Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vlinder, vandaag was de eerste echte probeerdag.. het ritme was als volgt; 06.00/10.30/15.00/19.30 uur.. Na z'n laatste fles uurtje wakker gehouden en hij ligt net op bed.. Ben benieuwd hoe laat hij komt.. Fijne avond meiden!!

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha, ze kijkt er lekker bij Fren! En wat een mooi koppie heeft ze zeg, heerlijk!

Zal morgen ook even wat foto's plaatsen van de eerste fruithapjes!

Melis, mooi ritme hoor vandaag! Hoop dat hij morgenochtend 6 uur haalt.

Hier liggen kids ook al lekker voor de nacht, wij lekker languit op de bank, wat een heerlijkheid.

Fijne avond..

Geplaatst

Hier ook gesloopt: de oudste had haar kinderfeestje. Eerst cakejes versieren, daarna heerlijke middag in de speeltuin, bijgekletst met mijn beste vriendin maar wel verbrand... toch te sterk die zon. Babies waren braaf voor papa, papa heeft zelfs een uur geslapen toen wij weg waren, ze hebben de laatste fles ook al op dus ga zo naar beneden op de bank hangen...

Geplaatst

Pff, hier een meisje dat niet wil slapen... Schreeuwt de buurt bij elkaar. Misschien last van het hapje? Geen idee. Heb bed al omhoog gezet, neus is leeg, neusspray erin, extra flesje gegeven, luier is leeg, what more can I do?

Geplaatst

Geen idee Fren, moeilijk soms he... hoop dat ze inmiddels stil is? Misschien inderdaad hapje? Algehele misère door verkoudheid?

Ben trouwens voor de tweede keer ongesteld, 28 dagen later, keurig en ik dacht het valt mee, vandaag dag 2 en het is zojuist begonnen, de hoeveelheid... pfff... doorgelekt alsof ik een puber ben, das lang geleden! Beloofd wat voor vannacht...

Geplaatst

Hier ook een schreeuwende Jarno tussen 20.30 en 21.30! Geen idee wat er was, lag te slapen en werd schreeuwend wakker! Heb even gegoogeld en er blijkt een pittige 4 maandensprong te zijn! Helaas wilde hij ook niet aan de borst dus heeft hij om 19.30 de laatste voeding gehad, ben benieuwd hoe laat hij nu gaat komen, ik gok half 3! Welterusten! Xx

Geplaatst

Bikkel, zou dat hè zijn? Fiene wordt de laatste dagen ook uit het niets schreeuwend wakker! We dachten dat ze dan buiten iets hoorde, haar kamertje is aan de straatkant en op de begane grond nl.

Geplaatst

1.00 is het geworden! Heeft nu wel allebei de borsten leeggetrokken dus hopelijk nu een run tot 6.00 en dan kunnen we weer beetje het ritme oppakken!

Het lijken een soort stemmingswisselingen, zo heel vrolijk en schateren en zo hartstikke overstuur! Even weer op zoek naar de gebruiksaanwijzing ;-)

Truste meiden! Xx

Geplaatst

Kan nog leuk worden als ik dat maal 2 krijg... tot nu toe nog niet gemerkt. Gisteren kinderfeestje en ze wilden allebei niet beneden drinken, te onrustig. Kan me dat nog herinneren van de oudste: als er teveel herrie om haar heen was wilde ze niet, ik voedde haar vaak boven. Nu dus weer boven gaan zitten met ze. Wat wel schattig is om te zien trouwens (en leuk dat mijn vriend ermee kwam, het hem dus opviel) is dat ze nu echt onze gezichten zoeken als het druk is. Voorals Bram, die blijft dan aan je blik gekluisterd zo van: jou ken ik, loop nou niet weg! Schattekes...

Vannacht geen babies maar de kat: om 4 uur kotsen, om kwart over 5 naar buiten willen (in de regen, deed ie vroeger nooit) om 6 uur was ik weer wakker met enorme honger dus ben maar koffie gaan zetten en ontbijten. De rest van de familie slaapt nog. Twijfel of ik weer naar bed ga want kan zomaar zich iemand melden voor ontbijt zometeen...

Geplaatst

Jemig Fren, miss toch last van de worteltjes? Vince kwam om 7.15 uur!! Joepie! Ik heb hem net een vers geprakt banaantje gegeven, hij zat onwijs te smullen!!

Geplaatst

Zal combi van heel veel factoren zijn: snipverkouden, eerste lange dag crèche gehad vrijdag, sprongetje en wellicht de worteltjes. Wie het weet mag t zeggen!

Geplaatst

Goedemorgen, Rolf melde zich vanmorgen om 8 uur, het gaat de goede kant op.

Hij laat niet zoveel tijd overdag tussen de flessen, krap 3 uurtjes, heb hem gisteravond een fles geven om 18.15 en daarna zoet wetenhouden tot 21.30 en toen de laatste fles en lekker de hele nacht geslapen.

Nou hier ook een zondvloed niet normaal meer, ben heel erg doorgelekt getver.

Gister Ilona voor het eerst buiten de tuin laten spelen, vond het heeeel spannend maar ging super goed.

Ik lees dat er best wat meiden al voor de 4 maanden begonnen zijn met de rijstebloem en hapjes, waarom is dat???

Ik heb sterk de indruk dat de voeding niet zwaar genoeg is voor Rolf, maar omdat hij spuugt kan ik hem geen voeding geven voor hongerige baby's,ik geef hem voeding voor spugende baby's met 1 schep nutriton.

Ben dus erg benieuwd waarom jullie eerder geven en of dat niet erg is.

Geplaatst

Nog steeds een slapend meisje hier, maar er hangt een mega poeplucht kn haar kamertje dus kan niet lang meer duren ;-)

Ik ben eerder begonnen omdat fiene ongeveer t eten uit onze mond kijkt, haar vuistjes zo'n beetje opeet en ik het idee had dat er minder tijd tussen de flessen ging zitten. Allemaal tekenen dat ze toe zijn aan hapjes heb ik gelezen.

Geplaatst

Medusa, fijn dat Rolf zo'n lekker nachtje achter de rug heeft!

Wij geven Vince nu zo'n kleine 3 weken bij z'n laatste fles 1,5 schep rijstebloem (naturel, geen vanille!). Vince is ook erg hongerig, maar omdat hij koemelkallergie heeft kunnen we geen Forte o.i.d. geven. Vince krijgt 4-5 flessen op een dag van 200cc per stuk, in de 1e drie flessen doe ik een schepje poeder extra op 180cc i.p.v. 210cc. Zo krijgt hij toch meer voeding binnen, maar op hetzelfde aantal cc. Hierdoor houdt hij het 4-4,5 uur op een fles vol. Bij de avondfles laat ik het extra schepje achterwege i.v.m. de rijstebloem.

Ook laten we hem een week lang aan 1 bepaalde groente/fruit wennen, een paar hapjes per keer tussen z'n flessen door. Een week lang ivm z'n allergie.

Net zoals Fren al aangaf, ze laten vanzelf merken als ze ergens aan toe zijn, Vince kwijlt bijv onwijs veel en eet bijna de hele dag door op z'n knuistjes.

Of het erg is, ik denk het niet. Zolang hij poept/plast/goed drinkt/goed slaapt en vrolijk is, kan het mijn inziens geen kwaad. Oke, er staat overal 4+ maanden op, maar ja.. Ik kijk naar Vince en probeer zo nu en dan eens iets nieuws, kijken of en hoe hij erop reageert!

Succes!

Geplaatst

Rolf vreet zn knuistje giga op na de fles, hij smakt alsof zn leven ervanaf hangt, geeft ik hem dan nog beetje flesvoeding erbij dan spuugt hij, dus voor hem teveel.

Vaak na een uurtje of 2 a 2,5 begint hij alweer voor de volgende voeding en dan probeer ik de rekken dat er minimaal 3 uur tussen de voeding zit, volgens het CB kan hij onmogelijk honger hebben na 2 uurtjes maar is toch echt zo.

Hij is nu 2,5 maand dus echt nog te vroeg voor bijvoeden maar ben wel benieuwd wanneer ik voorzichtig kan gan beginnen.

Info op internet hebben ze het alleen over 4 of zelfs vanaf 6 maanden pas.

Geplaatst

Dat vind ik wel een goede, 1 schep xtra voeding op de 180cc, dat ga ik bij zn volgende fles proberen.

dat is dus ook wat Rolf doet na een uurtje of 2, hij smakt dan weer aan zn knuistje alsof zn leven er vanaf hangt en begint later te krijsen niet normaal meer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden