Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012


benbri

Aanbevolen Berichten

ChrisH, ik denk dat dat niet uitmaakt. het is toch de post die ze moet bezorgen.

 

Melis, de bloeding valt me echt super mee. Ik was helemaal voorbereid op het ergste maar daar is geen sprake van. ik doe dezelfde tijd met een ob als tijdens mijn vorige menstruatie dus geen sprake van een extra hevige bloeding.

Gelukkig merk ik wel aan mijzelf dat ik weer meer kan hebben en beter in m'n vel zit. Kortom, minder last van die hormonen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Vanmorgen bij de ha geweest, morgenochtend staat een buikecho in het zh gepland, hij denkt dat ik galstenen heb.

Diclofinac gekregen om het heftigste voor te zijn.

 

Heb beetje gelezen, grooet gelijk melsi dat je helmpje gaat doen, oke staat niet zo leuk maar de stand van zn hoofdje is belangrijker.

Rolf heeft lichte voorkeurs houding en iets afgeplat hoofdje, als het nodig blijkt zal ik ook voor helmpje kiezen.

 

Fles voeding, sinds ik 1 schepje meer voeding in de fles doe 180cc en 7 scheppen is Rolf in een ritme gekomen en goed zn flessen gaan drinken.

 

vandaag 8 jaar getrouwd :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd Medusa! Maar je man is weg toch? Ach, dat halen jullie vast wel in.

 

Stom dat ik niet aan galstenen heb gedacht bij jou, heb ik oktober 2009 mijn galblaas laten verwijderen vanwege 2 enorme en een paar kleintjes... Ik had al jaren last bij vet eten, krampen 's nachts dat wil je niet weten maar dacht dat ik een spastische darm had. Nu nooit meer ergens last van gehad, kan alles eten en drinken, zo blij dat het gebeurd is!

 

Chris dat weet ik ook niet zo goed. Ze hebben hier nog nooit echt een vast ritme gehad en zoals ik zei: ze slapen gewoon steeds vrij lang tussendoor en vooral lang 's morges waardoor de eerste fles vaak pas tussen half 9 en half 10 is.

 

Oh Bram is het zat, ga 'm in bed leggen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Medusa, gefeliciteerd met jullie trouwdag! Fijn dat M lekker thuis is bij jullie, geniet ervan. Succes morgen in het zkh, laat je ff weten hoe het was?

 

Vince lijkt weinig last te hebben van z'n prikjes, hij ging om 1 uur slapen en om 5 uur hebben we hem wakker gemaakt voor z'n fles. Net lekker wezen wandelen en we gaan hem zo naar bed brengen.

Massage was heerlijk, maar ben blij dat ik 'm voor 19 euro via Vakantieveilingen heb gewonnen ipv 70 euro dokken in de salon zelf.

 

Jullie ook een leuke dag gehad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Medusa, veel succes vandaag in het ziekenhuis.

Melis, fijn dat Vince niet veel last had van zijn prikjes.

 

Ik had gisteravond een strandfeest in Scheveningen. Tot 19.15 uur was het echt heerlijk weer. Lekker in het zonnetje buiten gezeten en genoten van het warme weer. Toen sloeg het weer echter om en werd het echt dramatisch. Parasols die over het terras vlogen, fikse regen en onweersbuien en een lekkende tent... haha

Ben toen maar in de auto gestapt naar huis. Was wel blij toen ik thuis was. Heb ruim 1.5 uur gereden over een kleine 100 km en dat alleen maar vanwege het super slechte weer.

Jammer van het einde maar het was wel heel gezellig.

 

Met Lauren lijkt het ietsjes beter te gaan. De hoestbuien worden minder lang en komen minder vaak voor.

Ze doet het trouwens goed op de rijstebloem. Ik heb haar dus niet langzaam laten wennen maar meteen vanaf de eerste fles 3 eetlepels toegevoegd. Niets aan de hand.

Ze slaapt super goed, lijkt geen last te hebben van haar darmen en heeft zeker geen verstoppingen.

Ben nu de andere flessen wat aan het afbouwen qua hoeveelheid. Van het weekend welilcht met fruit beginnen en als ze dat goed eet, dan een fles minder.

Ik heb gewoon in het boek van Wessel gekeken hoe ik het destijds heb gedaan en zo doe ik het nu weer.

 

Ink, was jullie nachtje weg lekker? hebben jullie goed weer gehad en lekker kunnen fietsen?

 

Fijne dag allemaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handig dat je dat hebt opgeschreven! Ik heb veel geschreven het eerste jaar maar meer de mijlpalen en leuke dingen die ze kon en niet zozeer het voedingsschema dus ik begin opnieuw... Ze vroegen trouwens bij het cb laatst of ik een voedingsschema wilde hebben maar ik dacht dat vraag ik met 6 maanden wel, dan wordt het pas serieus en gaan ze andere dingen ook nodig hebben.

 

Hier vanmorgen voor de verandering weer eens half 8! Kwam vooral omdat Kaat lag te hoesten, was net een klein zeehondje, aaah. Ik ging even kijken of het goed ging en 4 wakkere oogjes keken me aan...

Voordeel is dat we allebei een fles konden geven want P gaat om 8 uur altijd weg en dat ze nu alweer slapen... Normaalgesproken kan ik pas om half 11 douchen en nu al om 9 uur! En dan eindelijk maar aan die badkamer beginnen waar het gister door onverwacht bezoek weer niet van kwam...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meduus: van harte met je trouwdag en heel veel succes vandaag in het ziekenhuis.

 

Manli is gisteren naar het cb geweest. M weegt nu 6920 en is 65,5 cm. Ook bij hem hebben ze voorspeld dat hij 197,5 cm wordt....ach ja we zien wel. Ik ben zelf 180 en manlief 193. Bij F hebben ze ook voorspeld dat ze 186 cm wordt.

 

Nou er was weer een discussie over rijstebloem op het cb, was vorig jaar bij F ook. Er zit suiker in en dat is niet voor ze, worden ze dik van. Vorig jaar precies hetzelfde verhaal. Die arts gaat nu gelukkig met pensioen, zit ook vaak te zeiken of BMI van een kind. Pfff. Ik heb de rijstebloem wel in huis, maar nu doet hij het nog goed en ik kijk wel wanneer om dat ga geven. Vandaag een dagje thuis werken maar mijn laptop wil niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist nog een verlaat kraamcadeau ontvangen over de post. Twee knuffels. Vrienden van ouders hebben ze gestuurd. Ze zouden nog op kraamvisite komen, maar dat lukt niet. Dus dan maar over de post. En ook nog een kaartje van een nichtje van mijn man over de post met de felicitaties. Toch wel verrassend, nu ze al bijna 4 maanden zijn.

 

Ik heb ze vanochtend in bad gedaan en ze hebben lekker gespeeld op het speelkleed. Nu liggen ze al anderhalf uur rustig op bed (en hopelijk ook wat slapen). Vanavond komt mijn man wat eerder thuis, want ik heb een etentje met mijn collega's. Een van mijn teamgenoten gaat een andere functie bekleden binnen de organisatie waar ik werk. Ik heb mijn collega's al heel lang niet meer gezien. Ik heb er zin in. Voor het eerst sinds maanden kom ik ook weer eens in de binnenstad van Zwolle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat wegen bram en kaat nu dan Caroline? Fiene zit al op 6700 gram en new baby 3 is tot 7 kilo. Dus dat ga ik niet doen. Ben nu eindelijk door mijn pak te kleine luiers dry baby 2 heen (was tot 6 kilo) dus vanavond mag ze weer in grote, passende luiers :-)

 

Melis, huilt vince omdat er 1 arm vrij is, of omdat er juist nog 1 vastligt? Bij Fiene was het dat laatste namelijk en zijn we colt turkey over gegaan van de piep op gewone slaapzakjes waaruit beide armen vrij zijn. De piep was de laatste weken dat we hem gebruikten nl ook kletsnat van het sabbelen. En nu nog ligt ze vaak met haar duim of vuist of hele hand in haar mondte slapen. Was dus pure frustratie dat ze haar handje niet in haar mond kon krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das een goeie Fren, dat weet ik niet.. Ga morgen overdag eens de cold turkey style proberen. Je zou best wel 's gelijk kunnen hebben aangezien hij de hele dag op z'n handjes sabbelt. Thnx voor de tip!

 

Ga ff m'n haar laten verven en knippen, want deze vette/dode bos haar ben ik zat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, dat was de bezorger, de luiers zijn binnen...

 

Ze wegen 6100 en 6200 gram. Was net even kritisch aan het kijken naar de New Baby 2 die ik om deed maar die is nu inderdaad wel krap. Maar 4 pakken New Baby 3 (moeders ook ingeschakeld natuurlijk) komen nog wel op hoor. Ik vind de BabyDRy ook erg groot, had ze laatst uitgeprobeerd voordat ik ging bestellen. Dus die kan ik mooi gaan gebruiken als die van Kruidvat op zijn.

 

Medusa ben benieuwd naar je buikecho!

 

Melis, meneer de directeur is weer eens snel met iets, een tandje! Nou moet ik zeggen dat ze hier ook allebei kwijlen, iets dat ik van de oudste overigens helemaal niet ken, dus wie weet. Oudste was 7 maanden en had toen ineens 2 ondertandjes tegelijk.

 

Net een appeltje in de blender gedaan, wel lastig (nou weet ik het weer) dat het nooit zo glad wordt als een potje. Wil liever nog geen stukjes geven, dat komt snel genoeg.

 

Lekker Chris, even er uit! Veel plezier!

 

Ik ga morgen met de oudste de hele dag weg (vanaf 11 uur) naar een kinderfeestje in Eindhoven, we blijven ook eten dus P staat er alleen voor... Hoop voor hem dat ze een beetje minder wakker zijn dan de afgelopen paar dagen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Melis, al een beginnend puntje!! Ben benieuwd wanneer hij doorkomt ;-). Ik zou ook even proberen om beide armpjes eruit te halen hoor, kan ook schelen. En helemaal wanneer hij alleen maar sabbelt op zijn handjes. Je hebt echte verwendagen zo te zien! Heerlijk hoor, geniet er lekker van!

 

Chris, veel plezier vanavond! Waar ga je eten in Zwolle?

 

caro, fijn dat de osteopaat goed bevallen is! Apart he dat je gelijk al zichtbare veranderingen hebt na 1 keer! Vrienden lopen ook bij 1 en hun zoontje is ook enorm opgeknapt na 2/3 keer. Vind jou vriend het ook altijd spannend wanneer hij alleen is met de twin? Haha, die van mij wel. Die vraagt dan altijd hoe het ook alweer allemaal moest :-). Tja, mannen.....

 

Nog even over de pampers, ik heb ook de aanbieding bij KV gezien. Ik denk dat ze ongeveer 7 kg zijn, welke kan ik dan het beste kopen? (gebruik nooit pampers)....

 

En helmpje, ik denk dat Sven er ook wel 1 moet. Woensdag komt de fysio en gaat ze weer een meting doen van de hoofdjes. Ben benieuwd wat de afplatting nu is en hoeveel verbetering er is sinds ik ben begonnen met de oefeningen!

 

Nu lekker weekend, ben het helemaal zat! Merk dat ik nu veel eerder moe ben dan voordat we Sven en Lara hadden.... toch maar eens eerder naar bed gaan denk ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lianne, laat je de keuze afhangen van de fysio of kies je er zelf voor? Ik ben altijd bang geweest voor een helmpje bij Vince, maar denk nu maar zo; beter nu max een half jaartje waar hij weinig tot geen last van zal hebben en met als resultaat een mooi rond koppie!

Ik zou in jouw geval voor maat 4 gaan, die is vanaf 7 kg te gebruiken. Maat 3 gaat tot 9 kg. Persoonlijk vind ik een iets ruimer zittende luier beter ivm de voorkoming van luieruitslag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lianne mijn vriend vindt het niet spannend, hij doet al heel veel als hij er is en is het wel gewend. Het enige is dat hij veel ongeduldiger is dan ik en zich meer ergert als ze huilen. Hij zegt altijd: babies moeten slapen! Maar ja, ze worden ook ouder en nu willen ze ook af en toe wakker zijn... Dus ik denk dat ze wat minder zullen spelen morgen maar ach daar worden ze ook niet slechter van, zo'n dagje.

 

De Kruidvataanbieding gaat alleen om de New Baby variant van Pampers en die gaat maar tot 3. Dus als je ze neemt zul je 3 moeten nemen. Zoals ik schreef past het bij mij prima... nou ja bij Kaat en Bram dan :-)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden