagen ;-) Vince is fan van de DVD van Woezel & Pip, hij wordt er wild van! Jumpt nog net niet uit z'n Nuna.. Fijne dag meiden!!

Geplaatst

Fren, het bedje iets schuin zetten ( boeken onder de poten bij het hoofdeinde) helpt altijd wel, en wij gebruiken physiomer, een soort zout douche voor de neusjes, dat spoelt lekker door en lost ook het slijm in de keel op. Koop je bij de Etos. Luuf gebruiken wij ook gewoon hoor, smeren het dan niet op de lijfjes maar op de rand van de romper of op het matrasje. Blijft zielig hoor, zo'n snotterbaby!

Simonja, pseudokroep is even goed schrikken he? Heb je ook als tip gekregen een (onverhoopte) volgende keer, buiten te gaan staan? In de buitenlucht lost het sneller op dan binnen. Bij Hidde ( die heeft het af en toe) zitten we dan vaak de halve nacht buiten of in de stomende douche. En ook altijd op de eerste hulp.... Meestal was onze man er na een paar uurtjes weer vanaf en vrolijk, hopenlijk bij jou ook zodat je een fijne verjaardag hebt.

Jeetje, wat zijn jullie er allemaal vroeg bij!! Ik had hier om 3 uur en om half 5 weer een hongerige baby, dus was heeel blij dat de ochtendshift pas om 8 uur begon!!

Vlinder, wat enorm vervelend dat je zo'n schade hebt. Maar gelukkig dat Inge niets heeft. Sterkte met de bureaucratie van de verzekeringen......

Wij gaan vandaag naar het roompot park. Mijn man is net alvast spullen gaan brengen en belde dat het enorm tegenvalt....het huisje is ranzig ( vlekken op de muur, keuken vies) en het tuintje ligt in de schaduw...... lekker dan de komende 3 weken! Hij ging vragen of er een ander huisje beschikbaar was, maar kreeg nog een grote mond op de koop toe. Laatste keer roompot avontuur voor ons dus!! Ik hoop dat de verbouwing sneller gaat, dan kunnen we daar ook snel weer weg!!

Ik denk niet dat we internet hebben in onze rans-hut op het park ( of daar moet je ook weer voor bijbetalen, want ALLES kost daar geld..pppppfffff) dus zal niet zoveel aanwezig zijn op het forum. Heb ik straks wel lekker veel te lezen!!!

DDDOOEEEII!

Geplaatst

Ik ben gisteren voor het eerst met Joël naar babyzwemmen geweest. Ik vond het heel leuk. Joël vond het vooral heel spannend maar op af en toe een pruillipje na deed hij het prima. Vooral op zijn buikje vond hij leuk. Hij is op dit moment ook de jongste van de groep dus dat moet nog even wennen. Hij was wel knock out na die tijd. Om 10 uur viel hij in zijn maxi cosi in slaap en om half 2 heb ik hem maar eens wakker gemaakt voor zijn voeding.

Simonja beterschap met Wessel.

Geplaatst

Mira ik lees net je verhaal, fijne vakantie! Ik hoop dat jullie genieten. Ik vind het niet kunnen dat ze je man een grote mond hebben gegeven, dat is geen klantvriendelijkheid. Tegenwoordig mag je blijkbaar nergens meer wat van zeggen.

Geplaatst

Mira - hopelijk toch veel plezier daar! Misschien nog eens bij een ander vragen?

Simonja - ik weet nog te herinneren dat ik dat vroegerals kind ook eens gehad heb: erg eng: had het erg benauwd. Inderdaad bij stomende douche gezeten met paps en mams en toen werd het langzaam minder.

Vlinder - weet niet of ik het al geschreven had, maar inderdaad erg schrikken zeg! Jeetje! Hopelijk zijn jouw klachten niet van langdurige aard, maar wel goed om niet met de verzekering een afgesloten bedrag misschien af te spreken voor het geval het lichamelijk nog een nasleep krijgt? Zit dan aan hernia etc te denken wat soms pas later blijkt, wat natuurlijk niet te hopen is!

Fren - ik heb van Otrivin geloof ik zoutoplossing. Zijn kleine flaconnetjes die je in het neusje leeg moet spuiten (helemaal!), waardoor het goed doorspoelt. Daarnaast van biso...? (kan ik voor je opzoeken) druppeltjes voor kinderen tegen vast zittend slijm, bij een vervelende hoest. Daar mag je voor zuigelingen 8 tot 16 druppeltjes van gebruiken (had ik bij Etos gehaald - hielp erg goed bij Levi). Verder zijn de andere tips al genoemd...

Vanavond mijn 1e slaapdienst op t werk: moet om 15:00 beginnen tot morgenochtend 11:00 - bleeeeeh, lang wag van mijn manneke!!! (en vaak met de pomp aan de borst ;-(()...

Geplaatst

Ink, dank je wel voor de tip, zal het zeker in mijn achterhoofd houden.

Mira, hopelijk kan er nog iets geregeld worden.

Als je er drie weken verblijft, moet je anders zelf even aan de slag.

De schoonmaakster kunnen er ook niets aan doen, die krijgen 15 min. per huisje, dan moet het schoon zijn. Onmogelijk.

Medusa, ik woon in Oudenhoorn, 15 km van Spijkenisse en +/- 20 van Hoogvliet.

Ik was een dagje naar Blijdorp geweest, Rotterdam, samen met mijn tweelingzusje, moeder en de kinderen.

Qua doorslapen, kun je niet alles in een keer willen, komt goed, hij kan het, dat is gebleken.

Mira, dank je wel, ik heb al gemerkt dat je overal zelf achteraan moet.

Gisteren zelf gebeld, of de schade expert al was langs geweest. Wacht de reactie maandag even af, anders ga ik dinsdag met mijn verzekering bellen.

Ik wil weten waar ik aan toe ben, voordat ik ga shoppen voor een nieuwe/andere auto.

We dienen ook een claim in voor vervangend vervoer, vanaf volgende week woensdag totdat de andere auto wordt afgeleverd, daar ik niet verantwoordelijk ben voor de schade.

Ja, gelukkig heb ik een rechtsbijstand vervoer afgesloten, dacht altijd dat het onzin was en zonde van het geld, maar nu heb ik het waarschijnlijk hard nodig.

Ansje, leuk dat je ook bent wezen baby zwemmen.

Melis, jammer dat het niet gewerkt heeft, gewoon vol houden hoor.

Misschien leukt het ineens wel.

Simonja, hopelijk is hij snel weer beter, ik heb geen tips voor je, maar het bed een beetje schuin zetten heb ik vaker gehoord.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden