Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wij hadden op het geboortekaartje:

Elk kind een wonder

Elk kind gegeven

Elk kind zo speciaal

Elk kind zo gelijkwaardig

geschapen, gewild, volmaakt

en aan ons toevertrouwd

En daaronder een kort gedichtje dat we pas hebben bedacht en toegevoegd toen ze er al waren (met 29 weken):

"Komende weken liggen R, N en A nog in het ziekenhuisen zijn ze voor veel bezoek nog wat te klein, Maar wanneer ze straks thuis zijn zal een paar helpende handen bij ons erg welkom zijn!" - dit vooral omdat we de eerste dagen al veel telefoontjes (van mensen die wat verder van ons af staan) kregen wanneer ze op kraamvisite konden komen :S

Succes én veel plezier met het uitzoeken van een mooi gedichtje!

.

• Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een mooie gedichtjes allemaal.

Onze buren zijn gelovig en hadden:

Kijk toch wat God ons gaf!

Ik ben niet gelovig, maar vond het zo mooi en blij.

Wij hadden:

Wachten op jou

wat duurde het lang

Soms waren we bang

dat je nooit komen zou

Maar we zijn zo blij

dat je er bent

Omdat juist jij

voor ons bent bestemd

Het gedicht hangt ook op een tekstdoek in de kamer van onze dochter

[ATTACH=CONFIG]3797[/ATTACH]

Geplaatst

Wij hadden

We hebben heel lang naar je uitgekeken,

na veel tranen vieren wij nu feest

en als we je zien liggen in je wiegje

weten we het is het waard geweest

Ogen als sterretjes

een mensje zo klein

je gedachten nog verretjes

wat zijn wij blij jou papa en mama te zijn

Boven haar naam stond

Ons kleine wondertje is geboren

Geplaatst

wat een mooie teksten allemaal!!

wij hadden:

Lieve Imke

We zijn intens gelukkig dat jij in ons leven gekomen bent,

vergeet dat nooit, geen enkel moment.

Samen met je bij]zondere broertjes

die vanaf een wolkje altijd over je waken

zullen wij er alles aan doen

om jou heel gelukkig te maken

liefs, papa en mama

Geplaatst

Mooie teksten allemaal, zo merk je dat onze wondertjes extra speciaal zijn! :)

Wij hadden voor de meiden de volgende tekst (wij zijn allebei gelovig - ik alleen niet kerkgaand, zeg maar):

"J.ullie handjes in onze handen. Samen in G.ods vaderhand." Verder hebben we er na de geboorte aan toegevoegd dat bezoek pas welkom was als de kleintjes thuis waren, zodat we bezoek in het ziekenhuis op afstand hielden (behalve opa's en oma's en verdere naasten uiteraard :)).

Succes met kiezen!

Geplaatst

Mooie gedichtjes allemaal. Wij hadden.

Het lieve lachje waarmee je ons gul onthaalt het is net of de zon wat extra straalt en strooit met korreltje geluk

Geplaatst

Babeth, wat mooi hoe jullie Lars en Nick zo mooi in jullie gedicht genoemd hebben...prachtig gedicht!

Meertje, die van jullie - heel simpel, maar nog zoveel extra waar met jullie twee kleintjes die veel te vroeg kwamen! Mooi...

Geplaatst

Het is een TOP topic!!

Het wordt wel heel erg moeilijk om te beslissen. Ik zie nu zulke mooie gedichten en zinnen, dat het moeilijk kiezen is.

Bij mijn man gingen zijn lachspieren werken bij deze twee.

'Godallemachtigwatishijprachtig!'

"hoera, het is me gelukt,

ik ben op mijn verjaardag geboren!"

Ik heb nog even om te beslissen, maar ik weet nu wel dat het moeilijk gaat worden.

Geplaatst

ook hier anna, wij hebben ook een echt humoristish kaartje.

Zat zelf te denken aan

Intens gelukkig en heel erg blij

In ons gezinnetje kwam er een meisje bij

maar wat ons nog het meest verrast

was dat dit moois in een reageerbuisje paste

;)

Geplaatst

Op het kamertje van Gwen hebben wij de volgende tekst, die misschien ook wel op een kaartje kan.

Een leven uit een leven

zo bijzonder en zo klein.

We hebben je een naam gegeven

maar eigenlijk moest het wondertje zijn.

Geplaatst
Op het kamertje van Gwen hebben wij de volgende tekst, die misschien ook wel op een kaartje kan.Een leven uit een levenzo bijzonder en zo klein.We hebben je een naam gegevenmaar eigenlijk moest het wondertje zijn.
Grappig!! Is een iets andere versie van ons gedichtje op de kaart...
  • 10 maanden later...
Geplaatst

Wat een prachtige gedichten en zinnen meiden.

Brok in mijn keel zit er hoor.

Wij zullen denk ik (mocht het ooit gebeuren) zoiets als dit nemen. Heb ik wel zelf bedacht, ben hem nog nooit tegengekomen.

"Al vele jaren aanwezig in ons hart, nu eindelijk in onze armen"

Of zoiets

"Je zat al jaren in ons hart, en nu kunnen we je eindelijk in onze armen sluiten"

Geplaatst

Babeth, van jouw gedichtje moet ik echt een traantje wegpinken...prachtig...

Geplaatst

Wij hadden

Lang hebben we naar je uitgekeken

Na veel tranen hebben wij nu feest

Ons klein wondertje is geboren

En het allemaal waard geweest

Onderaan beschuitjes smeren moeten wij nog leren dus wilt u voor een bezoekje eventjes telefoneren

We moeten alles in korten hadden t shirtje

Mooie teksten

Liefs Jessica

Geplaatst

Wat een mooie teksten allemaal! Wij hadden geen gedicht of tekstje op ons kaartje omdat we wisten dat er geen woorden waren die dit geluk konden omschrijven. Maar ik word wel helemaal week van jullie gedichtjes :')

Geplaatst

Wij hadden "Met z'n drieën is het nóg leuker'

Slecht enkele familieleden en vrienden waren/zijn op de hoogte van ons icsi traject, vandaar geen verwijzing naar ons wondertje.

Geplaatst

Jemig, tranen met tuiten hier! Hoezo hormonen...

Wij hadden een kaartje van een vrouw die o.a. kaarten illustreert en ik heb haar gevraagd of ik een illustratie van haar mocht gebruiken die ik ergens in een winkeltje tegenkwam op een kaart. Als het ons weer gegeven is vraag ik haar de illustratie aan te passen. Het was een wiegje, met een vader een moeder en een hondje dat stond te kijken. Heel schattig getekend en er stond:

kindje lief, kindje klein

wat ruik je lekker en voel je fijn

wat ben je mooi zoals je daar ligt

het lijkt alsof je de hele wereld verlicht

tjongejonge, word helemaal emo...

Geplaatst

Wij hadden op de kaart van ons zoontje:

Uit verlangen werd hoop geboren.

Uit hoop werd liefde geboren.

Uit liefde werd jij geboren.

Dank je, dat je bij ons wilt horen!

Voor ons komende wondertje, zal er iets meer verwijzing naar het icsi traject in zitten.

Wij zijn al druk bezig met wat ideeen en ik ben hier ook ontzettend mooie teksten tegen gekomen!

Geplaatst

Wat mooi al die teksten! Wordt er emo van haha!

Wij hadden een bestaand gedichtje iets veranderd:

Lief zomermeisje,

Je was een droom, een diep verlangen

tot dat ene moment in liefde gevangen

Welkom, meisje van onze dromen

Onze wens is uitgekomen

Geplaatst

Zekers heleboel mooie teksten...daar zullen waarschijnlijk de mama's en papa's in spe heel veel aan hebben.

Wij hadden deze:

Samen een kindje

Het lijkt zo normaal

Dit kindje van ons samen

Voor ons heel speciaal

gr Shanna

Geplaatst

Mooie teksten allemaal!

Wij hebben op het kaartje gezet:

Vanaf vandaag is de wereld een stukje mooier, onze prachtige zoon is geboren!

Omdat wij in juni 2011 onze tweeling hebben verloren na een zwangerschap van 22 weken, wilde wel een verwijzing hiernaar, maar we wilden het ook niet te zwaar en beladen maken. Daarom stond er ook op het kaartje:

Voor het oog met zijn drieen, in ons hart met zijn vijven.

Groetjes Zomer

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden