Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Nikkie,

Wat akelig, maar echt, tegen mij zeiden ze ook: een hagelslagje tussen een dikke laag pindakaas... Maar ik zou ook overstuur zijn, hoor! Bel anders voor de zekerheid even het ziekenhuis, misschien kan de verpleegkundige je gerust stellen.

Heel veel sterkte!

• Reacties 890
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Even in breken

Nikkie ik ben zovaak gevallen niet op mijn buik maar wel gevallen zelfs van trapje met drie treden nou en kijk eens

Ik weet het is schrikken maar er beurd echt niets het zit zo vast sterkte meid

Weet niet wie het vroeg ik deed de test van kruidvat met die plusje

Iedereen heel veel succes

En die rood zijn sterkte meiden

En groen van harte

Liefs Jessica

Geplaatst

@Terrybrouwer & Floortje & Minoes. Lieve meiden bedankt voor jullie geruststellende woorden. Ik ga me ontspannen en niet meer druk maken, dat is sowieso beter voor de jongens. Sorry hoor ... vanwege mijn leeftijd ligt de druk erg hoog bij mij ... vandaar deze wellicht ietwat 'paniekerige' & emotionele reactie ...

Geplaatst

Nikkie nee joh je reactie is heel normaal het is niet niks wat we moeten doorstaan

Doe lekker rustig aan en laat je lekker inde watten leggen

Liefs

Geplaatst

Lieve Nikkie, komt helemaal goed hoor! Zoooo begrijpelijk dat je je er zorgen om maakt!

De meesten onder ons zullen wel van die momenten hebben! Het is ook allemaal niet zo vanzelfsprekend hè. Zelf al vind je die behandelingen helemaal niet zo vervelend, het heeft toch invloed op je doen en laten. Al is het maar omdat je elke dag moet spuiten of die bollen opsteken, hoe kun je er dan niet mee bezig zijn?

Maar zoals hier al een aantal meiden hebben gezegd: ze plakken stevig vast hoor!

Sinds vannacht heb ik behoorlijk wat steekjes in mijn onderbuik...ik steek (haha, woordspeling) het voorlopig op die utrobollen. Maar heel stiekem geeft het mij wel wat hoop...ik had dat destijds bij Iza ook... Ooooh help, ik wéét dat dat helemaal niks wil zeggen!!!! Ons lichaam kan ons zo misleiden door al die hormonen!! Begin deze tweede week toch wel spannend te vinden!!

Meiden die binnenkort mogen testen: groennnnnnnnn groennnnnnnn groennnnnnn!!!!! Veeeeeel succes!!!

Floortje, als ik je goed begrijp, dan had die mevrouw in het Kruidvat heeeeelemaal geen reden om mij raar aan te kijken als ik zei: doe maar van elke tester een doosje :)) Ik durf nooit zo goed op voorhand te testen, bij Iza gaf de urinetest nog negatief terwijl ik al een positieve bloedtest had (HCG was toen niet zo heel hoog: 126). Aan de andere kant, ik begin nu toch al een beetje ongeduldig te worden... Ga jij eerder testen?

Geplaatst

@all. Ik was al door jullie gerustgesteld maar nu ook door het ziekenhuis. Het is nog zo microscopisch klein en er zit behoorlijk schutveld rondom dus het kan echt geen kwaad dat ik gevallen ben. Haar woorden: als die het naar z'n zin heeft blijft die toch wel ... Ik vertroetel "de jongens" heel erg dus ze hebben het zeker weten naar hun zin, dat kan toch niet anders ;-) ...

@Bettyboopke. Spannend, vooral omdat je die symptomen ook bij Iza had ... zou het waar zijn ... groen! Ik begrijp dat het je stiekum hoop geeft. Maar wat je ook schrijft ons lichaam kan ons helaas behoorlijk voor de gek houden. He lastig allemaal al die onzekerheid. Ik vind altijd dat het wachten de eerste week nog wel gaat maar die tweede week is echt "killing" (haha). Nou succes!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie welkom.

Nikki, fijn dat je gerustgesteld bent. Ik vind je ongerustheid ook herkenbaar hoor. Soms is het zo moeilijk in dit traject om te relativeren! Goed dat je dit in ieder geval weer los kunt laten.

Ik ben vandaag ongesteld geworden. Had het eigenlijk gisteren verwacht, dus ik werd ongedurig... Morgenochtend bloed laten prikken en dan hoor ik diezelfde dag of ik mag beginnen met de menopur. Ik combineer de behandeling in Brussel met een ziekenhuis bij mij in de buurt.

Wat een vol wachtbankje trouwens, ik heb nog niet helemaal op een rijtje wie waar precies staat in de behandeling. Schrijven er nog meer meiden mee die pas gaan beginnen met spuiten?

Veel succes alle wachtenden, en sterkte voor degenen die (weer) een teleurstelling te dragen hebben. En gefeliciteerd voor alle groene dames!

Geplaatst

Nikkie: wat fijn dat het ziekenhuis je heeft kunnen geruststellen! Doe maar rustig aan, het komt vast goed! Ik kan me voorstellen dat je de druk als nog groter ervaart omdat je iets ouder bent. Maar probeer gewoon te ontspannen! Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar toch!

Bettyboopke: Ik trek de spanning helemaal niet, dus ik sla de tweede wachtweek gewoon over! Want ik begin dan gewoon met testen. Gisteren (dat was WD 6) KV 2x5 positief en CB met plus positief, maar digitaal, gewoon en met indicator negatief. Net (dus WD 7) de digitale CB zonder indicator negatief, maar met indicator 'ZWANGER 1-2'. Ik ben dus helemaal wild, dat snap je wel. Ik heb ook al die kwaaltjes die jij hebt en die had ik bij mijn zoontje ook, maar ik heb nu ook een beetje bruin/roze afscheiding. Daar krijg ik dus de zenuwen van, ik loop iedere paar minuten naar de wc om te kijken of er niet twee embryo's naar beneden zijn gevallen in mijn broek :-) Het is echt zenuwslopend, dus ik denk dat ik straks maar gewoon even het ziekenhuis bel... Die afscheiding was gisteren ook al maar mijn hcg is sindsdien dus wel gestegen.... Jemig, wat is het spannend!

Zuus: er breken spannende weken voor je aan, heel veel succes! Er zijn vast dames die ongeveer gelijk met je lopen.

Geplaatst

Floortje: aaaahhhh!!!!!! Word je nu niet nèt meer gestresseerd? Het klinkt nu wel vrij positief, nee? Want die gekleurde afscheiding kan perfect van de innesteling zijn! (ik vond dat het bij mij gisteren ook ietsjepietsje rozig uitzag trouwens). En het feit dat die indicator gisteren negatief was en vandaag positief, daarvan zou je toch zeggen dat Hcg aan het stijgen is?! Pfff.... Dat is de reden waarom ik zo vroeg niet durf te testen, ik zou gek van de zenuwen worden!!! Ook zou ik dan bang zijn dat het alsnog negatief uitdraait... ben een bangeschijterd ;) Maar ik denk dat jij nu toch ècht wel reden hebt om te gaan hopen...! Oh ja, de pregnyl is nu toch uit je lijf? Ik weet niet hoe lang het duurt voordat die niet meer werkzaam is, weet jij dat?

Laat je weten wat het ziekenhuis heeft gezegd?!?! Oooo, ik duim heel hard met je mee!!!!!!! xxxxxxx

Zuuz, veel succes! Menopur=good stuff ;) Ik heb er een dochtertje mee gekregen en hopelijk krijgen we daar snel ook een brusje mee!!

Je hoeft dus enkel voor de punctie en de terugplaatsing nog naar Brussel zeker? Zo doe ik dat nl ook (ben weliswaar in behandeling in Leuven, maar ik neem aan dat het werkingsprincipe ongeveer hetzelfde zal zijn?!). Good luck!

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table]

[TR]

[TD]EVEN VOORSTELLEN------------------------------------------------[/TD]

[TD]TP---------[/TD]

[TD]TESTEN---[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Marieke* - 1e ICSI/1e CRYO[/TD]

[TD]20/03[/TD]

[TD]01/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Yvonne - 37 jaar - 1e kindje - cryo van 3e IVF[/TD]

[TD]22/03[/TD]

[TD]05/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje21 - 29 jaar - 1e kindje - IVF gehad en nu 1e IUI[/TD]

[TD]22/03[/TD]

[TD]05/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Saneda - 26 jaar - 1e kindje - 1e ICSI[/TD]

[TD]22/03[/TD]

[TD]05/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ester33 - 33 jaar - 1e kindje - 2e IVF[/TD]

[TD]23/03[/TD]

[TD]06/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Terrybrouwer - 1e kindje - 5e IVF[/TD]

[TD]22/03[/TD]

[TD]06/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Star83 - 29 jaar - 1e kindje - 1e ICSI/2e CRYO[/TD]

[TD]26/03[/TD]

[TD]07/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Sylvia83 - 28 jaar - 1e kindje - 1e ICSI/2e CRYO[/TD]

[TD]27/03[/TD]

[TD]08/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ivfmoeke - 2e kindje - 3e ICSI/CRYO[/TD]

[TD]27/03[/TD]

[TD]10/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Breden - 32 jaar - 1e kindje - gedoneerde cryo na 8e ICSI[/TD]

[TD]27/03[/TD]

[TD]10/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tiktak - 1e kindje - IUI[/TD]

[TD]27/03[/TD]

[TD]12/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Clau75 - 2e kindje - 2e ICSI[/TD]

[TD]28/03[/TD]

[TD]12/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Lott - 29 jaar - 1e kindje - 1e IVF[/TD]

[TD]28/03[/TD]

[TD]12/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Atoti - 36 jaar - 2e kindje - 1e IVF[/TD]

[TD]28/03[/TD]

[TD]12/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kio1977 - 1e kindje - 1e IVF/4e CRYO TP: ontdooiing mislukt[/TD]

[TD]geen[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Els1987 - 1e kindje - 1e IVF[/TD]

[TD]02/04[/TD]

[TD]18/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Cheyenne - 42 jaar - 2e kindje - 2e ICSI[/TD]

[TD]07/04[/TD]

[TD]20/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Lavendel - 34 jaar - 3e ICSI[/TD]

[TD]09/04[/TD]

[TD]24/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Champietal (Chantal) - 35 jaar - 2e kindje - 2e IVF[/TD]

[TD]12/04[/TD]

[TD]24/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Franny (Ciska) - 39 jaar - 1e kindje - 1e IVF[/TD]

[TD]09/04[/TD]

[TD]27/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Onedream - 25 jaar - 1e kindje - 1e IVF/4e CRYO[/TD]

[TD]13/04[/TD]

[TD]27/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Otjes (Natas) - 41 jaar - 2e kindje - 3e IVF[/TD]

[TD]16/04[/TD]

[TD]27/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mariek - 40 jaar - 2e kindje - 2e ICSI/3e CRYO[/TD]

[TD]16/04[/TD]

[TD]27/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Trijn - 28 jaar - 1e kindje - 1e ICSI[/TD]

[TD]16/04[/TD]

[TD]27/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ting - 1e kindje - 4e IVF[/TD]

[TD]14/04[/TD]

[TD]27/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liesjuh - 32 jaar - 2e kindje - 3e IVF[/TD]

[TD]17/04[/TD]

[TD]30/04[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tascha - 2e kindje - 2e ICSI[/TD]

[TD]17/04[/TD]

[TD]01/05[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Clauher - 29 jaar - 1e kindje - 2e ICSI[/TD]

[TD]17/04[/TD]

[TD]02/05[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hilly1980 - 31 jaar - 1e kindje - 1e IVF[/TD]

[TD]19/04[/TD]

[TD]03/05[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Karin37 - 1e kindje - 2e IVF[/TD]

[TD]22/04[/TD]

[TD]07/05[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Anneliesbulckaen - 1e kindje - 1e IVF[/TD]

[TD]24/04[/TD]

[TD]09/05[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ivfmoeke - 2e kindje - 3e ICSI/2e CRYO[/TD]

[TD]28/04[/TD]

[TD]12/05[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]tiktak - 37 jaar - 1e kindje - 2xIVF/4e IUI[/TD]

[TD]28/04[/TD]

[TD]12/05[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]mely - 1e kindje - 1e IVF[/TD]

[TD]29/04[/TD]

[TD]13/05[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Star83 - 29 jaar - 1e kindje - 1e ICSI/3e CRYO[/TD]

[TD]01/05[/TD]

[TD]13/05[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mare - 33 jaar - 1e kindje - 6e ICSI/laatste CRYO[/TD]

[TD]03/05[/TD]

[TD]13/05[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bettyboopke - 37 jaar - 2e kindje - 2e IVF[/TD]

[TD]03/05[/TD]

[TD]15/05[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje 21 - 29 jaar - 1e kindje - 2e IUI[/TD]

[TD]30/04[/TD]

[TD]16/05[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Floortje - 33 jaar - 2e kindje - 2e IVF/4e CRYO[/TD]

[TD]02/05[/TD]

[TD]16/05[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LindaDa - 2e kindje - 2e ICSI[/TD]

[TD]04/05[/TD]

[TD]18/05[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Nikkie - 42 jaar - 1e kindje - 2xIUI/1xIVF/3e ICSI[/TD]

[TD]07/05[/TD]

[TD]18/05[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]GROEN = 8

ORANJE/ROOD = 20[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

@Linda, ik heb je testdatum er tussen gezet. Heel veel succes!

@Nikkie, kan me voorstellen dat je erg was geschrokken, maar gelukkig valt het allemaal mee. Mooie vergelijking, die van hagelslag in pindakaas ;-)

@Annelies, spannende dag voor jou!! Heel erg benieuwd!

Einde van de week weer een hele groep die mogen testen... succes allemaal!!! Hoop op veel groen!

Geplaatst

Hi Bettyboopke!

Ach, het geeft allemaal stress. Niet testen, wel testen, het is maar net waar je je lekker bij voelt... Ik heb geen pregnyl gespoten, omdat het twee cryo's zijn, maar de vorige verse poging heb ik getest wanneer de pregnyl weg was en dat was 10 dagen na het spuiten ervan. Toen had ik 10000 eenheden gespoten. Volgens mij staat dat ook in de bijsluiter. Het halveert als het goed is iedere dag, dus dan kan je gewoon terugrekenen wanneer het weg is.

Ach ik ben zo'n muts, nu zit ik weer te twijfelen of ik nog even het ziekenhuis zal bellen. Kleine man ligt net pas in bed, zal je altijd zien, hij wilde niet slapen. ze zullen natuurlijk zeggen: 'het kan alle kanten op, wacht rustig af'. Dat zeiden ze vorige keer bij de verse terugplaatsing ook bij een druppel bruin, maar toen barstte twee dagen later de rode hel los!

Gewoon lekker niet testen als je er stress van krijgt!!! Ik duim ondertussen heel hard!

Geplaatst

Annelies, wat spannend! Je bent vast op van de zenuwen? Ik duim voor je! Laat je straks wat weten?

Heel veel sterkte deze laatste uurtjes....

Geplaatst

Ha meiden,

Wat een spannende situaties weer de afgelopen dagen van iedereen, pfff...

@Floortje, wat een verwarrende uitslagen van al die testen! Kan me voorstellen dat je nu echt niet meer weet waar je aan toe bent, terwijl een test in elk geval duidelijkheid zou moeten kunnen geven, negatief of positief. Ga je morgen weer testen om te vergelijken? Ben erg benieuwd, ga echt voor je duimen dat de positieve testen aanhouden!

@Bettyboopke, hou je het nog vol? Het klinkt allemaal wel echt veelbelovend hoor, de "klachtjes" die je hebt.... Het "voordeel" bij een poging voor een brusje is dat je wel kan vergelijken met de vorige keer. Hoewel het ook elke keer weer anders schijnt te kunnen zijn. Maar hopelijk is je positieve gevoel juist!

@Annelies, ook ik ben wel erg nieuwsgierig wat de uitslag is.... Hopelijk mag je op groen!

Hier begint de onzekerheid toe te slaan. Vanaf vandaag (WD8) hele dag al menstruatie achtige krampjes. Het is voor mij iets aan de vroege kant en kan ook goed van de Utrogestan zijn, maar word er altijd zo verdomde ONZEKER van, bleh! Verder zit ik juist heel goed in mijn vel deze maand en ben ik tot vandaag ook heel rustig geweest, maar deze 2e week, hoe kom je hem door....??!!

@all, veel succes en we gaan voor GROEN!!

Geplaatst

@Star, al die kwaaltjes kunnen ook door een beginnende zwangerschap worden veroorzaakt, dus houd de moed er gewoon in! Ik heb al die kwaaltjes ook en heb vandaag het ziekenhuis gebeld en ze stelden me juist gerust. Het kan echt juist door een beginnende zwangerschap komen, benadrukte ze! Je bent er bijna, nog een paar dagen, dus zet 'm op! Ik ga morgen weer testen, maar ben helemaal blij met mijn CB 'zwanger 1-2', dus ik geniet me suf. Het staat er nog steeds op, dus ik kijk er lekker naar. Ik las op internet dat de CB met indicator positief wordt op 25 hcg en de digitale zonder indicator op 50 hcg, dus dat zou het verschil kunnen verklaren. Ik heb nu drie verschillende tests positief, dus ik probeer het ook maar van de zonnige kant te bekijken: er is een innesteling, nu hopen dat het blijft zitten...

Sterkte allemaal!!!

Geplaatst

Annelies!!!! Wij zijn hier allemaal heeeeeel benieuwd en duimen volop voor jou/jullie!!! Ik hoop echt van harte dat je nu lekker aan het vieren bent met je ventje!

Star, net zoals je mijn 'klachtjes' positief vindt klinken, zo vind ik dat ook van de jouwe :) Ja, ik vergelijk veel met mijn zwangerschap van Iza, maar vorige cryo behandelingen hebben mij geleerd dat je ook dergelijke symptomen kunt hebben van medicatie... ik heb momenteel ook veel last van mijn onderrug, en ik kan me niet herinneren dat ik dat destijds ook had (ben ook wel één en ander vergeten natuurlijk...). Maar zoals je zegt, ik heb ook al veel vrouwen horen zeggen dat elke zwangerschap helemaal anders aanvoelt, dus moeten we maar afwachten zeker?! Of vroeger testen zoals Floor ;)

Floor, je bent gewoon hartstikke zwanger! Nu krijg ik ook wel zin om te testen... Ga me toch nog inhouden, voor een paar dagen op zijn minst. Ik heb dinsdag (bloednametest) 's middags een afspraak bij de tandarts voor controle om 14u... En het ziekenhuis gaat bellen met de uitslag ergens tussen 14u30 en 15u30.... Ik ga mijn gsm toch maar thuis bij mijn ventje laten, denk ik... Lekker stressen in de tandartsenstoel BAH

Geplaatst

Bettyboopke! Dat heb je lekker gepland! Je dacht zeker: 'Ach, het wachten is toch al een hel, dan ook nog maar even naar de tandarts.' Ha, ha! Gaat je mannetje dan de telefoon open,en als het ziekenhuis belt? Mijn man zou van de zenuwen zo trillen dat het niet lukt om op te nemen, denk ik ;-) Stoer hoor!

Ik durf nog niet op 'groen', maar ik heb wel goede moed. Kruidvat 2x5 binnen 2 minuten duidelijk positief en echt een dikke roze streep na een paar minuten en de digitale CB 'zwanger 1-2'. Geen roze meer op andere plekken dan op de test, dus we hebben net een klein traantje weggepinkt. We hopen zo dat het goed gaat!

Wat jammer dat we niks van Annelies hebben gehoord, ik hoop zo dat ze gewoon te euforisch was om aan het forum te denken....

Geplaatst

Sorry dames,heb pas uitslag gekregen gisterenavond om 9uur.. Negatief,was te hard van slag om dan 's avonds nog te posten.. :( Héél lief dat jullie aan me gedacht hebben meiden,doet deugd om te weten.. Laat het nu allemaal eventjes bezinken.. Er zitten er nog 3 in de 'diepvries',dus hopen op dat en anders een 2e poging..

Geplaatst

Ach, Annelies, wat ontzettend jammer....

Veel sterkte met deze teleurstelling. Zwaar hoor, maar wel fijn dat je nog cryo's hebt.

Geplaatst

Floortje, dat klinkt wel goed bij jou. Het zal vast spannend blijven, maar dit is toch al een goeie bevestiging. Toch nog sterkte met wachten!

Ook voor bettyboopke, star83 en de anderen, die laatste week is zoooo pittig, zet 'm op!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden