Ga naar inhoud

Goed nieuws! Pijnloze punctie gehad!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey lieverds,

sorry!! Ik probeer overal te reageren, maar omdat het een stuk beter met me gaat en mijn huis in een afvalstortplaats aan het veranderen is, heb ik het zoooo druk! Facturen maken en de website, reclame, contacten met klanten regelen voor mijn mannetje zijn bedrijfje...daarnaast heb ik volgens mij al 3 wassen gedraaid en weggevouwen/gestreken en liggen er nog zo'n 5 te wachten :sweat: Mijn ventje doet zijn best met zijn werk, en de boodschappen en het zware huishoudelijke werk als stofzuigen en bedden verschonen enzo.. Maar verder komt hij er niet aan toe... Dus heb zoveel in te halen en ik werk momenteel nog een beetje op slakkengang haha! Ben snel moe en het gaat nog niet zo rap als ik zou willen allemaal..

Lieve Beanie, wat jammer dat de verstandhouding tussen jou en je ouders niet zo super is! Juist in deze tijd zou je eigenlijk een vriendin aan je moeder moeten hebben, kan me heel goed voorstellen dat dat jou erg verdrietig maakt.. En het is zo jammer dat je dit niet op een betere manier samen kunt delen. Mijn moeder snapt me ook niet altijd en heeft ook wel eens een opmerking waarvan ik denk; naja je snapt er niets van ma! Maar over het algemeen kan ik haar altijd en overal bellen en dat gebeurd ook haast elke dag, ik ben zowiezo nogal een flapuit en ik vertel haar dan ook alles, of ze het er nou mee eens is of niet, ze weet van mij dat het toch zo gaat zoals ik het wil (dat klinkt een beetje ego, maar het is mijn leven en dat accepteerd ze uiteindelijk altijd) Ik hoop voor jou dat mocht er een hummel komen van jou en je ventje dat die relatie wat beter word, wie weet worden ze wat luchtiger door de komst van een kleinkindje... En gelukkig dat ze de andere medicijnen nog op tijd kunnen leveren zeg, ik kan me de stress voorstellen die je dan krijgt! Het schiet al op voor jou lieve Beanie, en 23 juli is net als voor Juul voor jou ook een spannend moment!

En ja ik snap mijn ventje wel dat hij wil dat ik weer mezelf ben en lekker gezond en gelukkig ben.. Het is gewoon heel dubbel, je wil eigenlijk gewoon geen tijd verliezen omdat je niet weet hoe lang het nog allemaal gaat duren, en of onze 2 cryo's wel ontdooien.. Stel dat we over 3 maanden de cryo's willen terugplaatsen en ze ontdooien niet, dan moeten we weer aan dat lange IVF traject beginnen (bij mij is het standaard eerst een maand de pil en 2-3 weken deca) pfff ik zie daar zo tegenop.. Want dan zijn we ondertussen haast een half jaar verder wil ik een TP bij me hebben.. Het is gewoon echt moeilijk om daar een juiste beslissing in te maken, want dan zou ik 4 a 5 maanden de tijd hebben gehad om bij te komen.

Lieve Juul, vandaag naar de verloskundige en volgende week de punctie, ik kan me voorstellen dat je hem ondertussen knijpt! Maar maak jezelf niet gek hoor! Probeer te genieten van je zwangerschap en je niet helemaal maf te maken met alles wat mis kan gaan, dan heb je geen leven meer en kijk je straks terug op een ellendige zwangerschap wat waarschijnlijk helemaal nergens voor nodig is! Ga lekker babyshoppen, verwen jezelf!! Kop op meissie, je hebt een wondertje in je zitten en bent nu al zo ver. Maar ik hoop van harte dat je na de punctie meer rust krijgt en er ook echt van kan gaan genieten als blijkt dat je niets hebt om je zorgen over te maken, dat hoop ik echt, dat er niets uitkomt om jou dit gevoel te geven!! Daarna willen we een happy toekomstige mama lezen hier hoor!!

Dikke knuff voor jullie!!!

• Reacties 908
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Meisjes

Leuk dat jullie nog steeds zo actief schrijven en geïnteresseerd blijven.

Met mij gaat het goed. Beetje te druk met werk en gedoe, twee nachten geleden is mn autoraam ingeslagen, dus vandaag autoslopen af en met mn vriend het raam er in zetten, weg vrije dag. en zo is er telkens iets ijkt wel. Heb iets minder puf voor dit alles dan normaal.

Ook nog bij de verlosk geweest vanmorgen. Ze kon me wel weer geruststellen, maar ja het blijft afwachten, zei zij ook. Gelukkig is het resultaat binnen een week bekend. Das eind volgende week. Duimen maar………….

Verder het hartje gehoord. Ben zo opgelucht. Ik ben nog niet echt rustiger aan aan het doen en voel me af en toe een beetje schuldig. Ik maak lange werkdagen en klus nog steeds en til zwaar etc.

En denk dan wel eens, gaat alles in de buik nog goed? Maar wel dus. Alles volgens plan, ook mn bloedtest was goed (suiker, ijzer etc).

Heb het heel druk op mn werk dus weinig tijd om echt te piekeren en als ik thuis ben val ik zo in slaap……

Ik kan eindelijk weer bijna normaal eten, en ben iets minder moe en dat is zo fijn.

@ Moontje wat moet jij blij zijn dat je langzaamaan weer een beetje de oude wordt!!! :icon_flower:

Doe rustig aan, die wasjes lopen niet weg. :happy8:

Werk lekker en koetel wat aan maar met mate en op tijd rusten he. Niet weer teveel tegelijk willen doen. Echt, pas op jezelf.

Ik heb het andere topic niet gelezen, hoe lang willen jullie pauze nemen en wat is het advies?

Ga je binnenkort op nacontrole trouwens?

@ Beanie, het is eindelijk zo ver! Je mag weer beginnen, ooh spannend he!:myfignerscrossed:

Ik hoop dat de menopur goed haar werk doet! Hoe voel je je verder, weer sterk? Balen van je ouders, ik heb ook geen vlekkeloze relatie met hen, ze zijn gescheiden, eea gebeurd en tja dan zijn er hobbels. Ik weet niet hoe het bij jullie zit. Maar weet dat andere mensen nooit precies kunnen weten hoe je je voelt, dus je moet het helaas vaak toch nog uitleggen, zelfs aan ouders.................

Ik zie wel vaaaaak dat ouders wanneer er kleinkids komen water bij de wijn doen en de boel een beetje laten hangen en relaxter worden. Dan is de focus op jou als kind minder maar zien ze je als ouder. Ik hoop heeeel hard net als Moon dat jij later dit jaar ook kotsiemisselijk bent en tonnetje rond, net als ik haha!!!!!!!!!!!!:gekruiste vingers 4

Als je meer wilt weten over de prenatale testen (daar schreef je me eerder over) dan heb ik hier nog een mooi boekje liggen die ik je kan lenen. Als het zover is…Tot wanneer heb je vrij weet je dat? Of was het zo dat je nieuw werk moest zoeken, hoe zat het nou?

Ik heb trouwens ook wel eens te weinig hormonen mee gekregen bij de slaz apotheek. Goed dat je het natelt dus, blijft mensenwerk..

Omdat ik vandaag vrij heb ga ik heerlijk em middagtukkie doen, erg he, maar ff een uurtje plat, heb me suf gerend en gereden vandaag.

Veel groetjes meisjes, tok toe joe soen.

Geplaatst

Lieve juul, even snel: ben blij voor je dat je het hartje hebt horen kloppen, toppie! Dat zal je zeker ietsje geruststellen!

En ik mag meteen weer zwanger worden van mijn gyneacologe hier in roermond. Dus ik zou in principe al een afspraak in eindhoven kunnen maken voor de cryo's. Alleen wil mijn mannetje niet.....hij wil dat ik een tijdje rust neem om weer gezond en "sterk“ te worden. Ik snap hem wel, maar ik wil niet wachten als ik naar mijn hart en gevoel luister. Helaas zegt mijn verstand wel dat hij gelijk heeft. Erg moeilijk, heb ik een keer goednieuws en kan ik er niets mee!

Knuff

Geplaatst

dank je wel Moon. Als je het hartje eindelijk weer hoort wordt het ook allemaal wat werkelijker. Ik voel nog nix in mn buik nl en heb alleen de kwaaltjes vh zwanger zijn nog. Kwaaltjes en testen.. Dus als je eindelijk contact maakt met het kindje door het hartje te horen klopen, naaaah das echt shocking en geweldig.

oh als ik mijn ongevraagde mening mag geven... ik zou wachten tot je weer helemaal de oude bent.

Om misschien zo meer "kans" te maken om weer zwanger te raken en te blijven. Hoe gezonder je bent hoe beter, lijkt mij.

Plus, je moe echt even bijkomen hoor..... Zie je er niet enorm naar uit om weer de oude te zijn?

Of houd zwanger zijn je echt zo bezig dat je niks anders wilt nu?

Ik kan me niet goed in je verplaatsen maar ik zou mijn vrouw hetzelfde op het hart drukken. Misschien is hijzelf er ook nog niet aan toe, het zal ENORM schrikken geweest zijn voor hem. Ik denk dat ie daar ook wel mee zit, even bijkomen van alles.

Misschien kun je er met nog een expert over praten, samen met je man, een second opinion ofzo. Gewoon ter informatie. Wel fijn als je man en jij op een lijn zitten de komende tijd.

Anyway, heel goed om te zien dat jij je alweer beter voelt, houden zo! liefs

Geplaatst

Hi lieve dames,

Weer een hoop geschreven vandaag! Heerlijk om alles te lezen.... Lieve Juul, ik ben blij wat van je te horen en vooral dat je weer even wat geruster bent! Vervelend zeg dat je autoraam is ingeslagen! Blijft Amsterdam he. Maar ik kan me voorstellen dat je daar al helemaal niet op zit te wachten nu. Is het nu weer in orde? Ik denk dat het wel goed is dat je nu zoveel afleiding hebt van je werk, scheelt weer stress over je lieve kindje... Maandag gaat de vwp toch onder echo? Dus dan kan je heel goed naar je beepje kijken! Dat heet de positieve benadering... En dan een klein weekje wachten en dan weet je of (en daar ga ik van uit!) je opgelucht kunt adem halen. De andere uitslagen dus een na een week of 3? Dan heb je ook al je 20-weken echo, dus je weet eigenlijk niet eerder of het idd een meisje is? Beloof je me dat je dan na de uitslag lekker gaat genieten en baby shoppen en zo? Dan weet je ook of het broekjes of jurkjes moeten worden, blauw of roze! Ben inmiddels net zo nieuwsgierig als jij... Ga je het delen of hou je me nog 20 weken in spanning? Kan me het laatste heel goed voorstellen hoor... Het enige dat je geheim kunt houden, zou ik misschien ook doen (denk alleen niet dat ik dat voor me zou kunnen houden... trouwens, ip hebben B. en ik afgesproken als we een geslachtsbepaling zouden laten doen, dat iedereen het mag weten. Het is dan dus iedereen of niemand die het weet!).

In ieder geval heerlijk dat je vandaag het hartje weer gehoord hebt. Heb je ooit overwogen om zo'n Angelsound te kopen? Ik hoor daar nogal wisselende verhalen over... En je voelt het kleintje nog niet? Zou toch niet meer zo lang hoeven te duren... Of ligt de placenta voor? Dan voel je pas later wat geloof ik. Wat moet dat een prachtig gevoel zijn, als je voor het eerst 'leven' voelt in je buik...

Ja, ik hoop echt dat Monica en ik jou aan het eind van het jaar gek zeuren over misselijkheid en dikke buiken en zo... Je loopt hoe dan ook minstens een half jaar op ons voor dus ben jij dan de ervaringsdeskundige!

Gelukkig komt het goed met de menopur, als het goed is worden morgen de andere 12 dozen afgeleverd. Is nogal een verschil tussen 3 en 15 dozen... Ik had het nota bene nog specifiek aangegeven bij de apotheek! Nou ja, het is besteld dus wordt geleverd. En dan ga ik heel goed m'n best doen op mooie eicellen, ik hoop wat meer dan de vorige keer... Moet met B. de discussie nog aangaan of we er nou 1 of 2 terug gaan laten plaatsten. Maar ik voel er toch wel voor, ook als er meerdere toppers zijn, om er 2 terug te laten plaatsen. De kans op een tweeling is dan rond de 20%, als ik al zwanger word (en we weten hoe groot, of eigenlijk klein, de kans daarop is). Dus al met al denk ik dat we dat 'risico' maar moeten nemen, al is het maar om de kans op zwangerschap te vergroten... Daarbij: 2 kindjes zijn net zo welkom als 1, al realiseer ik me dat een zwangerschap niet makkelijk zal zijn... Mag ik ook 2x zo hard klagen over misselijkheid en zo! Nee hoor, geintje. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal dus ik kan me niet voorstellen dat ik me er erg druk over zal gaan maken... Laat mij eerst maar eens zwanger worden.

Tja en ouders, praat me er niet van. Ik geloof dat ik haast een betere band heb met mijn schoonouders dan met mijn eigen ouders... Gelukkig zijn dat fantastische mensen. Heel betrokken. Ik weet niet of mijn ouders zullen veranderen als er eventueel een kleinkindje komt, al kan ik me niet voorstellen dat dat niet zal gebeuren. Ons kindje zal namelijk het eerste en waarschijnlijk ook het enige kleinkindje zijn. Wat dat betreft zal het een verwend monstertje worden: suikertante (mijn zus, gek op kindjes maar heeft er geen en zal ze ook niet krijgen), enig kleinkind, enig kind... Nee hoor, daar steek ik wel een stokje voor! Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen dat dit iets is waar ik me vooral nu niet druk om moet gaan maken. Denk dat ik beter kan accepteren dat mijn ouders oud worden (ze worden inmiddels 68 en 69 jaar oud), dat ze nooit een miskraam hebben gehad en dat ze zonder moeite 3 kinderen op de wereld hebben gezet. Nooit met verminderde vruchtbaarheid te maken gehad, andere generatie, andere problemen...

Qua werk zit ik idd even op de bank, maar gelukkig wel betaald! Opdracht liep 30 juni af, en het detacheringsbureau zoekt pas een nieuwe opdracht voor me als ik groen licht heb van de orthopeed. Ik heb ze vandaag weer gesproken (en gevraagd of ze vervangend werk hebben eventueel, tegen de verveling) en ze wachten gewoon af. Het gaat nou eenmaal zo snel als het gaat, en qua IVF komt het zo eigenlijk ook wel goed uit... Het mooiste zou misschien zijn als ik pas weer aan het werk ga na de testdatum, zodat ik iets meer 'zekerheid' heb....

Lieve Moontje, wat een dilemma zeg. Kan me zo goed voorstellen dat je graag verder wilt, zeker omdat het anders misschien weer zo lang gaat duren. En al helemaal na de twee dames op het andere topic waar de cryo's niet goed ontdooid zijn... Dat je zeg maar die tijd niet meer wilt verliezen! Anderzijds weet je ook wel dat het goed is je lijf even rust te geven, de tijd om volledig te herstellen. Lastig lastig lastig. Ik zou ook niet direct weten wat ik zou moeten doen! En ja, er gaat best veel tijd overheen. Als ik even terug reken: volgens mij was ik voor de eerste ronde eind januari gestart met de decapeptyl... Er zit natuurlijk 9,5 week zwangerschap tussen, maar al met al ben ik nu dus weer een half jaar verder! Dus dat valt niet echt mee...

En wat Juul ook al zegt: neem jezelf in acht he, je hoeft niet in 1 dag in te halen wat al een paar weken is blijven liggen.... Is soms moeilijk, ik weet het. Maar aan de andere kant heb ik makkelijk praten want wij hebben een werkster voor het zware werk. Voor ons blijven dan alleen de was, de boodschappen en de keuken bijhouden (afwasmachine in-en uitruimen) over. Ben ik nu wel even heel blij mee! Anders zo zielig voor B., hij heeft het al zo druk...

Geplaatst

Lieve Moon, Juul en Bean!

Het spijt me dat ik zo lang niets heb laten horen!

2 weken geleden was ik na 2 uur lezen weer helemaal bij en heb toen ook een heel bericht terug gestuurd maar er ging iets mis bij het versturen en was toen te gaar om het opnieuw te typen. Ondertussen dus alweer 2 weken verder en ben nu weer na 2 uur helemaal bij en jeetje wat kan een mens dan veel missen zeg!

Wat hebben jullie allemaal veel meegemaakt!!!

Gelukkig is Moon op de betere hand, lichamelijk, maar snap de blijvende lastige situatie heel goed! Je zou dan zo graag willen helpen maar soms is het leven een bi***! Niet normaal! Uiteindelijk blijk je toch weer sterker dan je denkt. Echt diep respect!

Voor Juul nu ook spannende tijden maar ook respect dat jij zo positief mogelijk probeert te blijven! Gelukkig voele je je wel een stuk beter dan de eerste weken! En het geluid van het hartje....fantastisch he!? Hoeveel kilo ben je al aangekomen? En ben je al bezig met alle regel dingen en aankopen?? Van Beanie en mij, haha, MOET ;- ) je straks na de uitslag gaan shoppen, dus hoe dan ook ga je dat dus binnenkort sowieso doen!

Ja Beanie wat gaat de tijd snel he, ben je zomaar weer een paar maanden verder maar nu ook nog maar 2 dagen verwijderd van de nieuwe poging!!! Zoooo spannend!!!

Met mij gaat het allemaal perfect maar erg druk dus. Het is overigens niet constant perfect geweest hoor (lichamelijk) maar vergeleken met jullie heb ik niet te klagen en zal jullie er ook zeker niet mee lastig vallen. Heb jullie echt wel gemist hoor :-) Dat ik niet op het forum zat betekende echt niet dat ik niet aan jullie dacht!

.. Maar ik heb alles weer onder controle hier en ben weer helemaal bij. I'm back! ;-)

Nu lekker weekend en heb ma t/m do lekker even vrij van mij werk!

Jullie ook een heel fijn weekend!!

Dikke kus Lot

Geplaatst

Hi lieve dames,

Wat leuk om wat van je te horen Lott! Het gaat dus allemaal goed... Hoe ver ben je nou precies? Klopt het dat je al aardig naar de 20 weken loopt? Weet je al wat het geslacht is?

En dat je even wat minder actief was hier op het forum, geeft toch niet. Ik dacht dat je misschien helemaal de MM achter je wilde laten, dus ook het forum... Had ik me goed kunnen voorstellen! Maar zoals je ziet hebben wij nog fijn verder gekletst. Het ging niet altijd over rozen hier... Maar dat heb je allemaal kunnen lezen...

Nu lekker een paar dagen vrij, heerlijk! En als ik het weerbericht mag geloven heb je net de beste dagen vrij, het moet prachtig weer worden maandag en dinsdag. Kunnen we allemaal wel gebruiken denk ik! (alhoewel, misschien is het voor de zwangeren onder ons weer wat minder...)

Fijne avond!

Liefs en een knuffel, Beanie

Geplaatst

Welkom terug lot! Blij om te horen dat het goed gaat, was ff bang dat er iets met je ad hand was.Schrijf gewoon wanneer je zin hebt, geen moetje hoor. Ik ga nog niet shoppen, komt over een maand of 3 wel ofzo, vind t nog te vroeg. De babykamer bouwen durf ik ook nog niet. Op naar de 20 weken en ik hoop heel hard op goed nieuws eind vlg week maar mn gevoel is goed.. Misschien durf ik dan wat meer vooruit te kijken. Maar joh ik moet nog 5 mnd.. Zat tijd nog voor shoppen. Ik wacht ook nog op mn terugketende energie.... Kan ik wel gebruiken....Ik ben dit weekend ah klussen bij mn ma met mn broertje, we hebben vorig jaar het hele huis geverfd etc, nu alleen nog de keuken doen, behang erafgehaald vandaag, morgen verven (nee ik niet) ik ga andere dingetjes doen. Ik wilde dit perse voor mn ma afmaken voor ik echt tonnetje rond ben.. Maargoed, ik heb echt zooo weinig puf zeg vergeleken met voorheen.Beanie en Moon, hoop datjullie een goed weekend hebben en jullie je beter voelen.Cu all na t weekend weer. Groetjes

Geplaatst

Lieve Juul,

Even kort maar ik wil je ontzettend veel succes wensen voor morgen! Zal aan je denken... Hoe laat moet je? Lees dat je nog steeds een goed gevoel hebt dus dat zal heus wel kloppen, vertrouw daar maar op meis!

Veel sterkte, doe rustig aan en laat je het weten als je daar aan toe bent?

Veel liefs en een knuf, Beanie

Geplaatst
Lieve Juul,Even kort maar ik wil je ontzettend veel succes wensen voor morgen! Zal aan je denken... Hoe laat moet je? Lees dat je nog steeds een goed gevoel hebt dus dat zal heus wel kloppen, vertrouw daar maar op meis! Veel sterkte, doe rustig aan en laat je het weten als je daar aan toe bent?Veel liefs en een knuf, Beanie
Lieve Beanie, dank je wel voor je berichtje! Ik moet om half 10 opkomen....maak me niet zo druk om de naald, hoorde van mijn verlosk. ook dat de vu een erg goede afdeling vwp heeft waar zover zij wist nooit iets mis gaat.. Wb miskraam. Vlg haar kan dat risiko komen door evt onervarenheid. In de vu worden vwp ad "lopende band" gedaan.Ik maak me alleen wel al zenuwachtig over " het" telefoontje. Misschien ben ik wel angstiger vanwege het onverwachte telefoontje de laatste x toen de gyn belde met de tegenvallende uitslag vd combitest.Ik ben wel n btj verdrietiger om alles, de testen enzo. Sinds een paar dagen voel ik de kleine in mn buik kriebelen... Moet niet denken aan een slechte uitslag... Hoe gaat het met je been???Veel groetjes, Juul
Geplaatst

Hoi lieve meisjes!!

Lieve Juul; ik hoop zooooo dat alles goed is gegaan net, en dat al je zorgen maar snel voorbij mogen zijn wat betreft de vwp!! Dat je een positief telefoontje krijgt! En wat prachtig he dat "kriebelen" in je buik! Ik voelde mijn dochter met 13 weken al, nou was ik wel heel dun en ik zag mijn buikje gewoon al golfen, daarnaast was ze een enorme druktemaker de hele zwangerschap, want vanaf die 13 weken heeft ze me ook heel wat last bezorgt met haar drukke bewegingen hoor hahaha! Sterkte en heel veel succes meid!!

Lieve Lott!! Eindelijk daar is ze weer! We waren al een beetje bezorgt om je, maar gelukkig was je gewoon druk met super zwanger zijn!! :toppie: Wat heerlijk dat alles goed gaat meid, en schrijf maar lekker mee wanneer je tijd en zin hebt! Met mij gaat het ondertussen weer heel goed, na al die maanden ellende voel ik me nu eigenlijk echt mega goed, ik denk dat dat komt omdat ik me zo lang slecht gevoeld heb, eerst met maanden lang hormonengebruik (ook bij de IUI's) en toen de overstimulatie, zwangerschap, curretage en uiteindelijk de operatie waar ze mijn eileider en de buitenbaarmoederlijke zwangerschap verwijderd hebben....het is allemaal niet niks.. maar ondanks dat alles ben ik nu echt wel weer blij en positief, zit weer goed in me vel :) en het zonnetje is er eindelijk! Hou ons op de hoogte af en toe meid, hoe het met jullie gaat!!

Lieve Beanie, vandaag mag je starten, jippieeee!! Hopelijk heb je niet al teveel nare bijwerkingen van de Deca! Mocht straks onze cryo poging niet lukken, dan zie ik daar haast nog meer tegenop als tegen een nieuwe punctie... pfff die dagenlang koppijn en opvliegers bah bah... Ik wens je succes, dat het maar de laatste x mag zijn voor jullie dat je door dat traject heen moet meid!

Nou lieve meiden, hopelijk kunnen jullie ook een beetje genieten van het mooie weer...al weet ik niet (net wat Beanie zei) of dat voor Lott en juul nu wel zo prettig is.. Maar lekker in de schaduw met een boek kan ook fijn zijn!

Ik mag morgenovhtend weer op gesprek in Eindhoven komen, ben erg benieuwd wat onze doc gaat zeggen, ze is nogal een strenge tante...waarschijnlijk moeten we van haar een maand wachten... Als ik niet spontaan zwanger ben deze keer, of die maand daarop.. De dokters in Roermond zeggen dat ik nog gewoon zwanger kan raken met 1 eileider, en dat binnen een jaar de linkse eileider ook het werk van de andere eileider overneemt...vreemd he.. De hersenen blijken dan een seintje te geven aan de linkse eileider dat hij het eitje van de rechtse kant ook op moet pikken... Maar voor nu zal die deze taak nog niet overgenomen hebben, dus moeten we heel veel geluk hebben dat het eitje links zit en nog meer geluk omdat we in het verleden ook al 2 jaar niet meer spontaan zwanger zijn geraakt, dus ik ga ervan uit dat we gewoon op onze cryo poging moeten wachten.. Wel heb ik het gevoel dat ik nu 2,5 week na de operatie rondom mijn eisprong zit ( doorzichtig uitrekbaar slijm) Dus ik hoop dat ik gelijk heb, dan is mijn cyclus niet erg verstoord, hooguit een aantal dagen.. We zullen af moeten wachten!!

Meiden een hele fijne dag!! Liefs xx

Geplaatst

Hi lieve dames!

Lieve Juul, ik hoop zo dat het vanmorgen goed is gegaan en dat het meegevallen is! En daarna natuurlijk dat de uitslag goed is... Wanneer krijg je die precies? Jeetje, zo blijf je maar in een soort van WW zitten, en dat terwijl je de kleine al voelt. Dat moet toch zo speciaal zijn.... om de kleine te voelen! Goed om te weten trouwens dat ze in de VU wel heel handig zijn met de vwp, voor het geval dat... Mocht het ons gegund zijn om nog eens zwanger te worden (en verder te komen dan de vorige keren uiteraard) dan zou ik graag dat boekje van jou willen lenen, om een goede beslissing te kunnen nemen over de combinatie test wel of niet... Misschien moeten we ook meteen voor een vwp kiezen, zonder combitest.... Maar daar wil ik me nu nog helemaal niet mee bezig houden!

Lieve Moon, wist je dat je met 1 eileider ipv 2, niet de helft minder kans hebt om zwanger te worden? Het hoeft namelijk niet zo te zijn dat als de folikel links zit, deze door de linker eileider wordt opgepakt, het kan net zo goed de rechter eileider zijn! Dus wie weet.... Morgen dus weer gesprek, en dan weet je meer! Wat ik al in het andere topic schreef, straks heb jij nog sneller een TP dan ik. Is je van harte gegund hoor meis, ik hoop ook heel erg voor jou dat je niet weer van voren af aan hoeft te beginnen... En nee, ik kijk niet direct uit naar de deca. Vanavond dus de eerste, dus vandaag en morgen nog weinig last maar daarna komt dat vanzelf. Sinds januari heb ik aandelen bij de Panadol fabriek.... Denk dat het voorraadje aan het eind van de week wel op zal zijn! Overigens had ik de vorige keer m.n. pijn in mijn kop, opvliegers kan ik me niet zo herinneren (kan er ook mee te maken hebben dat het februari was toen en zo ontzettend koud buiten!). Ik heb op 7 augustus de uitgangsecho, en als die goed is mag ik dan op 9 augustus starten met de menopur (heeft met de planning en zomerstop in het ziekenhuis te maken, eerste FM is ook bij een gyn ipv bij de fertiliteitsarts). Dan weer op 16 augustus terugkomen, en als het volgens planning loopt op 22 augustus de punctie. Dus alles bij elkaar gaat het nog wel ff duren....

Lieve dames, geniet even van de zon of schaduw, en Juul, stay cool! Het gaat helemaal goed komen en als je weet dat alles goed is dan ga je vast niet meer 5 maanden wachten met shoppen....

Veel liefs en een knuf, Beanie

Geplaatst

Lieve Beanie,

ik heb het verkeerd in het andere topic, als je rond 22 augustus de punctie hebt ben je een paar weken eerder met de TP.

Even voor de andere dames, ik mag helaas deze komende cyclus nog niet starten, maar pas die erna.. Ook prima natuurlijk, ik verwacht mijn 2e menstruatie begin september en krijg dan de (als ze ontdooien) TP in een natuurlijke cyclus, alleen wilden ze eigenlijk niet voor beide cryo's gaan, maar wij willen niet het risico nemen dat er eerste de ene niet ontdooit, de maand erna de andere ook niet en we dan een maand later alsnog met de 2e lange 2,5 mnd durende IVF traject moeten starten. Zowiezo zijn onze emmy's over het algemeen niet van goede kwaliteit, dus ga ik ervan uit dat ze niet allebei of misschien wel geen van beide ontdooien.. Dit moest ze bespreken, omdat ze vanwege risicó's van tweelingzwangerschappen bij vrouwen onder de 36 standaard maar 1 cryo terugplaatsen per keer.. Maar ik ga ervan uit dat als wij de risico's willen aanvaarden, ze ons dat niet kunnen weigeren, de IVF verpleegkundige had ook tegen ons gezegd dat we de 2e keer zelf mochten kiezen.. Ik ben er niet bang voor.. Laat het lot het maar beslissen, ik ga zowiezo niet uit van 2 ontdooiingen en anders zijn we alleen maar superblij!

Hoe is het met de dames? Beetje uit te houden met deze warmte? Ik vind het heerlijk!! Ben een echt zonnemensje, en zie er alweer uit alsof ik van vakantie terugkom, lekker gezond bruin kleurtje, niemand ziet nog aan me welke ellende ik een paar weekjes terug in zat :) gelukkig maar!

Lieve knuff!!

Geplaatst

Lieve Moon,

Het is toch belangrijker dat je verder kunt, dan al het andere? Als je menstruatie begin september is, wanneer verwacht je dan de terugplaatsing? Is dat op dag 17 van je cyclus? Dan zou je dus zeg maar rond 20 september de TP hebben... Ik heb rond 22 augustus de punctie, dus als er een TP is dan zou dat rond de 25ste moeten zijn. Dan zo rond 7-8 september testen... Wat een eind weg nog zeg! Je hebt helemaal gelijk dat je zo snel mogelijk weer verder wilt! Wanneer hoor je of je er eventueel 2 kunt terug krijgen??

Even ego: heb vandaag een off-day. Gisteren de eerste spuit deca gezet, daarvan zal dat toch nog niet zijn?? Trouwens, doet eigenlijk best pijn, meer dan die thrombose prikjes! Maar dat wisten jullie natuurlijk ook al. Maar ben vandaag emotioneel labiel. Heb ruzie gemaakt aan de telefoon met mijn zus. Niet ten onrechte, ik ben heel boos op haar, maar toch voel ik me er vervelend over. Ben ook heel boos op mijn ouders, en heb ze daarom afgelopen zondagmorgen een mail gestuurd om mijn teleurstelling in ze uit te spreken. Daarop heb ik helemaal geen reactie gekregen. En dan vanmiddag dat telefoontje van mijn zus, waar ik dus helemaal niet op zat te wachten. Was ook niet in staat 'normaal' tegen haar te doen (zij heeft zijdelings te maken met wat ik had geschreven aan mijn ouders). Zij dus ook boos, want ze neemt het altijd op voor mijn ouders (ze heeft een soort symbiotische relatie met mijn ouders). Nou ja, we zien wel waar dit op uitloopt.

Net een enorme huilbui gehad, om een herinnering aan mijn eerste zwangerschap in 2010... Was met mijn moeder en zus een lang weekend naar Schiermonnikoog en was dus pril zwanger. Ik had toen net de eerste echo gehad en wist dat het mogelijk niet goed zat. Dat weekend heb ik het aan mijn moeder verteld, met de mededeling dat het waarschijnlijk niet goed zou gaan. Toch hebben we dat weekend wel zitten fantaseren over een eventueel kindje. Een opmerking van mijn moeder is me altijd bij gebleven: dat ik er niet op moest rekenen dat mijn ouders financieel iets voor hun kleinkindje zouden doen... (als je bedenkt dat mijn zus op dat moment studeerde en dat die studie totaal door mijn ouders is bekostigd, en er kennelijk op dat moment sprake was dat mijn broer ook zou gaan studeren op hun kosten, tja, wat moet je dan met zo'n opmerking??)

Nou ja, ik heb ff gespuid... Lees er maar snel overheen, ik moet het nu ook maar achter me zien te laten!

Fijne avond, liefs, Beanie

Geplaatst

Hey lieve Beanie!

He gedver meid, wat rot voor je dat je je zo niet gesteund voelt door je ouders en je zus, of dat je misschien gewoon heel anders bent en wilt zijn.. zeker straks voor jullie kindje! Haal er iets positiefs uit wat dat betreft, al snap ik dat dat het verdriet niet wegneemt.. en wie weet komt het ook al een beetje door de Deca, maar het hele traject veroorzaakt natuurlijk emoties en stress...dus gooi het er maar lekker uit meid! Ik hoop dat je je niet nog slechter gaat voelen de komende dagen door die rot deca...doe rustig aan en hou mensen die je emotioneel maken maar even een beetje op afstand totdat je het weer je ene oor in en de andere uit kan laten gaan! Want dat moet je echt doen met opmerkingen of praat waar je niet op zit te wachten nu! Knuff voor jou!!

En natuurlijk ben ik inderdaad blij dat we zowiezo verder kunnen, moet het maar even van me af zetten en dan is er zo weer een maand voorbij! Maar als je er over na gaat denken wat je al zei, duurt het best nog heel lang!! En ik heb normaal een korte cyclus, hij is nu ietsje verstoord door de operatie, maar scheelt maar een dag of 3-4. Als ik ook echt 3 sept ongesteld word dan zal ik de eisprong zo'n dag of 13 later hebben, wanneer ze dan precies de TP doen weet ik niet, ik meen 2 dagen later ofzo. Dus zal inderdaad zo rond 18-20 sept zijn dan.. Mijn man denkt dat we deze 2 maanden ook nog dikke kans maken om zwanger te raken, snap dat niet helemaal, want de 2 jaar voor de IVF zijn we ook niet spontaan zwanger geraakt.. Maar goed, laat hem maar denken, de kans is er natuurlijk altijd! Dus we zullen deze 2 maanden niet als weggegooit beschouwen, maar als 2 natuurlijke pogingen :) klinkt al veeeeeel beter hahaha!

En ik had over die eileiders gehoord dat de andere de taak binnen een jaar geheel overneemt van degene die weg is, maar wist niet dat ze als je ze beide nog hebt ook af en toe een eitje van de andere kant oppikten nee! Apart he, hoe het lichaam dat regelt...ik wist inderdaad dat mijn vruchtbaarheid ( als die eerst 100% was, wat natuurlijk niet zo is) dat hij dan nu 80% zou zijn na een jaar.. We zien het wel, ik hoop gewoon dat er uiteindelijk een kindje komt, of 2 ook goed! Op welke manier maakt me nu weinig uit nog!

Lieve Juul en Lott hoe is het met jullie?

Liefs Mo xx

Geplaatst

Daaar is ze eindelijk.... Jullie zullen wel denken waarom schrijft ze niet? De reden is; heb gister na de vwp een enorm pijnlijke spitaanval gehad. Dus ik lig al twee dagen plat en kan amper lopen en staan. Ik had gisteravond een enorm bericht geschreven en ineens was ie weg! Als je te lang doet over een bericht dan gebeurt dat volgens mij. Beste meiden, Beanie ik vind het heel lullig voor je dat je je nu na alles ook nog zo verdrietig moet voelen overche familie. Mijn ervaring is alleen dat emsils en smsen niet werken. De radiostilte die nu heerst kan door jou weer anders geinterpreteerd worden dan je ouders bedoelen. Misschien negeren ze je niet maar weten ze niet wat ze ermee moeten. Ik zou je familieproblemen idd proberen vsn je af te schuiven nu, je gaat weer de mmm in (alsof je eruit bent geweest....) en daarbij onwijs stressen over gekibbel en oud zeer is nu niet verstandig. Misschien kunnen jullie een keer echt met elkaar gaan praten? Of heb je daar geen behoefte aan? Of kunnen je ouders dat niet? Ik hoop van wel, uiteindelijk kun je veel oplossen met een goed en eerlijk gesprek. Maar deze gaan we vaak liever uit de weg omdat het zo confronterend is. Meid kijk vooruit naar de komende weken. Misschien doet juist de rust die je door je knie opgelegd hebt gekregen je goed en sta je extra stevig in deze ivf. Succes met dd deca, het went na n paar x wel weer.... Hoop dat je geen hevige klachten krijgt dit x.Moon, wat fijn dat je zo geniet. Heerlijk he de zon? Ik ben ook zo een zomertiep, zonnetje en kleurtje erop en ik voel me 10x beter. Wat goed dat je helemaal happy bent ondanks alle ellende. Voel je niks meer vd operatie? Niet zwak meer? Ik zou trouwens ook voor twee cryo tps gaan in jouw geval. Hoop dat het lukt.Mij uitslag vd vwp komt waarsch voor het weekend al. Dan hoor ik ook of het een jongen of meisje is.. De vwp was ok, btj pijn maar snel voorbij. Maak me wel weer zorgen, sinds gister voel ik de kleine niet meer. Ik mag gelukkig vlg wk langs de verlosk om naar t hartje te luisteren, doen ze standaard na een vwp.Nou ik ga weer plat. Geniet vd zon en tot later deze week. Sterkte met alles. X

Geplaatst

Lieve Juul, beterschap meid, daar zit je ook niet op te wachten na de vwp ook nog spit. Vervelend dat t pijn deed, maar je bent er nu vanaf! Nou nog snel van de spit af en een goede uitslag! Voor t weekend al, en ook antwoord op t geslacht, wat een spannende dagen voor jullie meid, ik duim heel hard voor goed nieuws. Het geslacht maakt natuurlijk niet uit, als t maar gezond is, maar is wel heel leuk en spannend om te horen te krijgen. Ik wist het bij mijn dochter ook, en zou t bij een volgende zwangerschap ook willen weten. Ben veel te nieuwsgierig! Succes meis! Rust lekker uit en hopelijk voel je je heel snel beter.

En ik ben nog wel wat sneller moe, en slaap nog een beetje moeilijk zonder slaaptabletjes. Ik had voor 15 dgn temazepam gehad na de operatie, omdat ik zo droomde en slecht sliep. Dat is dus nog steeds zo sinds ik de temazepam niet meer neem. Maar is ook weer even aanpassen denk ik. Verder heb ik geen pijn, heb wel meer pijn bij de eisprong die ik nu vanavond waarschijnlijk heb. Voelde die altijd wel, maar nu is dat nog gevoeliger. Verder helemaal goed hoor!

Liefs xx

Geplaatst

Hi lieve dames,

Had het echt ff nodig, de emoties liepen me vanmiddag te hoog op.... Manlief zegt trouwens hetzelfde, dat ik alles maar beter van me af kan zetten en me moet concentreren op de echt belangrijke dingen. Dat is ook zo. Voor mijn gevoel heb ik inmiddels alles geprobeerd maar lost niks iets op. De e-mail die ik zondag had gestuurd was heel kort, ik wilde me alleen uitspreken over iets wat me nu echt erg dwars zit (iets wat ze me hadden moeten zeggen maar wat ze niet hebben gedaan) en ik wilde ze laten weten dat ze m.i. erg weinig betrokkenheid hebben getoond de afgelopen periode... Zou zeggen dat ze genoeg kansen hebben gehad maar ze hebben ze niet gepakt. Nou ja, ik wacht het maar ff af en ik verwacht eigenlijk niks van hun reactie, tenminste niet anders dan anders. In ieder geval niet dat ze het begrijpen of zo. Tja, loslaten... en verder maar denken dat ik het zelf echt anders moet doen mochten we een kindje krijgen. Zeker niet zo'n gevoelsarme en liefdeloze moeder worden....

@Juul: gelukkig is de vwp nu achter de rug.... Hoop zo voor je dat de uitslag goed is! Wel fijn dat die zo snel komt, hoef je niet meer eindeloos in spanning te zitten. Wat rot dat je nu plat moet voor de spit, gaat het al wat beter meis? Moet je morgen weer werken of zit dat er nu even niet in? Jammer dat je zo ook niet echt van het lekkere weer kunt genieten! Heb je al contact gehad met de verloskundige? Als je het niet vertrouwd wel bellen hoor! Het hartje horen is dan weer zo'n geruststelling... Heb je trouwens kunnen meekijken met de vwp op de echo? Heb je je beepje nog uitgebreid kunnen bekijken? Leuk ook dat je voor het weekend het geslacht weet! Denk je nog steeds een meisje?

@Moon: ik zou zeggen wat mijn gyn ook ooit tegen me zei: maak er maar een gezellige avond van! Als jij trouwens je TP op 18-20 september hebt dan zit je idd net een maandje later dan ik... zeg maar vier weken. Moeten we dat andere topic maar met een maandje verlengen denk ik! We gaan in ieder geval weer een spannende tijd tegemoet. Maar ja voor mij geldt: eerst nog maar eens in de overlevings-modus tot 9 augustus, wanneer ik waarschijnlijk mag beginnen met de menopur. Dus nog ruim 2 weken alleen maar de deca. Dan maar 2 weken het heksje! Manlief begint me alweer te pesten, hij denkt dat ik ga huilen als hij BOE tegen me zegt...

B. heeft morgen zijn roostervrije dag, we gaan ip er even lekker uit. Ik denk naar Blijburg aan Zee, is hier 5 autominuten vandaan. Maar zal best aangenaam zijn! Even een beetje kleur opdoen. Zit nu echt te veel binnen maar dat komt ook doordat ik nergens lekker kan gaan zitten, alleen buiten kom als ik naar de fysio moet of tijdens mijn dagelijkse krukken-excersitie...

Trusten dames, sweet dreams!

Liefs en een knuffel, Beanie

Geplaatst

Lieve Beanie,

wat klote voor je, de situatie met je familie en dan ook nog die Deca erbij die het niet beter maken! Ik heb respect voor je dat je het zo lang volhoudt, ik had eigenlijk ook 3 weken Deca, maar mocht toen een week eerder met de Gonal beginnen, omdat ik alleen de Deca echt niet meer trok! En je kunt merken dat je heel erg teleurgesteld bent in je eigen moeder, zo jammer als je straks weer zwanger raakt dat je het niet goed kunt delen met haar.. Ik snap heel goed dat dat je pijn doet en hun wat kille reacties overal op ook.. Maar jij moet met jouw mannetje leven en daar vorm je straks samen met jullie kindje, jullie gezinnetje mee.. Zorg er inderdaad maar voor dat je voor jullie kindje de moeder zult zijn die je zelf graag gehad zou hebben.. En wie weet veranderd hun instelling wel iets als er een kleine spruit geboren word.. Ik hoop het voor je!

Ik hoop ook dat je vandaag even lekker er tussenuit gaat met je man, even uitwaaien en de zorgen van je af zetten!!

Ja het is dan inderdaad gewoon een maand later, dus dan klopt het wel in het andere topic, dat ik hoop dat je al een positieve echo gehad hebt tegen die tijd!! Zodra de 2e menstruatie begonnen is, voelt het ook al wel weer een beetje alsof ik al met de cryo poging bezig ben denk ik, dus dat is een kleine 1,5 maand.. Vrienden van ons trouwen 7 september, hun beginnen dan ook met IVF (hadden dat even uitgesteld tot na de bruiloft), hebben een aantal keer IUI geprobeerd, maar zijn zaad bleek daarvoor niet goed genoeg.. Die zijn straks nog eerder als ons (we zien namelijk al onze vrienden de afgelopen 3 jaar zwanger raken, veel hebben alweer een tweede of de tweede onderweg..zucht...) dan zouden we natuurlijk heel blij voor hun zijn, maar we willen ondertussen toch graag zelf ook wel een keer het gelukkige stel zijn...Dubbel allemaal als je dan steeds de babyverhalen hoort en op kraamvisite gaat... En iedereen om ons heen loopt met van die kleine hummels rond...

Nou meisjes, fijne dag vandaag!!

Lieve Juul, hopelijk voel je je alweer wat beter meid!!

Knuff xx

Geplaatst

Hi lieve dames,

En weer een dag voorbij... Nou ja, bijna dan.

@Juul: hoe gaat het met je rug? Ben je al weer op de been? Kun je het nog een beetje volhouden, de spanning, of heb je inmiddels geen nagels meer?

@Moontje: Gelukkig zijn die anderhalve maand te overzien, toch? Is sneller voorbij dan je denkt! In ieder geval kun je weer verder, dat is voor nu het belangrijkst. Dat andere mensen je misschien wel voorbij gaan is frustrerend, ik herken dat zo... Afgelopen weekend kreeg manlief van een dispuutsgenoot een SMS dat hun zoontje geboren is en nu wil hij binnenkort op kraambezoek. Ik weet het niet zo. Ken ze sowieso niet zo goed en weet ook niet of ik dit op dit moment mezelf aan moet doen... Misschien verschuil ik me wel gewoon lekker achter mijn knie of zo.

Tja, de derde spuit deca zit er al weer in en tot noch toe lijkt het, op de emoties na, wel te gaan. Heb wel een beetje koppijn maar dat kan ook zijn doordat ik misschien een beetje te weinig gedronken heb vandaag. De vorige keer kreeg ik volgens mij pas na een week serieuze hoofdpijn, dus het blijft afwachten. Nog 2 weken en een dag en dan mag ik als het goed is starten met de menopur... Heeft in dit geval ook met de zomersluiting van de kliniek te maken, dat ik zo lang deca moet spuiten. Het is niet anders, hoop dat deze weken lekker snel voorbij zijn. Heb vandaag heel veel vers fruit gekocht, dus ik ga mijn best doen met gezond eten!

Vwb mijn ouders: nog steeds niks gehoord. Ik merk het wel en ga het nu maar achter me proberen te laten. Het is gewoon niet anders, mijn ouders zijn gewoon gevoelsautisten of zo (in ieder geval mijn moeder, mijn vader is denk ik meer een slappe zak om het maar eens heel onaardig te zeggen). Merk in ieder geval dat ik vandaag minder boos ben. Heb trouwens niks meer van mijn zus gehoord, maar ook zelf niks van me laten horen. Ook dat merk ik wel. Ze zal ongetwijfeld gisteren mijn ouders (direct) gebeld hebben, dus het zal onderling wel besproken zijn. B. en ik hebben een soort van weddenschap afgesloten over de reactie (zo die al gaat komen). In ieder geval is die m.i. voorspelbaar. We wachten gewoon nog even rustig af!

Verder vandaag een heerlijk ontspannen dagje gehad. B. moest vanmorgen vroeg naar de huisarts, dus we zijn al vroeg naar Blijburg gegaan. Was maar goed ook want vanmiddag was het daar waanzinnig druk! En nu was het nog niet zo vreselijk heet. We zijn tot rond 12 uur gebleven en toen lekker op een terras aan de haven van IJburg (nou ja, haventje) gaan lunchen. Vanmiddag boodschappen gedaan dus daar zijn we ook weer voor een weekje van af. Straks gaan we lekker cocktails maken (ik zal voor mezelf de alcohol er uit laten) en dan ergens op het eiland een plekje in de zon zoeken om ze op te drinken... En zo is dan een leuke dag weer voorbij!

Fijne avond, liefs en een knuffel, Beanie

Geplaatst

Lieve Beanie, ik reageer later even op jouw verhaal. Ik ga met mijn dochter en moeder even de stad in. Vind t echt rot voor je dat je nog niks gehoord hebt van jouw ouders, schijnbaar snappen ze het inderdaad niet. Soms moet je je erbij neerleggen dat mensen niet veranderen, jij maakt zelf de keus of en hoe je ze dan toch nog een plek in jullie leven kunt geven. Geniet nog even van t mooie weer en ik laat later vandaag nog even een wat uitgebreidere reactie achter!

Liefs ook voor juul en lott natuurlijk!

Juul hopelijk voel je je ondertussen echt beter, en laat t ons weten als je iets gehoord hebt. Vind t zo spannend, hoop zo dat ze jullie goed nieuws geven, en voel je de kleine ondertussen wel weer? Knuff

Geplaatst

Hi lieve dames,

@lieve Juul, heb je je kleintje al weer gevoeld? Hoe gaat het nu met jou? Met je rug? Met de spanning? Ik hoop zo dat het nog een beetje dragelijk is... En nog meer dat je gewoon morgen een goede uitslag krijgt en dan echt kunt gaan genieten!

@lieve Moontje, was het leuk in de stad? Lekker aan het genieten van het eindelijk mooie weer? Morgen al weer de laatste dag.... Weekend wordt weer slechter geloof ik. Helaas.

Hier alles rustig en heel chagrijnig door de decapeptyl. Volgens mij had ik daar de vorige ronde minder last van maar dat komt vast ook doordat ik nu veel meer tijd heb om het op te merken dan de vorige ronde! Nou ja, ik hou maar voor ogen dat het voor het goede doel is en hopelijk is het hierna nooit meer nodig! Op zich ben ik eigenlijk ook nog niet eens heel erg bezig met deze ronde, in de zin van vooruit kijken. Ik bekijk het dag voor dag... Denk dat ik het pas echt spannend ga vinden na de uitgangsecho, of richting de eerste FM, vooral omdat ik gewoon niet weet wat de menopur zal doen bij mij. Helaas kan niemand dat zeggen van te voren en weten we dat pas op 16 augustus... Duurt lang!

Nou ja, ga maar weer verder chagrijnig wezen, heb B. inmiddels al gewaarschuwd dat ik dat ben....

Fijne avond! Liefs en een knuf, Beanie

Geplaatst

Hoi meiden. Hier een hele blije Juul. Het zhuis belde terwijl ik naar huis reed vh werk. Alles is ok, geen down. En het is een jongetje!!!! We zijn zo blij. Wat voelen we ons gelukkig. Na twee iuis en 1 ivf met maar een goede bevruchting lijkt het erop dat deze kleine bij ons blijft. En hiermee bedoel ik dat we redelijk snel geluk hadden. Mijn ma zijn ma onze pas, allemaal hebben ze gejankt vandaag... Het wordt ons echt gegund. Heel fijn want ook wij hebben zo onze troubles in de families die deels gebroken zijn. Mn vriendinnen zijn ook zo lief. Voel me echt " gezegend" vandaag. Morgen gaan we uit eten in n gezellig joego-cafe (mn vriend is servisch, ik half) om t te vieren. Met een of twee vrienden. Nog ff n halve dag werken, vandaag had ik ook al n dagdeel vrij genomen vanwege tmooie weer...... Beanie, ik was ook echt down en sjaggie vd deca. Eerst had ik niet door dat het vd deca kwam. Na een paar moodswings had ik t door. Meid hou vol. Het weer blijft ff ok. Afleiding afleiding... Doe dingen waar je van onspant. Op een gegeven moment gaan de dagen vliegen. Moon, lekkere dag gehad?X van n blijeeeee juul... Ps: met rugpijn maar geeft niet... Ps ps: vlg x ook n uitgebreidere reactie, moet ff ontladen en afkicken vd spanningen vandaag....

Geplaatst

Lieve Juul, wat een fantastisch nieuws! Geen Down... Da's het allerbelangrijkste toch? En een jochie... Dat had je niet verwacht? Nu kunnen jullie op zoek naar een leuke jongensnaam... En kun je gaan shoppen! Broekjes dus, stoere petjes... Leuk leuk leuk. Kan me helemaal voorstellen dat jullie het niet droog hebben gehouden! Enne, deze kleine blijft zeker bij jullie! Op naar het bouwen van een kamertje!

Tja en die deca met de moodswings en het down voelen... Vorige keer had ik er volgens mij niet zoveel last van, maar ja toen had ik idd meer afleiding. Nu is dat zo lastig! Zit hier een beetje 'vast' op het eiland, kan en mag niet fietsen en/of autorijden. Daarbij neemt B. nu elke dag de auto mee, en dan kom je ook niet ver... Nou ja, morgen middag naar de fysio, in ieder geval wat te doen. En zaterdagavond gaan we naar een concert van W.outer H.amel, in het C.oncertgebouw. Verjaardagscadeau van mijn schoonouders... Ook leuk!

Fijne avond meiden, en Juul, idd lekker gaan genieten nu!

Knuffel, Beanie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden