Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

JA Fren het zit zelfs tegen regen aan... net een beetje spatjes al. Vanmiddag is de afsluiting van het schooljaar in de speeltuin met alle kinderen uit de klas en moeders, wil er heen gaan met de babies maar dan moet het wel droog blijven! Heb voor de zekerheid geregeld dat de oudste mee gaat met moeder van vriendinnetje, dan kan ik kijken hoe het uitkomt met fles etc.

Ze liggen er trouwens weer in na de ochtendfles van 8 uur maar zijn weer wakker aan het worden na een uur slapen. Maar dat is niet de bedoeling! Dus laat ze maar even in de hoop dat ze weer in slaap vallen. Kaat was gister ook heel veel wakker, benieuwd of dat doorzet... Wat dat betreft ging onze drieling niet gelijk op Fren, die van mij slapen veel meer!

Geplaatst

Mira, vervelend dat je op deze manier je baan kwijt bent! Maar kan me wel voorstellen dat je het lekker vindt om even niet meer te hoeven werken! Maar pak wat je pakken kan!

Zo de fysio weer gehad! Volgende week komt ze weer om de resultaten van de meting officieel te bespreken. Maar het is wel duidelijk al. Lara is flink vooruit gegaan, zit onder een bepaalde afmeting wat normaal is. Daar hoef ik dus niets meer mee te doen. Sven is verergerd. Dat had ik zelf al wel in de gaten. Hij had zijn hele achterhoofdje plat, en was dat is moeilijk te corrigeren. Hij was ook moeilijk te stimuleren om te draaien met zijn hoofdje. Nu heeft hij de voorkeur weg, en in ontwikkeling ligt hij verder boven het gemiddelde. Vanmiddag even bellen met de instelling voor het aanmeten van een helmpje, hoop dat ik snel terecht kan daar!

Als ze de helmpjes willen afschaffen moeten ze inderdaad een goede voorlichting geven en vertellen hoe je zelf actief hiermee kunt oefenen om het tegen te gaan! Mochten wij (ooit) nog een keer zwanger worden, zal ik denk ik meer met een zijligger gaan werken vanaf het begin.

Geplaatst

Tja, ik weet niet wat er in die Nutrilon zit wat maakt dat ze zo snel groeien :) .

Deze week ga ik maar eens beginnen met groente en fruit. Ik ga ook zelf hapjes maken. Ik heb zo'n stomer/blender van Avent, gekregen toen ik mij voor twee jaar abonneerde op "Jij en je kinderen".

Gisteren de 3e prikjes, dus dat is even weer een lastig. Wel heb ik nu kinderparacetamol gekocht bij de apotheek. Dat helpt gelukkig wat.

Mira, wat stom zeg, de eigenlijke reden voor ontslag. Pak je werkgever aan, zou ik zo zeggen.

Geplaatst

Zojuist even de berichtjes zitten terug lezen.

Mira, wat vervelend je baan kwijt, ik neem aan dat je vrijgesteld ben van werkzaamheden.

Geniet er maar even van, het is zo gezellig thuis te zijn met je wondertjes.

Melis, veel plezier bij de Primarkt, ben wel benieuwd hoe je het vond.

Mijn zusje is laatst ook geweest in Rotterdam, ze vond het reuze druk.

Ga weer verder met ramen zemen. knapt reuze op.

Geplaatst

Hier het idee dat Jarno toch reageert op mijn voeding! Zijn buikje voelt soepel maar is erg vlekkerig! Heb afgelopen weekend veel nootjes gehad, cashewnoten en borrelnootjes! Verder bedenk ik me dat de m&m's ook geregeld gegeten worden en dat is weer chocola met noot! Dus vanaf vandaag geen nootjes en chocolade meer....mmm en wat je niet mag wil je altijd hebben hé!

Mira, balen van je baan! Lekker werk van maken en voor nu genieten van je tijd met de kids!

18e staat vast, al een idee welke locatie het gaat worden? Geldermalsen?

Er wordt hier iemand wakker met honger! Doei!

Geplaatst

Mira, balen zeg dat je werkgever zo reageerd maar wel lekker dat je weer goede nachtrust heb wat betreft gastouder opvang.

Wat groeien alle baby's goed en leuk die ontwikkelingen

Vanmorgen heeft Rolf zn 2e prikjes gehad en weegt hij 6630 en is 61 cm lang :-) groeit goed

Ze vinden hem eigen te jong voor 4 flessen per dag en een echte nacht doorslapen, hij krijgt om 21.00 uur de fles en dan s ochtends om 9.00 uur weer maar hij doet het goed en hebben lang lopen rommelen om de juiste voeding te vindenj dat ze het goed vinden.

Voor Rolf ook fysio voor zn afgeplatte hoofd gaan doen.

Bij de ha niet veel wijzer, heb wel een vervette lever maar volgens hem komen mijn klachten daar niet van, ik moet vergeten dat ik dat heb, moet nu minimaal 3 weken maag tablet slikken om mn maag tot rust te krijgen hopelijk helpt dat en anders weer terug komen, hij heeft geen idee waarom ik steeds zo ziek en misselijk met overgeven word.

Geplaatst

Mira, jeetje wat een vervelende situatie, wel goed dat je gelijk aan de gang gaat met een zaak tegen hem. Nu heerlijk uitrusten en geen slapeloze nachten meer over weer beginnen met werken.

Medusa, wel appart dat je nu ineens moet vergeten dat je een vervette lever hebt, vroeg of laat zal die toch misschien ook voor problemen gaan zorgen?

Fren je had helemaal gelijk. Ozo grappig om haar dan ineens op haar buik te zien terwijl je dat niet verwacht. Vind het nu wel een beetje eng in bed, maarja als ze gefrustreerd gaat huilen weet ik hoe laat het is en zal ik wel even bij haar gaan kijken.

Vlinder, ik ga hard hopen dat het droog blijft ziet er niet zo gunstig uit hier, maar misschien heb je 12 km verderop net massel. O ja als je tijd over hebt, hier heb ik ook nog wat ramen, ik vind dat een rot klus, al vind ik het wel weer altijd fijn als je ziet hoe schoon ze zijn.

Laatst hadden we het over haaruitval, maar nu heb ik een dochter die volgens mij kaal gaat worden. Ze is geboren met een dikke bos zwart haar, het werd al lichter en een stuk dunnen. Maar als ik nu door haar haartjes bovenop haar hoofd strijk, trek ik zo allemaal haartjes mee. Achterop haar hoofd en aan de zijkant gebeurd dat niet en daar is het ook nog veel donkerder. Hopenlijk krijgt ze niet zo'n kapsel als opa, want dan scheer ik haar wel kaal!!!

Geplaatst

Bikkel, noten zou best kunnen hoor, hier heeft maud daar ook last van. Ze zeggen wel dat bv de beste voeding is, maar ze krijgen ook al een hoop stoffen binnen die ze nog niet zo goed kunnen verdragen, wij zijn ook lang aan het tobben geweest voor we wisten wat bij maud het probleem was.

Heel veel last van maagzuur, slecht vacuum kunnen houden en slijm en bloed bij de ontlasting. Noten en melk zijn bij haar de boosdoener. De laatste dagen spuugt ze weer veel en dat heeft denk ik te maken met dat ik weer chocolade heb gegeten. Dus dat schrappen we maar even.

Geplaatst

Jarno heeft alleen rode vlekken op zijn buik, ook droog maar met die nieuwe crème is dat een stuk minder maar de vlekken blijven! Zodra zijn romper omhoog gaat dan krapt hij dus het jeukt wel!

Geplaatst

YESSSSSSS!! Vince kan zonder Puckababy slapen, woehoe!! Zo blij mee, was bang dat hij nooit zonder zou kunnen.. Heeft wel ff geduurd om in slaap te komen, maar de overdagslaapjes zijn armvrij :-D

Geplaatst

Goed zo Melis! Of nee, goed zo Vince!

Medusa geen galstenen dus? Vervette lever zegt me niks maar lijkt me dat je daar toch ook klachten van krijgt?

Meezie die haaruitval had de oudste ook, zo zonde! Werd geboren met een flinke bos haar en een kuifje, mensen vroegen zelfs of ik er iets in smeerde... Maar na een paar maanden ging het in plukken uitvallen, geen gezicht! En daarna groeide het weer normaal, dus niks aan de hand. Kaat begint eindelijk aardig wat haar te krijgen maar bij Bram is het nog steeds een vlasje...

Net weer naar de osteopaat geweest, ging goed, morgen eens testen of hij weer verder is gekomen, wilde hem nu niet meer plagen. Over 2 weken nog eens terug en dat is hopelijk de laatste keer. Hij ging overleggen met de fysio. Zij zou nog een keer de afplatting meten om te kijken of het nu beter is.

Geplaatst

Gewoon beide armen uit de Puckababy gelegd en weltrusten gewenst. Zonder dollen, hij kwam moeizamer in slaap, maar uiteindelijk sliep hij wel. Ik hoor aan z'n huiltje of hij nog moe is of genoeg geslapen heeft, afhankelijk daarvan laat ik hem liggen of haal ik hem eruit. Het is wel wat vaker op en neer naar boven, maar hij moet gewoon wennen!

Geplaatst

Zo Melis, dat is een hele opluchting! Hier ook nog een dame verslaafd aan de puckababy, maar zij ligt er sowieso alleen 's nachts is, overdag slapen ze ook niet in bed, ze zijn hier van 11:00 tot 21.00 ongveer wakker met drie of 4 hazeslaapjes... ik heb wel; geprobeerd ze in bed te leggen, maar dan slapen ze ook maar 30 minuutjes ofzo, dus dan blijf ik lopen. Medusa, ik heb net je verhaal in gedeeltes gelezen, vervelend dat je zo met je gezondheid aan het sukkelen bent. Je kan je energie nu wel beter gebruiken!!

Vandaag zijn hier de ledikantjes afgeleverd......zijn we vergeten om er matrassen bij te kopen.......Stond dus wel heeel raar te kijken toen de jongen die de bedjes in elkaar zette zei: zo en dat zijn ze dan....hij zal ook wel gedacht hebben!.tja dat was nog een verlaat stukje zwangerschapsdementie. Gelukkig heb ik wel de slaapzakjes en hoeslakens gewassen en gestreken klaarligen....hahahaha.

Kreeg vanavond van een vriendin een berichtje dat ze vandaag bevallen is, weer een erg emo-moment. Zij hebben ook bijna 5 jaar op hun kindje moeten wachten na allerlei behandelingen dus als er dan uiteindelijk een gezond kindje geboren wordt is dat toch weer heel speciaal.

Weltrusten!

Geplaatst

Haha wat grappig dat jullie de matrasjes vergeten zijn! Las toevallig net dat Prenatal nu 20 % korting heeft op matrassen! Ik heb ze nog van 8 jaar geleden (waren toen nieuw) dus die wil ik laten stomen, zit ik steeds uit te stellen...

Zo ben vandaag verbrand in mijn gezicht! Heel raar, paar uur in de speeltuin geweest en eerst helemaal geen mooi weer, later wel zon maar ook niet uitbundig... Heb nu een knalrooie neus en voorhoofd! Ga dus maar weer dagcreme met factor 15 gebruiken...

Welterusten!

Geplaatst

Melsi, joepie Vince uit de puckababy :-)

Hahahaha Mira dan sta je inderdaad ff raar te kijken geen matrasjes, ach is zo bij gekocht dat scheelt

Caro, goed gedaan verbranden met dit weer, zal wat zijn als het echt zonnig is

Ja, ik baal er ook allemaal goed van, van dat gekwakkel, Caro, op internet staat ook dat latere klachten misselijken overgeven ismaar volgens mijn ha niet, het zal wel, ik hoop dat die pillen werken, heb ondertussen ook behoorlijk last van mn bovenbuik rechts net onder mn ribben en in mn zij :-S

Geplaatst

Licht huidje he... ALs het echt mooi weer is verbrand ik juist niet want dan smeer ik me goed in! Juist deze dagen zijn zo verraderlijk... Hebvanmorgen mijn dochter, net zo licht als ik, al ingesmeerd met factor 50... Zijn we niet kinderachtig in hier...

Maar is de uitslag van de buikecho er dan al? Daar kunnen ze toch op zien of er galstenen zitten of niet?

Geplaatst

ja de uitslag is geen galstenen maar een vervette lever, dat was op de echo te zien, een vervette lever schijn je pas op een echo te kunnen zien als hij minimaal 30% vervet is, en van een vervette lever kan je bijvoobeeld diabetes krijgen of een vorm van hepatitus, maar mn ha zegt dat mn klachten niet van die lever komen maar waar dan wel van weet hij ook niet.

Hij raadde mij wel aan om wat af te vallen, maar daar ben ik uiteraard al mee bezig, vertelde dat ik weight watchers doe en dat is wel 1 van de meest verantwoorde en effectieve methode zei hij.

Ja klopt wel wat je zegt, ik hbe ook lichte huid en met dit weer smeer je niet en juist met echte zon wel.

Geplaatst

Ik ga vandaag opzoek naar onderbroekjes voor rolf en dan geen rompertjes meer, hij zweet best wel snel en heeft het erg snel warm, nu heeft hij 2 lagen aan een rompertje en een shirtje das te warm voor hem.

Geplaatst

Medusa, kan er nog meer gedaan worden aan een vervette lever dan alleen afvallen? In ieder geval succes met afvallen.

Vandaag kan ik niet de deur uit. Ik wacht nog op een pakket kattenvoer dat wordt thuisbezorgd door post nl. Aan de andere kant is het drukkend warm hier en dat is in de kinderwagen toch niet fijn voor Lisanne en Jasper.

Geplaatst

Nee alleen afvallen verder kan er niets gedaan worden aan een vervette lever

Net ff uurtje lopend weg geweest en nu een badje buiten gezet voor Ilona

Ik heb geen onderbroeken kunnen vinden van maatje 68 maar ik was eerder al opzoek naar lekkere korte broekjes voor Rolf en kon ook geen geschikte vinden, heb nu bij de zeeman boxershortjes maat 92 gekocht en die zitten precies goed als korte broek :-)

Dat is handig kattevoer via de post

Geplaatst

Vind het ook lastig met dit weer: of alleen een romper, of broekje t-shirtje maar nu hebben ze nog romper en t-shirtje aan, liggen wel met blote beentjes in bed. Net naar de c 1000 gelopen, neem altijd omslagdoeken mee want daar is het koud! En daarna weer zo'n klap in je gezicht van de warmte, pfff... Maar toch liever dit dan kouder en regen hoor!

Ja, jammer dat ze nog net iets te klein zijn om in een badje te kunnen zitten. Misschien aan het eind van de zomer nog? Hoewel de oudste pas stevig los zat met 11 maanden maar die was wel erg laat hoor.

Eigenlijk gewoon pech van die vervette lever dus want ik ben veel dikker dan jij en heb dat niet? Klinkt als een klacht voor superdikke mensen maar dat ben jij helemaal niet! Nou ja, wat afvallen is nooit slecht natuurlijk, probeer ook weer op te letten al kan ik echt lijnen nog niet opbrengen...

Geplaatst

Op internet staat het ook als oorzaak overgewicht ( obesitas ) ik ben wel te zwaar maar heb zeker geen obesitas ik heb ( gewoon ) maat L kleding maat, heb gewoon VETTE pech

Ja zit ook van moet hij nou aan, heb al wel websites gezien met baby onderbroeken maar dat gaat van 62/68 en 74/80 tja welke maat moet ik dan kiezen hij is 61 cm en heeft maatje 68 aan

Ik ben weight watchers aan het doen en dat is goed te doen en ben in ruim een maand 5 kilo kwijt nog 2 kilo dan zijn mn zwangerschaps kilo's eraf en dan wil ik er nog wel 15 af hebben

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden