Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 890
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

.....Annelies.....wat erg! Ik leef enorm met je mee hoor! Die teleurstelling is echt wel een brok hè. Maar je gaat de moed en de kracht wel weer vinden om door te gaan! Laat het nu eerst inderdaad allemaal even bezinken. Veel sterkte! xxx

DOM DOM, ik kan mezelf voor mijn hoofd slaan!!! Ik heb vanochtend een urinetest gedaan (die van 2 voor 5 euro van het kruidvat) en hij was negatief.... Ik zit natuurlijk nog maar op WD 10, dus eigenlijk wil het helemaal nog niks zeggen. Bij Iza had ik destijds op WD15 een Hcg van 126, dus toen kon ik pas ten vroegste op WD13 positief hebben gestest (met een zeer gevoelige urinetest dan weliswaar).

Maar toch....het voelt toch wel behoorlijk teleurstellend, vooral omdat ik het gevoel heb zwanger te zijn. Pffff....die steken zijn dan waarschijnlijk toch van die stomme utrobollen OF mijn menstruatie die al op komst is (hoewel dat heeeel vroeg zou zijn). Ik baaaaaal en ik ben best wel sjagrijnig :/

Nu proberen weer die klik te maken, zoals mijn vriend zegt: hij was niet 'negatief, maar 'niet positief''! Het is niet voor niks dat het ziekenhuis pas op WD15 een test doet, en dan nog wel een bloedname! Mmmm...hopelijk vind ik snel die knop! Kan iemand mij zeggen waar die ongeveer zit? ;)

Geplaatst

Even snel een blik op het wachtbankje, jeetje wat wordt er veel geschreven!

Annelies, wat ontzettend balen zeg (understatement)!

Bettyboopke, spannend!!! Ik blijf voor je duimen dat er straks toch nog een mooi tweede streepje tevoorschijn komt...

ivfmoeke... pfff... balen zeg... hoop dat jouw voorgevoel het mis heeft...

floortje, super zeg! Gefeliciteerd! Het begin is er!

Star83, heel herkenbaar die slopende onzekerheid! Ik ga volgens mij aardig gelijk met je op en voel ook vanalles... heb nog steeds hoop, maar ben zo bang dat mijn lijf me weer in de maling neemt... Nog een paar dagen!!!

Kortom... ik doe het soms bijna in mijn broek van de stress ;)

:wetpants:

Dames, iedereen die ik vergeten ben, ik blijf duimen voor jullie!

Geplaatst

Flip!!! Weer rood, net ongi geworden. Valt niet mee om daar weer over heen te stappen, maar heb geen keus.

Succes lady's verder!!!!

Geplaatst

Tiktak, t is niet waar!!!! Het was je zooooo gegund!!! Inderdaad, we moeten wel verder, maar dat is daarom niet gemakkelijk hè?! Heel veel sterkte!!!

Hoe rekenen jullie die WD-en uit? Bij ons word er nl gerekend vanaf de punctie (= WD 0), maar ik heb de indruk dat jullie vanaf de tp rekenen?

Vanaf de punctie gerekend, zit ik nu op WD10 (punctie = WD 0). Maar vanaf de tp gerekend nog maar op WD7 (tp = WD 0). Eigenlijk nog wel vroeg om te testen, nee? Wèl als ik het vergelijk met de HCG van mijn eerste zwangerschap (126 op WD 15, waarbij punctie = WD 0). Pfffff....me, miss positivo.... momenteel moet ik toch echt hard zoeken naar die positieve cellen in mijn lijf... Wat is die 2e ww toch stressen!!!!! Ik hoop zoooo dat het alsnog goed uitdraait!

Dus Floor, als jij nu al duidelijke strepen hebt, dan heb je toch al redelijk vroeg een behoorlijk HCG waarde?!! Misschien wel een tweeling..?! Oooo spannend!!!!

Weet je trouwens ook vanaf welke Hcg de kruidvat test meet? Heb ernaar gezocht, maar nog niet gevonden...

Geplaatst

@Annelies. Sterkte gewenst met deze teleurstelling. Neem je tijd.

@Floortje. Dit is een begin! Een groen begin! Leuk hoor, een voorzichtig gefeliciteerd.

@Tiktak. Wat onzettend balen. Sterkte. Je klinkt wel sterk zeg. Heb vertrouwen.

@IVFmoeke. Probeer er in te blijven geloven totdat het tegendeel bewezen is. Is moeilijk (I know). Sterkte.

@Wachtende meiden. Suc6 met wachten. Heb vertrouwen op groennnnnnnnnnnn! Doe ik ook ;-)

Geplaatst
Hoe rekenen jullie die WD-en uit? Bij ons word er nl gerekend vanaf de punctie (= WD 0), maar ik heb de indruk dat jullie vanaf de tp rekenen?

Vanaf de punctie gerekend, zit ik nu op WD10 (punctie = WD 0). Maar vanaf de tp gerekend nog maar op WD7 (tp = WD 0). Eigenlijk nog wel vroeg om te testen, nee?

Bij mijn ziekenhuis rekenen ze ook vanaf de punctie, is inderdaad wachtdag 0. Testen is 2 weken na de punctie. Dus in mijn geval vrijdag punctie dus vrijdag testen.

Succes met wachten, hou vol, zoek afleiding. Ik weet dat is makkerlijk gezegd dan gedaan ;-)

Geplaatst

breek ff in...kv test 2 voor 5 euro meet vanaf hcg 8(zag de vraag voorbij komen en ik wist t toevallig)Sterkte met wachten, er zijn echt mensen die op wd 13 nog niets zien en pas op dag 14 wel een licht streepje dus geef de moed niet op!breek weer uitliefs

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table]

[TR]

[TD]EVEN VOORSTELLEN------------------------------------------------[/TD]

[TD]TP---------[/TD]

[TD]TESTEN---[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Marieke* - 1e ICSI/1e CRYO[/TD]

[TD]20/03[/TD]

[TD]01/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Yvonne - 37 jaar - 1e kindje - cryo van 3e IVF[/TD]

[TD]22/03[/TD]

[TD]05/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje21 - 29 jaar - 1e kindje - IVF gehad en nu 1e IUI[/TD]

[TD]22/03[/TD]

[TD]05/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Saneda - 26 jaar - 1e kindje - 1e ICSI[/TD]

[TD]22/03[/TD]

[TD]05/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ester33 - 33 jaar - 1e kindje - 2e IVF[/TD]

[TD]23/03[/TD]

[TD]06/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Terrybrouwer - 1e kindje - 5e IVF[/TD]

[TD]22/03[/TD]

[TD]06/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Star83 - 29 jaar - 1e kindje - 1e ICSI/2e CRYO[/TD]

[TD]26/03[/TD]

[TD]07/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Sylvia83 - 28 jaar - 1e kindje - 1e ICSI/2e CRYO[/TD]

[TD]27/03[/TD]

[TD]08/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ivfmoeke - 2e kindje - 3e ICSI/CRYO[/TD]

[TD]27/03[/TD]

[TD]10/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Breden - 32 jaar - 1e kindje - gedoneerde cryo na 8e ICSI[/TD]

[TD]27/03[/TD]

[TD]10/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tiktak - 1e kindje - IUI[/TD]

[TD]27/03[/TD]

[TD]12/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Clau75 - 2e kindje - 2e ICSI[/TD]

[TD]28/03[/TD]

[TD]12/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Lott - 29 jaar - 1e kindje - 1e IVF[/TD]

[TD]28/03[/TD]

[TD]12/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Atoti - 36 jaar - 2e kindje - 1e IVF[/TD]

[TD]28/03[/TD]

[TD]12/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kio1977 - 1e kindje - 1e IVF/4e CRYO TP: ontdooiing mislukt[/TD]

[TD]geen[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Els1987 - 1e kindje - 1e IVF[/TD]

[TD]02/04[/TD]

[TD]18/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Cheyenne - 42 jaar - 2e kindje - 2e ICSI[/TD]

[TD]07/04[/TD]

[TD]20/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Lavendel - 34 jaar - 3e ICSI[/TD]

[TD]09/04[/TD]

[TD]24/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Champietal (Chantal) - 35 jaar - 2e kindje - 2e IVF[/TD]

[TD]12/04[/TD]

[TD]24/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Franny (Ciska) - 39 jaar - 1e kindje - 1e IVF[/TD]

[TD]09/04[/TD]

[TD]27/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Onedream - 25 jaar - 1e kindje - 1e IVF/4e CRYO[/TD]

[TD]13/04[/TD]

[TD]27/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Otjes (Natas) - 41 jaar - 2e kindje - 3e IVF[/TD]

[TD]16/04[/TD]

[TD]27/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mariek - 40 jaar - 2e kindje - 2e ICSI/3e CRYO[/TD]

[TD]16/04[/TD]

[TD]27/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Trijn - 28 jaar - 1e kindje - 1e ICSI[/TD]

[TD]16/04[/TD]

[TD]27/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ting - 1e kindje - 4e IVF[/TD]

[TD]14/04[/TD]

[TD]27/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liesjuh - 32 jaar - 2e kindje - 3e IVF[/TD]

[TD]17/04[/TD]

[TD]30/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tascha - 2e kindje - 2e ICSI[/TD]

[TD]17/04[/TD]

[TD]01/05[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Clauher - 29 jaar - 1e kindje - 2e ICSI[/TD]

[TD]17/04[/TD]

[TD]02/05[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hilly1980 - 31 jaar - 1e kindje - 1e IVF[/TD]

[TD]19/04[/TD]

[TD]03/05[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Karin37 - 1e kindje - 2e IVF[/TD]

[TD]22/04[/TD]

[TD]07/05[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Anneliesbulckaen - 1e kindje - 1e IVF[/TD]

[TD]24/04[/TD]

[TD]09/05[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ivfmoeke - 2e kindje - 3e ICSI/2e CRYO[/TD]

[TD]28/04[/TD]

[TD]12/05[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]tiktak - 37 jaar - 1e kindje - 2xIVF/4e IUI[/TD]

[TD]28/04[/TD]

[TD]12/05[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]mely - 1e kindje - 1e IVF[/TD]

[TD]29/04[/TD]

[TD]13/05[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Star83 - 29 jaar - 1e kindje - 1e ICSI/3e CRYO[/TD]

[TD]01/05[/TD]

[TD]13/05[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mare - 33 jaar - 1e kindje - 6e ICSI/laatste CRYO[/TD]

[TD]03/05[/TD]

[TD]13/05[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bettyboopke - 37 jaar - 2e kindje - 2e IVF[/TD]

[TD]03/05[/TD]

[TD]15/05[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje 21 - 29 jaar - 1e kindje - 2e IUI[/TD]

[TD]30/04[/TD]

[TD]16/05[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Floortje - 33 jaar - 2e kindje - 2e IVF/4e CRYO[/TD]

[TD]02/05[/TD]

[TD]16/05[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LindaDa - 2e kindje - 2e ICSI[/TD]

[TD]04/05[/TD]

[TD]18/05[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nikkie - 42 jaar - 1e kindje - 2xIUI/1xIVF/3e ICSI[/TD]

[TD]07/05[/TD]

[TD]18/05[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]GROEN = 8

ORANJE/ROOD = 22[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Annelies, tiktak, wat balen dat het niet is gelukt! Heel veel sterkte met het verwerken van deze teleurstelling.

Geplaatst

Tiktak, wat rottig! Heel erg veel sterkte, houd je taai!

Bettyboopke, ik heb, net als Noor zegt, in oudere posts gelezen dat KV 2x5 meet vanaf 8, dat is dus heel erg snel. Ik twijfel daar wel een heel klein beetje aan, want hij gaf bij mij tegelijk met de CB Plus positief en die schijnt vanaf 25 een plus te geven. Maar het is net wat Noor schrijft, ieder lijf is anders! Volgens mij gaan de meeste dames op het forum uit van terugplaatsing = WD 0, zo ben ik er in 2009 toen ik met de IVF startte ook aan gekomen, maar dat is maar net wat je handig vindt natuurlijk! WD 7 na een verse terugplaatsing is echt héél vroeg om te testen hoor Bettyboopke! Eigenlijk moet je voor vroegtesten met een vers embryo ervan uitgaan dat je kunt testen vanaf WD 10 (ik reken nu dus vanaf terugplaatsing) en met een cryo vanaf WD 7. Dat is in ieder geval wat ik na al het pluizen op het forum en internet heb gevonden. En het blijkt ook wel uit de twee polls (positief na vers en positief na cryo). Als je eerder positief test, is er volgens mij wel een kansje dat het een tweeling kan zijn, maar ook dat is geloof ik niet altijd zo. Maar weet je, iedereen moet gewoon doen waar zij zich lekker bij voelt! Ik ben zo'n neuroot dat ik niet kan wachten. Toen ik in 2009 zwanger raakte testten veel meer vrouwen vroeg, het was bij wijze van spreken nog net geen hype, in mijn beleving althans. Zo ben ik er verslaafd aan geraakt, maar ik promoot het absoluut niet... Ik heb nu wel een dikke streep op alle tests, maar ook druppeltjes bruin, dus ik ben ook onzeker. Volledige zekerheid krijg je toch niet!! Ja, toch?

Take care allemaal!

Geplaatst

@Bettyboopke, ik heb ook moeite gehad om die knop te vinden, maar je hebt echt wel vroeg getest dus het kan absoluut nog wel! Zeker als je je zwanger voelt, moet je toch proberen weer wat hoop te vinden. Mij hielp het te weten dat er nog al verhalen waren van eerst negatief en uiteindelijk toch nog positief te testen. Ik heb 10 dagen na tp negatief getest (dus 13 dagen na pick-up) en bij de bloedtest (14 dagen na tp) was mijn hcg 249... Hopelijk kan dat je terug wat hoop geven...

Veel moed alleszins, ik duim!

Geplaatst
@Tiktak. Wat onzettend balen. Sterkte. Je klinkt wel sterk zeg. Heb vertrouwen.

Het is allemaal zo tegenstrijdig. ZKh zegt dat ik geen eigen kinderen kan krijgen. Ik heb wel folikels, alleen erg weinig. Dus het is wel mogelijk. Ondertussen ga ik, zolang het mag, gewoon door met de behandelingen. Al speelt dat zinnetje van het zkh continue door mijn hoofd.

Ik probeer te accepteren dat ik geen eigen kinderen kan krijgen, waardoor negatieve testen niet zo verdomd zeer doen.

Ik probeer te genieten en blij te zijn met de de dingen die ik wel heb.

Probeer me niet te irriteren aan mijn naasten die zeggen dat ze een beetje misselijk zijn van de (pats-boem-)zwangerschap.

Probeer, probeer..het gaat me nu niet zo goed af.

..........Sorry, beetje nega momenteel........

Staat niet in de weg dat ik voor iedereen hier fanatiek duim. Succes!

Geplaatst

@ Hoi ben een beetje in de slechte steming nu een beetje pijn in mijn buikl en rug net als je l ongesteld wilt worden ( verdik...) maar tot nu tu gelukig nog geen droppel bloed te zien ( volgens mijn kalender zou vandaag mijn periode beg.) ben beetje bezorgt en bang om naar de toalet te gaan ....

:fear:

Sorry, beetje momenteel.... Hoe gaat met jullie ???

Geplaatst

@tiktak, wat een kl.... zooi meid! Snap heel goed dat je je verschrikkelijk down voelt en ergert aan de zwangeren die eigenlijk in jouw ogen niks te klagen hebben. Laat het rotgevoel even toe en geef eraan over, want je hebt een hele goede reden om je zo te voelen! Hoop daarna dat je je wel kan herpakken en kan genieten van het leven, want dat is wel belangrijk. Sterkte...

@Bettyboopke, oh je hebt toch getest... Ik snap het heel goed, maar laat je hoofd nu niet op hol brengen, want het is inderdaad nog wel erg vroeg! Bij ons rekenen ze ook vanaf de tp (=WD0), vers of cryo. Dus snap dat het heeeeeeel lastig is, maar wellicht was je gewoon echt te vroeg en verandert de test nog...

@Mare, ja, we lopen inderdaad zo'n beetje gelijk. Hoe voel jij je? Naast alle onzekerheid die je er standaard bij krijgt....;-) Heb je nog fysieke klachtjes en gebruik je de befaamde bollen of is het een tp in eigen cyclus geweest?

@Annelies, ook jij heel veel sterkte meid...

@Mely, het is killing het wachten en hoe meer je op de pijntjes gaat letten, hoe meer ze er ook zijn, maar kan nog steeds 2 kanten op! Succes de laatste daagjes....

@Floortje, ik ga je toch echt wel voorzichtig feliciteren hoor, want jouw nieuws klinkt wel positief! Alle testen gewoon een dikke streep! Alleen dat bruinige bloedverlies maakt het dan weer zo onzeker, dat snap ik. Heb je dat al eerder gehad?

Ik heb nu zelf ook mijn twijfels. Ook vandaag wat last van de bekende krampjes en vandaag voor het eerst bruinige afscheiding. Niet veel, maar bij mij is dit eigenlijk altijd een slecht voorteken. Moet ook zeggen, begin de moed een beetje te verliezen en vanavond met mijn man maar even overleggen om misschien toch eerder een testje te doen om in elk geval duidelijkheid te krijgen....

Geplaatst

BETTYBOOPKE!! Suffie! Ik zie nu pas dat je echt hebt getest! Maar dat is toch veel te vroeg voor een verse terugplaatsing! Het is dag 7 na de terugplaatsing, dus je moet echt, echt, echt niet somber zijn. Bijna niemand test positief op dag 7 na de terugplaatsing bij een verse, tenzij het er misschien 3 zijn, ha, ha! Kijk maar in de poll hier verder bij het wachtbankje! Dont worry!

Tiktak, ik kan me voorstellen dat je er kapot van bent. En dan ook nog die vervelende opmerking van het ziekenhuis. Is een ander ziekenhuis een optie? Misschien geeft dat je weer nieuwe moed, nieuwe ronde, nieuwe kansen... Nou ja, daar zal je vast zelf al over hebben nagedacht. Ik wens je in ieder geval sterkte.

Mely en Star, volgens mij hebben we allemaal meerdere keren per dag dipjes van de onzekerheid. Ik hol ook met ieder kraampje naar de wc. Maar jullie hebben nog alle kansen toch? Misschien proberen een beetje afleiding te zoeken? Heel veel sterkte in ieder geval!

Geplaatst

Hoi Tiktak,

De moet niet opgeven hoor. Ik dacht hetzelfde, gewoon verder pogingen doen en dan kan je achter je, jezelf niets meer verwijten achteraf. Ik had ook al plannen wat ik zou doen na de periode proberen. Ik ging ervan uit dat het deze keer ook negatief ging zijn. En toch was het positief. (Tot nu toe toch wel :pinch:)

Geplaatst

Mely,

Ik had ook last aan mijn buik en dacht net hetzelfde, poging 4 wordt niks. Tot ze me vertelden dat mijn HCG 230 was. Zwanger dus.

Ik duim hoor.

Ting

Geplaatst
Hoi Tiktak,

De moet niet opgeven hoor. Ik dacht hetzelfde, gewoon verder pogingen doen en dan kan je achter je, jezelf niets meer verwijten achteraf. Ik had ook al plannen wat ik zou doen na de periode proberen. Ik ging ervan uit dat het deze keer ook negatief ging zijn. En toch was het positief. (Tot nu toe toch wel :pinch:)

Dank je wel!! Ik ken je historie niet helemaal. Waarom ging ( :happy7: ) het bij jou moeilijk? Mag ik vragen wat je leeftijd is?

Geplaatst
Tiktak, ik kan me voorstellen dat je er kapot van bent. En dan ook nog die vervelende opmerking van het ziekenhuis. Is een ander ziekenhuis een optie? Misschien geeft dat je weer nieuwe moed, nieuwe ronde, nieuwe kansen... Nou ja, daar zal je vast zelf al over hebben nagedacht. Ik wens je in ieder geval sterkte.

Ben inmiddels al ergens anders. 1ste zkh wou niet verder behandelen, 2de zkh (second opinion) zag het ook niet zitten, en nu bij de 3de bezig...pff. Ben dus al blij, hoe raar dat ook klinkt, dat ik ergens 'aan de slag mag'.

Geplaatst
@tiktak, wat een kl.... zooi meid! Laat het rotgevoel even toe en geef eraan over, want je hebt een hele goede reden om je zo te voelen!
Ben de hele dag al spekkies, snoepies, ijsjes etc aan het eten. Soort van schijnzwangerschap. Haha!!
Geplaatst

@ allemaal: bedankt voor jullie oppeppende woorden!!! Ik heb het knopje precies toch wel gevonden nu ;) Dag 7 na tp van een verse is inderdaad wel heel om te testen vroeg, dus ik moet mijn prutske ècht nog de kans geven hè! Soms overvalt me nog wel eens een kleine paniekaanval, maar ik weet en lees dat we wat dat betreft met zn allen in hetzelfde schuitje zitten... Is ook maar normaal, we willen immers allemaal zo graag een klein wondertje in ons armen houden!

Ik trek me nu vooral op aan de verhalen van negatief tot de voorlaatste dag, om dan toch een positieve bloedname te hebben.

Dus Ting: je bent voor mij momenteel mijn inspiratie ;)

@Floor: ik heb serieus gegoogeld naar de HCG waardes waarop kruidvat test, ik kom dus verschillende waardes tegen (gaande van 8 - 12 - 15 - 25), en ja hoor, allemaal de 2 voor 5 euro testen.... Nu, ik ga mijn hoofd er niet meer over breken, ik probeer opnieuw positief te denken. Merci voor je peptalk :)

@Tiktak: wat troostvoer kan dan best deugd doen hè! Bij mijn vorige behandeling heb ik mezelf echt 2 baaldagen gegund: op de bank, naar mijn programma's zien, met ijs en chocolademousse erbij! Niet koken, niet wassen, gewoon me-time. Ik hoop dat jij voor jezelf ook een manier vind om er weer mee om te gaan!

Wat die ziekenhuizen betreft, ben je al eens in België naar een fertiliteitsklininiek geweest? Die van Leuven en Brussel staan hoog aangeschreven! Ik ben zelf in behandeling in Leuven (omdat ik ook in Belgie woon en dat ziekenhuis ook het dichtstbijzijnde is), ik kom daar veel nederlanders tegen! Veel vrouwen die in Nederland al min of meer waren 'afgeschreven', een aantal van hen kwamen voor een 2e kindje! Ze zijn in Leuven echt wel van mening dat je er maar eentje nodig hebt! Dus met een weinig follikels geven ze daar nog niet op hoor! Een vriendin van mij is in Brussel in behandeling, ook heel goeie ervaringen! Ik weet niet of je zoiets uberhaupt zou zien zitten, maar ik kan het je maar aanreiken hè. Dikke knuf x

@Star: ik hoop zoooooooo dat het met jou gewoon dezelfde kant uitgaat als met Floor!!!! Innestelingsbloeding en een mooie test in handen! Ik weet heel goed hoe die symptomen je de moed ontnemen, ik heb dat nu iedere keer opnieuw! Hoewel de allereerste keer onterecht was, want toen was ik zwanger! Het vervelende is dat ik geen verschil voel tss de krampen ve zwangerschap en de krampen van ongi :// Maar nog niet de moed opgeven!!!!!!!!!!

Geplaatst

@Floor: heb je nu nog naar het ziekenhuis gebeld voor die afscheiding? Volgens mij is er niks aan het handje, maar als je er niet zo gerust in bent, dan kunnen zij je toch heel goed op je gemak stellen?! Want zo'n afscheiding of een beetje bloed is altijd stressy in een zwangerschap hè! Hoewel meestal niks aan de hand is!!! Trouwens, een heeeeel klein beetje bloed lijkt direct al heel wat. Gezichtsbedrog hoor!

Geplaatst

Dank je, Bettyboopke, wat lief van je! Ja, ik heb gebeld en de verpleegkundige zei dat het natuurlijk nog alle kanten op kan en dat ik er wel heel erg vroeg bij ben... Ik zei dat ik dat natuurlijk wel wist, etc. ect., maar dat ik het nou eenmaal niet kon laten.... Heel schuldbewust dus ;-) Maar goed, ze zei dat krampen en ook licht bloed/bruin/rozeverlies best wel vaak voorkomt heel vroeg in de zwangerschap, dus dat het ook een goed teken kan zijn. Nou ja, eigenlijk wisten we dat allemaal wel al natuurlijk. Het is en blijft dus afwachten. Ik had trouwens wel de CB digitaal zonder indicator positief vandaag, terwijl die gisteren nog negatief was, dus het lijkt er op dat mijn hcg waarden wel stijgen.

Ik denk dus wel dat ik ik zwanger ben, maar het is wel even afwachten met die afscheiding. Net weer een veegje, dus ik baal wel, ga morgen denk ik toch maar nog een keer het ziekenhuis bellen, misschien wil een van de artsen even de moeite nemen me gerust te stellen... Vorige keer met de verse terugplaatsing had ik het ook, wel iets erger, en toen barstte het een paar dagen later echt los. Ik had toen alleen geen positieve tests. Maar vandaar dus mijn onzekerheid.

Ben jij nu een beetje gerustgesteld Bettyboopke?? Je weet wel dat je te vroeg hebt getest hè? Ik heb op dag 6 heel licht positief getest met twee cryo's van 6 dagen oud en dat is al heel, heel vroeg, dus wanhoop niet hoor!!!

Alle anderen ook veel sterkte!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden