Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh, Vince poept 1 keer per 2-3 dagen, maar dan wel een luier waar je U tegen zegt, pff....

Kankercellen?????? Heb ik iets gemist Medusa?

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Melis: M heeft niet geprotesteerd tegen de gewone slaapzak....dus geen idee hoe lang dat gaat duren. Leg hem wel altijd strak ingestopt. Vind hij ook fijn. Misschien helpt dat?

Caro: balen zeg dat P zijn schouder roet in het eten gooit.

Bri: welkom terug.

Medusa: je hebt wel alles tegelijk.....spanend hoor. Sterkte! Wel fijn dat M er is.

Geplaatst

Jeetje meduus...bmkanker is niet fijn, hopelijk halen ze alles weg..tenminste als ik het goed begrijp? Jenna poept zon 1x in de 2dagen, maar dan wel 2tot 3x...valt gelukkig wel mee, maar bruine bonenpoep stinkt wel...wat een geur kan er uit zon lijf komen zeg haha...dank je wel allen :) en meezie...wat had Maud op brood? Haha. Jenna kan sinds vandaag van buik ook weer naar rug, dus ze draait net helemaal rond in bed *zucht* overigens...geeft er nog iemand bv? Iemand ervaring in bijtende babys en bv dat sterk teruggelopen is?

Geplaatst

Melsi, ik heb al jaren afwijkende cellen bij een uitstrijkje, de waardes zijn aan het stijgen en ze gaan nu die cellen wegschrapen, de hele bovenlaag van de baarmoederhals gaan ze schrapen en als de wond dan genezen is zijn als het goed is al die "kanker"cellen weg blijf wel 2 jaar onder controlle.

Het is trouwens nog geen baarmoederhalskanker maar een voorstaduim

Ik weet nu ook dat ik steeds zo ziek word van eten, ik reageer er heel sterk op, wat inderdaad kan duiden op galstenen hopelijk maandag de uitslag

Heb inderdaad wel ff alles tegelijk, hopelijk is het daarna ook klaar

Caro, wat balen van zijn slijmbeursontsteking

Geplaatst

Klinkt heftig medusa. Maar het is fijn dat het allemaal zo kan, vroeger hadden ze alles eruit gehaald.

Melis, hoe is het met vince en het slapen?? Is hij het al meer eens als eerst met de slaapzak en losse armen. Ben je je dagje een beetje doorgekomen??

Bri, hihi de worst heb ik nog kunnen redden. Maar de boterham heb ik nadat ik hem losgepeuterd had maar aan de hond gegeven. Ze hield echt stevig vast, vandeweek had ze ook al een koek uit mijn handen gepakt en daar zat ze ook op te soppen.

Heb vandaag maar liga eerste stap meegenomen, is eigenlijk om te verkruimelen, maar blijf er wel bij als ik haar wat geef. Denk zomaar dat ze het wel lekker zal vinden.

Geplaatst

Hee meiden!

Rustig hier...

Meezie, onze directeur ligt as we speak te slapen met een arm los. Denk dat hij er gewoon nog niet aan toe is om helemaal los te liggen. We gaan het maar op deze manier proberen!

Wat een regenachtige dag zeg, we gaan straks maar 's opa en oma opzoeken in het altijd gezellige Brabant ;-)

Geplaatst

RUSTIG..... zeg maar gewoon stil!!!!!!!!!!

Medusa, Sterkte de komende tijd, want het zit je niet mee.

Grappig dat we nu even klaar zijn met de luiers, maar dan beginnen we over de inhoud.

POEP, hilarisch.....

Inge poept 1x in de twee dagen en netso als Vince een broek vol en als je pech hebt een rug vol.

Afgelopen week voor het eerst gereageerd op een vacature, hierin de Botlek.

Ben benieuwd of ik er iets op hoor. Komende week maar weer verder kijken.

Gisteren hebben we Tractorpulling gehad in Oudenhoorn,

Hier ging het wel fout, maar dan weet je om wat voor soort trekkers het gaat.

Normaal moeten de trekkers, 100 meter trekken voor de sleepwagen voor een full pull, na 12 wedstrijden wordt bepaald welke tractor het beste is in zijn klassa.

Zelf zit ik al 13 jaar in het financiele team bij de kassa, met mijn man, schoonzus, zwager, broer en vrienden van mijn schoonzusje.

Mijn schoonzusje is de penningmeester,dus zij heeft een team van mensen om zich heen die ze vertrouwd.

Dochterlief gisteren bij mijn ouders gebracht, mijn moeder vond het erg gezellig, ik heb gezegd dat ze snel nog een dagje komt.

Hoe zit het met slaap bij jullie kindjes.

Ik vind dat Inge erg veel slaapt de laatste tijd, laat maar gaan denk ik want ze slaapt snachts ook.

Ik denk dat ze zo'n 6 uur wakker is op een dag, voor te eten, verschoning en/of badje.

Hoe zit dat bij jullie?

Geplaatst

Fiene heeft 1-2 poepluiers per dag. Standaard s morgens als ik haar uit bed vis. Qua wakker zijn; vanaf 12 tot 20 is ze wel wakker. Misschien een hazenslaapje, maar that's it!

Geplaatst

Vlinder dat was bij ons ook toen maud die leeftijd had. Ze was dan ongeveer 1,5 uur wakker tussen de slaapjes. Bij de laatste voeding was het eten en weer slapen, dus zat ook op zo'n 6 uur.

Nu is ze zo'n 2 uur wakker tussen de slaapjes. Vandaag zijn we weg geweest en is ze wel veel wakker geweest. Ze sliep op de heenweg 5 kwartier en terug maar een half uur. Nu ligt ze wel al in bed en verwacht dt ze doorslaapt tot morgen ochtend, wel krijgt ze om 11 uur nog een voeding maar dat gaat slapend.

Vond je het niet moeilijk om haar weg te brengen??

Het is inderdaad stil hier. Allemaal aan het genieten van het schitterende zomer weer :(

Geplaatst

Mooi weer? Waar? Hahaha. Was voornamelijk erg lui, beetje op de tel spelen, film kijken en hangen. Hier doet jenna ook een beetje raar, raar slaap ritme en eet ritme, erg irritant......ze eet en drinkt niet zoveel momenteel, maar ze heeft (jaja, weer de poep hihj) groenige ontlasting en nee, niets groens gegeten, zou ze toch eindelijk tandjes doorkrijgen ook al zie ik geen echte door komende puntjes? Ze wil wel kauwen, pap vind ze vreselijk, maar kleine stukjes brood, mango of meloen vind ze heerlijk...blijft irri, die onzekerheden.Vlinder, ben benieuwd, hopelijk is het watIedereen verder een heerlijke luie dag gehad?

Geplaatst

Veel te druk gehad om te computeren vandaag!

Hier zijn ze na elke voeding iets van anderhalf uur wakker denk ik? En 's morgens ligt het er aan hoe laat de eerste fles is: is die voor half 8, dan gaan ze er vrijwel meteen weer in en slapen, anders blijven ze een tijdje op maar niet zo lang.

Jeetje Fren, wat doet ze dan de hele tijd? Hier gaan ze van knuffelen op schoot naar de box naar de wipstoel met babygym of op het speelkleed maar als ze dan gaan jengelen gaan ze weer naar bed... Of buiten wandelen, als ze allebei wakker zijn en het weer het toelaat. Vandaag zijn ze dus niet naar buiten geweest, het was om een uur of 6 pas echt droog, ik werd gaar van het binnen zitten de hele dag (en bijna alles alleen moeten doen vanwege nog steeds heftige pijn in de schouder van papa) dus ben met de oudste een stuk gaan wandelen...

Nou, ga zo maar eens mijn bed in, hopelijk wordt het een beetje een redelijke nacht... nu al 2 nachten een zeer onrustige kreunende man naast me. Morgen gaat ie naar de huisarts, toch maar weer een spuit er in, hoewel dat al bij beide schouders een keer gebeurd is en maar een tijdje heeft geholpen, maar dit is niet te doen.

Welterusten

Geplaatst

Jeetje caro, das ook niets nee, hopelijk heb (of hebben) jullie een beetje geslapen? Hier word jenna rond 5 uur wakker, voeding en naar bed(logisch) ene x valt ze weer in slaap, andere X blijft ze de oren van je hoofd af kletsen en schreeuwen(niet huilen), op zich niet erg, maar ze slaapt natuurlijk bij ons en dan is het moeilijk om te gaan slapen met zo'n kletsmajoor hihi. Dan rond half 8 wakker, tussen 10 en 11 haar bed weer in, rond 12 a13 uur wakker, dan rond een uur of 15a 16 bed weer in, tot 17 a 18 uur en dan tussen 19 en 20 uur bed. Alleen rommelt ze deze weken behoorlijk met haar schema en eten/drinken gaat slecht, maar ze oogt niet hongerig of zo, maar ze eet en drinkt te weinig :$ mss tandjes, want haar ontlasting is ook groenig....zit mij ineens af te vragen of ik dit niet al eerder gevraagd/gezegd heb? Ligt vast aan het tijdstip hihi. Overigens begin ik morgen met sporten, heb er zin in :) na de bevalling is ruim 5 kilo blijven plakken en 10 kilo bijgekomen *zucht* waar normale mensen afvallen van bv, is het er bij mij aangekomen...bah. Nou, ik ga nog even 2 uurtjes tukken, dochter is stil, jammer dat manlief snurkt haha

Geplaatst

Caro, kan me voorstellen dat het zwaar voor je is als P niets kan doen. Hopelijk hebben jullie een goede nacht gehad.

Tjemig Benbri, wat een tijdstip deze ochtend. Gelukkig ben je daarna nog gaan slapen, hoop dat dit gelukt is.

Slaapt Jenna nog op jullie kamer? doe je dit vanwege de bv? Ik vind het knap dat jullie dan kunnen slapen. Lauren heeft 2,5 week bij ons op de kamer gelegen en toen werd ik gek van al die geluidjes. Meteen maar naar haar eigen kamer verhuisd.

Lauren is ook na een voeding zo'n 1,5 tot 2 uur wakker. Bij ons gaat het eigenlijk hetzelfde als bij Caro. Eten, knuffelen, wipstoel, box/speelkleed en bij jengelen weer naar bed.

Van het weekend heeft ze haar eerste fruit gehad. ik had een potje genomen met banaan en ze vond het lekker. Ze heeft echt lopen smakken, heel de lepel werd afgelikt.. haha..

Het draaien heeft ze nu ook helemaal ontdekt. Was het vorige week nog sporadisch, nu gaat ze vrijwel meteen van rug naar buik zodra ik haar weg leg.

Dan vind ze het ook leuk om op haar buik te spelen maar na een poosje wordt ze wel gefrustreerd omdat ze niet terug kan draaien.

Benbri, succes met sporten.

Medusa, succes met de uitslag vandaag.

Geplaatst

Hier zijn ze vaak 1,5 uur tot max 2 uur wakker en dan gaan ze weer slapen voor een uur tot max 2 uur (als ik geluk heb). Ik laat me veelal leiden door het gejengel van ze. Bij jengelen is het meteen naar bed.

Geplaatst

Goedemorgen!

Caro, hoe gaat het met vriendlief? Of beter, hoe gaat het met jou nu je alles voornamelijk alleen moet doen?

Medusa, veel succes vandaag!

Vince doet 's morgens een slaapje van 1,5 - 2 uur en 's middags van 2,5 - 3 uur. 's Avonds gaat hij rond 20.00 uur naar bed en meld zich dan de volgende ochtend tussen 7.00 - 7.30 uur.

Ik was net nog niet helemaal wakker en heb hem melk gegeven met een papspeen. Toen ik hem rechtop hield voor het boeren kotste hij alles onder; we waren drijfnat en de bank zat helemaal onder. Arm kind.. Ach ja, hoort erbij!

Ga zo Vince naar de opvang brengen en dan door naar m'n werk, vandaag maar tot 17.00 uur :-D

Geplaatst

Fiene slaapt tot half 8 's morgens. Dan geef ik de fles en gaat ze direct weer terug naar bed. Ze slaapt dan gemiddeld tot 12.00 Dan was ik haar en kleed ik haar aan en krijgt ze een fles. Daarna gaat ze spelen in de box, nuna of het speelkleed. Dat houdt ze zeker een uur, 1.5 uur vol. Als ze dan begint te jengelen kan ik haar in bed leggen., maar dat wordt dan 9 vd 10 keer krijsen, dus meestal ga ik dan met haar lopen en valt ze een uurtje in de wagen in slaap. Om 1600 weer een fles en soms slaapt ze van 17-18 even een uurtje, 3 kwartier. Rond 20 de laatste fles en dan rond 20.30-2100 naar bed tot de volgende morgen. Er zijn echter ook dagen genoeg dat ze na haar ochtendslaap he;lemaal niet meer slaapt!

Geplaatst

Jeetje wat veel wakker! Hier af en toe zo'n dag maar meestal niet.

Jengelen is naar bed is hier ook ongeveer de regel.

Na twee weken konden wij (vooral papa) niet meer slapen dus zijn ze verhuisd.

Benbri ik was bij de oudste ook 10 kilo aangekomen met 10 maanden bv! Het koste zoveel energie dat ik gewoon heel veel ging eten... Succes met afvallen, ik ben er nog niet serieus mee bezig, heb er de energie niet voor...

P is net naar de vervangend huisarts geweest (de onze is 3 weken op vakantie, zul je altijd zien) een heel onaardig mens maar ze heeft wel 2 spuiten in zijn schouder gezet, nu afwachten. Vannacht ging redelijk met slapen. Hij kan nu wel een fles geven, maar de rest doe ik.

Net begonnen met de badkamer, eindelijk! Er zijn al 3 nagels gesneuveld, wat een klotewerk voeg voor voeg afschrobben. Ben nu voor de helft klaar maar de onderkant is het vermoeiendst omdat je dan op je hurken moet zitten. Maar het verschil is enorm dus ik heb wel eer van mijn werk! Overigens hoorde ik Kaat volgens mij dus snel nog even een stukje doen!

Geplaatst

Caro, goed bezig zeg.

Melis, ik zie de situatie helemaal voor me. Was het je niet opgevallen dat hij de fles wel heel snel leegdronk?

Geplaatst

Ik wacht nog steeds op mijn nieuwe Difraxfles, wordt intussen gestoord van het gelek, maak het in de grote fles met keukenpapiertjes tijdens het schudden en giet het dan over in zijn babyflesje, kan tot de nok vol bijna 200cc in... Hoop dat ie snel komt!

Geplaatst

Hoi,

Medusa, succes met de uitslag vandaag!

Caro, beterschap voor je mannetje!

Hier gisteravond teruggekomen uit Volendam! Erg leuk maar wat hadden we slecht weer....dus ipv maandag gisteravond naar huis gekomen! De weersvoorspellingen waren vandaag ook niet goed dus had het geen meerwaarde om te blijven, anders waren we vandaag nog naar de zaanse schans geweest!

Jarno heeft het goed gedaan alleen wat kortere slaapjes maar die heeft hij al weer ingehaald wannt vanmorgen was het 7.30, daarna 11.00 en om 12.00 was hij weer moe en ligt er nu nog steeds in!

Voor het eerst gaan zwemmen, we hadden het bad voor ons alleen dus erg fijn konden we op ons gemak rustig wennen! Hij vond het erg leuk!

[ATTACH=CONFIG]4272[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4273[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4274[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4275[/ATTACH]

Geplaatst

Hee bik, zag de foto s ook op fb ja :) fijn dat jullie het leuk gehad hebben en balen dat het een beetje veregent is, maar helaas bijna normaal in Nederland.

Melis, hihihi, krijg al pijn in mijn buik bij de gedachten dat ik zoveel vocht tegelijkertijd naar binnen moet klokken haha. Ach, die vergissing maak je een keer en daarna nooit meer hihi

Jenna slaapt bij ons op kamer omdat we die ruimte niet apart hebben. We staan op de lijst van verhuizen, . Maar is helaas niet zo ver, van daar. Verder is ze overigens meestal slapen van 19 a20 uur tot een uur of 4, half 5 en als ik mazzel heb wat langer....helaas nog niet door dus.

Sporten is helaas niet doorgegaan, degene die mee zou gaan heeft laten afweten, daardoor ga ik ook twijfelen, mss dat ik ga zwemmen of toch goedkoper fitnessen, maar daar hou ik niet van, ga liever bodypump doen, maar dat kost meteen rond de 40 euro.....

Verder ben ik benieuwd wat deze week gaat brengen,word waarschijnlijk ruzie met onze schijnheilige en vrijgezelle buurvrouw en ge bonden buurman die afgelopen zondag (even eigenlijk al weken, maar zondag wel heel erg) te ver gaan met flirten, als je het zo al kan noemen, terwijl de vrouw des huizes werken was....vind de uitspraak van drphil erg goed ;"als je iets doet wat je niet zou doen waar je man of vrouw bij is, dan is het niet oké". En er hebben zondag dingen gezien wat zeker niet oké is..normaal gesproken niet mijn pakkie aan, maar doordat ze het stiekem voor ons neus doen, denkend dat het normaal is of dat wij niets zien.....maakt het niet makkelijker, gezien ik nu gedwongen word om te liegen...Ach, ik zie het wel. Ga weer proberen te slapen. Welterusten meiden

Geplaatst

Zou me er maar niet in mengen benbri... Kan wel eens vervelend worden, laat ze het lekker zelf uitzoeken, toch?

Jammer dat ze nog steeds niet wat langer slaapt. Advies heb je vast al gehad maar nog een late fles geven om 11 uur?

Hier hebben ze bedacht dat kwart over 7 een veel leukere tijd is om wakker te worden dan tussen 8 en 9 uur wat het de laatste weken was, zucht. (Verwend was ik). En net nu het vakantie is bijna dus de wekker niet meer gezet hoeft te worden voor de oudste.

Morgen weer naar de osteopaat met Bram, hoop dat het de laatste keer is. Behalve dat hij zijn hoofdje al wat hoger kan houden doet hij nu ook zijn beentjes omhoog als hij op zijn rug ligt, deed hij eerst niet, dus zijn heupjes zijn ook al soepeler na 1 sessie. Toch mooi dat het werkt!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden