Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo, hier een vakantie geboekt in mei naar Turkije. Zo'n zin in, maar ik vind het ook wel erg spannend om te gaan vliegen met Yente.

Gelukkig zitten hier inmiddels al een aantal ervaringsdeskundigen dus tegen die tijd kan ik wel wat praktische tips gebruiken!

Eenmaal op plaats van bestemming zal het allemaal wel goedkomen lijkt me zo, maar zie erg tegen de vlucht op.

Ook omdat je bijna geen vloeistoffen mee mag nemen en ik toch bij het landen en stijgen iets te drinken wil geven. (kant en klare opvolgmelk mag geloof ik wel, maar dat drinkt ze niet...)

En wat doe je om je kind te entertainen? Yente wil sowieso niet graag op je schoot zitten, dus dat wordt nog wat...

Nou ja, tips zijn van harte welkom haha!

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Eef als je een fles al klaarmaakt met water en poeder er al in dan mag je dat gewoon meenemen. Maar je kan ook op de lichthaven een flesje water kopen of wat sap. Zo deden wij dat. Je betaald je wel groen en geel op het vliegeld.

vooral bij het landen is het belangrijk dat ze drinken of op een speen hebben, want dan krijgen ze de druk moeilijk van de oortjes. Bij het stijgen gaat dat veel makkelijker.

hier nemen we veel verschillende kleine speeltjes mee en boekjes, maar M is een boeken wurm. Vaak slapen ze wel even omdat ze op de luchthaven al veel wakker zijn. Slaapt ze niet en is ze het schootzitten zat dan lekker heen en weer lopen in het gangpad. Maar komt vast goed met de kleine meid.

ook wel spannend omdat jullie dan misschien weer zwanger zijn!!

Geplaatst

Lekker Eef op vakantie naar Turkije! En inderdaad ook spannend omdat je misschien dan zwanger bent! Tips voor in het vliegtuig heb ik niet.... maar kleine speeltjes en boekjes gebruik ik ook voor in de auto op vakantie en dat werkt tot nog toe prima!

S.ven en L.ara krijgen al vanaf janurai geen opvolgmelk meer, maar gewone halfvolle melk. Ze doen het daar prima op. 's morgens krijgen ze een papfles, tussen de middag een halve fles, en voor het slapen gaan bied ik 100 aan, maar dat drinken ze niet altijd meer op. Daarnaast geef ik vit.d en alle andere belangrijke vitaminen en mineralen halen ze wel uit het eten.

Osteopaat kon al wel iets geholpen hebben, hebben heerlijk geslapen vannacht!

Geplaatst

jij ook een goede nacht Lianne? Wij ook! Fiene na 19.30 niet meer gehoord en moest haar wakker maken om half 8!!!

Vliegen valt reuze mee hoor eef. Voor kinderen zijn ze echt soepeler wbt de vloeistoffen.

Geplaatst

Heerlijk geslapen. ALleen Sven is nog om 23.00 uur aan het spoken geweest, maar Lara heb ik niet gehoord! Om 7 uur begon ze keihard te kletsen :-) en kunnen rekken tot kwart voor 8!! Kun je echt even van opknappen he!

Geplaatst

Moontje, sorry 1 dag te laat, maar nog gefeliciteerd met M.atthijs.

Vandaag ben ik met mijn man en de kinderen naar Utrecht geweest, naar de neurochirurg. J.asper had een nacontrole. De neurochirurt was tevreden en bevestigde nogmaals dat het een ganglioglioom was, een goedaardige tumor van graad 1. Hij gaf verder aan dat het uitzonderlijk is dat een tumor zoals J.asper die had, weer opnieuw gaat groeien na verwijdering middels chirurgie. Dus J.asper hoeft geen nieuwe mri meer, tenzij er iets voorvalt wat maakt dat dit wel moet. Verder controle bij onze vaste kinderneuroloog van SEIN voor de afbouw. We zijn blij dat we nu al bijna 2 maanden geen aanval hebben gezien.

Lianne, wat fijn dat je al verbetering hebt gemerkt bij L.ara.

Eef, leuk dat je een vakantie hebt geboekt. En helaas heb ik geen vliegtips voor je. Wel wens ik je alvast veel voorpret.

Vlinder, het lukt me niet om jouw tabel te kopieren. Ik kan op de woensdagen en vrijdagen. Dat zijn mijn vaste vrije dagen.

Geplaatst

Goedemorgen! Wat is het hier rustig de laatste dagen. Allemaal druk en weinig nieuws?

S.ven heeft nu het lopen echt ontdekt! Het is nog meer waggelen, en op een gegeven moment laat hij zich keihard vallen! Hij heeft er wel lol in, want hij lacht terwijl hij loopt, geweldig om te zien :-). Hij heeft ook al gelijk zijn 1e blauwe oog opgelopen, hij is in zijn enthousiasme tegen de salontafel aan gevallen, de stakker! Lara vind het nog wel prima en kijkt rustig toe! Zij krijgt weer tandjes, zie allemaal rode plekken in haar mondje en haar billen zijn weer tot krijsend aan toe kapot!

Geplaatst

Ik heb inderdaad niet zo veel te melden. Bram loopt nu een beetje langs de bank en de tafel, benieuwd hoe lang het dan duurt voordat ie los loopt? Geen idee! Kaat maakt totaal geen aanstalten nog, die vindt het prima om te tijgeren. Ze zou soms best iets hogers willen pakken maar dat lukt dan niet en als ik haar dan op haar knietjes zet vind ze het eng en gaat ze piepen dus ze is er nog niet aan toe.

Hoopte eigenlijk dat ze begin mei zouden lopen allebei als we naar mijn zus in Frankrijk gaan maar kan dat van Kaat wel vergeten ben ik bang, of ze moet ineens een snelle inhaalslag maken... Bram zal dat wel kunnen denk ik...

Geplaatst

Zo het feestje van M zit er op.... Poeh altijd weer vermoeiend. M vond het ook vermoeiend, hij is ook nog niet helemaal opgeknapt. Is ook al drie nachten aan het spoken. Veel wakker en onbedaarlijk huilen. We hebben hem twee nachten in de woonkamer gezet met een campingbedje. Wij slapen een stuk beter en M stopt weer met huilen en valt zelf weer in slaap. Heb hem vanochtend wel om 8.15 uur wakker gemaakt zodat we zijn normale ritme kunnen aanhouden.

Caro: M loopt al een maand of twee langs de bank maar loslopen heeft hij nog niet gedaan. In heb altijd begrepen dat ze dat pas doen als ze stevig los kunnen staan en dat doet hij nog niet echt.

Geplaatst

Fiene loopt ook al twee maanden langs de bank. Maar nog niet los. Nu wel aan 1 hand en ze pakt ook dingen op van de grond terwijl ze staat, maar echt los staan doet ze nog niet.

Geplaatst

Ok dus misschien is begin mei lopen voor Bram te optimistisch? Nou ja, we zien wel!

Hier waren ze vandaag enorm vervelend, de hele tijd aan het ruziën, dan de een huilen dan de ander, pffff... Het begint dan lief, kopjes tegen elkaar of aai geven en dan wordt het opeens haren trekken en in ogen prikken.... En schreeuwen en jammeren! Zelfs tijdens het wandelen vanmorgen in de kar zaten ze aan elkaar te plukken, dat was voor het eerst. Kaat ligt meestal naar achteren en Bram zit rechtop, maar nu had ik Kaat ook naar voren gezet waardoor ze ineens door hadden dat ze aan elkaar konden frutten... halve weg met een of ander huilend kind gelopen, lekker ontspannen wandelen!

Maar... gelukkig waren ze wel zo braaf om vrijwel meteen na de fles, om kwart voor 8, te gaan slapen. Dat dan weer wel.

Geplaatst

Fren fijne vakantie!! Lekker even naar de zon en even niks, heerlijk hoor!! Stiekem wel jarloers :)))))

Caro, maud stond ergens in oktober al los en nu eigenlijk sinds vandeweek pas los aan het lopen. Maar het ene kind is het andere niet dus zou zo maar ineens als een speer kunnen gaan.

Moontje fijn dat M wel wat opgeknapt is. Slaapt hij nog bij jullie in de kamer of maakt hij als hij wakker wordt zoveel geluid, dat jullie hem in de woonkamer zetten.

Lianne, wat gaaf is dat he als je kleintje gaat lopen, heerlijk dat gewaggel. Leuk dat hij er zoveel plezier in heeft en tja die blauwe plekken die zullen vast nog genoeg komen, maar die trekken ook weer weg.

Hier inderdaad ook druk met werken en we zijn nu al twee weken heel leuk met potjes training bezig (ik weet het het is gek, zo een kleine wurm op de pot, maar ze vind het super leuk) op vaste momentjes op de dag gaat ze op de pot, we spelen dan wat of lezen een boekje en soms mag ze een filmpje kijken op de ipad. Op het moment dat ik 'gaan je op het potje zeg' gaat ze druk met haar benene bewegen en enthousiaste geluiden maken. Resultaat is nu in twee weken tijd, alleen in de eerste week twee poepjes in haar luier en de andere in de pot, (dit geeft ze zelf aan dat ze moet). Nu in de laatste week iedere dag twee keer een plas in het potje en vaak geeft ze ook zelf aan dat ze geplast heeft in haar luier.

voor mij is een goede rede km door te gaan dat ze het zelf heeeeeel leuk vind en in het boekje stond ook, nu zijn ze nog geen twee en zeggen ze nog niet zo vaak nee. Want vanaf twee gaan ze dat wel doen.

het is een hoop werk en het kost veel tijd, maar het gaat op zo een leuke manier dat we het er graag voor over hebben.

hihi zit nu naar een kindje te kijken die heel lief de hond kusje geeft...

Stiertje hoe gaat het eigenlijk met jou meiden?? Ze waren steeds zo ziek maar hoe is het nu...

Geplaatst

Zo wat is het stil hier.....

Gisteravond even paniek in de tent, werd een oude dame onwel vlak voor ze weggingen. Ze waren de laatste en we moesten een ambulance bellen. Schrok me helemaal kapot, zeker omdat ze steeds ook wegzakte. Gelukkig was de ambulance er snel en bleek na een grondig onderzoek en even te hebben gelegen dat haar bloeddruk erg laag was en haar suiker niet goed.

Gelikkig al een paar jaar BHV dus weet wel hoe te handelen, maar stond helemaal te shacken toen te ambulance er was. Brrrr.

Kreeg wel weer even een flash back toen ik de brancard zag, haha de laatste keer was ik aan het bevallen toen ik die zag.

Caro, hoe is het eigenlijk met jou stiefvader? Dat ging toch ook niet goed laatst?

Geplaatst

Dat is schrikken Meezie! Maar gelukkig alleen de bloeddruk en suiker niet goed! Kan me voorstellen dat je staat te shaken. Je weet eigenlijk wel wat je moet doen, maar als het werkelijkheid is, is het vaak toch anders!

Hier een goed begin van de week. Had al een tijdje kiespijn en vanmorgen toch maar even de tandarts gebeld. Kon gelukkig gelijk terecht, en heb al een wortelkanaal behandeling gehad en nu een noodvulling erin. Over een maand weer terug komen en wordt het helemaal afgemaakt.... Nu lekker een dikke en nog verdoofde mond en neus. Maar een rustig dagje ervan maken vandaag!

Geplaatst

Sterkte Lianne, niet leuk. Wel leuk dat S loopt!!

Meezie lief dat je het vraagt, hij heeft hartritmestoornissen en ligt nog steeds in het ziekenhuis, P is gisteren geweest. Vandaag beslissen ze wat te doen: dotteren of pacemaker maar hij moet in elk geval geopereerd worden. Volgende week is de oudste jarig maar oma heeft al geld gegeven voor een cadeautje, dat gaan ze niet redden, hoe dan ook...

Net voor het eerst gewone melk gegeven, met wisselend succes. Bram schrok er even van, had ook een nieuwe beker met 3 gaatjes, niet anti-lek, die had ik bij de geboorte al gekregen en dat leek me een mooie melkbeker. Maar er kwam vrij veel uit dus dat was met name waar hij van schrok, liet de helft uit zijn mond lopen. Daarna ging het beter en vond hij het lekker.

Kaat daarentegen vond het niks! Zowel de beker als de melk niet... had de melk overgegoten in haar sapbeker en toen nam ze weer een slok maar keek me daarna heel vies aan, dat ik haar er in geluisd had, haha. Later nog maar eens proberen.

Vonden ze bij jullie allemaal meteen gewone melk lekker??

Geplaatst

Heftig dat je schoonvader geopereerd moet worden, hopelijk is hij er snel weer bovenop! Hij was al wel aardig op leeftijd toch?

Hier geen problemen gehad met de gewone melk. Ze krijgen het nog gewoon in de Avent fles, en heb nog nooit commentaar gehoord.. Misschien even wennen, maar zou wel proberen door te zetten! En misschien proberen om het in dezelfde fles te geven als waar je de opvolgmelk in geeft?

Autostoeljes kunnen prima hoor! Ze zitten er mooi in, en in de auto hebben ze ook nog jasjes aan, dus dat scheelt natuurlijk ook nog! Hier vinden ze het geweldig, kijken echt naar buiten en kletsen 100 uit!

Het is super dat S kan lopen, maar hij gaat nog vaak voor het gemak en snelheid, dus gewoon kruipen! Komt van zelf wel. Merk wel dat L.ara naar hem kijkt en denkt wat doe jij nu? Vanavond hebben we haar van mij naar H laten lopen en ze vond het geweldig, nog niet echt los maar ze probeert het wel.

Eind van de middag toch weer meer pijn aan de kies, verdoving uitgewerkt, toch maar een paracetamol genomen. Vroeg naar bed en hopelijk is het morgen weer pijnvrij! Volgende x toch maar wat eerder naar de tandarts gaan ipv ermee door blijven te lopen...

Geplaatst

Lianne, balen van je kies en zeker dat je er nu weer last van hebt. Wat goed van L dat ze nu ook al gaat proberen te lopen, ze zijn hardstikke vroeg daarmee.

Caro, wat rot dat hij geopereerd moet worden, maar hopenlijk knapt hij er wel van op en kan hij zo nog een paar jaar mee.

K en B zitten heel mooi in de stoeltjes hoor, leverd vast een hoop kijkplezier op.

Kregen ze de melk warm of koud?

Lianne het is inderdaad wat je zegt je weet wat je moet doen, maar als het dan echt gebeurd... Zie de hele dag die grauwe vrouw voor me die steeds maar wegzakte, toen ik haar zag dat ze onwel werd was ik bang dat ik nu echt de reanimatie moest starten.

Geplaatst

Dit is alleen nog de oude stoel van N, die heb ik vanmiddag schoongemaakt, volgens mij is deze ietsje kleiner dus hier wil ik Kaat in zetten. Morgen de andere uit de garage pakken (is misschien 3x gebruikt dus eigenlijk nieuw) en kijken hoe ze daar in zitten.

Ik zag toevallig in de gauwigheid in een reclame een meisje zitten in zo'n stoel maar met een verkleiner er in, zodat het hoofdje nog 'vast' zit. Heeft iemand van jullie dat? Deze heeft dat niet, hebben we ook nooit gehad maar nu zitten ze er ineens zo los in, beetje eng. Nou ja, ik zal er wel snel aan wennen...

Geplaatst

Hier ook geen verkleiner, volgens mij is die van ons hetzelfde als die van jou. Kan die van jullie ook in ligstand?

voorlopig werkt het winterkasje nog genoeg als opvulling. Misschien die van de maxi cosi erin gebruiken?? Of zou die te smal zijn

slaapt B nu trouwens al??

Geplaatst

Gisteren de verjaardag gevierd van L.isanne en J.asper met de familie. Erg gezellig. Ze hebben allebei een stukje taart gehad, L.isanne vond het lekker en J.asper was wat minder enthousiast. Ik heb vooral kleertjes voor ze gekregen. Ze groeien nu richting maat 86. Verder vandaag voor het eerst sinds tijden gefietst naar het werk. Ik was bekaf. Maar ik was het eerste op kantoor (van mijn afdeling). Dus kon ik even lekker bijkomen, zonder dat iedereen aan mij kon zien dat het fietsen me aardig wat moeite had gekost.

Geplaatst

Ik heb nu ook problemen met bijwerken, dan maar even op deze manier.

[TABLE=width: 501]

[TR]

[TD][/TD]

[TD]Ma

[/TD]

[TD]Di

[/TD]

[TD]Wo

[/TD]

[TD]Do

[/TD]

[TD]Vrij

[/TD]

[TD]Za

[/TD]

[TD]Zo

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Chrish

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]x

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]x

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Meezie

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]x

[/TD]

[TD]x

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bikkel

[/TD]

[TD]x

[/TD]

[TD]x

[/TD]

[TD]x

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]x

[/TD]

[TD]x

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Vlinder

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]x

[/TD]

[TD]x

[/TD]

[TD]x

[/TD]

[TD]x

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Marjan

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Moontje

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Stiertje

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Medusa

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Simonja

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Eef

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Fren

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Caro

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Lianne

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Melis

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Meezie, wat is dat schrikken.

Caro, leuke foto's op FB.

Chrish, dat is goed nieuws.

Is het ver fietsen?

Inge is afgelopen weekend weer eens ziek geweest vrijdagavond 40.1, zaterdag en zondag de hele dag in de 39 graden.

Gelukkig was ze er niet beroerd van wel sneller moe.

Zelf aan het verven, de komende week op vloerbedekking jacht, iemand tips.

Geplaatst

Mooi dat het gezellig was. Wat goed dat je hebt gefietst!

Maat 86 is er in vele groottes... Ik heb kleertjes van de oudste die voor Kaat nog te groot zijn en Bram heeft op de foto op FB een maat 86 aan van Zeeman, gloednieuw, voor het eerst aan: kan nog maar net... Kan voor hem daar dus geen 86 meer kopen...

Meezie deze kan inderdaad in de ligstand, weet even niet meer welke mc het is, maar we hebben hem toen nieuw gekocht voor de oudste, toch alweer 8 jaar geleden bijna. Maar hij voldoet nog prima.

Vanavond gingen ze allebei meteen slapen, als goedmaker voor gister misschien want toen heeft Bram er weer anderhalf uur plus extra fles over gedaan...

Geplaatst

Chris, wat goed dat je gefietst hebt! We gaan de goede tijd van het jaar weer in, dus kun je flink conditie opbouwen! Fijn dat jullie een leuke dag hebben gehad zondag! Hebben L en J er ook van genoten?

Wij hebben er volgens mij ook geen verkleiner in, en inderdaad met de wintrjasjes kan het prima! In het begin dat ze erin zaten hadden we hem vaak op de ligstand, nu zitten ze lekker rechtop.

Hebben jullie al maat 86? Ik heb kleertjes in maat 80 die nog te groot zijn! Vind wel dat Zeeman de kleertjes klein heeft, misschien kun je nog van de H&M proberen Caro, daar vindt ik de kleertjes altijd groot...

L.ara is 3x geweest gisteravond, 2x gepakt en ze was binnen 2 minuten weer in haar bed. De nacht heeft ze weer heerlijk doorgeslapen. Zelf ook op tijd naar bed gegaan. Nog wat kiespijn en was helemaal loom. Nu weer lekker fit!

Geplaatst

Eigenlijk hebben ze niks meer nodig, in ieder geval geen rompers en truitjes met lange mouwen: heb nog zoveel van de oudste voor Kaat en van vriendinnen gekregen voor Bram... misschien nog wat t-shirtjes voor Bram maar verder zijn ze eigenlijk voorlopig wel klaar. Ik vind het gewoon leuk om af en toe iets nieuws te kopen maar de kast puilt uit...

Geplaatst

Haha, maar nieuwe kleertjes zijn ook zo leuk en zeker bij de zeeman als ze nog eens zo goedkoop zijn. Schoonma heeft vandeweek weer een stapel meegenomen en ook een windjack, een zilvere echt super leuk.

Chris, heerlijk even fietsen zeker nu het zulk lekker weer wordt en die conditie komt vanzelf.

Lianne hier ook nog veel 74 en van de zeeman 80, nu toevallig van de h en m een shirt aan maatje 80. De lengte van de armen is goed maar om haar lijfje zit hij heel losjes. In 86 heeft ze nog bijna niks.

Vlinder wat balen dat I weer ziek is geweest, hopenlijk voor het laatst dit jaar, nu wordt het tijd voor mooi weer en allemaal gezonde kindjes. Succes met verven en de vloerbedekking.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden