Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Bettyboopke. Voor jou is het een nare vervelende moederdag ... heel sterkte met deze teleurstelling.

@Mely. Ook op dit topic wil ik je nog even sterkte wensen. Ook jij had je een andere moederdag voorgesteld ... sterkte.

• Reacties 890
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Bettyboopke en Mely, waardeloos! Weet hoe jullie je voelen! Heel veel sterkte....

@Floortje, wat een dubbel gevoel. Hoop zo voor je dat de zwangerschapskwaaltjes gewoon verdubbelen deze dagen zodat je wat zekerder kan worden. Succes!

Geplaatst

Ik ben helaas ongesteld geworden :( Zonder buikrampen en rugkrampen. Echt heel vreemd.

Heel veel sterkte voor bettyboopke en mely!!

Liefs Marloes

Geplaatst

Intussen is de menstruatie flink doorgebroken!

Morgen moet ik toch nog een bloedname laten doen, ze willen alles checken (ivm vroegtrijdig mk ed), maar ik heb daarna ook weer een basisecho...!

Jawel, jullie lezen het goed, ik mag direct verder met een cryo cyclus :)) Dat geeft wel weer hoop!

Dus ik verhuis binnenkort naar het wachtbankje van juni, maar hoop niet teveel van jullie daar terug te zien hè!

Loesje, wat ellendig!!! Ik leef met je mee! Ook al weet je dat het kan misgaan, het komt toch altijd wel aan hè. Dikke knuf hoor meid X

Aan de wachtenden onder ons: en nu weer wat groen hè!!!!!! Veel succes!!!!

Floortje: ik volg je nog wel hoor, probeer je niet te veel zorgen te maken, het komt vast goed!! Heb je al naar het ziekenhuis gebeld? Mag je voor bloedname? Raar toch dat ze in Nederland daar zo moeilijk over doen, terwijl de ziekenhuizen hier in belgië juist WILLEN dat je een bloedname laat doen!

Geplaatst

Hi Bettyboopke,

Wat een goed nieuws dat je meteen weer door mag. Hopelijk verzacht dat de pijn en de teleurstelling toch een heel klein beetje!

Ik heb het ziekenhuis gebeld en de verpleegkundige feliciteerde me. Ik moet pas woensdag komen voor bloed en ze prikken ook maar een keer bloed, dat benadrukte ze. Ze zei dat bruinverlies en zelfs bloedverlies echt regelmatig voor komt en dat ik me geen zorgen moet maken... Dat gaan we dan dus maar proberen. Ondertussen lijkt het bruin ook te zijn gestopt, dus ik moet gewoon een beetje vertrouwen hebben. Ik begrijp er niks van, bij mijn zoontje stond ik vanaf het begin te juichen, ik ben nog net niet direct de babykamer gaan uitzoeken, maar nu ben ik zo onzeker. Maar goed, ik houd er maar over op, want ik begin in herhaling te vallen!

Het bankje is echt veel te rood geworden, in maart was het ook al zo verschrikkelijk rood! Ik hoop echt dat vanaf nu iedereen groen kleurt!

Heel veel succes allemaal, laatste dames nu en de andere dames voor de nieuwe ronde!

Mare, ben je al weer een beetje geland? Of zweef je nog steeds ergens tussen hemel en aarde? Geloof je het al echt en besef je je het al? Hoe reageerde de familie?

Geplaatst

Hoi dames net een beetje bijgekomen , dames die zwanger zijn van harte en andere dames dikke knufel..

Ik moet 1 maand rust hebben voor dat ik naar de cryoc mag beginen , volgens hun is omdat er IVF behandeling was het zou wel .

Geplaatst
Hi Bettyboopke,

Wat een goed nieuws dat je meteen weer door mag. Hopelijk verzacht dat de pijn en de teleurstelling toch een heel klein beetje!

Ik heb het ziekenhuis gebeld en de verpleegkundige feliciteerde me. Ik moet pas woensdag komen voor bloed en ze prikken ook maar een keer bloed, dat benadrukte ze. Ze zei dat bruinverlies en zelfs bloedverlies echt regelmatig voor komt en dat ik me geen zorgen moet maken... Dat gaan we dan dus maar proberen. Ondertussen lijkt het bruin ook te zijn gestopt, dus ik moet gewoon een beetje vertrouwen hebben. Ik begrijp er niks van, bij mijn zoontje stond ik vanaf het begin te juichen, ik ben nog net niet direct de babykamer gaan uitzoeken, maar nu ben ik zo onzeker. Maar goed, ik houd er maar over op, want ik begin in herhaling te vallen!

Het bankje is echt veel te rood geworden, in maart was het ook al zo verschrikkelijk rood! Ik hoop echt dat vanaf nu iedereen groen kleurt!

Heel veel succes allemaal, laatste dames nu en de andere dames voor de nieuwe ronde!

Mare, ben je al weer een beetje geland? Of zweef je nog steeds ergens tussen hemel en aarde? Geloof je het al echt en besef je je het al? Hoe reageerde de familie?

o nu pas gezin dat jij morgen mag testen ik duim voor jou

Geplaatst

Dank je wel Mely,is idd allemaal spannend.. Bij mij gaat het vrij snel want ik heb endometriose (graad 4) dus moet het allemaal een beetje rapper gaan.. Jij een maandje rustpauze als ik goed lees? Laat het maar bezinken en voor je het weet ben je terug bezig! Dikke knuffel

Geplaatst

Weer een paar groene erbij begrijp ik, dames gefeliciteerd.

Wat raar dat er in sommige zkh geen bloedafname wordt gedaan, bij mij altijd ongeacht de situatie.

Ik zelf ga plaats nemen op het juni bankje, gisteren begonnen met de pil.. 14 dagen slikken en dan de rest van heel de reutemeteutttt zoals jullie zelf wel weten.

Half juni verwacht ik mijn punctie, waar ik verschrikkelijk tegen op ga zien!! Maar goed alles voor dit mooie doel!

Nu hopen dat de 2e ivf behandeling ons meer geluk gaat brengen.. ipv 5 terugplaatsingen zonder resultaat.

Ik wens alle dames die nog mogen testen veel succes, iedereen die zwanger is natuurlijk veel geluk en alle dames in het rood heel veel sterkte.

Liefs Onedream

Geplaatst

Heej Annelies,

dan lopen we gelijk op! Ik begin nu vanavond ook alweer met de spuitjes (menopur) en maandag ook weer een afspraak voor echo en bloedname! Waarschijnlijk tegen eind van deze maand een tp...àls onze cryo's goed willen ontdooien natuurlijk...

Want dàt gaat wel nog even heeeeel spannend worden! Van onze vorige IVF hadden we 6 cryo's, maar slechts eentje heeft het ontdooien overleefd... Maar, we gaan er nu vanuit dat dit 'nestje' wèl van de kou houdt ;)

Spannend alweer hè! Dan kunnen we samen op het bankje van juni gaan zitten :) Beter weer een bankje dan helemaal geen bankje meer, toch?!

Succes hè! xxx

Geplaatst
Hoi dames net een beetje bijgekomen , dames die zwanger zijn van harte en andere dames dikke knufel..Ik moet 1 maand rust hebben voor dat ik naar de cryoc mag beginen , volgens hun is omdat er IVF behandeling was het zou wel .
Hoi Mely,Ik moest ook een maand rust houden hoor! Volgens het ziekenhuis omdat de Utrogestan eerst helemaal goed uit je lijf moet zijn voordat je weer een mooi vers baarmoederslijmvlies kan opbouwen... Je kan alleen direct door als je er bij spuit, want dat helpt dan de Utrogestan afbreken, zo heb ik het begrepen. Altijd vervelend dat wachten! Heel veel succes met de volgende ronde!
Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik schrijf niet actief mee maar lees wel actief mee :-)

Ik heb vrijdag DE bloedtest dus erg spannend. Ik kon het maandag niet laten om een test te doen ( errug vroeg natuurlijk) maar ik had een lichte positieve streep. Ik had de 2 voor 5 euro test vh Kruidvat gebruikt. Dus vanmorgen kon ik het wederom niet laten om die tweede test te gebruiken. En wederom een lichte streep maar wel een streep. Wat zijn julli ervaringen hiermee. Vandaag ga ik nieuwe testen kopen. Welke kan ik het beste halen? Pfff, wat is het toch lastig om je zelf niet gek te maken he?????

Liefs Linda

Geplaatst

Linda, een streep is een streep! Voorzichtig gefeliciteerd!! Ik gebruik ook altijd die 2x5 Kruidvat testen en heb er alleen maar goede ervaring mee. Ook zo vroeg al (ik testte voor het eerst positief op wd 7 van een cryo tp). Op naar een mooie hCG waarde a.s. vrijdag.

Geplaatst

Pfff, ik krijg hoop. Het zou bijna te mooi zijn, meteen de eerste keer raak deze ronde ( lees wel, 4e ICSI).

@ Mariek; maar wd 7 na een cryo. Ik heb geen idee. Ik heb dus getest op WD 10 na een verse tp ( gerekend vanaf terugplaatsing).

Maar denk je niet dat die streep donkerder had moeten worden sinds maandag?

Geplaatst

wd 10 na een verse poging kan vast! De eerste poging voor een broertje of zusje is hier bijna gelukt. Ik begon op donderdagavond gekleurde afscheiding te krijgen, vrijdag helder rood. En 's maandags (de testdag), hadden we wel een positieve test. Wel licht, maar positief. Ik ben dus zwanger geweest en dat is dus donderdag al mis gegaan, en toen is het hcg al minder geworden. Er is toen maandag nog een bloedtest gedaan (doen ze normaal niet in Zwolle, maar door het vloeien en positieve test wel), en toen was mijn hcg 30. Veel te laag natuurlijk.... maar dat moet woensdag hoger zijn geweest, omdat het donderdags al is mis gegaan!

Geplaatst

Linda, de hCG stijgt de eerste paar dagen relatief gezien maar heel weinig. Dus met 1 dag ertussen is het nog steeds een heel lage hCG en is het streepje dus nog steeds licht. Als je over 2-3 dagen weer test, dan zou het streepje inderdaad wat donkerder moeten zijn.

Hilde, wat goed te lezen dat jullie weer zijn begonnen. Komend weekend de punctie. Spannend weer. Hoop dat er een of twee mooie emmies teruggeplaatst kunnen worden begin volgende week!! Duim voor je!!!!!

Geplaatst

LindaDa, gefeliciteerd! Ik ha met mijn zoontje ook op dag 10 na een verse terugplaatsing een pisitieve test! Deze keer had ik op dag 6 na twee cryo's een positieve test. Ik heb net bloed laten prikken en zit nog bij de apotheek!

De KV 2x5 wordt heel langzaam donkerder, en dan ineens knalt ie er uit! Echt goed nieuws hoor, je bent gewoon zwanger! De voegtesters zeggen als regel, dag 7 na cryo en dag 10 na vers. Kijk maar bij de twee polls over positief na vers en positief na cryo, dan vind je volgens mij ook de links naar de vroegtesters.

Gefeliciteerd, rustig aan doen en zorgen dat het lekker in je buikje blijft zitten!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden