Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

chris, hopelijk weten jullie nu iets meer over jullie kleine man. Heel veel sterkte meid (en partner natuurlijk).

Vlinder, we hadden woensdag al gezien dat Inge groot was en dat is ze dus zeker. 67cm, ze groeit als kool.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Chris, wat vervelend! Hoop dat jullie vandaag meer duidelijkheid krijgen, weet dat we aan jullie denken!

Fijn dat je moeder komt om er voor Lisanne te zijn, dan kunnen jullie je volledig even op Jasper richten... Sterkte meis...

Geplaatst

Kwam ook even kijken of er al nieuws was. Ik moet er echt de hele dag aan denken. Lieve CrisH, ik hoop toch zo voor je dat er goed nieuws is.

Geplaatst

We hebben allemaal kindjes van die leeftijd dus logisch dat we erg meeleven... jammer dat er geen nieuws is maar ik kan me voorstellen dat wij niet de eersten zijn waar ze mee bezig is!

Heb mijn zwangere Noorse vriendin op bezoek nu, veel te lang zitten kletsen, moe! Welterusten!

Geplaatst

Goedemorgen,

Inmiddels hebben we gisteren een gesprek gehad met de kinderarts over de eerste resultaten. Ze hebben een aantal ernstige zaken uitgesloten. Hij heeft geen tumor, geen ernstige epileptische aandoeningen en hij heeft geen problemen met zijn hart. In zijn bloed zijn geen afwijkingen gevonden. De artsen volgen nu twee sporen. Ze zijn gisteren gestart met een 24-uurs EEG en nu wordt zijn hersenactiviteit dus 24 uur gevolgd. Het eerste EEG onderzoek was een half uur. Het was echt vreselijk om te zien het moment dat de elektrodes op zijn hoofd werden geplakt (met lijm). Het was huilen, huilen en nog eens huilen. Nu heeft hij er geen last van, nu het eenmaal goed zit. Ze willen nu kijken of die aanvallen dan een lichte vorm van epilepsie zijn. En dan komt volgende week woensdag nog een onderzoek waarbij zijn maagzuur wordt gemeten gedurende 24 uur. Hij krijgt dan een slangetje door zijn neus en sondevoeding. Het bevestigen van het slangetje zal hem ook even een rotgevoel geven, maar als het eenmaal zit dan heeft hij er geen last van. Ze denken dat hij mogelijk het gastro oesophageal reflux (gor) heeft. We hadden zelf al informatie hierover gevonden als oorzaak van alte en aan veel symptonen voldoet Jasper. Als hij dit laatste heeft, dan is het sowieso goed te behandelen. Gor is een een veel voorkomende oorzaak van een alte, ongeveer 30 procent.

In de ochtend gaat mijn man naar het ziekenhuis en vanmiddag zijn we er samen, soms met Lisanne en soms niet. Gistermiddag heeft mijn moeder opgepast. In de avond ga ik naar Jasper toe en past mijn man op Lisanne. Mijn schoonmoeder komt vandaag (vanuit Duitsland) naar Zwolle.

Geplaatst

Jasper is altijd al een "probleemdrinker"geweest. Hij deed altijd al een half uur over zijn fles. Dit probleem is begonnen toen ik ben overgestapt op 4 flessen per dag. Het CB vond dit ook oke, met 4 uur tussen de voedingen. Het resultaat was inderdaad dat hij flessen leegdronk en dus aan zijn hoeveelheid kwam. Daarvoor had ik het idee dat hij te weinig dronk. En hij dronk opeens vaak binnen een kwartier zijn flessen leeg. Ik ben bang dat ik zelf heb bijgedragen aan het probleem.... Vanaf zijn geboorte heb ik al aangeven dat Jasper langzaam dronk, flesjes in twee termijnen wilde drinken e.d. Bij het CB zeiden ze dat het allemaal niet uitmaakte, want hij groeide goed. Wat verder opvalt op foto's die we van hem hebben genomen, is dat Jasper vaak op zijn zij probeert te liggen en een holle rug maakt en zijn hoofd ver achterover trekt. Wij dachten altijd, hij probeert zich om te draaien en naar onze kat te kijken die langs het speelkleed liep. Dat was voor een deel ook zo, want hij kan zich nu omdraaien naar zijn buik. Maar waarschijnlijk had hij heel veel pijn van de maagzuur.

Geplaatst

Nog erg heftig allemaal Chris! Maak jezelf geen verwijt hoor van dit alles! Jullie kunnen hier niets aan doen, en je had het zeker niet eerder kunnen ontdekken! Sterkte nog en geniet van de mooie momenten met Jasper en zeker ook met Lisanne! x

Geplaatst

Fijn om van je te horen! En idd neem jezef niks kwalijk! Het is nu eenmaal zoeken en je kind leren kennen de 1e maanden dus je doet wat goed voelt! Hopelijk blijkt uit de onderzoeken die komen dat het dat is en dan ben je zelf ook weer geruster! Voor nu een hele dikke knuffel en sterkte met je manneke!

Geplaatst

Wat een rust hier! Chris, hoe is het met Jasper?

Ik heb ook een probleem. We zijn begonnen met het geven van groente en een fles eraf. Wat een drama zeg! Het lijkt wel of ze helemaal niets lekker vinden! Na de eerste hap is het gelijk al brullen! Het gevolg is dus dat er bijna niets ingaat... Zullen ze nu wel genoeg binnen krijgen? Ik denk dat ze ongeveer de helft van een halve pot eten en daarna nog een beetje yoghurt... Iemand nog tips?

Geplaatst

Jeetje chrish, heftig allemaal die onderzoeken en zo zielig om te zien. gelukkig heeft hij al het ernstige niet. En way er nu nog uitkomt is goef behandelbaat, dat is al geruststellend.

Veel sterkte nog steeds.

Lianne heb je ze nog geen groente/fruit gegeve. Toen ze 4 maanden waren?

Ik zou er weer een fles bij doen en gewoon gaan opbouwen. Dan krijgen ze in ieder geval genoeg binnen. Succes.

Geplaatst

Chris, goed om te horen dat de ernstige zaken zijn uitgesloten.

Lianne, ik heb helaas geen tip voor je. Lauren heeft ook wel eens dat ze na de eerste happen krijst maar als ik het daarna nog een paar keer aanbiedt wil ze het wel

Geplaatst

Goedemorgen!!

Chris, hoe is het met mannetje? En met jou zelf?

Lianne, ik heb helaas ook niet echt een tip.. Misschien dat ze gewoon moeten wennen aan het nieuwe ritme?

Geplaatst

Goedemorgen,

Hier is het stabiel. Jasper heeft gisteren geen aanvallen meer gehad. Het 24 uurs EEG is afgerond gistermiddag en nu wachten we op de uitslag. Dat zal wel na het weekend komen. Verder is hij supervrolijk en erg actief met omdraaien in zijn bedje. Je zou niet denken dat er iets met hem aan de hand is. Hij is de lolbroek van de kinderafdeling. Hij beweegt zoveel, dat de verpleegkundige regelmatig aan zijn bed staat om de draadjes weer goed vast te maken. Het lijkt er bijna op alsof hij dat in de gaten heeft. Mijn schoonmoeder is gisteren aangekomen in Nederland. Dus ik heb een extra oppas naast mijn eigen moeder voor Lisanne. Met mij gaat het wel, alleen het vreet energie. Maar voor Jasper houd ik het vol. En eerlijk gezegd hoop ik dat het de gor (reflux) is. Aan voeding valt veel te doen. Maar er bestaat ook een kans van 25 procent dat ze geen oorzaak vinden voor zijn alte aanval. Zelf heb ik wel heel sterk het gevoel dat het gor is. Ik moet afwachten.. Mochten ze in Zwolle niets kunnen vinden, dan gaan we met Jasper naar een academisch ziekenhuis.

Geplaatst

Fijn te horen dat Jasper geen aanvallen meer heeft gehad. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat dit je helemaal leegtrekt. Heel fijn dat je nu 2 oma's 'bij de hand' hebt. Als het probleem door voeding veroorzaakt wordt, is het inderdaad goed te verhelpen. Heeft Jasper nu een sonde? Of speciale voeding?

Het raakt me wel hoor, maar dat komt natuurlijk ook omdat wij ook een jongen/meisje tweeling hebben die maar 1 dag jonger is.

Lianne, ik zou ook weer de fles erbij geven en ze dan langzaam laten wennen aan het eten. Ik heb hier nu 2 keer een hapje geprobeerd, maar dat was ook alleen maar huilen en vieze gezichten......probeer het over een weekje ofz weer eens. mijn motto is : eten moet GEEN strijd worden, maar vooral als iets fijns en positiefs door de kinderen ervaren worden. Bij onze oudste dwingen we ook nooit, en dus eet hij 's avonds soms alleen wat brood en vla. Maar daarentegen eet hij op andere dagen met veel plezier broccoli, snijboontjes, worteltjes en ga zo maar door!

Geplaatst

"Het raakt me wel hoor, maar dat komt natuurlijk ook omdat wij ook een jongen/meisje tweeling hebben die maar 1 dag jonger is."

Sluit me hier volledig bij aan! Ik denk echt veel aan Jasper, gek he, terwijl we elkaar niet eens 'kennen'. Fijn dat het beter gaat, hoop dat jouw gevoel klopt!

Geplaatst

Goed te horen Chris dat Jasper het goed gedaan heeft! En fijn te lezen dat hij lekker actief is in bedje. Dan heeft hij er waarschijnlijk niet veel last van alle snoertjes en plakkertjes! Ik ben benieuwd wat de uitslag zal zijn!

HEt raakt je zeker, ik ging pas alleen met S.ven voor controle naar het zh, en ik mis dan L.ara enorm. Bij alles wat je doet, doe je het dubbel. Het is dan zo kaal wanneer er dan één van de twee niet bij is!

Wij zijn met 4 maand al gestart met een beetje fruit, en nu met 6 maand dus over op vaste voeding. Vandaag gaan we proberen om om 17.30 / 18.00 uur groente te doen. Dan hebben de even geslapen. Gister en eergister hebben we het voor het slaapje gedaan, en dan zijn ze helemaal moe en willen ze helemaal niets meer. Ben benieuwd hoe het gaat. Ze vinden thee wel heel lekker, diksap nog niet zo.

Geplaatst

Mijn moeder stelde laatst voor dat ze een van de twee te logeren zou hebben... lijkt me zo raar, moet ik hard over nadenken! Ze is ruim 70 dus kan me voorstellen dat ze tegen 2 opziet, maar ja...

Geplaatst

Wij vandaag voor hè eerst met fiene naar hè strand. Natuurlijk lag ze in de wagen uit de zon, jaar we hebben haar wel even met haar teentjes in het zand gezet. Ze wist nie waar ze moest kijken, haha!

Veer zijn de flessen de laatste dagen echt een gevecht. Mevrouw wil niet drinken, gisteravond zelfs maar krap 90cc en na een half uur martelen in bed. Zal wel een fase zijn waarbij ze haar willetje gaat testen...

Geplaatst

Chris wat fijn dat Jasper gisteren geen aanvallen heeft gehad en dat hij nu vrolijk is. Ik kan me voorstellen dat het raar is een kindje thuis en 1 in het ziekenhuis. Je wil er toch zijn voor allebei. Hoe is het vandaag gegaan?

Lianne, ik zou ook gewoon de fles er weer bijgeven en daarna weer afbouwen.

Vandaag heeft M zijn eerste fruit op, hij vond er niet echt veel aan, komende week weer eens proberen. Bij F zijn we pas met 6 maand. Begonnen dus heb niet zo'n haast.

Gisteravond mijn neefje en nichtje te logeren gehad (2 en 4 jaar). En vandaag zijn ze ook nog bij ons geweest, poeh druk hoor....vooral omdat zij om zes uur vanochtend wakker waren. F en m slapen normaal tot een uur of half acht en M leg ik dan na zijn fles weer terug. Manlief is net vertrokken naar het buitenland tot en met dinsdagavond laat. Dus de komende dagen wordt het ook nog druk..... Zo M zijn laatste fles en dan kan die ook naar bed.

Geplaatst

Hier hetzelfde met Kaat Fren! Worstelen, steeds haar hoofd de andere kant op gooien... Alleen bij de laatste fles. Net weer gehad, uiteindelijk drinkt ze 'm op ons bed nog bijna leeg. Zonder afleiding want beneden zitten haar broertje, papa en de Noorse...

Was trouwens erg leuk: we hadden er allebei 1 op schoot, keken naar elkaar en gingen echt tegen elkaar kletsen!

Geplaatst

Het weekend is goed gegaan, maar vanochtend had hij een kleine aanval, nog voor de voeding. Dus naar een paar dagen geen aanval, vandaag weer. Ik maak me zorgen om wat de dag gaat brengen.

Mijn man is al bij hem in het ziekenhuis. Na de aanval was het huilen en nog eens huilen. Zo zielig. Vorige week donderdagochtend had hij de laatste aanval. Je denkt algauw dat het beter gaat als hij een paar dagen geen aanvallen heeft gehad, maar dat is een schijnveiligheid. We hebben dit weekend gemerkt dat hij na de voeding wel eens raar wil kirren en dat hij zijn hoofd naar achteren trekt en een holle rug maakt als hij ligt. Daarom denken wij dat de kans groot is dat het aan de voeding ligt, maar nu hij voor de voeding ook al een aanval krijgt... Nu weet ik het niet meer. We weten sowieso nog geen diagnose. En woensdag begint het voedingsonderzoek pas. Wachten duurt lang...

Ik ben heel blij met jullie morele steun.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden