Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bikkel, had al gereageerd op facebook. Het blijft iets moeilijks en een hoofdstuk afsluiten, iets wat niet meer terug komt. Maar het is jarno zijn beslissing en dat maakt het makkelijker, misschien. Hier kan ik echt nog met verdriet terug denken aan het stoppen. Het was beter voor mij, want ik was op, maar had echt nog heel graag langer gevoed.

Chris, wat fijn dat de neuroloog ook tevreden is en dat hij zo lekker begint te babbelen. Wat leuk zo een kontschuiver vind dat altijd zo scahttig

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wij ook een doorbraak: fiene drinkt uit de tuitbeker, en ook iets anders dan melk. Gewoon water gaat er nu ook in en ze pakt de beker nu zelf. Wel fijn hoor, kunnen we eindelijk een fles gaan afbouwen.

Geplaatst

Super fren, wat een doorbraak voor fiene.

heeft ze dit bij jullie geleerd.

hoe is haar week geweesten die van jullie. Heeft oma zich aan de afspraken gehouden??

Geplaatst

Ja, is goed gegaan bij oma. Helaas slaapt ze nu niet meer door, al weer 2 nachten om 4 uur met haar in touw geweest.

die beker pakte ze gister ineens uit zichzelf. Ze heeft het nu door denk ik.

Geplaatst

Oh dat is fijn Fren, van die beker. Ik wil eigenlijk helemaal van de fles af, kan (dunne) pap ook in zo'n tuitbeker?

Hier geprobeerd Kaat gewone melk en fruitmelk banaan te laten drinken en ze vindt het allebei niks, Bram zuipt (en eet) alles. Mevrouw wil alleen Nutrilon met of zonder pap en sap, gelukkig ook alle soorten dus meestal Roosvicee.

Ja vraagje: ik gaf eerst alleen diksap maar op sommige flessen Roosvicee staat dat er minder suiker in zit dan diksap. Wat zou nou beter zijn? Momenteel wissel ik het af.

Geplaatst

Caro, in diksap en roosvice en siroop zitallemaal suiker, het ene is natuurlijk en het ander toegevoegd, en ze zijn allemaal even goed of slecht voor de tandjes. Zolang je het goed verdunt maakt het niet veel uit.

Hier geen papfles meer in de ochtend. Ik geef haar nog 120 melk en verder zit ze met ons aan de meusli. Vind ze heerlijk( we malen het wel fijn) s avonds nog een fles voor het slapen en dan heeft ze wel weer genoeg melk binnen.

ze vind yoghi trouwens heerlijk en fristi ook. Vol mey suiker, maar ze krijgt het niet zo vaak.

Geplaatst

Goedemorgen dames, iedereen nog gefeliciteerd met jullie kleintjes,

1 jaar zijn ze weer wat gaat hethard he :-)

Met Rolf gaat goed, hij loopt al lekker de kamer door maar hij zegt nog geen woord maakt alleen geluid.

Aankomend weekend vieren we zijn verjaardag erg bijzonder vindt ik toch weer die verjaardagen.

Ik heb ook besloten te stoppen met het forum, ik heb echt het boek ivf gesloten en na 6 jaar er zo meebezig geweest te zijn merk ik dat het ik erg fijn vind om het los te laten.

Ik heb al vaak zitten dubbemn hoe uit te leggen weet niet zo goed hoe en op wat voor manier het overkomt.

Heb veel aan jullie steun gehad het gaat ook niet om niet het personelijk contact te willen dat staat er los van ( lekker duidelijk ) het forum kost veel tijd bijhouden mij wel in ieder geval en dan ben je er zo bewust mee bezig en nu ik een poos net geweest ben vind ik het erg prettig niet meer er zo mee bezig zijn.

Ik hoop dat het beetje duidelijk overkomt en niet bot of lullig want dat is niet de bedoeling.

Ik spiek misschien nog wel eens ff of via facebook.

ik doe weinig met facebook voornamelijk de spelletjes maar kom jullie daar misschien nog wel tegen :-)

liefs Medusa

Geplaatst

Fren, wat goed dat Fiene nu ook de tuitbeker pakt.

Medusa, heel begrijpelijk je verhaal. Ik wens je alle goeds voor de toekomst en veel geluk met je gezin.

Geplaatst

Medusa prima! Doen waar jij je goed bij voelt. Wie weet tot op FB en alvast veel plezier met Rolfs verjaardag!

Heb net een oranje tuitbeker besteld voor Kaat, ik ben de flessen zat, nadat Brams fles weer eens lekte vanmorgen. Had voor hem al een groene tuitbeker en daar ging heel goed zijn pap in.

Dus zodra die oranje binnen is wordt het: roze en blauw voor sap en groen en oranje voor melk en pap. Weer een stap verder.

Ga ze nu gauw in bed gooien, P kwam onverwachts thuis, middag vrij, dus om half 3 prikken halen met de oudste. Hoop dat het niet te hysterisch is daar...

Geplaatst

Medusa, doe waar je je goed bij voelt! Geniet lekker van je mooie gezinnetje!!

Naar dat N vanmiddag prikken moet... Tot welke leeftijd krijgen ze eigenlijk prikjes?

Haha, onze snelle jelle aan de muesli :-) doe je dit met melk of yoghurt?

Hier tot nog toe een goed resultaat van de osteo bij Lara. Slapen gaat goed, komt nog maar 1x. Ontlasting gaat ook stukken beter en ze is weer een vrolijk meisje. Dat laatste heb ik vooral gemist... Sven draaft inmiddels al bijna de kamer door, grappig om te zien hoe die kleine beentjes snel bewegen :-)

Geplaatst

Helemaal begrijpelijk hoor medusa! Veel geluk met je gezin!

hier ligt fiene al bijna 3 uur te tukken! Heb het hele huis al aan kant, weet niet wat me overkomt!! Vanmorgen was ze om 6 uur wakker, fles gegeven en om half 8 vond mevrouw het wel prima. Daarna gezwommen, zelf een banaan gegeten (ze heeft brood overigens nu ook door!) gespeeld en naar bed.

hoopndat ze zo wakker wordt, het is hier nog heerlijk weer, na de sneeuw van vanmorgen, dus wil wel ff naar buiten.

Geplaatst

Medusa begrijpenlijk en duidelijk, heel veel plezie met rolf zijn verjaardag en geluk met je mooie gezin.

Fren wat fijn dat fiene het allemaal weer helemaal door heeft met eten en drinken. Lekker die slaapuurtjes tussen de middag en zeker als ze drie uur slaapt.

Lianne, dat loen gaat mega snel he. Na die eerste stapjes gaan ze als een speer. Maud heeft het nu ook helemaal te pakken al blijft ze nog wel vaak vallen.

de meusli is heel fijn. Doe het door de keukenmixer omdat ze het anders niet weg krijgt. Als we uit bed komen zet ik het al klaar met yoghurt zodat het lekker zacht kan worden. We waten begonnen met brood, maar we zijn zelf gee brood eters s morgens dus zat ze steeds van onze meusli mee te snoepen en haar brood liet ze staan dus was de keus snel gemaakt:))

Caro, is dit de laatste prik die ze krijgt of is dit al die hpv prik (tegen baarmoederhals kanker) of is die pas later?

Hier toen Maud lag te slapen even heerlijk buiten aan het hobbyen geweest. Manlief stond bomen te zage met zijn vader. S morgens was er wel wat sneeuw gevallen maar de middag was heerlijk warm, stond echt te genieten in de zon. Toen Maud wakker was op de fiets gesprongen om boodschapen te doen. Ineens allemaal wolken en weg zon, was halverwegen en toen kregen we toch een sneeuwbui... Brrrr. Maar was allang blij dat het geen regen was.

Geplaatst

Nee dit is een BMR en een ? prik, die laatste is rond 12 jaar.

Nou dat was wat, ze viel na de prikken bijna flauw! Heb het net beschreven bij de D en D meisjes, was niet leuk!

Moet nu gaan slapen want morgen is ze jarig, maakt veel goed haha dus drukke dag, welterusten!

Geplaatst

Caro: poeh dat moet schrikken geweest zijn! Fijn verjaardag vandaag!!!!

Meduus: heel begrijpelijk! Geniet van je mooie gezin!

Meezie: dat was echt een flinke sneeuwbui! Niet in en in koud geworden?

Fren: M slaapt ook regelmatig zo lang en vooral na het zwemmen, de oudste slaapt dan ook vaak zolang dus hebben wij op de zondag vaak even tijd voor onszelf heerlijk!

Nou ik ben al sinds zondag ziek, flinke griep. Koorts en veel vastzittend slijm. Misschien vandaag maar even naar de dokter. Ik hoest de longen uit mijn lijf.

M is sinds hij ziek geweest ontzettend aan het spoken .... Na half uur laten krijsen net toch maar weer eens een fles gegeven... Ben het echt beu. Verder begint de verbouwing op te schieten....hoop dat we over 4 weken alles gewisseld hebben. Wij naar de zolder en M naar onze kamer zodat ik weer eens babykleertjes kan gaan wassen enz.

Eerst komend weekend een weekendje naar Zeeland. Heerlijk! O ja en volgende week met mijn baas gaan kijken of ik niet halve dagen of zo ga werken. Slaap de laatste twee weken een uur of 2 à 3 niet en ik werk nog 36 uur.

Geplaatst
Goedemorgen dames, iedereen nog gefeliciteerd met jullie kleintjes,

1 jaar zijn ze weer wat gaat hethard he :-)

Met Rolf gaat goed, hij loopt al lekker de kamer door maar hij zegt nog geen woord maakt alleen geluid.

Aankomend weekend vieren we zijn verjaardag erg bijzonder vindt ik toch weer die verjaardagen.

Ik heb ook besloten te stoppen met het forum, ik heb echt het boek ivf gesloten en na 6 jaar er zo meebezig geweest te zijn merk ik dat het ik erg fijn vind om het los te laten.

Ik heb al vaak zitten dubbemn hoe uit te leggen weet niet zo goed hoe en op wat voor manier het overkomt.

Heb veel aan jullie steun gehad het gaat ook niet om niet het personelijk contact te willen dat staat er los van ( lekker duidelijk ) het forum kost veel tijd bijhouden mij wel in ieder geval en dan ben je er zo bewust mee bezig en nu ik een poos net geweest ben vind ik het erg prettig niet meer er zo mee bezig zijn.

Ik hoop dat het beetje duidelijk overkomt en niet bot of lullig want dat is niet de bedoeling.

Ik spiek misschien nog wel eens ff of via facebook.

ik doe weinig met facebook voornamelijk de spelletjes maar kom jullie daar misschien nog wel tegen :-)

liefs Medusa

Medusa, ik wil jou ook bedanken voor de eerste tijd op het IUI forum! Fijn dat we zo nu en dan de welletjes en weetjes hebben gedeeld. Helaas hebben we elkaar niet meer gevolgd (denk ik) maar ik lees dat het met Rolf allemaal goed is gekomen.

X

Geplaatst

Zo wat een heftige reactie Caro! Ze zag er ook wel tegenop of niet? Gelukkig vandaag een leuke dag!! Van harte gefeliciteerd!!

Ik net de tandarts maar weer gebeld. Heb ondanks de wortelkanaal behandeling nog steeds kiespijn... Denk dat het de kies ernaast is nu. Warm en koud is echt een ramp!! Helaas morgen en maandag zelf al afspraken staan, kan nu dus dinsdag terecht. Dat hou ik ook nog wel vol!

Morgen weer naar de osteo met Lara! Zien echt verbetering, dus nog ff doorgaan om het helemaal goed te krijgen!

Geplaatst

Off, voor de zoveelste nacht op rij al 2 uur met F bezig. Ze weigert te slapen, alles al gedaan, fles, luier, neusspray, zelfs pcmol, maar slapen ho maar.

Vanmiddag maar cb bellen, want dit trekken we echt niet langer...

Geplaatst

Wat naar dat F zo in de weer is! Wat wij hebben geleerd van cb is dat je echt heel consequent moet zijn richting haar toe. Eerst laten huilen, daarna pakken en troosten en weer wegleggen. Begint ze dan weer, in een bedje ergens anders neer leggen en laten huilen. Klinkt heel vervelend, en dat is het ook echt maar wel het proberen waard. F weet nu gewoon dat ze wel gepakt wordt wanneer ze zich meld en daar moet ze weer vanaf.. Wat doe je wanneer ze overdag een kik geeft? Wij pakten Lara altijd vrij snel, ook omdat Sven vaak de aanstichter was. Wanneer je dit overdag ook doet, kan ze het patroon ook in de nacht verwachten.

Misschien dat ze op het cb nog andere tips hebben wat je eventueel zou kunnen doen.

Wij zijn blij dat we nu bij de osteo zijn, daar boeken we nu goede resultaten mee. Succes en ik ben benieuwd!!!

Geplaatst

Jeetje wat balen Fren! Hoop dat het cb iets weet maar wat lianne zegt klinkt wel logisch . Sterkte!

Hier waren ze gister zo moe van de hele dag bezoek dat ze zonder een piepje in slaap vielen. Kan dan twee kanten op gaan toen ze kleiner waren was het juist drama met slapen na bezoek, nu kunnen ze er blijkbaar beter tegen

Geplaatst

Ik ben om 5 uur gaan slapen, vin is tot 6.15 met haar bezig geweest. Daarna grandioos verslapen. Dit kan niet langer, ga idd ook naar de osteo met haar. Vervelende is dat ze heel koppig is eb rustig een uur blijft huilen, tot gillen aan toe, dan kun je haar echt niet laten liggen.

Zit er wel echt doorheen nu :-(

Geplaatst

Ohhh fren, jullie zullen wel op zijn. Wat erg is dat! M heeft ook een aantal nachten dat gedaan en hij kan heel hard krijsen. We hebben hem na twee keer speen geven in de woonkamer in het campingbedje gelegd en dan krijst ook een uur maar valt van zelf in slaap. Vannacht begon hij ook weer. Hij wilde geen speen en na een kwartier krijsen viel hij in slaap en werd pas om 7.30 uur wakker. Ik denk echt dat je er doorheen moet. Hoe moeilijk het ook is. Maar ze weten op deze leeftijd donders goed wat ze willen .....Sterkte!

Geplaatst

Dat is echt niet fijn fren hopen dat de osteo of het cb wat voor jullie kunnen betekenen.

Kan me zo voorstellen dat je dat meisjes gebrul niet kan laten gaan, pfff als Maud hier wel eens een keel opzet, niet te doen.

Hier de laatste dagen vaste prik rond 11 uur s avonds, maar de hoektanden komen door dus dat is logisch. Verder horen we haar daaf niet over en is het niet erg omdat we nog wakker zijn, maar als je zo midden in de nacht een paar uur bezig bent, brrr echt niet fijn.

Geplaatst

Lara is wat dat betreft ook eigenwijs en stopt ook niet zomaar met huilen. In het begin hebben wij ook meerdere malen gedacht en nu heeft het lang genoeg geduurd. Maar ze stopt uiteindelijk wel en valt in slaap. Het is echt heel hard, maar soms moet je gewoon even doorzetten. Osteo kan geen kwaad, wie weet zit er iets niet lekker en is het in een paar behandelingen verholpen!

Wij zijn klaar bij de osteo :-) het gaat eigenlijk gewoon goed. Ze komt nog wel eens, maar niet meer zoals eerder, en dan ook maar 1x vaak en dan weer lekker slapen. Mocht het weer minder gaan kan ik altijd weer bellen, maar hopen dat het nu zo blijft!

Geplaatst

Fren hoe heeft F het gedaan vannacht? En nog gebeld met het cb?

L heeft weer beneden geslapen, ze huilde constant in haar slaap. Was vorige week ook zo toen we bij de osteo geweest waren. Nu gaat het redelijk, hopelijk is ze vanmiddag ook nog goed te spreken moeten nog naar een verjaardag...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden