Ga naar inhoud

Mei 2012 1e keer ivf (wie nog meer)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Monica: hier gaat het ook goed, geen bijwerkingen, wel af en toe steekjes bij me eierstokken, en moe ben ik ook, vannacht heel weinig geslapen was om 4 uur al wakker, maar vandaag lekker rustig aan doen, Vandaag is de school van me dochter weer begonnen, weer een beetje ritme in de dag, want heb de afgelopen 2 weken echt geluierd en niet veel gedaan maar daar word je ook moe van haha.\

Vandaag 6e dag van de decapeptyl en 5e dag van de puregon, op naar donderdag voor de 1e follikelmeting, spannend.

het komt steeds dichterbij, en het word steeds spannender....

• Reacties 813
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb gelukkig geen bijwerkingen de 2 voorgaande pogingen had ik ook weinig last van bijwerkingen.

beetje moe en soms emo, maar dat is nu nog niet van pas gelukkig...

Marielle: spannend hoor zo een eerste fm..

monica: gelukkig zijn je bijwerkingen afgenomen, ze zeggen ook dat als je naast deca gonal/puregon gaat spuiten

je bijwerkingen afnemen..

Soentje: al nieuws?

Jannet: lekker broeden!

Geplaatst

@ Marielle: spannend he, je mag 1 dag eerder voor de FM dan mij. Ik zit nu op dag 4 van de Gonal-F en dag 17 van de Deca, en heb gelukkig nergens geen last meer van qua klachten, dus jullie (dames die niet zolang Deca alleen hoeven te spuiten) hebben echt geluk dat je de twee bijna meteen tegelijk mogen spuiten, dat scheelt echt enorm!! Heb alleen wel een beetje last van meer afscheiding, weet niet of iemand dit herkent?? Verder nog geen pijn ofzo, maar goed, moet vandaag ook pas de 4e Gonal spuit zetten.

@ Mijnbaby: ja daar zit het hem echt in, alleen die Deca zorgt voor zoveel klachten, met de Gonal erbij komt het lichaam blijkbaar weer meer in balans en nemen de klachten duidelijk af! Ben er erg blij mee, kan ik weer even een beetje mijn energie opdoen voor de punctie :)

Ben benieuwd hoe het met de dames is die vandaag afspraken hadden in het ziekenhuis, sOentje en Taz, zijn jullie al terug?

Geplaatst

hoi Dames!

net terug van het zhuis en heb er op dit moment maar 4 die goed groeien :( vond 6 al weinig maar 4 helemaal :S ze willen het nog een extra dagje laten groeien hopelijk dat de rest nog goed bijgroeit dan hebben we er misschien 8 die meedoen *duim duim duim*

morgen dus weer terug voor 3e FM!

en de punctie schuift ook dagje op dat zal donderdag of vrijdag zijn hopelijk :)

ben nu op me werk maar zal vanavond even reageren op iedereen ;)

Geplaatst

@ sOentje: ik begrijp je teleurstelling... maar eitjes kunnen de laatste paar dagen wel 2-3 mm per dag groeien en van de pregnyl krijgen ze ook nog een laatste groei-boost.. dus misschien groeien er nog wel een hoop een stuk groter.. En doen er uiteindelijk meer mee dan je nu denkt, ik duim met je mee meis!!

Geplaatst

Hoi s0entje. Wat balen zeg! Ik heb prrecies hetzelfde gehad deze behandeling en wil je even een steuntje in de rug geven met een positief verhaal. uiteindeijk is het met het aantal bij mij toch nog aardig goed gekomen. Ik heb heel lang maar 3 eitjes gehad die meededen. Ze hebben toen zelfs overwogen voor inseminatie te gaan en de ivf poging af te blazen. Ik was echt zo super verdrietig toen ik dat hoorde. Maar ineens, uit het niets bleek bij de 5e echo, dat er een aantal toch mee gingen doen. Ze hoopten toen toch een punctie te kunnen doen van 4-5 eitjes. Toen de punctie werd uitgevoerd zaten er toch ineens 5 aan elke kant en hebben ze alsnog 10 follikels aangeprikt. 7 daarvan waren ook goed en daarvan zijn er 3 bevrucht. En tja, je hebt er inderdaad liever meer, dat gevoel had ik ook. Maar goed, het kan dus uiteindelijk toch nog goed komen. Sterkte, kan me ook echt wel voorstellen dat je super teleurgesteld bent.

Geplaatst

Wie wat waar:

Marielle26: 1e ivf JBZ s'hertogenbosch

Monica32: 1e IVF Catharina ziekenhuis Eindhoven

s0entje: 1e ICSI EMC Rotterdam

Mijnbaby: 2e ivf voor een brusje voor ons zoontje UMC Utrecht

Janet: 1e ICSI, MC Leiderdorp

Deborau: ???

Eve: 3e IVF, 1e kindje

Taz: 1e IVF, 1e kindje, Fertiliteitskliniek Twente en Isala Zwolle

Veerle 81: 1e IVF, 1e kindje, UMC Utrecht

Afspraken ziekenhuis:

Taz: 7 mei uitgangsecho. 9 mei start Gonal F. 18 mei 1e follikelmeting

s0entje: 7 mei 2e FM

Marielle26: 10 mei 1e FM

Monica32: 11 mei eerste follikelmeting echo

Punctie:

Veerle81: 2 mei

Jannet: 3 mei

Eve: 05-05

s0entje: waarschijnlijk 9 of 10 mei.

Monica32: waarschijnlijk tussen 14 en 17 mei (week 20)

marielle26: waarschijnlijk tussen 15 en 18 mei (week 20)

Taz: ws tussen 18 en 25 mei

mijnbaby Punctie rond 28 a 29 mei.

Terugplaatsing:

Veerle81: 5 mei

Jannet: 6 mei

Eve: 09-05

s0entje:waarschijnlijk tussen 12 en 14 mei

mijnbaby: begin juni

Testdatum:

Veerle81: 18-19-20 mei (weet het niet precies)

Jannet: 19 mei

Geplaatst

Hoi Dames,

Soentje succes! Hopelijk krijg je de uitslag waar je op hoopte.

Hier gaat niet zo goed. heb sinds de dag van de terugplaatsing last van krampen, zeg maar van die ongesteldheidskrampen. De verpleegkundige zegt dat ik me niet druk moeten maken en dat ieder lichaam anders reageert. het maakt mij echter erg onzeker en depressief. Heb gevoel of het afgestoten wordt want vanwaar anders die krampen. Maar misschien is het innesteling. gelukkig is mijn man mijn positieve rots in de branding anders had ik niet getrokken. Nog 10 hele nachten voordat ik mag testen....

Geplaatst

Hoi allemaal!

S0entje: succes vandaag weer. Hopelijk meer groei te zien!

Jannet: ik weet precies wat je doormaakt. Ik heb precies hetzelfde. Ik werd zondagnacht van de pijn wakker. Verschrikkelijk. Mijn buik deed zo'n zeer. Krampen, steken, precies wat je hebt als je ongesteld wordt. Echter, nu is het weg en ik heb nergens meer last van. Lijkt me juist goed dat bij jou juist de pijn blijft. Misschien is je buik wel alles aan het klaarmaken? Dat hoor je van alle dames over innesteling, die blijven last hebben. Ik ben juist weer zo bang dat omdat ik niets meer voel het afgestoten is en nu alles voorbij is. Verschrikkelijk deze wachtperiode!!!!

Laten we hopen dat het bij ons beide juist gewoon goed zit en dat we 19 mei positief testen. Ik duim voor je!

En mocht je weer iets voelen, laat het weten, misschien herken ik het wel. Ik zweet bv nu ook veel meer dan voor de TP. Heb jij dat ook? Bleegh, ik word gek van die onzekerheid!!!!

Geplaatst

Jannet: Kut he die wacht weken GRRRR! bij de eerste Tp dacht ik ook steeds wat te voelen enzo,

bij de laatste heb ik het los ( proberen te laten :) ) gelaten, we willen zo graag voelen dat je er bewust/onbewust mee bezig bent..

de medicijnen spelen natuurlijk ook een grote rol op al die bijwerkingen, ik heb een zoontje uit ons eerste ivf poging,

tijdens die poging dat ik dus zwanger was, voelde ik NIKS.. pas de laatste wacht dagen beetje menstruatie buikpijn..

maar dat is niet te meten want, iedereen voelt wat anders...

Nou meid hoop dat mei snel een mooie groen hoekje mag worden met veel zwangere.. ga je eerder testen?

Geplaatst

Hoi Dames!

net terug uit het zhuis en voel me stukke beter! :) op dit moment zijn het er 5 die ready zijn ;) maar we hebben de punctie al gepland voor donderdag :D woehhh ben zoo blij:laugh::laugh: probeer maar niet teveel aan te denken dat het er zo weinig zijn... hopelijk krijgen er nog een paar een boost en is hetzelfde als bij Veerle :)

is toch wel fijn even positief berichtje :happy:

@Jannet balen zeg dat je zo'n last hebt :( geloof best dat al die dingen je onzeker maken meid, laten we hopen dat het zich lekker aan het innestelen is :happy:

wat lijkt dat wachten me ook erg! pff volgens mij is dat nog het ergste van heel het gewacht in dit traject

Geplaatst

@s0entje: supergoed nieuws! Gefeliciteerd! Dat is goed nieuws en ik hoop idd dat het precies hetzelfde of natuurlijk nog beter is bij de punctie!!! Geniet van het goede nieuws, je bent weer een stap dichterbij!

Geplaatst

Soentje, wat spannend en fijn dat je 5 goeden in de race zijn!!!!! Nu op naar donderdag. Maak je niet te druk om de hoeveelheid (Dit is voor mij de eerste keer dat ik een super aantal heb, vorige keren had ik er 2 en 5) Wie weet zijn het allemaal toppertjes!

Jannet, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. die wachtweken zijn ook vreselijk. Je moet niet vergeten dat je behoorlijk last kan krijgen van de bollen. Voornamelijk krampen en zwangerschapsverschijnselen.

De krampjes kunnen ook positief zijn, en van de punctie kun je ook nog aardig wat last van hebben.

Zelf heb ik zaterdag de punctie gehad en nu nog behoorlijk veel last ervan. Ze moesten door de baarmoeder heen, eierstok was verstopt en kan nu nog niet fietsen. Verder ook aardige buikkrampen van de bollen en kan mijn emmy morgen pas ophalen.

Ben zo benieuwd naar de kwaliteit, weet alleen dat ze bevrucht zijn.... pfff, wachten duurt lang!

Geplaatst

@ sOentje: wat fijn dat er 5 goede zijn en wie weet hoe het er donderdag uitziet!! Heel veel succes!!

@ Jannet en Veerle: ik heb een aantal zwangerschappen gehad en bij allen had ik ontzettende buikkrampen, ook bij mijn dochter..dus het kan ook positief zijn, de innesteling kun je ook zeker weten voelen en denken dat het juist mis is terwijl het kleintje gewoon een plekje zoekt :) positief denken!!! Succes met het wachten!!

@ Eve; succes met de TP en dan begint ook voor jou het wachten, spannend allemaal!!

Hier gaat het wel, heb wel een beetje last van steekjes bij mijn eierstokken, dus er gebeurd zeker iets daar, en wat lage rugpijn (lijkt een beetje op menstruatiepijn rondom rug en buik). Hopelijk gaat alles goed en zijn het er niet teveel en ook niet te weinig...vrijdag heb ik de eerste FM.

Wie heeft er trouwens ook bij de Gonal-F prikpen dat er nog steeds 2 druppels uitkomen als je de naald eruit haalt, ik hou hem er echt lang genoeg in, eerst 5 sec nadat de knop helemaal omlaag is met indrukken en nu 10 sec. Maar er blijven druppels uitkomen.. weet niet of het echt een ramp is, maar zoveel injecteer je al niet, dus lijken 2 druppels mij best veel van zo'n klein beetje.. Hij staat wel steeds goed op 0 op het display..

Verder suces voor iedereen die ik vergeten ben te noemen!!! :icon_smile:

Geplaatst

@Veerle, jaa hoop natuurlijk meer maar 5 ben ik ook wel tevreden :) heb sommige gehoord met maar 3 follikels ofzo en zelfs dan is het mogelijk :) nog uit te houden dat wachten? :)

@Eve, moet ik ook eigenlijk niet doen maar gaat automatisch he ;) je hebt zoveel om te vergelijken, maar eigenljik ook niet want iedereen heeft weer een ander probleem en ander schema. jij succes morgen met de tp nog 1 nachtje slapen!

@monica, ik had dat niet bij de Gonal-F maar juist met de Cetrotide in m'n been en maakte me daar best zorgen om! indd omdat het al niet veel is dus paar drupjes kan al een groot verschil maken, maar in het zhuis zeiden ze dat ik me in ieder geval geen zorgen hoefde te maken dus denk jij ook niet hoor :)

Geplaatst

Soentje wat fijn! Mijn arts zij tegen mij voordat ik met proces begon: alles meer dan 1 is mooi meegenomen en moet je zien als bonus!\

Veerle dus jij hebt zelfde gevoeld. Ik hoop juist dat beetje stopt de krampen bij mij net als bij jou want innesteling kan nu toch al niet plaats vinden? Ik vind doodeng want voelt als ongesteldheid. Vandaag ook voor eerst op werk flinke tranen gelaten. Ik trek gewoon niet meer van de stress en dan nog 10 nachten wachten. Mijn man komt hopelijk vandaag terug (op zakenreis en probeert nu af te ronden) want ik word helemaal gek. Zweten heb ik nog niet, wel een verschrikkelijke opgezette buik! En dus die krampen die continu doorgaan...

Andere dames: thanks voor de lieve reacties. Heb hier heel veel aan.

mijn baby: ik durf niet eerder te testen... ben te bang voor de teleurstelling. Maar misschien dat ik half volgende week daar anders over denk.

Geplaatst

O meis wat kut dat je zo voelt, ik hoop dat de dagen voorbij vliegen, probeer veel afspraken te maken de komende week..

de ww zijn echt K*T :(

Geplaatst

@monica

Dit heb ik dus vanaf vanmorgen ook ik wist alleen niet precies hoe ik het moest verwoorden, maar nu ik dit lees, heb precies hetzelfde gevoel. en ook steekjes bij mijn eierstokken, ik maakte me beetje zorgen maar denk dat het erbij hoort nu weet dat ik het niet alleen heb, en we zitten gelijk op schema dus zou kunnen, ik mag donderdag ben zo benieuwd...

Geplaatst

@ Jannet: innesteling gebeurd normaal binnen 2 a 3 dagen nadat het aangekomen is in de baarmoeder, nu word het daar meteen geplaatst, dus juist heel goed mogelijk!!

@ Marielle: ja ik voel echt dat er iets gebeurd, hoop alleen niet dat het teveel is, maar als jij het ook hebt zal het vast wel normaal zijn!! Spannend inderdaad, vraag me wel steeds af waarom ze pas na een week een echo maken?? Waarom niet na een dag of 4, dan kunnen ze ook de medicatie aanpassen naar hoe de eitjes groeien.. maak me toch steeds zorgen dat het er misschien straks veel te veel zijn ofzo.. Maar ze zullen het wel weten wat ze doen :)

Geplaatst

Wat spannend om te volgen van iedereen zeg! Als ik dat allemaal zo lees lijken me die wachtweken echt heel erg vervelend!

En ook als er niet zoveel eitjes groeien als bij Soentje lijkt me moeilijk. Je wil er graag zo veel mogelijk en dan slaat de angst toe dat het misschien niet genoeg is.

Ik loop achter op schema bij de meesten van jullie, dus ik lees al veel van waar ik straks waarschijnlijk allemaal mee te maken krijg.

Ik ben gisteren voor de uitgangsecho geweest en die zag er "normaal" uit, zei de gynaecoloog, dus ik mag morgen starten met de Gonal F. Weer een stapje dichterbij.

Wat ik me nog af zat te vragen is of je de dag na je punctie gewoon kunt werken, hoe was dit bij de meeste dames? En de dag na de Tp?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden