Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh dat is weer nieuwe voor mij: 180 met 7 schepjes? Moet toch 1 schep per 30 water? En 30 scheppen per dag minimaal? Komen wij dus niet aan, Kaat nu 24 en Bram dan 26... Nooit gehoord een minimum, nou ja, maak me er maar niet druk om.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier nog iemand die nog nooit gehoord heeft van minimaal aantal schepjes die ze per 24 uur binnen mogen hebben. Lauren haalt dit ook niet, die zit op 24 scheppen per dag.

ChrisH, ik heb de 5e fles laten vervallen toen Lauren het fruit goed ging eten. Ik pureer meestal een hele peer en dat wordt ergens tussen de 120 en 160 cc aan vocht.

Zij eet dit helemaal op op een dag en daarnaast 4 flessen van 180 en 6. 's-avonds bij de laatste fles 3 eetlepels rijstebloem erbij.

ze doet het er prima op. Ik heb dit op eigen initiatief gedaan omdat ik het net zo deed bij Wessel. As woensdag ga ik naar het cb en dan hoor ik wel wat zij er van vinden.

Geplaatst

ik maak me er ook niet druk om hoor. Hier ook eerste en laatste fles 210/7 en de andere 2 180/6.

Ze ziet er niet uit alsof ze te kort komt, dus zal wel goed zijn.

Bumbo doe ik ook nog niet, heb m wel vast in huis en soms zit ze er een paar minuten in, maar that's it.

Nieuw sinds dit weekend is wel het staan! Als ik haar op schoot wil nemen komen direct die beentjes tevoorschijn en staat ze heel triomfantelijk rond te kijken.

Geplaatst

het is max 30 scheppen per 24 uur dus jullie beebs doen het goed :-)

liever niet 7 scheppen met 180cc maar omdat wij heel lang hebben lopen tobben om juiste voeding en ritme te vinden en hij onder de 30 scheppen blijft vond ze het goed

Was voor mij ook de 1e keer dat ik het hoorde over de schepjes

Geplaatst

Hier ook maar een paar minuutjs in de bumbostoel en niet eens dagelijks!

Vandaag 2e slaapje in de gewone slaapzak, ben benieuwd, er wordt nog een hoop gebabbeld in bed haha!

Geplaatst

Toch maar eens proberen om naar 4 flessen te gaan, en de eerste en laatste fles 210 + 7 klinkt goed. Dank jullie voor de tip.

Ik heb nu globaal het volgende schema: 7.00/07.30 - 10.30/11.00 - 14.00 - 17.00 en 20.00. Ik merk soms dat als ik 3 uur tussen twee voedingen heb, flessen moeilijker worden leeggedronken. Dus dat is eigenlijk al een teken dat het iets anders moet gaan. Een schema van 07:00- 11:00- 15:00 en 19:00 ideaal zijn en dan tussendoor nog het fruithapje.

Alleen bij Jasper weet ik niet heel zeker waarom hij de afgelopen twee dagen zijn 5e flesje niet heeft geaccepteerd. Had hij geen trek meer of was hij moe en had hij last van zijn doorkomende tandje? Dat vraag ik me dan af. Aan de andere kant slaapt hij na het weigeren (en een flinke huilbui daarbij) goed door. Vanochtend had hij alleen geen goede plasluier, maar hij was wel weer vrolijk en dronk zijn fles bijna leeg.

Geplaatst

ik doe ongeveer hetzelfde als Fren.

7.30 fles - 10 fruit (zoveel ze wil) - 12 fles - 16 fles - (18 nogmaals fruit indien ze 's-ochtends niet alles op heeft) - 20.00 fles

Geplaatst

Meiden hebben jullie ervaring met de oranje pakken van pampers, simple dry?? Ze zijn in de actie bij de plus 4 pakken voor 30 euro en in een pak met maat 3 zitten 52 luiers. Is dus 14 ct per luier, maar vraag me af of ze een beetje fijn zijn?

In flesjes, hapjes en extra's heb ik me nog niet zo verdiept. Hier is het gewoon voeden op verzoek. Gister nog niet gelukt om de laatste voeding te laten vervallen. Mevrouw werd om 12 uur schreeuwend wakker en kwam niet tot bedaren tot ze had gegeten, nadeel was dat ik net had gekolft dus kon de helft van mij net gekolfde fles even opwarmen en geven. Uit de borst dronk ze niet want die was bijna leeg, dus moest ze teveel moeite doen, lui wichtje hihi.

Vanmorgen veel te vroeg wakker voor koffie cursus in Den Haag en nou behoorlijk brak, blech. Zo maar even een wandeling maken met de hond en dan vanavond heel vroeg naar bed.

Geplaatst

Nee nog niet uitgeprobeerd de oranje pakken Pampers, ben ook wel benieuwd.

Gister plaste Bram terwijl hij op schoot zat naast zijn luier... die ook nog net verschoond was. Het was een van de laatste paar Kruidvat nummer 2... Hij is nu dus definitief over op 3 en de laatste 2'tjes gaan morgen naar Kaat! Hehe, dan zijn ze eindelijk allemaal op...

Geplaatst

Rolf zn schema 9.00 - 13.00 - 17.00 - 21.00 uur ( nog geen pap )

Ik kan me ook niet herinneren dat we fruit en groente opgebouwd hebben, ook gewoon geven hoeveel ze op kan

Geplaatst

Wauw wat een mooi schema! Slaapt hij elke dag tot 9 uur? Hier hebben ze dat een tijdje gedaan maar helaas is het nu terug naar kwart over 7, half 8, soms 8 uur...

Geplaatst

Inderdaad heerlijk tot 9 uur slapen!!

Ons schema is: 06.30/06.45 - 11.00 - 15.30/1600 - 19.30/20.00. In de laatste gaan 3 schepjes rijstebloem en om 15.00 uur ongeveer fruit. Alle flessen zijn 210+7. Moet wel zeggen dat de flessen niet altijd worden leeg gedronken.

Chris, zit je nu nog om de 3 uur dan met de fles? Die zou ik toch wel naar 4 of 4,5 uur brengen en dan 4 voedingen kan makkelijk. Zou dan proberen om bijv. in de eerste en laatste fles 210+7 te doen.

Caro, ik heb 2 aparte bordjes en lepeltjes. Ze krijgen tegelijk fruit, en wanneer ik alleen ben, krijgt eerst de één een paar happen en daarna de ander. En zo ga ik door tot het op is. Voor L.ara gebruik ik vaak ook een ander soort lepeltje, ze heeft een ander mondje dan S.ven heeft.

Geplaatst

He bah Melis! Sterkte! Volgens mij zijn er wel topics over verkoudheid en koorts...

Moet wel een beetje lachen om dat andere mondje van L, Lianne... Hoe weet je dan welk lepeltje bij welk mondje past?

Het zal wel 50/50 zijn van tweelingmoeders die 1 lepel of 2 lepels gebruiken...

Geplaatst

Goedemorgen!

Melis, hoe is het met Vince? Is de koorts al een beetje gezakt?

Caro, ik had toevallig 2 soorten lepeltjes in huis. Gewoon proberen. En L. heeft een veel kleiner mondje, met een iets grotere lepel moet ze haar mondje verder open doen waardoor ze beter gaat eten. S. doet overal zijn mond voor open, dus daar voor nu geen problemen mee!

Ze liggen alweer lekker in bed na de fles. Het is nog wel een lawaai boven. Ze liggen allebei heerlijk te kletsen! Haha... :-)

Geplaatst

Ik hoorde gisteren in de Etos dat veel mensen niet zo onder de indruk zijn van de oranje pampers omdat er geen beschermlaagje is zit zoals bij de normale pampers. Hierdoor krijgen baby's rode, schrale billen..... Aangezien er hier erg heftig wordt gereageerd op andere merken dan pampers, ga ik maar niet meer op luier-avontuur...

Melis, ik had het al een keer eerder als tip gegeven, maar wij gebruiken physiomer-baby voor verstopte neusjes, slijm etc. Dat is een soort zoute doorspoelspray, hierdoor komt alles lekker los en niezen ze vaak de snotjes eruit. Het werkt hier beter dan een neusspray met zoutoplossing. Ook hebben we een neusuitzuiger van otrivin. Dat is niet zo'n peertje, maar eentje met een slangetje eraan en dan moet je zelf de snotjes eruit zuigen. Dit vinden ze minder vervelend en het gaat ook beter.

Ik heb ook een vraagje. Het schema is hier 6:00/7:00 - 11:00/12:00 - 15:00/16:00 - 19:00/20:00.......maar dan...... we krijgen ze niet naar bed 's avonds. Het is echt een drama, gisteravond ook weer tot half 12 met ze aan het slepen geweest. In bed leggen heeft geen zin, ze krijsen de hele boel bij elkaar en dan halen we ze er wel uit omdat anders ons oudste zoontje wakker wordt. Overdag gaan ze makkelijk lkapen, maar 's avonds zijn ze echt zooooo wakker. Iemand tips?s

Geplaatst

Gisteravond als laatste fles 210 + 7 gegeven. Dat ging prima. En vanochtend ging de extra volle fles ook prima. Lisanne dronk hem helemaal leeg en Jasper hield 30 over. Ik ga nu zeker om de 4 uur voeden, want veel eerder is er geen "hongergevoel" bij ze en daardoor wordt er eerder gespeeld met de speen dan gedronken. Voorlopig doe ik de eerste en laatste fles 210+ 7 en de andere twee flessen 180 + 6.

Melis, ik hoop dat Vince al weer wat beter is. Ik gebruik hier neusspray van Zwitsal bij verkoudheid.

Mira, ik heb helaas geen tips voor je. Als ze alles al hebben gehad, schone luier, voeding, knuffels en ze zijn niet ziek, dan zou ik het niet weten... Als dat hier gebeurt dan laat ik ze soms toch uithuilen. Heel vervelend, maar als knuffelen en tegen mij aanhouden niet meer helpt... Meestal worden ze moe en gaan ze dan toch slapen. Je zou ze overdag iets minder lang kunnen laten slapen.

Geplaatst

Hier een mannetje om 8.30 wakker gemaakt!!! Mama's borsten stonden op springen haha! Hij werd om 4.45 wakker en toen heb ik hem de speen gegeven want in principe moet hij makkelijk 6 uur tussen de voedingen kunnen laten en tja toen kwam meneertje niet meer haha! Heb meteen afgekolft dus ook nog wat voor de diepvries! Jarno drinkt nu trouwens 180 afgekolfde melk!!

Melis, hoe is de nacht gegaan?

Jarno gaat makkelijk naar bed, heel soms effe protesteren maar 9 van de 10 keer zonder problemen, overdag en s' avonds! Wel weer in de puckababy haha!

Geplaatst

Mira de meeste kindjes hebben wel een vast huilmoment op een dag. Wanneer ze overdag goed gaan slapen heb je best kans dat ze bij jou in de avond allebei hun moment hebben. Hier is weinig aan te doen helaas.

S en L hebben dit vanaf 17.30/18.00 uur. Dan zijn ze wakker en gaan ze ook niet meer slapen. Rest van de dag allemaal prima maar dan niet. Na de fles van 20.00 uur gaan ze bijna gelijk naar bed en dan ook slapen. Dit doen ze al vanaf dat ze klein zijn, en krijg het er niet uit....

Succes, en hopellijk veranderd het voor jullie binnenkort...

Geplaatst

Ja Rolf wordt tegen 9 uur wakker vanmorgen ook 8.45 en soms maak ik hem wakker om 9 uur omdat hij dan nog slaapt, wij hebben ook geen probleem om hem op bed te leggen, zn ogen kukkelen dicht na de fles om 21.00 uur en dan leggen we hem weg.

Heb verder ook geen tips melsi, allen fiks de strijd aangaan met de druppels en de spray's.

Fijn Crish dat ze gelijk goed op reageren, over gaan op 4 uur er tussen

Geplaatst

Melks, hoe is het met vince?

Hier vandaag even wezen wegen en meten op het CB. In 4 weken tijd maar 365 gr aangekomen, wel 2,5 cm langer geworden.

Nu moet ik extra aanleggen en als ze huilerig wordt nog wat extra voeding geven na de borstvoeding en over twee weken nog eens komen wegen. Maak me niet echt druk want ze is wel heel levendig en vrolijk en huilt bijna nooit. Is misschien even die borstvoedingsdip of gewoon wat minder gegroeid. We zullen wel zien over twee weken hoeveel ze dan is gegroeid.

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Er is weer veel geschreven.

Meezie, Maud zit iets onder het gemiddelde, met BV moeten kindjes minimaal 100gr per week aankomen.

Hier zit Maud 35 gr onder, oke dat is te weinig, maar niet schrikbarend.

Gelukkig is ze niet hangerig of zurderig, dus over 2 weken zal het allemaal wel weer op de rit zitten

Je mag mijn weegschaal nog lenen, dat weet je..., neem ik hem donderdag mee.

Bikkel en Meezie, knap hoor dat jullie nogsteeds BV geven.

Medusa, wat geweldig, wat geef je Rolf dat hij zolang slaapt.

Ik zou er voor tekenen.

Melis, hoe is het met Vince, las dat het eerder slechter dan beter met hem ging.

We gaan weer verder over luiers.

Ik heb de Plus folder ook gezien,wat ik gehoord heb over de ORANJE pakken van Pampers dat er inderdaad geen beschermlaagje inzit.

Waardoor luier uitslag eerder ontstaat, je zou het moeten uittesten, hoe Maud erop reageerd, zelf denk ik Pampers gaan goed en deze waren bij Wehkamp ook 7.50 per pak.

Vandaag Inge haar eerste hapje gegeven, navraag voor bijvoeden, daar ze aan 5 flessen niet genoeg heeft en na 3.5 uur begint te huilen.

Ze heeft een half potje gemixt fruit op, we waren helemaal verbaasd, want dat is toch best veel 50 gr (appel, peer en aarbei, pakje van de Nestle).

Persoonlijk heb ik vandaag mijn eerste sollicitatie gehad, ben benieuwd hoe het afloopt, morgen langs voor een 2e functie en volgende week woensdag voor de 3e functie bij een Offshore bedrijf in Schiedam.

Vanmiddag mijn CV aangepast, want deze mocht best een beetje aangedikt worden, daar deze te bescheiden was.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden