Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vannacht ging het goed, ik was naar een feest en kwam om 2 uur thuis. Fiene werd om 6 uur wakker enting na een fles direct weer slapen tot 9.15 uur. Geen klagen dus!

wel maandag naar de osteo, toch eens kijken of die wa voor haar kan doen wbt slapen, eten en eczeem.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dat klinkt als een goede nacht voor fiene, voor jou misschien toch nog wat kort als je om twee uur gaat slapen.

Lianne, grappig dat dat toch echt zoeel invloed heeft op je lijf en hoofd, de osteo. Maar ook mooi om te zien dat hij met zlke kleine dingetjes een kind zo helemaal kan veranderen en lekkerder in haar lijfje laat zitten.

Zou bijna zelf overwegen om te gaan, al jaren problemen met rug en schouder. Als ik mijn houding aanpas dan gaat het beter, maar ik kan na veel oefeningen terapeuten en fisio gewoon niet in de goede houding blijven, waardoor de klachten terug blijven komen. Mmmm misschien toch eens overwegen....

Geplaatst

Zei ik toch Caro, dat ie dat nog zou gaan doen? Leuk hè, als ze t doorhebben gaan ze als een dolle!

Bbal was leuk, voorprogramma beetje vaag maar daarna erg gezellig.

Geplaatst

Pfffff fiene ligt al 2 uur te krijsen. We laten haar nu maar in de hoop dat ze in slaap valt. Maar wat een volhouder... Alles al gedaan, luier, fles, neusspray, maar zodra je er bij bent is ze stil en s je je rug keert begint ze weer...

Geplaatst

Fren, wat pittig! Bink spookt ook alweer dagen! Om de 1,5 drinken en ook echt niets anders willen.

Moeilijk eten, vaak wakker en exzeem schrijf je. Toch wel heeel herkenbaar..

Geplaatst

Zo dat is even heerlijk fren.

heb je haar gister lekker moe gemaakt zo overdag of hadden jullie juist een heerlijk relaxed familie dagja? ;)

Hier is t moppie net wakker, brrr veel vroeger als voorheen, toen was het tegen 9 uur. Maar ik mag niet klagen als ik de andere verhalen lees. Zal ik zelf nu toch echt eens optijd naar bed moeten. Oeps en daar ben ik echt niet goed in.

Caro, die foto's van B en K zijn weer geweldig op fb. Hihi bram met die peer!! En dat koppie erbij.

Geplaatst

Wow dat komt niet vaak voor, 3 dagen stilte!

hier lijkt, *klopt af* fiene weer beter te slapen, hoewel ze maandagavond nog lag te gillen. We laten haar nu maar gewoon, is gewoon aandacht vragen. Gister en vandaag was het 6.15 uur. Wel vroeg, maar te doen.

eten gaat ook super nu, hoewel we haar potje in twee etappes geven, met 5-10 min tussentijd. Lijkt wel alsof het dan ff moet zakken. Maar de 12+ en 15+ potjes gaan helemaal leeg. En daarna eet ze met ons mee, gister ruim een kwart tilapiafilet, een aardappeltje en wat worteltjes, vandaag aardappeltje, stukje van onze vegaburger en doperwten. En daarna nog een fles pap. Net normaal! Nou ja, als ze het daar goed op doet... En ook wel fijn dat ze zo zonder dwang lekker vazallen kan proeven, ze heeftvdan immers al gegeten, dus voor ons ook geen stress dat er niet genoeg ingaat.

verder heeft mevrouw ja en nee ontdekt... Ze geeft op alle vragen antwoord, wel erg leuk!

hoe is het met de rest van de kindjes?

Geplaatst

Vazallen proeven? Haha, nu ik zelf een iPhone heb snap ik al die gekke fouten hier!

Wat goed dat ze ja en nee zegt!! Ze is altijd een paar stapjes voor op de onze heb ik het idee, behalve met eten en drinken...

Hier zegt Bram nu: dat, de, die, koke, keuke, koeke, nijne, bah, en mama en papa natuurlijk. Kaatje komt niet verder dan mamamamamamama, maar die zingt weer in haar eigen woorden, zo schattig.

Moet het afkloppen maar het slapen gaat erg goed de laatste tijd. Eigenlijk gaan ze rond half 8 meteen slapen, regelmatig zonder een kik en soms heel even murksen of huilen. Af en toe een uitschieter maar we beginnen er aan te wennen dat het rustig is tegen 8 uur, heel gevaarlijk misschien! :-)

En 's middags slapen ze van 1 tot 3 uur/half 4, al merk ik dat ze aan het eind van de ochtend wel moe en hangerig worden, dan zouden ze best kunnen slapen denk ik maar dat doe ik maar niet anders slapen ze 's middags niet. Ze vallen tegenwoordig als ik langer dan een half uur wandel 's morgens ook vaak in slaap in de wagen, dat deden ze alleen toen ze piepklein waren! Maar ja actiever maakt vermoeider natuurlijk en zoals de meesten van jullie op FB kunnen zien is Bram erg aan het ontdekken en ontwikkelen.

EN ik ben de laatste tijd meer op FB dan hier moet ik zeggen... maar dat is misschien toeval of tijdelijk? Ik vind het allebei nog leuk.

Geplaatst

Hier ook alles rustig!

Jarno was wel weer koortsig, voor het eerst de 40,5 gehaald! Niet leuk maar de oorzaak is waarschijnlijk toch tandje nummer 3! In de bovenkaak zie ik een wit puntje!

Verder slaapt hij goed, 19.00 naar bed en tussen 8 en 9 wakker! Tussen de middag slaapt hij van 12.00 tot 15.00!

Gastouder is ziek dus vandaag oma ingeschakeld en morgen papa!!

Hier veel lawaai maar weinig gerichte woordjes, maar meneertje heeft een wijsvinger en die zorgt ervoor dat Jarno krijgt wat hij wilt haha!! Nu nog wachten op het woordje die en da!

Lig in mn bedje, nog even candy crushen....grrr al wkn op level 65!!! Sweet dreams!! Xx

Geplaatst

Hier gaat het goed met L.isanne en J.asper. J.asper wil soms niet meer slapen overdag. Best lastig, want hij heeft het nodig. L.isanne heeft het bewegen ook ontdekt, maar dan vooral via haar achterwerk. J.asper begint gelukkig ook meer variatie aan te brengen in zijn klanken en geluiden.

Gelukkig vandaag vrij. Ik merk echt dat ik mijn werk niet meer leuk vind. Zoveel meegemaakt het afgelopen jaar. Ik kijk nu elke week wel even op een aantal overheidsvacaturesites. De rijksoverheid heeft toch wel mijn voorkeur, want dan hoef ik mijn reeds genoten ouderschapsverlof niet terug te betalen bij vertrek binnen een jaar bij mijn huidige baan.

Ik zie nog wel tegenop wanneer ik weer op pad moet voor mijn werk. Met name in combinatie met ophalen bij de creche. Voordat ik kinderen had, vond ik uitloop van rechtszaken in de middag vervelend, maar niet onoverkomelijk. Nu is dat wel anders. Dus wil ook nog een baan waarbij ik veel minder hoef te procederen bij de rechtbank. Daarnaast werk ik op een rechtsgebied wat erg in de belangstelling van politiek en media ligt. Dat begin ik steeds minder prettig aspect van mijn baan te vinden.

Ik ben erg blij nu met drie dagen werken. De werkweek is zo voorbij. Wat ik onbetaalbaar vind, zijn de blije gezichtjes van L.isanne en J.asper als ik ze ophaal van de creche. Dan weet ik dat ze mij hebben gemist.

Geplaatst

Chris; kan voorstellen dat je iets anders wilt. Zijn er veel vacatures bij de overheid? In het bedrijfsleven is het nog steeds niet veel en parttime lijkt bijna nooit voorbij te komen.

Fren: ik hang ook op level 29....grrrrrrr

M slaapt de laatste dagen erg goed, durf het bijna niet hardop te zeggen. Ik denk dat de verkoudheid hem dwars heeft gezeten. En soms horen we hem wel s nachts maar dan gaan 1 keer kijken en daarna laten we hem huilen. Hij valt dan vanzelf in slaap. Hij slaapt trouwens toch nog vaak twee keer. We wisselen een beetje en dat gaat prima.

Caro wat fijn dat B en K nu lekker goed in slaap vallen. Dan hebben jullie ook nog wat aan je avond.

Over een week of twee is de zolder klaar en gaan wij lekker op zolder slapen en slapen de kinderen op de 1e verdieping. Babykamer laten we in tact en M gaat naar onze kamer Morgen die kamer behangen en dan meubeltjes opzetten en dan kan hij ook over.

Geplaatst

Het gaat ineens weer hard bij jou Moontje, alweer bijna 30 weken! Weten jullie wat het wordt eigenlijk?

Chris ik kan het me ook voorstellen van je werk, je prioriteiten liggen nu gewoon anders. Ik heb een universitaire opleiding en ben nu alleen moeder en voorlopig kan ik daar niet mee zitten want belangrijkste baan die er is toch? Hoop voor je dat het lukt want de banen liggen toch nog steeds niet voor het oprapen, misschien bij jullie anders...

Ik hang al een paar dagen op level 28! Ik zei dat ik niet zou gaan candy crushen maar de nieuwsgierigheid heeft gewonnen... Alleen ga ik (nu nog :-)) geen vrienden vragen enzo, ik wacht dan gewoon weer tot ik verder kan. Maar Wordfeud vind ik nog steeds leuker, al is de echte verslaving daar inmiddels ook wel van af...

Geplaatst

Het is inderdaad erg rustig, maar daar werk ik ook aan mee,

Soms is het best druk een kindje verzorgen en dat niet meer de hele dag in bed ligt, het huishouden en werken.

En dan vervalt het reageren soms weleens.

Chris, ik begrijp helemaal wat je bedoelt.

Ik was ook nooit lastig met even iets afmaken.

Maar nu is 5 uur echt 5 uur, snel in de auto naar Inge en dan de glimlach en de handjes die je erbij krijgt.

Onbetaalbaar, had ik vorig jaar niet verwacht.

Maar gooi geen oude schoenen weg voordat je nieuwe hebt.

Vandaag aan de voorbereidingen begonnen voor de verjaardag van Inge.

Een van de laatste jan.febr. mrt kindje, we vieren het zondag voor vrienden en familie.

Morgenavond komt de laatste kraamvisite, twee vrij gezelle boeren broers, die Inge al eerder zagen, maar de officiele visite is ergens blijven hangen.

Dus die komen morgenavond gezellig voor haar 1e verjaardag.

Qua Candy crush zit ik op level 105.

Volgens mij zijn Chris en Miranda verder.

Moontje, geniet nog even van je buik, succes met verbouwen.

Wij zijn bijna klaar, ik moet nog oppad voor raambekleding en dan kan ze naar boven.

Geplaatst

Hihi vlinder, ja ben/was inderdaad verder level 213 maar heb hem er afgegooit, ik heb eigenlijk wel leukere dingen te doen als met mijn smurf achter die snoepjes. Maaaaaaar dat duurde een tijd voordat ik dat door had, het is een gruwelijk verslavend spel, maar nu ik gestopt ben heb ik ineens zeeeeeeeeen van tijd over. Heerlijk extra tijd voor mijn meisje en hobby's en vriendlief. Zo is het stukken gezelliger als wanneer we beide met ons neus in candycrush zitten.

maar ik kan met dat soort spelletjes echt doorslaan. Zo heb ik ook uren op hyves doorgebracht met happy harvest :( en zo kan ik er nog wel meer opnoemen, het enige wat werkt is er helemaal mee stoppen.

Gister had M voor het eerst sinds een maand weer in haar luier gepoept bij opa en oma. Ze zei poep en oma trekt haar broek en luier uit wil haar op het potje zetten en grijpt zo vol met haar handen in de poep. Hihi.

ze had een beetje een baaldag wat het potje betreft, dus weerwven extra aandacht geven en we merken vandaag weer verbetering.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden