Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vlinder, fijn dat je de nieuwe auto hebt opgehaald. Ik wens jullie er veel veilige km's mee!

Sinds een week of 4 krijgt Vince rijstebloem door z'n avondfles. Ik begon met 1 voedingsschepje en inmiddels doe ik er 2 eetlepels doorheen. Of het door de rijstebloem komt of dat het gewoon z'n ritme is weet ik niet, maar hij krijgt z'n laatste fles tussen 19.00 - 20.30 uur en slaapt dan het klokje rond. Hij krijgt 4 flessen van 210/7 per dag.

Ik zou het gewoon proberen, alleen dan weet je of het ook werkt bij Inge.

Succes!!

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Je kan altijd even het cb bellen als je twijfelt over de rijstebloem toch? Maar ik denk dat het minder impact heeft op de darmpjes dan groente- of fruithapjes...

Zo, hehe, ze slapen... Prima uitgeslapen hoor, om half 9 was Kaat wakker en kwart over 9 Bram wakker gemaakt, maar gisteravond was ineens weer een huildrama en vanmorgen ook om en om huilen, zelfs in de wipstoel met favoriete Disney babygym... Allebei perenhapje gegeven, toch maar een potje gepakt, was helemaal van plan met de blender aan de slag te gaan maar zo onrustig dat gehuil, jeetje. Nu eindelijk slapen ze allebei weer en kan ik zo gaan douchen. Hele nachthemd nat van het zweet... Is er een ruim 4 maanden sprongetje? pfff...

Geplaatst

Ik geef fiene sinds een dag of 3 ook rijstebloem (gewoon van bambix toch?). Doe 3 voedingsschepjes in haar fles van 180/6 (nu er pap in gaat dus in hoeveelheid terug van 210/7 naar 180/6) maar zit wel te miepen met de speen. Speen 3 krijgt ze het moeilijk mee weg, stand 1 van de 123speen lijkt te hard te gaan en verslikt ze zich. Hoe doen jullie dat?

Melis, sta versteld van wat jouw bouwvakkertje wegwerkt op een dag!

Geplaatst

Fren ik doe 1 zo'n gele schep van de Nutrilon met rijstebloem in de laatste fles, ben pas een week bezig, moet je het niet langzaam opbouwen? En dan laat ik de Nutriton weg. Het wordt van die ene schep niet dikker. Wel ben ik over naar speen 2 nu, ook bij de gewone fles...

Oh ja, kreeg gister een mail van Difrax dat ik binnen 5 dagen een nieuwe fles toegestuurd krijg: de verbeterde S-fles! ben benieuwd, wel netjes.

Geplaatst

Vince maakt vaak groeispurten door, als ik zie hoe groot en zwaar hij nu is ten opzichte van toen hij geboren is. Hij moest denk ik gewoon wat inhalen qua groei, wij zijn beide ook groot dus ja..

Wij voeden z'n normale fles met een fase 2 speen (3-6 maanden) en de avondfles voeden we met een papspeen. Beide van dr. Browns. Met de papspeen drinkt hij z'n fles wel sneller leeg, maar hij heeft er geen last van.

Morgen weer naar CB, ben benieuwd of ze commentaar hebben dat ik al een tijdje rijstebloemen groente/fruit geef. Gelukkig zijn ze bij ons CB vrij makkelijk, volg je moedergevoel want dat klopt 9 van de 10 keer gewoon!

Ga ff boodschappen doen, fijne dag!

Geplaatst

Vlinder, het is een mooie aito hoor. Kan begrijpen dat je van een dagje blijorp een nare nasmaak hebt, gelukkig was de terugrit voor ons beter en ben jij er toen nog heel goed vanaf gekomen.

Geen idee hoe lang ik wil doorgaan met bv, ik heb altijd gezegd als het niet meer leuk is dan stop ik. Maar heb na een moeizame start, met moeilijk op gang komen, daarna enorme stuwing, spruw bij ons bijde en toen problemen met allergie van Maud eindelijk de smaak te pakken, plus wat Melis zegt volg je gevoel. Maud heeft nu geen last van die ene poederfles op een dag, alleen een heel droog huidje. Maar ik denk dat als ik helemaal over zou gaan op kv ze er wel last van gaat krijgen, omdat ze bij de bv al heel heftig reageerd op melk, noten en chocolade.

Daarom geef ik ook nog niet echt hapjes, wel geprobeerd en ze vind het heel lekker en leuk, maar haar darmpjes en maag zijn super gevoelig. Best stom, wantheb steeds gezegd, dat ik het juist goed vind om vroeg te beginnen met hapjes enzo. Maar wacht met mijn moppie toch nog even.

Geplaatst

Juist omdat het van1 schep niet dikker wordt doe ik er 3 en dan idd geen nutriton. Fiene krijgt in haar gewone fles ook nog steeds een schep met kop nutriton, als ik dat niet doe loopt het in straaltjes langs haar kin.

Geplaatst

Dank je wel voor jullie tips, ik ga het vanavond gewoon proberen.

Dan doe ik 3 om 3.

Meezie, maar goed ook dat een leuk dagje weg, in 9999/10000 gevallen goed eindigd.

Zou niet goed zijn als jouw dagje blijdorp ook slecht eindigd.... (dan gaan we blijdorp helemaal boycotten)

A.s. zondag is mijn meisje 3 mnd, dus mag ze gaan zwemmen, wanneer ga jij volgende week.

Als ik je verhaal zo lees, zou ik ook nog even wachten met vast voedsel, want als ze nu al reageert op noten, melk en chocolade, zou ik inderdaad even wachten.

Komen er allergieen voor in jullie familie.

Moontje, in het ene ritje dat ik gisteren naar huis gemaakt heb, vanuit Barendrecht naar Oudenhoorn.

Kan ik zeggen, hij bevalt goed, de auto stuurt toch weer lichter dan de oude en hij is weer wat luxer, cruise control, natuurlijk gelijk even uitgetest.

Vanmiddag ga ik op visite bij de dochter van een vriend van ons, ze heeft de sleutel van haar eerste eigen huis.

Ze is er reuze trots op, maar er zijn nog maar weinig mensen langs geweest.

veel plezier allemaal vanmiddag.

Geplaatst

3 om 3 is misschien wat veel om te beginnen? Ik doe nu 1 schep erbij, ben een week bezig en ze zijn ruim een maand ouder, zou je niet met 1 beginnen? Nou ja, je moet het natuurlijk zelf weten. Succes in ieder geval!

Geplaatst

Vlinder, hoe bedoel je 3 om 3? 3 schepjes voeding en 3 schepjes rijstebloem? Rijstebloem voeg je als extra toe. Het advies is om het rustig op te bouwen. Eerst beginnen met een theelepeltje en daarna elke keer iets meer. Sven en Lara krijgen het nu een maand en ze krijgen 2 voedingsschepjes rijstebloem bovenop de 7 schepjes voeding.

Ik zou in jou geval, aangezien ze 3 mnd is, eerst beginnen met een klein beetje. Het is nu puur om te "laten" wennen aan vaste voeding.

Uiteindelijk moet je natuurlijk doen wat je zelf goed lijkt..

Caro, kan best een sprongetje zijn. Ik vind dat ze de laatste 2 weken erg veranderd zijn. Veel minder huilen, veel lachen (zelfs wanneer we ze in bed leggen) en we kunnen veel meer echt contact met ze maken.

Sven heeft afgelopen weekend ontdekt hoe hij op zijn buik kan draaien!! 9 van de 10 keer lukt het om zelf te draaien, af en toe moet ik hem helpen, anders draait hij rond op zijn buikje alsof hij een breakdancer is! haha. Terug draaien in nog niet een heel groot succes, en na de fles in de box ook niet ;-). Lara vindt het nog wel prima zo.

Ook denk ik dat de tandjes in aantocht zijn! Sven heeft echt al bultjes in de mond, en ook witte doorschijnender in zijn tandvlees!

Geplaatst

Moontje, dank voor de tip van de dookie! Was zondag bij prenatal en daar waren ze in de aanbieding. Vandaag voor het eerst gebruikt, wat een super ding! en wat heerlijk dat we niet aan een parasolletje hoeven, want dat lijken me echt ondingen.

Geplaatst

Ik heb Lisanne en Jasper nog geen rijstebloem gegeven. De laatste voeding is tussen 19:00 en 21:00 uur en dan slapen ze door tot 07:00 uur. Ik geef 5 voedingen (fles) op een dag. Wie van jullie zit al op 4 voedingen (fles) per dag?

Geplaatst

Ik zit al weken met fiene op 4 voedingen. Denk al zeker vanaf begin mei. We hebben haar toen niet mee wakker gemaakt voor de 12 uur fles en ze sliep toen door. Wel toen direct de flessen verhoogd naar 180/6 (was 150/5 toen ze nog 5 flessen kreeg).

Geplaatst

ow, moet je die rijstebloem langzaam ophogen?? Ik heb Lauren gisteren voor het eerst pap gegeven en heb op een fles van 180 3 eetlepels rijstebloem gedaan. Dit is wat er op het pak stond.

ze heeft gisteren om 21.30 die fles op en ik heb haar om 8 uur wakker gemaakt. Wel heeft ze vannacht weer een uur liggen krijssen na een heftige hoestbui. Echt ontroostbaar dan, zo zielig.

ChrisH, ik geef ook 5 flessen op een dag tussen 7 uur en 21 uur. Lauren drinkt ze ook allemaal leeg (5x180 en 6)

Volgende week wil ik met fruit beginnen. Als ze dan een aardige hoeveelheid eet wil ik er een fles afhalen.

Geplaatst

Wij zitten hier ook zeker al een maand op 4 flessen van 200 cc (180+6).

Inderdaad is het advies langzaam te beginnen, zoals eigenlijk met alles wat je ze voor het eerst geeft, om te kijken hoe ze er op reageren. Het is inderdaad extra Vlinder, niet in plaats van een schep melkpoeder.

Zometeen naar de osteopaat met Bram... Hoop dat ie een beetje rustig is want ze zijn me een partij aan het huilen vandaag, pfff, nauwelijks geslapen voor mijn gevoel!

Geplaatst

Chris hier ook nog steeds 5 voedingen. Ik kan die van 23 uur nog niet overslaan, want dan komt ze rond 5 uur. Ze slaapt max 9 a 10 uur op een voeding dus dan ga ik maar voor een nacht doorslapen voor mezelf. Moest die voeding van 23 uur laten vervalen van het CB want volgens de dame van het CB slapen baby's van 7 tot 6. Toen dacht ik nou die van mij slaapt van 23 uur tot 9, ze gaat wel rond half 9 9 uur naar bed en dan drinkt ze slapend de veoding van 23 uur. Ook prima lijkt me.

Geplaatst

Meezie, lekker doen waar jij je goed bij voelt hoor! Jij kent Maud het beste.. Er moet zoveel van het CB, maar hun zien je 1x per maand en als Maud het goed doet op 5 voedingen waarvan er 1 om 23.00 uur, lekker blijven doen.

Zolang je kindje goed groeit, is er niks aan de hand. Baby's regelen zelf hun ritme grotendeels en als ouder kun je daar een beetje mee spelen.

Geplaatst

Dank je wel voor de bijsturing.

Ik dacht dat het was in plaats van, vanmiddag een pak gehaald staat het ook op.

Vanavond zal ik een schepje erbij doen, kijken hoe ze reageerd.

Inge krijgt ook nog 5 flessen, ze drinkt ze niet allemaal helemaal leeg, maar minimaal 165 en max 200.

Maar ze is ook een van de jongeren.

Geplaatst

Meiden, vanaf om 21.15 uur op Ned 1 een aflevering van Babyboom!

Ik ga kijken, heb alle afleveringen gezien en het ontroert me nog steeds.

Doet me denken aan onze behandeling, wat hebben we toch een geluk met onze gezonde wondertjes!!

ben nog elke dag onwijs dankbaar dat we dit mogen meemaken, geweldig!!

Geplaatst

Nou fiene is wel klaar met de hapjes... Is al een paar dagen moeilijk binnen te krijgen, zal het morgen nog met een andere lepel proberen, maar dan hou ik t maar even voor gezien. Wil niet dat ze nu al een negetieve connotatie bij eten krijgt.

Ondertussen zit ze zichzelf in de weg, veel huilen vanmiddag, maar slapen ho maar... Fijn! Mama heeft al zo'n koppijn...

Geplaatst

Kleine meid voelt dat jij niet lekker bent, of ze gaat weer net als bram en kaat een sprongetje maken. Jullie hebben toch steeds samen off days.

Hopenlijk voel je je morgen weer beter, brr buikgriep is echt niet fijn.

Geplaatst

Melis, ik las het vanmorgen in het AD.

Zeker weten kijken, van de vorige serie kende ik ook een paar mensen.

Je loopt toch een tijd rond in het zkh en je leert zo aaridg wat mensen kennen.

Ben wel benieuwd hoeveel mensen er weer zwanger mogen raken van de 100, het blijft spannend..

Zet de tisseus maar klaar.

Vrienden van ons zijn nu ook het traject van IUI ingegaan, mocht het na 3 pogingen niet zijn gelukt gaan ze verder met IVF.

Is en blijft spannend, het zwanger worden, blijven en zijn.

A.s. zondag is het een jaar geleden dat ik begon met spuiten.

Ik vind het heel bijzonder, wat ik het afgelopen jaar heb mogen meemaken.

Geplaatst

Zat net een oude aflevering van Babyboom te kijken en toen al rolden de tranen over m'n wangen.

Vince is vandaag een jaar geleden teruggeplaatst, 29 juni testte ik voor de eerste keer positief. Dit zullen voor ons altijd speciale dagen blijven.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden