Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

yep, ik geef verse peer maar die kook ik niet hoor.

Gewoon schillen, pureren (of prakken als ik onderweg ben) en dan eten maar.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vince is enorm verkouden, hij roggelt er zelfs van tijdens het drinken en met ademen :-(

Hebben jullie, behalve het peertje/gesneden ui/vicks in een bakje kokend water naast z'n bed nog andere bestrijdingsmiddelen?

Geplaatst

- baby otrivin mag je zo vaak gebruiken als je wilt, die kleine (25/1/2012) van mijn vriendin gebruikt dit ook navraag gedaan bij Huisarts.

- hoofdeinde omhoog zetten helpt, door een handdoek onder de matras te leggen.

- Wat ook kan is onder de douche met extra veel stoom, beetje vicks in de ruimte, moet verlichting geven.

Succes ermee, hopelijk gaat het snel beter.

Geplaatst

Luuf, in tegenstelling wat hier wel eens beweerd is mag je dat vanaf de geboorte gebruiken, moet je wel ff juiste potje hebben, bisolvon heeft hoestdrank druppels die ook vanaf geboorte mag gebruiken, en daro heeft een pipet achtig iets dat je in de neus leeg knijpt wat sterker helpt dan neus druppels ( nog bedankt ink ;-) ) heb het zelf bij Rolf gebruikt en gaat stuk beter met hem succes met Vince

Geplaatst

Bikkel ze zeggen tegenwoordig dat je tot hun derde jaar opvolg/poedermelk moet geven he, dus met een jaar bv ben je er niet! Ik heb dat overigens met de oudste niet gedaan hoor, die vond het vies en ikzelf eerlijk gezegd ook...

Hier 4 flessen 180+6 maar voor Bram is dat tegenwoordig te weinig merk ik, dus de eerste en laatste fles maken we voor hem nu 210+7.

Geplaatst

die opvolg melk is vrije keus niet zoals de poedermelk het 1e jaar dat "moet " je doen als je geen bv geeft maar de peutermelk is een advies.

Ik heb Ilona tot dr 3e jaar s'ochtends en s'avonds peuterpap gegeven waar je alleen water bij hoeft te doen, daar zitten dan die xtra stoffen wat in peutermelk zit ook en tussen de middag kreeg ze yogho.

Geplaatst

Medusa, bedankt voor je tips! Hoe gaat het met je? Heb je veel last nog?

Heb hem net 2 pufjes zoutoplossing gegeven, hij leek wel minder te roggelen tijdens het drinken.

Wij geven Vince sowieso het 1e jaar Neocat ivm de koemelkallergie. Indien hij na z'n 1e verjaardag nog last van z'n allergie heeft, kunnen we over op speciale opvolgmelk zonder koemelkeiwit.

Heb vandaag een lijst gevonden van Albert Heijn moet melkvrije producten, superhandig met boodschappen doen!

Geplaatst

Bij ons wordt aangegeven dat je bij 1 jaar mag stoppen. Onze arts vind opvolgers na 1 jaar onzin.... Ik ga daar maar op af. Dus zowel F en M krijgen na een jaar geen opvolgers meer.

Geplaatst

Meduus, heb ik jou alleen maar op hyves? Ik ga je zoeken of jij mij:). Het ging om de bumbo, maar ik heb dezelfde alleen ander merk en goedkoper. De karibu, maar begreep van de winkel dat hij straks weer 55 kost, dus hij is normaal nog duurder dan de bumbo :$. Hier geef ik jenna potjes van 6 maanden. Fruit uit potje vind ze niets aan, vers fruit wel weer, meloen, en banaan en mango. En opvolg melk 2. Tandjes willen niet doorkomen nog helaas.

Ja, helaas melis krijg ik idd die opmerkingen, word er niet vrolijker van :(. Aan verkoudheid kan je helaas niet zoveel aan doen, luuf mag pas na een jaar tegenwoordig geloof ik, jenna was zo verkouden, mocht niets. Maar idd de sterke vicks in kokend water naast zijn bedje, matras iets omhoog bij het hoofd, neus spray.verder weinig helaas, wel goed op letten dat hij het niet te benauwd krijgt, ik kreeg voor jenna zelfs ventolin. Oh, manlief heeft het eten klaar, eet smakelijk meiden

Geplaatst

Vandaag heb ik zelf een banaan gepureerd en aan ze gegeven. Dat vonden ze beter te eten dan het potje banaan van de Olvarit.

Verder zit ik nog op 5 voedingen van 180 + 6 schepjes. Ik wil eigenlijk naar 4 voedingen, maar dan zal ik 210 + 7 schepjes moeten doen. Alleen Jasper drinkt nu al niet iedere keer zijn flesje leeg. Ik denk dat Lisanne dat wel aan zou kunnen. Ik beschouw het fruithapje nu nog maar als extra en niet als vervanging van een flesvoeding.

En bij elk komt al echt een tandje door. Gisteravond wilde ze hun laatste flesje niet hebben (zo rond een uur of 20.00 uur). Het was krijsen toen de speen in de mond kwam. We hebben ze maar in bed gelegd, want er was niets meer met ze te beginnen. Uiteindelijk zijn ze in slaap gevallen en hebben ze tot 07.00 uur doorgeslapen. Vanochtend werd er juist erg goed gedronken.

Geplaatst

Nogmaals Luuf mag vanaf de geboorte je moet alleen juiste potje hebben!!! ;-)

Aankomende vrijdag heb ik de "behandeling"van mn baarmoederhals mits ik niet ongi ben, had het afgelopen vrijdag moeten worden voor de 2e keer na de zwangerschap

morgen naar de revalidatie arts voor de fibromyalgie.

Morgen komt M weer thuis na 6 dagen rock werchter, zal lekker brak zijn

Eetse Melsi, wij eten hier dora en diego pasta hahaha

thanx Benbri, zal je wel opzoeken op FB ( ik doe net als hyves er niets mee hoor )

Geplaatst
Medusa, bedankt voor je tips! Hoe gaat het met je? Heb je veel last nog?

Heb hem net 2 pufjes zoutoplossing gegeven, hij leek wel minder te roggelen tijdens het drinken.

Wij geven Vince sowieso het 1e jaar Neocat ivm de koemelkallergie. Indien hij na z'n 1e verjaardag nog last van z'n allergie heeft, kunnen we over op speciale opvolgmelk zonder koemelkeiwit.

Heb vandaag een lijst gevonden van Albert Heijn moet melkvrije producten, superhandig met boodschappen doen!

Ff inbreken, Levi had ook koemelk allergie. En de eigen producten van AH hebben een handig tekentje van melkglas erop staan of dit erin zit ja of nee!

http://www.lactolerant.nl/wp-content/uploads/2009/07/000548436_001_allergie_iconen.gif

Geplaatst

Melis, ik heb je pb gelezen en ben gelijk gaan zoeken. Heb de link gevonden en opgeslagen onder favorieten.

Helaas hebben wij geen ah in de buurt, maar het is misschien wel de moeite waard om eens een keer apart te rijden. Zeker wat broodbeleg, versnaperingen en dat soort dingen betreft.

Ze krijgt nu nog steeds boter op haar boterham. Maar ze heeft er geen problemen mee. Ze stopt de stukjes keurig netjes in haar mond en smult er lekker van.

Kimmie, bedankt...dat is inderdaad in 1 oogopslag te herkennen. Dat is wel erg fijn winkelen. Zit nu iedere keer de etiketten te bekijken.

Hmmm, misschien toch eens uit mijn werk er apart naartoe rijden...en dan afdeling ''broodbeleg'' ...

Geplaatst

Meduus gevonden hihi. Overigens hebben ze luuf veranderd Meduus mocht vroeger vanaf de geboorte, . Maar dat is ook niet zo, weet alleen niet of ze het vanaf 3 maanden wel mogen, ze hebben het allemaal aangepast en anders idd het met lichtblauwe deksel :) maar vince is over de 3 maanden :) even met nagekeken, maar luuf is nu vanaf 6 maanden, vanwege de gevoeligheid, maar 8 jaar geleden mocht je het vanaf de geboorte gebruiken.....alles blijft veranderen, gek word je ervan haha

Geplaatst

Goeiemorgen, ik de eerste?

Ik heb de vraag ook op het opvoedforum gesteld maar daar is het (nog) nog niet erg druk dus hier nog maar een keer aan de tweelingmama's: geven jullie hapjes van hetzelfde lepeltje? Ik hield het eerst gescheiden maar als ze tegelijk een fruithapje krijgen is het wel zo handig om gewoon 1 lepeltje te gebruiken. Ben benieuwd hoe jullie dat doen?

Geplaatst

Caro, ik gebruik twee lepeltjes. Lisanne en Jasper delen hun hapje nog. Ik ben net begonnen.

Ik vraag me wel af of ik nu al iets moet veranderen aan de hoeveelheid flesvoeding. Jasper heeft gisteravond weer zijn 5e fles (die voor het slapengaan) geweigerd en vervolgens slaapt hij goed door. Toch denk ik dat hij dan net te weinig binnenkrijgt. Hij drinkt de overige flessen niet helemaal leeg. Elke fles is 200cc (180 + 6) Dus de 800 cc haalt hij niet en is nu 6,7 kilo. Wel is het hapje beter gegaan dan bij Lisanne. Hij pakt het banaan eten tot nu toe beter op dan Lisanne.

Kun je een flesvoeding laten vervallen als er een volledig fruithapje (bijvoorbeeld een hele banaan) wordt gegeten? Of moeten ze daarbij ook nog een volledige warme maaltijd (groenten, aardappeltjes, vlees) opeten?

Geplaatst

Chris, volgens mij kan je op deze leeftijd prima over naar 4 flessen van 210+7. Wij geven dit ook en hij drinkt ze nagenoeg allemaal leeg. In de avondfles doen we er 3 eetlepels rijstebloem bij.

Geplaatst

Je kunt (volgens ons cb) de fruit- en groentehapjes tot 6 maanden niet zien als vervanging van de fles maar als extra. De melk is het belangrijkst, daar groeien ze op. Maar in jouw geval kun je een fles laten vervallen denk ik omdat je er nog 5 hebt.

Ik had met Bram hetzelfde: wij komen maar aan 4 flessen omdat ze gewoon veel slapen tussendoor maar had het idee dat hij soms nog honger heeft. Daarom doen we nu de eerste en de laatste fles 210+7 en in de laatste 1 schep rijstebloem. Dat zou je misschien kunnen proberen? Ik vind 4 flessen van 210+7 nog erg veel, maar misschien ga ik dat over een tijdje wel doen, eerst doen we dit. De fles van vanmorgen was net niet leeg...

Geplaatst

Benbri ook ik heb gekeken en luuf is voor de allerkleinste tot 3 jaar en dan vanaf 3 jaar.

Het oranje potje moet je hebben, het staat zelfs op de website van luuf.

Wij geven nog geen hapjes dus zou het niet weten, wij komen gewoon door Rolf zn ritme uit op 4 voedingen per 24 uur, volgens cb eigenlijk te weing, maar ze mogen max 30 en het moeten er ook ongeveer 30 schepjes per 24 uur zijn.

Rolf krijgt 28 schepjes dus vond ze het goed.

180cc met 7 schepjes.

Vanmorgen is de fysio voor Rolf geweest en al veel tips gekregen, het valt erg mee met zijn hoofd maar moeten er wel mee aan de slag.

en de bumbo sit mag absoluut nog niet is heel erg slecht voor ze zei ze, duurt nog wel een paar maanden voor hij er in mag, de gewone kinderstoel mag nog eerder dan de bumbo.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden