Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zal straks wel even kijken bij kruidvat. Moet toch heen, omdat mijn voorraadje verder ook bijna op is... Zal wel even kijken welke maat ik voor hun nodig ben :)

Mijn man vindt het ook niet spannend hoor, maar ook inderdaad minder geduld! Als ze huilen vraagt hij aan mij wat ze hebben. Tja dat weet ik ook niet, haha. Mijn man is juist wel weer van spelen en gek doen met ze. Soms iets te veel en iets te lang, naar mijn idee!

Medusa, spannend nog hoor! Wel jammer dat ze nog niets hebben gezegd... hoop dat de biopt goed gaat... Beterschap!

Mijn schatjes liggen nu heerlijk samen in de box! Schattig om te zien dat ze elkaar aankijken en dan baby gesprekken hebben, hahah!!

Sven draaide alweer op zijn buikje en zijn benen komen zowat boven de box uit!

Geplaatst

Melis: ik vorige week ook in een keer gestopt met de puckababy en daar gaat echt goed omdat M inderdaad veel op zijn handen sabbelt. Ik zou het gewoon proberen. Ik ben wel s avonds gestopt omdat hij dan vaster slaapt. Leek mij wel een goed moment.

M zou ook nog prima in 3 van new baby passen die heeft echt een veel smaller kontje dan zijn zus had.

Geplaatst

Lianne, mijn collega's hebben de Humprey's uitgekozen. Volgens mij is het een restaurant met meerdere vestigingen in het land.

Medusa, jammer dat ze nog niets konden zeggen.

Over de luiers, ik ben nu van de New Born afgestapt (maat 3) en ik heb nu de maat 3 van de Baby Dry. En daarvan heb ik nu 4 pakken in huis. Ik denk dat ik over een tijdje toch maat 4 moet kopen.

Geplaatst

Oh echt Lianne, hebben ze gesprekken? Wat leuk! Heb ik iets om me op te verheugen... Hier hebben ze elkaar eigenlijk net ontdekt. Ze kijken elkaar eigenlijk alleen maar nieuwsgierig aan: He nog een baby! Bram heeft al een paar keer naar Kaat gelachen maar ze lacht mooi niet terug! Draakje... Over draakje gesproken: ik probeer al de hele tijd een klein tukje te doen, geef ik het op want ze gaat steeds huilen, zit ik hier, is ze stil! Nog een keer gaan liggen? Pfff...

Geplaatst

Het zijn nog wel korte "gesprekjes" hoor. Ze kunnen ook zo weer een andere kant uitkijken. Maar het is wel leuk om te zien en te horen :-)

Melis, ik laat me adviseren door de fysio wat het beste is. Ik heb geen probleem met een helmpje, zijn achterhoofdje is gewoon niet mooi nu.

Mocht er zoveel duidelijke verbetering in zitten wacht ik nog even, maar ik verwacht dat het wel echt nodig is.

Geplaatst

De echoscopiste deed echt geen uitspraak, wel gevraagd natuurlijk maar helaas afwachten

De bioptie niet gehad, ik krijg over 2 weken een lisexcisie, dan gan ze de hele binnenkant van mn baarmoederhals weg schrapen, ik hb al 5 jaar afwijkende cellen en het stijgt, dus ze gaan over op behandelen.

Geplaatst

heej meiden...ik schaam mij dood, maar ben al zoooooo lang niet meer op het forum geweest en ik kan wel zeggen dat ik gewoon te druk ben geweest, maar is geen excuus natuurlijk :) tis iig wel de bedoeling dat ik het gewoon weer bij hou, mis jullie wel al heb ik bijna iedereen wel op facebook, dus krijg nog wel wat mee :) en vooral foto's van alle leuke en knappe baby's :)

hier gaat alles wel goed eigenlijk. jenna is nog steeds vergeleken met andere baby's huileriger, maar nu lijkt het meer uit frustratie, overleven we wel :) ze krijgt al een tijdje vast voeding om 17 uur en dat gaat goed. bruine bonen vind ze heerlijk :). geef nog steeds borstvoeding, alhoewel ik dat nu wel meer aanvul met flesvoeding, vooral omdat ze ook keihard (zonder tanden gelukkig) in mijn tepels bijt en dat doet nogal auwie hihi, ze draait wel al een tijdje, maar terugdraaien gaat nog niet echt...kruipen doet ze door haar hele bed heen, maar beneden op de grond met zeeen van ruimte weigert ze waardoor ze weer gaat huilen...tis een lekkere griet iig, haha

melis, spannend hoor een helmpje. ik zie het wel vaker. buurjongetje had het ook gehad, die leek er idd geen last van te hebben. die is net een jaartje en die draagt hem al een tijdje niet meer, dus dat kan heel snel gaan en zeker wanneer vince gaat draaien enzo (doet hij toch nog niet?)

meduus...vervelend die galstenen (heb niet het hele verhaal kunnen teruglezen, want dan ben ik over een uur nog niet klaar hihi) heb er zelf ook last van, ze zijn alleen gelukkig erg klein, maar het zijn voor mij de klachten die caro beschrijft...vooral in de nacht en mcdonalds is helemaal uit den boze..., ik dacht meer dat het mijn maag was, maar er zijn kleine galstenen te zien...laat voor mij maar lekker zitten nog even. wens jou er veel sterkte mee :(

uhm....vlinder, al iets leuks op het oog qua baan of niet? gaat helaas niet zo snel he :(

jeetje...heb zoveel gemist hier vanuit het forum...ik spring wel weer in het diepe, maar neem mij niet kwalijk als ik even iets niet weet meiden :) hoop dat ik nog welkom ben in ieder geval :)

dikke knuffel van mij

Geplaatst

Moontje, hoe reageerde M erop dat je hem 'ineens' in een normale slaapzak deed?

Zojuist Vince naar bed gebracht in een normale slaapzak, maar het was een half uur overstuur gillen. Uiteindelijk in de puckababy gelegd en het is nu muisstil.

Hoe lang moeten kindjes hieraan wennen?

Geplaatst

He benbri welkom terug! Ik dacht al waar is ze... Gelukkig gaat het goed.

Medusa had je het verwacht dat ze zouden gaan behandelen? Bah, kun je eigenlijk niet gebruiken nu! Nooit natuurlijk maar met een nieuwe baby...Sterkte!

Nou, weer twee pakken luiers erbij... mijn moeder heeft nog 4 pakken, ik heb even geteld, we zitten nu op 14 pakken luiers!! Belachelijk, maar ja, ze komen echt wel op. Nu maar geen maat 3 meer kopen... P zei: we zijn toch geen peuterspeelzaal!

Geplaatst

Melis, ze zeggen een week of 2weken. Je begint met een armpje, maar doordat je na ineens draaide moest ik haar wel los doen.hadden haar armpjes er uit gedaan maar wel van de puckababy, daar kunnen ze de armpjes niet helemaal omhoog doen. Verder overdag in een normale zak en avond toch puckababy.maar vond dat heel eng ivm draaien. Haar daarom maar laten huilen idd...nu gaat het goed (gelukkig) hopelijk gaat het snel goed met vince, blijft moeilijk...een huilend kindje

Geplaatst

He Caro :) ja, kweet het, schaam mij dat ik zon tijd niet geweest ben. Geen slap excuus voor....jeetje, wat een luiers,14haha....heb toevallig bij de ah gehaald van de week. Ook nog 3, maar mag denk als deze op zijn naar de 4....maar gaat zo hard, wil ik niet haha.....

Geplaatst

Begreep van meezie dat er een meeting is? Kan ik nog mee, mag ik nog mee en waar en kosten en dergelijke. Mss dat janis ook mee wil....

Geplaatst

Weet niet wat ik verwacht had, hij heeft wel bevestigd als ik niets doe dat het kanker wordt en dat is natuurlijk helemaal geen optie

Ik loop al 5jaar te emmeren en wil er wel vanf zijn.

Benbri welkom terug :-D

Ik heb laatst 8 pakken luiers bij KV gekocht ook lekker een voorraad

18 juli is de date locatie is nog niet besproken

Geplaatst

Hihi bri, je hebt ons gevonden.

Jenna gaat als een speer, leuk dat kruipen in bed.

Maud ligt nu sinds een week in een slaapzakje in bed, voorheen nog in het speciale kussen waardoor ze op haar zij lag, nu is het iedere ochtend weer een verrassing hoe ze in haar bedje ligt. meestal met haar hoofd bij het voeteneind.

Ze ligt dan altijd druk te kletsen tegen haar mini difrax leeuwtje, waarvan ze de pootjes regelmatig als speentje gebruikt. Zo grappig, ze ligt dan echt te kijken hoe ze het armpje moet pakken en stopt hem dan heel gericht in haar mondje, dan ligt ze heerlijk te soppen.

als ik aan het werk ben dan ligt ze altijd op haar speelkleedje bij mij in het restaurant. Nu kan het nog geen kwaad, maar als ze zo gaat kruipen gaat dat niet meer, ik zie haar al staan met een tafelkleed en bestek op de grond naast haar, oeps.

Caro, jeetje 14 pakken. Hoe lang doe je daarmee een week of 7 a 8???

Medusa klinkt heftig, maar wel beter dat ze dat nu gaan doen.

Lianne, lijkt me leuk dat baby gebrabbel. Een helmpje is ook niet erg voor die kleintjes en de resultaten zijn vaak goed.

Ik begrijp alleen niet zo goed dat ze vanuit het CB en vanuit de kraamzorg geen betere voorlichting geven ivm de voorkeurshoudingen en afplattingen. Ik heb op mijn oude werk zoveel kindjes gezien met afgeplatte hoofdjes, waardoor ik wist wat er met een babyhoofdje kan gebeuren.

Maar heel veel ouders die voor het eerst een kindje krijgen weten dat niet, waardoor je nu veel meer afplattingen ziet (doordat het slaapbeleid is aangepast), terwijl dat volgens mij met extra voorlichting niet zou hoeven.

Hoe zit het bij jullie met de poepbroeken, hier een meisje die wel 3 a 4 keer per dag poept en dan met zoveel geweld dat het er geregeld bij haar rug weer uitfloept. Soms wordt ik wel een moedeloos als ik haar voor de derde keer op een dag een schoon zetje moet geven. Er staat standaard een emmer met sop, zadat haar kleertjes eerst even kunnen weken voordat ik ze poets, het is er ook best moeilijk uit te krijgen die lekker babypoep.

Geplaatst

Geen idee hoe lang we er mee doen Meezie. Ik gebruik denk ik 5 luiers gemiddeld per kind per dag, verschoning bij elke fles en vaak 1 extra poepluier. Om meteen je vraag te beantwoorden: meestal 1, soms 2 poepluiers per dag, allebei. Maar ook wel een eens dag zonder.

Ze gaan na de fles vaak in de wipstoel of in de box en na een tijdje gaan ze kreunen en worden ze knalrood... en dan zijn ze voor de voeding net verschoond. Maar ja, maar goed ook, want anders zouden ze doorlekken. Dat gebeurt niet vaak meer tegenwoordig gelukkig. Ik had eerst ook steevast een paar rompers in de Vanish liggen te weken maar dat gaat eigenlijk heel goed de laatste tijd...

Maud poept veel zeg! Plassen doen ze hier wel als kamelen, vooral Bram, hele zware luier meestal...

Geplaatst

Welkom terug Benbri! Goed te lezen dat alles goed bij jullie!

Grappig Meezie dat Maud lekker overal kan liggen in haar bedje! Gaan jullie straks een box in het restaurant doen, of hoe ga je het anders doen?

Ze poept wel veel zeg! Wij hebben ook 1 a 2 poepluiers per dag per kind, en soms ook wel eens een dag niet (vooral Sven slaat soms over). Nog heel af en toe dat ze alles onder poepen. Het is bij hun al wat dikker doordat ze fruit en rijstebloem in de fles krijgen.

Medusa, spannend hoor! Wat houd dat eigenlijk precies in de binnenkant van de baarmoeder wegschrapen? Komt het dan ook nog weer terug, of is dan alles weg en moet het als het goed is weer helemaal weg zijn? Sterkte meis...

Ik ga zo even rommelen in huis, en daarna even een uurtje hardlopen. En daarna ben ik denk ik wel uitgeteld, dus dan maar genieten van mijn vrije dag!

Geplaatst

Goedemorgen meiden!!

Allemaal lekker geslapen?

Vince is aan het protesteren tegen het losse armen beleid van z'n slaapzak, hij vind het maar niks. Maar ja, op een dag moet hij toch uit de Puckababy omdat hij er dan niet meer in past, dus kan er maar beter wat eerder aan laten wennen, nietwaar?

Medusa, hoe is het met je?

Lianne, veel plezier dit weekend en succes met hardlopen!

Benbri, welkom terug!

Geplaatst

Nou daar gaat mijn dagje uit... Zou vandaag naar feestje van dochter vriendin met de oudste maar de slijmbeursontsteking in de schouder van P speelde weer op vannacht, hij heeft bijna niet geslapen van de pijn... En naar de huisartsenpost geweest vanmorgen met een vriend: mitella omhouden en rust zoveel mogelijk. Hij kan dus geen baby vasthouden...

Geplaatst

Dat is bale caro!!

Hihi dat maud zoveel poept dat ben ik wel gewend. In de eerste 12 uur had ze alle zwarte ontlasting eruit gewerkt. Papas genen hebben de overhand, die moet ook zo vaak, dus zal wel genetisch zijn.

Geplaatst

Verveel me kapot, bah...

Zoonlief ligt te slapen, manlief is aan het werk, huishouden is gedaan en ik heb zo'n beetje alle internetpagina's al gezien...

Geplaatst

hahaha leuk he over poep praten :-P Rolf heeft ook wel 3 a 4 poep luiers per dag

Ze gaan dan met een hete lus ijzerdraadje de hele boven laag wegschrapen als het goed is als de wond genezen is zijn de "kanker" cellen weg, ik moet wel 2 jaar op controlle blijven.

Rolf begint dingen vast te pakken, als je de fles geeft heel stevig je handen en duwt op de zuigmaat met de fles mee.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden