Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Chrish, wat klinkt dat akelig....ik zou naar de eerste hulp gaan als het weer gebeurd, daar kunnen ze hem meteen aan de saturatiemeter leggen ( hebben we met Hidde ook gehad in het begin, te weinig zuurstof in het bloed met inderdaad grauw gezicht en blauwige lippen ) en dit monitoren, ook tijdens en na een voeding.

Caro, ik zit hier soms ook met halve flessen die ik dan maar weggooi, zo zonde!! Ik had er nog niet aan gedacht de fles in warm water te leggen om goed te houden......goeie tip!!

Wat leuk dat jullie allemaal aan het zwemmen zijn met de kids, dat is met een tweeling niet mogelijk alleen. Het babyzwemmen is hier alleen door de week en dan werkt mijn man. Nou ja, dan maar een keer extra in bad :icon_smile:.

Ik heb van dat merk Roche-Posay ook de zonnebrand ivm de gevoelige huid van Hidde, echt perfect spul!! Ik krijg voor hem ook vaseline-cetomacrogol creme (op recept van de kinderarts) voor de extreem droge plekken op zijn huid. Supervet spul, maar werkt als een tierelier!

Meezie, wij hebben geen huisdieren maar de bovenburen hebben een hond. Als hij hier is met de hond wordt deze met hele grote ogen bekeken door mijn duo......maar ik denk dat het anders is als ze iedere dag dieren om zich heen hebben!

We zitten hier alweer een paar nachten op een voeding rond 5 uur voor allebei.......onhandig!!! Ik dacht echt dat we aan het heerlijke doorslapen begonnen waren.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Chris hoe gaat het? Moet wel aan je denken bah dit wil je niet, het moet gewoon goed gaan met je schatjes!

Gisteravond Bram nog wakker gemaakt om half 11 voor een fles en daarna is hij meteen weer gaan slapen. Hij meldde zich weer als eerste vanmorgen om kwart over 7! Al wekenlang is Kaat de eerste (werd nu om half 9 pas wakker toen ik Bram weer in bed legde) en dan geef je weer eens een late fles en wordt ie eerder wakker... Is nu al een paar keer gebeurd, alsof laat op de avond drinken eerder honger veroorzaakt in de ochtend.

Ik zou ook wel willen zwemmen maar zit met hetzelfde probleem. Toen ik zwanger was zeiden de zwemjuffen (die ik nog ken van de oudste) dat ik wel alleen kon komen en zij dan wel 1 baby zouden nemen maar dat is natuurlijk niet handig, ze moeten dingen pakken en uitleggen etc... Was meer omdat ze zo enthousiast waren dat ik zwanger was. Ik wil over een paar maanden een vriendin vragen om mee te gaan. Vind het handiger als ze nog iets steviger zijn met de hoofdjes, Kaat houdt haar hoofd nu wel aardig stil maar Bram kan nog steeds heen en weer wiebelen met zijn hoofd.

Hoe is dat bij jullie kindjes trouwens, alle hoofdjes al stevig zonder ondersteuning? Denk namelijk dat Bram een beetje achterloopt wat ook te maken heeft met waarom we osteopatie doen.

Gaan ze met 6 maanden al aan de diksap en koekjes? kan ik me niet meer herinneren. Dat van die koekjes is wel handig als je ergens bent, nu denk ik wel eens: had ik maar een zoethoudertje, want de speen vinden ze allebei meestal niks. Bram speelt er alleen maar mee en spuugt 'm uit en Kaat wil 'm nog wel eens aanpakken als ze heel hard huilt maar ook maar heel kort en floep daar gaat ie weer. Een Nijntje koekje leidt dan lekker af...

Geplaatst

Had je graag willen helpen met zwemmen, maar je woont iets te ver weg ;-)

Vince is onwijs sterk, ik kan hem met 1 arm dragen zonder z'n hoofd te ondersteunen. Als hij ligt, kan hij zichzelf half tot zitstamd omhoog gooien en met behulp van 2 vingers tilt hij zichzelf op tot hij staat..

Geplaatst

Hahahahah, we gaan 't meemaken!

Prins Vince vond het zwemmen fantastisch! Hij was onwijs aan het watertrappelen en vond het heerlijk in het water, zelfs onder water vond hij leuk!

Hij ligt nu knockout in bed na een fles.

Straks om 13.30 uur naar cb voor doorverwijzing voor een helm. Wat een mutsen op het cb, had net alweer mot aan de telefoon.

Geplaatst

Tot nu toe geen herhaling van gisteren gezien bij Jasper. Mijn man is thuisgebleven om te helpen vandaag, want ik vind het nogal eng. We moesten het filmen als we het nog een keer zagen bij Jasper, dus onze smartphones liggen bij de hand. Hij is vandaag minder huilerig. Dus ik hoop dat het enkel de vermoeidheid is geweest. Twee keer een etentje in het weekend was duidelijk nog teveel voor ze en dan met name voor Jasper. Lisanne slaapt gelukkig wel in de reiswieg, maar Jasper is zo sociaal. Die wil alles meemaken. Hij heeft met name afgelopen zaterdag enorm gelachen naar iedereen die naar hem keek.

Ik ben normaal niet zo van het foto's plaatsen van mijn kinderen op internet, maar omdat het voor mij nog niet goed voelt om de 18e een lange autorit met ze te gaan maken, plaats ik nu wel een foto. Deze foto is van rond de pinksteren, toen het zo lekker warm was. Jasper heeft een shirtje aan met de tekst "Here comes trouble" en Lisanne draag een shirtje van Hello Kitty. Mijn zusje koopt regelmatig iets leuks voor ze bij de H&M.

[ATTACH=CONFIG]4328[/ATTACH]

Geplaatst

Lieve foto Chris, enne dat broekje heeft onze Juul ook.:laughing4: Zo stoer met dat knoopje aan de achterkant!! Fijn dat Jasper weer vanzelf op lijkt te knappen. Onze kindjes vinden de maxi cosy helemaal niets, dus wij lsaten de lange ritten ook nog achterwege waar mogelijk.

Caro, onze dame gaat ook sneller dan mijnheer, bijvoorbeeld met omrollen en knuistjes in de mond. Hij houdt al wel zijn hoofdje goed stil. Ik maak me er verder geen zorgen om, ben wel wat gewend met Hidde en die loopt nu ook vrolijk door de kamer te banjeren.

Geplaatst

Caro, fiene is ook sterk. Draag haar ook al op 1 arm. Heeft ze al heel lang. Overigens zou je best kunnen zwemmen nu hoor, is misschien voor Bram z'n nekje ook goed. Snap dat t een logistieke puzzel Us overigens.

Geplaatst

Ik weet dat het wel kan Fren maar omdat ik een vriendin wil meevragen wil ik ook dat ze wat ouder zijn, is het voor haar ook makkelijker...

Chris wat een leukerds! Ook Hollands welvaren, net als bij ons... Gelukkig heeft Jasper het niet meer gehad, hopen dat het zo blijft!

Geplaatst

Fijn dat Jasper het niet meer gehad heeft, wat een schatjes Chrish :-)

Rolf is ook aardig sterk in zn nek, wiebelt nog wel iets.

Geplaatst

We zijn vanmiddag nog naar de eigen huisarts geweest, maar zij kon ook niets vinden. We hebben een verwijzing voor de kinderarts. Binnenkort hoor ik wanneer ik daar mag komen.

En inderdaad, Hollands welvaren. Dat hoor ik vaak.

Mira, mijn banner was ook verdwenen. Daarom heb ik een nieuwe aangemaakt bij Lilypie. Volgens mij zijn er meer banners verdwenen.

Geplaatst

Chris, fijn dat de huisarts ook niks kon vinden en dat Jasper er geen last meer van heeft gehad!

Medusa, heb je al naar de lokatie gebeld?

Net thuis van eten bij m'n moeder, was gezellig. We hebben roti gegeten dus ben zo ongeveer naar huis gerold. Wat kan een mens volzitten zeg!

Vanmiddag nog naar cb geweest voor de afplatting, arts vond het een grensgeval en zei dat het misschien nog wel kan bijtrekken. A.s. donderdag de beoordeling van de kinderarts afwachten, ben benieuwd.

Ga nu ff lekker bankhangen met manlief, fijne avond meiden!

Geplaatst

Toppie!!

Idd wel fijn, wellicht hersteld het nog vanzelf. Het lijkt overigens wel al minder te worden. De arts van cb zeidat kinderartsen nu wat laagdrempeliger zijn met het aanmeten van een helmpje omdat deze volgend jaar niet meer vergoed wordt. Heb natuurlijk liever dat het niet nodig is, maar wel fijn dat de mogelijkheid er is.

Duik m'n bed in, ga lekker tv in bed kijken. Weltrusten dames!!

Geplaatst

Goedemiddag! Wat een rust hier......

Chris, wat een mooi stel heb je! Hoe is het met Jasper? Hopelijk heeft hij het nog steeds niet weer gehad??

Melis, heb je ook oefeningen meegekregen voor het stimuleren voor draaien met hoofdje ed voor Vince? Wij hebben een tijd lang fysio gehad voor ze, om op die manier te stimuleren dat ze ook naar de goede kant gaan kijken om afplatting te verminderen. Wat super dat hij het zwemmen leuk vond! Wanneer ga je weer? :-)

Wij zijn vandaag voor S.ven bij Proreva geweest. Hij krijgt wel een helmpje. Vandaag al een gips afdruk laten maken en over 2 weken is het helmpje klaar. Vanaf dan moet hij hem 23 uur per dag ophebben voor het beste resultaat en dan waarschijnlijk wel tot hij 1 jaar wordt. Vanaf dan groeit de schedel niet heel hard meer. Hij vond alles leuk, behalve het gedoe aan zijn hoofdje en vooral met gips op zijn hoofdje.

Wel zij de arts dat hij een sterke jongen is! En dat is hij ook echt in vergelijking met L.ara.

Geplaatst

Goedemiddag, ik heb gereserveerd voor 8 volwassene met allemaal baby's :-) heb door gegeven dat een paar misschien ook ouder kind meenemen, wil degene die dat doen dat aan mij doorgeven en of kinderstoel nodig is.

Klopt verder het aantal?? ik heb de reservering staan op Renata

Geplaatst

Lianne, fysio heeft hier weinig tot niets geholpen, alle tips en trucs hadden we zelf al geprobeerd. Hij kijkt nu wel meer naar rechts (waar hij voorheen de voorkeur voor had) maar hij lijkt hieraan te moeten wennen. Fijn dat de helm zo snel klaar is, ik ben heel benieuwd hoe S erop reageert als hij hem 23 uur per dag op moet.

Wij gaan morgen naar de kinderarts toe voor de helm, volgende week hebben we een afspraak bij Livit staan. De cb arts vond z'n afplatting een grensgeval dus ik ben benieuwd wat de kiderarts zegt.

Ik zou graag vaker gaan zwemmen, maar babyzwemles is altijd op dinsdag en donderdag en dan werk ik altijd. Manlief gaat wel vaker met Vince naar babyzwemmen, ik zal dan meegaan op een andere dag.

Geplaatst

Hier net weer de fysio weg, ze heeft zn afplatting berekend en is echt minimaal, moeten meer met zn houding aan de gang.

Lianne, ben ook benieuwd wat hij van zn helmpje gaat vinden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden