Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh Meezie, da's schrikken!!

Crish, wat een manager heb jij zeg! Hoe haalt dat mens het in haar hoofd zeg.... Als of jij voor je lol met ICSC bezig was en nu zomaar even hopla J.asper gaat laten opereren. Of jij over dat soort zaken niet eerst nadenkt ofzo. Grrr.....

Zeeman, leuke winkel maar drama met kinderwagen inderdaad.....

Vanochtend op controle geweest voor de helm van Yente. En we mogen al gaan afbouwen. Lekker zeg! Hoeft nu alleen nog maar tijdens het slapen op.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goed zo Yente!

Kaat en Bram hebben allebei wel een beetje een afplatting nog, rechtsachter en een beetje een bult linksachter... Kaat wat meer dan Bram.

Zei laatst: hadden we bij Kaat niet toch een helmpje moeten doen? Zegt P: Ach, d'r wordt vast wel iemand verliefd op haar later! Hihi... zal ook wel. Er is ook nooit meer wat van gezegd bij het CB. Nu over 2 weken weer, zal het eens vragen of ze denkt dat het nog bij trekt...

Geplaatst

Meezie, dat is schrikken!

Caro, om zijn as draaien, daar begon J.asper ook mee. Misschien dat Bram eerst door zich om te rollen door de woonkamer gaat bewegen. Toen J.asper nog niet kon teigeren, ging hij zich rollend verplaatsen door de woonkamer.

Stiertje, L.isanne heeft ook nog moeite met brood. Ik geef haar elke dag een paar stukjes en ik hoop dat ze het over een tijdje allemaal opeet.

Eef, goed nieuws dat het gebruik van de helm afgebouwd mag worden.

L.isanne had vanochtend voor het eerst een papfles op. Ik had al een paar keer eerder geprobeerd pap te geven, zowel met de fles als op een bordje met lepeltje. Maar vanochtend dronk ze het eindelijk zonder morren op. Via de verpleegkundigen van SEIN hoor ik dat J.asper zonder problemen een boterham opeet en dat hij pap ook erg lekker vindt.

Geplaatst

Wat schrikken Meezie! Hoe is het nu met Maud?

Hahah Caro, er zal vast wel iemand verliefd op haar worden, dat is een goede :-). L.ara heeft ook wel een beetje een afplatting en op het KdV hebben gister 2 jongetjes ruzie gemaakt omdat ze L.ara zo lief vinden en allebei naast haar aan tafel wilden zitten.... dus er is zelfs nu al hoop!! ;-)

Chris, heb je ook het idee dat ze elkaar missen of blij zijn als ze elkaar weer zien?

Door het eten kun je een beetje boter of zonnebloemolie doen om het wat smeuïg te maken, of inderdaad kookvocht van de groente,maar dat vergeet ik altijd te bewaren...

Geplaatst

Het gaat goed met het moppie, de eerste paar keer dat ik haar wakker maakte wat suffig, vanacht om vier uur helemaal helder en lekker wat water gedronken. Ze keek me ondeugend aan en ging even oma zitten bellen (handje tegen haar oor, heel serieus kijken en dan kletsgeluiden maken, dat doet ze sinds ik met mijn moeder zat te bellen toen we aan tafel zaten, zo schattig om te zien)

Ik zei nog dat het midden in de nacht was, maar ze lachte en ging gewoon door met bellen, hihi. zit wel goed dus.

Zie ook nog niks blauws waar het ei zat.

Stiertje, mini stukjes in de melk laten weken en dat in haar mondje doen, misschien heb je het al geprobeerd, maar dan is het niet zo droog waardoor het makkelijker weg te werken is. Of een stukje in haar wang iets verder naar achter. succes.

Eef, dat is goed nieuws!!!

Chris, lekker weer een weekend met compleet gezin, heerlijk. Wel fijn dat jasper het zo goed doet.

Caro, haha vast wel en met lange haartjes zie je het straks bijna niet meer.

Lianne, begint al vroeg met je meisje!! Hier hebben we echt een mannen kind. Ze vind mannen helemaal geweldig als ze moet kiezen tussen een oom of een tante dan wordt het standaard de oom, maakt niet uit bij wie het is en natuurlijk OPA!!! die kan je zo lekker uitdagen en mee dollen. Papa is ook mega interesant, alleen die prikt zo (stoppels) hihi

Geplaatst

Fijn dat het goed gaat met Maud! En wat grappig dat ze al gezellig gaat bellen! Wat heerlijk he wanneer ze lekker aan het kletsen zijn! Volgens mij trekken meiden vaak naar mannen toe. Moet wel zeggen dat L niet alle mannen leuk vindt. Woensdag was mijn broer even op de koffie en ze durfde niet langs hem heen te kruipen....

Hier 2 kindjes die erg last van de tandjes hebben! S.ven krijgt 3 tandjes bovenin. Net even lekker tandjes gepoetst en hij vond het heerlijk met de borstel in zijn mondje. L. net ook voor het eerst gepoetst, ook zij liet het gewillig toe! Zo zielig bij allebei! Nu L. wakker, zal even gaan kijken...

Geplaatst

Jeetje maud, das erg schrikken, wij hebben bij Rolf box en bed ook al op laagste stand staan.

Gister ging meneer ineens gewoon staand de trap op, ben ik dus heeeeeelemaal niet blij mee.

Caro, het begin is er bij Bram, kan ineens snel gaan hoor.

OP CB was advies een klontje smeerboter door het eten, zodat ze ook elke dag voldoende de goede vetten binnen krijgen wat weer goed is voor de hersens.

En inderdaad groente kookvocht scheutje erdoor.

Rolf eet sinds deze week met de pot mee, ik kook met de produkten die hij mag, dus bijna alles, en heb wel een vriezer vol met voorbereide eten voor als we iets ander eten, dat hij wel "vers" krijgt.

Fruit snij ik nu ook in stukjes en geef ik met de vork.

Het eten pureer ik niet meer maar prak en het vlees in kleine stukjes snijden.

He je brood kan laten wennen, ik weet het echt niet, ik zou zeker niet pushen als ze echt nog niet wil.

Vandaag intocht van sinterklaas en pieten disco, ga er voor het eerst heen met Ilona

Geplaatst

Pff, fiene loopt qua eten echt wel een straatlengte achter op jullie kindjes hoor. Hier moet ze nog weinig hebben van te grove stukjes... Brood gaat zozo, en drinken is alleen de fles... Het zal wel geen smulpaap worden.

Geplaatst

Je weet het niet Fren...

Vandaag een nieuwe weegschaal gekocht en P zonder en met Bram en Kaat er op gestaan... als het klopt ongelofelijk maar weegt Bram 9 en een halve kilo! En Kaat een kleine kilo minder. Jeetje, ik vond 'm al zwaar maar zo veel had ik niet verwacht... P Zei straks krijgen we het advies om hem minder eten te geven.. hoop het niet zeg. Nu vanavond bleef hij huilen in bed na een papfles en hebben we hem er uiteindelijk uit gehaald en nog een halve fles melk gegeven en ja hoor meteen daarna slapen. Hij heeft gewoon veel honger...

Nou, de zitzakjes zijn binnen en ik weet niet wat ik ermee moet. Ze zien er hartstikke leuk uit, fijn afwasbaar stofje, maar... de zitting is zo ondiep!! Met Kaat gaat het nog wel maar Bram valt nu al bijna naar voren omdat het zo'n korte zitting is, dus kun je nagaan als ie groter is. Ze moeten er wel tot een jaar of 4 in kunnen zitten. Aan de andere kant is het een zitzak dus wordt alles platter en dus ook dieper bij gebruik... Overigens zit er wel degelijk een binnenzak in en 4 ritsen met klittenband dus die jongen die mijn mail beantwoordde zei maar wat geloof ik...

Dus tja: houden we ze of gaan we ze toch ruilen voor de ribfauteuiltjes? Pfff...

Geplaatst

Fren, sommige kleine moeilijke eters worden later de beste eters, ik zou hetr vooral leuk houden en niks dwingen. ze krijgt heus binnen wat ze nodig heeft.

Moeilijk Caro, wel fijn dat er een binnenzak in zit, maar vervelend dat ze zo ondiep zijn.

Ik vind die houten stoeltjes van de ikea zo leuk, het zijn een beetje relax stoelen, je hebt ze ook in het groot. Ik denk dat we over eent ijdje voor zoiets gaan.

Vancht weer ieder uurtje gezien, de dame is verkouden geworden en alles zit weer dicht. gelukkig ging het wel beter met een ui over het bedje, maar ze sliep toch super onrustig.

rond 7 uur was ze wakker en lag haar speen op de grond, ondertussen zat ze steeds hoge geluidjes te maken zodat het lampje van de babyphone ging branden, zucht, vind ze zeker leuk.

Dat is wel vervelend met die bedjes met spijlen, die spenen die je overal moet zoeken. in het andere bedje zat 10 cm boven het matras een dichte rand, dus die speen lag altijd in bed/.

Geplaatst

Zou me er ook niet druk om maken Fren, het komt vanzelf wel!

Caro, lastige keus van de stoeltjes.... Je kunt ze altijd weer terug doen en kijken hoe de ribstoeltjes zijn. Als je het niet doet krijg je er misschien spijt van..... Een kilo verschil tussen K en B! Dat is best veel voor de kleintjes. De kleine van een vriendin van mij is ook met zijn gewicht boven het gemiddelde, maar zou me daar niet te druk om maken. Gaat er vanzelf weer af wanneer ze lopen (rennen).

Maud dus ook al verkouden! Hier ook 2 kleintjes met flink veel snot! S. heeft zelfs nog koorts erbij. Ik blijf aan het vegen met een zakdoek tot grote onvrede van hun! Hoop dat ook wij vannacht wat beter slapen, vannacht ook vaak eruit geweest en S. die hoest ook best....

Manlief ook ziek, dus hebben een zeer gezellige dag gehad vandaag...............

Geplaatst

Fren, inderdaad niet te ruk om maken en zeker geen strijd aan gaan met eten, komt heus wel goed.

Meezie, zo'n speenkoord aan dr truitje, heeft Rolf ook en hij pakt zelf in zn slaap zn speen.

Lastig met die stoeltjes, ze moeten er wel een poosje inzitten

Geplaatst

Lianne, hoop voor jou ook op een fijne avond, hier ligt ze heerlijk rustig te slapen, de middag was een drama, ze ging niet slapen en alleen maar huilen en als een aapje aan je hangen, niet handig als je moet werken. we hebben haar iets eerder naar opa en oma gebracht, die het niet erg vonden want ze gaan morgen voor 5 dagen op vakantie, haha voor hun een tijd om haar te missen,

Bij opa en oma ging het helemaal geweldig, dus we hebben het idee dat we haar de sinds haar sprongetje uit bed misschien toch een beetje teveel gepampert hebben, hihi. Ze maakt er echt een potje van, morgen weer de riemen aan en hopen dat ze weer een beetje in een lekker ritme komt.

Gister was ook een vreemde dag, omdat we ineens s middags gingen zwemmen en er waren heel veel opas's oma's die kwamen kijken en ook gingen we in een ander bad, misschien ook wel een beetje teveel om te verwerken.

Medusa, ik ben zelf een beetje huiverig van koortjes in bed, maar dat komt door mijn vorige werk denk ik. Ik ga een leuk stukje stof kopen en dan een klein reep lang de onderrand maken. Beetje moeilijk uit te leggen, zal wel foto's plaatsen.

Trouwens vandaag een bedje opgehaald van bopita, voor 40 euro. Ziet er nog als nieuw uit, ben er helemaal blij mee.

Nu alleen een probleem met de commode, want die is een heel andere stijl, haha. Nee hoor jammer dan, als ze een jaar of 2,5 /3 is gaan we wel een mooie kamer voor haar maken.

O, ja fren, Maud heeft ook helemaal niks met stukjes fruit, doe dat maar gepureerd want dat is eel beter. Bij haar groente vind ze de hapjes met rijst en pasta heerlijk, maar met aardappels vind ze heel vies. Tja en brood dat is dan wel weer helemaal geweldig. ze krijgt reepjes en dan vooral met hartig beleg.

Caro, weet je al wat je gaat doen met de stoeltjes.

Geplaatst

Vandaag mijn beste vriendin en haar man het stoeltjesdilemma voorgelegd en volgens hun gaat het helemaal goedkomen.

We hebben Bram er in gezet omdat die het grootst is en juist als ze zwaarder worden, gaan de stoeltjes meer inzakken, zich meer naar hun lichaam vormen en dus ook ruimer worden volgens haar. Ik moet ook zeggen dat ik het vandaag weer mee vond vallen. Pfff... denk dat we ze toch maar houden. Ze zijn namelijk erg leuk en ook praktisch met schoonhouden.

Was een druk weekend met mijn zus die bleef logeren en bezoek vandaag, hele schema in de war, lang gewandeld vanmiddag waardoor hun middagslaap om half 5 pas was. Bram had in de wagen al een poosje geslapen dus die wilde niet meer, Kaat was juist heel moe en kwam er om half 7 weer uit, in bad gedaan, was 's ochtends niet gebeurd en avondfles pap. Bram had omdat ie wakker was eerder al een hele pot bruine bonen op en Kaat geen avondeten alleen de papfles. Nou ja, morgen weer een dag...

Wel 3 boterhammen met z'n tweetjes vanmiddag. Ik geef eerst de korstjes tegenwoordig dat vindt vooral Kaat geweldig. Daarna de rest in stukjes, zo gaat de hele boterham bijna op, behalve de harde bovenkanten, die gaan naar de vogels...

Geplaatst

Goeiemorgen! Nog niemand geweest...

Vraagje: is een van jullie kindjes al over naar luier maat 5? Ik heb voor Bram nu 4+ maar hij lekt de laatste 2 weken best wel vaak door, zeker na de nacht is zijn romper vaak nat... Maar 5 lijkt me zo groot voor een baby van 9 maanden?

Geplaatst

Ik heb voor de nacht maatje 5 en voor overdag 4+

Vandaag is Ilona jarig :-) ze is alweer 4 jaar en vandaag ook voor het eerst helemaal naar school.

Zo gek, voor Ilona 2,5 jaar geduurd voor dat ik zwanger was, en via iui en nu is ze alweer 4

Geplaatst

Medusa, gefeliciteerd met de verjaardag van Ilona! Ik hoop dat ze een gezellige dag heeft. Is het vandaag dan ook haar eerste schooldag?

Ik heb een vermoeiend weekend gehad. J.asper is verkouden en heeft inmiddels L.isanne ook aangestoken. Bij thuiskomst vrijdagavond kreeg hij helaas een aanval. Verder gelukkig niet meer. Alleen van vrijdag op zaterdag besloot J.asper dat hij vanaf 02.30 uur niet meer verder wilde slapen in zijn bed, alleen tussen ons in wilde hij slapen. Dus weinig geslapen. J.asper zit nog 1 week bij SEIN en dan hebben we hem weer thuis. Ik vind het voorlopig wel genoeg geweest.

Geplaatst

Gefeliciteerd met Ilona! Hoop dat ze het leuk heeft gehad op school maar zal wel.

Chris balen van die aanval. Wanneer hebben jullie het evaluatiegesprek? Kan me voorstellen dat je het zat bent en hem thuis wil hebben. Gelukkig weet je precies wat je moet doen met een aanval maar het blijft wel zwaar zeg!

Ok dus Rolf zit zelfs al in maat 5, mmm toch maar eens kopen dan.

Geplaatst

Medusa, proficiat!!! lekker verwennen haha

Jarno is gelukkig weer opgeknapt en weer vrolijk!

Hij heeft sinds een paar weken nummer 4 en bij de gastouder had hij nog 3 maar die heb ik nu gewisseld!

Vandaag even op sokkenjacht, man wat is dat lastig zeg, ik vind altijd dat de verhoudingen niet kloppen met tenen en hakje, heb ze nu van de zeeman dus eens kijken of dat wat is!

Hebben jullie al live ontmoetingen met sint en piet gehad? hoe was de reactie?

Jarno heeft volgende week woensdag sinterklaas bij mij op school, ben heeeel erg benieuwd haha

Zo ga effe snel de konijnen verzorgen voordat ons binkje weer wakker is!!

Geplaatst

Kaat is ook 3 aan het opmaken... geen kippenkontje maar past nog net, bijna over naar 4...

nee geen ontmoeting hier met Sint en Piet. De oudste had geen zin om naar de intocht te gaan dus heeft lekker op tv gekeken en ik vond het wel best eigenlijk. Wel voor het eerst de babies de slofjes gezet. Dat wilde de oudste natuurlijk persé maar ik heb gezegd dat voor babies 1x schoentje zetten genoeg is omdat ze het toch nog niet snappen. Daar ging ze mee akkoord...

Hier al drie kwartier in bed voor het middagslaapje maar slapen ho maar... eerst huilen, toen kletsen en nu af en toe geluidjes. Steeds als ik denk ik haal ze er maar uit is het weer even stil. Maar nu zijn ze het plantsoen aan het maaien met veel herrie dus denk dat het niet veel wordt. Laat ze nog even liggen hoor...

Ben bezig met een kalender voor de oma's: jeetje wat is het moeilijk om ze er met zijn drieën leuk op te krijgen!

Geplaatst

Medusa gefeliciteerd met Ilona!!

Chris fijn dat J.asper bijna weer thuis is!

Hier nog steeds 4 maar Giada haar billen passen er bijna nie meer in ..haha

Geplaatst

Hoor jij ze dan s avonds altijd nog? In principe gaat fiene er om half 8 in en dan hoor ik haar de volgende morgen pas weer.een enkele keer gaat ze spoken, maar dat valt eigenlijk wel mee.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden