Ga naar inhoud

Goed nieuws! Pijnloze punctie gehad!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve dames,

@Moontje: wat ontzettend vervelend dat je je zo beroerd voelt! Ik hoop van harte dat het vandaag wat beter met je gaat... Die k*t-hormonen ook, die dit (waarschijnlijk?) veroorzaken... Als je je vandaag nog zo beroerd voelt, neem je dan wel even contact op met de huisartsenpost? Die kunnen je dan wat voorschrijven tegen de misselijkheid! Wel doen hoor!!

In ieder geval heel veel succes morgen, als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel he! Maar ik denk dat alles wel duidelijk is. Hoop zo dat je je snel beter gaat voelen, na de curretage... Overigens is de buikpijn dus pp erg verschillend, ik heb er niet enorm veel last van gehad. Het is natuurlijk niet te vergelijken met een miskraam. Misschien dat je nog wel wat krampen zult hebben, maar dan kun je zelf het beste aanvoelen hoeveel rust je moet inbouwen. Komt allemaal goed meis, het einde is bijna in zicht, dan kun je gaan afronden. Nog niet te veel nadenken hoor, over wat daarna komt!

Moet je man deze week weer weg? Of gaat hij mee naar de anesthesie-poli en woensdag als je voor OK gaat??

Veel beterschap in ieder geval!

@Juul: Ben blij dat je je beter gaat voelen... Kun je eindelijk misschien een beetje gaan genieten! Is het al geland inmiddels? Wel lastig dat alles je relatie zo onder druk zet, al hoor je dat wel heel vaak... Is je vriend nu weer terug? Gaat het weer een beetje? Heb je nog werk voor hem gevonden? Hoe gaat het met de poes? Kun je er ook nog wel bij hebben! En, hebben ze in het noorden nog nooit gehoord van een Second opinion? Kan me zo goed voorstellen dat je met je moeder naar een ander ziekenhuis gaat... Weet je al naar welk? (voor tips: stuur maar een PB en dan kan ik je wel namen noemen! denk ik).

Ik zit nu idd 'gehandicapt' thuis. Toen ik afgelopen donderdag hoorde dat ik 6/7 voor OK kan, dacht ik nog lekker snel. Nu vraag ik me af hoe ik de komende ruim anderhalve week moet doorkomen... Zit niet lekker, lig niet lekker, slaap slecht, kan alleen lopen met krukken, kan niet veel doen, want moet met mijn been omhoog... Maar ach, elke mijlpaal is er weer een (die van eergisteren: zelfstandig onder de douche! Heerlijk!). Ik kan het huis door hobbelen, trap op en af is erg vermoeiend maar het lukt (en ik zal wel moeten, slaapkamer/badkamer zijn boven). Probeer het maar van de positieve kant te bekijken!

Het begon hier op dit topic zo positief, nu zitten we allemaal even in de lappenmand... (behalve Lott dan, misschien dat ze daarom weer onder een hunnebed is gekropen?) Laten we hopen dat het er voor allemaal over pakweg een maand, 2 maanden weer veel positiever uitziet!

Fijne dag allemaal, liefs en een knuffel, Beanie

• Reacties 908
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Lieve dames,

@Moontje: wat ontzettend vervelend dat je je zo beroerd voelt! Ik hoop van harte dat het vandaag wat beter met je gaat... Die k*t-hormonen ook, die dit (waarschijnlijk?) veroorzaken... Als je je vandaag nog zo beroerd voelt, neem je dan wel even contact op met de huisartsenpost? Die kunnen je dan wat voorschrijven tegen de misselijkheid! Wel doen hoor!!

In ieder geval heel veel succes morgen, als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel he! Maar ik denk dat alles wel duidelijk is. Hoop zo dat je je snel beter gaat voelen, na de curretage... Overigens is de buikpijn dus pp erg verschillend, ik heb er niet enorm veel last van gehad. Het is natuurlijk niet te vergelijken met een miskraam. Misschien dat je nog wel wat krampen zult hebben, maar dan kun je zelf het beste aanvoelen hoeveel rust je moet inbouwen. Komt allemaal goed meis, het einde is bijna in zicht, dan kun je gaan afronden. Nog niet te veel nadenken hoor, over wat daarna komt!

Moet je man deze week weer weg? Of gaat hij mee naar de anesthesie-poli en woensdag als je voor OK gaat??

Veel beterschap in ieder geval!

@Juul: Ben blij dat je je beter gaat voelen... Kun je eindelijk misschien een beetje gaan genieten! Is het al geland inmiddels? Wel lastig dat alles je relatie zo onder druk zet, al hoor je dat wel heel vaak... Is je vriend nu weer terug? Gaat het weer een beetje? Heb je nog werk voor hem gevonden? Hoe gaat het met de poes? Kun je er ook nog wel bij hebben! En, hebben ze in het noorden nog nooit gehoord van een Second opinion? Kan me zo goed voorstellen dat je met je moeder naar een ander ziekenhuis gaat... Weet je al naar welk? (voor tips: stuur maar een PB en dan kan ik je wel namen noemen! denk ik).

Ik zit nu idd 'gehandicapt' thuis. Toen ik afgelopen donderdag hoorde dat ik 6/7 voor OK kan, dacht ik nog lekker snel. Nu vraag ik me af hoe ik de komende ruim anderhalve week moet doorkomen... Zit niet lekker, lig niet lekker, slaap slecht, kan alleen lopen met krukken, kan niet veel doen, want moet met mijn been omhoog... Maar ach, elke mijlpaal is er weer een (die van eergisteren: zelfstandig onder de douche! Heerlijk!). Ik kan het huis door hobbelen, trap op en af is erg vermoeiend maar het lukt (en ik zal wel moeten, slaapkamer/badkamer zijn boven). Probeer het maar van de positieve kant te bekijken!

Het begon hier op dit topic zo positief, nu zitten we allemaal even in de lappenmand... (behalve Lott dan, misschien dat ze daarom weer onder een hunnebed is gekropen?) Laten we hopen dat het er voor allemaal over pakweg een maand, 2 maanden weer veel positiever uitziet!

Fijne dag allemaal, liefs en een knuffel, Beanie

@Monica. Ga ajb terug in bed en doe niks wat je tegenstaat, laat ons maar even lekker een paar dagen zitten en voel je niet verplicht om te schrijven he, ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment ook helemaal klaar bent met het onderwerp en eigenlijk alleen ff wilt zitten balen. Kl.te he als je zo f.cking misselijk bent. Ik weet niet of je dezelfde misselijkheid hebt als ik (had), misschien is het bij jou heftiger door al het gerommel in je lijf, maar het is zo f.cking zwaar om gewoon te functioneren als je telkens duizelig bent, moe en daarbij ziek. I know... 5 weken is dan best heel lang! Ik was het helemaal zat. Thank god is het weer een beetje bete ralhoewel ik gister ineens over mn nek ging (excuses le mot) , tussen de goede momenten door. Poesie is helemaal top terug gekomen van de doc, eerste dag was ze nog van de wereld, teveel aan de wond aan het likken, maar nu doet ze weer zoals altijd. Ik hoop dat de knobbel wegblijft en ik niet te laat was met opereren en dat ze nog een tijdje bij ons zal zijn..

@Beannie. Ik kan er bijna niet bij dat je zoveel pech hebt in een korte tijd. En wij hebben je nog wel aangemoedigd, ga maar lekker parachuteren, actie, goed meid.

En daar zit je dan met je been vastgekluisterd aan huis. Misschien wat Moon al zei wel goed even pas op de plaats? Als je hard werkt denk je oh zat ik maar thuis en kon ik maar relaxen en als je moet relaxen gaat dat meestal erg moeilijk he! Bedankt voor je aanbod, ik stuur je een pb. (even uitvinden hoe dat moet nog) Dat geloof je toch niet, iemand niet uitleggen wat ie heeft, ja geirriteerd bot maar daarvoor was het dit en daarvoor dat, telkens een andere diagnose, en dan met de optie komen Ik kan er twee pennen inzetten om je voet vast te zetten, dan kun je niet je hele voet meer bewegen maar ga je wel beter rechtop staan (geval ernstige platvoeten), maar of het helpt weten we niet.. Niets over de complicatiemogelijkheden, hoe lang revalideren en hoe (moesten we zelf naar vragen) Alles in grote haast. En na 5 min uitleg. wilt u geopereerd worden? Hallo! Pennen in je voet, das niet niks, dat kan op veel manieren fout gaan. Dus idd de second opinion.

Oja, ik las het net weer, je vroeg me naar de verlosk. Het is die antroposofische maar daar heb ik niks van gemerkt bij de intake en dat schijnt ook wel mee te vallen. Er werken 4 dames dus misschien had ik een nuchtere, zo kwam ze wel over. Heel lief, ze deed het gesprek af en toe in het engels voor mn vriend.

Mn vriend en ik,. jeezus wat een verhaal. Als hij werk had gehad was alles wat relaxter. Ik heb gister op het internet gezocht en gereageerd (hij maakt nog veel schrijffouten, en wordt dan meteen afgewezen, dus doe ik het maar voor hem..) en vandaag, met dit ENORME pokkeweer, nog maar wat reacties de deur uit doen.

Over het weer gesproken, ik ga volgende week naar het Werchter festival in Belgie, misschien kennen jullie dat. Nou, dat word zwemmen in de tent - ik moet er kamperen OMG - met de voorspelde regen., Met mn al best dikke buik op een luchtbed! aaah! naja, alles over voor een paar gave dagen , 'nostalgie'. Straks kan het ff niet meer....

Moon en Bean, veel sterkte meiden, ik hoop dat jullie geen pijn hebben vandaag en dat Moon een betere dag heeft. Als ik je adres had stuurde ik je meteen pillen op die ik over heb van mn extreme misselijkheidsperiode, die halen de scherpe kantjes er wel van af hoor, dus zou ik zeker nemen. Als je een apotheek kunt vinden die open is nu, gewoon halen.

Geplaatst

Lieve Moontje,

Hoe is het met je? Snap heel goed als je niet reageert, als je je zo ellendig voelt... Maar wil even laten weten dat ik aan je denk en je succes wensen morgen op de poli anesthesie...

Knuffel, Beanie

Geplaatst

Hoi lieve meiden, heel even kort. Ik bel zo even eindhoven, om te vragen voor laatste echo en bloedonderzoek. Voel me zo zwanger dat ik natuurlijk voor 1000% zeker wil weten dat dit geen goede zwangerschap is, en dat weet ik natuurlijk wel. Maar wil niet achteraf met die vraag rond blijven lopen dat ze nog een x hadden moeten checken. Mijn lichaam houdt me zo voor de gek. Ik reageer vanavond even meer op jullie. Lief dat jullie zo meeleven! Juul gelukkig gaat t beter met de poes! Lieve knuff voor jullie!

Geplaatst

Lieve Moontje, volgens mij wordt er standaard nog een echo op OK gemaakt voor een curettage. Maar het lijkt me heel verstandig om er vandaag nog achter aan te gaan.

Liefs, Beanie

Geplaatst

Lieve beanie, ben nu in t ziekenhuis, krijg zo voor de afspraak met de dokter nog even een echo, beter 3x teveel checken dan 1x te weinig. Vind t zowiezo moeilijk een zwangerschap af te breken die goed voelt, ook al weet ik dat de embryo niet ontwikkeld tot iets levensvatbaars.. Het blijft toch gewoon ontzettend lastig.. Maar het is beter dat t dan stopt en we verder kunnen, volgens mij zeg ik dat nu meer tegen mezelf dan tegen jou..... Ik reageer later even meer. Moet nu gaan. Knuff!

Geplaatst

Nou het vruchtzakje was duidelijk te zien, maar zonder ontwikkeld vruchtje. Dus nu heb ik ook gerustheid dat het goed is zo. Ze had het nog helemaal uitvergroot de echoscopiste en t was duidelijk dat er niets levensvatbaars in t vruchtzakje zat, en dadelijk heb ik afspraak met de dokter om de echo en curretage door te spreken. Liefs mo

Geplaatst
Nou het vruchtzakje was duidelijk te zien, maar zonder ontwikkeld vruchtje. Dus nu heb ik ook gerustheid dat het goed is zo. Ze had het nog helemaal uitvergroot de echoscopiste en t was duidelijk dat er niets levensvatbaars in t vruchtzakje zat, en dadelijk heb ik afspraak met de dokter om de echo en curretage door te spreken. Liefs mo

Lieve Moontje,

Eindelijk, eindelijk echt duidelijkheid. Al las ik op een ander topic dat er nog vragen waren over je HCG en dat dat nog steeds stijgt? Is er echt voor 100% uitgesloten dat het geen bbz is?

Maar gelukkig is nu de curretage definitief ingepland. Jammer dat je niet als eerste aan de beurt bent.... Ga je lekker slapen? En geven ze je preventief wat voor tegen de misselijkheid?? Hoop dat je goede afspraken hebt kunnen maken in ieder geval.

Liefs, Beanie

Geplaatst

Hoi lieve beanie, ja klopt, was moe van t rijden naar eindhoven en heb daar bij elkaar 4!!uur gezeten, dus na dat bericht in t andere topic had ik even geen fut meer, nu nog steeds niet eigenlijk...pfff... Raar verhaal maar je hebt het al gelezen in t andere topic, dat scheelt weer haha.. En ze heeft niets meer gezegd over eventuele bbz, dus ga ervan uit dat de echo en de hcg uitslag haar ervan overtuigd hebben dat t gewoon een normale missed ab is.. Bedankt nog voor jouw tips, ik krijg iets tegen misselijkheid gelukkig! En ik ga lekker slapen via infuusje, dus komt allemaal goed. Ga nu snel eten maken en dan ook nog even liggen, ben gebroken. ik ga dadelijk nog even op jou en juul in over jullie en hoe het met jullie gaat! Lott zien we inderdaad niet meer, die is lekker aan t babyshoppen, heeft waarschijnlijk leukere dingen aan haar hoofd en groot gelijk heeft ze, ik hoop dat ze geniet!

Geplaatst

Lieve Juul en Beanie,

hoe is het ondertussen met jullie?? Had gisteren nog wat willen typen, maar moest nog facturen maken voor mijn mannetje en wat andere dingetjes regelen. Toen was het alweer 22.30 uur en was ik echt gebroken..

Hoe is het met de pijn Beanie? 6 juli duurt dan best nog lang als je weinig kan en met pijn zit he! En als dat voorbij is, kon je wel gewoon weer met ivf starten toch? Weet je al iets over wanneer?

En Juul, wat fijn dat je de 12 weken voorbij bent!! Nu is het al een echt minimensje!! En waar je zin in hebt met dat festival zeg, ik zou dat niet durven haha! Maar heb zo'n beschermend mannetje dat ik waarschijnlijk niet eens meer de deur uit mag voor boodschappen mocht het bij ons nog eens zo ver komen haha! Hoe is het ondertussen met de poes? Wat zielig als ze iets mankeren he... En dan ook nog dat gedoe met je moeder, dokterss...het is dat we ze ook nodig hebben, maar ze zouden wel wat meer naar de patient mogen luisteren vind ik.. Hopelijk komt alles goed met haar!

Hier gaat het wel, ik heb wat rare dikke slijmproppen verloren, en met een wat bruinige/rode sliertje eraan (zou dat de slijmprop kunnen zijn die de baarmoeder afsluit tijdens de zwangerschap??) Zul je zien dat ik vandaag begin te vloeien...weet niet wat ik dan moet doen... Of ik dan door moet gaan met de curretage? Maar het is niet bruin of rood, die slijmproppen, was echt ja weet niet hoe ik het moet noemen de kleur, wit/geel/groensig maar wel heel licht.. Sorry voor het onsmakelijke onderwerp!

Verder gaat het hier wel, mijn dochter heeft het er inderdaad wel moeilijk mee, het overheerst ook de hele thuissituatie en zij vind miskramen tegenwoordig volgens mij heeeeel normaal.. Een kind zou daar eigenlijk niet mee bezig moeten zijn, maar je kan het ook niet voor haar verborgen houden, is ze weer net even iets te oud en te wijs voor... Ik hoop echt dat het ook maar een keertje goed mag gaan en dat er antwoorden komen... Anders zullen we echt moeten beslissen of we hiermee door willen gaan met risico op meer miskramen en de vraag of het wel ooit een keer goed kan gaan...

Ik ga vandaag even wat opruimen en wasjes doen, zodat alles klaar is voor onze vakantie, we gaan niet ver weg, vlakbij huis zelfs.. Kunnen we elke dag eventjes naar huis rijden voor de katjes eten te geven.. En we wanen ons toch gewoon lekker op vakantie, ik hoop dat ik vrijdag weer redelijk opgeknapt ben!

Geplaatst

Lieve Moontje en Juul,

@Moon: heel veel sterkte en succes morgen! Ik hoop zo voor je dat het allemaal gaat meevallen... Hoe is het nu met vloeien? Ook als het nu net vandaag begint, hoef je er niet op te rekenen (is mijn ervaring) dat dat morgen over is. Dus ik zou zeggen: gewoon laten doorgaan die curretage. Het heeft nu allemaal wel lang genoeg geduurd, toch? Jullie moeten verder, niet alleen voor jezelf maar ook voor je dochter! In ieder geval hoop ik dat je een hele fijne vakantie hebt (en wat maakt het nou uit dat jullie niet ver weg gaan, jullie zijn er uit. Ik ga voor mooi weer duimen!) en kunt genieten van je glaasjes wijn...

@Juul: succes met kamperen! Gaat vast wel lukken, toch? Als je je maar vermaakt en goed voelt... Ik ga ook voor jou duimen voor mooi weer! Is het dit aankomend weekend?

Hier slaat de verveling zo langzamerhand toe. Slaap heel slecht 's nachts, omdat ik nog steeds niet op mijn buik kan liggen (mijn normale slaaphouding), alleen op mijn rug. Gelukkig neemt de pijn wel wat af, moet nog wel pijnstillers nemen en de krukken gebruiken. Idd dacht ik in het begin dat 6 juli lekker snel was, maar nu kan de tijd me niet snel genoeg gaan! Vanmorgen ben ik voor een MRI geweest, daarvan krijg ik maandag de uitslag. Die voorste kruisband is wel redelijk duidelijk, maar volgens mij wil de orthopeed weten of er nog meer kapot is in mijn knie...

De planning is om op 21 juli weer te gaan starten met de deca. Dit is afhankelijk van mijn menstruatie, die ik aankomende zaterdag verwacht (maar volgens mij elk moment kan beginnen). 21 dagen na de eerste dag van mijn menstruatie moet ik dan starten met de deca. Maar eerst nog een afspraak op de poli omdat ik deze keer geen gonal-f ga gebruiken maar menopur, en dat moet je zelf oplossen dus daarover heb ik uitleg nodig (want ik los echt nooit zelf medicatie op...). Monica, als je zover bent zou je hier misschien ook nog om kunnen vragen. Menopur geeft vaak (in ieder geval bij 'oudere' dames) een betere eicelkwaliteit (en soms ook minder folikelgroei, voor jou ook niet vervelend).

Nogmaals, lieve Moontje, heel veel succes morgen! En Juul en Monica: fijn weekend, fijne vakantie!

Liefs, Beanie

Geplaatst

Thnx beanie! Ik vloei niet, na die proppen vanmorgen is er niets meer gekomen. Heb even op internet gezocht, het is inderdaad de slijmprop die de baarmoeder gesloten houdt, meestal komt de bevalling (in mijn geval dus de miskraam) dan binnen 2 dagen op gang. Raar, want ik heb dat nog niet eerder gehad. Maar het ziet er exact t zelfde uit. Ik hou t verder even kort, moet de kleine dame naar mijn ouders brengen. Aangezien wij morgen om 8 uur al in eindhoven moeten zijn, kunnen wij haar niet naar school brengen, dus slaapt ze bij mijn ouders. Mijn mannetje is pas rond 22.00 uur thuis van t werk, dan snel slapen. Ik laat morgen wat weten als ik weer een beetje bij ben en anders als ik thuis ben. Vind t wel een beetje eng, duimen jullie voor me? Dikke knuff voor jullie, beanie sterkte met de pijn! Erg vervelend als je niet in je normale slaaphouding kan slapen... Liefs mo

Geplaatst

Lieve Moontje,

Kijk telkens even of er al bericht van je is... Denk steeds aan je. Hoop zo dat het toch ondanks alles mee gevallen is, dat je nu gewoon lekker aan het bijkomen bent, dat je niet misselijk bent en bovenal, dat het meevalt met de buikpijn....

Laat je het even weten als je daar aan toe bent?

Liefs en een knuffel, Beanie

Geplaatst

Lieve beanie, even kort hoor, ben erg moe en heb nu toch wel buikpijn, net nog ibuprofen ingenomen. Alles is goed verlopen, dank je meis, ook voor de tip over de misselijkheid. Ik was zo weg bij de narcose, na een uur werd ik wakker en was ook meteen goed wakker, heb op de afdeling meteen gegeten en gedronken, had honger! Dus dat ging perfect. Ze hadden erg veel weefsel verwijderd en ik blijk toch (wat ik al dacht van mijn 1e zwangerschap van mijn dochter) een neg rhesus bloedgroep te hebben. Dus heb voor t eerst een spuit gehad met imunoglobine d (ofzoiets) tegen antistoffen bij een volgende zwangerschap, na de 3 spontane miskramen heb ik dat nooit gehad. Dus wie weet is dat ook wel een reden. Ik ga weer even plat, heb wel een enorme koppijn, denk van de narcose.. Hopelijk morgen weer heel stuk beter. Dikke knuff, lief dat je aan me denkt!

Geplaatst

Lieve Monica

IK BEN ZO BLIJ VOOR JE DAT HET ACHTER DE RUG IS.

Hopelijk herstel je snel en kun je weer genieten van de dingen om je heen.

Maak je niet te druk nog over straks, eerst beter worden en aansterken, je hebt heel wat achter de rug meis. Het moet zwaar zijn voor je, zoveel informatie, veel pijn, hoop en geen hoop. Maar het belangrijkste is dat jij weer gezond bent, ook voor je dochter en man.

veel liefs

Geplaatst

@ BEANIE, JA KOMEND WEEKEND IS HET, HEB ER ZIN IN! ALHOEWEL IK ROND 3 UUR INKAK ELKE DAG, MAARGOED FF DOORTREKKEN DIE ENE FESTIVALDAG, WORDT WAS SUPERGEZELLIG EN ER SPELEN LEUKE BANDS. IK BLIJF MAAR EEN NACHTJE OP DE CAMPING SLAPEN, IS TE DOEN.

IK KAN OOK NIET MEER OP MN BUIK SLAPEN OMDAT MN BUIK DAN PIJN DOET. ECHT BALEN HE. NIEUWE HOUDING ZOEKEN..

SPANNEND DAT JE ALWEER BIJNA MAG BEGINNEN UUUHU IK HOOP HET ZO VOOR JE!!

Vandaag had ik mijn nekplooimetingsecho, ovcermorgen de uitslag, doodeng wel, de echo dame deed een beetje vaag. Achteraf bleek dat ze mn bloeduitslag had maar nog niks zei omdat het vu het bloed en de echo naast elkaar legt en de kansberekening op basis van beide uitslagen maakt. Maar ik maak me wat zorgen, toen ik opgelucht was toen ze zei dat de nekplooi normaal is, zei ze, ja maar je bent natuurlijk al wel een beetje oud en de kans is daarmee wel groot dat je kansberekening niet heel gunstig is.

Hey, en bedankt. Ik wist op dat moment niet dat ze mijn bloeduitslag had, dat hoorde ik achteraf van een assistente, dus toen dacht ik, hm misschien wilde ze niet dat ik te blij werd om de goede echo, omdat het bloed misschien niet goed was.

Pf, nou ik hoor het gauw.

Oja, echo was toppie. Het is al echt een kindje, met bolle buik en enorme bolle lippen en een dopneus. Echt niet normaal dat, het wordt nu wel al leuker (hehe) en ik kan almeer eten en ben bijna niet misselijk meer, vaak aan het einde van de dag als ik moe ben en teveel gegeten heb (ben al 5 kilo aangekomen sinds ivf, jezus mina..)

liefs

LOOOOHOOOT?

Geplaatst
Lieve beanie, even kort hoor, ben erg moe en heb nu toch wel buikpijn, net nog ibuprofen ingenomen. Alles is goed verlopen, dank je meis, ook voor de tip over de misselijkheid. Ik was zo weg bij de narcose, na een uur werd ik wakker en was ook meteen goed wakker, heb op de afdeling meteen gegeten en gedronken, had honger! Dus dat ging perfect. Ze hadden erg veel weefsel verwijderd en ik blijk toch (wat ik al dacht van mijn 1e zwangerschap van mijn dochter) een neg rhesus bloedgroep te hebben. Dus heb voor t eerst een spuit gehad met imunoglobine d (ofzoiets) tegen antistoffen bij een volgende zwangerschap, na de 3 spontane miskramen heb ik dat nooit gehad. Dus wie weet is dat ook wel een reden. Ik ga weer even plat, heb wel een enorme koppijn, denk van de narcose.. Hopelijk morgen weer heel stuk beter. Dikke knuff, lief dat je aan me denkt!

Lieve Moontje,

Het is achter de rug.... Nu lekker uitrusten hoor! En veel drinken, helpt tegen de koppijn. Doe maar lekker rustig aan en laat je verzorgen! Ik hoop dat je morgen weer een beetje op de been bent.

Had je bij de zwangerschap van je dochter en na de bevalling geen anti-D gehad? Normaal gesproken wordt dat volgens mij in het begin van de zwangerschap onderzocht, of je rhesus-negatief bent. Als je toen die prik(ken) niet hebt gehad, dan kan het inderdaad zijn dat je antistoffen aanmaakt, al weet ik niet of dat de oorzaak van de miskramen kan zijn. Zeker iets om aan de gyn te vragen! Bij vroege miskramen krijg je het normaal gesproken niet, die spuitjes, alleen bij curretages doen ze het weer wel. Dus het klopt dat dit niet ter sprake is geweest bij de andere miskramen. (ik ben namelijk ook rhesus-negatief, kwam hier achter bij de eerste curretage. In april heb ik weer anti-D gehad, en ook bij de hysteroscopie hebben ze me dat weer gegeven).

Voor nu, slaap lekker vannacht, goed uitrusten en ik hoop echt dat je je morgen weer beter voelt en de buikpijn minder is en de hoofdpijn ook!

Veel liefs, Beanie

Geplaatst

Lieve Juul,

Oh wat spannend weer, de combinatie test... Als je een 'ongunstige' uitslag hebt, ga je dan overwegen om een vruchtwaterpunctie te laten doen? En nu weer 2 dagen wachten... Trouwens niet handig van die echo-juffrouw, nu lijkt het net of ze wat achter houdt. En die opmerking over je leeftijd vind ik al helemaal niet handig! Trouwens je kunt op internet terugvinden hoe de percentages liggen per leeftijd (dat zijn natuurlijk ook weer gemiddelden). Daaruit kun je, als je jouw kans hebt, afleiden of je echt een verhoogde kans hebt of niet. Ik geloof dat ze als de kans groter is dan 1:200, ze dan een vruchtwaterpunctie adviseren. Maar gezien je leeftijd zou die kans sowieso daarop uit kunnen komen. Dat is het hele lastige... Wij hebben daar in april natuurlijk ook over nagedacht, of we wel een combinatietest wilden en wat we er mee zouden doen. Uiteindelijk besloten dit wel te doen (als het zover zou zijn gekomen) en alleen bij een heel sterk verhoogde kans (bijv. 1:50 of zo) een vruchtwaterpunctie overwegen. Het blijft vreselijk lastig.

Lekker hoor, dit weekend er even uit... En als je je beter voelt, goed zelfs, waarom dan niet? Op een kampeermatje in een tent kun je toch niet echt op je buik slapen.... Welke bands spelen er?

Ik had je PB gekregen en hier ook op gereageerd... Maar dan neem ik aan dat die reactie niet bij jou is aangekomen! Ik heb mijn reactie net nog een keer gestuurd, hoop dat het nu wel goed is gegaan!

Ja, ik vind het wel weer spannend om te beginnen en heb er op een bepaalde manier ook wel weer zin in... Maar eerst nog anderhalve week overleven tot de knie operatie. Trouwens, nu valt de IVF zo'n beetje samen met de revalidatie, dus kan ik lekker veel rust inbouwen. Lijkt me voor deze keer ook helemaal niet slecht!

Liefs, Beanie

Geplaatst

He Beanie

Nou inderdaad als je revalidatie en het begin van de ivf tegelijk vallen ga je lekker tijd hebben om "uitgerust" aan alles te beginnen.

Maar ik kan me ook voorstellen dat je je straks na weken stilzitten en hinkelen gaat vervelen. Hoop dat je hobbies hebt die geen springen en vliegen omvatten!? Als het weer nou wat beter wordt kun je lekker naar het Blijburg strandje beetje uitwaaien.

Ik had je pb trouwens nog niet gezien, ik heb net gereageerd! Nogmaals veel dank voor je lieve tips. Super.

Ik weet nog niet of ik voor de vruchtwaterpunctie ga, ik denk het wel maar bij welke grens, pf. 1:200 is de grens van het aanbod door het ziekenhuis, tja ik denk dat mijn nieuwsgierigheid toch weer de overhand zal nemen. Ik weet het nog even niet. Het wordt zwaar als het een slechte kansberekening wordt. Maar ik denk er nog even twee dagen niet aan. Heb genoten van de echo en kan me niet voorstellen dat we na zoveel geluk ineens slecht nieuws horen maarja je weet het nooit, de natuur is de baas.

Ik lees nu weer dat je straks aan de menopur zal gaan, hele goeie dingen over gehoord mn door vrouwen die rond de 40 zijn. Betere kwaliteit eitjes schijnt. Vaak beginnen ze met Gonal maar schakelen ze over naar Menopur door betere resultaten (waarom niet meteen denk ik dan? is menopur duurder ofzo..?)

Nou, ik ga me in mn yoga pakje hijsen en spring op de fiets, zo ff op mn hoofd staan.. schijnt goed te zijn voor de doorbloeding en ook voor de zwangere buik.. ben wel bang telkens dat het kind helemaal van slag is als ik weer omgekeerd op een bankje sta, maar dit is mijn laatste yoga les tot na de zomer. Dan gaan "we" wel zwemmen in het zwembad ofzo.

:Sharky2:

Geplaatst

Lieve Juul,

Hier weer belachelijk vroeg wakker, kruip denk ik straks nog maar ff in mijn mandje! Dat is dan weer het voordeel als je in de ziektewet zit... Moet vandaag naar de poli anesthesie, afspraken maken voor de operatie volgende week. Kan kiezen tussen ruggeprik en algehele narcose, denk dat ik maar ga slapen. Heb 1x een ruggeprik gehad en dat was nou niet direct een goede ervaring. Heb mezelf beloofd dat ik dat nooit meer hoef, met een uitzondering: voor een keizersnede. Maar wie weet, misschien dat ik me nog wel laat overhalen... (denk het niet hoor).

Wat lastig zeg, die beslissing moeten nemen over wel of geen vruchtwaterpunctie. Ik denk dat je er ook over moet nadenken wat je zou doen met een eventuele slechte uitslag... Morgen toch je kans? Moet je daarvoor naar het ziekenhuis of loopt dat via de verloskundige??

Idd wel lekker als de punctie nog in de revalidatie valt... Vorige keer heb ik lang moeten stimuleren. Nu is de planning op 21 juli starten met de deca, 2 weken later met de menopur. En dan rond 22 augustus de punctie. Dan gaan we uit van ongeveer net zo lang stimuleren als de vorige keer. Ik geloof dat toen de punctie 2 dagen later was dan het oorspronkelijke schema. Maar ja, ik weet niet of dat met menopur opeens heel anders kan lopen? Was trouwens mijn eigen voorstel aan dr. vd Laar, ik was heel blij dat ze daar in mee ging. Heb ff op internet gezocht, en idd vaak (maar niet altijd!) betere resultaten (misschien niet meer, maar wel betere kwaliteit eicellen) bij dames van rond mijn leeftijd. En waarom ze dat niet uit zichzelf voorschrijven? Geen idee. Ik denk dat het protocol in het SLAZ standaard gonal-f voorschrijft bij de eerste poging of zo. En ja, dan weet je nog helemaal niks, als je voor de eerste keer van start gaat. Dus ga je ook niet bijdehand om menopur vragen ipv gonal, toch?

Fijne dag vandaag, succes met je belronde!

Liefs, Beanie

Geplaatst

Lieve Moontje,

Hoe is het vandaag met je? Vannacht nog een beetje kunnen slapen? Hoe is het met de buikpijn? En met je hoofdpijn?

Ik hoop dat je je vandaag beter voelt en dat je je nu kunt gaan richten op je vakantie!

Veel liefs, Beanie

Geplaatst

Hoi lieve meiden, wat hebben jullie veel getypt zeg! Met mij gaat t goed hoor, heb geslapen als een roos. We lagen om kwart over 9 al in bed. En ben nog steeds moe. Heb wel een beetje last van mijn keel, van t buisje denk ik. Verder vloei ik niet, en heb ook haast geen buikpijn, voel me alleen een beetje beurs. Dus doe vandaag nog lekker rustig aan. Het is me echt meegevallen tot nu toe. De hoofdpijn is weg, alleen beetje zwaar gevoel nog in me hoofd. Ben blij dat ik het gedaan heb. Naja blij...jullie begrijpen wat ik bedoel he!

Juul wat spannend allemaal, maar laat je niet bang maken hoor, vaak hebben mama's een voorgevoel of t goed.zit of niet en die is voor 90% betrouwbaar. Je hebt een 6e zintuig betreft je kindje. Je kan nooit een verkeerde keus maken, als je doet wat je gevoel je ingeeft!

Beanie hoe is t met de pijn? Laat je niet ompraten voor die ruggeprik, als jij slapen prettiger vind moet je dat doen. Ik heb er geen spijt van gehad!

Knuff voor jullie!

Geplaatst
Lieve Juul,

Hier weer belachelijk vroeg wakker, kruip denk ik straks nog maar ff in mijn mandje! Dat is dan weer het voordeel als je in de ziektewet zit... Moet vandaag naar de poli anesthesie, afspraken maken voor de operatie volgende week. Kan kiezen tussen ruggeprik en algehele narcose, denk dat ik maar ga slapen. Heb 1x een ruggeprik gehad en dat was nou niet direct een goede ervaring. Heb mezelf beloofd dat ik dat nooit meer hoef, met een uitzondering: voor een keizersnede. Maar wie weet, misschien dat ik me nog wel laat overhalen... (denk het niet hoor).

Wat lastig zeg, die beslissing moeten nemen over wel of geen vruchtwaterpunctie. Ik denk dat je er ook over moet nadenken wat je zou doen met een eventuele slechte uitslag... Morgen toch je kans? Moet je daarvoor naar het ziekenhuis of loopt dat via de verloskundige??

Idd wel lekker als de punctie nog in de revalidatie valt... Vorige keer heb ik lang moeten stimuleren. Nu is de planning op 21 juli starten met de deca, 2 weken later met de menopur. En dan rond 22 augustus de punctie. Dan gaan we uit van ongeveer net zo lang stimuleren als de vorige keer. Ik geloof dat toen de punctie 2 dagen later was dan het oorspronkelijke schema. Maar ja, ik weet niet of dat met menopur opeens heel anders kan lopen? Was trouwens mijn eigen voorstel aan dr. vd Laar, ik was heel blij dat ze daar in mee ging. Heb ff op internet gezocht, en idd vaak (maar niet altijd!) betere resultaten (misschien niet meer, maar wel betere kwaliteit eicellen) bij dames van rond mijn leeftijd. En waarom ze dat niet uit zichzelf voorschrijven? Geen idee. Ik denk dat het protocol in het SLAZ standaard gonal-f voorschrijft bij de eerste poging of zo. En ja, dan weet je nog helemaal niks, als je voor de eerste keer van start gaat. Dus ga je ook niet bijdehand om menopur vragen ipv gonal, toch?

Fijne dag vandaag, succes met je belronde!

Liefs, Beanie

Darling, rond 22 augustus je punctie?! Nou ik hoop op veel geluk, zal helpen stralen, want de 22ste is mijn verjaardag!

Ik heb eens curretage gehad met gehele narcose, dat is "goed" bevallen. Je wordt wakker en het is achter de rug. Beetje onwerkelijk maar ik vond het een betere manier om iets pijnlijks af te sluiten, wakker worden en opnieuw beginnen zeg maar. Ik hoef niet te zien welke instrumenten en dingen er allemaal gebruikt worden om eea te doen. Maargoed das mijn ervaring ermee.

Het klopt dat gonal de standaard protocol is in het slaz en veel andere ziekenhuizen. Fijn dat je iets anders gaat proberen, geeft weer nieuwe moed he.

Het zhuis kan me vandaag en anders morgen bellen over de combitest. Ik had de echo in het zhuis, bloed ook via zhuis, vd Laar had me na mn laatste gesprek met haar toen meteen doorgestuurd naar het bloedprikken.

Uh spannend.

Het wordt vandaag een mooie dag zeggen ze, ben benieuwd!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden