Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ach wat een ziekenboeg hier, zielig hoor!

Ik had Luuf gekocht voor Brams borstje, ben ik het weer vergeten op te smeren... en het is stil dus wil geen stille (slapende?) puppy's wakker maken...

Oh nee... nog niet helemaal stil, Bram sputtert nog wat. Ben benieuwd wat voor nacht we allemaal gaan krijgen...

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier ligt fiene te zingen in bed. Had al een fles klaarstaan, maar zolang ze niet huilt ga ik er niet heen!

luuf gebruik ik al maanden standaard...

hmm, zingen wordt nu huilen...

Geplaatst

Zingen is mooi toch, heeft ze geen last van de koorts.

Brammetje ging van sputteren naar huilen maar was nu niet zo erg dan kon ik 'm mooi insmeren, borstje en rugje tussen zijn schouderbladen gedaan, is dat goed? Deed dat zelden bij de oudste...

Hadden nog een restje pyjamapapje bewaard dat zit er nu in en hij is alweer terug in bed en meteen stil...

Ga weer verder Masterchef op BBC2 kijken maar ik dacht ik kan wel even op de computer want de 'skilltest' is het ontleden van een zeeëgel en dat zag er goor uit!

Geplaatst

Jeetje wat een hoop zieke kindjes, ach arme kleintjes, ze snappen het allemaal nog niet en voelen zich zo zielig.

hier is tand 8 doorgekomen!! Nu hoop ik dat ze even wacht met de volgende tanden, gister eindelijk eens optijd naar bed, maakt madam er een nachtelijk feestje van omdat ze zo'n zeer mondje had. Uiteindelijk een zetpilletje voor kindjes tot 3 maanden gegeven en is ze is heerlijk gaan slapen.

Stiertje leuk he dat ze nu gaan praten dankan je eindelijk het stemmetje horen van je kindje.

m zegt steeds DAAAT dan wil ze dat we zeggen wat iets is. Haha vandeweek op de fiets deed ze dat ook steeds en ik maar steeds zeggen een huis/auto/bus/boom/hond etc.

Vanmorgen zat ik te bellen en m zat te spelen in de box. Ging ze steeds staan en haar handjes los doen. Ze bleef steeds even staan en dan ging ze weer zitten, neeeeee niet doen blijf nog even baby lief klein meisje. Het is geen gezicht met haar 70 cm kleine draak.

Geplaatst

Wij hebben een redelijke nacht gehad. De avond was nog drama. 2 huilende kindjes die niets willen, alleen maar op de arm liggen. Denk je dat ze slapen en leg ze in bed, beginnen ze gelijk weer! Een fles wilden ze ook niet hebben. Gelukkig was iedereen om 23.30 uur stil. L. kwam alleen nog tussen 3 a 4uur vannacht. Verder heerlijk doorgeslapen. Vandaag eigenlijk werken, maar blijf maar thuis bij de kids.

S begint al een beetje met lopen. Net duwt hij de kinderstoel over de vloer en loopt er zelf achter :-) Ben benieuwd wanneer hij "echt" gaat lopen!

Geplaatst

hier was het ook half 12, maar ik moet bekennen dat ik om 11 uur met oordoppen naar bed ben gegaan en vin de laatste wacht heb laten doen. Was het gejammer na 2 dagen een beetje zat... Vanmorgen was ze om 7 uur weer wakker, nog steeds 38.0, maar heb haar net wel op het kdv gedropt... Ben benieuwd of ze gaan bellen.

Geplaatst

Hier een rustige nacht, vanmorgen half 8, de oudste kroop al bij me in bed want die wide naar beneden haar schoencadeautje halen...

Bram hoest wel meer nu, komt eigenlijk wel goed uit dat we naar het cb gaan morgen. Ik weet alleen niet of we de arts gaan zien of alleen de verpleegkundige, dat is hier altijd om en om en de laatste keer is 3 maanden geleden dus kan ik me niet herinneren...

Kaatje is overigens steeds aan het niezen vandaag...

Geplaatst

ik geef Fiene tijmsiroop. Dat mag al vanaf 0. Is wel een kleverig goedje, maar mierzout, dus ze vindt het wel lekker.

Fiene hoest ook al heel lang, dus ze krijgt iedere avond een theelepeltje. Tijmsiroop verzacht het keeltje ook.

Geplaatst

Mierzoet bedoel je neem ik aan? :-) haha mierzout, getver!

Was gaan googlen en daar kwam ik tegen dat je thijmsiroop pas met 1 mag geven... krijgen we dat weer en er wordt heel verschillend gereageerd op Bisolvon: de ene spuugt het uit en de ander vindt het lekker! Denk dat ik maar even morgen afwacht... Hij wordt er niet echt wakker van, tenminste tot nu toe niet maar het klinkt zo zielig!

Geplaatst

Tijmsiroop mag je al geven. Ik heb ook Flumiciel, mogen ze ook al hebben. Gewoon even vragen bij de DA, daar kunnen ze je prima adviseren (bij ons tenminste wel).

En anders morgen op CB!

Geplaatst

Stiertje, met mij gaat het wel goed. Het zal wel weer intensief worden met J.asper in huis, maar mijn liefde voor hem is groot. Dus we zullen het wel zien komende week.

De verpleging zei gisteren al tegen mij dat J.asper er aan toe is om naar huis te gaan en dat hij het beste van zijn emoties bewaart voor mij, als ik hem bezoek bij SEIN. In ieder geval is hij al weer sinds afgelopen zaterdag aanvalsvrij. Ik zal moeten afwachten hoelang het goed gaat. Vandaag wordt Jasper door onze neuroloog ingebracht in het overleg van de Landelijke Werkgroep Epilepsiechirurgie. Onze neuroloog bespreekt dan met andere neurologen en neurochirurgen of J.asper een geschikte kandidaat is voor epilepsiechirugie. Van wat ik weet over J.asper zelf en de criteria van deze werkgroep denk ik dat de kans best groot is dat het een `ja`wordt, maar dat hij op dit moment nog wel te jong wordt bevonden.

Gisteren met L.isanne naar het cb geweest. De kleine meid is alweer 10 kilo. Ze demonstreerde op het bureau van de arts ook even dat ze zich kan omdraaien. Wat een geweldige meid heb ik :) .

En wat een gedoe hier allemaal met verkouden / grieperige kindjes. Allemaal heel veel beterschap.

Geplaatst

Ik geef bisolvon in een klein scheutje melk, het helpt goed

Spannend Chrish of J.asper in aanmerking komt.

Dat doet je moeder hart weer goed als je hoort dat hij zn beste humeur bewaard voor als mama er is :-)

Ik heb trouwens al een week gelede de box uit de kamer gehaald, ik gebruik hem niet meer.

Geplaatst

Fijn stiertje dat je antibiotica hebt gekregen voor je meisje.

Vandaag is de oudste twee geworden, dus wat leuks gedaan met mijn meisje. M is naar cb geweest 9,4 kg en 75 cm. Was een snel mannetje volgens cb. Vandaag precies 9 maanden.

Moet inderdaad naar 3 flessen, geen pap want daar worden Ze dik van.....het zak wel. Binnenkort die 4e fles maar eens laten vallen. Maar hij slaapt sinds 4 dagen pas goed dus ik ga het lot nog niet tarten ;-)

Geplaatst

Hoezo geen pap dan? S en L krijgen de eerste fles een papfles en de andere 2 normale flessen. Lijkt mij toch heel normaal? Fijn dat hij het goed doet, en een snelle jongen is! Gefeliciteerd met F! Wat heb je gedaan vandaag?

Chris, goed te horen dat hij alle energie voor de woensdag bewaard :-). Ben benieuwd of hij in aanmerking komt voor operatie.

Vanmiddag nog even bij de HA geweest. Ze willen vandaag niet eten en ook maar matig drinken. Heb ook nog geen geweldige plas luiers gehad. Ze moeten in iedergeval de helft van de luiers hebben dan wanneer wij gewend zijn maar dat is vandaag niet het geval! Als het morgen nog zo is moet ik weer bellen, heeft 24 u tijd nodig om te kijken hoe of wat.... Nu even speelgoed schoonmaken, bacterie vrij ;-)

Geplaatst

Geen pap? Oh? Ben benieuwd wat ik morgen te horen krijg aangezien ze bij mij allebei lekker chubby aan het worden zijn... Ze krijgen 's morgens een schep pap in de fles, 's middags een gewone fles melk en 's avonds een pyjamapapje. Moet morgen het lijstje aanvullen met gewicht en lengte maar geen idee waar het staat!! Is alweer een tijd terug.

Kaatje slaapt al maar Bram is nog beneden; papa gelooft niet dat ie gaat slapen dus die wil 'm nog even op houden. Net wel alvast met Luuf ingesmeerd, hoorde hem net ook een beetje piepend ademhalen zo zielig! Benieuwd wat het advies is.

Geplaatst

En al op CB geweest Caro? Ben benieuwd......

Ik duik zo mijn bed in voor een enorme winterslaap (als me dat gegund wordt). Vannacht tot 03.00 uur met S op de bank gezeten om hem rustig in slaap te krijgen. Zodra hij in zijn bedje lag begon hij enorm te krijsen... Zelf dus nauwelijks geslapen en vanmorgen gewerkt. Weet even niet meer zo goed wat ik nu moet doen. Mannetje zit zo vol met slijm, volgens mij is hij gewoon benauwd. Wordt er een klein beetje moedeloos en verdrietig van........................................

Geplaatst
Geven jullie de hoestende kindjes trouwens een hoestdrankje en zo ja welke? Hoor nu weer flink geblaf uit de babykamer komen...

ik breek even in...ik heb van V.S.M. Tussikind , ook nu ze wat ouder is en eventueel iets sterkers mag hebben....thijmsiroop krijg ik er niet in bij haar

Geplaatst

Bram: 73,7 cm, 9,3 kilo

Kaat: 71 cm, 8,3 kilo

(Heb even geen zin om het lijstje te zoeken sorry moet zo boodschappen doen...)

Inderdaad een kilo verschil, dat dachten we al. En alles mooi in verhouding en op schema, toch fijn om te horen dat je het kennelijk instinctief goed doet met voeding... Pap mag gewoon.

Bram zijn longen zijn schoon, volgens de arts zit het gerochel/slijm in zijn luchtpijp dus op zich mooi van die schone longetjes maar ze vroeg of er astma in de familie voorkwam: ja, zowel mijn vader als mijn zus hebben astma (gehad). Mmm, in de gaten houden dus. Ze zei dat Bisolvon geen zin heeft want dat is voor vastzittend slijm en hij rochelt het wel los, andere verzachtende dingen kun je wel geven maar helpt niet echt... Dus houd het maar op insmeren met Luuf voor het slapengaan.

Zo grappig Bram gaat sinds vandaag ineens steeds op zijn knietjes zitten! Net legde ik Kaat er in die iets langer over de fles deed en hij lag met zijn ogen dicht op zijn buik en op zijn knietjes haha! Kan me van de oudste herinneren dat die ook wel eens zo sliep, zo grappig.

Nu met 11 maanden terug, op 15 januari.

Geplaatst

mooi, tevredenheid alom dus. Fijn hoor.

Grappig dat jij de 15e weer moet; ik de 16e! Kunnen we onze drieling weer eens goed vergelijken.

Hier is de ergste ellende voorbij. Gisteravond geen koorts meer, vannacht nog wel even, maar ze is weer lekker vrolijk, eet sinds lange tijd weer wat meer (hoewel Vin vanmorgen de fles er niet in kreeg, maar die slimmerik was ook weer in slaap gevallen, dus Fiene kreeg ipv ron 7.30-7.45 pas rond 9 uur de fles.)

Geplaatst

Caro, gelukkig zijn zijn longetjes schoon. Grappig dat ze toch al wel een kilo verschillen in gewicht.

Maud en kaat zijn ongeveer hetzelfde wbt gewicht en lengte.

Fren fijn dat fiene alweer beter gaat. Ging het gister ook goed op het kdv. Lekker handig van papa dat hij weer in slaap is gevallen. Lag fien ook nog te slapen of zat ze lekker te spelen?

Geplaatst

j.arno : 71 cm - 7625 gr (9 mnd)

m.aud : 68 cm - 8000 gr (8,5 mnd)

r.olf : 70 cm - 8600 gr (7,5 mnd )

l.isanne : 72 cm - 9245 gr (7,5 mnd)

j.asper : 72 cm - 8255 gr ( 7,5 mnd)

I.nge : 74 cm - 8480 gr (6 mnd)

Y.ente : 72 cm - 8300 gr (8,5 mnd)

B.ram : 73,7 cm - 9300 gr (9,5 mnd)

K.aat : 71 cm - 8300 gr (9,5 mnd)

gevonden

Geplaatst

Fiene: 73 cm - 8300 Gr. (8 mnd)

Niet de laatste, fiene lag eraf ;-)

Geplaatst

Ook niet de laatste..Giada en Sofia stonden er ook al bij.

fiene: 73 cm - 8500 gr (8 mnd)

Giada: 70cm- 8580 (9 mnd)

Sofia: 76cm- 9195 (9mnd

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden