Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Toch bedankt Meezie :-)

Ja ik denk dat Bram op zijn vader gaat lijken, die is 2m3, hij heeft ook al grote handen en voeten. Bij Kaat is alles veel fijner, echt een meisje... Ik had trouwens gedacht dat Bram nog iets zwaarder zou zijn en misschien zelfs iets te zwaar maar dat komt omdat wij zien waar hij vandaan kwam: een ielig mannetje van 6 pond is nu potige (smurf), zoals wij hem noemen...

Geplaatst

ik zal jenna er ook eens bij zetten morgen op het lijstje...en jeetje dames, wat gaan jullie snel zeg, hahaha...moet weer helemaal in komen :) En jeetje wat zijn er veel kindjes ziek. RS virus bah...hebben die van mij nooit gehad, hopelijk zullen ze dat ook nooit krijgen

Eef, wat spannend weer :) succes vast en ik ga duimen voor je

uhm...pf, zoveel geschreven, weet niet eens meer wat ik wilde zeggen, hahaha. Fijn dat het overigens verder allemaal goed gaat met de ukkies op de ziektes na dan. Jenna is nu wel wat snotterig en ze heeft rode wangen, maar meestal komt er dan een tand of zo aan. zie of voel je niet en ineens zit ie er (ze heeft er nu inmiddels 4 boven en 3 onder) en ja, ze loopt (zeg maar gerust rennen) door de hele kamer heen, op zich wel schattig, maar had het leuker gevonden als ze nog even een paar maanden een half jaar was gebleven of zo, alhoewel ze gelukkig nu pas echt tevreden kan wezen, denk dat ze voornamelijk gefrustreerd was van het niets kunnen doen en alles willen.

Jenna moet trouwens nog steeds huilen als ze in bed gelegt word, dat blijft ze echt houden, soms vervelend omdat ik het zo zielig vind, maar ja...het is een kind die graag huilend in slaap valt. Overigens las ik trouwens ergens dat kinderen in deze fases moeilijker in slaap komen of zomaar huilend wakker kunnen worden, vanwege de indrukken die ze opdoen (voor stiertje was dat geloof ik toch? of caro?, jullie schrijven ook zo veel, hahaha)

jenna heeft overigens wel ontzettend veel last van luieruitslag, dat is echt crisis iedere keer bij haar. zwemmen vind ze ook geweldig gelukkig. uhm...wat was het nog meer *zucht* weet het allemaal niet meer.

Krijg zo visite, dus ga maar even afsluiten :)

fijne avond meiden xxx

Geplaatst

Benbri, maïzena is HET wondermiddel rode billen.

fiene slaapt ook onrustiger, veel wakker. Vaak is ze alleen haar knuffel kwijt, maar in de vooravond is het wel,lastiger. Ze is ook uit haar ritme door de koorts eerder deze week en haar eerste boventand is door. Weer even streng zijn en terug in het gareel dus. Niet meer zo snel oppakken als ze huilt. Maar een ziek kind laat ik echt niet huilen...

oja, gister heeft ze voor het eerst een paar stapjes gezet, aan de bank. Trots dat ze was ;-)

Geplaatst

yeaj :) en mama was natuurlijk nog trotser :) op zich is alles "het eerst" echt super :)

Maizena, ja...heb het vaker gehoord, maar moet je dat altijd doen of alleen als ze uitslag heeft. Dat kind heeft hooguit een maand totaal geen uitslag gehad, en schimmel en weet ik het. maar ze heeft heel vaak echt superzure poep gewoon. best bizar en nu dan continue rode wangen, dus dan zou je denken tandjes, maar zie gewoon niets...dus dat is dan afwachten maar.

pf..druk geweest vandaag, dus ik duik lekker mijn mandje in.

weltrusten meiden

Geplaatst

Jeej, voor fiene, we gaan weer een nieuwe fase in, lekker lopen en rondscharelen. Super leuk al die ontwikkelingen.

Fren begrijpelijk dat je haar niet laat huilen als ze ziek is, doen wij ook echt niet. Hier huilt ze bijna nooit en als dat het geval wel is dan is er altijd wat, tanden/verkouden/dingen verwerken.

En ja als ze ziek is geweest weer terug in het ritme, ze gaan er echt veel beter op.

Bri, sudocreme erop doen en lekker wat maizena eroverheen doen, wordt een beetje korrelig, maar het werk echt heel goed.

Dit doen als haar billen erg rood zijn. verder kan je bij haar misschien preventief een dun laagje sudo doen zodat haar billetjes altijd beschermt zijn. Maaaaaaar... ik weet van het werk ook dat er een kindje juist rode billen kreeg van de sudo, haar moeder gebruikte bepanthen of zinkzalf van zwitsal.

Wel vervelend dat ze toch echt dat huilen nog nodig heeft om in slaap te komen, maar ja als ze maar slaapt uiteindelijk.

Caro, leuk zo'n flinke smurf en een fijn grietje.

Geplaatst

Vandaag hebben we J.asper opgehaald. En ook vandaag zonder aanvallen. Volgende week vrijdag hebben we een gesprek met de neuroloog. Ik denk dat we dan te horen krijgen hoe de rest van haar collega´s over J.asper denkt wat betreft een operatie.

Verder niet veel te melden, behalve dat L.isanne nu ook regelmatig draait van de rug naar de buik. Echter, op enig moment is ze het zat en ze weet niet hoe te terug moet of lekker even kan liggen op haar buik. Dus dat is meestal brullen na enkele minuten. Ik hou mijzelf maar voor dat het een fase is en dat ze op korte termijn wel weet hoe ze fijn kan liggen op haar buik en hoe ze zich terug moet draaien naar de rug.

Geplaatst

Fijn dat Jasper weer thuis is waar hij hoort!

Ja maizena doe ik ook Benbri, alleen bij rode billen. Je moet het wel een tijd volhouden vind ik want pas na een week ofzo resultaat. En bij wat mildere uitslag doe ik sudocreme of talkpoeder.

Jeetje wat goed van Fiene! Gelukkig dat papa er nog was of was hij er niet bij?

Bram ging vandaag dus steeds op zijn knietjes, benieuwd wanneer hij ook echt gaat kruipen. Tijgeren doet ie nu behoorlijk goed. Zijn zusje beweegt heel veel met spelen maar niet voor- of achteruit... Overigens is ze niet helemaal fijntjes hoor, behoorlijk spekkige dijtjes en een lekker buikie, maar haar gezichtje, wenkbrauwtjes, handjes voetjes enzo die zijn veel fijner.

Geplaatst

hm...sudocreme smeren we idd wel en vaak gecombineerd met daktarin totdat het helemaal weg is en dan nog even door voor de zekerheid, maar zal eens maizena proberen, thanx voor de tip :)

en idd leuk hoor al die fases (ik zou zeggen, geniet ervan, want jenna heeft ze eigenlijk amper gehad:(

het gebeurt ook altijd "zomaar" ineens...hihi. enne chris, gaat snel genoeg hoor dat ze weten wat ze moeten doen. jenna is altijd een buikslaper geweest, dus zij vond haar rug erg vervelend, maar zodra ze kunnen draaien gaat het snel genoeg allemaal :)

Geplaatst

Goeiemorgen,

Hier troffen we ook twee buikslapers aan vanmorgen. Het zit nog steeds een beetje ingeprogrammeerd bij me dat dat eigenlijk niet mag maar dat is natuurlijk onzin want ze zijn al 9 en een halve maand. Tot mijn verbazing slaapt Kaat dus soms ook op haar buik de laatste dagen...

Gek he dat het ene kind alles in fases doet en de ander zo snel gaat en ze bijna overslaat. Misschien kijkt ze goed naar haar broer en zus? Maar ja hier is ook een zus in die leeftijd. Ook Maud van Meezie is zo'n snelle henk en anderen zoals Kaat en L.isanne beginnen nu pas een beetje serieus te draaien...

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Chrish, het is inderdaad een fase, maar voor je het weet breekt de volgende fase aan.

Totdat ze 18 zijn en je hulp niet meer nodig hebben, behalve dan je portemonee.

Fijn dat Jasper weer thuis is.

Leuk te lezen, die lengte en gewichten van onze kindjes.

A.s. vrijdag naar het CB, ben benieuwd, gelukkig geen prikken.

Vandaag zijn hebben we het sinterklaasfeest gehad van mijn voormalig werkgever.

Inge liet het zich weer lekker aanleunen, op de schoot zitten bij de sint, geen probleem, lachen naar piet ook geen probleem.

Ik ben benieuwd hoe ze het doet over 2 jaar.

Wie van jullie doet met de kleintjes aan sinterklaas.

WIj nog niet hoor, wel een aardigheidje voor mijn neefje en mijn nichtje, maar daarbij heb ik het gelaten.

Ik ben even benieuwd naar jullie schema's, want ik heb Inge na de warme maaltijd zonder pap fles naar bed gedaan.

Ik reuze benieuwd hoe het gaat.

Wij hebben nu het volgende schema:

08.00 1e fles met wat pap erin

10.00 Fruit, daarna slapen

12.00 Boterham + 2e fles, daarna slapen

16.00 Tussendoortje met een fles Diksap.

18.00 Warme maaltijd.

19.30 naar bed.

Geplaatst

Hier ongeveer hetzelfde alleen wij doen nog de papfles voor het slapengaan extra. En fruit doe ik 's middags als ze uit bed komen of als toetje na het avondeten.

Wij vieren Sint op 5 december met de oudste en de babies krijgen een paar cadeautjes (hebben ook 2x hun slofje gezet want dat moest anders was het zielig) maar het draait natuurlijk om haar. Als de oudste er niet was hadden we er zeker niks aan gedaan, heeft niet echt veel zin met babies van 9 maanden toch?

Kan me overigens wel voorstellen dat sommigen het doen, zeker als je met veel moeite een kindje hebt dat het eigenlijk symbolisch is dat je het nu MAG en KAN doen...

Geplaatst

Benbri, dacht dat Rolf snel was maar dat J.enna al loopt en rent pfff

Ik heb Rolg gister voor het eerst zn billen ingesmeerd, had hele zure poepluier met een bloedend poepertje, ook 1 wang heel erg rood en erg met zn tong smakken, ik verwacht ook een tandje maar voel nog niets zitten.

Chrish, fijn dat J.asper weer thuis is en nog geen aanval heeft gehad.

Fren, wouw Fiene dr 1e stapjes lamgs de bank :-) leuk he

Mooie gewicht en lengtes van je twins Caro, en ook ineens op de buik, ben benieuwd wanneer Bram gaat kruipen.

Wij doen sinterklaas uiteraard voor Ilona en heb kleinigheidje voor Rolf omdat Ilona niet snapt dat hij niets van sint krijgt, Ilona pas gedaan vanaf 2 jaar.

Geplaatst

Gister de schrik van m'n leven... Fiene zat n de nuna, ik zat er naast. Ik denk dat ik max twee minuten de andere kamt op gekeken heb, maar daar ging ze... Ze had aan een kant het klittenband losgemaakt en wilde een speeltje aan de andere kant pakken. Op de kop eraf, beentjes nog in het gordeltje en brullen! Ze heeft er niks van overgehouden, maar ik schrok me wild.

gistermiddag zat ze ineens uit zichzelf op haar billen, het laatste stukje was dus ook gelukt.

lijkt alsof ze haar kans schoon ziet, nu papa op vakantie is, want ze gaat heel hard deze paar dagen!

Slapen gaat trouwens ook weer goed, vannacht van 7-7 en na een fles ligt ze er nu ook weer in. Fijn, hebben we de avonden weer oor onszelf!

Geplaatst

Lijkt wel of alle kindjes opeens grote sprongen maken. Leuk om te lezen zeg!

Hier ook sinds gister de avondfles laten vervallen. Was beetje bang dat ze dan 's nachts honger zou hebben, maar ging gewoon goed.

Nu vanochtend voor het eerst ook 's ochtends een boterham (met een kleinere fles).

Dus schema is nu:

7.30 uur boterham en flesje

10.00 uur fruit en daarna slapen

12.00 uur boterham en flesje

14.00 uur slapen

16.00 uur koekje en sap

18.30 uur warme maaltijd en toetje

19.30 uur slapen

Geplaatst

Ach, qua eten probeer ik fiene maar als fiene te zien, want die heeft echt lak aan wat ze zou moeten eten. We zitten nog op 3 volle flessen, en fruit en groente blijft een gevecht. Ze vindt het wel lekker, maar weigert gewoon haar mond open te doen. En iets anders drinken dan melk, ho maar! Thee, diksap, water, limonade, alles geprobeerd, maar niks werkt...

Geplaatst

Gek he dat ze niks anders wil drinken? Doe je het dan in haar gewone fles? Hier drinken ze diksap en water, thee heb ik nog niet geprobeerd.

Het cb begon trouwens over slokjes geven uit een gewone beker, dat kun je ze al leren met 9 maanden... pfff, lijkt me wel een gedoe, zal best goed gaan een slokje maar dat zal veel tijd kosten. Ze raden eigenlijk aan zelfs de tuitbeker over te slaan (staat in het groeiboekje), mmm. Ik heb twee antilekbekers van Avent gekocht maar ben nu al een paar keer in gevecht geweest met die ventielen dus heb eigenlijk alweer spijt. Wat me erg handig lijkt is zo'n beker met een rietje, heeft iemand van jullie die al? Zag het bij kindje maar dat is al 16 maanden...

Geplaatst

Caro, ik heb een beker van Avent 260 ml 12m+ maar ze dronk er eerder mee , deze heeft een rietje, anti lek, werkt super!ik heb er ook een van Nuby, deze is groter alleen het duurde lang voordat ze de truck snapte! Er in bijten (lichtjes) en zuigen tegelijk. Ik heb Imke met een rietje leren drinken dmv een rietje in een pakje appelsap, en beetje in knijpen en toen dronk ze zelf.

Geplaatst

Wij vieren wel sinterklaas. Elk jaar met mijn ouders, zussen en aanhang. Alleen zullen L.isanne en J.asper er nog niets van snappen. Gisteren een hoop speelgoed gekocht bij het Kruidvat, van Fisherprice.

Geplaatst

Caro bijde oudste was het ook een gevecht met tuitbekers, op Kdv deed ze het wel maar thuis niet. Ben begonnen met tuitbekers zonder antilek van de Hema en daarna rietjesbeker van de Hema. Die heeft ook geen antilek. Ideaal. Gebruik nu nog als we weg gaan. Heb daarna een Nuby gekocht maar die van de Hema zijn een stuk goedkoper.

fren: dat zal inderdaad schrikken geweest zijn. M zit al heel lang niet meer in de wipstoel. Zit vooral in de tripp trapp kan hij lekker aan tafel spelen. Sinds gisteren loopt hij achter de speelgoedmand aan.....poeh gaat wel heel hard zo.

Wat betreft de pap s ochtendsm, mijn cb zijn nogal zeikers, trek me er niet te veel van aan....

Geplaatst

Caro, hier gebruiken we een beker van nuby met zo'n rietjes. Maud snapt de truc niet van een tuitbeker of fles omhoog houden zodat er wat uit komt. Hihi met alles snelle henk;) maar met dat echt een ei. Ze zal ook echt niet zelf haar melk/papfles vastpakken. Maar uit de nuby rietjes beker gaat het super.

je moet ze wel eerst leren uit een rietje te drinken want uit de nuby is nog lastig. De tip van meiske is wel een hele goede, wij hebben het geleerd door een rietje in de limonade/thee te dopen, je vinger erop te doen, zodat er sap in blijft en dan in haar mondje doen. Ze had het redelijk snel door. Maar denk dat de tip van meiske makkelijker is.

Hier laat ik de laatste fles nog even niet vervallen. Wij eten altijd om half 5 dus dat zou veel te lang zonder eten.

Geplaatst

Ik kwam er ook op omdat Kaat als ze in de kinderstoel zit wel zuigt aan de speen van haar fles maar nog niet door heeft dat ze hem omhoog en omgekeerd moet houden, dus ik dacht dan kan ze een rietje misschien wel. Bram heeft het wel al een tijdje door.

Als ze in de wipstoel ligt kan ze wel zelf drinken al moet je bij allebei oppassen natuurlijk want ze vinden het ook interessant om mee te spelen en op zijn kop te houden en die flessenspenen zijn nooit antilek natuurlijk...

Maar is dat rietje makkelijk schoon te houden, wordt dat niet ranzig na een tijdje?

En geven jullie alleen sap of andere drankjes uit die bekers of ook de melk en pap?

Geplaatst

Het rietje bestaat uit twee delen die in elkaar schuiven. Ik spoel ze altijd af onder de kraan.

Wij geven haar thee, roosvice en water. Ze drinkt altijd rooibos, iets anders moet ze niet. Daar zie je wel thee aanslag van in het witte deel van het rietje, maar dat heb je ook in een fles, als je die altijd voor thee gebruikt.

melk hebben we wel eens geprobeerd, maar dat wil ze alleen op schoot in de relax stand.

Ze zijn echt super stevig, m gooit ze vaak op de grond uit haar kinderstoel maar ze zijn nog steeds heel.

Schematje m

8.30 210cc papfles

10.00 fruit en daarna slapen

12.30 brood

14.00 120cc fles en slapen

16.30 avond eten en toetje

1830 210cc fles

19.00/30 naar bed

Bij al het eten geven we haar wat te drinken, soms wil ze wel soms niet.

wij laten de laatste fles nog niet vervallen. Wij eten altijd vroeg ivm werken, m gaat pas 2,5 a 3 uur na het avondeten naar bed en dan is haar buik veel te leeg.

Geplaatst

Heb je Nuby bekers of een ander merk? ik wil eigenlijk de fles gaan afbouwen dus zoek iets waar we ook de melk uit kunnen geven en niet alleen de andere drankjes. Ze kunnen min of meer zelf drinken nu maar houden ze nog vaak op zijn kop dus antilek lijkt me erg handig... dat ze het aanraden vanaf 9 maanden trek ik me niet zoveel van aan, lijkt me meer handig als ik niet steeds hoef op te letten...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden