Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012


benbri

Aanbevolen Berichten

Dames,Mijn oudste heeft de eerste 12 weken nagenoeg niet geslapen overdag. Ook alles geprobeerd, ze sliep wel in de wandelwagen. Wilde de hele dag bij ons zijn. We hadden toen het boek rust en regelmaat an Ria blom, nou dat was geen succes. De vk zei toen: ze heeft een geheugen van 10 sec, dus wennen aan slapen in bed vond zij onzin. Na 12 weken ging ze Goed slapen. Ik vond het erg zwaar. Maar nu slaapt ze altijd super goed! De tip van melis deden ze ook op Kdv en dat werkte super.Vandaag bij cb geweest , M is nu 4800 gram, 900 gram aangekomen sinds 6 mrt. Erg tevreden Wren ze. Verder was het een sterk en alert mannetje. Ze vertelde me dat je het beste de avond fles kan geven tussen tien en half elf dan heb je de meeste kans op doorslapen en 's nachts een kleine fles geven 100 Cc of zo zodat ze dat zien als snack.... Verder mag je overdag wisselen in hoeveelheid dat doen bv kinderen ook. Wel houden aan max 1000 Cc per dag.Overigens voorspellen ze nu dat M 197 cm wordt...haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

goed om te horen Moontje! Geheugen van 10 seconden, ok :-) Dan is het inderdaad alle moeite niet waard. Bovendien slaapt ze wel in de wagen.

 

Zit nu in dubio of ik fiene wakker zal maken voor een fles, of dat ik het afwacht. Denk dat het laatste het beste is, ze heeft om kwart over 6 een forse fles gehad nl. Misschien nog een uurtje uithouden.

 

Wat woog M bij geboorte? fiene woog vandaag nl 4635 gram en is 6w2d oud... Een kleintje volgens mij vergeleken met de rest hier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een drukte hier!

 

Gisteren naar cb geweest, 1e prikken blehhh! Manneke was einde dag niet lekker, hangerig en huilerig! Heeft tussen ons in geslapen op het verschoningskussen! Had 38,5 dus een zetpilletje gegeven! Hij mocht niet in de puckababy maar vannacht was de temp gezakt naar 37,4 en toen hebben we hem met de romper in de zak gedaan anders slaapt hij zooo slecht! Het is een ontzettend onrustig slapertje! Zwaait met armen en benen en maakt veel geluid haha, daar zijn we nu aan gewend maar in het begin dachten we dat hij iedere keer wakker was!

 

Jarno komt ook nog steeds om de 3 uur, soms 4 maar meestal is dat als we weg gaan, bv wandelen of autorijden! 'S nachts nog steeds 1 keer! Meestal rond 3.00! Ik kolf dagelijks een flesje met 120 ml, hij drinkt dat niet altijd op, meestal 100! Raar inderdaad om een flesje te geven terwijl je zelf de voeding hebt! Meestal is de laatste avondvoeding die we via de fles geven of als hij even bij opa en oma is, in ieder geval dagelijks zodat hij aan de fles blijft wennen!

 

Die onzekerheid herken ik wel meezie, daarom wegen wij tussendoor op de gewonen weegschaal! Effe voor je eigen gemoedsrust!

 

Hij was nu 4975 gram en 56 cm, maatje 50 is nu echt te klein en soms past 62 al!!

 

Verder val ik erg af, ben nu 15 kilo kwijt en doe er niks voor, zo raar! Lang leven de bv!!

 

Maandag op controle geweest in leuven, afscheid genomen van de gyn en nu is alles afgesloten! Laten we hopen dat de endometriose rustig blijft en dan zijn we tevreden!! Ik ga beginnen met cerazette en als ik helemaal stop met de bv dan ga ik mercilon nemen, een lichte pil die ik doorslik en hopen dat dat voldoende is!!

 

Ik geniet op en top maar krijg niets gedaan zonder vooraf goed na te denken hoe of wat haha, alles in etappes!!

 

Meiden welterusten, voor mij begint dadelijk de nachtdienst weer!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou hier eindelijk stil... Kaat heeft de hele avond gespuugd en gehuild, drie keer schone kleren, twee keer schoon bed en als dieptepunt de bekleding van haar wieg ondergespuugd, zodat ze nu zonder moet tot morgen... Gelukkig is die van haar wieg er makkelijk af te halen, die van Bram zit er in genaaid... Maar die melk gaat zo snel zuur ruiken, moet echt in de was! Morgen maar eens het cb bellen of we over moeten op andere voeding, want het is de laatste dagen steeds weer raak... Johannesbroodpitmeel is niet voldoende volgens mij, al moet ik zeggen dat we het ook wel eens vergeten erbij te doen...

 

Ga maar naar bed, Bram komt zo weer denk ik, manlief is nog wakker en morgen vrij dus misschien moet ik het hem maar laten doen... Welterusten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een dag niet geweest en zoveel om bij te lezen.

 

Gisteren naar het CB geweest. Lisanne is nu 4115 gram en Jasper 3720 gram. De CB- arts was tevreden en heeft mij ook op bepaalde punten gerust kunnen stellen. Zo heb ik ook weer wat meer vertrouwen in mijzelf. Ze verwacht dat we in de tweede maand al wat meer ritme kunnen gaan zien.

 

Lisanne kan al echt lachen en dat is vroeg met 4 weken. Ze kan ook al haar tong uitsteken. Ze doet mij namelijk na :). Ze leert snel. Jasper is nog niet zo ver. Volgens de CB-arts is hij van alles snel onder de indruk en dat zou verklaren waarom hij wat vaker huilt en eerder rood aanloopt. Meestal is hij ook uit zijn doen als we hebben gewandeld. Mijn moeder is gisteren meegeweest naar het CB. Een paar extra handen is wel prettig bij het uit- en aankleden. Lisanne had bij het wegen de weegschaal onder geplast en terwijl we met de CB-arts aan het praten waren en Lisanne werd onderzocht, poepte Jasper in zijn luier. Hij heeft dus schijt aan het CB :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, hier nog een mini hoor. Afgelopen maandag bij cb geweest. Yente was toen bijna 8 weken. Ze weegt 4200 gram en is 56 cm lang. Bij geboorte was ze 3220 gram en 49 cm. Ze is dus wel qua lengte veel gegroeid, maar blijft een lichtgewicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

M was bij de geboorte al 4290 gram, maar is wel afgevallen tot 3900 gram, maar zeker geen kleintje. Maar wel een goed BMI (onzin dat gedoe met BMI vind ik!!!!)

 

Fren: mijn huisarts zei vorige keer tegen mij en overigens de kinderarts ook. Jij kent jou kind het beste en weet wat ze prettig vind. Het is gewoon even zoeken, er zit een globale gebruiksaanwijzing bij, je moet alleen nog even zoeken welk "type" kind jij hebt.... Vond dat wel een mooie. Manlief en ik hebben vorige keer bijna een scheiding gehad door het boek van Ria blom (dat is ook wat het cb adviseert) kind moet in bed anders leert ze dat niet, dus twintig keer terug, man chagrijnig, slaapgebrek, moe (je kent het wel) alle twee het goed willen doen, niet tegen het huilen kunnen en dus veel snauwen tegen elkaar....dat is niet goed voor je relatie! Mijn advies is dus, kijken waar je kind behoefte aan heeft een gezond verstand gebruiken. En ja soms moet je door het huilen heen, maar soms is jouw kind nog niet toe aan de rust en regelmaat en zoekt nog jouw geborgenheid. Overigens zijn we bij F heel erg van de rust en regelmaat, tegenwoordig, ze heeft echt behoefte aan haar slaap en geeft het vanzelf aan, we leggen haar dan ook gelijk in bed en bouwen onze activiteiten om haar slaapjes heen en dan heb je een geweldig en vrolijk kind

 

 

Chris: Wat leuk dat l en j zo verschillend zijn en echt hun eigen karakter hebben! En die extra paar handen heb je echt wel nodig bij het cb, wat goed dat je moeder mee is geweest geeft jou ook meer rust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi meiden, thanx voor jullie support :) j.enna moet idd voor een weekje in het ziekenhuis blijven, voor nu denken ze dat ze overgeprikkeld en oververmoeid is, maar vanmiddag komt toch de kinderfysio kijken bij haar en mss toch inbakeren, ze loopt ook erg lang na te snikken (dat was voor mij ook de reden om haar nooit lang te laten huilen) en daardoor wappert ze zichzelf ook wakker. het is een meisje die veel RRR nodig heeft blijkbaar. ik vind het ook moeilijk om haar lang te laten huilen en het idee dat ze haar in het ziekenhuis rustig 3 kwartier laten krijsen vind ik ook erg moeilijk. Janis had mij een boel papieren opgestuurd uit het boek van ria blom en ik herkende daar wel veel in. het is eigenlijk wat het ziekenhuis ook nu doet, maar het is niet het makkelijkste om te doen helaas....vandaag is de 1e echte dag, dus we zullen zien. qua voeding moet ze natuurlijk nu wel een flesje, want ze hebben daar geen borsten op voorraad, ja, genoeg, maar niet die ze gebruiken, hahahaha :-). vannacht moest ze natuurlijk wel een flesvoeding, want ik had nog niet gekolft, maar ik moet dus elke 3 uur kolven, dat is ook de regelmaat die we er nu proberen in te brengen. overigens heb ik haar zoveel aangelegt dat mijn borsten wel moeten wennen aan het om de 3 uur kolven, want nu pak ik er iedere keer maar 70 uit of zo omennabij (in totaal) terwijl ze 120 moet, maar ja...als je om de anderhalf uur haar weer aanlegt (ik herkende haar huiltjes niet meer en twijfelde dan weer of ze genoeg voeding had en..en..en) en dan drinkt ze 70....dus nu moeten die tetten van mij wennen aan meer aanmaken, dus hopelijk werkt dat...moet dus flink kolven en flink veel drinken en rusten...mag (nou ja, mogen..tis een advies) om maar 3x per dag te komen, dit zodat ze dus kunnen kijken wanneer ze huilt, hoevaak ze huilt, waarom ze huilt en hoelang ze huilt en zodat mama (en papa) even adem kunnen halen en tot rust kunnen komen, want ik zag het echt niet meer zitten en dan komt het schuldgevoel om de hoek kijken....waardeloze moeder dat ik dat niet kon en zag en..blablabla...kweet dat het niet waar is, maar gevoelsmatig heb ik het echt heel moeilijk gehad en gisteren ook alleen maar lopen huilen, vond het zooooooo erg, nu nog wel, maar we moeten gewoon terug naar het begin en dat kan ik niet thuis, ik kan haar niet laten huilen zo 3 kwartier...en daar in het ziekenhuis wel, vervelend en erg naar, maar het word minder is mij verteld...en verhipt was het net na mijn voeding...ik leg haar weg, ze huilt eventjes en 15 minuten later sliep ze....nog nooit gedaan hier. alhoewel ze de eerste 48 uur ook heel veel kunnen gaan slapen en daarna weer een dip krijgen en veel gaan huilen, daarom is die week en 2 dagen te kort (tussen de 3 en 5 dagen krijgen ze dus vaak een dip). verder dus heel benieuwd. ze krijgt wel zantac (maagzuurremmers) en nou ja..die kinderfysio gaat vanmiddag dus naar haar kijken...word weer vervolgt.

 

spijt me als ik even niet persoonlijk reageer, maar beloof het...komt snel :)

 

knuffel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Benbri - wat heftig een week lang in het ziekenhuis! Lijkt me erg dubbel voor jullie - fijn dat er wat aan gedaan wordt en je even zelf misschien uit kan blazen / tot rust kan komen, maar aan de andere kant erg zielig dta je kleine meisje daar is en niet bij jullie, alhoewel ze natuurlijk wel in goede handen is daar, maar toch! Ben benieuwd of er nog wat uit het bezoekje van de kinderarts komt vandaag. Hou je ons op de hoogte?

 

Nou meiden, wat ben ik blij met dit forum!!! Gisteren al jullie tips gelezen (maar had ff geen tijd om te reageren) en gelijk dus uit gaan proberen: heb hem 2 keer wakker gemaakt om te voeden 's avonds en beide keren daarna lang op proberen te houden en................ Hij heeft vannacht 6!!!! uur tussen een voeding laten zitten!!!! Wauw!!! Wat een groot verschil ineens! Van max 3 uur naar 6 uur! Heb dus zelf ruim 5 uur kunnen slapen - wat een heeeeerlijkheid!!!

Achteraf denk ik "wat stom dat ik die dingen niet eerder heb uitgeprobeerd"! Het klonk zo simpel, maar maakte hem eigenlijk nooit wakker om te voeden en zodra hij moe werd, hield ik hem ook niet op omdat er altijd gezegd werd tegen me "hij bepaald zijn eigen ritme en bij 1e tekenen van vermoeidheid moet je hem laten slapen", dus dat deed ik braaf, maar ga vanavond hem dus echt wel weer wakker maken in de hoop dat hij vannacht ook langer doorslaapt. Zal wel niet gelijk weer zo lang zijn als hij nu deed, maar ga het zeker weer proberen! Dus meiden - bedankt voor de reacties gisteren!

Haha, nu op naar zo'n lange nacht als bij jou Elke! Maar daar heeft hij nog een paar weekjes voor qua geboorte datum ;-P...

 

Heb ik wel gelijk nog een vraagje - ik lees wel eens dat er activiteiten om de slaapjes heen gepland worden, maar hoe doen jullie dat dan? Want dan heb ik het idee dat ik echt nergens meer heen kan, zoals wanneer je ergens heen moet waar je al 30 minuten voor moet rijden ofzo. Dan slaapt hij wel de hele autorit en daarna ook in de maxicosi of reiswieg, maar dat is dus niet in zijn bedje, dus geldt dat dan wel als RRR? En omdat ik dan onderweg ben, laat hij soms wat langer tussen de voedingen zitten (thuis overdag vaak om de 2 uur en onderweg soms zelfs wel 4 uur er tussen), waardoor er ook geen regelmaat in zijn dag komt qua welke tijden hij drinkt etc... Haha, sorry hoor, wat een vragen hé? Misschien moet ik ook niet zo moeilijk doen / denken, maar je wilt het zo graag goed doen hé? En wat is dan het beste voor je kindje vraag je je af...

Vind die omschrijving van Moontje over de globale gebruiksaanwijzing wel mooi - inderdaad even uitvogelen wat voor type kind we hebben ;-P...

 

Zo, en heb nu ook eindelijk even wat meer tijd om te reageren. Krijgen nogsteeds bijna dagelijks kraamvisite en daar begin in nu ook wel een beetje klaar mee te raken - is wel erg gezellig, maar ook wel vermoeiend om de hele tijd gastvrouw te moeten spelen...

 

Hier ook geen bloedverlies meer. Wel nog erg veel witte afscheiding waar ik nog wel inlegkruisjes voor nodig heb - had ik anders nooit zo erg. En voor de irritatie gebruik ik dan zelf nog wat calendula zalf of sudo creme, zodat het minder "schuurt" met die inlegkruisjes...

 

Levi zijn ogen beginnen ook wat lichter te worden - waren eerst heel donker, maar gaan nu beetje grijsblauwe kant op. Ben benieuwd welke kleur het uiteindelijk wordt.

 

Fren - mij was idd ook verteld dat ze nu nog maar een geheugen van 10 sec hebben en je ze nog niet kunt verwennen. Ik geloof niet dat dat bij alles klopt, want dan zouden ze ons toch ook niet herkennen? Maar het idee dat je ze nog niet kan verwennen vind ik wel prettig, dus zou het jezelf niet moeilijker maken door jezelf op te vreten omdat je haar zou moeten laten huilen - als zij dit nu prettig vindt (die draagdoek) en jij trekt het ook nog dan is het toch ook goed? Of wil je daar zelf ook graag van af? Wat ik zelf wel eens doe als hij overdag niet wilt slapen en ik moet bijv eten koken, dan leg ik hem in de reiswieg bij me in de keuken - hoef ik niet telkens heen en weer naar boven om een speentje er in te stoppen en dan kan ik gelijk bij de 1e kik er al op reageren / speen er in / heen en weer rijden en met andere hand in de pan roeren. Ik merk dat als ik snel reageer als hij een beetje wakker wordt, hij ook weer sneller in slaap valt als wanneer ik hem zichzelf wakker laat huilen/ dan raakt hij zo overstuur dat het langer duurt eer hij weer in slaap valt...

 

Qua gewichten / lengte hebben wij hier echt een beer als ik dat bij jullie zo lees!

Hij is qua lengte gemiddeld (was 54 cm bij geboorte, maar na 1 maand slechts 3 cm gegroeid - dus na 4 weken zat hij op 57 cm).

Zijn gewicht is wl bovengemiddeld - woog bij geboorte 4080, viel maar 2 dagen af en zat op dag 4 al weer boven zijn geboorte gewicht. Bij 4 weken woog hij 5608 - hij heeft dan ook al een flinke onderkin en spekbeentjes! Maar bv kinderen groeien geloof ik anders dan kv kinderen.

 

Meezie - heel af en toe schiet die gedachte ook door mijn hoofd, maar die duw ik dan al snel naar de achtergrond als ik denk aan hoevaak hij poep- en plasluiers heeft en als ik zie hoe stevig hij is - dan kan het niet anders als dat je gewoon genoeg hebt. En je moet ook bedenken dat als je niet genoeg zou hebben, Maud er zelf wel voor zorgt dat je lijf meer gaat aanmaken doordat ze bijv vaker om voeding gaat vragen, dus dat heeft de natuur mooi geregeld ;-)... Ik vind het trouwens erg leuk om te lezen hoe het daar op je vakantie gaat. Wij willen in september misschien naar Turkije gaan, dus dan zit ik idd ook met borstvoeding in een islamitisch land - haha, is een burka geen idee om hem dan onder te stoppen en zo ongemerkt te kunnen voeden?

 

Caroline - het cb al gebeld over het spugen? En is de nacht wat beter gegaan dan de avond?

 

Fren - balen van je pols trouwens - nog steeds zo'n last van? En jij het cb ook nog gebeld voor de reflux? Ik wist niet dat dat erfelijk kon zijn...

 

Hebben jullie kleintjes ook een voorkeurskant met slapen? Hier kijkt hij vaak naar links en ben gewaarschuwd om dit wel af te wisselen. En kan je het cb eigenlijk altijd bellen? Weet wel van het inloopspreekuur, maar dat is slechts 2x per week 1 uurtje en dat redde ik gister niet om te vragen over tips om die voorkeurshouding af te leren. Want heb wel een paar tips geprobeerd, zoals bedje draaien, speelte aan 1 kant, hydrofielluier om het hoofdje / of aan de voorkeurskant, maar hij schudt dan zo met zijn hoofdje heen en weer dat dat ding gewoon verschuift en hij alsnog zijn hoofd kan draaien de slimmerik...

 

Chris - idd handig dat je dan een extra paar handen hebt - lijkt me anders best lastig met 2. Leuk om die ontwikkelingen van hen beiden zo te lezen.

 

Hier heb ik van die baby-art cards gekregen - 5 zwart/witte plaatjes van dieren en als ik die voor hem hou, dan volgt hij ze helemaal met zijn ogen en gaat hij ook naar ze lachen. Hij lacht verder ook naar mij als ik boven hem hang en overdreven AAA of OOO zeg en dan probeert hij daarna iets terug te zeggen - gaat dan druk maaien met zijn armen en bewegen met zijn mondje, maar heel veel komt er nog niet uit behalve af en toe een korte "uh"...

 

Eef - hoe gaat het met jou met het volgen? Nog druk aan het oefenen? Ieder kind zijn eigen tempo denk ik hoor, of maak je je er nog zorgen over?

 

Bikkel - wat zielig, koorts na die prikjes. Mogen ze dan ook niet in een dunne puckababy met dan bijv een dunner dekentje dan anders er over? Want hier slaapt hij ook in zo'n ding, maar die is echt heel dun en dekente zit dubbel in het lakentje, omdat die ook erg dun is, dus zit me dit zo te bedenken voor het geval hij hier ook koorts zou krijgen van de prikjes. Gelukkig hoeft hij pas 19 april, dus nog even niet, want lijkt me zo zielig als ze koorts krijgen!

 

Nou, heel verhaal geworden, maar had wat schade in te halen ;-)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ink, wat fijn dat Levi vannacht zo goed geslapen heeft. Dan kunnen papa en mama tenminste ook een beetje bijtanken. Hopelijk doet ie dat deze nacht weer!

Ik maak me niet meer zo'n zorgen over dat volgen met de ogen hoor. Heb het een paar keer met haar geoefend en ze doet het af en toe echt wel. Ze moet alleen niet moe zijn of honger hebben ofzo, maar dat is op zich wel logisch lijkt me.

Yente slaapt hier ook niet altijd in haar bedje hoor, ze valt ook geregeld in de box of in haar wipstoeltje in slaap. Probeer haar wel overdag altijd minimaal 1 dutje in haar bedje te laten doen. In het begin maakte ik me daar erg druk om, maar nu denk ik er al makkelijker over.

Wij houden wel vaste tijden voor voeding aan. Dat vind ik zelf erg prettig en Yente doet het er goed op dus dat houden we er maar in. Tussen de voedingen door slaapt ze de ene dag heel veel en de andere dag weer bijna niet. Als ze moe is, is ze moe en dan ga ik haar niet proberen wakker te houden. Ik maak haar dan wel weer wakker als het etenstijd is, maar meestal is ze dan wel weer wakker hoor. En tja, 's nachts slaapt ze dus al een hele tijd door. Laatste fles om 22.00 uur en dan 's ochtends ergens tussen 7.00 en 8.00 uur weer. Ik weet het, het is een enorme luxe en weinigen hebben dat geluk van een zeer goede nachtrust....

Toen ik het van dat doorslapen aan cb vertelde, waren ze wat verbaasd. Ze zei dat je in principe kinderen tot 6 kg niet langer dan 6 uur tussen de voedingen mag laten. Maar ja, ik denk dan als ze honger heeft laat ze het heus wel weten. En aangezien ze altijd goede volle plasluiers heeft, vond het cb het ook prima dat ik haar liet doorslapen. Anders had ik het ook gewoon gedaan hoor haha. Ik ga haar 's nachts echt niet wakker maken, ben veel te blij dat ze doorslaapt!!

 

Benbri, J.enna dus een hele week in het ziekenhuis. Dat is best lang zeg.... Hopelijk komen ze erachter of er echt iets aan de hand is. En probeer niet toe te geven aan je schuldgevoelens hoor. Je deed toch zo goed mogelijk je best! En tja, het gaat niet bij ieder kindje vanzelf. Gebruik deze week om weer op krachten te komen, want jullie kleine meid heeft jullie straks hard nodig. Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff, wat hebben jullie lange verhalen geproduceerd!!

 

Bri, ik hoop dat t met j nu de oplossing gaat zijn. Laat t maar gebeuren en neem deze tijd om samen bij te komen, bij te slapen en wat tijd voor elkaar te nemen...

 

Ink, ik maak me er niet druk om hoor. Heb besloten dat fiene gewoon graag bij onz wil zijn, prima. Verder doet de t super en vanmorgen heeft ze een half uur lachend en trappelend naast me in bed gelegen. Oja, m'n verjaardagscadeautje was niet eenmalig! Ze slaapt nu al 3 nachten zo'n 7 uur aan een stuk. Vannacht was t 2300/545/930. Prima dus!

 

Wbt slapen dn plannen, slapen ix slapen hoor, jn mijn optiek. If dat nu in de macicosi of in bed is. Als hè daar omheen moet gaan plannen, kom je helemaal nergens. Ik heb f vanmorgen om 11 uur meegenomen naar de Ha, daarna naar prenatal voor een diaper champ (gewone vuilnisemmer stonk echt te veel, babykamer zit pal naast de voordeur... Welkom!) en toen via de appie naar huis. Ze ligt nu wakker te worden jn de macicosi. Wel dus iets langer dan 2 uur erin, maar de vindt t heerlijk in dat ding.

 

Ha ging wel met m'n diagnose mee, maar deed niks. Heeft me doorverwezen naar de orthopeed. Nog 10 dagen afzien dus... Voor de reflex van fiene had hij niet echt tips behalve voeding verdikken en hoofdeind omhoog, maar dat doen we allebei al. Zo Cb nog maar even bellen. (dat mag altijd ink, als je vragen hebt!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden,

 

nou Matthias is ook niet zo heel groot hoor, bij de geboorte 2895 gr en 49 cm en nu 4580 gr en 55,5 cm.

hij ligt nu te dommelen in de box, hij spuugd ook best veel en ik kolf af en doe daar ook JBPM doorheen, en als ik hem gewoon de borst geef dan spuugd ie veel meer.

hij steekt vaak zijn tong uit na het drinken met een vies gezicht en moet wat wegslikken, soms komt het letterlijk zijn neus weer uit!

maar wil hem toch nog gewoon aanleggen.

 

hij lacht nu wel bewuster en veel meer en hier ook al traantjes.

volgen doet ie ook, ik had hem gister op mijn schoot gezet, met zijn rug tegen mijn buik zeg maar, en hij draaide zijn hoofd helemaal omhoog om mij te zien en lachen dat ie deed!!:) zo lief!

 

hier ook een voorkeurskant, hij ligt graag op de rechterkant, de ggd heeft foldertjes ( verkrijgbaar bij het cb) hierover, mss ook wel te vinden bij hun op internet.

 

we hebben het bedje gedraaid zodat ie met de goede kant dan naar de deur ligt en richting het raam, speeltjes heeft ie nog niet veel mee.

wel de muziekmobile boven zijn bedje, ook aan de goede kant opgehangen.

 

Benbri, fijn dat ze is opgenomen en hopelijk komen jullie alemaal even tot rust, tis wel moeilijk hoor, maar wel even heel goed.

ik heb wel iets voor je van de lc kundige over clusterkolfen,

zal ik je mailen of ..zeg het maar, je prive mail heb ik niet ...

anders mag je mij wel even mailen op marjanmulder77@hotmail.com, hoef je verder niks in te zetten maar dan heb ik je mailadres en mail ik het je even toe,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi fren, ik heb een tijd geleden ook een peesontsteking in mijn pols gehad. Op advies van bevriende fysio een skate polsbeschermer gekocht. Wat een verademing en geen wachttijd! Uiteindelijk het bij die brace gehouden en nooit meer die van de orthopeed gekregen, deze werkte perfect. Wel uiteindelijk de bovenstabilisayor eruit gehaald. Misschien kun je wat mey die tip, is zo onhamdig als je die kleine niet normaal kan tillen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden, lees hier veel over voorkeurshoudingen. Mijn moeder is kinderfysio. Ik weet van haar dat je een voorkeurshouding zo snel mogelijk moet aanpakken. Je loopt anders echt het risico op asymmetrie van het hoofdje. In erge gevallen moet er dan zelfs soms een helmpje aan te pas komen. Een kinderfysio kan je tips en oefeningen geven om de voorkeurshouding van je kindje te corrigeren. Zij kunnen daar meestal meer mee dan het cb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze mini woog gisteren 4140 gram en is 55 cm! Groeit echt als kool :-D

 

Fren, hoe gaat het met Fiene en slapen in haar eigen bedje? Nog steeds huilen?

 

Vince lijkt iets van een regeldag te hebben, huilt veel en wil alleen maar bij ons zijn. Al leg je hem slapend in z'n bed, meneer gilt zodra hij voelt dat hij wordt weggelegd. Ook wil hij continu eten en drinkt alle flessen leeg, ondanks dat ik per fles van 150+5 er twee scheppen nutriton in doe. Gaan vandaag al aardig richting de liter.. En nu?

 

Is er al iemand ongesteld geworden? Vraag me af hoe lang dat duurt, hier nog niks te bekennen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat fiene van de week een regeldagje had, want gister ging t slapen weer prima. En heb besloten da ze niet perse in de wie hoeft te slapen, als ze maar slaapt...

Hier nog niet ongesteld, ben benieuwd hoe lang dat nog duurt...

 

Net met fiene in de draagzak de grote weekendboodschappen gedaan. In de maxicosi naar het winkelcentrum en haar daar in de draagzak gedaan, die ik thuis al om had gedaan. Ze vond t super, lekker rondgekeken het eerste kwartier en daarna geslapen. Prima dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, jaloers hoor meiden! Hier meneer om 23:30 wakker gemaakt voor zijn voeding in de hoop dat hij weer langer zou doorslapen zoals gisteren, maar helaas - om 2:00, 5:00 en 8:00 kwam hij al weer, dus het was helaas weer een nachtje met 6 gebroken uurtjes slapen...

 

Denk dat het hier nog wel even duurt voor ik ongesteld wordt ivm de borstvoeding...

 

Kaartje- bedankt voor de tip...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook nog niet ongesteld, duurt inderdaad langer met bv: bij mijn dochter pas na 8 maanden... heerlijk. Zit er nu op te wachten.

 

Bram slaapt nu ook langer sinds een dag of 2, fijn hoor. Kaat spuugt helaas nog wel en huilt regelmatig in bed, maar is te doen. Vannacht om half 2 en daarna half 7... Niet echt doorslapen maar voor mij is bijna 5 uur slaap achter elkaar al veel!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

S en L slapen gelukkig weer lekker door. Is toch prettig wanneer je lekker aan een stuk kunt slapen!

Ik heb de menstruatie gehad toen ze ongeveer 9 weken waren. En het duurde net als een gewone menstruatie maar voor mijn gevoel wel iets heftiger!

ga me klaar maken om naar een verjaardag te gaan, gezellig met de kids mee!

 

Fijne avond..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hè meiden lees al wel veel met jullie mee maar kom er elke keer niet aan toe om te reageren. Hier gaat t met onze kleine man best goe alweer een maand morgen. Jammer genoeg spuugt hij veel en vaak ook pas een uur na de voeding. Dat maakt t dus niet altijd makkelijk met naar bed doen. Ook gier ben ik bang dat hij echt een voorkeur houding heeft. Probeer van alles om te zorgen dat hij ook op z'n andere zij gaat liggen maar hij draait geel makkelijk weer terug. Over ander halve week naar cb ben benieuwd of ze er daar iets van zien. Het slapen gaat hier de ene keer beter dan de ander keer. Alleen wat jullie zeggen over wakker maken voor de late voeding werkt hier niet. Als wij dat doen dan komt hij snachts om de 2uur. Probeer hier dus een beetje te plannen om hem rond 19.00/19.30 te laten drinken (hier maken we hem dan soms wel voor wakker) en dan komt hij wel uit zich zelf rond half 11 en dan gaat de nacht ook goed. Nog een voeding van rond 3uur en 7uur dan. En dat vind ik voor nu prima.

Onze dochter vind der broertje helemaal geweldig. Wil elke dag hem even vast houden zo lief.

Ga proberen om vanaf nu wat vaker hier mee te kletsen. Hopelijk houd ik jullie snelheid van reageren een beetje bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden