Ga naar inhoud

iemand tp gehad in eigen cyclus zonder hormonen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vanmorgen idd urine opgevangen, en om 13 uur e test gedaan. Maar deze was helaas negatief. Ik denk (hoop) dat het bewaren van de urine geen goed plan was. Morgen ochtend ga ik nog een test doen, en daarna gelijk naar het zkh.

• Reacties 416
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ah nee Guusje!!! Ik blijf hopen hoor! Mss allemaal nog te vroeg en komt er uit de bloedtest wel goed bericht! Hoop zo!

I am back!! Hebben het heerlijk gehad, genoten, rust & zon, net wat ik nodig had. Ik merk dat ik volop in de verwerking zit, ben erg emotioneel en zag alleen maar zwangere vrouwen op vakantie. T Is allemaal zo oneerlijk!

Ook ben ik aan het nadenken welke invulling ik mijn leven ga geven mocht onze kinderwens niet worden vervuld. Studie, andere loopbaan, reizen?

Morgen maar weer een gesprek plannen met ziekenhuis over hoe nu verder, we doen mee aan de INES studie, een onderzoek naar meerlingen, heel toevallig werden we voor IVF set ingeloot (anders waren we net als vele anderen begonnen met IUI, zaad is niet van superkwaliteit maar goed genoeg om spontaan zwanger te kunnen raken … Mij mij zijn geen afwijkingen gevonden), en toen bleek dus dat het zaad van lief de eicellen niet kon bevruchten op 1 of andere manier ….. daarom overgestapt naar ICSI met betere resultaten qua bevruchting, maar ze blijven niet plakken en we hebben dus nooit veel cryootjes. Ik merk telkens dat op dag 4 na TP, ik enorme buikkrampen heb, alsof mijn lichaam het embryo afstoot. Dus ik ben erg geïnteresseerd in het immuunsysteem en zwangerschap. Ik heb coeliakie en psoriasis, dus mijn immuunsysteem wordt continu getriggerd. Mss dat ik een consult ga vragen bij een arts in Dusseldorf. Maar eerst eens even babbelen met de gyn alhier.

Omdat we met de studie meedoen, hebben we nog 3 kansen, die worden door de studie vergoed, als je niet binnen de studie zwanger geraakt bent.

Ik denk dat ik na de zomer een nwe poging wil ondernemen.

Maargoed, Star geniet jij ondertussen van de zon op Kreta, heerlijk! En kom met z n drietjes terug!!

Marieke wij gaan je steunen vanaf de 22e spannend, maar goed dat je verder gaat!

En Guusje, toi toi toi!!!! XXXXXX

Geplaatst

Ha meiden,

Even een kort berichtje vanuit zeer zonnig Kreta. Heb ook aan je gedacht vandaag Guusje, en het blijkt dat we hier Wifi hebben (en laptop mee), welliswaar op z'n Grieks (dus kan zijn dat hij ineens wegvalt ;-)) dus net even ingelogd. Had alleen ZOOO gehoopt op één al al vreugde... Maar wat dotje zegt, misschien is het toch nog te vroeg en is de innesteling later geweest. Wanneer kan je bloedprikken? En belangrijker, hoe voel je je? Ben je na die ene dag klachtenvrij gebleven? Oh, zit zo met spanning voor je te duimen meid, gun het je zo...

Dotje, gezellig dat je weer terug bent! Kan me voorstellen dat het confronterend is met allemaal zwangeren om je heen op vakantie, weet precies hoe je je voelt. Ongelofelijk, bij ons zaten er bijna geen baby's in het vliegtuig, maar de 3 die er waren op alle 2 de rijen voor ons, samen met een zwangere dame.... Alsof we het afroepen! Maar wel fijn dat je zo hebt kunnen genieten van je vakantie in elk geval, dat had je ook wel verdiend! En logisch dat je even moet gaan nadenken, je kan niet altijd op de automatische piloot verder alsof het niks voorstelt al die teleurstellingen. Denk goed aan jezelf en maak samen de beslissing wanneer en of je er klaar voor bent.

Mariek, wat een verhaal joh! Er gaat zoveel tijd verloren soms met alle onderzoeken en conclusies, pfff.... En jouw vriend is dus wel al bij de acu geweest?! Maar als ik je verhaal begrijp heeft dat voor de kwaliteit van zijn zaad dus niet echt iets uitgemaakt?!

Met mijn gaat het af en aan goed/slecht. Vannacht moesten we om 2 uur al op staan en vanaf dat moment heb ik ineens allemaal menstruatie krampen gehad. Nog niet van die hele heftige, maar echt zo gevoel waar je van denkt, oke, het kan zo elk moment erger worden en doorbreken. Heeft aangehouden tot een uur of 8 vanmorgen, en sindsdien weer nergens last van?! Dus snap er niks van en mijn lichaam kan me naar mijn idee zooooo voor de gek houden. Ik probeer dus maar te denken, zolang ik niks zie, is het nog niet over, maar zeg wel eerlijk, ben niet zo'n fan van dit soort krampen. Heb meer het idee dat mijn lichaam een signaal afgeeft van; sorry, maar ik kom er toch echt aan.... Mogen donderdag testen, koffer zit vol met testen en maandverband/tampons (hoe dubbel...) maar even afhankelijk van hoe ik me voel of ik het tot donderdag ga redden. Ik hou jullie op de hoogte!

Guusje, nogmaals heeeeeeeel veel succes, ik duim gewoon verder op een goede afloop! Sterkte in deze stress dagen...

X

Geplaatst

Oh Guusje, ik hoop zo dat die negatieve uitslag komt door verkeerd testen me de urine. Hopelijk heb je morgen meer duidelijkheid na het zkh bezoek. Ook ik gun het je zo!! Blijf voor je duimen hoor...geen bloed geeft moed!!!

Leuk dat je er weer bent Dotje! Snap zo goed wat je bedoelt met al die zwangere om je heen. Klinkt raar, maar toen ik stopte met roken , kwam ik ook alleen maar rokende mensen tegen. Het is zo frustrerend en in ons geval nu zo oneerlijk!!! Ik hoop dat je de kracht weer kan vinden om door te gaan, je hebt nog 3 pogingen....hopelijk zal het gesprek met de Duitse arts je ook meer duidelijkheid geven!

Star, laat je niet gek maken door je lichaam hoor!! Ze laten je van alles voelen, kan van alles betekenen! Je zit nu lekker op een mooie bestemming dus probeer te genieten....

Het klopt dat het zaad van me vriend niet verbeterd is door de acu, dus daarom wilde hij ook niet meer heen.. Hij kwam er toch ook 1 keer in de week!! Ik heb gister me acupuncturist opgebeld of zij ook ervaringen heeft met het immuunsysteem, of dat een oorzaak kan zijn. Ze heeft toevallig een tijdje geleden een congres gehad in Duitsland waar een arts juist daar over sprak. Ze gaat me morgen het een en ander daar over uitleggen en ze zal me een vragenlijst geven wat afkomstig is van de Duitse arts. Nadat ik dit ingevuld heb, zal ze dit naar haar opsturen en aan de hand daarvan zal ze bepalen waar ze me op wil onderzoeken. Ik zal dan hier in NL me bloed laten prikken en dit word dan naar Duitsland opgestuurd. Als uit de onderzoeken blijkt dat er toch iets aan de hand is met me immuunsysteem zal ik daar heen gaan voor verder onderzoek en medicatie wat nodig is ..... Ik ben benieuwd...sta open voor nieuwe onderzoeken!!

Fijne avond meiden....denk aan jullie!

Geplaatst

Hier helaas geen goed nieuws, test was vanmorgen weer nefatief. Net nog wel bloed wezen prikken in het zkh, vanmiddag de definitieve utslag na 14 uur. Maar ik weet na mijn test al genoeg.

We hebben vanmorgen samen enorm liggen huilen in bed, en tegen elkaar aangelegen. Manlief is nu even naar werk toe, maar komt voor 14 uur weer naar huis.

Ik heb even geen fut om op jullie te reageren, maar dat zullen jullie vast wel snappen.

xxx

Geplaatst

Dank je wel Dotje, het is heftig allemaal. Weet niet zo goed waar ik het allemaal zoeken moet. Het moet even allemaal bezinken.

Geplaatst

Oh lieve Guusje...zat de hele dag al aan je te denken....meis, weet niet wat ik moet zeggen.....vind dit zo erg voor jullie! Wat kan het leven toch hard en zo oneerlijk zijn! Hou elkaar lekker vast!

We zijn er voor je hoor.

X

Geplaatst

Oh Guusje, ik weet niet goed wat ik moet zeggen... Vind het zooooo verdrietig voor je... Kan me niet indenken hoe een grote klap dit moet zijn voor jullie. Hopelijk kunnen jullie deze teleurstelling (en dat omvat eigenlijk nog niet eens wat dit is) samen verwerken en vind je steun bij elkaar. Natuurlijk zijn wij er voor een luisterend oor, mocht je daar behoefte aan hebben.

Hou je taai...

Dikke X

Geplaatst

Dank jullie wel voor jullie lieve woorden.Het doet me goed dat jullie met me/ons meeleven. Vannacht niet zo lekker geslapen, erg onrustig. Kan het allemaal nog steeds iet bevatten.

Vanavond gaan we het mijn ouders en mijn man z'n moeder vertellen, zie ik als een berg tegen op.

Star, hoe is het met jou eigenlijk? Aller eerst hoop ik uitleraard dat jij wel met goed nieuws komt, en hoop ook dat jullie aan het genieten zijn op Kreta?

x

Geplaatst

Sterkte Guusje vanavond, fijn dat je dit wel echt kunt delen met je man! Hoop dat jullie het allemaal een plek kunnen geven.

Star, hoe jij? Groeit en bloeit daar alles goed onder het genot van het zonnetje?? Hoop zo!

Marieke, alles ok? IK heb de 27e weer een date met de gyn. maar wil komende maanden even rust en bijkomen, komt goed uit, ziekenhuis doet aan een zomerstop. Dus kan ook niet anders. Heb me trouwens opgegeven voor fertility yoga, a.h.g.i. start die in het najaar. Fijn weer yoga!! XXXX

Geplaatst

Nou, het kost me ongeveer 30 minuten, maar ik ben ingelogd. Lang leve Wifi op Kreta...;-)

Even een kort berichtje, voor ik er weer wordt afgegooid... Hier leven we in één en al onzekerheid. Het is vandaag WD 10 voor mij. Gister kon ik het al niet laten en hebben we een testje gedaan (KV 2v5) en tot onze grote verbazing stond er een heeeel licht 2e streepje op. Twijfelden zelfs eerst nog, maar heb al zo vaak een echt witte test in handen gehad, dit was toch anders. Ik was er eigenlijk van overtuigd dat hij negatief zou zijn en wilde daarom gewoon een test ter bevestiging hebben, zodat ik me erop kon instellen, het loslaten en genieten van de zon. Maar dit was dus even anders. Echt geruststellend vond ik het overigens niet hoor, want hij was echt heel licht. Vanochtend dus maar weer een testje gedaan en hetzelfde resultaat.

Ondertussen heb ik met vlagen (vandaag wat meer dan gister) echt krampen. Maar het zijn geen darmkrampen en geen echte menstruatie krampen. Ik kan ze dus niet echt plaatsen. Maar ze zijn soms best heftig en het trekt zelfs door tot mijn rug. Soms denk ik ook ineens, ja, deze herken ik, ik word zo ongesteld en dan ebt het weer weg. Afscheiding heb ik helemaal niet, gister echt een heeeeel licht bruin slijmerig (sorry) streepje, maar verder niet. Vandaag niks.

Al met al, onzekerheid dus. Ik had gehoopt dat de test vanochtend anders zou zijn, uiteraard gehoopt op een dikkere streep. Morgen dus maar weer een testje en afwachten.

Vakantie is dus ook een beetje dubbelop, had gehoopt op een weekje onspanning, maar dat is het tot nu toe nog niet echt geweest. Gelukkig schijnt de zon wel, dat helpt!

Guusje, hoe is het nu met jou? Ik vind het zeg ik heel eerlijk erg moeilijk dit berichtje te plaatsen. Loop er ook al 2 dagen over te dubben of ik het moest doen, want dan denk ik, wat zeur ik in hemelsnaam. Maar had ook beloofd jullie op de hoogte te houden.

Hoop dat jullie samen de rust een beetje kunnen vinden en neem ook genoeg tijd voor jezelf de komende tijd!

dotje/Mariek, voor jullie aftellen alweer tot een volgende afspraak, goed vooruitzicht!

Ik hou jullie op de hoogte

X

Geplaatst

Guusje, hoe is het gegaan vanavond? Heb weer veel aan je gedacht vandaag.... Hoop dat je dit samen kan verwerken met je man, vrienden en familie! Ik stuur je bij deze een dikke knuffel!!

Dotje, voor jou dus ook weer bijna een vervolg gesprek. Maar jij hebt dus geen cryo's overgehouden aan de laatste poging? Neem de tijd die je nodig hebt..start weer met een nieuwe poging zodra je er klaar voor bent!

Oh Star, eindelijk een beetje positief nieuws hier.... Dit kan toch alleen maar 1ding betekenen?!!! Hihihi wanneer is je testdatum eigenlijk? Oh ik hoop dit zo...ik snap dat je nu onmogelijk kan ontspannen..de zenuwen gieren door je lijf! Hou je ons op de hoogte voor de test van morgen?

Kus!

Geplaatst

Star, wooooow, je mag het nooit voor me achter houden hoor! ;) Ik ben alleen maar super blij dat de 1e stap er voor jullie is! Wooow Star! Ik ga echt duimen draaien dat het de goede kan op gaat.

En een lichte streep is logisch, je bent vroeg met testen.

Ik moet zelfs eerlijk zeggen dat dit me even goed doet.

Ik ga slapen, morgen meer.

X

Geplaatst

Gister avond was er heftig om de belangrijke mensen om ons heen het nieuws te vertellen. Maar al met al is het "mee"gevallen. Fijne reacties met veel tranen. Ook onze goede vrienden zijn nu op de hoogte, en allemaal even lief voor ons. Het is zo fijn om goede vrieden te hebben!

Star, hoe is het nu met je? En nogmaals, schroom niet om hier je vreugde te delen he! Ik gun het jullie zo van harte!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik durf het nu wel te zeggen, we zijn zwanger! Het is nog eng om het zo te plaatsen, want het is echt nog vroeg, maar we zijn voorzichtig blij!

Guusje, lief dat je zo meeleeft, want kan me voorstellen dat het erg dubbel is voor jou.

Zal vanuit thuis weer wat meer schrijven. Tot snel.

X

Geplaatst

Wat een goed nieuws! Ik ga je nog niet feliciteren, wacht nog even tot er iets meer zekerheid is. Maar ben super blij.

En tuurlijk is het dubbel voor me, maar dat neemt niet weg dat ik oprecht blij voor jullie ben ;-)

Zo bijzonder! x

Geplaatst

Vliegen jullie vandaag eigenlijk naar huis toe? Alvast een goede reis dan, en neem de warmte maar mee ;)

Geplaatst

Lief van je... Nee, vliegen zondag pas terug, dus nog even lekker genieten hier en zal zeker proberen de zon mee terug te nemen.

X

Geplaatst

STAR, GEWELDIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Geniet nu echt even van je laatste dagen op Kreta. Heel bijzonder.

Guusje blij dat iedereen lief en meelevend voor jullie is! Hebben jullie ook wel verdiend. Moeilijk is en blijft het. X

Geplaatst

Oh Star......wat een super nieuws!!! Gefeliciteerd!!! Het is jullie gelukt! Je gevoel zei het al zie ik op je profiel en is nu bevestigd! Wauw geweldig dit! Nu kan je ook nog genieten van je laatste dagen op Kreta, zonder zenuwen en stress van wel /niet zwanger. Heerlijk! Heb je je Fam. al op de hoogte gebracht? Wat zal dat een leuk belletje geweest zijn, Hihi....zeg het eerlijk, ben best jaloers op je!

Oh lieve Guusje,...ben blij dat je van die lieve mensen om je heen hebt! Goeie vrienden zijn alles waard! Knuf van mij!

X

Geplaatst
Oh Star......wat een super nieuws!!! Gefeliciteerd!!! Het is jullie gelukt! Je gevoel zei het al zie ik op je profiel en is nu bevestigd! Wauw geweldig dit! Nu kan je ook nog genieten van je laatste dagen op Kreta, zonder zenuwen en stress van wel /niet zwanger. Heerlijk! Heb je je Fam. al op de hoogte gebracht? Wat zal dat een leuk belletje geweest zijn, Hihi....zeg het eerlijk, ben best jaloers op je!

Oh lieve Guusje,...ben blij dat je van die lieve mensen om je heen hebt! Goeie vrienden zijn alles waard! Knuf van mij!

Geplaatst

Ja, daar ben ik ook best benieuwd naar, of je je anders voelt?

Marieke wat een onwijs lekkere vent op je facebook, uit Game of Thrones?? Jummie. XX

Geplaatst

Haha lekker is hij hè Dotje! Ken je de serie Game of thrones? Echt een aanrader! Als je Ziggo hebt kun je het kijken via HBO, Amerikaanse serie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden