Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje die Maud! Is een week ouder dan die van mij! We hebben ze wel eens geprobeerd te laten staan maar echt niet hoor. Kaat kan nu heel goed op haar buik en op schoot haar hoofd rechtop houden alleen, Bram wiebelt nog steeds en op zijn buik doet ie het nauwelijks maar daar gaat de osteopaat hopelijk woensdag verandering in brengen...

Ik was bij Prenatal en ze hadden eigenlijk maar twee soorten zitverkleiners voor de kinderstoel. Ze heeft er nu 5 besteld en als ze binnenkomen mag ik kiezen, ben benieuwd. Dan ga ik Kaat er eens in zetten, kijken of dat al lukt, al zeggen ze 6 maanden bij mijn type kinderstoel, is ook maar een richtlijn natuurlijk.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wij hebben de bumbostoel aangeschaft, super ding en Jarno vindt het geweldig! Als wij gaan eten en hij is toevallig wakker dan zetten we op tafel erbij, niet al te lang maar echt een leuk ding hoor!

Afgelopen week een messenset besteld voor de tripptrap stoel, zwart met polkadot motiefje en dan van dat afwasbare spul!! http://www.regenboogdesign.nl

Geplaatst

haha messenset... lijkt me geen goed idee.

Ik word geroepen vanuit de slaapkamer, moet naar bed komen. Om het licht uit te doen... tsss.

Welterusten!

Geplaatst

Hihi bikkel, een messenset voor in de kinderstoel. Brrrr!!

Caro, lekker toch zon man die je naar bed roept, dan kom je wel aan je rust. Hier blijven we vaak veel te lang zitten, met als gevolg dat ik s morgens niet uitgeslapen ben.

Ik verbaas me ook over ons kleine poppie, al ben ik nu wel een beetje aan het staan van die kleine dwerg gewend.

Ik geloof dat hier het sprongetje voorbij is. Ze is weer rustiger en ik zat net te kijken toen ze aan he spelem was in de box en ze doet nu echt andere dingen. Pakt heel gericht speelgoed, zit het dan helemaal te obsereveren en te draaien ennstopt het dan nog even aan alle kanten in haar mond.

Ook pakt ze nu heel gericht haar voeten, wat een drama is met verschonen en heeft ze een heel scala aan nieuwe geluiden ontdekt. Vooral hoge tonen en echt heel hoog gillen zijn nu in, lekker zo s morgens vroeg door de babayphone.

Geplaatst

Jeetje die Maud, kan gewoon staan wat bizar :-) kan ze ook haar hoofd al overeind houden???

Wat een ontwikkelingen zeg bij de baby's leuk hoor :-)

hahahaha ik dacht ook al messenset ?!?! hahaha

Wij hebben ook een bumbo stoeltje, ik zet hem op het badstandaard en zet ik hem in kan hem makkelijk douchen ideaal.

Geplaatst

Goedemorgen!!

Meezie, leuk dat Maud ook al kan staan, hier staat Vince ook! Zodra ik m'n handen aanbiedt grijpt hij ze en trek hij zichzelf omhoog totdat hij staat, onwijs sterk! Leuke foto had je gemaakt voor vaderdag!

Die stoeltjes zien er idd handig uit, maar wij hebben al 3 stoelen voor Vince. De woonkamer is overgenomen door al z'n spullen haha..

ga maar 's douchen, Vince naar de gastouder brengen en naar m'n werk.

Fijne dag meiden!!

Geplaatst

Zo drie stoeltjes!! Hihi dat is aardig wat.

Leuk he dat staan wat zijn ze sterk he die kleine baby's. Maar vince draait toch ook al? Daar heeft maud nog geen zin in, probeerd het af en toe maar vind het wel best zo liggen in de box.

Medusa, Maud is vanaf haar geboorte al heel sterk in haar nek. Alleen als ze sliep had ze zo'n slap babynekje maar verder hield ze hem al heel snel recht. Dat staan deed ze bij ons ook al heel flot. Ik geloof dat toen ze twee weken was ik haar beentjes echt moest buigen om haar te laten zitten in de tummy tub

Geplaatst

Vince trekt zich ook al op tot staan? Jeetje wat gaan ze snel zeg!

Net na de fles een half banaantje geprakt, hebben ze samen op. Ook Kaat vond het lekker, wel verbaasd in het begin, maar deed keurig haar mondje open. Bram had een poepluier, sinds de hapjes niet alleen groener maar ook met stukjes, grappig is dat.

Nog even over haar: naast haaruitval ook slap en na een dag vet... ook herkenbaar? Balen, ben benieuwd hoe lang dat duurt.

Geplaatst

Tjemig zeg, wat zijn jullie kleintjes snel met staan.

Lauren draait zich sinds deze week dus (het was ook niet 1-malig) en dat vond ik al super snel.. hahaha

Caro, dat van het snel vettig worden van je haar herken ik wel. Moet het echt om de dag wassen en dat had ik voorheen echt niet.

Geplaatst

pff, die kleintjes gaan inderdaad snel! Fiene rolt van linkerzij naar rechterzij, maar nog niet door. Ze oefent wel haar buikspiertjes, lijkt net alsof ze sit-ups doet, haha. Maar staan is er nog niet bij hoor. Wel inderdaad sinds het weekend meer en andere geluidjes, vanmorgen nadat ik haar teruglegde na de fles heeft ze nog een kwartier liggen zingen/kletsen. Erg leuk! Qua nekje is ze inderdaad ook al vanaf haar geboorte sterk, ik hoef haar hoofd niet meer vast te houden als ze zit of als ik haar draag. Kan haar dus ook echt op mn arm dragen nu waardoor ik een hand vrijheb voor andere dingen. Ook wel weer fijn en praktisch!

Geplaatst

Net een pak Baby Dry gekocht, straks eens uitproberen en morgen denk ik bestellen... Ze voelen wel dun aan zeg!

Was bij de c 1000 waar ik de lekkende Difraxfles heb gekocht en die jongen raadde me aan bij Difrax zelf te proberen. Hij zei dat je dan meer kans op succes hebt. Dus zo maar eens op de website kijken, intussen heeft Bram net een Aventfles gehad en hoewel hij het gek vindt een andere speen, dronk hij toch vrij goed...

Geplaatst

Hier hele goede ervaringen met Baby Dry.. We verschonen Vince vaak en hebben altijd wat ruimer zittende luiers om luieruitslag te voorkomen.

Hebben al de hele middag storing op 't werk, niks te doen en ik moet nog tot 20.30 uur, pfff!!

Geplaatst

Caro, inprincipe is de C1000 verplicht jou lekkende difrax fles aan te nemen en dat je mag omruilen, overal waar ze difrax verkopen, ik zou KV proberen, die deed toen bij mij helemaal niet moeilijk

Ik heb bij Ilona ook difrax gebruikt en tig x mn fles om laten ruilen omdat ze lekte enzo.

Geplaatst

Jasper probeert zich om te draaien, maar het lukt helaas nog niet. Lisanne maakt nog totaal geen aanstalten om een poging te doen zich om te draaien.

Geplaatst

Jeetjemina! Moest echt even 2 keer kijken naar die foto van Maud of je niet gefotoshopt had ;-)! Goh zeg, dat ze al staat?!?

Dat zie ik Levi over 2 weken echt nog niet doen! Hij traint wel de hele tijd zijn buikspieren ook ja - als je dan zijn handjes vast houdt, probeert hij zich tot zitstand op te trekken. Als ik hem daar dan wat bij help, dan gaat hij hard lachen als hij eenmaal zit: vindt hij helemaal geweldig. En daarna weer naar achteren laten "vallen" is ook een erg leuk spelletje ;-). En hij rolt inderdaad wel van linkerzij naar rechterzij, maar nog niet om naar zijn buik ofzo...

Donderdag de 3e prikjes. Dit keer gaat papa ook mee - ben benieuwd hoe die het vindt ;-P... Dag er na naar de gastouder: heb haar vast gewaarschuwd, alhoewel hij er de vorige keer geen last van heeft gehad. Vandaag is hij er ook weer geweest en heeft het gelukkig weer super gedaan. Lekker veel geslapen. Merk dat ik het nu al steeds makkelijker vind om hem bij haar te laten, dus daar ben ik wel blij mee.

Kreeg vandaag nog een mail van m'n manager: of er iets anders geregeld moest worden voor mij ivm de kinkhoest op mijn werkplek. Vond ik wel erg lief van hem dat hij daar aan dacht! Maar heb gezegd dat het advies is dat ik het gewoon goed in de gaten moet houden. Zal het donderdag ook nog even op het cb aankaarten...

Geplaatst

Niet zo haha als je aan de andere kant staat... Wil niet lullig doen hoor maar zijn niet mijn beste vrienden geweest. Maar jij bent privé heel aardig hoor Melis!!

Ik heb een klachtenformulier ingevuld op de website van Difrax en je moest een foto van de fles meesturen... En je adres doorgeven dus waarschijnlijk krijg ik een nieuwe fles. Heb ik toch wel nodig want Bram zat vanavond erg moeilijk te doen met de Aventspeen zodat we de melk hebben overgegoten in het kleine Difraxflesje van het begin.

Geplaatst

Bedoelde die haha niet lullig hoor Caro. Zowel manlief als ik werken in een branche die idd niet bij veel mensen geliefd is, maar ja, werk is werk. Althans zo zie ik het!

Geplaatst

Je hebt gelijk maar het schoot me even in het verkeerde keelgat... Ik snap dat ze er moeten zijn voor wanbetalers etc maar het vervelende is (en dat weet jij natuurlijk ook) dat je soms in een situatie terecht komt waar je niks aan kan doen en als je ze dan van je lijf moet houden is dat niet prettig, zacht uitgedrukt...

Maar je werkt dus ook 's avonds? Moet je dat vaak?

Geplaatst

Haha ink, nee is niet gefotshopt. Gewoon vrezelijk veel spieren die al heel sterk zijn. Geen idee hoe dat kotm, want in mijn buik was ze heel rustig dus ze heeft ze niet echt getraint.

Inderdaad melis werk is werk, poeh maar zou niks voor mij zijn, hihi ben niet zo'n prater.

Caro, hoe zit dat met die difrax fles, hoe lekken ze?? Ik gebruik ook de difrax flessen maar heb geen problemen. Nou gebruim ik hem ook maar 1 keer per dag, dus misschien scheelt dat.

Grappig trouwens hoe die kleintjes al wennen aan vaste rituelen. maud krijgt rond half 8 altijd poedervoeding ipv borstvoeding omdat ik het kolven te zwaar vond worden. Dat gaat altijd heel goed, ze drinkt haar fles leeg en heeft geen last van de voeding. Nu dacht ik vanavond, nou vind het wel even goed met de fles ik leg je gewoon wel even aan, nou mooi niet, mevrouw zetten het op een gillen en ging echt niet drinken. Andere kant hetzelfde verhaal. Ik maak de fles en ze drinkt hem bijna in een keer leeg. Op andere momenten geen problemen met de bv maar nu is het dus blijkbaar flestijd. Kleine muts, hihi.

Geplaatst

Ja, vroeg me dat trouwens ook af- hebben hier ook de difrax S-fles 250ml en tot nog toe geen problemen. Maar wordt niet elke dag gebruikt hier natuurlijk (alleen als ik dus werk en dan is het 3 tot 6 voedingen achter elkaar uit de fles en daarna gelukkig weer moeiteloos aan de borst).

Grappig Meezie, dat ze er al zo aan gewend is! Soms vind ik het kolven op m'n werk ook wel lastig - moeilijk om tijd voor vrij te maken voor mezelf. Maar goed, ik hou me vast aan dat ik in ieder geval nog 2 maanden wil doen, zodat ik die 6 maanden gehaald heb en misschien ben ik het tegen die tijd wel al helemaal gewend / heb ik m'n ritme op het werk er beter in gevonden, dus dan zie ik het wel... Gaat het met jezelf en je gewicht nog goed met de bv?

Wel grappig - college teamleider kwam vandaag even voor overleg op m'n woning en die is in september uitgerekend van haar eerste. Was leuk om over de zwangerschap te praten. Zij trekt het alleen nu al niet meer zo goed, draait geen slaapdiensten meer etc en dan ben ik weer zo blij dat dat mij allemaal gewoon makkelijk af gegaan is tot 4 weken voor m'n uitgerekende datum! Echt, ik teken voor ooit weer zo'n zwangerschap!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden