Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

F is nu zindelijk aan het worden. Begonnen met 2 jaar en een maand omdat ze het zelf ging aangeven....in Frankrijk overigens vaak twee omdat ze naar school mogen als ze zindelijk zijn.

Caro hoe was verjaardag deel 2????

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He meiden,

ik breek even in: ik ben er ook van overtuigt dat Merlijn al door begint te krijgen hoe het daar onder werkt. Ik ga op de 9 maanden beurs ook een boekje halen van Kaatje Katoen. Want ja, ik gebruik juist wasbare luiers, omdat kinderen daar gemiddeld een jaar eerder zindelijk mee worden. Van de zomer laat ik Merlijn ook rustig rond banjeren in een badstoffen broekje, dan merkt hij helemaal wat er gebeurt. Aangezien hij nu al staat, soms zelfs los en zich vakkundig langs de bank weet te stappen heb ik goede hoop dat hij loopt als het zomer is. Niet dat ik ervan uit ga dat hij dan al zindelijk zal worden, maar oefenen kan toch nooit kwaad? Dus Meezie ik geloof hoor dat Maud het al kan aangeven. Merlijn is zich er duidelijk van bewust als hij geplast heeft, want dan wordt zijn luier nat en koud. Dat heeft er in geresulteerd dat meneer zijn plas lijkt op te houden of in ieder geval meer controle lijkt uit te oefenen. Ach ja, 2 jaar zindelijk zijn overdag lijkt mij een enorm cadeautje :)

http://www.kaatjekatoen.nl/onze+producten/zindelijkheid/zindelijk_y_+nu+al%3F

groetjes allemaal!

Geplaatst

Was gezellig maar had bijna afgebeld omdat ik duizelig wakker werd en het is eigenlijk nog niet helemaal weg, heel raar.

Dacht misschien omdat het gister zo druk was of alle emoties rondom het eerste jaar weet ik veel maar heel irritant!

Heb de hele ochtend in bed gelegen en om half 3 kwam mijn vriendin met haar dochter, de kids sliepen van 2 tot half 5 dus eerst even bijkletsen en daarna spelen. Ze kregen Duplo dus we hebben weer genoeg rotzooi hihi! Heb al bedacht dat ik een deel van het speelgoed weg ga halen en af en toe ga wisselen want nu ligt er veel te veel...

Schoonouders komen zondag ipv morgen dus morgen rustig dagje...

Geplaatst

Wel irritant inderdaad wanneer je duizelig bent en net nu rond hun verjaardag... Morgen even lekker bijkomen dus! Hoe vinden Kaat en Bram het jarig zijn?

Wij hebben ook een boel speelgoed boven staan en doen ook wisselen. Zodra ze uitgekeken zijn wisselen we weer, en een paar weken later hebben ze ineens weer "nieuw" speelgoed :-)

Hier alweer een rustige avond. Hoop dat dit doorzet in de nacht, maar heel veel hoop heb ik niet. Kids zijn nog steeds verkouden, en S heeft een naar hoestje. Zal wel weer overgaan... Vandaag lekker spaghetti voor ze gemaakt, S.ven eet echt alles, L.ara vond het na een paar hapjes wel genoeg. Toen maar een potje warm gemaakt en die ging er bijna in, weet niet wat ze er niet lekker aan vind, maar volgens mij is ze niet erg dol op stukjes in het warm eten...

Geplaatst

Ach ze hebben het natuurlijk niet door maar ze vinden het wel gezellig al die aandacht en het nieuwe speelgoed!

Hier ook vrijwel meteen stil, naar bed om 8 uur, toch wel vermoeiend bezoek en nieuw speelgoed :-)...

Had je mijn pb gezien Lianne?

Geplaatst

Hier waren ze naar 2 dagen verjaardag er helemaal klaar mee. Toen op zaterdag de laatste verjaardagsvisite weg ging zag je ze helemaal opleven en weer gaan spelen, terwijl ze een kwartier daarvoor verveeld aan je benen hingen. Maar verder hebben ze er inderdaad weinig idee van!

Hier net licht gepruttel, maar was 10 seconden :-)

Heb je pb gezien, ga je zo zoeken :-)

Geplaatst

Ja gelukt! Wat leuk om ze eindelijk eens te zien! En het eerste wat ik dacht: dat dat kleine schatje rechts het jullie zo moeilijk maakt, moeilijk voor te stellen...

Geplaatst

Aukus, bedankt voor je berichtje ga eens even kijken op de site, vanavond bij schoon ouders weer op het potje gepoept :)))) trotse mama!!

Caro, balen dat je je niet goed voelt, maar fijn dat je morgen nog weer wat rust hebt. Hier een grote salon tafel met allemaal laadjes, daarin zit haar speelgoed echt deaal.

lianne fijn die ruste avonden, stukje moet mevrouw hier ook niet, als er stukjes in zitten dan gaan er maar een paar hapjes in en worden daarna de handjes voor het gezichtje gehouden, geklaagt en in de ogen gewreven, maar een hapje kunnen we vergeten.

Geplaatst

Haha, ze ziet er lief en onschuldig uit, maar ondertussen is het een echte bengel! Moet wel zeggen dat ze zich vannacht weer voorbeeldig heeft gedragen!! Om 6 uur hoorde ik haar even en toen pas weer om half 8! Hier hetzelfde, S.ven heeft altijd zijn blik op eten en L.ara is iets voorzichtiger daarmee... grappig dat dit bij jullie ook zo is :-)

Meezie, hier draait ze ook haar hoofd weg en doet haar tong uit de mond met het eten erop. Als ik dan een potje pak met wat anders eet ze het smakelijk op!! Ben eigenlijk aan het twijfelen of ik haar dan wel wat anders moet gaan geven, maar we willen ook dat ze natuurlijk iets eet en niet 3 hapjes... lastig

Vanmorgen hebben we lekker gezwommen, nu liggen ze al een uur uitgeteld in bed! Het was al een tijd geleden dat we gezwommen hebben. Eerst was het even kijken wat het allemaal is en later hadden ze lol! Zelf al de armen en benen meebewegen, geweldig om te zien. Moeten dit eigenlijk elke maand ofzo doen, zo gezellig samen.

Fren, veel plezier vandaag met het grote feest voor Fiene! Hoop dat ze lekker geniet vandaag en flink verwend wordt!

Geplaatst

Ladies, vraagje: M wordt wel 5 keer per nacht wakker of half wakker omdat hij zijn speen kwijt is. Dus een van ons eruit en speen erin op zijn rug leggen en hij slaapt weer verder. Nu zit ik te twijfelen een speenkoortje aan zijn slaapzak te maken maar dat mag eigenlijk niet..... Iemand die er ervaring mee heeft? Tips?

Geplaatst

Ik zou het niet doen maar ik ben een schijterd met die dingen... Kun je geen 3 spenen in zijn bed leggen? Dan is de kans groter dat ie er eentje vindt?

Alleen Kaat heeft een speen maar die wordt niet wakker als ze 'm kwijt is.

Geplaatst

Hier ook geen fan van koortjes in bed. Je hebt wel van die speciale lapjes die je eraan kan maken, vierkant met een lusje.

hier ook wel eens kwijt s nachts, maar na even mopperen en zeuren vind ze hem vaak weer. Misschien toch een paar keer laten gaan, zijn wel een paar zware nachten, maar dan pikt hij het misschien wel na even. Nu is het ook wel mooi makkelijk als papa of mama hem er even in plucht ;)

maar snap ook als je dat even niet ziet zitten, zal best pittig zijn nu je al zo ver zwanger bent.

Geplaatst
Ladies, vraagje: M wordt wel 5 keer per nacht wakker of half wakker omdat hij zijn speen kwijt is. Dus een van ons eruit en speen erin op zijn rug leggen en hij slaapt weer verder. Nu zit ik te twijfelen een speenkoortje aan zijn slaapzak te maken maar dat mag eigenlijk niet..... Iemand die er ervaring mee heeft? Tips?
#breek in#Moontje, ik heb voor mijn dochtertje de 'knuffel-je-speen' popjes. Werkt fantastisch, ben super fan!SuccesGroetjes, Lot#breek uit#
Geplaatst

Breek in....ik ook! Net als Lot super fan ervan! Helemaal geweldig!! Kan ie altijd vinden, ook toen ie nog kleiner was. Dat handje voelt dan in t rond, krijgt t knuffeltje te pakken en stopt de speen (heel schattig gezicht) weer in zijn mond. Echt heel handig. En hij zit ook altijd lekker met zn handjes te friemelen aan het knuffeltje, geeft hem extra rust. ....breek uit.

Geplaatst

He Mees jij hier?

Ik heb laatst inderdaad zo'n Barbapapa-achtig knuffeltje met een speen er aan gezien en de moeder zweerde er ook bij.

Nou dat was raar... De oudste komt naar beneden melden dat Kaat heel hard aan het huilen is (wij hadden het nog niet door), P naar boven, speen terug geven (en ik hier net beweerd dat ze er niet wakker van wordt, wordt meteen afgestraft) en Bram wordt wakker: samen brullen!

Ik Bram er uit gehaald en troosten, N Kaat er uit gehaald en troosten, terug in bedje, over haar bolletje geaaid, ze snikte nog na (vind ik altijd zieliger klinken dan het huilen zelf) en ze lieten me gelukkig weg gaan. En zijn weer stil.

Wat dat nou was? Enge droom?

Geplaatst

Meezie, als je de signalen van Maud herkent is het heel goed om hierop te reageren. Wessel is tijdens mijn zwangerschapsverlof van Lauren zindelijk geworden, hij was toen nog net geen twee.

Het was toen super lekker weer en ik heb hem in een onderbroekje in de tuin laten lopen. Potje erbij en meneer ging er zelf opzitten. Hij was binnen 2 weken zindelijk.

'S-nachts draagt hij wel nog een luier maar goed, hij is net pas 2,5.

Succes ermee

Geplaatst

Of het aan de knuffel ligt of aan de vermoeiende dag gisteren maar om 6 uur werd meneer wakker en we zijn er niet uit geweest! Dus we gaan door met de knuffel!!!!

Geplaatst

hier ook een goede nacht: ze lag er om 7 uur in, na de fles pap niet leeggedronken te hebben, dus ik was voorbereid op ellende. We lagen er zelf om half 11 in, en ze werd om 1200 wakker. Vin is vrij vandaag, dus die is er uit gegaan, daarna was het half 8. Heerlijk dus! Lijkt alsof haar mega-vreet-kick voorbij is, ook avondeten gaat nu niet op, terwijl er vorige week een heel potje, + potje fruit in inging!

Geplaatst

Klinkt als lekkere nachten, moontje fijn dat het popje lijkt te werken.

Hier herhaal ik maar steeds, het is een fase, het is een fase, het is een fase. Maar langzaam aan moet ik echt moeite doen om mijn geduld te bewaren. Mevrouw zit denk ik in het volgende sprongetje en is vrezelijk aan het mopperen en zeuren om alles. Als iets niet mag is het whahahaha, zonder tranen en met een heel erg toneel koppie erbij. Als ze iets wil met een hoog piep huil stemmetje DIE!! En bij opa en oma is ze zo zoet en lief.... :(

Het leuke van deze fase is wel dat ze af en toe komt slijmen en kroelen, et is niet een echte kroeler, dus daar geniet ik dan maar extra van.

Gister heeft ze wel voor het eerst wat stapjes los gelopen!! En vanmorgen heel fijn samen aan het soppen geweest. Maud met een eigen emmer en alleen water. Daarna kon ik gelijk dweilen en schone kleren aan trekken. Maar ze zat heerlijk te genieten.

Geplaatst

Dat klinkt leuk, samen soppen en dweilen hihi!

Hier ook een goeie nacht, vrijwel meteen slapen en door tot 8 uur, perfect. Kon zelf alleen niet slapen, heb ik vaker de laatste tijd, terwijl ik toch echt nog steeds chronisch moe ben. Denk veel te veel na! Hebben veel vrouwen last van volgens mij.

Fren, je mag een nieuwe ticker he!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden