Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Inderdaad kun je niet plannen... Mooi dat Fiene weer eens slaapt overdag toch?

Ik zit op Kaat te wachten, net Bram fles gegeven en in de box gelegen een tijdje (gefilmd maar helaas wilde hij niet weer lachen) en dacht na Kaat kan ik mooi een tukje doen, de oudste is naar een feestje. Als enige meisje met 6 jongens trouwens, wel stoer! Maar Kaatje draaide zich nog even lekker om. Nou ja, haar hoofd dan.

San je schreef in dat andere topic van buik/rug dat een opgerolde handdoek gevaarlijk is om achter ze te leggen (tegen afgeplat hoofdje, zodat ze de goeie kant op blijven liggen). Waarom denk je dat? Als ie los zou gaan? Zit te denken kan er een elastiekje om doen aan de onder- en bovenkant dan blijft het zeker een rolletje. Dan kan er toch niks gebeuren?

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden, als jullie je kindje(s) in bed leggen en deze gaan huilen, hoe lang laten jullie ze maximaal huilen (inclusief troosten)?

Ik leg Vince in bed, zeg welterusten en tot straks en dan loop ik z'n kamer uit. Dan gaat hij standaard huilen als ik hem wakker in bed leg en dat kijk ik 5 minuten aan. Dan troost ik hem met geruststellende woorden en een aai over z'n bol en loop weer weg. Blijft hij huilen ga ik na 10 minuten terug, maar hoe lang is het zinvol om dit vol te houden?

Geplaatst

Ja, wel goed dat ze weer eens slaapt, hoewel ze nu -as we speak- wakker wordt. Toch 3 uur liggen tukken! En wee op haar buik. Was het een beetje vergeten om haar veel op de buik te leggen omdat ze zo leuk lacht ;-)

Melis, ik vind hè heel moeilijk om te laten huilen. Ik hou het in totaal, als ik het ech probeer, een half uur, 45 min vol. Maar fiene gaat oom echt liggen krijsen dan. Gewoon gepruttel kan ik heel lang aanhoren en dan wil ik ook best een paar keer troosten.

Geplaatst

Ik dus ook, maar weet ook dat elke keer oppakken ook niet werkt. Dan snapt hij er straks niks meer van. Hij ligt nu drie kwartier in bed, soms is het ff stil en soms pruttelt hij. Maar hij is doodop, z'n ogen kan hij niet open houden. Lastig...

Geplaatst

Ik kan E ook heel moeilijk laten huilen. Zelfde als jullie: beetje mekkeren geen probleem, maar huilen met tranen... Voor E werkt de speen vaak ook goed met in slaap vallen. Of eerst in m'n armen wiegen met n liedje en dan wegleggen. Maar werkt zeker niet altijd hoor. Ad we sprak ligt ze in mijn armen te slapen :-)

Nagels knip ik met zo'n knipper als ze slaapt of als ze lekker rustig bij me ligt. Mijn man laat t mij altijd, hij is bang raak te knippen :-)

Geplaatst

oh, dat sabbelen op die vingers.... ze smakt hier soms alles bij elkaar :-). Het is heel goed dat ze hun handjes ontdekken en lekker gaan sabbelen. Wel een beetje uitkijken als ze teveel sabbelen, dat kan hun kaak vervormen. Blijkbaar is het het slechtste als ze op hun middelvinger en ringvinger. Blijkbaar de beste methode om het kaakje te vervormen. Mijn moeder is logopediste en werkt voornamelijk met peuters/kleuters, dus ziet de mooie resultaten. Drie keer raden hoe E het liefst op haar vingers sabbelt, haha! Ik duw dus regelmatig de speen in haar mondje als ze weer een tijdje op die manier ligt te zuigen.

Ik ga boodschapjes doen! Zonnetje schijnt nog net, duseven erop uit!

Geplaatst

Fren, even over de nageltjes. Gewoon bijten kreeg ik als tip van de kraamzorg.

De bacterien in jouw mond kunnen bij haar geen kwaad. Maar dit mag alleen de moeder!!!

Melis, over het slapen. Mij is aangeraden als er pauzes zijn dan is het puur vechten tegen de skaap. Je kan dan wel de kamer in maar probeer niks te zeggen. Grote kans dat je ze wakkerder maakt...

Dit waren de tips die ik mee kreeg....

Sorry voor het inbreken ;)

Geplaatst

Hey dames,

Moet wel lachen om de maten pampers- wij zijn al met het 2e pak nr 3 bezig ;-P! Nr 1 was hij al erg snel uit en nr 2 snijdt ook al eventjes in zijn dikke michelin-mannetje beentjes!

Nageltjes heb ik hier ook nog niet durven knippen en vijlen lukt niet. En als hij slaapt wordt het lastig, aangezien hij dus ingebakerd ligt... Maar s aan m'n zus vragen of die het wilt doen bij hem. M'n man heeft zijn teennagel gedaan en knipte bij de 2e in het velletje. Voelde zich daarna erg rot natuurlijk, terwijl Levi nergens last van leek te hebben, ondanks dat het een beetje bloedde!

Gisteren nieuwe auto gekocht - peugeot station 307. Hadden renault clio, dus zijn er in ruimte flink op vooruit gegaan. Nu maar hopen dat het een goede koop geweest is en er niet in de loop van de tijd van alles mis mee blijkt te zijn... Altijd spannend met auto's!

Melis- fijn dat Vince weer thuis is!

Geplaatst

mooi Ink: nieuwe auto! Is zeker altijd spannend, ik vind het altijd zo zonde geld....

Zei ik trouwens net dat de zon hier scheen? Toen ik naar buiten wilde gaan begon het te stortregenen.... nog geen boodschappen dus...

Geplaatst

Grappig van dat huilen, dat is gisterenavond bij mij begonnen.

Wat een drama, als je het nog nooit gehad hebt.

Ik heb haar 10 minuten laten huilen en heb haar daarna opgepakt.

gelijk helemaal stil, daarna weer terug, weer huilen, daarna op mijn buik in slaap gevallen en snel haar bed in.

Vanmiddag was het weer drama, mijn schoonouders zouden oppassen, kon ik op mijn gemak boodschappen doen, 1.5 uur weggeweest.

Ze had geen tranen, maar heeft het een uur volgehouden om te huilen, beetje zielig is het wel.

Nu ligt ze moe te slapen met een volle buik.

Bij mij lukt nagels vijlen wel, maar dit doe ik als ze ligt te drinken.

Geplaatst

Ik weet echt niet wat me overkomt vandaag : fiene slaapt ALWEER! Prima hoor!

Tja, auto's... Vriendlief heeft twee hobby's: auto's en computers. Is ook altijd met auto's bezig en ik krijg dan ook regelmatig weer een plaatje of website voor m'n neus met de vraag wat ik ervan vind... Hij zou het liefst ieder jaar een nieuwe kopen, ik vind hè een gebruiksvoorwerp en mij boeit het dus totaal niet ;-) dat botst nog wel eens... we zijn overigens wel van auto geruild: ik de grote station, hij mijn aftanse puntootje... Goeie deal voor mij dus, hoewel mijn punto zuiniger rijdt...

Geplaatst

Nou Fren, had ik hem even kunnen lenen bij het keuren van de auto ;-)! Mijn man heeft er dus de ballen verstand van: zitten we in de auto, zeg ik "hoe vind jij dat de motor klinkt", haha, krijg ik een dom antwoord "hetzelfde als bij alle auto's toch?", en meer van die antwoorden! Dus verder dan de standaard dingetjes hebben we niet echt kunnen kijken... Nou ja, tijd gaat het leren! In ieder geval net ff boodschappen gedaan - Levi kon heerlijk naast mij op de voorstoel omdat deze airbag uitgezet kon worden en boodschappen huppekee op de achterbank geploft en weg weer... Heeeeeerlijk! Stuk beter dan een 3 deurs clio!

Wat betreft slapen en sabbelen twijfel ik wel eens wat handig is: Levi heeft ook het sabbelen op zijn vuistjes ontdekt (propt hem er het liefst helemaal in ;-P), maar met inslapen kan dat dus niet, omdat hij dus in een swaddleme ingebakerd ligt... Dus overdag als hij aan het vechten is tegen de slaap moet ik soms wel 5 keer heen en weer lopen om de speen er in te stoppen. Dan is hij ook direct weer stil, maar zonder slaapt hij overdag slecht in ('s nachts gaat dat een stuk makkelijker en heeft hij zijn speen / handjes niet nodig), maar ja, moet ik vol houden met speen/bakeren/heen en weer lopen of stoppen met bakeren zodat hij zijn vuistjes kan pakken met als gevolg dat hij een stuk onrustiger / minder lang door slaapt...?

Geplaatst

Hier ook van tijd tot tijd slaapproblemen. Kleine huiltjes voor het inslapen, is nog wel te doen, maar als het aanhoudt.... Ik ben zo een uur bezig met heen en weer lopen. Meestal is het een kwestie van de speen er weer even in het mondje doen. Maar soms blijkt het een vieze luier te zijn of moet er een knuffel gegeven worden. Na de voeding van 16:00 uur wilde ik Lisanne en Jasper tegen 17:00 uur weer in bed doen. Nou, ze hebben elkaar lekker wakker gemaakt en gehouden met inhuilen. Om het kwartier liep ik weer naar boven om de boel te sussen. Dat ging zo door tot half 7. Daarna kwam mijn man thuis. Tegen 19:00 uur was het al weer tijd om te voeden. Ze zijn rond 20:00 uur stil geworden. Ik laat ze nu zo lang mogelijk slapen tot de volgende voeding en hopelijk zijn ze vannacht rustig.

En het luier verschonen voor de voeding had bij Jasper vandaag geen zin. Ik had het wel gedaan, maar na de voeding kon ik meteen weer verschonen vanwege een poepluier. Dit gebeurde twee keer vandaag.

Geplaatst

HAd ik ook met Bram vanmorgen: verschonen, fles en in de box luier volpoepen... Er gaan wat luiers doorheen hier, pfff... Sinds het scheiden van plastic hadden we bijna niks meer in de grijze kliko maar sinds de tweeling zit ie weer vol! Slecht voor het mileu hoor, babies...

Ik wilde vanmiddag gaan slapen, stak Kaat een stokje voor, Bram lag braaf te slapen. Vanavond was het andersom, Kaat snel in slaap, Bram doorhuilen, uiteindelijk nog 90 cc bij gemaakt na 150 cc, ging bijna op, hij had dus nog honger... Vond het wel veel maar ja. Daarna toch nog 10 minuten huilen en nu is het rustig. Ik ga zo maar naar bed denk ik, kan over een uur zijn maar ook pas om 2 uur vannacht dat er weer eentje komt. Moet wel de slaapzakken verwisselen want overdag liggen ze in zomerslaapzakjes en die zijn te koud 's nachts.

Geplaatst

Wat een rust hier! Iedereen van het lekkere weer aan het genieten?

Ik zit te wachten tot Levi wakker wordt (slaapt al ruim 2 uur in zijn bedje - 11:30 voor het laatst gegeten) en dan ga ik even naar de etos wandelen om de babybox van felicita op te halen...

Geplaatst

Oh ja daar heb ik ook een oproep voor gekregen, benieuwd wat er in zit! Meld je het even hier? Ik mag er twee zei die mevrouw, hoop dat ze er twee meegeven, heb voor de zekerheid de email maar uitgeprint.

Hier net boodschappen gedaan en nu wachten tot Kaat klaar is met de fles om te gaan wandelen. Bram moet ik dan slapend meenemen, die ligt er alweer ruim een half uur in, hopelijk blijft hij lekker slapen. Zonnetje maar wel nog koud hoor!

Geplaatst

Genieten van het mooie weer?! Kon dat maar... Vince huilt weer onwijs veel, begint nu wel zwaar te worden.. Hij zit meteen weer onder de uitslag en maait en schopt onwijs veel/hard met armen en benen. Hij lijkt jeuk te hebben want zodra ik hem kriebel/streel over z'n lichaam wordt hij rustig. Echter, bij m'n zusje thuis, in het zkh en buiten heeft hij nergens last van. Het verschil tussen die plekken? Onze kat.. We denken nu dat Vince allergisch is, aangezien mijn kant van de familie kamt met allergieen/astma/hooikoorts.. We hebben de kat net weggebracht en het huis grondig schoongemaakt, hopen dat dit dan de speld in de hooiberg is. Sorry dat ik verder niet reageer, maar ik ben kapot..

Geplaatst

Oh Melis wat balen weer! Hoop dat het snel beter wordt! Hoe kom je er achter of het echt de kat is? Kunnen ze dat testen bij zo'n kleine baby? Moet je wel zeker weten voor je drastischere maatregelen neemt toch? Sterkte meid!

Hier vrij rustige dag, begon minder door Kaat over vriend heen spuugde waardoor hij uit zijn plaat ging wat ik weer heel stom vind want dat kind doet dat niet expres. Toen hij gedouched had zag hij het wel in. Ik zei: we hebben een wasmachine, maak je niet zo druk etc... Vanmiddag lekker gewandeld en daarna even een half uur naar een feestje waar Bram doorsliep en Kaat braaf op schoot zat, toen een flesje en na 5 minuten morrelen/huilen sliepen ze allebei en nu nog. Mijn zus is hier het weekend dus die denkt nu dat het hele brave babies zijn, haha!

Mijn vriend begint gelukkig wat leuker met ze om te gaan nu, ze zijn iets rustiger en er komt nu wat interactie: ze kijken je aan en beginnen voorzichtig met wat lachjes. Blij toe want het was niet zo leuk soms...

Geplaatst

Pff, knetterlam in de trein na een vrijgezellen feest. Wel super leuk, heerlijk 4 uur lang gevaren door enkhuizen. Nu nog 2 uur reizen om naar huis te gaan.

Geplaatst

Hee meiden,

Caroline: wat fijn dat t langzaam wat beter gaat. Volgende keer dat je vriend uit z'n plaat gaat even onder KOUDE douche zetten, koelt hij wel van af :-). Moeizaam is het als hij het lastig vindt met die hele kleintjes. Hij ziet t zelf gelukkig ook in.

Melis: jee meid... Wat vervelend dat het vandaag weer zo moeilijk ging... Arme vince en arme jullie! Vind t trouwens steeds leuk om de naam vince te lezen. Mijn broertje heet Vincent en noem ik altijd vince :-)

Hier heerlijk dagje gehad, vanochtend met m'n ouders geskyped, lekker rustig aan gedaan en toen naar de stad met z'n drietjes. E was een slaapkopje vandaag en vanmiddag hebben we n uur samen op de bank geslapen :-). Nu net lekker gekokkereld, ar is het af en het maken. E heeft net gedronken dus wij gaan lekker eten!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden