Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Nog 3 weekjes en dan zitten wij voor 10 dgn in Turkije!

Ik begin toch wel langzaam wat zenuwen te krijgen....

We vliegen om 3.45 's nachts en we vliegen vanaf Keulen, we vertrekken om 24.00! Hebben jullie nog tips hoe ik dit met Jarno het beste kan aanpakken? We landen om 8.15! Ik weet niet zo goed hoe ik het qua voeding moet aanpakken omdat bv geven in het vliegtuig wat moeizamer zal gaan....wachten totdat w ein het hotel zijn en de rest opvullen met wat anders?

Verder nog tips?? Voor de zon hoeven we niet bang te zijn, warmer dan 22 graden zal het niet worden!

Potjes Olvarit meenemen??

Nou je merkt het alle tips zijn welkom!!!!

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik zou toch babyfactor 50 smeren hoor! Ze verbranden ontzettend snel, eigenlijk moet je babies onder 1 jaar helemaal niet in de zon doen maar dat gaat natuurlijk niet.

Fren heeft tips voor je! Die is al 2x met de kleine op vakantie geweest!

Geplaatst

Tips;

Neem luiers en potjes eten mee voor de eerste 2 dagen, in Spanje dn Griekenland was alles verkrijgbaar zal in Turkije ook wel zo zijn.

Zorg dat je onderweg twee flessen hebt; voor stijgen eb dalen. Ik had de kant en klaar pakjes van nutrilon.

Neem voldoende hydrofylfn mee, voor alles handig

Factor 50

Speeltjes

Kleertjes voor laagjes: rompers zonder, en met korte rn lange mouwen. Vestjes voor s avonds

Neem eigen lakentjes voor t bedje mee, liefst waar hij al een nacht op heeft geslapen, ruikt vertrouwd.

Zorg voor een paraplubuggy, de rest mag niet mee tot aan t vliegtuig

Verder weet ik t ff niet

Geplaatst

Bikkel, alvast een fijne vakantie. Iets fijns om naar toe te leven.

Hier tot nu toe rustige dag. In Zwolle is er geen sneeuw gevallen dat is blijven liggen. Dus daar ben ik dan wel weer blij mee.

J.asper gaat deze week voor het eerst proefdraaien op het medisch kinderdagverblijf. L.isanne is wat later aan de beurt bij het gewone kdv. J.asper budget voor de opvang komt uit de awbz en hij kan vanaf nu al naar de opvang toe. Het geeft mij nu al een beetje meer rust. Degene die voor J.asper daar gaat zorgen, heeft ook als kinderverpleegkundige gewerkt bij SEIN. Dus ze is bekend met epilepsie.

Geplaatst

Hey meiden, ben ik ook weer even.

Gisteravond alvast sinterklaas gevierd, we doen dat altijd bij mijn schoonouders en die wonen bijna een uur rijden bij ons vandaag dus woensdags is geen optie, Lucas moet de dag erna om 7 uur weer met de taxi naar school en manlief heeft s' middags ook niet vrij.

Kinderen zijn heerlijk verwent, Matthias heeft een loopauto gekregen, een trekkar met blokken, kleertjes, pyjama's, toet toet auto's ( erg leuk!!) en nog wat meer speelgoed.

Sommige dingen gaan eerst even in de kast, is hij nog niet aan toe en hij heeft beneden heel wat liggen en willen een beetje overzicht houden, ik wissel het over een poosje om.

Deed ik ook altijd met speelgoed van Lucas, om de maand ging ik wisselen, zo blijft het speelgoed leuk en interessant.

Lucas is ook flink verwent met lego en ander speelgoed, kleren en pyjama.

Matthias tijgerd sinds een paar dagen en is ook rap aan de andere kant van de kamer.

echt kruipen op zijn knieen doet ie nog niet maar dat deed Lucas pas toen hij kon lopen:)

Morgen moet ik weer met hem naar de kinderarts in het zkh voor zijn huid.

gewoon controle hoor, even kijken hoe het met zijn huid is, is altijd erg droog en smeer het twee keer per dag in met een vette zalf die ik voorgeschreven heb gekregen van haar.

Eindelijk drinkt hij wat anders dan melk, diksap in een fles, tuitbeker wil ie nog niet. en de diksap moet warm zijn, als ik er koud water bij doe drinkt ie het niet, nou ja dan maar warm:)

hij krijgt rond half 6 een warme hap met een toetje en tegen half 7, 7 uur gaat ie naar bed en slaapt door tot de volgende morgen half 8 dus heerlijk!!

Hij heeft een manie, sokken uit trekken. maillots heeft ie ook wel aan maar die trekt ie ook helemaal aan zodat de knietjes van de maillots bij zijn tenen zitten:)

volgens mij vind ie gewoon blote voeten lekker.

Hij brabbelt er ook heerlijk op los en als ie even geen aandacht krijgt ( bv onder het eten) dan krijst ie het uit:)

En hij is gek op boterham worst, ik rol een plakje op en geef hem in handen en die peuzeld ie lekker op.

de oudste lust helemaal geen vleegbeleg en koude kaas, wel warm, op pizza en tosti en warm vlees vind ie heerlijk maar alles wat koud is eet ie niet, Matthias dus wel, gelukkig:)

Ik heb per 1 januari een vast contract gekregen, ben ik erg blij mee aangezien er in de zorg veel word bezuinigd en ook in mijn categorie.

Nou verder heb ik weinig nieuws!!

nog 2 maandjes dan zijn de meesten ook alweer 1 of bijna 1 gaat die tijd toch vreselijk hard!!

Ik ga voornamelijk buiten speelgoed vragen.

Geplaatst

Caro, ik heb de rietjes beker van nuby, hij is antilek en wij geven er geen melk uit omdat ze dat gewoon niet wil. Hihi melk hoort op schoot uit een fles.

Bikkel, ik zou bv/water/sap meenemen voor vooral het landen. Dan hebben ze het meeste moeite met klaren van de oren. Tussendoor een koekje of boterham.

in het vliegtuig lekker op schoot en wat verschillende dingen mee om hem te vermaken.

Chris, fijn dat jasper al naar het mkdv kan.

Geplaatst

Hier worden ze nu pas wakker! De oudste was al vroeg omdat ze surprises hebben op school maar pas sinds 5 minuten komen er wakker-wordt-geluidjes uit de babykamer...

Ik was gisteren in de Hema en heb daar twee rietjesbekers meegenomen, omdat ze maar 3 euro zijn. Dus als het niks is kunnen ze nog als beker zonder dop worden gebruikt. Moet ze nog wel steriliseren. Doen jullie dat eigenlijk nog met nieuwe flessen, bekers en spenen? Weet helemaal niet of dat nog moet maar we doen het maar.

Nou, ga de apies maar eens verschonen en voeden, tot later! P is trouwens een paar dagen thuis omdat hij oorontsteking heeft. Niet leuk voor hem maar wel relaxed want een paar dagen onverwacht hulp!

Geplaatst

Leuk dat velen van jullie aan sinterklaas doen.

Ik heb genoten tijdens het feest van mijn voormalig werkgever, ik zag al die blije kindergezichten, super leuk.

Dank jullie wel, dat jullie je schema hebben gedeeld.

Ik vind het lastig met drinken, zoals je schrijft Meezie, ze wil niet altijd, ik denk dat ik het bij de maaltijden ga proberen.

Maar dan wel achteraf, want ze eet wel goed en ik wil ook weer niet dat ze minder gaat eten omdat ze drinkt tijdens het eten.

De avond fles heb ik nu laten vervallen, gisteren voor de 3e keer en het is goed gegaan.

Inge slaapt lekker in en slaapt tot de volgende ochtend 07.45 uur, heerlijk ook voor mij.

Straks moet ze er wel aan wennen, dat ik weer ga werken, dan zal ze eerder uit bed moeten.

Medusa, leuk dat Rolf op zijn buik draait, het is toch afwachten wanneer ze het volgende gaan doen.

Ik weet wel dat als ze de kruip beweging maken, ze ineens door de kamer gaat.

Wij gaan komend weekend het traphekje plaatsen, daar Inge nu 'savonds naar de trap kruipt deze is in de kamer en dan daar gaat staan.

Het geen idee, hoe snel ze hier tegenaan gaat kruipen.

Chrish, wat fijn dat jasper nu naar het Mkdv kan en dat daar een medewerker is die hij al kent, voelt vertrouwd.

Is het nu opgelost met je werkgever, daar hij toen je er kwam een beetje raar reageerde, dat je alweer kwam werken.

Fren dan is ze er nog gewoon niet aan toe, ik vind het ook lastig hoor.

Ze drinkt wel diksap van de Etos manderijn/perzik, het is een kwestie van proberen en steeds weer aanbieden.

Maar zoals je schrijft melk daar is ze gek op.

Je hebt van Difrax een oefenbeker, waarbij het hoofdje niet naar achteren hoeft.

Inge drinkt hier af en toe haar melk uit, maar een flesje vind ik echt nog een feest, lekker kroelen.

Bikkel, alvast een fijne vakantie toegewenst, tips kan ik je niet geven.

Ik zou zeggen luister naar Meezie en Fren.

Geplaatst

Ik ben nooit heel trouw geweest met steriliseren mirt ik bekennen. Doe het nu ook nog maar zelden. Alles gaat in de afwasmachine op 65 graden.

Fiene werd om 5 uur gillend wakker: enorme poepluier en stinken!! Zo erg nog niet gehad, haar billetjes zijn ook knalrood, dus we gaan wachten op tand 4. Toe ook fles (stom achteraf) en om half 8 weer wakker. Heb haar een half uurtje naast me in bed gelegd en toen weer terug, want ze is wel moe...

Ga maar eens douchen eb kijken wat de dag brengt!

Geplaatst

Grappig dat je dat schrijft Fren, ik doe het nu 1x in de week en alleen de spenen.

De flesjes, doe ik iedere avond in de vaatwasser op 70gr en die worden daarna weer gelijk gebruikt.

Ik ga de was doen, jippie, twee wasmanden vol met droge was.

Marjan, grappig dat je al nadenkt over de verjaardagscadeautjes.

Zelf heb ik hier ook als stillentjes over nagedacht, zijn inderdaad leuke cadeautjes, want als al onze kindjes jarig zijn geweest is het voorjaar.

Geplaatst

j.arno : 71 cm - 7625 gr (9 mnd)

m.aud : 69 cm - 8500 gr (10 mnd)

r.olf : 70 cm - 8600 gr (7,5 mnd )

l.isanne : 72 cm - 9245 gr (7,5 mnd)

j.asper : 72 cm - 8255 gr ( 7,5 mnd)

I.nge : 74 cm - 8480 gr (6 mnd)

Y.ente : 72 cm - 8300 gr (8,5 mnd)

fiene: 73 cm - 8500 gr (8 mnd)

Giada: 70cm- 8580 (9 mnd)

Sofia: 76cm- 9195 (9mnd

B.ram : 73,7 cm - 9300 gr (9,5 mnd)

K.aat : 71 cm - 8300 gr (9,5 mnd)

Zo lijstje weer even aangepast. Onze kleine wurm is weer goed gekeurd. De arts gaf al aan dat de ze kon zien dat m niet meer veel lag, omdat de meting meer een schatting was.

Ik doe een keer in de twee weken alle spenen in de magnetron om ze uit te koken (we hebben er 6) soms neem ik de flessen mee, maar die gaan meestal door de vaatwasser. Ik ben er alleen heel precies in geweest tijdens de bv en toen ze nog spruw had, maar tegenwoordig zijn we niet zo moeilijk.

Ga maar eens wat doen in huis, gister naar zaandam geweest, mijn neefjes waren zondag jarig dus even langs bij mijn zus, ouders en oma. We hebben gelijk het gaatje in m haar oor opnieuw laten schieten en nu zit hij wel recht. Gister middag heeft ze niet geslapen en s avonds was het laat, dus we zullen vandaag wel een slaap kindje hebben.

Geplaatst

l.isanne : 72 cm - 9245 gr (7,5 mnd)

j.asper : 72 cm - 8255 gr ( 7,5 mnd)

Matthias: 72 cm - 9210 gr ( 9,5 mnd)

Zo heb even het lijstje aangepast, kom net bij de kinderarts weg en hoef niet meer terug te komen, ze hebben hem gelijk gewogen en gemeten, wel handig aangezien ik pas in januari weer naar het cb moet, kan wel even naar het inloopspreekuur maar dat hoeft nu niet meer.

over 9 dagen is ie 10 maand.

Met zijn huidje gaat het goed, moet gewoon goed blijven insmeren en nu met de vrieskou nog meer.

Ja we hebben al wat verjaardagen in februari, mijn nichtje word 1, 10 dagen voor Matthias, Matthias de 13de en mijn schoonzusje de 18de dus we plannen alvast zodat we straks niet in het gedrang komen aangezien we 3 uur bij elkaar vandaan wonen.

En ja we hadden het er afgelopen weekend over toen we bij mijn broer en schoonzus waren en toen kwamen ook de kadootjes ter sprake, mijn nichtje krijgt van ons een roze loopfiets ( van de intertoys nu voor 9,99 ) anders 13 euro dus ja scheeld weer.

moest er toch langs vanmorgen dus die heb ik al gekocht, en Matthias krijgt van hun ook een loopfietsje.

Denk dat ik de babywalker ga kopen voor hem. maar daar ben ik nog niet helemaal over uit.

Ik heb gewoon nog erg veel speelgoed van Lucas over dus veel hoef ik niet te kopen, en buitenspeelgoed gaat echt af na een aantal jaren dus is dat wel een slim plan dacht ik.

Ik doe de flessen ook in de vaatwasser en de spenen en de ventielen van de flessen kook ik 1 x per week even uit.

Matthias heeft geslapen vannacht van 18.15 tot 08.45 !!!! wat een slaapkop he!!

Geplaatst

Ik heb ook even het lijstje aangepast.

l.isanne : 74 cm - 10120 gr (9 mnd)

j.asper : 77 cm - 9000 gr ( 9 mnd)

Vlinder, op dit moment heb ik nog geen contact met mijn manager gehad. Een paar weken terug heb ik mijn ouderschapsverlof ingevuld in het systeem en even bijgepraat. Daarna ben ik nog niet teruggeweest. Ik heb op dit moment ook nog geen reden om dit te doen.

Geplaatst

Vlinder, dat ben ik niet met een baby die op zn buik gaat :-) Rolf staat al 1,5 maand en loopt langs tafel en dat soort dingen.

Als ik het lijstje zo ziet is Rolf en verhouding groot/zwaar vergeleken met de meeste.

Ik doe ook ongeveer 1 x in de week sterriliseren, als hij verkouden is doe ik het na elk gebruik en de speen ook elke dag, voor mijn gevoel beter tegen de strijd van verkoudheids bacterien.

Bikkel, leuk op vakantie heb alleen ook geen tips voor je

Chrish, wat fijn dat er iemand op mkdv werk die ook bij SEIN heeft gewerkt, dat stelt wel gerust.

Ik geef Rolf ook alleen nog maar melk en geen ander drinken, maar dat is meer omdat hij nog steeds een spuug baby is en dat te dun is en er zo weer uitkomt.

Ik loop dus wat dat bereft erg achter met hem in de fases van drink ontwikkeling, dat haalt hij vast wel weer in.

De avond fles blijf ik geven zolang hij hem wilt, Ilona heeft hem tot 3 jaar gehad.

Ik vind het ff een momentje van rust en daarna lekker inslaap vallen.

Geplaatst

S.ven: 72 cm - 8878 ( 9 mnd )

L.ara: 71 cm - 8726 ( 9 mnd )

Zo, S en L er ook maar even bij op gezet!

Geplaatst

Zo lekker slim... ging de nieuwe flessen uitkoken, laat ik kennelijk een rietje op de rand van de pan liggen... gesmolten! Pfff suf zeg! Alleen het topje dus misschien kan ik er nog een stukje af knippen...

Toch wel geinig dat lijstje zo! Benieuwd wat Rolf dan met 9 maanden weegt en hoe lang hij is. Maar het gaat om de curve per kind, vergelijken doen we alleen voor de lol!

Geplaatst

haha leker slim Caro.

Met Rolf hoef ik pas weer met 11 maanden naar cb, maar over 3 weken weer naar de kinderarts daar wordt hij ook gewogen en gemeten, ja ben dan ook benieuwd.

Volgens de curve zit hij op het gemiddelde, het maakt mij verder ook niet uit, viel me gewoon op :-)

Geplaatst

Hee... helemaal niemand geweest vandaag? Nou ja zeg! Te druk met Sinterklaas vieren?

Hier een geslaagde avond die helaas eindigde is een brulfestijn van Bram die Kaat ook wakker maakte. Na van alles geprobeerd te hebben en een tijd laten huilen toch nog een keer er uit gehaald, 5 minuten in het halfdonker op ons bed gelegen en gekriebeld en toen terug en eindelijk stil, pfff! Was bijna 10 uur. Was ook wel een rare dag, ze sliepen vanmorgen tot bijna half 10 en vanmiddag weer 2 uur en alle drukte met cadeaus vanavond...

Wel leuk is dat Bram sinds een paar dagen en Kaat sinds vandaag in hun handjes kunnen klappen! Schattig! Bram ging het uit zichzelf ineens doen en Kaat deed ons na toen we vroegen of ze het ook kon. Nu leren zwaaien...

Naar bed naar bed! Benieuwd wat iedereen gedaan heeft vandaag...

Geplaatst

Arme bram, misschien wat geoelig voor indrukken en moeite om dat te verwerken. Lekker bij mama is dan altijd goed, zeker als hij zo overstuur is. Je hoort zelf het beste wanneer het echt is of een jengel huiltje is.

Wat knap van de kleintjes?? Handjes klappen is zo schattig.

wel lekker dat ze zo hebben uitgeslapen, hier werden we vanmorgen wakker gebeld, hihi het was al 9.40 en ik had de kleine meid nog niet gehoord, toch maar snel iit bed gestapt en even bij haar gaan kijken, natuurlijk werd ze wakker van mij, ze moest echt weer even gaan liggen met haar hoofdje op haar matras om even goed wakker te worden.

Ik moest vandaag ook zo om haar lachen, ze zit steeds aan de wijnflessen in het restaurant terwijl ze weet dat dat niet mag, vanmiddag weer. Dus ik zei met een boze stem dat ik heel boos zou worden als ze er weer aan zou zitten, ging ze zitten en een beetje als een geitje tegen me lachen ( hihi, echt moeilijk dan om serieus te blijven) dus ik bleef een beetje bozig naar haar kijken. Doet ze ineens haar armpje voor haar ogen, haha ik kon even vrijuit lachen, wat een tut, daarna ging ze weer kijken en lachen, dus ik weer heel serieus. Komt ze naar me toegekropen en klimt ze lekker slijmend tegen me aan om me een kusje te geven. Haha heerlijk zo een kind. Ik heb haar even de hemel in geprezen dat ze zo goed had geluisterd en niet meer aan de flessen had gezeten.

ze had vandaag bruine bonen, met appelmoes en tartaar en dat vond ze echt niet te eten, hihi iedere keer als ze een hapje ging doorslikken moest ze bijna spugen. We zijn maar gestopt en ik heb haar wat fruit gegeven.

verder niks met de sint gedaan.

Geplaatst

Matthias is er uitgehaald op het lijstje:)

Wel goed kopieren he dames:)

Matthias: 72 cm - 9210 gr (9,5 mnd)

S.ven: 72 cm - 8878 ( 9 mnd )

L.ara: 71 cm - 8726 ( 9 mnd )

heb nu het laatste lijstje gekopieerd en Matthias er weer tussen gezet.

Wat een sneeuw zeg hier, prachtig!!

Alleen zorgt het natuurlijk voor veel ongemakken in het verkeer, Lucas moet altijd al om 7.00 met de taxi weg en is dan uit onze handen en zorg en dat vind ik soms nog wel erg lastig hoor!

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Goedemorgen,

Hier ook sneeuw in Zwolle. Gisteren was J.asper een dagje op het medisch kdv. Ik heb hem gemist. En wat een werk, een tweeling meenemen naar een kdv. Vooral nu J.asper nog eens extra bagage heeft; de medicatie en zijn fles zuurstof. Nu weet ik wat me volgend jaar te wachten staat. Verder nog even naar de prenatal geweest. J.asper slaapt al een tijdje in een slaapzak, maar nu wordt L.isanne ook wat bewegelijker in haar bedje. Dus ook maar in een slaapzakje.

Ik merk bij L.isanne dat de laatste avondfles (nu rond 19.00 uur) er niet meer zo goed ingaat. De warme hap heb ik weten te rekken van 16.00 uur naar bijna 17.00 uur. Met L.isanne kan ik volgens mij overstappen naar 3 maaltijden op een dag. Dan moet ze alleen 's ochtends wel een boterham gaan eten. Pap wil ze niet van een bordje, maar wel weer uit de fles. Na het middagslaapje geef ik de laatste tijd wat rosevicee met een rijstwafel en in de ochtend geef ik nog steeds een fruithap. Ze slapen hier 's middags nog maar 2 uur en dat maakt ze tegenwoordig rond 19.00 uur naar bed gaan, i.p.v. 20.00 uur. En dan slapen ze goed door tot 07.30 uur.

Geplaatst

Rustig hier :-), wij hebben geslaagde sinterklaas gehad, kindjes ( ook van mn zus ) erg tevrede

Marjan, goed dat M er weer tussen staat.

Caro, ja misschien teveel prikkels gehad.

Wat leuk dat ze in hun handjes klappen, zo leuk als ze zulke dingen doen.

Meezie, wat is Maud een deugniet, ze weet het heel goed en gaat dan ff schattig zitten doen

Lijkt mij ook een heel gedoen Chrish, wat je allemaal mee moet nemen voor J.asper.

Ze hebben het dan lang volgehouden met rustig in bed liggen

Geplaatst

Weer zo'n stille dag hier... Gaat het goed met iedereen?

Heb vanavond de tweede wieg verkocht, zus van een juf op school die op 11 februari is uitgerekend, grappig, dichtbij de geboortedag van de twins, wie weet... Leuk idee dat er weer een baby in komt te liggen, het wordt een meisje...

En Brammetje is braaf gaan slapen, na 10 minuten huilen, iets voor half 9 dus das een stuk beter!

Welterusten (als er nog iemand langskomt)...

Geplaatst

Vanmiddag krijgen we van de kinderneuroloog een terugkoppeling over J.asper. Maar gisteren hebben we al twee brieven mogen ontvangen van het UMC Utrecht. Volgende week donderdag gaan we op gesprek bij de kinderneuroloog en de verpleegkundig specialist daar. Daaruit leid ik dus al af dat J.asper het (onderzoeks)traject epilepsiechirurgie ingaat. Er zit nu echt vaart achter. Gelukkig. Ik hoop dat chirurgie mogelijk is bij hem en dat het veilig kan gebeuren. Dit is de enige kans op echte genezing van epilepsie. Vele epilepsiesoorten zijn enkel te onderdrukken met medicatie. J.asper heeft een kans op een leven zonder epilepsie, omdat zijn soort epilepsie operabel lijkt te zijn.

Geplaatst

dat is wel goed nieuws, toch Chris? Spannende tijden dus weer!

Hier ligt de slee in de auto, al ziet het er naar uit dat ie voorlopig de schuur in gaat, de dooi is hier al ingevallen. Nou ja, geeft niks, komt vast een moment dat we m kunnen gebruiken!

Oja, F is de laatste ochtenden tussen 4.30 en 5.30 wakker en ligt dan ontroostbaar in haar bedje. Zo ken ik haar helemaal niet, enige dat helpt is een fles, maar dan gaat het hele dagschema in de soep...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden