Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Was ik ook weer ff...

Vlinder, hoop dat je sollicitatiegesprek goed is gegaan en dat hier een mooie baan uit mag voortvloeien!

Medusa, relaxed dat Rolf zo lekker lang slaapt, beetje jaloers hoor ;-)

Vince is vandaag gewoon naar de gastouder gegaan en heeft het verder prima gedaan. Hij is wel wat nukkig, weinig tot niks is goed en is snel verveeld. Ach hij zal wel last van de snot hebben :-(

Oh, ik ga ff GTST kijken onder het genot van een McFlurry White Magnum, jammie!!

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wij hebben morgen ons extra weegmoment!!! Ben benieuwd, volgens onze weegschaal zou hij 700 gram zijn bijgekomen op 5 weken!

Geplaatst

AAAA arme vince, zo nukkig door het snot. begrijp hem helemaal hoor, knuffel hem maar helemaal plat.

Bikkel ik ben ook benieuwd, klinkt goed als hij 700 gram is aangekomen.

Vlinder, maak me ook geen zorgen hoor, lief van je aanbod van de weegschaal, maar dat hoeft niet hoor. Vandaag ging ik eigenlijk alleen heen om te wegen omdat ik het leuk vind om dat bij te houden in haar boek. Ik had niet het idee dat ze "te weinig" was aangekomen en was/ben ook niet ongerust. Ze hanteren hier 110 gr per week dus dan zou het gaan om 75 gram te weinig, haha waar hebben we het eigenlijk over, als ze vlak voor het wegen had gedronken dan was ze ruim 75 gram zwaarder geweest.

Aan de andere kant ben je nu wel wat allerter, zeker omdat ze borstvoeding krijgt en je dus niet kan zien hoeveel ze binnen krijgt.

Ach en vaker aanleggen is ook wel weer gezellig.

Bikkel en Meezie, knap hoor dat jullie nogsteeds BV geven.
Vlinder, als ik voor mezelf spreek moet ik zeggen dat ik vooral de eerste maanden moeilijk vond met alle onzekerheden en problemen, nu gaat het heel relaxed en ben ik er een stuk zekerder over. Ben benieuwd hoe lang ik ermee door kan gaan.

fijn dat je zoveel gesprekken hebt staan, hopenlijk vind je gauw iets.

Geplaatst

Heerlijk Bikkel, hoe doe je dat?

Hier schieten de groene snotbellen z'n neus uit, haha. Wat een slierten kunnen er uit zo'n klein mensje komen zeg!

Geplaatst

melis, beterschap met Vince.

Ik heb vandaag twee kleine draken. Normaliter slaapt W tot 7.30/8.00 en Lauren nog langer als we haar niet wakker maken.

Nou, vandaag lekker een vrije dag en wat denken jullie.... L om 6.30 uur waardoor W ook wakker werd. Pff. Ben niet zo blij met ze maar niets aan te doen.

Vanmiddag met L naar het cb voor haar 3e prikken.

Geplaatst

Lekker dat het los komt bij Vince! Onvoorstelbaar he, wat eruit kan komen! Knapt hij ook alweer een beetje op dan?

Wat ben ik soms jaloers op jullie tijden zeg! Ik heb ze elke dag om 06.30/06.45 uur. Om 6 uur is er vaak al 1 wakker!! Voordeel is wel dat ik iiets aan mijn dag heb!

Zo maar even de keuken soppen en straks nog de fysio voor het bespreken van de resultaten!

Geplaatst

Simonja, succes met Lauren bij CB!

Lianne, sopse en ben benieuwd wat de fysio zegt.

Ook hier een levende wekker elke morgen tussen 6.30-7.30 uur!

Geplaatst

Succes met de prikken Simonja!

Hier is na Kaat nu Bram verkouden en hij hoest, niest en rochelt maar nog geen snot! Zal wel komen binnenkort. Bij Kaat was er maar snot in 1 neusgaatje dat steeds aankoekte, heel raar.

Kaat gisteravond wakker gemaakt voor een fles om 11 uur want die had er pas 3 op, wordt ze vanmorgen alweer om 7 uur wakker... Gelukkig was P genoeg hersteld (gister eindelijk kies laten trekken door de kaakchirurg) dat hij haar een fles kon geven en ik nog een half uurtje kon slapen, om kwart voor 8 Bram.

Gister was ik zo moe, ze waren voor mijn gevoel de hele dag wakker en papa was thuis maar had pijn dus eigenlijk de hele tijd in bed, kon ie ook niks aan doen maar had ik niks aan. Hopelijk slapen ze vandaag wat meer...

We gaan eind juli naar mijn zus in Frankrijk een kleine week denk ik, gister definitief afgesproken dus begin nu al te bedenken wat mee te nemen... Dacht net het speelkleed kan best mee, onderin de kofferbak, kan plat...

En wat is nou verstandig: de kinderwagen ombouwen tot zitjes of juist nog net niet omdat ze beter slapen in de reiswiegen? Ze kunnen er nog wel in dus over 3 weken ook nog wel... Maar om mee te nemen nemen de zitjes minder plaats in...

Geplaatst

Caro, hier komt de snot ook pas na een aantal dagen los! Ik gebruik een paar keer per dag de neuspeer en zoutoplossing, daar wordt de snot vloeibaarder van en door de prikkel in z'n neus niest hij het eruit.

Voor de nacht zet ik een bakje kokend water met daarin tijgerbalsem onder z'n bedje, het lijkt wel een Thaise massagesalon in z'n kamer :-D

Gisteren pakket kleding voor Vince ontvangen via de post, was uitverkoop bij Noppies dus deze mama is weer iets te enthousiast geweest, haha..

Geplaatst

Goedemorgen,

Simonja, veel succes bij het CB. Voorlopig even de laatste prikjes. Dat is wel fijn.

Caro, lijkt mij super, lekker even op vakantie naar Frankrijk.

Geplaatst

Leuk Caro naar Frankrijk.

Wij zitten met hetzelfde... Wij gaan begin augustus 2 weken naar Oostenrijk. Denken eraan om de bakken thuis te laten. Ze passen er nog maar net in nu (wordt echt krap) en ze nemen zoveel ruimte in. Binnenkort gaan we kijken om de zitjes erin te doen. Ze kunnen dan ook nog vrij ver naar achter zodat ze wel wat liggen.

De keuken aan de buitenkant al klaar. Nu geen zin meer. Ga me zo even aankleden en lekker buiten koffie drinken voordat de fysio komt ( en de kids )

Geplaatst

Hoi dames,

Wat is er veel geschreven,....kan het amper bijhouden.

melsi: vervelend dat v niet helemaal lekker is. Dat geurtje van de tijgerbalsam blijft echt dagen hangen in kamer hahaha ik vind het altijd wel lekker. Maar manlief echt niet!

Simonja: heel herkenbaar. F sliep altijd lang tijdens mijn verlof maar moet ze er door de week voor het Kdv om 7 uur ongeveer uit dus vandaag ook wakker. M kwam nog eens om 6.20 uur maar die heb daarna weer terug gelegd.

Dames van de bv, ik zou me ook niet te druk maken over die paar grammen. Dat is gewoon een voeding verschil.

Caro: ik ben ook in dubio. Ga ik de duo wagen met zitjes meenemen of de gewone kinderwagen (grotere bak en dan kan m daarin slapen op vakantie) en een buggy voor f. Ben er nog niet uit. Binnen kort moet m wel uit de reiswieg van de duowagen. Hij wordt wel echt groot... Heb trouwens wel een zitvlees gekocht voor m van mountainbike buggy. Aan de ene kant fleece en aan de andere kant badstof. Ligt hij iets zachter.

M wisselt nog tussen 4 en 5 voedingen. Dus als hij 4 voedingen heeft krijgt hij de laatste en de eerste 210 en anders 5 keer 180. Ach ja hij groeit goed en is niet te zwaar, zal wel loslopen. Verder is hij echt altijd vrolijk, lig te spartelen in bed als hij je ziet en lacht de hele dag. Echt een makkelijk mannetje.

Is het bij jullie ook zo plakkerig? Gisteravond had ik tennisles, nou het zweet gutste van mijn hoofd af. Wel lekker, ben altijd trotst op mezelf na de les dat ik toch maar mooi niet op de bank ben blijven zitten.

STraks maar even badje opzetten voor f

Doei

Geplaatst

"Heb trouwens wel een zitvlees gekocht voor m van mountainbike buggy." Haha Moontje, wist niet dat je zitvlees kon kopen?

Dat is wel een goed idee, om ze vol te stoppen met spullen... Ik wilde ze eigenlijk plat maken, dat kan, maar dan nog nemen ze veel ruimte in. Vullen met spullen is misschien efficienter. Wordt echt een uitdragerij... We hebben nu wel een Kangoo, maar het onderstel is ook al zo groot en de tassen van ons moeten ook nog mee. Gelukkig is P een goede inpakker, kan heel goed passen en meten en neemt voor zichzelf altijd een bescheiden tasje mee... Moet ik me ook nog inhouden en niet teveel meenemen... Hopelijk mooi weer dan hoeven er minder kleren mee. En voordeel bij mijn zus is dat ze een wasmachine heeft (maar geen droger dus dan moet het weer mooi weer zijn).

Ik zat ook te denken: de reiswiegen zijn wel krap maar wel knus en zijn ze gewend. De campingbedjes zijn ineens zo groot, misschien slapen ze daar helemaal niet lekker in. Mochten we toch besluiten de zitjes te doen, dan wil ik zeker een week van tevoren ook de wiegen vervangen door de ledikantjes zodat ze een groter bed al gewend zijn. Maar ik voel steeds meer voor de reiswiegen, ook om te wandelen, dan slapen ze in ieder geval, in de zitjes moet ik dat nog maar zien.

Dilemma he, is net een soort 'tussenleeftijd'... Mis dan ook de box daar, dus vandaar in ieder geval 1 campingbedje mee... Ze heeft ook een nogal enthousiast hondje, dus benieuwd hoe dat gaat, wil ze bij mooi weer wel op het speelkleed op het gras leggen eigenlijk. Jammer dat ze nog niet kunnen zitten.

Maar toch heb ik er wel zin in! :-)

Geplaatst

Het voedingsschema van 4 flessen bevalt me goed. Jasper drinkt nu iedere keer 200 en Lisanne drinkt de eerste en laatste fles, die 230 is, ook helemaal leeg. Ik denk dat zij wel vier flessen van 230 kan hebben.

Geplaatst

Dacht ik al wel! Handig he, zo'n forum om tips uit te wisselen! Ik zit ook te twijfelen om alle flessen van Bram 230 te maken maar op de een of andere manier wil ik het verschil tussen die twee niet zo groot maken dus voorlopig alleen de eerste en laatste een 'dikke' fles...

Als ik er aan denk zal ik een foto maken van de volgepropte auto als we op vakantie gaan...

Moet trouwens nog identiteitskaarten aanvragen, zo belachelijk voor die paar dagen Frankrijk... Ze moeten dan 2x mee he, bij aanvraag en ophalen? Fren?

Geplaatst

Caro, volgens mij heb jij voor jouw kinderen geen id- kaart nodig, want er is geen grenscontrole over land. Het is misschien wel handig, want als er ergens in Frankrijk wordt gevraagd om je identiteit of die van je kinderen aan te tonen, dan voorkom je eventuele problemen (boete). Ik zou even informeren bij de gemeente.

Geplaatst

Weer een dilemma... Gemeente zal wel zeggen: je moet het hebben denk je niet?

Mijn schoonvader wees me ook op het feit dat je een alcohol blaastest in je auto moet hebben vanaf 1 juli in Frankrijk... Ben net op de site van de ANWB gaan kijken en heb gelezen dat ze het tot november houden op een waarschuwing en daarna 11 euro boete... Dat ga ik dus maar niet aanschaffen...

Geplaatst

Pff, hier een mama die voor het eerst even zit vandaag. Hard werken hoor, zo'n vrije dag!

Vanmorgen weer met F gezwommen en het lijkt alsof hè muntje is gevallen;dit is leuk! Ze heeft de hele tijd hardop gelachen, lekker mee getrappeld en vond het helemaal geweldig, zelfs het onder water gaan! Ik moest met haar van de kant af het water in springen. Wel ff een drempeltje hoor!

Daarna sliep ze natuurlijk in de auto en kon ik thuis ff douchen voordat ik met f naar het ziekenhuis ben gelopen. Nog steeds last van m'n pols, maar enige wa de orthopeed er aan kan doen is opereren. Moet ik even over nadenken. Is wel 2 weken in het verband en ontlasten.

Toen op de terugweg boodschappen gedaan en F thuis een fles gegeven. Wilde eigenlijk ff gaan zitten, maar ze lag zo lekker te spelen op de grond dat ik ook nog maar ff 3 wassen gedraaid heb, de kamer gestoft en de keuken gepoetst. En nu ben ik dus moe :-) fiene ook, dus die ligt even in bed te tukken -voor zolang als dat duurt...

Caro, wbt de identiteitskaarten: je bent verplicht om voor je kind een kaart of een paspoort te hebben als je naar het buitenland gaat. En ze moeten inderdaad mee met aanvragen en ophalen. Informeer wel ff hoeveel tijd de gemeente er voor nodig heeft, want er schijnt wel een run op te zijn.

Wbt bak vs stoeltje: bij mijn wagen klik je de bak en het stoeltje op dezelfde manier op het onderstel en wisselen gaat dus heel makkelijk. Maar in de praktijk heb ik nu voornamelijk de stoel op de wagen, die kan namelijk ook helemaal plat en fiene kan veel beter rond kijken (bomen!!). Omdat bij ons het stoeltje dezelfde kap heeft als de bak, en hij dus helemaal plat kan, valt fiene hier ook heel makkelijk in in slaap. Moet wel zeggen dat ik de bak meeneem als we ergens heengaan en ik verwacht dat ze moet slapen. Volgende week gaat ze een dag bij m'n moeder logeren aangezien wij een bruiloft in het oosten vh land hebben. Dan laat ik de bak thuis omdat m'n moeder een ledikantje heeft staan. Ze ligt hier immers ook al een maand in het ledikant.

Caro, je neemt altijd te veel mee op vakantie is mij ook gebleken eind mei. En als je zus een wasmachine heeft zou ik helemaal weinig meenemen. Een romper is immers zo droog. Fiene ging overigens op vakantie voor het eerst in een ledikantje en dat ging prima. Ik denk dat wij als mama's er meer moeite mee hebben dan die kleintjes...

Geplaatst

Vandaan naar cb geweest voor extra weegmoment! 6490 kg en 63,5 cm! Vorige keer 6035 kg en 62 cm! Arts was tevreden, want de groeicurve zijn gebaseerd op fleskinderen en daarom wijkt het soms een beetje af, Jarno neigt om een beetje af te zakken maar daar hoefde we ons dus geen zorgen om te maken ivm bovenstaande!! Mama weer opgelucht! De volgende keer krijgen krijgen we uitleg over bijvoeding maar ik heb op internet al een mooi opbouwschema gevonden dus dat komt wel goed!!!

18e is prima en locatie ook!!!!

Geplaatst

Vandaag op cb geweest. L is 65 cm en 6650 gram. Prima dus.

ze vonden wel dat ze heel vroeg was met omdraaien en promoten het niet dat ze op haar buik slaapt. Jammer dan, als ik dit wil voorkomen kan ik haar elke minuut omdraaien. Zodra ze namelijk op haar rug wordt weggelegd draait ze meteen op haar buik.

L ligt niet meer in de bak van de kinderwagen. Doordat ze zo draait dreigde ze hier bijna uit te vallen dus dat leek me geen goed plan. Nu ligt ze in het zitgedeelte.

vandaag ook het achterste gedeelte vd duowagen omgebouwd. Ook hier ligt ze nu in de vijfpuntsgordel in het zitgedeelte ipv bak.

Melis, hopelijk gaat het snel beter met V.

caro, geloof graag dat jullie vakantie een volksverhuizing gaat worden

bikkel, fijn dat jarno het goed doet

lianne, wat zei de fysio

moontje, hier hetzelfde dilemma. Wij hebben nu besloten de iCandy voor L mee te nemen en een buggy voor W.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden