Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ink, maud wordt bij mij meestal om 9 uur wakker, maarja dan begint het zwemmen. Ik ga dan meestal rond kwart voor 8 uit bed. Bikini aan en kleren aan, broodje smeren en dan maak ik maud om 8 uur wakker. Datis altijd zo schattig, zit ze in haar ogen te wrijven en te kreunen en uit te strekken.

Mee naar beneden en dan voeden, ze eet wel minder dan als normaal maar toch voldoende. Omkleden doe ik niet. Ik verschoon haar wel even en dan hup naar het zwembad. Na het zwemmen lekker douche en schone kleren aan.

Maud begint vaak wel halverwegen de les opzoek te gaan naar haar vingers, vorige week viel ze zelfs in slaap tijdens het zwemmen. Als we dan thuis komen krijgt ze weer een voeding en dan hup in bed. Op de dagen dat ik met haar zwem zit ze wel op 6 voedingen ipv 5.

Het zullen misschien ook de indrukken zijn geweest dat levi wat huileriger werd in combi met vermoeidheid omdat je hem wakker hebt gemaakt. Ik heb daar zelf ook altijd last van, hihi ik slaap liever tot een uur of negen en dan rustig mijn dag beginnen.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Voor de bv moeders: de lactactiekundige in het ziekenhuis vertelde mij dat je borsten zich in het eerste uur na het voeden / kolven het meest vullen. Dus als er een keer korter tussen kolven en voeden zit, maakt dat niets uit: je hebt dan toch genoeg. Ik moest toen veel op en neer van huis naar ziekenhuis en maakte me daar toen ook zorgen over.

Cris: ik heb bij Hidde de eerste 6 maanden de vaste hapjes ook gegeven terwijl hij in de wipper zat. Ook had ik voor hem een bumbo stoeltje, daar kunnen baby's vanaf een maand of 3 in zitten. Voor Hidde was dat wel makkelijk, omdat hij pas los zat vanaf 11 maanden. Wij moesten toen wel die 11 maanden wachten voordat hij meekon op de fiets, dat was inderdaad lang wachten, maar wel de moeite waard!

Hier beginnen ze het doorslapen een beetje te begrijpen, Eef slaapt zo'n 7 uur achter elkaar 's nachts en Juul zo'n 6 uur. Ook zijn ze hier nog niet zo groot, vorige keer bij het CB 55,5 cm en 58 cm.....maar dat komt ook omdat ze 5 weken te vroeg waren.

Geplaatst

Mira, dat wist ik ook, bij mij had de kraamhulp het verteld. In het eerste uur wordt 40 % aangevuld, weer een uur later 75% dan 90%en na 4 uur zijn ze weer op honderd procent.

En bij mij na een nacht slapen en tijdens de laatste voeding bijna niet uit een kant te hebben gedronken is die borst op 200% hihi. Vrezelijk is dat, de knopen zitten erin en je bed is nat.

Ik weet wel dat als ik gestopt ben met bv dat ik mezelf dan eens flink ga verwennen in een goede lingerie zaak. Ik loop nu al bijna een jaar in bh's die niet mooi zijn maar vooral practisch voor de balonnen. Ik weet nog goed dat ik heb staan janken toen ik die gruwelijke meegroei/voedings bh's moest kopen. En de verkoopster deed nog een schepje bovenop de ellende, door vriendelijk te vragen of deze het was geworden.

Ik moest me bedwingen om haar niet over de toonbank te trekken en tegen haar te zeggen, ja t*** alsof ik veel keus heb!!! Toen zag ik later dat ze bij de prenatal hele leuke hadden, alleen bleek toen tijdens het passen dat die leuke niet geschikt waren voor tengere mensen met flinke ballonen.

Oeps beetje lang verhaal... Hihi, sorry ben echt toe aan een normale bh, maar dat komt vanzelf goed.

Geplaatst

Dag dames,

Wat een dag wat een dag, verzekering, schadebedrijf, vriendin die belt hoe gaat het nu, ma die belt, schoonmoeder die belt enz. enz.

Als jullie FB hebben gevolgd, hebben jullie gezien dat ik gisteren een autoongeluk heb gehad.

http://www.abarendregt.nl/nieuws.php?id=754

Even dacht ik dat ik in een botsauto zat, ik ben van de weg geduwd en heb twee keer de vangrail geraakt op de A15 thv Hoogvliet.

Gelukkig heb ik weinig, behalve wat last van mijn onderrug en mijn nek. Inge zat ook achterin de auto zij zat goed ingesnoerd, ik heb haar als eerste uit de auto gehaald en daarna onder de vangrail doorgeschoven.

Waarna iemand anders 112 gebeld heeft, daar mijn mobiel in de auto lag, geweldig dat er nog mensen zijn die stoppen en vragen of ze iets voor je kunnen doen.

We hebben een leuke dag gehad in Blijdorp, alleen jammer dat het zo moest eindigen.

De ringen zijn super, ze friemelt en rammelt ermee, soms zitten er 5 om haar arm.

Ik weet niet hoe ze het voor elkaar krijgt, maar het lukt.

Medusa wat heeft rolf al een goed gewicht, lekker hoor.

Was het doorslapen de eerste keer, hoeveel flessen geef je hem nog.

Leuk dat je je vakantie geboekt hebt.

Meezie dat van die voedingsBH kan ik begrijpen, die zijn vormloos.

Geplaatst

Jeetje vlinder, dat is wel schrikken! Fijn dat er mensen hulp hebben geboden, houd wel je nek etc in de gaten want het is niet niks zo'n klap!

Je had het over fb, ik heet sabrina pannekoek dan zal ik je toevoegen!

Ik heb 2 voedingsbh's met beugel en dat scheelt al een hoop vind ik, de boel blijft dan toch meer op ziin plek!

Geplaatst

Meiden, ff een vraagje over het slaap/drinkritme van jullie kindjes..

Vince z'n ritme is als volgt;

05.30 uur wordt hij wakker en wil drinken (130-150cc) en gaat ie nog ff dommelen

06.30 uur wordt hij klaarwakker en wil uit bed

08.00 uur grote fles a 200cc

09.00 uur slapen

11.00 - 11.30 uur wordt hij klaarwakker en wil uit bed

12.00 uur grote fles a 200cc

13.30 - 15.00 uur slapen

16.00 uur grote fles a 200cc en daarna blijft hij wakker tot 19.00 uur en is dan doodop.

Dan geven we weer 200cc en ligt hij in coma.

Voor de fles verschonen we hem en na z'n fles spelen we met hem op schoot en in de box.

Hebben jullie tips/ideeen hoe we ervoor kunnen zorgen dat hij iets later wakker kan blijven waardoor hij 's ochtends langer slaapt?

Dank jullie wel alvast!

Geplaatst

Nee, heb niet echt tips melis...

Bij ons is het als volgt:

Tussen 700 en 800 wakker en dan 200 cc

Dan slapen tot ongeveer 1100-1200

Fles van 200cc

Wakker en fles rond 1530

Wakker tot 2000, fles rond 1930

2030 naar bed.

Heel soms geef ik rond 1800 een half flesje.

Geplaatst

Vlinder jeetje wat eng! Je schrijft er vrij lakoniek over maar je had je baby bij je! Pfff wat ben ik blij dat het goed is afgelopen met jullie. Je auto is total loss zeker? Sterkte en goed in de gaten houden hoor, die nek!

Helaas hier ook geen tips maar ook nog niet hetzelfde ritme elke dag, bij jullie kennelijk wel zo'n beetje, das wel fijn toch?

We beginnen zo'n beetje als Fiene, eerste fles tussen 7 en half 9

slapen tot ergens tussen half 12 en 1 uur (vandaag half 2!) tweede fles

dan weer tot ergens tussen half 4 en 5 uur derde fles

en dan de laatste fles als ze lang blijven eikelen en dus niet meer slapen om een uur of half 8/8 uur en af en toe blijven ze wel slapen en dan maken we ze om half 11 wakker. Hoop dat dit vanavond gebeurt want ze zijn nu lekker stil...

Wat is Fiene 's middags lang wakker! Ze zijn hier niet langer dan 2 uur wakker, max!

Spelen/in de box/ in de wipstoel na elke fles behalve na de eerste ochtendfles, dan gaan ze er eigenlijk zo weer in.

Alles flessen 200 cc, gaat meestal op, soms laten ze ietsje staan.

Geplaatst

Vlinder dat is schrikken. Gelukkig dat je er redelijk ongeschonden uit gekomen bent!

Melis: na de fles van 16 uur na een uurtje naar bed en dan rond 21 uur de fles? Is dat een optie?

Geplaatst

Vlinder wat heftig zeg en wat een schrik! Gelukkig maar dat alles goed is afgelopen. Ik zou je klachten wel even in de gaten houden als ik jou was..

Hoe is het met je kleine meid?

Geplaatst

Ja, ze drinkt lekker, ze houdt alleen niet van koude melk, dat spuugt ze uit.

Wat ik doe is de fles in een pannetje water even warm houden, want na 165 moet ze even uitrusten en daarna neemt ze zoals we zelf zeggen een toetje.

Volgens mij heeft Inge er helemaal niets van gemerkt.

Toen we wegreden uit Blijdorp, lag ze te slapen in de Maxi cosi, deze was wel een beetje naar achteren gekanteld, op het moment dat ze uit de auto was en in de berm achter de vangrail stond begon ze te huilen.

Dat was echt heel zielig om te zien/ mee te maken, ze is nagekeken door het de ambulance broeders en haar harstslag en zuurstof gehalte in het bloed vertoonde geen afwijkingen.

Tevens gaf ze geen kick toen de broeder haar nakeek, ze ging lachen van jij hebt een leuke snor, echt zoals ze normaal is, ze was wel wat witter.

Om 18.30 uur heb ik haar eten gegeven, dit ging erin als koek, hetzelfde goldt voor de fles van 22.30 uur.

Hierna heb ik haar om 00.30 uur nog wakker gemaakt en een kleine fles gegeven van 65ml, want zomaar wakker maken en te kijken van meisje Quak hoe gaat het nu met je vond ik ook zo zielig.

Hierna heeft mijn man haar om 04.00 uur weer wakker gemaakt, en daarna om 07.00 uur. Gelukkig helemaal niets aan de hand.

Ze was vandaag wel een beetje hangerig, maar wat wil je, nu ligt ze lekker in bed te slapen.

Melissa, ik hoop dat het werkt, ben echt benieuwd.

Als hij nu s'morgens op een andere tijd begint, geef je een regelfles om 10.30 uur, waardoor je de rest van de dag weer goed uitkomt en je zelf ook aan je bedrust toekomt.

Geplaatst

Jeetje Vlinder das inderdaad erg heftig, wat zal je geschrokken zijn en helemaal omdat Inge bij je was

Ja was de 1e echt keer dat hij door sliep, slaapt Inge al door??

Hier nog geen ritme, hij gaat eigenlijk ook overdag ( nog ) niet naar bed, hij gilt dan alles bij elkaar.

tussen 7.30 - 9 uur en 10.30 - 13.00 en 15.00 - 17.00 en 19.00 - 21.00 en dan 3.30 - 5.00 hij rommelt wat aan, komt overdag vrij snel weer om een fles.

Ik wil hem zwaardere voeding geven, maar hij is nog te jong voor rijstebloem, moet nog paar weekjeswachten.

Geplaatst

Ja ze slaapt nu twee weken door, wat vergeet je dat snel als je het niet opschrijft.

Ik heb haar wel een klein beetje geholpen hoor, maar dat houden we voor ons zelf.

Ik geen Nutrilon, ik maakte in het begin een zwaardere fles met Forte voeding, net om van 05.00 uur naar 06.00 uur te komen. (goed voor moeder en kind :happy7:)

Afgelopen weekend sliep ze van 21.00 - 05.00 (want ik had geen zin om wakker te blijven toen kreeg ze nog 6 flessen 06.00 - 09.30 - 13.00 - 16.30 - 21.00 - 23.30

Dus vanaf maandag zitten we op de 5 voedingen.

Geplaatst

Hier vandaag pas 3... das toch echt te weinig dus ga ze zo maar wakker maken... heb ik zo'n hekel aan! Terwijl het ze echt niet uitmaakt want na de fles gaan ze weer lekker pitten maar het voelt zo onnatuurlijk...

Geplaatst

zo vlinder, ik had het gemist op fb, je auto zit inderdaad aardig in de prak.

zat de vrachtwagen niet op te letten??

melis, ik maak maud hier nog standaard rond half 12 wakker omdat ik anders rond 6 uur mijn bed nog eens uit kan. ze drinkt meestal om 9.00 - 13.00 - 16.30 - 19.30 - 23.30

Geplaatst

Hier net fles 4 op, ondanks beetje slaperig hadden ze er zin in, was snel leeg! Benieuwd of het nog uitmaakt voor morgenochtend, normaal is de laatste fles een paar uur eerder...

Ga zo naar bed, welterusten meiden!

Geplaatst

Goodmorning ladies!

Allemaal lekker geslapen? Nog plannen voor vandaag?

Manlief is werken en ik ben vandaag lekker met Vince. Ga vandaag een nieuw ritme proberen; 6.00/9.00/13.00/17.00/21.00 uur. In de hoop dat hij dan 's morgens net iets langer slaapt.

Sinds ik aan de pil ben heb ik continu licht bloedverlies bij het afvegen, heel irritant. Weet iemand of dit erbij hoort de eerste cyclus dat je aan de pil zit?

Ga ff douchen, de directeur ligt in bed...

Geplaatst

Geen idee Melis, lijkt me wel vervelend. HA even bellen?

Ik heb vandaag het beginnetje van menstruatie nummer 2... bij sommigen van jullie een bloedbad... hoop het echt niet.

Hier hetzelfde als de vorige keer dat ze een late fles kregen om 2300 uur: vanmorgen kwart over 7 wakker. Toch gek, als ze om half 9 gaan slapen worden ze pas om 8 uur wakker... Nu sliepen ze weer snel vanmorgen maar op dit moment komt er gekreun uit de babykamer, wilde net gaan strijken. Toch echt te vroeg voor honger, poepluier maar weer?

We kwamen gister trouwens tot de conclusie dat het allemaal beter gaat: we worden niet meer ondergeplast tijdens het verschonen, wat regelmatig gebeurde in het begin, doorlekken is minder en Kaat heeft al een tijdje niet gespuugd... (even afkloppen...)

Geplaatst

Die vrachtwagen heeft mij inderdaad niet gezien, deze wilde naar rechts en heeft mij linksachter aangetikt.

Hier koop ik niets voor, mijn auto was 3 jaar, 1 mnd en een paar dagen.

Ik ben inderdaad erg geschroken, ook omdat ik mijn kleine meisje bij mij had.

Maar die heeft niets, vanochtend de huisarts gebeld voor mijn onderrug en ik ben een beetje duizelig, wordt zo teruggebeld.

Caro, jippie ik hoop voor je dat het meevalt.

Melis, sterkte ik hoop dat het werkt en HA bellen, volgens mij hoort dit niet.

Geplaatst

:happydance: Vanmorgen kwam meneer om 7 uur :-)

Rolf heeft bij ons tot vorige week alleen maar forte gekregen, dat hielp niets voor door slapen.

Het is balen van je auto, maar dat is het minst erge.

heb Rolf zo net toch weer geprobeerd om bed te leggen, nou hij wilt echt niet, hij zit nu lekker in zn schommel te kijken.

Ilona heeft ook nooit s'ochtends geslapen, vindt het wel best als ze niet moe zijn.

Caro, wat fijn dat het spugen en door lekken over is :-)

Melsi, geen idee maar volgens mij hoort dat niet, ff bijsluiter lezen???

Geplaatst

vlinder, heftig verhaal hoor, doe je wel vpoorzichtig? Verstandig dat je de dokter hebt gebeld.

Caro, fijn dat alles beter gaat!

Fiene spuugt juist meer dan in het begin, maar we zijn een beetje zoekende qua speen en dikte van de fles, dus is verklaarbaar.

Vanmorgen was ze precies wakker op het moment dat ik dat wel handig vond, ze is vandaag voor het eerst de hele dag naar de creche. Vin is een uur bezig geweest met wegbrengen; de doorgaande route is afgesloten, dus al het verkeer moet over een klein dijkweggetje met alle files van dien! F wilde vanmorgen haar fles niet opdrinken, dus hebben maar tegen de creche gezegd dat ze er een extra fles in moeten proppen vandaag. :-)

Geplaatst

Vlinder, heftig, het auto-ongeluk. Dat moet even flink schrikken geweest zijn.

Hier is het schema 06:30/ 09:30/12.30/ 16:00/ 19.15. Het wijkt wel eens met een kwartier tot een half uur af. Na de eerste voeding gaan ze nog weer even naar bed. Bij de volgende voeding is er speeltijd in de box of op het boxkleed. Als ze moe worden, gaan ze weer naar bed.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden