Ga naar inhoud

Mei 2012 1e keer ivf (wie nog meer)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi Dames!

@mijnbaby, dat is fijn meid, lekker uitgerust beginnen en hopen straks op roze voor jou!

@monica fijn dat de terugplaatsing toch door is gegaan! nu ook gezellig op het wachtbankje spannendd!!

@marielle begint het nog niet te kriebelen? hihi viel bij mij ook nog mee hoor maar moet zeggen dat het steeds erger wordt! ahhh nog 3 daagjes ben blij dat ik nog geen testen in huis heb gehaald haha anders had ik het zeker stiekem gedaan denk ik.

@hier net gebeld door ziekenhuis, ze vroegen hoe het met me ging en of ik veel last van stress had en last van kwaaltjes... vind het wel echt super dat ze dat doen! doen ze dat altijd ??

en kon nog mijn vragen stellen die ik wilde, heb ook te horen gekregen dat de emmy die terug geplaatst is 8-cellig is (niet dat dit heel veel uitmaakt want ook een 4 cellige kan blijven plakken en een 8-cellige niet ) maar was gewoon nieuwschierig hihi.

moet alleen nog het laboratorium bellen over hoeveel rietjes er over zijn van vriendlief want dat kon ze niet zien. begint nu echt spannend te worden!

• Reacties 813
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Eve: thnx meis, jij ook, heb zo met je te doen als het weer mis is... gelukkig hebben jullie nog wel cryo's voor de eerste x, en al is het hard en zijn jullie weer erg verdrietig dat is wel een buffertje (en ik heb gehoord dat cryo's sterkere embryootjes zijn, dus dan moet dat goedkomen, ik heb daar echt vertrouwen in!!) En het is de eerste x dat jullie ze hebben, misschien moet het zo zijn.. ik wens je heel veel sterkte meid, ik weet zeker dat jullie wens nog uitkomt!!!

Verder ook bedankt, ja afwachten allemaal, overstimulatie kon voor de emmy niet heel veel kwaad zeiden ze, maar wel voor mij..dus het is in de gaten houden, gelukkig zitten ze er bovenop en heb ik mijn mogelijke kindje warm en dichtbij zitten!

Geplaatst

@soentje:Het begint zeker te kriebelen , heb vanmorgen op google afgezocht of er vrouwen zijn die al op wachtdag 5 of 6 hebben getest en die zijn er haha, en die testen positief maar komt door pregnyl denk ik, maar uiteindelijk waren ze wel zwanger, zit me eigen helemaal gek te maken haha

Ik moet geduld hebben, misschien dat ik een dag of 2 of 3 eerder ga testen maar dat weet ik nog niet, we zullen zien, maar hoop op veel groen hier, ik gun het iedereen zo....

Geplaatst

@marielle haha dat heb ik ook al gedaan meid! zit nu alweer te google 8 dagen na TP haha en zie er genoeg die positief zijn maar denk dat ik een beetje mezelf probeer te beschermen, wil zooooograag testen maar als het erop aan komt durf ik het niet eens denk ik. hoeveel dagen na TP mag je testen? bij mij is het 11 dagen dus best vroeg durf niet echt eerder te testen denk.

Geplaatst

Hoi allemaal

Wat spannend om al jullie verhalen te lezen, wordt er zelf ook wat onrustig van.

Ik heb morgen mn punctie. Ben zo bang dat er niet genoeg follikels zitten! Had nl 2 grote zaterdag en voor de rest wat kleintjes. Nu ben ik bang dat de groten al te ver zijn en de kleintjes niet groot genoeg. Ook die onduidelijkheid met prikken was vervelend, twijfel nog een beetje of ik de deca niet langer had moeten spuiten.

Iedereen veel succes met wachten. Bah wat een spannende tijden!

Geplaatst

@ Marielle en sOentje

met alle 7x IUI spoot ik ook pregnyl en na 10 dagen had ik nog steeds een positieve test van de pregnyl en toen spoot ik maar 5000 ie. Je moet echt minstens 12 dagen wachten om geen vals resultaat te krijgen, anders zijn jullie straks blij met niets, dus test aub niet zo vroeg!!

Liefs

@ taz: ze zullen vast wel weten wat ze doen meis, en veel dames hebben bij de punctie meer eitjes dan bij eerdere FM's, ik wens je het beste morgen!!!!

Geplaatst

Hey nee ga het ook niet eerder doen want dan stel ik me misschien teleur, maar ik mag volgende week donderdag testen, maar misschien dat ik dinsdags een test doe.

Pregnyl is binnen 10 dagen uit je lichaam staat in de bijsluiter en vond het op internet, het is nu 9 dagen geleden voor mij dat ik die spuit heb gehad. maar ga niet eerder testen, niet nu in ieder gaval haha maar was er wel voor in staat haha.

Gewoon even geduld hebben en dat de week maar heel snel mag gaan....

Geplaatst

@ Marielle: ja klopt het duurt zowiezo 10 dagen, maar het komt voor dat vrouwen met 11 of 12 dagen nog steeds licht positief testen, en dan zou je jezelf tegen je hoofd aanslaan mocht het van de pregnyl nog komen, dus mijn artsen in het andere ziekenhuis bij de IUI zeiden; wacht minstens 12 dagen dan is het altijd veilig, alleen wil een negatieve test dan nog niet zeggen dat je niet zwanger bent.. Als je echt veilig wilt testen dan moet je 16 dagen wachten, wat mijn ziekenhuis van nu dus aanhoudt, maar zo lang ga ik ook niet kunnen wachten hoor, dat vind ik weer het andere uiterste, ik zou zelf 12 dagen na TP aanhouden.. Ik heb zowiezo waarschijnlijk geen test nodig om te weten of ik wel of niet zwanger ben tegen die tijd, maar mocht ik twijfelen dan test ik rond die tijd..

Ik hoop dat je dik vet positief test over een weekje!!

Geplaatst

Ik hoop het ook zo dat ik dik vet positief mag testen en dat hoop ik voor iedereen hier... het is zenuwslopend dat wachten maar komt goed even geduld hebben nog...

Geplaatst

@taz: leuk weer van je te horen, ik wil je veel succes wensen morgen met de puncie...

@soentje: ik mag 14 dagen na terugplaasing testen dus dat is volgende week donderdag dan moet ik ook naar het ziekenhuis voor urine maar ik mag ook thuis testen...

Geplaatst

Hoi Meiden,

Na een tijdje weer even een berichtje van mij. Het gaat nu wel weer iets beter met me. Vrijdag ben ik ook ongesteld geworden dus was het wel pijnlijk duidelijk dat de poging mislukt was. Ik ben direct met mijn man in de auto gesprongen en we zijn een paar dagen eruit gegaan om het een plekje te geven. Dat lukt inmiddels aardig. Gelukkig hebben we nog 1 cryo over. Vandaag met het ziekenhuis gebeld en 13 juni hebben we gesprek en mogen we waarschijnlijk ook weer beginnen. Dan zou (als alles een beetje goed gaat) half juli de terugplaatsing van de cryo zijn. Dat duurt nog best lang, maar gelukkig hebben we weer iets om naar uit te kijken.

Nu kon ik het ook weer aan om naar jullie berichtjes te kijken.

@ Eve, ontzettend veel geluk en sterkte. Ik hoop echt dat het bij jou uiteindelijk wel goed gaat. Ik blijf aan je denken en voor je duimen.

Dat doe ik ook voor alle andere dames die bijna of nu op het wachtbankje zitten:

@ S0entje, je kan al bijna testen! Zo spannend. Ik heb dus ook op 14 dagen na de punctie getest net als Jannet. Beide kan dus al: negatief en positief. Zo spannend.

@ Monica: gelukkig zit je nu ook op de wachtbank! Wat goed. En inderdaad, heel rustig aan doen! Maar wat fijn dat je door mocht! Spannend zeg. Hoe voel je je? Ik vond het zo lief dat je naar me vroeg op het forum. Ik zag het vanochtend en dat vond ik ontzettend lief en deed me veel. Dank je wel. Dat soort kleine berichtjes maakt een wereld van verschil. Heel erg lief!

@ Marielle en Vlinder: succes met de laatste loodjes: afleiding helpt en jullie zijn al weer een paar dagen op weg!

Meiden nogmaals enorm bedankt voor jullie hulp, lieve berichtjes en steun. Ik lees nog steeds mee en zal af en toe posten. Pas vanaf de 13e juni kan ik weer zelf een behandeling starten maar ben enorm benieuwd hoe het met jullie afloopt. IK HOOP HEEL GROEN EN POSITIEF!

Geplaatst

@ Veerle; ik dacht al zoiets meid, maar geef de moed niet op!! Neem die tijd totdat de cryo terug geplaatst word om nieuwe energie op te doen en even met je man te genieten van een leven zonder hormonen, stress en spanningen.. doet jullie misschien wel goed, en dan komt ook vast over een tijdje jullie wens uit.. Ik wens je toch nogmaals heeeeel veel sterkte, ik snap dat je nu zwaar teleurgesteld bent en je even tijd nodig hebt om jezelf weer op te laden... Het zal voor een aantal meiden goed aflopen en ook voor een aantal niet, dat weten we als we hieraan beginnen, het is gewoon een keihard traject met veel risico's op emotioneel gebied... Maar het komt uiteindelijk goed, dat moet gewoon!! Lieve knuff voor jullie!

Geplaatst

Heb gisteren toch maar even het ziekenhuis gebeld omdat ik een vraag had over de ustrogestan bollen, ik heb er 2x per dag 2 maar ik heb maar genoeg tot volgende week maandag en mijn test datum is volgende week donderdag, dus ik belde dat ik tekort kwam.

Maar ze vertelde me dat ik niet te kort kwam ik hoef ze maar 15 dagen te pakken vanaf de dag van de punctie tot volgende week maandag, want vertelde ze me mocht ik nou zwanger zijn dan neemt vanaf maandag mijn lichaam het over als ik de bollen niet meer heb.

Dus dan weet ik dat ook weer, zat er een beetje over in gisteren, ik dacht echt dat ik te kort kwam maar dat is dus niet, omdat de meeste vrouwen ze veel langer moeten pakken, maar ja ieder ziekenhuis dus toch weer anders...

Ben weer een beetje opgelucht, vandaag wachtdag 6 en het word steeds spannender, maar komt goed nog even geduld hebben...

Geniet allemaal van deze mooie zonnige dag....

Geplaatst

hoi Dames!

@monica ik zit vandaag al op dag 13 na de pregnyl(ovitrelle) dus zit al save :) mag officieel over 2 dagen testen :)

@marielle ik mag al testen 11 dagen na de tp! eigenlijk de dag dat je normaal je ongi zou krijgen (14 dagen na de punctie) de laatstr 2,3 dagen izjn het ergst! (voor mij dan hihi )

@mijnbaby fijn meid! eindelijk ook beginnen voor jou! succes met spuiten!

@veerle gelukkig gaat het al wat beter meid! en lekker even paar daagjes er tussenuit! en probeer lekker te genieten van de tijd tot de cryo :)

@Taz succes morgen meid!!

Geplaatst

Hey meiden, heel even kort; ik ben er misschien niet zoveel komende dagen, ik heb koorts en ze wachten in Eindhoven op het bloedonderzoek dat ik heb gehad hier in Roermond een uur geleden, en dan moet ik als dat niet goed is naar Eindhoven terug..Werd namelijk vlak voor het bloedprikken niet goed en mijn buik zwelt behoorlijk.... en thuis koorts gemeten, te hoog helaas.. Ik ga snel weer even liggen, jullie horen me weer als ik meer weet en kan reageren!! :toppie:

Geplaatst

he monica, wat rot meid! verplicht bedrust nu zeker?? hoop dat het geen kwaad kan voor de emmy! maar belangrijkst is natuurlijk dat het met jou niet te slecht mag gaan! hou ons op de hoogte!

Geplaatst

@monica: veel beterschap en doe het rustig aan we horen je wel weer als je je een beetje beter voelt...

@soentje: het word spannend nu voor jou en wanneer ga je testen, denk dat het nu al zou kunnen...

Geplaatst

Hoi, vanmorgen mn punctie gehad. Was enorm zenuwachtig maar het is me erg meegevallen. Er zijn 5 goede eicellen gevonden, morgen hoor ik of er goede bevruchtingen bij zitten en dan is zaterdag de terugplaatsing. Het blijft maar spannend!!

Ik vond 5 niet veel, want lees regelmatig over 20 eitjes, maar in de kliniek waren ze erg enthousiast en positief, dus t zal wel goed zijn! Andere dames succes maar weer👍👍👍👍

Geplaatst

@taz: Fijn dat de punctie meegevallen is, en het aantal wil niks zeggen bij mij waren maar 6 eicellen gevonden en er waren er 5 van bevrucht, bij mij in het ziekenhuis vertelde dat dit goed is want meer eicellen is wel leuk maar vaak niet beter van kwaliteit, dat vertelde ze mij in het ziekenhuis, dus maak je niet druk komt goed.

Nu op naar zaterdag.....

Geplaatst

Hoi meiden.. ik mocht gelukkig thuisblijven met bedrust...mijn uitslag was alleen niet echt goed van de bloedtest, dus ik moet morgen weer bloedprikken en dan in Eindhoven, ze maken meteen een echo van mijn buik om te kijken of er meer vocht in zit dan eergisteren.. echt balen allemaal..

@ sOentje; thnx meis, als het goed is kan het voor de emmy geen kwaad, alleen voor mij, het vocht kan na de buikholte ook door naar de longen en je kan bloedingen krijgen dus ze zitten er echt bovenop, ze hebben me vandaag 5x gebelt.. Hopelijk word het snel rustig en maakt een eventuele zwangerschap het niet erger (het blijkt dat bij zwangerschap de klachten erger worden) dus ik duim heel hard... Hoe voel jij je ondertussen? je kan bijna testen he!!! TOP!!

@ Marielle: dank je wel meid, hoe is het met je zenuwen? Ik heb er gek genoeg totaal geen last van, of moeite met de wachtweken, komt misschien omdat ik veel slaap en andere dingen ook aan mijn hoofd heb nu met de klachten.. ik weet het niet, maar ben er erg rustig onder en zo ben ik eigenlijk helemaal niet..

@ Taz: meid wees blij met je 5 eitjes!! Ik had er dus 20, maar had er liever 5 gehad, ik zit nu met de sores, heb continu buikpijn en steken, mijn eierstokken zijn mega vergroot, lijk wel 4 maanden zwanger, kans op ziekenhuisopname, kans op vocht in de longen (in de buikholte zit het al) en bloedingen, nou geloof mij, daar zit je echt niet op te wachten.. Ik had 26 eitjes, waarvan 24 aangeprikt, 20 goede eitjes, 17 bevruchtingen en een 7-cellige was de beste van alle 17, en dat is geen topkwaliteit.. Dus het wil niets zeggen.. En van overstimulatie kun je wel een half jaar tot een jaar bij ernstige overstimulatie last van houden.. Mocht er een volgende x komen dat ik weer voor een punctie moet gaan als de cryo's op zijn, dan mogen ze bij mij de medicatie drastisch naar beneden gooien, dan maar niet zoveel eitjes.. Want mijn man wil al niet eens meer een volgende keer, omdat hij het vreselijk vind hoe ik eraan toe ben.. En een baby'tje krijgen is toch echt zijn grootste droom. Komt vast goed, en wees echt blij met het aantal eitjes, het scheelt je heel veel pijn en ellende!!

Hoe is het met de andere meiden? Ik laat hopelijk morgen weer van me horen als ik iets weet na de echo en bloedonderzoek..

Fijne avond en lief dat jullie met me meeleven!! xxx

Geplaatst

Nou monica, als ik dat van jou zo hoor ben ik echt blij met die vijf! Wat ontzettend vervelend voor je zeg! Hopelijk is het gauw onder controle. Ik wens je veel sterkte!

Geplaatst

Echt ik snap jou helemaal hoor, en het liefste heb je zoveel mogelijk kansen natuurlijk :) maar het zegt niets over kwaliteit en wie weet blijven er niet eens cryo's over omdat een 7-cellige de beste was, dus dan heb ik er ook erg weinig aan.. Positief blijven, je hebt maar 1 goede nodig!!! Heel veel succes en doe rustig aan de komende dagen, de eerste dag voel je je redelijk, maar de dagen erna krijgen de meeste dames toch wat meer last na de punctie..dus luister naar je lichaam :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden