Ga naar inhoud

Mei 2012 1e keer ivf (wie nog meer)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Eve: Welkom hier,succes donderdag met de punktie.

@Allemaal:

Wie kan mij vertellen hoe ik mijn handtekening kan zetten zoals de meeste van hier hebben ik kom daar niet in uit, weet iemand dit?

• Reacties 813
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi hoi,

Zal jullie zekers op de hoogte houden, wou alleen even aangeven dat ik niet zo fanatiek als jullie ben! haha

Wij hebben sinds 07-01-2007 een actieve kinderwens en weten sinds een aantal jaren dat mijn eileiders zijn afgesloten wegens grote buikoperaties in het verleden.

Het is helaas niet meer te repareren en de mogelijkheid is bij ons echt nihil om op de natuurlijke manier zwanger te raken. Helaas geen wondertje voor ons tussen de behandelingen zoals je wel eens wil lezen hier.

Met mn husband is alles gelukkig wel in orde!

Na een lange pauze en een dikke burn-out hebben we weer de energie gevonden om ervoor te gaan! En moet eerlijk zeggen dat het me goed heeft gedaan om een poos er niet mee bezig te zijn. Heb meer follikels als ooit te voren ongeveer 12-14 stuks! Vorige keren had ik er eerst 2 en bij de 2e behandeling 10. En de hormonen zijn ook beter te handelen nog wel veel hoofdpijn en moe maar ben er niet meer zo obsessief ermee bezig. Heb er een goed gevoel bij en hoop dat het ook zo zal blijven!

Soentje, zag dat je vandaag je uitgangsecho hebt gehad en mag starten!! Spannend

Marielle, je kunt je handtekening aanmaken door linksboven op gebruikersinstellingen te klikken, vervolgens in het linkermenu klikken op handtekening. Succes!

Geplaatst

Hoi Eve, welkom hier en leuk dat je met ons mee wilt schrijven :toppie: succes de komende dagen! We lezen het wel weer als je iets kwijt wilt of nieuws hebt ! Het kost allemaal erg veel energie, heb ook respect voor iedereen die dit traject moet doorlopen om hun wens in vervulling te zien gaan...

@ marielle: ja voor jou is het prettiger als je menstruatie komt, dan mag je tenminste gaan spuiten! ik moet zowiezo wachten tot 11 mei, dus voor mij maakt het niet zoveel uit..maar het begint nu door te zetten, dus dat is nog geen 2 dagen na het stoppen met de pil..zo snel kwam het anders nooit.. zo zie je maar, als je er op wacht komt het niet, en als het niet hoeft dan weer wel! En bedankt, dacht de eerste week van de Deca dat ik aan de bijwerkingen zou ontsnappen, maar helaas... we moeten er maar doorheen, maar duurt nog zo lang voor ik de Gonal-F erbij mag gaan gebruiken, dus hoop dat we het volhouden..we gaan er gewoon voor!

@ sOentje: wat goed zeg ook zoveel eitjes, hopelijk gaan ze allemaal flink door met groeien en heb je de volgende echo net zo goed nieuws!

Mijnbaby hoe is het met jou? We hebben jou ook al eventjes niet gehoord... En Deborau ook alles goed?

Geplaatst

Hoi Dames!

@Eve wow dat is niet niks! hoop echt voor jllie dat er uit deze behandeling een mooi wondertje komt ! mooi aantal Follikels ook! in ieder geval fijn dat je er weer positief instaat, dat is ook erg belangrijk :) wanneer heb je je 2e FM?

net 1e spuit gonal-f gezet! of laten zetten dan haha durfde het niet zelf! dus heb het gewoon m'n vriend laten doen :) was best zenuwachtig maar stelt echt niks voor! haha

@monica jaa hoop dat ze allemaal goed gaan groeien! :) heb je nog steeds zo'n last van de bijwerkingen? :(

Geplaatst

Hey sOentje :) het schijnt heel makkelijk te zijn met die pen om de Gonal-F te zetten, maar het ziet er maar moeilijk uit, heb het boekje even doorgelezen, maar laat het me 11 mei wel voordoen in het ziekenhuis, moest hem dan zowiezo meenemen.. Ik heb nog steeds last van de bijwerkingen, al is het vandaag iets rustiger als gisteren, toen had ik echt onweersbuien (laat ik het zo maar noemen) , maar vlieg nu nog af en toe in brand om niets, gelukkig heb ik het zelf wel in de gaten :( maar is toch vervelend.. verder regelmatig hoofdpijn.. ik pak zo een temazepammetje van mijn man, die heeft die af en toe voor rustig te slapen als zijn hoofd over loopt.. en ik hoop dat ik dan een beetje een rustige nacht heb.. Ze gaan hier bij ons achter het huis ook vannacht een rommelmarkt opbouwen, dus hoop dat ik er l;ekker doorheen slaap en me morgen wat beter voel.. Hopelijk heb jij geen bijwerkingen van de Gonal-F, weet ook niet echt wat die zijn eigenlijk.. Fijne avond!

Geplaatst

hey Monica ik heb ik plaats van de Gonal-F heb ik puregon en die heb ik vorige week geoefend in het ziekenhuis om te zetten, en het valt reuze mee, het is een hele makkelijke pen en het spuiten bij me eigen deed geen pijn het naaldje is wel zo dun en zo klein dat ik het haast niet voelde, dat is wel een opluchting want zag een beetje op tegen het spuiten haha dacht echt dat het van die hele groote spuiten waren haha.

Maar hier nog geen menstruatie, ben nog steeds aan het wachten.......

Fijne koninginnendag allemaal..........

Geplaatst

Hello lady's!!

Fijne koninginnen-dag allemaal!

Hier vandaag mijn 3e fm gehad en moet woensdag weer komen meten, waren nog niet groot genoeg.

Had me al wel ingesteld op de punctie maar dat moet nog even wachten.

Hoop nu vrijdag mijn punctie te hebben, hebben de kleintjes nog mooi de tijd om bij te groeien.

Heb beide hormonen gebruikt (gonal en puregon) en moet zeggen dat ze allebei goed te spuiten zijn.

De eerst keer gonal en bij de 2e puregon (is namelijk in stappen van 25IE te verhogen)

Het voordeel van de puregon is dat je de ampul volledig op kan spuiten en door kan gaan met de volgende.

Geplaatst

Hallo meiden,

ja heb ook gehoord dat het makkelijk is die pennen en niet pijnlijk, dus dat is mooi! Mijn buik staat van de Deca vol met blauwe plekken.. voel me nog steeds niet goed, maar zal ook wel komen omdat mijn menstruatie erbij zit nu, dan is het natuurlijk dubbel met de stemmingswisselingen en de klachtjes...gisterenavond ging ik echt kapot van de hoofdpijn, 2 paracetamols gepakt maar hielp weinig..

Marielle is jouw menstruatie er al?

En Eve succes, laat ze maar lekker nog even groeien, hopelijk vrijdag een goede punctie!

Geplaatst

Hoi meiden,

Hoe gaat het hiero? hier bij mij gaat het niet zo :( ik word stront chagie van het wachten op

mijn duivels.. normaal word ik het standaard tussen de 28 en 32 dagen. ik zit nu op dag 43 :((((( ik

begrijp er geen drol van!!! ik ga om 14.30 het ziekenhuis bellen om langs te komen voor een echo

om te kijken hoe het er voor staat en of ze kunnen zien of ik het gauw moet worden.. trek dit niet meer!

had het 17 april moeten worden (C30)

Geplaatst

@Monica: Ik ben vanmorgen ongesteld geworden, eindelijk. Nu morgen me eerste deca spuit en overmorgen ook de puregon erbij en 9 mei heb ik mijn eerste echo.

@mijnbaby: Wat raar dat je menstruatie uitblijft, dit duurt wel heel lang zo ja, ben benieuwd wat het ziekhuis zegt als je dalijk gaat bellen, snap goed dat je chagrijnig word.

Geplaatst

Wie wat waar:

Marielle26: 1e ivf JBZ s'hertogenbosch

Monica32: 1e IVF Catharina ziekenhuis Eindhoven

s0entje: 1e ICSI EMC Rotterdam

Mijnbaby: 2e ivf voor een brusje voor ons zoontje UMC Utrecht

Janet: 1e ICSI Ziekenhuis??

Deborau: ???

Afspraken ziekenhuis:

Marielle26: 9 mei 1e echo

Monica32:11 mei start Gonal-F en uitgangsecho

s0entje: 29 april 1e uitgangsecho en start Gonal-f

3 mei cetrotide erbij spuiten

5 mei 2e uitgangsecho

Mijnbaby: rond 21 april duivels en dan beginnen op C2 a C3

Deborau: 1 mei uitgangsecho

Punctie:

Monica32: waarschijnlijk tussen 21 en 24 mei (week 21)

s0entje: waarschijnlijk tussen 7 en 11 mei (week 19)

marielle26: waarschijnlijk tussen 15 en 18 mei (week 20)

Jannet: waarschijnlijk 3 of 4 mei

Terugplaatsing:

Testdatum:

Geplaatst

@ Marielle: eindelijk, nou spannend meid, hoop dat je weinig last hebt van de bijwerkingen, wat een geluk dat je het ook maar zo kort hoeft te spuiten..ik heb een mailtje gestuurd naar het ziekenhuis, die bellen me waarschijnlijk morgenochtend terug.. ik heb echt onafgebroken hoofdpijn en ben er misselijk van, heb zwarte kringen onder mijn ogen en zie eruit alsof ik zwaar de griep heb.. heb het geluk dat mijn man overmorgen pas weer moet werken, maar voor daarna heb ik een probleem want de kleine meid heeft vakantie en ik kan echt niet veel op het moment, ik knap heel even een beetje op van de paracetamol en dan begint het na 2 uur weer erger te worden.. ga even met het ziekenhuis overleggen of ze niet iets anders als paracetamol hebben tegen die hoofdpijn en misselijkheid..

@ Mijnbaby; wat raar dat het zo lang weg blijft..ben benieuwd wat ze in het ziekenhuis zeggen erover.. is wel heel vreemd en ik begrijp inderdaad dat je daar vervelend van word.. hopelijk komt het alsnog snel voor je en mag jij ook gaan beginnen!

Geplaatst

He meiden thnx!

ze gaven aan dat het wel eens kan gebeuren dat je een langere cyclus heb. maar gezien

ik vorige maand ook al op 40 dagen zat, en vandaag dag 44. mag ik morgen langs komen om

een uitgangsecho te maken, om zo te kijken waar die duivels blijven en hopelijk

ziet alles er netjes uit.. ik wil gewoon beginnen wacht al zo lang...

Geplaatst

@Monica: Wat rot dat je zo last heb van de bijwerkingen, ik hoop dat het snel wegtrekt, en dat je wat anders als paracetamol mag slikken, want is niet fijn zo.

Ja ik hoef maar kort te spuiten 8 dagen, maar misschien dat ik na de eerste echo ook nog een paar dagen door moet spuiten maar dat weet ik nog niet, ik heb voor 10 dagen medicijnen in huis, dus ik wacht maar even af. Moch ik langer moeten spuiten dan schrijven ze wel weer nieuwe voor.

Ik hoop dat je je snel beter voelt.

@Mijnbaby: veel succes morgen met de echo, en hoop dat je snel mag beginnen

Geplaatst

@Monica ik hoop dat het wat beter met je gaat. Die emoties vond ik ook erg lastig maar mijn dokter zei vandaag dat het minder word als je begint met Gonal F/ Puregon/ Menopur verder helpt het water drinken ook echt. Er gebeurt natuurlijk wel een hele hoop in ons lichaam geef het de tijd om te wennen en wees lief voor je zelf.

@marielle gefeliciteerd met je menn nu gaat het echt in eens snel 9 mei alweer je 1FM ik zelf mag een dagje later.

@Eve hey leuk je hier weer te zien nog 2nachtjes..... Spannend hoor.

@s0entje Ik ben erg blij voor je dat er kleintjes zijn hoop en duim voor je dat ze goed groeien.

@mijnbaby Ik kan je je Baal gevoel goed voorstellen. Hoop dat je morgen een goede echo hebt. hou ons op de hoogte.

@AL THE LADY'S

Sorry dat jullie me een tijdje niet gehoord hadden maar had het erg druk met mijn neefje en nichtje.

Hier gaat het steeds beter de hoofdpijn houdt helaas wel aan maar is nu te handelen. De emotie 8banen zijn wat minder maar dat komt vooral omdat ik gestopt ben met er tegen te vechten en ze gewoon maar laat zijn. Mijn zusje adviseerde me de gevoelens maar gewoon te accepteren, om niet helemaal gek te worden tijdens de zwangerschap.O wat ben ik blij met mijn zusjes.

Vandaag de uitgangs echo gehad. Alles zag er zoals gepland uit dus ik ga morgen beginnen met de Menopur.

Dit vind ik wel een beetje eng want normaal is Dennis erbij wanneer ik spuit en de spuit is dan al klaar, maar de Menopur moet ik zelfklaarmaken en 2x daags spuiten.:eekk: Nu maar hopen dat ik het allemaal goed meng :eekk:pfffff we zullen zien morgen.

Geplaatst

Hey Marielle, bij mij was mijn menstruatie ook anders na de pil als normaal..normaal heb ik maar 1 a 2 dagen heel heftig bloedverlies.. nu had ik 2 dagen veel rommel en nu al 2 dagen bloedverlies.. dus ik denk dat het door de pil komt dat het misschien een beetje anders is.. Je moet wel pas je eerste cyclusdag tellen bij echt rood bloedverlies he..anders is je menstruatie nog niet echt op gang gekomen.. Succes meid!

@ Deborau: thnx! We moeten er wat voor over hebben he pfff.. ik heb ook nog steeds last van buien, en die hoofdpijn is om gek van te worden.. maar goed, ik hoop dat het snel voorbij is.. En komt vast goed met mengen, ik moest dat tijdens mijn IUI's ook met Fostimon, valt allemaal best mee, gewoon rustig de tijd voor nemen dan heb je het zo door! Succes ermee!!

@ Mijnbaby: succes morgen met de echo, hopelijk is je menstruatie er al en is het niet meer nodig!

Geplaatst

Hoi dames,

Gister weer echo gehad en zit tegen overstimulatie aan (ze zagen nu wel 25 - 30 follikels groeien) vandaar dat ik gisteravond de laatste spuit mocht zetten: de ovitrille (of hoe je het ook schrijft). Hier ben ik hondsberoerd van. Heb gevoel of ik high ben. Zeer vreemd want staat toch niet bij de bijwerkingen haha. Ook ben ik heks tegen mijn man, maar ja hij neemt het gelukkig allemaal goed op en weet dat dit tijdelijk is.

Men verwacht ongeveer 8 - 12 follikels die rijp zijn en die ze dus kunnen 'rooien' .Ze wou me eigenlijk nog dagje langer laten spuiten zodat er nog meer rijpe eieren konden zijn maar aangezien er nu ook allemaal nieuwe kleintjes gingen groeien heeft ze maar afgebroken om dus overstimulatie te voorkomen. Maar 8 zou ik ook al heel mooi vinden want niet in elke follikel zit ook een eitje. Maar ja al met al goede tekens want mijn eierstokken waren dus de leeftijd die ze hadden moeten hebben en dus met weinig dosis spuiten veel eitjes. (Maar helaas zegt dat niks over innestelen en das toch het belangrijkst!)

Ik heb morgen ochtend de punctie en indien bevruchting zondag de terugplaatsing. Super, super spannend.

Ik ben zeer dankbaar dat ik nu niet meer hoef te spuiten. Ik had nog de korte stimulatiefase en ik werd al moe van alle hormonen, blauwe plekken, huilbuien, etc. Dus lange fase lijkt me helemaal killing! Maar ja nu komt dus morgen de marteling van de punctie en dan het grote afwachten wat me eigenlijk nog erger lijkt dan al het spuiten...

Hoe is met jullie:

@monica32 -> wat vreselijk dat je zo beroerd bent. Hoop echt dat je snel wat opknapt. Ik zelf doe accupunctuur ernaast en moet zeggen dat dit helpt tegen pijn en wat rust brengt. Misschien idee?

@Eve => Wanneer heb jij de punctie? En groeit alles nog goed?

@mijn baby => wat zeiden ze bij de uitgangsecho? hoop echt dat je snel van start mag.

@Deborau => heel wijs advies van je om de buien maar gewoon te laten komen. Ga ik me ook aan houden.

@ Soentje en marielle => hoe staat bij jullie?

Geplaatst

Mijn menstruatie is er nog niet, bel dalijk om 11 uur even naar het ziekhuis, dan zal ik wel vragen wat nu de bedoeling is want zou vanavond voor het eerst spuiten maar denk dat het niet door gaat, misschien moet ik de menstruatie nog een paar dagen afwachten, en mag ik dan gaan spuiten, maar vind het raar dat gistermorgen me menstruatie begon en gistermiddag werd het minder en savonds niks meer, dus ga dalijk even bellen.....

@Jannet: veel succes morgen met de puntie

Geplaatst

@ Jannet: dank je wel, ja ik vind het een ramp, ben ook vreselijk snibbig tegen mijn man en dochter...dat is echt niet leuk, gelukkig heben ze veel begrip voor me.. en we weten dat het tijdelijk is allemaal.. Wat goed van de eitjes, jammer dat er ineens zoveel bijgroeien, maar gelukkig houden ze het goed bij en kunnen ze de dosis steeds aanpassen om overstimulatie te voorkomen. En je hebt maar 1 goede nodig om zwanger te raken, een jongedame uit een ander topic had 10 eitjes "geoogst" en er was maar 1 goede embryo uitgekomen die ze terug geplaatst hadden, maar ze is wel zwanger (he Juul, gefeliciteerd!!) Komt vast allemaal goed, heel veel succes met de punctie meid!! En ik heb altijd Pregnyl gehad met de IUI, ik moet deze keer ook Ovitrelle zetten, van de Pregnyl had ik weinig last, dus ben benieuwd of het bij mij ook anders uitwerkt... sterkte!

Ow en ik heb accupunctuur gehad hier bij ons, maar die vrouw kwam haar afspraken niet na, toen zou ze me terug bellen, nooit meer wat van gehoord...dus daar heb ik dan zowiezo geen goed gevoel bij bij zo iemand.. Weet niet of hier nog wat anders in de buurt zit, zal eens informeren..

@ Marielle: ik heb normaal ook nooit "rommel" van tevoren, als mijn menstruatie begint, dan begint hij ook echt altijd. Maar met de pil komt er vaak meer rommel los en kan het dat je een paar dagen voor je ECHTE menstruatie al wat van die rommel verliest. Je eerste echte menstruatiedag is bij het eerste heldere rood bloedverlies. Bel het ziekenhuis even en overleg, anders maak je je alleen maar zorgen, maar bij verlies van rommel zal je menstruatie ook binnen een paar dagen echt wel doorzetten! Succes ook ermee meis.

Ik wacht op telefoontje van het ziekenhuis om even te overleggen.. als het nou alleen de hoofdpijn zou zijn dan kon ik er misschien wel mee leven, maar die misselijkheid erbij en kan ik me lenzen ook niet verdragen (die worden zo droog als iets en dan zie ik geen steek meer) hopelijk hebben ze een oplossing, of moet ik er toch maar gewoon doorheen.. we wachten wel weer af..

Andere dames: succes allemaal, ben benieuwd hoe het met jullie is?

Geplaatst

Hoi hoi,

Jannet, heel veel succes morgen. Idd verstandig om nu te puncteren en niet verder te gaan. overstimulatie is echt geen pretje. Zal duimen voor een mooie oogst!

marielle, wat zeiden ze over je menstruatie?

Monica, het is echt een drama die hormonsters!!! Hoop dat ze met een goede oplossing komen.... vaak is er weinig aan te doen.

Deborau, idd leuk om je hier weer tegen te komen! :-) Succes met de menopur vandaag. Komt vast helemaal goed.

Hoop dat ik niemand ben vergeten, is moeilijk bijbenen hier ;)

Vandaag alweer met 4e fm gehad. Ja mijn vierde. pffffff Ben nu al 16 dagen aan het stimuleren en ben er klaar mee. haha

Het zag er goed uit, 15 stuks waarvan er een aantal al 18mm waren maar de rest er net onder. Moest bloedprikken en afhankelijk daarvan krijg ik de punctie vrijdag of zaterdag. Zelf hoop ik zaterdag, nog 1 keertje spuiten in de hoop dat de anderen mooi bijtrekken. Maar als mijn hormoonwaarden nu te hoog zijn zal het vrijdag worden. Zal het later op de dag horen. Wel weer spannend en het is ook de hoogste tijd vind ik. Veel buikpijn, traplopen is echt pijnlijk aan het worden.

Ach nog maar een paar dagen en dan kunnen we over op de smeerbollen hahaha

Geplaatst

Hoi Dames

ik heb om 11 uur naar het ziekhuis gebeld, en ik moet gister gewoon beschouwen als menstruatie dag 1 ook al was het bijna niks en ook niet helder rood, zij zegt dat ik vanavond gewoon moet gaan spuiten, want ben al vanaf vrijdag gestopt met de pil en anders gaat het te lang duren, voor dat ik mag gaan beginnen, en het kan zo maar eens zijn dat ik niet eens meer verder ongesteld ga worden de komende dagen, zij zegt ieder lichaam reageert anders op de pil, en ik slik al 2 jaar geen pil meer, dit zou het zo maar eens kunnen zijn dat beetje bloed, en misschien komt er in de loop de dagen wat bij maar misschien niet, dus vanavond gewoon spuiten, ben er best wel blij mee was zo ongerust.

Ik dacht zelf ook gewoon een paar dagen afwachten dan komt me menstruatie wel gewoon door, maar het ziekenhuis zegt het zou zo maar is kunnen dat je menstruatie niet door zet en dan ben je dalijk te laat met spuiten, dus we gaan vanavond gewoon voor de eerste keer deca spuiten, en vanaf morgen de puregon er bij.

Spannend allemaal.......

Geplaatst

hallo meiden,

@ marielle: gelukkig, dan weet je dat in ieder geval zeker, veel succes vanavond met de eerste Deca spuit!!

@ eve: vreselijk die hormonen, maar ik heb gelukkig een beetje een oplossing van het ziekenhuis nu! Jij heel veel succes met de aankomende punctie, hopelijk groeien die paar kleinere heel snel nog bij!

Helaas kunnen ze inderdaad vrij weinig aan de hormonenkwaaltjes doen, ik mag 3x op een dag 2 paracetamols pakken. En ik mag in plaats van 11 mei voor de echo en de Gonal-F nu komende vrijdag al naar het ziekenhuis voor de echo en dan begin ik of vrijdagavond of zaterdagavond met de Gonal-F ( mijn ziekenhuis telt dat je minstens 14 dagen deca gespoten moet hebben voor je met Gonal mag beginnen, en ik zit vrijdag op dag 13) Dus dat scheelt me een week zware hoofdpijn en misselijkheid, heb ik tenminste een vooruitzicht, met de Gonal-F erbij moet het binnen 2 dagen beter worden met de kwalen.

Ik zal dus even het schema aanpassen, ben blij dat ik eerder terrecht kan zeg!!

Geplaatst

Wie wat waar:

Marielle26: 1e ivf JBZ s'hertogenbosch

Monica32: 1e IVF Catharina ziekenhuis Eindhoven

s0entje: 1e ICSI EMC Rotterdam

Mijnbaby: 2e ivf voor een brusje voor ons zoontje UMC Utrecht

Janet: 1e ICSI Ziekenhuis??

Deborau: ???

Afspraken ziekenhuis:

Marielle26: 9 mei 1e echo

Monica32: 4 mei uitgangsecho, 4 of 5 mei start Gonal-F

s0entje: 29 april 1e uitgangsecho en start Gonal-f

3 mei cetrotide erbij spuiten

5 mei 2e uitgangsecho

Mijnbaby: rond 21 april duivels en dan beginnen op C2 a C3

Deborau: 1 mei uitgangsecho

Jannet:

Punctie:

Monica32: waarschijnlijk tussen 14 en 17 mei (week 20)

s0entje: waarschijnlijk tussen 7 en 11 mei (week 19)

marielle26: waarschijnlijk tussen 15 en 18 mei (week 20)

Jannet: waarschijnlijk 4 of 5 mei

Terugplaatsing:

Testdatum:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden