Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
. Sylvia, ik ga vrijdagochtend weer bloed prikken en als de HCG waarden dan gestegen zijn, zal ik zeker aandringen op een echo.

Sorry dat moet zijn: Sandra en niet Sylvia, excuus!

• Reacties 890
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@liesjuh, 30 april bloedprikken of zelf testen? Heb een dag voor jou tp gehad en mag 27e testen (bloed). Zal het verband houden met het weekend?

Zijn er meiden die eerder testen ivm gebruik bolletjes ipv pregnyl prikken of geen ondersteuning hebben.

Pompidom wachtdag 2 tp 0

Geplaatst

Natas, dat wij de 27e al mogen langskomen voor bloedprikken heeft inderdaad te maken met het weekend. Ze vertelden mij dat onze eigenlijke testdatum de 28e was, maar dat we een dag eerder mogen komen ivm het weekend.

Atoti, spannend meid, hoop dat het allemaal met een sisser afloopt en dat het geen bbz is. Sterkte!

Geplaatst

Even een vraagje ik mag van het ziekenhuis pas 1 mei bloedprikken...is de 27e dan niet te vroeg voor een "gewone" zwangerschapstest? Ik heb ovitrelle gespoten omdat pregnyl slecht leverbaar was?

Els en Carlas ben benieuwd naar jullie resultaat!

Geplaatst

Trijn, hangt er vanaf of je zelf moet testen (urinetest) of dat je naar het ziekenhuis gaat voor een bloedtest. De bloedtest is veel nauwkeuriger, en in het bloed kan je zien of en hoeveel HCG aanwezig is. Dus de 27e is niet te vroeg voor een bloedtest, maar misschien wel voor een urinetest.

Ook erg benieuwd hoe het met Els en Carlas is!

Geplaatst

Hoi dames,

Ik lees altijd netjes mee, maar heb niet al te vaak gereageerd. Het is hier spannend en het blijft hier spannend. Vorige week heb ik een paar slechte dagen gehad, omdat ik elke keer wat bloed verloor. Helemaal in de mineur. Gisteravond gestopt met alle pillen, maar heb toch elke keer een lichte bloeding. Net uit het werk toch een test gedaan ( al twee keer eerder een test gedaan ) en wat schetst onze verbazing, een hele lichte blauwe streep. Als een gek naar de winkel gereden voor een nieuwe zwangerschapstest voor morgenochtend, zijn de winkels al dicht. Balen!!!!!!

Dus we weten nu nog niets. Ik hou jullie op de hoogte!

Geplaatst

@mariek Nee 1 mei idd hcg in het ziekenhuis, wanneer zouden jullie adviseren om dat voor t eerst zelf een urinetest te doen?

Geplaatst

Trijn, ik heb alleen een urinetest gedaan bij de tp van een cryo. Deze heb ik uitgevoerd op de avond voordat ik officieel zelf mocht testen van het ziekenhuis. Dag 12 na tp. Ik ben zelf dus geen vroegtester. Durf op de een of andere manier niet.

Geplaatst

Trijn, ik had je post helemaal verkeerd begrepen, sorry. Officieel kan je een urinetest doen op de dag dat je normaal gesproken ongesteld zou worden. Of 14 dagen na de eisprong, 12 dagen na een verse embryo tp en 10 dagen na een cryo tp.

Maar volgens mij is de algemene consensus hier om vooral zo lang mogelijk te proberen te wachten met zelf testen....Liever nog, helemaal niet zelf te testen ;-)

Geplaatst

Nou, dames. Ik denk dat het nog iets was van de medicijnen, want vanochtend was de test negatief. Al denk ik wel dat het een en ander gebeurd is in mijn baarmoeder. Ik kan toch definitief op rood.

Geplaatst

@Otjes, ik ga op 30 april zelf testen. Bij ons in het zh doen ze niet aan een bloedtest. Officieel is mijn testdatum zelf 1 mei, maar aangezien we op Koninginnedag samen thuis zijn doen we het dan. Het protocol bij ons is op dag 18 na punctie. Het is overal anders.... hoe voel je je?

@Els, wat spannend zeg... heb je vanmorgen alweer een test gedaan? Duim voor je dat de strepen nog dikker worden!!!

@Carlas, hoe is het met jou? Heb je inmiddels getest?

@Atoti, las je verhaal... wat onzeker allemaal! Hoe is het nu met je?

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD]EVEN VOORSTELLEN------------------------------------------------

[/TD]

[TD]TP ---------

[/TD]

[TD]TESTEN ---

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Marieke* - 1e ICSI/1e CRYO

[/TD]

[TD]20/03

[/TD]

[TD]01/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Yvonne - 37 jaar - 1e kindje - cryo van 3e IVF

[/TD]

[TD]22/03

[/TD]

[TD]05/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje21 - 29 jaar - 1e kindje - IVF gehad en nu 1e IUI

[/TD]

[TD]22/03

[/TD]

[TD]05/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Saneda - 26 jaar - 1e kindje - 1e ICSI

[/TD]

[TD]22/03

[/TD]

[TD]05/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ester33 - 33 jaar - 1e kindje - 2e IVF

[/TD]

[TD]23/03

[/TD]

[TD]06/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Terrybrouwer - 1e kindje - 5e IVF

[/TD]

[TD]22/03

[/TD]

[TD]06/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Star83 - 1e kindje - 1e ICSI/2e CRYO

[/TD]

[TD]26/03

[/TD]

[TD]07/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Sylvia83 - 28 jaar - 1e kindje - 1e ICSI/2e CRYO

[/TD]

[TD]27/03

[/TD]

[TD]08/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ivfmoeke - 2e kindje - 3e ICSI/CRYO

[/TD]

[TD]27/03

[/TD]

[TD]10/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Breden - 32 jaar - 1e kindje - gedoneerde cryo na 8e ICSI

[/TD]

[TD]27/03

[/TD]

[TD]10/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tiktak - 1e kindje - IUI

[/TD]

[TD]27/03

[/TD]

[TD]12/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Clau75 - 2e kindje - 2e ICSI

[/TD]

[TD]28/03

[/TD]

[TD]12/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Lott - 29 jaar - 1e kindje - 1e IVF

[/TD]

[TD]28/03

[/TD]

[TD]12/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Atoti - 36 jaar - 2e kindje - 1e IVF

[/TD]

[TD]28/03

[/TD]

[TD]12/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kio1977 - 1e kindje - 1e IVF/4e CRYO TP: ontdooiing mislukt

[/TD]

[TD]geen

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Els1987 - 1e kindje - 1e IVF

[/TD]

[TD]02/04

[/TD]

[TD]18/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Carlas - 1e kindje - 6e IVF/3e CRYO

[/TD]

[TD]02/04

[/TD]

[TD]18/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Cheyenne - 42 jaar - 2e kindje - 2e ICSI

[/TD]

[TD]07/04

[/TD]

[TD]20/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Lavendel - 34 jaar - 3e ICSI

[/TD]

[TD]09/04

[/TD]

[TD]24/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Champietal (Chantal) - 35 jaar - 2e kindje - 2e IVF

[/TD]

[TD]12/04[/TD]

[TD]24/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Onedream - 25 jaar - 1e kindje - 1e IVF/4e CRYO

[/TD]

[TD]13/04

[/TD]

[TD]27/04

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Otjes (Natas) - 41 jaar - 2e kindje - 3e IVF

[/TD]

[TD]16/04[/TD]

[TD]27/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mariek - 40 jaar - 2e kindje - 2e ICSI/3e CRYO

[/TD]

[TD]16/04

[/TD]

[TD]27/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Trijn - 28 jaar - 1e kindje - 1e ICSI

[/TD]

[TD]16/04

[/TD]

[TD]27/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tascha - 2e kindje - 2e ICSI

[/TD]

[TD]17/04[/TD]

[TD]01/05[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liesjuh - 32 jaar - 2e kindje - 3e IVF

[/TD]

[TD]17/04

[/TD]

[TD]30/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hilly1980 - 31 jaar - 1e kindje - IVF

[/TD]

[TD]20/04

[/TD]

[TD]../05[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bettyboopke - 37 jaar - 2e kindje - 2e IVF

[/TD]

[TD]30/04

[/TD]

[TD]14/05

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Balen, Els, dat het toch niet zo mocht zijn. Sterkte!

Geplaatst

Vandaag onze eerste terugplaatsing! Om 10u mag ik bellen om te vragen hoe laat we in de kliniek verwacht worden... Ik vind het vreselijk spannend en loop me over van alles druk te maken. Bijvoorbeeld: ik slikte altijd 's ochtends 1 capsule teunisbloemolie met vitB6 en een vitC pil en 's avonds 1 capsule tarwekiemolie en 1 capsule puur mama. Maar nou was ik zo stom om te gaan googlen en lees ik dingen over teunisbloemolie en miskramen... En dan heb je weer lekker iets om over te piekeren en te malen... Ik word soms gek van mezelf

Geplaatst

@Hilly, spannende dag dus vandaag, heel veel succes met jullie TP! Wat je schrijft is erg herkenbaar hoor... haha... ik zit ook veel te googlen en dan lees je weer dingen waar je je weer onzeker over voelt..... tja.... vraag er anders even naar op de kliniek!

Geplaatst

Hoi all. Vandaag 1 miljoen zwemmers binnen. Hopelijk gaan ze de goede kant op en niet naar de uitgang. Hahahaha.. Ik heb 3 eitjes die er goed voor zijn op 1 miljoen moet lukken, toch...Ik mag me testen op 7 mei dmv een bloedtest. Vandaag we veel last gehad van mijn eierstokken, ze zijn heel erg rommelig....Op hoop van zegen en duimen maar....

Geplaatst

Hi meiden... Ff een korte update. Vanmorgen weer HCG geprikt en echo gevraagd. HCG was 96, dus gestegen. Echo laat nog geen bijzonderheden zien. Baarmoederslijmvlies is nog behoorlijk dik, wat er op wijst dat ik een bloeding heb gehad en geen menstruatie. Dat kan ook niet meer, want strikt genomen ben ik 'zwanger'. Volgens de IVF arts die ik vandaag sprak is het vruchtje hoe dan ook niet vitaal, met deze HCG waarden. Omdat ze het niet vertrouwen moet ik morgen terug. Weer prikken, weer echo. Als het dan weer is gestegen willen ze bespreken hoe ze de actieve cellen gaan verwijderen. Pfff, wat een gedoe...

Iemand vergelijkbare ervaring?

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier helaas slecht nieuws. Vandaag voor de 2e keer bloed laten prikken, HCG is niet gestegen. Dit wordt wederom een miskraam voor mij..

Ben best wel lamgeslagen eigenlijk, de derde keer dat mijn zwangerschap slecht afloopt... Ik weet 't even niet meer..

@Atoti; voor jou veel sterkte, spannend voor je!

Alle andere dames wens ik alle goeds en hopelijk een goede afloop!!

Geplaatst

Ik begin ' m te knijpen hoor.. pfff morgen zal mijn NOD zijn!

Ik word tot op heden (voor ivf ook) altijd op dag 12 na mijn ovulatie ongesteld!!

Nu maar hopen dat dat nu niet geval is zeg!

Sylvia wat erg, wanneer houd deze ellende eens op! Veel sterkte!

Atioti, ook voor jou veel sterkte!!!

Geplaatst

Vervelend Atoti, had zo gehoopt dat het anders zou zijn!!!

Bij mij was het overduidelijk, maar gelukkig nemen ze nu geen risico! Wel fijn dat je die echo hebt gekregen!

Ik hoop op een mooie oplossing!

Was er trouwens ook niks in de eileiders te vinden???

Sylvia83, meid wat maak je toch een hoop mee!!! Veel sterkte!!!!

Geplaatst

Ah, nee toch, Sylvia... niet weer. Ik was er eerlijk gezegd al een beetje bang voor. Mijn HCG was destijds 103, en dat vond het ziekenhuis te laag. Het liep inderdaad ook niet goed af. Dus die 108 van jou... ik hield mijn hart al vast voor je. Heel veel sterkte, meid!! Kan me voorstellen dat dit weer een enorme klap is voor je.

Atoti, jij ook al slecht nieuws, balen zeg!!

Geplaatst

Sylvia, wat verschrikkelijk klote nieuws dit zeg. Echt onwijs balen.

Heel veel sterkte meid!!

Atoti, jij ook al slecht nieuws, ook voor jou natuurlijk heel veel sterkte.

Het gaat niet echt goed met het april bankje. Ik zie echt veel te veel rood!!

Dat moet toch echt groener kunnen!!

Geplaatst

Atoti,

Ik had hetzelfde als jij.

Bij mij konden ze zelfs bij een hCG van 1.000 het vruchtje niet vinden. Na een aantal weken wachten hebben de artsen uiteindelijk besloten om mij MTX-prikken (vier) te geven. Hierdoor zakte het hCG uiteindelijk naar nihil. Ik kreeg wel een keel- en darmonsteking door de MTX. Mochten ze hiertoe overgaan bij jou dan adviseer ik je wel om onder controle te stan bij een internist.

Ik hoop voor je dat het niet zover komt!

Heel veel sterkte de komende tijd!

Liefs,

Breden

Geplaatst

Hoi,

Heb al een tijdje niet gepost, maar wel elke dag meegelezen. Het wordt mij steeds duidelijker dat het geluk om zwanger te worden in een klein hoekje zit, maar dat het heel kwetsbaar is. Een positieve test zegt nog niks voor het vervolg. Wat een vervelende berichten. @ Atoti en @ Sylvia sterkte en suc6. En natuurlijk ook al die anderen.

Ik mag morgen testen, heb het vanmorgen stiekem al gedaan en had een negatieve test. Ik verwacht daarom morgen het "ergste". Ik laat het uiteraard weten en hoop dat het bankje door wie dan ook weer groener mag kleuren.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden