Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Niki nee! We zouden toch voor goed nieuws gaan vandaag?

Wat een rotbericht zeg... Gelukkig ben je er rustig onder, al moet je je tranen ook gewoon laten stromen als ze komen he!

Heel veel sterkte met jullie verlies. Ik hoop dat je man en meisjes je een beetje op kunnen vrolijken.

:CYBER_HUGS:

Geplaatst

* breek even in *

Niki, wat erg om te lezen dat er geen hartje is... heel veel sterkte, meid. Dikke knuffel.

* breek weer uit *

Geplaatst

Ja ik huil. En snuit. En drink teveel koffie... Zit een beetje verdoofd achter mijn computer. De grote klap was denk ik verleden week al geweest, al vind ik het heeeeeeeeeeeel erg jammer natuurlijk. Het was zo welkom. Maar de onzekerheid is nu wel voorbij. Het heeft niet zo mogen zijn. Wat jammer, wat ontzettend jammer.

Maar het helpt zo enorm dat ik al twee fantastische lieve dondersteentjes heb rondlopen. Hub en ik hebben het er net al even over gehad. Als dit alles achter de rug is, gaan we het toch gewoon nog een keer proberen. Kijken of er wat komt. Bij ieder kindje, heb ik eerst een miskraam gehad en toen een gezond kindje. Dat klinkt zo hard en naar, maar is helaas realiteit. Dit is mijn 3e miskraam, het is toch niet te geloven. Maar al onze paden voor kindjes zijn helaas niet over rozen gelopen. Daar weten jullie alles van. We gaan het hierna toch nog eens proberen, misschien staat dit zieltje ergens toch nog te springen om te mogen komen. En als het dan niet komt, dan niet. En als het dan toch komt, hopen dat het dan wel goed gaat. Dat wordt dan natuurlijk wel ècht de laatste keer. Ach ja, misschien ook niet, misschien wil ik wel niet meer, want het hakt er allemaal zo in. Ik merk wel dat het niet hebben gehad van een hartje toch een verschil uitmaakt. Klein maar toch subtiel wel. Bij mijn geest, heeft het hartje veel te maken met dat de ziel er dan al in zit. Bij dit vruchtje is het hartje nooit gaan kloppen. Lief lief kleintje, wat jammer toch.

Maar lieve meisjes, laat je moed niet teveel zakken door mijn verhaal. Jullie hebben allemaal recht op veel geluk en poepluiers. Bij jullie komt het vast goed. Sorpresa, ik duim enorm voor jou vanmiddag, ik ga ook zeker kijken wat je nieuws is. Het moet goedkomen. Ik zat in het ziekenhuis te wachten en daar kwam ik twee tijdschriften tegen voor mensen met tweelingen. Dat is vast een goed teken. Eén tijdschrift was van de http://www.nvom.nl/, misschien wel leuk om eens te kijken. Kom op, kin omhoog, bij jou is het vast goed! X

Geplaatst

Och niki wat erg meid!!! Wat verdrietig voor jullie...

Tuurlijk heb je 2 prachtige kinderen maar je was in verwachting en moet dat nu los laten en dat zal zwaar en verdrietig zijn. sterkte!

En ik hoop dit jullie wens voor een derde uit zal komen

Geplaatst

Voelt zo raar om een blij berichtje te plaatsen na het nieuws van Niki...

Truusje en Klaasje zitten allebei nog op hun plekje druk met hun hartjes te kloppen, 2.0 en 1.9 cm vandaag en dat staat gelijk aan 8w4d dus mooi op de curve.

Geplaatst

Sorpresa, jjjeeeeeeeee! Top! En gewoon alletwee prima qua grootte wauw! Ga toch maar weer kijken naar een station hanaha

En ja, verdriet en geluk gaan zeker op dit forum samen, dus wees daarom niet minder blij en enthousiast. Geniet lekker vandaag!

Niki, mooie woorden..... Het verdriet, de pijn, het verlangen. Succes met het het vinden van een plaatsje van dit verlies en veel wijsheid voor de toekomst. X

Geplaatst

HELLUPPPPPP!!!!!!!!!!!!!!!!

Meiden ik heb weer wat stoms gedaan...ik heb mijn hcg mee laten prikken met mijn schildklierwaarden vandaag en nu ben ik aan het googelen en ben ik in de stress...

2 mei heb ik mijn hcg laten bepalen en die was toen 26300. Vandaag weer laten prikken en hij is nu 62000. Als hij zulke hoge waarden heeft dan verdubbeld hij eens in de 96 uur. Dat betekend dus dat mijn hcg waarden te laag zijn nu toch? 96 uur is vier dagen...dus mij hcg zou rond 6 á 7 mei rond de 50000 moeten zijn. Het is vandaag 16 mei, hij zou dan toch veel hoger moeten zijn?

Zucht....wat moet ik hier nou weer mee?

Geplaatst

O nee niki, wat jammer!!! Veel sterkte!!! Hopelijk mag je snel weer meeschrijven op een uitgerekend topic!!

sorpresa,al die zenuwen voor niks!! Gefeliciteerd, mooi gegroeid! gaaf om te zien zkr weer.kan niet wachten,nog een week.

Liefs saba

Geplaatst

Hier moet je helemaal niks mee Esther, elk mens is anders! En als je t toch niet vertrouwt gewoon een echo laten maken.

Ze zeggen ook altijd dat de waardes bij tweelingen heel hoog zijn, nou daar heb ik niks van gemerkt hoor, lekker vage testen gehad.

Geplaatst

oh grrrr.....ik ben zo mezelf niet! Ik kom over als een enorme stresskip...en dat ben ik normaal echt niet.

Maar ik lees toch serieus dat je waarden in deze termijn á 94 uur moeten verdubbelen en dat hebben die van mij dus niet gedaan. Daarbij in mijn achterhoofd houdend dat ik vorige week een paar dagen beroerd was en nu nergens last meer van heb!

Geplaatst

Esther, mag ik je even een doos noemen? Zover ik weet en gelezen heb in officiele stukken (dus geen forums, maar echt vanuit ziekenhuizen) is er ontzettend groot verschil van de HCG waarden bij vrouwen. Zeker als je verder bent in de zwangerschap. Er zijn nu nog maar 3 belangrijke punten en dat is dat het hartje goed blijft kloppen, de groei goed blijft en het kindje gezond blijft met alles er op een aan. Dus aub ga NIET stressen om je HCG, echt niet hoor! En anders toch eerder die echo als je dat helpt. Want stess is echt niet zo goed voor je kindje. Ik weet het is moeilijk, maar doe t voor dat kleine lieve wondertje.... Sterkte en hopen dat die laatste weken snel gaan zodat we allemaal "safe" in het 2e trimester zitten!

Geplaatst

Sorpresa' Wat super nieuw's fij om twee van die ukkie's te zien geniet er van!

Esther pak de telefoon en bel de verloskundige! Doen want zei is de enige die je gerust kan stellen. Je hebt rust nodig en geen stres

Geplaatst

Klopt, Bella! In Voorburg doen ze zelfs geen metingen omdat het zo weinig zegt.

Maar ik snap je wel hoor Esther, ben net zo'n stresskip! Je zou toch zeggen dat ik met twee kindjes in mn buik vreselijk beroerd zou zijn en zou bulken van het HCG? Het maakt me heel onzeker dat dat dus niet zo is, en toch gaat het goed met die kleintjes.

Niemand is hetzelfde, en zoals we allemaal weten zijn hormonen soms onnavolgbaar. Ik hoop dat je de cijfertjes naast je neer kunt leggen!

Geplaatst

@Terry, ik doe heel erg mn best om te genieten :-) Heb weer filmpjes gemaakt om mezelf mee te vermaken gelukkig want de echo zelf ging weer echt langs me heen *doos*

Geplaatst

oh ik voel me zo'n drol! Waarom maak ik het mezelf zo moeilijk hé!

Ik probeer het zh te bellen maar die nemen niet meer op. Dan maar kijken of ik morgen tijdens het werk er even tussendoor mag...zou dat gek zijn? Dat ik ze morgen even bel om te vragen of ik een echo mag? Misschien zitten ze ook wel dicht op hemelvaartsdag?

Geplaatst

Even voorstellen :

saba26 - 27 jaar - 1ste kindje - 2e ICSI - 4e tp

Sorpresa - 27 jaar- 1ste kindje - 1e ICSI (na 1 IVF) - 1e tp

Belladonna - 37 jaar - 1ste kindje - 3e IVF/8e Cryo

clau75 - 36 jaar - 2de kindje - 2e ICSI

terrybrouwer - 33 jaar - 1 ste kindje - ecd poging 5

niki - 3de kindje - spontaan zwanger

Zipa - 38 jaar- 2e kindje - 1ste IVF- 1ste cryo

EDR - 31 jaar - 1e kindje - 6 icsi behandelingen gehad, nooit zwanger, nu spontaan zwanger

Lieff - 33 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Wanda - 32 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Controle / afspraken :

terrybrouwer - 26 April(1 kloppend hartje) - 22 Mei echo -

clau75 - 1 Mei (eerste echo)(1 kloppend hartje) - 11 Mei echo -

Sorpresa - 2 Mei (eerste echo)(2 kloppende hartjes) - 16 Mei echo -

saba26 - 4 Mei (eerste echo)(1 kloppend hartje) - 25 Mei echo + gesprek welke onderzoeken -

Belladonna - 16 April (eerste echo)(1 kloppend hartje) - 7 Mei echo - 21 Mei echo -

niki - 9 Mei echo - 16 Mei -

Zipa- 23 april (eerste echo)(1 kloppend hartje) - 10 mei intake+ echo- 24 Mei Echo

EDR - 2 mei (eerste echo) (1 kloppend hartje) - 23 mei intake + echo

Lieff - 25 mei (2e echo)

Wanda - 15 mei (eerste echo, 1 kloppend hartje) -13 juni (2e echo)

Uitgerekend op :

Belladonna - 01-12-2012

Zipa - 02-12-2012

Lieff - 10-12-2012

terrybrouwer - 13-12-2012

clau75 - 16-12-2012

saba26 - 20-12-2012

Sorpresa - 24-12-2012

Wanda - 24-12-2012

niki - 30-12-2012

EDR - ????

Geplaatst

telefoniste aan de lijn die ff gaat overleggen......ze liet merken dat ze me in elk geval een grote sukkel vond :(!!!

Geplaatst

Sommige van de assistentes hebben een extra cursus doos zijn gekregen denk ik.

Zij heeft geen recht om je dom te laten voelen hoor.

Je staat in je recht, en het is logisch dat je vragen en onzekerheden hebt.

Hun zijn ervoor om die weg te nemen.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

gynaecoloog wil me vrijdagmorgen even zien. Morgen zitten ze dicht ivm hemelvaartsdag. Vrijdagmorgen om negen uur een echo (ik ben dan aan het werk dus moet even tussen het werk door). Fingers crossed!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden