Ga naar inhoud

Goed nieuws! Pijnloze punctie gehad!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Thanks doll. Ben erg opgelucht. Niet dat ik dacht dat t mis was, maar ik begon wel te denken, wat als het mis is, wat ga ik dan eigenlijk ??Leuk he n jongen, stoere kleertjes idd.. Petje, tuinbroek haha. Jongens zijn zo grappig. Als ze klein zijn..... Maar ik ben nog helemaal niet toe aan shoppen hoor, tis nog te ver weg. Identificeer me nog niet met de zwangere vrouw... Raar he. Heb meer affiniteit met dames die nog ivfen... Heeft toch wel indruk gemaakt die hele procedure. Kan me voorstellen dat als je langer bezig bent dat gevoel van de mmm nog dieper in je zit. Des te groter en mooier de verassing als het lukt. Ik blijf jou volgen en ik duim heel hard voor je. Hier is n lijstje als je je verveelt als meisje....En je niet erg mobiel bent..Kapper/ schoonhspec./ pedicure/ manicure/ zwemmen (kun je dat al?) / high thee met vriendinnen /roseopterras met vriendinnen/ shiatsu massage (wordt vergoed ook nog, zooo lekker, heb ik voor en tijdens de ivf gedaan)/ acupunctuur ivm ivf/ savonds naar de bioskoop (vaak geweest als afleiding in de wachtweken)/boeken/ cdtjes met muziek branden... etc. Meid de tijd gaat straks echt sneller...in t begin duurt t zoo lang he. Hou vol!!!!' Weltrusten

• Reacties 908
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Juul: yessss!!! Gefeliciteerd meid, wat een geweldig nieuws!!! En een jongetje, wat leuk! Vandaar dat hij zo lekker rustig is in jouw buikje, de meeste jongetjes zijn rustig en de meeste meisjes gaan tekeer in de buik, net zoals die van mij toenertijd pff haha! Maar top meid, ben superblij voor jullie, hopelijk kun je nu eindelijk echt gaan genieten van de zwangerschap en binnekort lekker shoppen zodra je daar behoefte aan hebt!! Beterschap nogmaals met de rugpijn, maar jouw week kan niet meer stuk!! Liefs

Lieve Beanie, och meid ik heb medelijden met je met die rotdeca en je kan nog geen kant op met je knietje, en dan ook nog de situatie met je familie, dat zal ook echt een negatieve invloed hebben samen met de Deca.. Maar ons juultje is gelukkig, en blij, ben ook wel heeeeel blij voor haar.. Nu op naar goed nieuws voor ons! Inderdaad spannend, wat de Menopur gaat doen bij je, komt vast goed!!

Ik heb het wel redelijk gehad in de stad, mijn dochter had een ego-dag...pff wat een zeurpiet zeg, maar goed, is ook mijn eigen schuld...ze is ontzettend verwend!! En mijn moeder maakt haar gedrag er niet beter op, die neemt het steeds voor haar op en daar weet dochterlief heel fijn misbruik van te maken.. 10 jaar maar ooowwww zo slim op dat gebied, vanaf dat ze hun oogjes voor het eerst opendoen weten ze al wat manipuleren inhoudt hoor hahaha! Dat hebben ze meteen door!

Verder vandaag even de kast van mijn dochter uitgepuilt, nu nog even van het zonnetje gaan genieten, want ik geloof dat het straks voorbij is..

Nou lieve dames, geniet van jullie dag en nogmaals Juul wat te gek voor jullie!!! Knuff xx

Geplaatst

Dank je wel Moontje!!! Ik ben heeel blij en opgelucht. Gister de hele avond zitten bellen met fam en vrienden. Het is nu veel echter allemaal. Laat die kleine manipulator maar komen..! Jammer he vh weer? Het weer was zo lekker. Beanie, hoe is het?Groetjes

Geplaatst

Hi lieve schatten,

Juul! Kakosi?? ;-) Wat een goed nieuws!! Woow wat lekker!!! En een jongen!!! Blijf maar ff lekker op je blauwe wolk zitten!! :-)

Beanie, die *** deca ook! Het versterkt alle emoties, dus beter kan je als je je goed voelt er EXTRA van genieten en als je je minder goed voelt....let it be....En v.w.b. de minder belangrijke dingen kan je dat beter ook maar even doen...

Jij, B en de aanstaande baby zijn nu het allerbelangrijkste en dat lukt allemaal het beste als je weinig stress van bijzaken heb...Maar goed, al die goed bedoelde tips weet je zelf ook wel, alleen is het soms goed ook even van andere te horen...En je moet er wel wat mee doen natuurlijk

Moon, ik vind jou zooo cool. Gewoon je smiley op happy gezet! Na dit alles, echt tof! You go girl! ;-) Tuurlijk is het ook goed om emoties te laten gaan maar je schouders eronder zetten, sterk zijn, achter je laten en verder gaan is net zo belangrijk. En haha, die kleine verwende diva! Heerlijk toch! (soms..;-))

Uuhhm even een update van hier: Zit a.s. zondag alweer op de helft, 20 weken! (+ 12 kilo) We hebben 11 juli een echo gehad bij de vk maar het lag verkeerd om te kunnen zien wat het werd, 16 juli hadden we de 20 weken echo (was toen 18w en 1d) was een vroege 20 weken echo want ze ging op vakantie maar alles was perfect!!! Maarrrr het lag weer verkeerd om te kunnen zien wat het werd, Maarrrrrrrr hihi we mochten afgelopen woensdag weer even langs komen om te kijken of het wel goed lag en ja hoor!!!! HIJ lag wijdbeens en alles was duidelijk in beeld hihi, een zoon! Dus Juul, hier ook een blauwe wolk. Wij zijn wel al flink aan het shoppen (vanaf week 14, 15 ook pas hoor), de kinderopvang is aangevraagd en de kraamzorg geregeld. Vorige week heb ik Mark bij de gemeente erkent als vader van de ongeboren vrucht (zo noemen ze dat) Ik zit op zwangerschapszwemmen en 6 augustus heb ik mijn eerste yogales.

Voelt een beetje dubbel om hier zo blij over te praten tegenover Moon en Beanie....Maar ik weet gelukkig ook hoe het voelt en hoop dat mijn en Juuls enthousiasme jullie juist sterker maakt om ervoor te gaan...

Geniet van het weekend en tot gauw!

Veel liefs Lot

Geplaatst

Gefeliciteeeeerd Lottje!!!! Ook een jongen! Ja sam dobro hvala!Wat leuk om te lezen wat je allemaal doet en gedaan hebt. Ik ga ook met zwsch yoga beginnen in aug en ik ga ook zwemmen.. Ik hoop heel hard mee dat we moon en beanie over een tijdje kunnen feliciteren. Ik heb er een goed gevoel over! Allemaal een fijn weekend

Geplaatst

Goeiemorgen lieve dames!

@Lott: Super, gefeliciteerd, ook een jochie! Ben zo blij dat het allemaal goed gaat.... Wordt dit een baby-boy topic? Moon, er is werk aan de winkel voor ons! Nee hoor, geintje, zal voor ons allemaal toch helemaal NIKS uitmaken of het een meisje of een jongetje is, feit dat er dan baby op komst is is het allerbelangrijkste! Enne, vooral lekker positieve verhalen blijven posten hoor! Ik spreek even voor mezelf maar denk dat het ook wel voor Moon geldt: jij en Juul laten zien hoe het ook allemaal kan gaan, de positieve uitkomst van de IVF, en jullie laten zien dat we vooral HOOP moeten blijven houden! En er volledig voor gaan! En trouwens, over een half jaar zijn jullie al zo'n beetje aan het genieten van de gebroken nachten en dan zeuren Moon en ik jullie gek over onze kwaaltjes en zwangerschapskilo's etc... (en dat hoop ik toch zo uit het diepst van mijn hart, ik gun jullie een goeie bevalling en een wolk van een baby en Moon en mijzelf in eerste instantie een goede zwangerschap en een ontspannen eerste 12-14 weken...)

Maar jeetje, wat gaat dat snel, morgen al weer 20 weken! Ik vind het echt super!

@Juul: is het al een beetje geland? Kun je nu toch eindelijk een beetje gaan genieten? Je weet nu dat het allemaal goed is, heb je hem na maandag nog gevoeld? Zijn jongetjes niet ook heel leuk als ze groter worden? Als ik in mijn familie kijk, ik heb 3 nichtjes (6, 3 en 2 jaar oud) en 1 neefje (van 4 jaar) en het jongetje is toch echt de liefste van de vier! Gewoon een heel gevoelig en sociaal mannetje, terwijl de meiden verwende krengen tot kleine bijdehandjes zijn... En echt, het is zo leuk om die kids zich zien te ontwikkelen! De oudsten gaan natuurlijk al naar school, en dan gaat het zo snel...

@Moon: hoe is het met jou? Weer vrede gesloten met je dochter? Dat zal trouwens dan wel heel erg wennen voor haar zijn, als er een klein babytje bij komt en ze niet meer alle aandacht krijgt... Aan de andere kant heeft ze natuurlijk de leeftijd om het allemaal heel bewust mee te maken, dat is voor zowel jullie als haar ook heel leuk denk ik! Geen gepiel met peuterboekjes om uit te leggen dat er een broertje of zusje komt... En vervolgens te merken dat ze het toch niet snappen en stikjaloers zijn... Dat zal in jouw geval toch wel anders zijn!

Hier alles rustig, wat koppijn maar dat hoort erbij (deca...). Gelukkig loop ik nog niet tegen muren op, in ieder geval niet van de koppijn, hoogstens van verveling! Maar dit weekend is manlief thuis, dus das wel wat gezelliger. Ik denk dat we straks ff naar Amstelveen gaan om te shoppen (makkelijker dan nu naar het centrum van A'dam gaan) en vanavond dus naar dat concert met daarvoor een soort m&g met Woutertje... Hij heeft trouwens met B. in de klas gezeten op de middelbare school, ben benieuwd of Wouter B. nog herkend! En daarna gaan we nog ergens in Zuid een hapje eten denk ik...

Fijn weekend allemaal! Knuffel en liefs, Beanie

Geplaatst

Goede morgen lieve meisjes!

Lieve Lott, wat leuk ook een manneke!!

Jongetjes zijn veel makkelijker! En dat is gewoon echt zo, van alle vrienden die we hebben die een jongen en een meid hebben, zeggen ze dat allemaal haha! En ook van degene met alleen jongens, als ik verhalen vergelijk. Maar natuurlijk maakt t niets uit, als het maar gezond is. Ik zal net zo blij zijn met nog een meisje, het heeft beide zijn leuke kanten!

Ik ben superblij voor jou en juul, en net.wat beanie zegt, hopelijk kunnen wij over een half jaar onze baby echo's en kwaaltjes bij jullie in de groep gooien en kunnen jullie ons vast voorbereiden op de slapeloze nachten :)

Lieve Beanie, wat leuk voor de dames, en natuurlijk voor hun mannetjes ook super gaaf een stamhouder op komst! Nu wij nog meid, we gaan er in ieder geval 200% voor!

Met mijn dochtertje is er weer vrede hoor, is meestal een momentopname, al begint ze wel gewoon echt al te puberen! Maar ben vorige week super gezellig alleen met haar wezen winkelen, dus t kan ook heel leuk zijn samen! Ze gaat vanavond nog een weekje naar mijn ouders voor de vakantie, ben benieuwd hoe onmogelijk ze terug komt en hoe lang we nodig hebben dan om haar weer aan onze regels te laten wennen haha maar goed, ze heeft t fijn daar en snapt ondertussen ook wel dat regels bij iedereen anders zijn.

Hoe gaat t met je knie meid? En met je humeurtje? Nog iets van je familie vernomen ondertussen?

Nou lieve dames, fijne dag ook al is het weer een stuk minder!

Liefs xx

Geplaatst

Lieve meidenIk zit in de trein v adam naar nijmegen, ff een kort berichtje nav jullie berichten. Ik wil ff zeggen dat ik het heel erg super van Moon en Beanie vibd dat jullie beiden zo onwijs mee hebben geleefd met me en zo lief reageren op Lott en mijn zwschapsperikelen. Ik waardeer het echt. Ik hoop ook dat jullie onze zwschappen zien als hoopgevend. Feit is dat de meeste stellen uiteindelijk na ivf/icsi zwanger worden. Helaas weten we vtv niet hoe lang het duurt. Wat zal bij jullie de vreugde Enorm zijn als het lukt. Ik kan het me zo goed voorstellen. Ben heel blij met mn kleine jongetje in wording, ik zie nu al uit naar mn stoere lieve ventje. Eindelijk voel ik me gelukkig zwanger en zijn mn zorgen verdwenen. Geen post ivf-er meer, geen risiko geval, gewoon mama van een wondertje! Hoop jullie allebei te kunnen feliciteren en hou de ontwikkelingen bij. Beanie nog nagedacht over acup of shiatsu of iets dergelijks? Of vind je dat niks. Ik ben geen zwever maar vond shiatsu heerlijk en ik las veel goede verhalen over acupunctuur.Jammer vd zon.. Gaan jullie nog met vakanties ?? Beanie niet denk ik. Hoe os je been?Ik ga over drie weken de zon opzoeken. Uh zin!X

Geplaatst

Lieve Juul, ben blij om je zo vrolijk te zien! Eindelijk lekker genieten meid! En natuurlijk leven we met jou en lott mee, wij kunnen het ons natuurlijk ook heel goed voorstellen hoe blij we zouden zijn! Inderdaad, je zegt het helemaal goed; mama van een klein wondertje! Jullie dragen het mooiste wonder bij je.wat je meemaakt in je leven, hopelijk mogen beanie en ik dat ook nog ervaren in de toekomst. Geniet lekker van elke dag meid! Je zit haast op de helft en dan heb je heel snel je baby boy in je armen liggen! Zo mooi, niemand kan jou dat gevoel uitleggen :) en wij gaan niet meer op vakantie. Zijn nog aan t verbouwen en al wat dagen weggeweest, ik wil nu eindelijk het huis afmaken (zijn al 2 jaar bezig, al wel veel gedaan hoor). Maar waar gaan jullie heen? Ik zou niet weg durven denk ik als ik zwanger ben, vliegen zowiezo niet, vind ik normaal al vreselijk haha!Fijne avond meisjes! Liefs xx

Geplaatst

Ik ga genieten... Zo raar, geen zhuizen meer... Jullie blijven in nl? Ook prima als je lekker bezig bent met een leuk doel als je huisje mooi maken. Hoop dat t hier nog echt zomer wordt.. Of was t weer vd vorige week "het" ??!Over t vliegen; ik moest in mei en juni voor mn werk vliegen. In april zwanger geworden. Komende maand naar de zon vliegen. In oktober moet ik voor werk weer vliegen.ik heb er geen moeite mee? Allemaal korte vluchten van max 2.5 uur. We overwegen om met de auto op vakantie te gaam, maar das twee dagen onderweg zijn. Maargoed ik voel me goed en ben nog niet zo ver dat ik al n hele buik heb ofzo.. Nu kan t nog ff zo zie ik t..Beanie, hoop dat je een gezellige avond hebt Beanie. Groetjes!

Geplaatst

Goeiemorgen lieve dames,

De zon schijnt! Maar het is nog vroeg...

@Moon: dochter naar opa&oma, leuk voor haar en ook gezellig voor jullie tweetjes denk ik... Lekker even genieten van Moon+! Ben zo blij dat je je weer helemaal top en jezelf voelt, wat dat betreft is het ook wel goed dat er even een pauze in de behandelingen zit na al die hormonen... Voor mijn gevoel heeft dat bij mij toch echt tot ergens in juni geduurd, voor ik weer een beetje 'mezelf' was. En dan nu weer die deca, dat doet een mens gewoon niet echt veel goed! Nou ja, het is uiteraard voor het goede doel... ik hoop idd dat wij over een half jaartje net zo blij zwanger zijn als Juul&Lott! En dat we heerlijk kunnen klagen over bandenpijn, rare dromen en misselijkheid. En trots kunnen vertellen over ons mini-mensje! (of de mini-mensjes als we kiezen voor 2 embryo's...)

@Juul: tuurlijk leven we mee! Dit is nou eenmaal geen 'uitgerekend in....' topic maar een soort prive-topic, waarin we allemaal in een andere fase zitten... Maar dat maakt niet uit, uiteindelijk zitten we hier met hetzelfde doel en weten we van elkaar wat we doormaken en kunnen we elkaar daarin steunen. Ik ben zo blij voor je dat je eindelijk de MM achter je kunt laten en nu echt kunt genieten van 'gewoon' zwanger zijn.... En omdat je weet dat het helemaal niet zo gewoon is, kun je misschien ook wel dubbel genieten? Nu je weet dat alles goed is? Fijn ook dat je het hartje hebt gehoord, en wat goed dat de verloskundige bij je thuis kwam! Geeft ook weer extra vertrouwen in je verloskundige lijkt me. Lekker dat jullie nog even met z'n tweetjes op vakantie gaan, nu je je goed voelt en er even rust is. Samen genieten van de zon en je groeiende buik en jullie kleine lieve mannetje in je buik! Wat een bijzondere tijd ga je tegemoet!

Hier gisteren genoten. We waren gistermiddag nog even naar Amstelveen gegaan, naar het winkelcentrum. Afgelopen week hebben we een Nespresso apparaat gekocht, daar wilden we koffie voor kopen (en dat kan alleen bij de Bijenkorf). Verder hebben we espresso-kopjes en schoteltjes gekocht, passend bij het servies waar we afgelopen 2 jaar mee bezig zijn geweest om aan te schaffen. Ze zijn zo leuk... Ben trouwens nog steeds blij met de keuze die we hebben gemaakt, het hele servies is super leuk. Maar nog niet helemaal kompleet. Wel bijna hoor, nu nog 4 espresso kopjes te gaan en 8 gewone koffie-kopjes en schoteltjes. Borden en schaaltjes e.d. hadden we al. Het is echt super leuk alleen kost alles bij elkaar een hoop geld, daarom spreiden we het. Na jaren met een soort samengeraapt zooitje, alles verschillend, te hebben gedaan is het nu echt leuk dat we de tafel heel mooi kunnen dekken (voor maximaal 8 personen) als we eters krijgen! (8 personen omdat dat ook het maximale aantal mensen is dat bij ons aan tafel past).

Gisteravond naar het concert geweest en dat was super! Jeetje, wat kan Wouter goed zingen... We hebben er echt van genoten. Het was om 22.45 uur afgelopen en toen zijn we nog ergens een hapje gaan eten, was ook goed en gezellig. Wel een latertje! Ik ben niet echt een uitslaper, dus al weer vroeg wakker helaas vanmorgen.

Ik heb nog steeds niks van mijn ouders gehoord, ook niks van mijn zus trouwens. Ach, niet reageren is toch ook een vorm van reageren? Alleen weet ik niet wat ze ermee willen zeggen, al kan ik er wel naar raden. (doe er wel luchtig over maar het doet wel pijn. Probeer het maar van me af te zetten, en verder te kijken want er zijn belangrijkere dingen op dit moment, zoals bijv. de IVF).

Oh Juul, ik had al eerder nagedacht over accupunctuur, maar er is niet van bewezen dat het echt helpt. Voorlopig voel ik me heel goed bij het slikken van de supplementen, dus daar hou ik het deze ronde maar bij. Kijken of dat wat oplevert. Over 2,5 week kan ik daar een (kleine) inschatting van maken. Al blijft dat giswerk, want stel dat ik nu een mooi aantal follikels heb, komt dat dan door de Menopur of komt dat dan door de supplementen? Niemand zal me dat ooit kunnen vertellen...

Fijne dag dames! Liefs en een knuffel, Beanie

Geplaatst

Lieve meisjes!

Ik lees later even goed bij, mijn mannetje heeft 2 daagjes vrij en daar genieten we samen nog even van!

Lieve Beanie, wat leuk dat jullie er heerlijk even tussenuit zijn geweest en t concert.zo geslaagd was! En dat van je familie, misschien weten ze niet hoe ze moeten reageren, maar inderdaad, met niet reageren zetten ze ook een misschien onbedoeld statement neer.. Pff het is allemaal wat meid..

Ik moet gaan, mijn manneke word ongeduldig, die wacht op me.

Lieve Juul, wat heerlijk nu onbezorgd verder, geniet ervan meis!

Lieve knuffel xxx

Geplaatst

Lieve Moontje,

Wat heerlijk, even lekker met z'n tweetjes en de oude Monica terug! Geniet er lekker van... Gaan jullie samen allemaal leuke dingen doen? Ik hoop dat jullie lekker weer hebben! Is soms zo goed om even saampjes met heel andere dingen bezig te zijn dan de MM... En nu heb je even die rust, ik zou zeggen pak die!

Hier weinig anders... Afwachten, fysio, sport op TV, af en toe de laptop erbij op de bank... Wat lichte huishoudelijke klusjes etc. Maar ik probeer nu ook maar mijn rust te pakken. Als ik straks weer kan werken wil ik er geen spijt van hebben dat ik dat nu niet heb gedaan!

Fijne dag, liefs en een knuffel, Beanie

Geplaatst

Hey Beanie

Hoe is het met je? Ik zie aan je banner dat je nu "op de helft" en over een week de eerste echo hebt. Ik hoop dat de bijverschijnselen wegtrekken en dat de tweede week tot de echo sneller gaat.

Je benadert het goed; straks be je weer aan het werk en zal je soms misschien denken, was ik maar niet aan het werk.. Neem je rust lekker en laat de boel de boel en de anderen maar ff werken, jouw tijd komt wel weer.. Heb je enig idee waar je aan de slag zou kunnen?

Oja, mn ma en ik zijn bij Frenkel geweest: zeer bevallen! Heel erg bedankt voor de tip. De second opinion was idd een andere diagnose, Frenkel leek het snel te zien, dus ben blij dat we naar hem zijn gegaan.

Moon, gezellig weekendje gehad met je vriend. Btj romance enzoooooo....!? hoop het. Op de foto zien jullie er schattig uit, een mooi paar.

hier alles ok. twee weken en dan heb ik de 20 weken echo. Das het enige. Oja ik ga deze week beginnen met "zwangerschapsyoga" wat geen zwangerschapsyoga is maar 'actiever'. Heerlijk. heb er nu al zin in.

groetjes

Geplaatst

Hoi hoi lieve meiden, helaas voel ik me even niet zo lekker, ik ga ervan uit dat de menstruatie in aantocht is en dat dat ook de boosdoener is van hoe ik me voel. Sjagie, hoofdpijn, moe en verkouden. Dus ik ben even wat minder online, maar denk.wel aan jullie hoor! Beanie sterkte met de laatste ruime week alleen deca, nog effe doorzetten! Juul en Lott, ik volg jullie verhalen, in de hoop dat beanie en ik snel met jullie in een zwanger topic verder kunnen kletsen!

Liefs xxx

Geplaatst

Hi lieverds!

@Juul: al bijna 20 weken echo... Wat gaat dat opeens snel! En starten met yoga... Ja meis, je bent nu ECHT zwanger! Heb je al een mooi buikje?

Ben blij te horen dat jullie toch bij F.renkel zijn geweest, hij is aardig! En dus toch een andere diagnose? Moet je moeder nou ook nog geopereerd worden of vindt hij het niet nodig? Moeten jullie nog terugkomen? En het belangrijkste: hadden jullie een goed gevoel bij deze dokter?

Idd op de helft van de periode 'alleen deca'. Gelukkig maar! Over een week is de uitgangsecho al geweest, en als het goed is mag ik dan 2 dagen later met de menopur beginnen. Dus 2 prikken extra! Je mag maximaal 3 ampullen per spuit oplossen, en ik moet er 6 per dag gaan spuiten, dus dat wordt 2x prikken... Naast de deca. Maakt niet uit. Planning is dan nog steeds op of rond 22 augustus de punctie. Hoop zo dat het allemaal goed gaat komen! In ieder geval is vandaag mijn menstruatie gekomen, ben ik blij mee. Het functioneert weer! (en anders had die echo van volgende week weer uitgesteld moeten worden, is nu dus niet aan de orde...).

Vandaag heb ik het er lekker van genomen, toen B. weg was lekker terug mijn bed in gegaan en pas 3 uur later weer wakker geworden! Vanmiddag weer naar de fysio, en dat gaat langzaam maar wel steeds wat vooruit. Mag nu iets meer gaan belasten en binnenshuis ook een beetje met 1 kruk gaan lopen. Hoop dat ik de krukken kan inleveren nadat ik op 20 augustus weer bij de orthopeed geweest ben.

Qua werk heb ik met mijn werkgever afgesproken dat ze wachten op groen licht van de orthopeed, dus voor 20 augustus wordt er nog niks in gang gezet. Ik heb ze verteld dat ip 2 dagen later de punctie is, dus dat ik daarna sowieso nog een paar dagen niet kan werken. Als ze pas na 20 augustus gaan zoeken naar een opdracht, dan denk ik dat ik pas een week later op z'n vroegst ergens op gesprek hoef. Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat ik eerst een soort van therapeutisch start, maar dat moet ik nog overleggen. Ik ga me er maar ff nog niet druk over maken, heb nu andere dingen aan mijn hoofd!

@Moontje: wat vervelend dat je je zo rot voelt... Ik hoop dat het komt door je menstruatie! Kan natuurlijk best zo zijn! Denk dat mijn vermoeidheid ook verklaarbaar is door de menstruatie en de buikpijn die ik er bij krijg... Voelt niet echt prettig maar ja, ik denk dat ik in februari voor het laatst ongesteld ben geweest dus ik mag ook niet klagen! Heb je wel kunnen genieten van de 2 dagen samen met je mannetje? Hebben jullie nog wat leuks gedaan samen? Hoe heeft je dochter het bij opa en oma?

Afgelopen zondag besprong mij toch een enorme angst.... Ik heb B. wakker gemaakt, of we niet zouden stoppen met deze poging. Ik had echt iets van: stel dat het lukt, ik word zwanger en we krijgen een kindje, en dan blijk ik net zo te zijn als mijn moeder? Dat kunnen we ons kindje toch niet aandoen? Gelukkig zei hij direct dat ik echt niet zo ben als mijn moeder en dat ik wel in staat ben om liefde te geven.... Dus op dat punt weer even gerust gesteld! B. is nog aan het nadenken of hij er achter staat om 2 embryo's terug te laten plaatsen. Tot nu toe weet hij het nog niet, als dat zo blijft dan neem ik de beslissing en dan worden het er 2. Hij weet dat ik dat sowieso wil... Maar hij heeft wel gelijk, het is een beslissing die we samen moeten nemen!

Slaap lekker! Liefs en een dikke knuffel, Beanie

Geplaatst

Lieve Beanie, neeeeee!! Niet doen hoor, niet zo gaan doomdenken!! Tuurlijk ben jij niet zoals je moeder, ook echt niet denken dat je misschien net zo reageerd als haar als jullie straks zelf een kindje hebben hoor, ben ervan overtuigd dat je dat niet laat gebeuren! Hier nog steeds niet zo fit en ben aan het peinzen ( zie andere topic) maar goed, allemaal onzinproblemen, moet gewoon een beslissing maken en daar dan ook achter staan..

Fijn dat je menstruatie doorgezet heeft meid, nu zonder zorgen naar die eerste echo...hopelijk gaat het een beetje met de koppijn?

En mijn mannetje en ik hebben helaas niet veel saampjes kunnen doen vanwege mijn humeur en de hoofdpijn..maar goed, dat halen we nog wel een keertje in! De kleine dame heeft het heerlijk bij opa en oma, word natuurlijk weer strontverwend daar haha! Knuff en een fijne dag!!

Lieve andere meisjes, fijne dag ook vandaag en een knuff voor jullie!

Geplaatst

Lieve Moontje,

Da's soms zo moeilijk.... Ik ben niet zoals mijn moeder en wil zeker niet zo worden. Maar zondag overviel die angst me zo. Gelukkig is onze situatie totaal anders dan die van mijn ouders, ik bedoel dat B. sowieso een totaal ander figuur is dan mijn vader. Als ik zie hoe hij met zijn neefje en nichtjes om gaat dan kan het niet anders dan dat hij een super papa gaat worden, hij kan gewoon van nature goed omgaan met kindjes. En daarin trekt hij mij heus wel mee, al roept hij wel dat hij geen luiers gaat verschonen (dat doen zijn broers wel, dus ik denk dat hij het zelf ook wel zal doen als de situatie daar is).

Heb net gereageerd op je overpeinzing in het andere topic. Wat jammer trouwens dat jullie niet echt gezellige dingen hebben kunnen doen de afgelopen dagen! Jammer dat zo'n PMS daar weer tussen komt...

Hoe is het met de andere dames??

Liefs en een knuffel, Beanie

Geplaatst

Lieve Beanie, ik snap dat wel, ook ik denk heeeeel af en toe: owww nee ik lijk mijn moeder wel, maar dan ga ik toch ineens heel snel anders doen hoor, dat heb je heus wel in de gaten... en als je zo niet wilt zijn, ga je het ook echt zo niet doen.. Ik heb er alle vertrouwen in dat jij en B. jullie kindje(s) zullen opvoeden zoals jullie vinden dat dat moet gebeuren en niet volgens jouw ouders hun standaard. Maar ik denk dat de hormoontjes ook een rol spelen in jouw emoties op het moment, is allemaal logisch dat je angsten hebt, dat hoort erbij!! Nog even volhouden! Zijn jullie (of eigenlijk B.) er al uit wat jullie doen qua aantal terugplaatsingen? Knuff

Lieve Juul, hoe is het met het kleine binkje in jouw buikje? Beweegt hij weer lekker?

Lieve Lott, heb jij ondertussen wel al inkopen gedaan (kinderkamer en dergelijke)? Lijkt me heerlijk!!

Liefs xx

Geplaatst

Lieve Moontje,

Je hebt gelijkt: het zijn die k*t hormonen... We hadden ons allang voorgenomen om ons hopelijk toekomstige kindje een liefdevol nest te geven. En vooral eigenwaarde en zelfvertrouwen mee te geven... Kindje mag voelen dat het belangrijk is, zonder het meteen te verwennen! Maar eigenwaarde en zelfvertrouwen zijn zo belangrijk, naast zich geliefd voelen. En dat is wat B. en ik het zeker kunnen bieden. Naast trouwens liefde voor de bergen, die het ook met de paplepel ingegoten zal krijgen... Maar ik wil idd niet zo worden als mijn ouders, kan me voorstellen dat ik als ik dat merk net zo zal reageren als jij nu doet!

B. zegt steeds dat hij er nog over moet nadenken en dat hij zich er eerst in wil verdiepen, in het aantal embryo's bij de TP. Ik heb hem wel de voors- en tegens van 2 embryo's genoemd, maar hij heeft nog de tijd zegt hij. Nou ja, als hij er niet van te voren over nadenkt en het er op het moment zelf op aankomt, dan denk ik dat we mijn keuze zullen volgen (want ik heb me er wel in verdiept) en dat het er gewoon 2 worden. Het is nog ongeveer 2 weken tot de punctie en dan nog 3 dagen tot de TP dus hij heeft nog ongeveer 2,5 week om hier over na te denken... Ik zal hem er nog maar even aan helpen herinneren, er komt natuurlijk nog een operatie tussen over anderhalve week en dan is hij ook nog wel heel even van de kaart een paar dagen denk ik.

@andere dames: alles goed met jullie? Lekker aan het genieten van de kleine mannetjes?

Liefs en een knuffel, Beanie

Geplaatst

Hoi meiden, even een snel berichtje want ik val om van de slaap (slaap slecht de laatste tijd). Beanie, kop omhoog meis en vol goede moed de ivf in. Dat je overal zo over nadenkt nu is niet gek. Ten eerste zit je thuis dus heb je meer tijd om na te denken en te malen. Ten tweede ben je weer bezig met ivf en dus heel bewust met kids en de toekomst. Je bent teleurgesteld in je familie en dat komt op dit soort belangrijke momenten in het leven heel hard weer binnen.

Je bent heel sterk want dat heb je laten zien de afgelopen tijd. Laat je door niemand kisten, dat je familie misschien niet genoeg liefde kan geven is uiteindelijk hun verlies. Zij kunnen niet veranderen. Jij kunt nog alle kanten op met je eigen kindje, je hoeft niet perse op je familie te lijken he.

Hier alles goed. Vanavond mn eerste zwangerschapsyoga gehad. Beetje slome boel maar wel leuk al die buikjes om je heen. Ik was de een na vroegste dus zonder mooie buik en de oefeningen waren me te soft (als warming up oa "Hallo" zeggen tegen je kindje in gedachten..), maargoed, ik vind dat hele gedoe nu wel leuk dus ik ga braaf mn 10 rittenkaart volmaken en dan kan ik straks heel goed "naar mn buik ademhalen" hoop ik................. toch maar zwemmen ernaast voor wat meer actie.

Zaterdag beginnen we aan de kinderkamer. 47m2 en daar een derde kamer in bouwen, wordt wat!

fijne nacht dames

Geplaatst

Hi lieve dames!

Moest nogal lachen om jouw verhaal over de yoga, Juul! Ben ooit op een blauwe maandag naar een paar yoga lessen op de sportschool waar ik toen trainde geweest, maar tot de conclusie gekomen dat ik toch meer van de spinning en dat soort lessen ben... Ik werd gewoon melig van yoga! Hallo zeggen tegen je kindje... Maar aan de andere kant kan ik me goed voorstellen dat het voor je ademhaling wel heel goed is! En dan het zwemmen er naast, heel verstandig en waarschijnlijk ook heel goed voor je rug.

Spannend hoor, beginnen aan de kinderkamer... Heb je al een idee wat jullie gaan doen? Hoe de kamer er uit moet gaan zien? Ja meis, het wordt nu allemaal echt! En dat buikje komt ook echt wel goed hoor.... Nog niet aan de zwangerschapskleding? Pas je nog in je gewone broeken?

Hoe is het met de andere dames? Nog steeds zo'n last van de hormonen, Moon?

Jullie hebben (zoals gewoonlijk) helemaal gelijk... mijn familie is niet de standaard die bepaald hoe wij het moeten of kunnen gaan doen, die bepalen we zelf wel... En de optelsom klopt ook, 1+1=2. Thuis zitten, tijd hebben & deca prikken is geen goede combi... Al heb ik die mail gestuurd voor ik aan de deca begon. Dat ik die mail stuurde kwam door de spreekwoordelijke druppel, het zat er al een tijd aan te komen. Ik kan eeuwig en altijd alles blijven slikken en gewoon doorgaan alsof er niks aan de hand is, maar dat is er wel en dan cijfer ik mezelf weg. En dat doe ik nu wel lang genoeg. Overigens nog steeds geen reactie gehad... Hoe langer het duurt hoe minder vertrouwen ik er in heb dat die nog gaat komen. Ook goed, ik zoek geen contact. Voor mij is het gewoon even klaar. Als ze het zo willen, dan weet ik ook waar ik aan toe ben...

Ik zag overigens dat ik ook al niet meer kan rekenen door de hormonen (dat is trouwens wel lekker: ik kan de hormonen werkelijk over de schuld van geven! Vergeetachtigheid, chagrijnigheid, honger, vreetbuien, aankomen, huilbuien en ga zo maar even door). Het is pas 3 augustus vandaag, dus nog een week langer tot de punctie en eventuele TP en zo... B. heeft nog wat langer om na te denken over 1 of 2 emmy's. Ik ga het dit weekend nog maar eens aankaarten bij hem....

Fijne dag dames, liefs Beanie

Geplaatst

Lieve lieve meisjes,

ik kan het bijna niet meer bijhouden, en schrijf maar op 2 topics mee pfff... Komt misschien ook door de hormoontjes, voel me niet zo lekker al paar dagen, denk echt dat ik mijn menstruatie binnen 2 dagen kan verwachten..

Lieve Juul, haha wat "zweverig" die yoga zeg hihi maar goed, ik heb toen ik zwanger was ook gepraat af en toe tegen de kleine hoor, dus zo gek is het niet!! En dat word inderdaad nog een klus om een 3e kamertje te maken in jullie woonruimte! Maar ook dat gaat vast goedkomen, wij hebben ook maar een heel klein 3e kamertje (met verbouwen allemaal nieuwe kamers gecreeerd want we kwamen er 1 tekort en de badkamer was eerst een hokje en nu heerlijk met bad) maar goed, daar moet dus nog een dakraam in gemaakt worden, want nu is het eerder een inloopkast (is ook maar 2,5 bij 3) maar er kan straks een bedje in en een comode, gelukkig zit er verder een inbouwkast in. En dat is dan toch ook prima, het heeft vooral liefde nodig!!

Lieve Beanie, vind het zo sneu voor je dat je helemaal niets van je familie hoort, het doet toch pijn, dat weet ik zeker... Je zou zo graag willen dat ze iets meer konden denken als jij...want jij zou het zo anders aanpakken... Kop op meid, stort je maar volledig op je "geheugenverlies" haha en op B. en jullie toekomstige baby, die er hopelijk heeeeeel snel aan zit te komen!

Lieve Lott, hoe is het met ons dikker wordende toekomstige mamaatje??

Hier inderdaad nog steeds last van de hormoontjes, maar goed daar hebben we hier allemaal last van he haha en allemaal op een andere manier :) maar goed, het voelt zoals altijd als ik ongesteld moet worden, dus ga ervan uit dat ik binnen 2 dagen ga menstrueren.. En ondertussen ook een beslissing gemaakt over mijn peinsgeval (andere topic) dus ik ben weer wat rustiger en heb daar ook helemaal vrede mee..

Nou lieve dames, fijne dag!! Liefs xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden